Olen huomannut tätä etenkin vapiksella. Välillä tuntuu, että ihmiset eivät voi rehellisesti olla omia itsejään ja näyttäytyä niin rikkinäisenä kuin on tai sitä vähääkään näen, että ihmisillä on oikeaa paloa Jeesukseen. Monet siellä heti panevat jonkun hienon puvun päälle ja leikkaa trenditukan tai sitten Jack & Jones tyyli ja naiset suoraan kuin jostain juuri täyteen ikään tulleiden yökerhoista. Sitten itse olen eksyksistä takaisin Jeesuksen luokse päässyt hevimies ja miulla on tatuointeja ja hieman rankka asustautuminen, koska en halua teeskennellä olevani sen parempi mitä olen. Hieman vaikeaa olla sellaisessa ilmapiirissä omien tulisten koettelemusten ja menneisyyden syyllisyyksien kanssa, jossa on vaan kylmyyttä ja olla se jota hyljeksitään. Monta kertaa on tehnyt mieli vaan lähteä kävelemään. Huomaan siellä myös paljon väärää opetusta ja huomionhakua silleen, että yritetään myydä itsensä tavalla tai toisella, että pääsisi sisälle siihen sisäpiiriin ja vielä itsekkäistä syistä. Ja seurakuntien pitäis olla rikkinäisten majatalo, missä veljet ja siskot auttavat toisiaan kasvamaan uskossa, rakkaudessa ja totuudessa Jeesukseen! Harvassa on kyllä ne paikat missä on raitista hengellisyyttä ja evankeliumin asiallista saarnausta. Nuo vapikset on täynnä teeskentelijöitä.
Miksi seurakunnissa katsotaan erilaisuutta kieroon?
6
73
Vastaukset
- Anonyymi
Sait hullu-Matin kopiosepustuksen näköjään vastaukseksi. Edellä.
Siirry luterilaiseen kirkkoon. Saat olla oma itsesi. - Anonyymi
Luterilaisuudessa alkaa nyt syksyllä Sanan ja Rukouksen illat. Myös vapislaisia on osallistunut. En tiedä oman paikkakuntasi tilannetta, mutta seuraa kirkollisia ilmoituksia. Itsekin harkitsen pitkällätähtäimellä luterilaisuuteen palaamista.
- Anonyymi
On se tauti tuokin, mitä aloittajalla on korvienvälissä. Sitä on nämä liikkeellä, yhel' sun toisel'........
Ei kannata ottaa vakavasti. - Anonyymi
En täysin ymmärrä tuota aloittajan mainitsemaa puketumisasiaa. Pukeutuminen, jota muualla maailmassa pidetään ihan normaalina arkipäivän puketumisena, pidetään Suomessa joidenkin ihmisten taholta "paremmin pukeutumisena". Esim. kauluspaita on ulkomailla monessa maassa ihan perusarkivaate, miksi se muuttuu Suomessa "hienoksi" ja että yrittää näyttää paremmalta mitä on tms.
- Anonyymi
Luulen ymmärtäväni jotain siitä, mistä kirjoitat.
Minullakin on sisäistä taistelua joka ikinen kerta kokouksiin mennessäni.
Se rikkinäisyys ja vaillejääminen on sinun kokemuspiiriäsi, olitpa pukeutunut miten hyvänsä tai olipa tyylisi mikä vain.
Suojattua elämää eläneet ja hyvin hoidetut ihmiset eivät voi käsittää sisäistä kokemusmaailmaasi. Olet kuin maahanmuuttaja.
Joudut jollain tapaa olemaan yksin kaiken keskellä.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että sinun tulee suostua prosessiin, jossa sinua hoidetaan ja pehmennetään. Haavojasi avataan ja se sattuu.
Ihminen ihmistä hioo. Niin se on näissä sisäisissäkin vammoissa.
Jumala tekee kuitenkin hienovaraista työtä. Hän ei enää särje, vaan taivuttelee ja suostuttelee.
Murtuminen Hänen rakkaudessaan onkin ihan eri juttu. Se on syvästi eheyttävä kokemus!
Anteeksiantaminen sinua loukanneille on ihan perusasia. Voit pyytää tahtoa antaa anteeksi.
Jumala tekee siitä totta.
Minäpä luulen, että Jumala tahtookin tehdä sinusta esikuvan vaikeudet voittaneesta ihmisestä. Pääset auttamaan toisia samanlaisessa vaikeudessa olevia.
Sinun sanoillasi tulee olemaan syvyyttä ja painoarvoa! Kaikki kokemasi tuska muuttuu askelmiksi, joita pitkin saat nousta.
Ole luja ja pysy paikallasi. Suostu Jumalan käden alle. - Anonyymi
Mitä josko välillä otettaisiin jalkapuuhun se rikkinäisyyden syy, ja suunnataan sinne se sekavuus joka nyt näyttää aina osuvan johonkin ihan sivulliseen joukkoon,ok!
siis miksi olet niin rikkinäinen, vapisko sen teki.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup675670Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344254Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.961866- 631435
- 2611127
- 471122
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E126979Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim45802Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31743Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39705