Miksi seurakunnissa katsotaan erilaisuutta kieroon?

Anonyymi

Olen huomannut tätä etenkin vapiksella. Välillä tuntuu, että ihmiset eivät voi rehellisesti olla omia itsejään ja näyttäytyä niin rikkinäisenä kuin on tai sitä vähääkään näen, että ihmisillä on oikeaa paloa Jeesukseen. Monet siellä heti panevat jonkun hienon puvun päälle ja leikkaa trenditukan tai sitten Jack & Jones tyyli ja naiset suoraan kuin jostain juuri täyteen ikään tulleiden yökerhoista. Sitten itse olen eksyksistä takaisin Jeesuksen luokse päässyt hevimies ja miulla on tatuointeja ja hieman rankka asustautuminen, koska en halua teeskennellä olevani sen parempi mitä olen. Hieman vaikeaa olla sellaisessa ilmapiirissä omien tulisten koettelemusten ja menneisyyden syyllisyyksien kanssa, jossa on vaan kylmyyttä ja olla se jota hyljeksitään. Monta kertaa on tehnyt mieli vaan lähteä kävelemään. Huomaan siellä myös paljon väärää opetusta ja huomionhakua silleen, että yritetään myydä itsensä tavalla tai toisella, että pääsisi sisälle siihen sisäpiiriin ja vielä itsekkäistä syistä. Ja seurakuntien pitäis olla rikkinäisten majatalo, missä veljet ja siskot auttavat toisiaan kasvamaan uskossa, rakkaudessa ja totuudessa Jeesukseen! Harvassa on kyllä ne paikat missä on raitista hengellisyyttä ja evankeliumin asiallista saarnausta. Nuo vapikset on täynnä teeskentelijöitä.

6

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sait hullu-Matin kopiosepustuksen näköjään vastaukseksi. Edellä.

      Siirry luterilaiseen kirkkoon. Saat olla oma itsesi.

    • Anonyymi

      Luterilaisuudessa alkaa nyt syksyllä Sanan ja Rukouksen illat. Myös vapislaisia on osallistunut. En tiedä oman paikkakuntasi tilannetta, mutta seuraa kirkollisia ilmoituksia. Itsekin harkitsen pitkällätähtäimellä luterilaisuuteen palaamista.

    • Anonyymi

      On se tauti tuokin, mitä aloittajalla on korvienvälissä. Sitä on nämä liikkeellä, yhel' sun toisel'........
      Ei kannata ottaa vakavasti.

    • Anonyymi

      En täysin ymmärrä tuota aloittajan mainitsemaa puketumisasiaa. Pukeutuminen, jota muualla maailmassa pidetään ihan normaalina arkipäivän puketumisena, pidetään Suomessa joidenkin ihmisten taholta "paremmin pukeutumisena". Esim. kauluspaita on ulkomailla monessa maassa ihan perusarkivaate, miksi se muuttuu Suomessa "hienoksi" ja että yrittää näyttää paremmalta mitä on tms.

    • Anonyymi

      Luulen ymmärtäväni jotain siitä, mistä kirjoitat.
      Minullakin on sisäistä taistelua joka ikinen kerta kokouksiin mennessäni.

      Se rikkinäisyys ja vaillejääminen on sinun kokemuspiiriäsi, olitpa pukeutunut miten hyvänsä tai olipa tyylisi mikä vain.

      Suojattua elämää eläneet ja hyvin hoidetut ihmiset eivät voi käsittää sisäistä kokemusmaailmaasi. Olet kuin maahanmuuttaja.
      Joudut jollain tapaa olemaan yksin kaiken keskellä.

      Omasta kokemuksesta voin sanoa, että sinun tulee suostua prosessiin, jossa sinua hoidetaan ja pehmennetään. Haavojasi avataan ja se sattuu.
      Ihminen ihmistä hioo. Niin se on näissä sisäisissäkin vammoissa.

      Jumala tekee kuitenkin hienovaraista työtä. Hän ei enää särje, vaan taivuttelee ja suostuttelee.
      Murtuminen Hänen rakkaudessaan onkin ihan eri juttu. Se on syvästi eheyttävä kokemus!

      Anteeksiantaminen sinua loukanneille on ihan perusasia. Voit pyytää tahtoa antaa anteeksi.
      Jumala tekee siitä totta.

      Minäpä luulen, että Jumala tahtookin tehdä sinusta esikuvan vaikeudet voittaneesta ihmisestä. Pääset auttamaan toisia samanlaisessa vaikeudessa olevia.

      Sinun sanoillasi tulee olemaan syvyyttä ja painoarvoa! Kaikki kokemasi tuska muuttuu askelmiksi, joita pitkin saat nousta.

      Ole luja ja pysy paikallasi. Suostu Jumalan käden alle.

    • Anonyymi

      Mitä josko välillä otettaisiin jalkapuuhun se rikkinäisyyden syy, ja suunnataan sinne se sekavuus joka nyt näyttää aina osuvan johonkin ihan sivulliseen joukkoon,ok!

      siis miksi olet niin rikkinäinen, vapisko sen teki.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe