Kertokaa hevosen ylläpidosta ja puoliylläpidosta

Anonyymi

Moi. Tyttäreni haluaisi ylläpito tai puoliylläpito hevosen ja hän on 14 ja ratsastanut lähelle 6 vuotta. Ollaan etsitty vuokrahevosta kauan mutta ei ole löytynyt. Itse en tiedä kauheasti hevosista ja mietin, että paljon se ylläpito maksaa. Ja mistä ylläpito hevosen löytää ja kertokaa mitä ylläpitoon kuuluu.

3

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä on hevonen ylläpidossa ja maksaa se. Hevosesta ei makseta omistajalle, mutta tallipaikka maksaa (jossain saa alle 300€, jossain maksaa 1000€/kk), siihen saa heinät ja periaattessa ruuan, mutta yleensä kaikilla hevosilla on omia ruokiaan, kun tallin tarjoamat eväät on jotain perusrehua, lisäksi kaikenmaailman lisäravinteet ym., purkki maksaa 15-50€ ja meilläkin on kolmenlaista, kestää aina 3-4kk, sit pitää hommata uus purkki, kaikenmaailman rasvoja voiteita shampoota ym on hommattava, kengitys 70-100€ 6-7 viikon välein, vakuutus maksaa meillä n. 600€/v, mahdolliset ell-kulut (yks keikka voi maksaa esim.400€).

      Jos messiin saa varusteita, niin hyvä, mut jos ne pitää hommata, niin sairaan kallista... On ihan käsittämätöntä, miten varusteilla ihan höynäytetään ratsastusväkeä.
      Ja nuori tietysti haluaa koko ajan sitä sun tätä hepalleen...

      Jos on rahaa säästössä ja löytyy hyvä heppa ja fiksu omistaja, niin siinä saa kyllä tuta, mitä se omistaminen olisi eli olisiko ihan siihen.

      Vuokraaminen ja ratsastuskoulut on siitä kivoja, ettei tarvi murehtia, jos tulee sairastumisia eikä tarvi odotella ehkä kuukausiakin hevosen kuntoutumista. Siirtyy vaan toiseen hevoseen.

    • Anonyymi

      Mihin hevoseen kytketään nivelakseli?

    • Anonyymi

      Rahan lisäksi mietittävä miten jaksaa hoitaa!Siis eläintä hoidettava joka päivä!Ei lomia yms.Hylättyjä eläimiä muutenkin liikaa.Kyselkää ratsastus seuroilta neuvoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe