Tätä en ole koskaan ymmärtänyt Raamattua lukiessani. Miksi se ei ottanut iPhonea esiin ja lähettänyt WhatApp viestiä ruokasalista? Olisi selvinnyt helpommalla, niin pollarit ei ois tullu hakemaan putkaan luvattomasta kukkapenkissä kyykkimisestä ja sen tärvelemisestä. Miettikääpä sitä vanhaa mummoa jonka kukkapenkissa esse kövi kyykkimässä sinä iltana kun se otettiin kiinni, varmana tuli mummelille pahamieli ja itku kun sen rakkaudella hoitamat kukat meni Jessen niissä kyykiessä pilalle.
Miksi ihmeessä Jeesus meni puutarhaan rukoilemaan Jumalaa?
45
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jumalattomuus on valtavaa ajan haaskausta!
- Anonyymi
Vain pölhökusti käyttää elämänsä mielikuvitusjumalan palvontaan :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain pölhökusti käyttää elämänsä mielikuvitusjumalan palvontaan :)
Synti on aina ihmisen syytä, eikä siitä voi syyttää Jumalaa.
Ihmisen synnin vastakohtana puolestaan on Jumalan oikeudenmukaisuus: hän tulee toteuttamaan tuomionsa ja tekemään tiliä synnin kanssa. - Anonyymi
"Synti on aina ihmisen syytä"
Synti on ihmisen keksimä mielikuvitusasia kuten karma, aurat, reiki jne
"eikä siitä voi syyttää Jumalaa"
Ei mielikuvitusolentoa kukaan syytä :) Mutta Suomi on vapaa maa ja sinäkin voit käytttää elämäsi ihan niin monen mielikuvitusjumalan palvontaan kuin haluat. Pidä hauskaa :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Synti on aina ihmisen syytä"
Synti on ihmisen keksimä mielikuvitusasia kuten karma, aurat, reiki jne
"eikä siitä voi syyttää Jumalaa"
Ei mielikuvitusolentoa kukaan syytä :) Mutta Suomi on vapaa maa ja sinäkin voit käytttää elämäsi ihan niin monen mielikuvitusjumalan palvontaan kuin haluat. Pidä hauskaa :)Pohja-ajatuksen synnistä esitti ensikertaa Augustinus ja sitä kehitti eteenpäin merkittävästi skolastikkomunkki Tuomas Akvinolainen. Raamattu kuin sen enempää juutalaisuuskaan ei oikeasti tunne syntiä. Ensimmäistä kertaa saanaa synti (englanniksi sin) käytti Akvinolainen ja lopulta sillä leimattiin useita eri asiota yhden nimikkeen alle. Yhteensä näitä eri sanoja on 14 jotka nykyraamatussa käännetään perinteen ja tradition vuoksi synniksi. Isä Meidän rukouksen mukaan ihmiset kuitenkin ovat Velkaa Jumalalle ja siksi rukoilevat velka-armahdusta. Paavali uskoikin että Jeesuken ristinkuolema lunasti nämä velat maksetuiksi ja näin lunasti ihmiset vapaiksi lain orjuudesta maksamalla siitä kalliit lunnaat eli uhraamalla oman henkensä muiden puolesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohja-ajatuksen synnistä esitti ensikertaa Augustinus ja sitä kehitti eteenpäin merkittävästi skolastikkomunkki Tuomas Akvinolainen. Raamattu kuin sen enempää juutalaisuuskaan ei oikeasti tunne syntiä. Ensimmäistä kertaa saanaa synti (englanniksi sin) käytti Akvinolainen ja lopulta sillä leimattiin useita eri asiota yhden nimikkeen alle. Yhteensä näitä eri sanoja on 14 jotka nykyraamatussa käännetään perinteen ja tradition vuoksi synniksi. Isä Meidän rukouksen mukaan ihmiset kuitenkin ovat Velkaa Jumalalle ja siksi rukoilevat velka-armahdusta. Paavali uskoikin että Jeesuken ristinkuolema lunasti nämä velat maksetuiksi ja näin lunasti ihmiset vapaiksi lain orjuudesta maksamalla siitä kalliit lunnaat eli uhraamalla oman henkensä muiden puolesta.
Mielenkiintoista. Kirkkoisä Origenes luetteli kolme erilaista velkaantumisen kohdetta. Ihminen on velassa lähimmäiselleen. Ihminen on velassa itselleen. Ihminen on velassa Jumalalleen.mNyt - IPCC:n ilmastoraportin jälkeen - ihminen on epäilemättä korviaan myöten veloissa myös maapallolle, luonnolle ja koko luomakunnalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohja-ajatuksen synnistä esitti ensikertaa Augustinus ja sitä kehitti eteenpäin merkittävästi skolastikkomunkki Tuomas Akvinolainen. Raamattu kuin sen enempää juutalaisuuskaan ei oikeasti tunne syntiä. Ensimmäistä kertaa saanaa synti (englanniksi sin) käytti Akvinolainen ja lopulta sillä leimattiin useita eri asiota yhden nimikkeen alle. Yhteensä näitä eri sanoja on 14 jotka nykyraamatussa käännetään perinteen ja tradition vuoksi synniksi. Isä Meidän rukouksen mukaan ihmiset kuitenkin ovat Velkaa Jumalalle ja siksi rukoilevat velka-armahdusta. Paavali uskoikin että Jeesuken ristinkuolema lunasti nämä velat maksetuiksi ja näin lunasti ihmiset vapaiksi lain orjuudesta maksamalla siitä kalliit lunnaat eli uhraamalla oman henkensä muiden puolesta.
Ajatus velasta on aika uustestamentillinen kreikkalais hellenistinen käsite. Heprealaisessa raamatussa synnin tilalla köytetaan sanaa hatta´t ja verbia hatta´ jotka tarkoittavat kreikkalaisen vastineensa hamartían tavoin ohitse ampumista tai hairahtumista sekä sanaa awon´, joka merkitsee eksymistä tai oikealta polulta poikkeamista. Juutalaiset sanovatkin että Jumalan oppi on tie ja että Toora tarkoittaa opetusta (ei siis lakia kuten kristityt tämän tulkitsevat). Jumalaa vastaan kapinointi oli siis muinaisille ja miksei nyt olennykyisillekkin juutalaislle tältä opin polulta poikkeamista.
- Anonyymi
teologinen ja eksegeettinen keskustelu on aina turhaa ja näennäistä sillä tämä teidän kuvittelemaanne satu-Jumalaa ei ole olemassa. Mielestäni siihen ei jannata tuhlata aikaa ollenkaan sillä minkäänlaiseen yhteisymmärrykseen ei kuitenkaan päästä. Parempi on jättää uskonnot historiaan ja siirtyä elämässä eteenpäin ilman näitämmielikuvitus olentoja.
- Anonyymi
"Pohja-ajatuksen synnistä esitti ensikertaa Augustinus.."
Teidän satunne keksityistä synneistä, jumalista, demoneista ja muusta ei valitettavasti kiinnosta. Tuolla on noita eri uskonnon suunnitellu tarkoitettuja keskustelualueita missä te voitte väitellä näistä satujenne mielikuvitusolennoista ihan niin paljon kuin haluatte. Me ateistit emme näihin tarinoihin usko, valitan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
teologinen ja eksegeettinen keskustelu on aina turhaa ja näennäistä sillä tämä teidän kuvittelemaanne satu-Jumalaa ei ole olemassa. Mielestäni siihen ei jannata tuhlata aikaa ollenkaan sillä minkäänlaiseen yhteisymmärrykseen ei kuitenkaan päästä. Parempi on jättää uskonnot historiaan ja siirtyä elämässä eteenpäin ilman näitämmielikuvitus olentoja.
No meillä ex-uskiksilla ainakin on hauskaa pölistä näistä. Harmi vaan, että ketään ei tunnu muut kuin nämä kaksi uskontoa olevan tuttuja kun oma kiinnostus oli laajempaan kenttään uskontoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synti on aina ihmisen syytä, eikä siitä voi syyttää Jumalaa.
Ihmisen synnin vastakohtana puolestaan on Jumalan oikeudenmukaisuus: hän tulee toteuttamaan tuomionsa ja tekemään tiliä synnin kanssa.Kirkkoisä Augustinus (354–430) oli esittänyt tulkinnan, jonka mukaan synti on osa ihmisen perusluonnetta. Vanhassa testamentissa kuvataan, kuinka ensimmäiset ihmiset syyllistyivät perisyntiin rikkomalla Jumalan tahtoa vastaan. Koska ihmiset olivat pohjimmiltaan turmeltuneita olentoja, he tarvitsivat kirkkoa pelastamaan heidät kasteen avulla. Augustinuksen esittämä Raamatun tulkinta synnin olemuksesta saavutti voiton vallassa olleelta pelagiolaisuudesta ja pelagiolaiset näkemykset julistettiin harhaopiksi. Koulukunnan perustaja Pelagius (354–420) oli ollut Italiassa vaikuttanut teologi, jonka mukaan ihminen ei ole pohjimmiltaan perisyntinen. Julistuksen seurauksena katolinen kirkko omaksui Augustinuksen käsityksen perisynnistä. Kirkkoisä on yhä edelleen katolisen kirkon arvostetuimpia teologeja. Kun läntiset ja itäiset kirkot erosivat toisistaan vuonna 1054, tärkeimpiä eron syitä oli poikkeava tulkinta siitä, mikä on synnin asema Raamatussa. Ortodoksisen kirkon teologien esittämän näkemyksen mukaan perisyntioppi on tärkein syy lännen ja idän kirkon väliseen eroon. Ortodoksinen kirkko ei hyväksy perisyntioppia samalla tavalla kuin katolinen kirkko tai luterilaisuus. Ortodoksien mukaan ensimmäisten ihmisten lankeamisesta ei aiheutunut sitä, että kaikki maailman ihmiset joutuisivat kantamaan ikuista syyllisyyden taakkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkkoisä Augustinus (354–430) oli esittänyt tulkinnan, jonka mukaan synti on osa ihmisen perusluonnetta. Vanhassa testamentissa kuvataan, kuinka ensimmäiset ihmiset syyllistyivät perisyntiin rikkomalla Jumalan tahtoa vastaan. Koska ihmiset olivat pohjimmiltaan turmeltuneita olentoja, he tarvitsivat kirkkoa pelastamaan heidät kasteen avulla. Augustinuksen esittämä Raamatun tulkinta synnin olemuksesta saavutti voiton vallassa olleelta pelagiolaisuudesta ja pelagiolaiset näkemykset julistettiin harhaopiksi. Koulukunnan perustaja Pelagius (354–420) oli ollut Italiassa vaikuttanut teologi, jonka mukaan ihminen ei ole pohjimmiltaan perisyntinen. Julistuksen seurauksena katolinen kirkko omaksui Augustinuksen käsityksen perisynnistä. Kirkkoisä on yhä edelleen katolisen kirkon arvostetuimpia teologeja. Kun läntiset ja itäiset kirkot erosivat toisistaan vuonna 1054, tärkeimpiä eron syitä oli poikkeava tulkinta siitä, mikä on synnin asema Raamatussa. Ortodoksisen kirkon teologien esittämän näkemyksen mukaan perisyntioppi on tärkein syy lännen ja idän kirkon väliseen eroon. Ortodoksinen kirkko ei hyväksy perisyntioppia samalla tavalla kuin katolinen kirkko tai luterilaisuus. Ortodoksien mukaan ensimmäisten ihmisten lankeamisesta ei aiheutunut sitä, että kaikki maailman ihmiset joutuisivat kantamaan ikuista syyllisyyden taakkaa.
Eli onko sitä perisyntiä vai ei?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli onko sitä perisyntiä vai ei?
Perisynti on yksi niitä idän ja lännen välillä vallitsevista skismoista filioque-kiistan ja transsubstaatio-opin ohella. Katollinen kirkko teki näihin oppeihin keskiajalla muutoksia joista ortodoksinen kirkko sanoutui irti ja ajautui omaksi kirkokseen.
- Anonyymi
Aika turhaa miettiä perisyntejä,kun Jumalaa ei ole vielä todistettu eikä kristinuskon oikeassa oloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkkoisä Augustinus (354–430) oli esittänyt tulkinnan, jonka mukaan synti on osa ihmisen perusluonnetta. Vanhassa testamentissa kuvataan, kuinka ensimmäiset ihmiset syyllistyivät perisyntiin rikkomalla Jumalan tahtoa vastaan. Koska ihmiset olivat pohjimmiltaan turmeltuneita olentoja, he tarvitsivat kirkkoa pelastamaan heidät kasteen avulla. Augustinuksen esittämä Raamatun tulkinta synnin olemuksesta saavutti voiton vallassa olleelta pelagiolaisuudesta ja pelagiolaiset näkemykset julistettiin harhaopiksi. Koulukunnan perustaja Pelagius (354–420) oli ollut Italiassa vaikuttanut teologi, jonka mukaan ihminen ei ole pohjimmiltaan perisyntinen. Julistuksen seurauksena katolinen kirkko omaksui Augustinuksen käsityksen perisynnistä. Kirkkoisä on yhä edelleen katolisen kirkon arvostetuimpia teologeja. Kun läntiset ja itäiset kirkot erosivat toisistaan vuonna 1054, tärkeimpiä eron syitä oli poikkeava tulkinta siitä, mikä on synnin asema Raamatussa. Ortodoksisen kirkon teologien esittämän näkemyksen mukaan perisyntioppi on tärkein syy lännen ja idän kirkon väliseen eroon. Ortodoksinen kirkko ei hyväksy perisyntioppia samalla tavalla kuin katolinen kirkko tai luterilaisuus. Ortodoksien mukaan ensimmäisten ihmisten lankeamisesta ei aiheutunut sitä, että kaikki maailman ihmiset joutuisivat kantamaan ikuista syyllisyyden taakkaa.
Voitko painua helvettiin, ei jumalauta yhtään kiinosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoista. Kirkkoisä Origenes luetteli kolme erilaista velkaantumisen kohdetta. Ihminen on velassa lähimmäiselleen. Ihminen on velassa itselleen. Ihminen on velassa Jumalalleen.mNyt - IPCC:n ilmastoraportin jälkeen - ihminen on epäilemättä korviaan myöten veloissa myös maapallolle, luonnolle ja koko luomakunnalle.
Jumala loi evoluution siihen kuuluu ilmaston lämpeneminen. Avaruuden laajeneminen. Emme ole synnin velassa, jos rikomme lähimmäistämme kohtaan ja pyydämme anteeksi ja yritämme elää ilman samaa rikosta tai muuta olemme tehneet oman ostamme. Kukaan ei synny syntisenä. Jumalalle saa kiukutella ja kirota tämän mutta hän tietää kyllä että viisastumme ja rauhoitumme aikaa myöten joten Luojan rakkaus kestää kyllä hän pystyy ihmeisiin nautitaan kestävästä kehityksestä ja luotetaan ettemme joutuisi rikoksiin. FoldCap
- Anonyymi
"Jumala loi.."
Jumalat ovat vain ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja, ei muuta. Ei noiden satujen toitottaminen tätä tosiasiaa miksikään tule muuttamaan, valitan :)
- Anonyymi
Jospa sillä oli akku loppu tai sitten siellä salissa ei ollut nettiä. Sitä emme taida koskaan saada tietää, Jeppe heitti henkensä jo kuitenkin 2000 vuotta sitten.
- Anonyymi
Kyselet tätä kenties väärällä palstalla. Jos tuo yksityiskohta on ainut asia, mitä et Raamatusta ymmärrä, niin olet aika mestari.
- Anonyymi
Aloittaja on tosi ateisti ihminen, sen takia se tiedä eikä ymmärrä mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja on tosi ateisti ihminen, sen takia se tiedä eikä ymmärrä mitään
Hyvä nähdä, että trolliin menee enemmän uskovaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä nähdä, että trolliin menee enemmän uskovaisia.
Eikö oo kummallista? Trolli kun oli nimenomaan suunnattu ateisteille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö oo kummallista? Trolli kun oli nimenomaan suunnattu ateisteille.
Niinhän se selkeästi on, mutta uskovaiset ne näihin useimmiten menevät.
- Anonyymi
Mutta sinun puutarhasi kasvaa sentään talviomenoita.
- Anonyymi
Lähinnä tulee mieleen miksi hän rukoili Jumalaa jos hän oli täysi Jumala itsekin?
Tuliko hänestä vasta 300-luvulla oikea Jumala? - Anonyymi
Siinon jutut on aika teknisiä. Pohtikaa miksi Mauno koivisto luki raamattua johon teki merkintöjä koko ajan. Mm. Hyvien tekojen ja Jumalan armon suhdetta. Koivisto kuljetti raamattua mukanaan sodassa. Aika viisaana miehenä tunnettu.
- Anonyymi
Ei kukaan ole täydellinen. Manu uskoi mielikuvitusolentoihin mutta ei antanut sen haitata työtään :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan ole täydellinen. Manu uskoi mielikuvitusolentoihin mutta ei antanut sen haitata työtään :)
Kekkonen oli siis myös sekaisin ja mm niinistö. Alkaa vaikuttamaan siltä että pesäero. Hahmottaminen prsessoilla on matalampaa luokkaa. Tosi hauska yhtälö ateismiin.
- Anonyymi
Julkisesti uskontoaan esittelevän uskoa ei kyseenalaisteta, jos se on hyvää propagandaa, mutta pahoja tekevä kristitty hallitsija sen uskon voi kyseenalaistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Julkisesti uskontoaan esittelevän uskoa ei kyseenalaisteta, jos se on hyvää propagandaa, mutta pahoja tekevä kristitty hallitsija sen uskon voi kyseenalaistaa.
Olisko tämä hieman 2-naamaista. Ei se Jumala katoa vaikka olis paha kristitty. On vain eri tasoista hengellisyyttä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisko tämä hieman 2-naamaista. Ei se Jumala katoa vaikka olis paha kristitty. On vain eri tasoista hengellisyyttä
Eikä se Jumala ilmesty, vaikka olisi hyvä kristitty tai minkä tahansa muunkaan uskonnon edustaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä se Jumala ilmesty, vaikka olisi hyvä kristitty tai minkä tahansa muunkaan uskonnon edustaja.
Ei radio tv toimi ilman antennia. Jokohan tämä ymmärrettäisiin. 7hmiset ovat erilaisia mutta ateistien mielestä va7n järki riittää aistimaan. Miten eläimillä? Liekö järki takana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei radio tv toimi ilman antennia. Jokohan tämä ymmärrettäisiin. 7hmiset ovat erilaisia mutta ateistien mielestä va7n järki riittää aistimaan. Miten eläimillä? Liekö järki takana.
En tiedä mitä kuvittelet ateisteista, mutta ainakin ilmaiset sen oudosti.
"Siinon jutut on aika teknisiä."
TÄH? En minä ole avannut tätä osiota.
Mutta jos halutaan palata aloituksen arvoitukseen: "Miksi ihmeessä Jeesus meni puutarhaan rukoilemaan Jumalaa?" Vastaus lienee, että hän halusi mumista hetken itsekseen, kuten uskovaisilla on tapana.- Anonyymi
siino kirjoitti:
"Siinon jutut on aika teknisiä."
TÄH? En minä ole avannut tätä osiota.
Mutta jos halutaan palata aloituksen arvoitukseen: "Miksi ihmeessä Jeesus meni puutarhaan rukoilemaan Jumalaa?" Vastaus lienee, että hän halusi mumista hetken itsekseen, kuten uskovaisilla on tapana.Urpo!
raamattu osoittaa, että Jeesus antoi myös mallin miten rukoilla.
Koska sinä kehtaa rukoilla ensimmäistä kertaa, siitähän nyt kyse sinun osaltasi.
mielesi tekee rukoilla, mutta koska päätät tehdä sen ensimmäisen kerran.
Tällä palstalla meluaminen ei siihen ainakaan kannusta, ymmärrät joskus myöhemmin, että aikasi tällä palstalla on ollut jokainen pv ajan haaskausta.....miksi viivyttää sitä enää tuonnemmaksi. Anonyymi kirjoitti:
Urpo!
raamattu osoittaa, että Jeesus antoi myös mallin miten rukoilla.
Koska sinä kehtaa rukoilla ensimmäistä kertaa, siitähän nyt kyse sinun osaltasi.
mielesi tekee rukoilla, mutta koska päätät tehdä sen ensimmäisen kerran.
Tällä palstalla meluaminen ei siihen ainakaan kannusta, ymmärrät joskus myöhemmin, että aikasi tällä palstalla on ollut jokainen pv ajan haaskausta.....miksi viivyttää sitä enää tuonnemmaksi.Jumala! Anna tuolle tollolle järkeä. Hän oli kakkajonossa, kun aivoja jaettiin.
Siinä se rukous. Tuskin tehoaa, koska Jumalalle toiveiden toteutukset ovat ylivoimaisia hänen olemattomuutensa takia.- Anonyymi
siino kirjoitti:
Jumala! Anna tuolle tollolle järkeä. Hän oli kakkajonossa, kun aivoja jaettiin.
Siinä se rukous. Tuskin tehoaa, koska Jumalalle toiveiden toteutukset ovat ylivoimaisia hänen olemattomuutensa takia.Ahtisaarikin on uskova. Opettaja ja kansainvälinen diplomaatti - pedagogi. Ei pärjää kuiteskaan ateistineroille. Jää nostomieheksi siinä seurassa.
- Anonyymi
siino kirjoitti:
Jumala! Anna tuolle tollolle järkeä. Hän oli kakkajonossa, kun aivoja jaettiin.
Siinä se rukous. Tuskin tehoaa, koska Jumalalle toiveiden toteutukset ovat ylivoimaisia hänen olemattomuutensa takia.Jumala ei tunne sinua, rukouksesi meni saatanan suuntaan!
Jumala tuntee vain Raamatun tuntijat....sinä olet perehtynyt jumalavastaisuuteen, vain siinä mielessä olet oikealla palstalla!
Yhtä todellista on saatanallisuus ja Jumalauus.
Nyt toteutat saatanallisuutta, siinä sinulle todiste saatanallisuudesta.
Jos joskus vaihdat suuntaa, löydät jumalallisuuden, josta et halua koskaan luopua!
Lopeta ketkuilu tähän pv, koska silloin kun löydät jumalallisuuden, kadut jokaista pv jonka annoit saatanan hallita! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahtisaarikin on uskova. Opettaja ja kansainvälinen diplomaatti - pedagogi. Ei pärjää kuiteskaan ateistineroille. Jää nostomieheksi siinä seurassa.
Ateisti on täys nolla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahtisaarikin on uskova. Opettaja ja kansainvälinen diplomaatti - pedagogi. Ei pärjää kuiteskaan ateistineroille. Jää nostomieheksi siinä seurassa.
Demariko sinun idolisi on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahtisaarikin on uskova. Opettaja ja kansainvälinen diplomaatti - pedagogi. Ei pärjää kuiteskaan ateistineroille. Jää nostomieheksi siinä seurassa.
Martin Luther King - John F. KENNEDY - Nelson Mandela - Jimmy Carter - Barak Obama. Samaa linjaa. Ateistien pitäisi haastaa itsensä. Jutut on eri sarjassa. Hieman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Martin Luther King - John F. KENNEDY - Nelson Mandela - Jimmy Carter - Barak Obama. Samaa linjaa. Ateistien pitäisi haastaa itsensä. Jutut on eri sarjassa. Hieman.
Hyvä tietää, että uskosi ei perustu millekään tuon kummallisemmalle kuin idolien palvonnalle.
- Anonyymi
tee parannus.
- Anonyymi
Ihmistä on paranneltu liikaa eivät usko enää mielikuvituskavereihin.
- Anonyymi
Tosiaankin. Miksi?
Jeesus meni rukoilemaan jumalaa mutta hänhän oli itse jumala.
Jeesus saneli kirjoittajille teologian mukaan kaikki tekstit.
Jeesus asettuu valehtelijaksi tai ainakin oppilaidensa harhauttajaksi.
Todella mainio huomio aloituksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1432946- 502432
- 1072391
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382101- 981627
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2341614Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141478Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4101472Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81449R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi191251