Muukalaisvastaisuus ja hyvät kristityt

Anonyymi

Länsi-Euroopan kristittyjen asenteita ja näkemyksiä on tutkittu suhteessa muihin. Mitä vakaumuksellisempi kristitty, siis mitä vahvemmin kristitty uskoo raamattuun, ja mitä useammin hän kuluttaa kirkonpenkkiä, sitä todennäköisemmin hän suhtautuu hyvin negatiivisesti muihin uskontoihin ja ihmisiin.

Kristityt uskovat että he ovat parempia kuin muut. He ovat nationalistisia eli uskovat oman maansa, kulttuurinsa, olevan muita parempi. He suhtautuvat vihamielisesti muihin uskontoihin ja niiden edustajiin, erityisesti muslimeihin ja juutalaisiin. He kannattavat poliittisesti konservatiivisia arvoja ja asioita, vastustavat aborttioikeutta ja homosuhteita.

Mistä nämä hyvät ja vielä paremmat kristityt saavat vakaumuksensa?

Jeesukseltako?

https://www.pewforum.org/2018/05/29/being-christian-in-western-europe/

33

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tutkimuksen mukaan suurin osa eurooppalaisista identifioituu kristityiksi, vaikka eivät kirkossa käykään. Ja muukalaisvastaisuutta esiintyi sekä uskontoa aktiivista harjoittavilla että maallistuneilla kulttuurisilla kristityillä.

Mutta eihän tuosta voi vetää johtopäätöstä, että muukalaisvastaisuus johtuisi uskonnosta. Pikemminkin se johtuu v. 2005 maahanmuuttokriisistä, joka aiheutti psykologisen shokin koko Euroopassa.

Muukalaisvastaisuutta esiintyy kaikkialla maailmassa ja kaikissa ihmisryhmissä. Mitä vähemmän ihminen on joutunut kohtaamaan erilaisuutta, sitä epäilevämpi hän on muukalaisten suhteen.

• Anonyymi

Se oli 2015 ja ihminen toimii evoluution ohjaamana kuten kaikki muutkin.
        Uskon hörhötkin joutuvat kohtaamaan todellisuuden eli biologian.

• Anonyymi

Olennainen kysymyshän on siinä, miksi kristityt, joiden uskontoon olennaisesti liittyy kaikkien rakastaminen lähimmäisinä, Jeesuksen tavoin, ovat kaikkein muukalaisvihamielisimpiä, ja toimivat siten omaa uskontoaan vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olennainen kysymyshän on siinä, miksi kristityt, joiden uskontoon olennaisesti liittyy kaikkien rakastaminen lähimmäisinä, Jeesuksen tavoin, ovat kaikkein muukalaisvihamielisimpiä, ja toimivat siten omaa uskontoaan vastaan.

Johdukohan se kristittyjen opeista joissa Lain antaneiden Jumalan ja Jeesuksen Nimessä palvelelemaan eksytetään näitä...
        kristittyjen todellinen jumala:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        kristittyjen todellinen jeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristitytkin ovat ihmisiä. Muukalaisahdistus perustuu tietenkin pelkoon. Pelko tappaa lähimmäisen rakkauden ja synnyttää ääripäässä vihaa. Euroopan läpi vaeltavat kansanjoukot aiheuttivat monille oikeasti trauman.

En itse ole muukalaisvihamielinen ja ajattelen, että hädässä olevia tulee auttaa resurssien mukaan. Mutta ei minunkaan mielestäni ole järkevää, että suurin osa Afrikan väestöstä muuttaa Eurooppaan. Ongelma pitäisi ratkaista muuten, mutta se onkin sitten kinkkisempi juttu.

Ei muukalaisvihamielisyys liittyvä ilmiö. Hallitsemattomat kansainvaellukset saavat ihmiset kaikkialla tuntemaan turvattomuutta. Eikä kaikilla ole psyykkisiä resursseja käsitellä tunteitaan rakentavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristitytkin ovat ihmisiä. Muukalaisahdistus perustuu tietenkin pelkoon. Pelko tappaa lähimmäisen rakkauden ja synnyttää ääripäässä vihaa. Euroopan läpi vaeltavat kansanjoukot aiheuttivat monille oikeasti trauman.

En itse ole muukalaisvihamielinen ja ajattelen, että hädässä olevia tulee auttaa resurssien mukaan. Mutta ei minunkaan mielestäni ole järkevää, että suurin osa Afrikan väestöstä muuttaa Eurooppaan. Ongelma pitäisi ratkaista muuten, mutta se onkin sitten kinkkisempi juttu.

Ei muukalaisvihamielisyys liittyvä ilmiö. Hallitsemattomat kansainvaellukset saavat ihmiset kaikkialla tuntemaan turvattomuutta. Eikä kaikilla ole psyykkisiä resursseja käsitellä tunteitaan rakentavasti.

"Ei muukalaisvihamielisyys liittyvä ilmiö."

Piti sanomani, ettei muukalaisvihamielisyys ole vain Eurooppaan saati sitten kristittyihin liittyvä ilmiö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se oli 2015 ja ihminen toimii evoluution ohjaamana kuten kaikki muutkin.
        Uskon hörhötkin joutuvat kohtaamaan todellisuuden eli biologian.

Riippuu ihmisen henkisestä kehitystasosta. Kehittyneemmät pystyvät nousemaan alkukantaisten vaistojensa yläpuolelle. Kehittymättömät käyttävät niitä oikeutuksena teoilleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu ihmisen henkisestä kehitystasosta. Kehittyneemmät pystyvät nousemaan alkukantaisten vaistojensa yläpuolelle. Kehittymättömät käyttävät niitä oikeutuksena teoilleen.

Taivaspaikka odottaa tai vokki bisneksen rahat ok.
        Ihminen on vain hänen perimänsä, pärjää tai katoa.
        Hiekkakansa on nimensä mukaista ja uskontojen alueelta.

• Anonyymi

Päinvastoin.
        Mitä enemmän on joutunut kohtaamaan tätä Suomeen tuotua "erilaisuutta" , sitä negatiivisemmin siihen suhtautuu.

Ennen olin mailmanhalaaja suvakki, silloin kun en ollut vielä joutunut todistamaan invaasiota kotikonnuillani ja sen kielteisiä, järkyttäviä vaikutuksia.
        Invaasion tultua ja kokemusta saadessa asenne kääntyi vastakkaiseksi.
        Samoin kävi nais kaverilleni.
        Lähti sinisilmäisenä vaaleana antirasistisena hyväntekijänä kehitysyhteistyöhön afrikkaan muutamaksi kuukaudeksi, palasi rasistisin miettein varustettuna.

Näin päin se menee oikeasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päinvastoin.
        Mitä enemmän on joutunut kohtaamaan tätä Suomeen tuotua "erilaisuutta" , sitä negatiivisemmin siihen suhtautuu.

Ennen olin mailmanhalaaja suvakki, silloin kun en ollut vielä joutunut todistamaan invaasiota kotikonnuillani ja sen kielteisiä, järkyttäviä vaikutuksia.
        Invaasion tultua ja kokemusta saadessa asenne kääntyi vastakkaiseksi.
        Samoin kävi nais kaverilleni.
        Lähti sinisilmäisenä vaaleana antirasistisena hyväntekijänä kehitysyhteistyöhön afrikkaan muutamaksi kuukaudeksi, palasi rasistisin miettein varustettuna.

Näin päin se menee oikeasti.

Mutta itseänne saatte syyttää.

Itse olen ollut koko ajan selvillä islamin päämääristä. Minua ei hämää tekoystävällisyys. Tiedän kuinka valheilla pyritään saamaan hallitusvalta.

Eduskuntavaalit toivat muslimeita eduskuntaan lisää ja jatkossa yhä lisää. Yhdelläkään muslimilla ei ole halua/lupaa sopeutua demokratiaan.Eikä eurooppalaiseen lakiin vaan tunnustavat vain sharialain.Sharialaki on joissain maissa eri alueilla käytössä. Tai ainakin ollut.Poliisit pelkäävät mennä muslimeiden hallintavallan alueille joissain maassa.

Suomessakin on kantasuomalaisten liikkumisen vapautta rajoitettu Helsingissä lyhyesti kun muslimit eivät halua heidän omiksi katsomillaan alueillaan videokuvattavan, sen syyn sain käsitykseeni kun poliisi kielsi videokuvaamisen ja liikkumisen itiksen viereisellä julkisella alueella muistaakseni vedoten siihen etteivät voi taata kuvaajien turvallisuutta.

• Anonyymi

Moikka, mm. 00 - 2min11s. silmät avaavaa

https://www.youtube.com/watch?v=CPoSbCoGiVw

Ateismin läpinäkyvät valheet

• Anonyymi

Voi kun tuo ei liity aiheeseen millään tavalla.

• Anonyymi

Minä vihaan juuri siksi kristittyjä yli kaiken, kaikille annetaan anteeksi ja kaikki ovat samanlaisia. Tämän seurauksena näen ympärilläni pelkkää paskaa ja se johtuu kristittyjen vuosisatoja kestäneestä väärään suuntaan jalostamisesta.

• Anonyymi

Epäilen, että "muukalaisten" uskonnoissa käytetään myös ulkokultaisuuden valkeuden enkeleitä eksyttämään ihmisiä...
        ...kristityt antaa tietoa...:
        2.Korinttolaiskirje:
        11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäilen, että "muukalaisten" uskonnoissa käytetään myös ulkokultaisuuden valkeuden enkeleitä eksyttämään ihmisiä...
        ...kristityt antaa tietoa...:
        2.Korinttolaiskirje:
        11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

Muukalaisten suosijat ovat halveksittuja kristittyjä aivan kuten juutalaiset toimivat, hajota ja hallitse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muukalaisten suosijat ovat halveksittuja kristittyjä aivan kuten juutalaiset toimivat, hajota ja hallitse.

Säälittävää. Tätä se pelko ihmisessä teettää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Säälittävää. Tätä se pelko ihmisessä teettää.

Ken hiekkakansaa rakastaa saa kohdata julman todellisuuden.
        Hiekkakansa eli Tuskenin ratsastajat on aika lähellä isisiä.

• Anonyymi

Terroristit terrorisoivat toisiaan syyllisiksi osoittamalla.
      Näin kristityt auttaa aseita terroristeillekkin valmistavien osakkeiden omistajia:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
      #Noitavainot nykyaikana
      Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[16] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[17] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008.[18] Nigeriassa noin 5 000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[19] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia". Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[20] #

• Anonyymi

On myös afrikassa paljon noitatohtoreita jotka silpovat lapsia taikoihinsa, albiinot ovat jatkuvan uhan alla koska heistä luullaan saavan erityisen rahakkaita taikoja.
        Jopa rikkaat kaupunkilaiset liikemiehet voivat ostaa lapsikaappauksen ja lapsi toimitetaan poppamiehelle leikeltäväksi ja jätetään kuolemaan johonkin ojaan.
        Aivan hirveää ja sairasta.
        Vastahan tämä yksi mambo jambo suomen oikeudessa väitti että poppamies oli häntä käskenyt tyttärensä raiskuuhommiin ryhtyä, ja hän pani toimeksi.
        Oli vissiin parannuskeino johonkin vaivaan tämä raiskaus.

• Anonyymi

Raamatussa sanotaan toisaalta:

"Muukalaista älä sorra,..."
      Ex. 23:9

kristittyjen ei pitäisi sortaa, mutta ei kristittyjen pidä hyväksyä pahoja tapoja/tekoja.

• Anonyymi

Taitaa olla raamattu täynnä ristiriitaisuuksia ja valheita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

> Taitaa olla raamattu täynnä ristiriitaisuuksia ja valheita.

Hämmästyttävää kyllä, kukaan ei ole tähän mennessä onnistunut todistamaan, että Raamatussa olisi ristiriitaa tai valhetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

> Taitaa olla raamattu täynnä ristiriitaisuuksia ja valheita.

Hämmästyttävää kyllä, kukaan ei ole tähän mennessä onnistunut todistamaan, että Raamatussa olisi ristiriitaa tai valhetta.

1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.

2. Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
        3. Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
        4. Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi.
        5. Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin. Auringolle hän on tehnyt niihin majan.
        6. Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
        7. Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan sun järkesi ottaa viisauden ristiriitana, koska se ei sovitu ymmärryskykyysi. Pystyt kuitenkin toistamaan kuulemiasi fraaseja.Onhan sekin jo apinaa esiisänään pitävälle saavutus!

Milloin apinasta tuli sukuhistoriassanne ihminen? Vai onko teidän sukupuunne apinaton?

Arvelet Raamatun olevan myös " täynnä" valheita.

Miksi niin arvelet? Mitenkään mahdollista että otat asiasta itse selvää?

Tutki Raamattua kunnes löydät sieltä yhden valheen. Se käy sinulta nopeasti? Raamattu taitaa olla täynnä valheita , joten etsi mulle yksi valhe tai ristiriita ( asia, jota oon tollo ymmärtämään ) niin olet ensimmäinen ihminen maailmassa joka siihen pystyy ja nimesi jää maailmanhistoriaan.

Lisäksi teet palveluksen minulle, n.9v Raamattua tutkineelle, koska minä en ole löytänut Raamattua tutkittuani sieltä valhetta tai ristiriitaista.Vaikeatajuista siellä kyllä on.Ihmekös se kun maailmassa viisain puhuu Raamatun kautta ei niin viisaille ihmisille.

Halaten sua, ja valhepaljastustasi Raamatusta koskaan näkemättä,CommandoHauis52cm

• Anonyymi

1 Hän teki alttarin vaskesta, kahtakymmentä kyynärää pitkän, kahtakymmentä kyynärää leveän ja kymmentä kyynärää korkean.
      2 Hän teki myös meren, valetun, kymmentä kyynärää leveän reunasta reunaan, ympärinsä pyöreän, ja viittä kyynärää korkean; ja kolmenkymmenen kyynärän pituinen mittanuora ulottui sen ympäri.

• Joillakin kristityillä on vielä jäljellä itsesuojeluvaistoa.

• Anonyymi

Valesaatana. Pahaa tekemästä rajoittaa vielä hyvän tekeminen.

• Anonyymi

Aborttioikeus eli vauvojen murhaoikeus.

Laita youtubeen : abortti on murha pekka

Miksi uskot valheita? Totuuttahan nuo eivät ole.Vihamielinen suhtautuminen näkyy väkivaltana, valheina, murhina vauvoista vaareihin ja rikoksina.Ja Kristuksen lapset näitä tekevät? Valhetta.

Jos on tilastoja keitä murhaajat, valehtelijat, vihamieliset, väkivaltaiset ovat niin katso tilastoja, katso vankilatilastoja.Jumalattomia, ateisteja, vääräuskoisia.Ketkä murhaa maailmassa enemmän, muslimit , kristityt vai ateistit?

Kyllä ne saatanan lapset tekevät saatanan tekoja.

CH52cm

• Anonyymi

Teepä aikasi kuluksi elämästä rikos. Siitä et eläkkeelle pääse.

• Anonyymi

Olen aina yhdistänyt kristinuskon nationalismiin mielessäni, mutta Jeesuksen aivan erilliseksi asiaksi. Se, joka seuraa Jeesusta, ei voi olla nationalisti. Kristitty hän kyllä voi olla.

• Anonyymi

Minä olen aina yhdistänyt jeesustelijat ja suvakit.
        Nationalismi on kuin kastijärjestelmä, tietyissä maissa asuu tietynlaisia ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5278
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4121
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2229
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2068
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1464
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1066
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe