Miten uskovan tulee suhtautua toiseen uskovaan, joka ei usko samoin kuin hän?

Anonyymi

Tässä on aivan kongreettista Jeesuksen sanaa siitä, miten meidän tulee suhtautua sellaisiin uskoviin, jotka eivät usko niin kuin me uskomme. Niihin, jotka pyhittävät sunnuntaita tai sapattia, juovat viiniä ja olutta, syövät sikaa, polttavat tupakkaa, käyttävät lääkkeitä tai huumeita, ym.

He ovat Jeesuksen kavereita ja jos et rakastaen suhtaudu heidän erilaisuuteensa, voi sinut hukka periä. Kukaan eri-uskoinen ei jää palkaansa vaille!

Markus 9:38-41
"Johannes sanoi Jeesukselle: ”Opettaja, me näimme erään miehen ajavan ulos riivaajia sinun nimessäsi. Me yritimme estää häntä, koska hän ei seuraa meitä.” Mutta Jeesus sanoi: ”Älkää estäkö häntä. Ei kukaan, joka tekee voimateon minun nimessäni, voi heti sen jälkeen puhua minusta pahaa. Joka ei ole meitä vastaan, on meidän puolellamme. Joka antaa teille maljallisen vettä juotavaksi siinä nimessä, että te olette Kristuksen omia – totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille.”

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No niinpä. Pelastus ei ole kiinni noista edellä mainitsemistasi asioista. Paavalihan julisti KAIKKI ruoat puhtaiksi. Jeesus joi ja tarjoiliitsekin viiniä ja Raamatussa on kohtia, joissa Jumalan miehet juopuvat ja on on tuotu esille hyvällä. Raaamattu jopa käskee juomaan väkijuomia. Jeesus sanoo, että se mikä menee suusta sisään ei saastuta. Ja sapatillahan on Jeesuksen opetuksen mukaan lähinnä symbolinen arvo. Sen viettämistavoista saa itse kukin päättää, sillä onhan sapatti ihmistä varten. Ne pyhittää sitä, jotka kokevat sen tarpeelliseksi. Ja näin on sopu kaikkien kristittyjen kesken, ihan niin kuin Jeesus tuossa mainitseekin.

    • Huumeiden käyttö ei oikein sovi luetteloon uskovaisen ominaisuuksista, joiden käyttö erilaisuutena tulisi hyväksyä sillä uhalla, että hukka perii. Huumeiden käyttö ja välittäminen on Suomessa kriminalisoitu.

      Jeesuksen sanat eivät välttämättä heti aukea. Ymmärrän ne myös niin, että meidän tulee luopua viholliskuvista ja vääristä peloista. Jeesuksen puolelle kuuluu muitakin kuin niitä, jotka ajattelevat samalla tavalla kuin me. Meidän tulee avartaa sydäntämme eikä tehdä rajoituksia Jumalan rakkaudelle.

      Jumala ei ole ahtautunut meidän määrittelemien aitauksiin. Hän tekee voimatekoja sielläkin, minne meidän ymmärryksemme ja puhdasoppineisuutemme ei riitä. Jumala itse tuntee omansa.

      • Anonyymi

        Minulle ei nyt aivan auennut tuo ensimmäinen kappaleesi.

        Tarkoitatko, että se pitäisi poistaa luettelosta kokonaan, koska huumeiden käytöstä ei uskovan pidä toista tuomita vaan rakastaa häntä?

        Jos tarkoitat, että huumeitten käytöstä menee pelastus tai että huumeiden käyttäjiä on kartettava, niin...

        ...oletko sitä mieltä, että huumeista irti pääseminen onnistuu jokaiselle? Ihmisillä on niin monenlaisia taustoja ja kasvuympäristöjä. Heillä on omat tragediansa ja omat sairautensa. Omat geenivirheensä ja elinympäristönsä. Asiat, jotka voivat tehdä huumeista eroon pääsyn jopa mahdottomaksi. Silloin siihen ei auta Jeesukset eikä Jumalat, jos elimistö pelaa sen toisen laskuun. Vaikka kuinka rukoilisit ja haluaisit.

        Voin vain kuvitella miten vaikeaa se on kun itse en pääse eroon alkoholista, en sitten millään. Ja huumeiden pitäisi kuulemma olla vielä addiktoivampia. Minullakin on taustani: geenivirheet, jotka altistavat vaikealle masennukselle, johon lääkkeet ja muut hoidot eivät tuo helpotusta mutta alkoholi tuo. Se auttaa jaksamaan päivästä toiseen. Tätä ei vain aivot kestä kovin kauaa, puhumattakaan muusta kropasta.

        Pastorimme mukaan erityisesti tupakointi on adventistille paha juttu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ei nyt aivan auennut tuo ensimmäinen kappaleesi.

        Tarkoitatko, että se pitäisi poistaa luettelosta kokonaan, koska huumeiden käytöstä ei uskovan pidä toista tuomita vaan rakastaa häntä?

        Jos tarkoitat, että huumeitten käytöstä menee pelastus tai että huumeiden käyttäjiä on kartettava, niin...

        ...oletko sitä mieltä, että huumeista irti pääseminen onnistuu jokaiselle? Ihmisillä on niin monenlaisia taustoja ja kasvuympäristöjä. Heillä on omat tragediansa ja omat sairautensa. Omat geenivirheensä ja elinympäristönsä. Asiat, jotka voivat tehdä huumeista eroon pääsyn jopa mahdottomaksi. Silloin siihen ei auta Jeesukset eikä Jumalat, jos elimistö pelaa sen toisen laskuun. Vaikka kuinka rukoilisit ja haluaisit.

        Voin vain kuvitella miten vaikeaa se on kun itse en pääse eroon alkoholista, en sitten millään. Ja huumeiden pitäisi kuulemma olla vielä addiktoivampia. Minullakin on taustani: geenivirheet, jotka altistavat vaikealle masennukselle, johon lääkkeet ja muut hoidot eivät tuo helpotusta mutta alkoholi tuo. Se auttaa jaksamaan päivästä toiseen. Tätä ei vain aivot kestä kovin kauaa, puhumattakaan muusta kropasta.

        Pastorimme mukaan erityisesti tupakointi on adventistille paha juttu.

        Rakkauden nimissä ei tarvitse hyväksyä sitä, että ihminen alkaa käyttämään huumeita tai alkoholisoituu. Asettamalla rajoja osoitat myös rakastavasi toista. Kysymys ei ole tuomitsemisesta vaan välittämisestä. En tarkoita toisen karttamista, jos vierellä kulkeminen onnistuu.

        Jos sitten olet jo koukussa päihdyttäviin aineisiin ja huudat hädissäsi Herran puoleen, riippuvuuteesi ei ole pelastuksen este, jos uskot sydämessäsi Jeesuksen vapahtajaksesi. Ryöväri ristillä on yksi esimerkki.

        Syömiset ja juomiset eivät ole aivan ydinaluetta sille, mitä Jeesus sanoillaan tarkoitti. Me kristittyinäkin olemme jakautuneet moniin kuppikuntiin ja saatamme katsoa karsaasti toisella tavalla ajattelevia. Jeesuksen opetuksessa raja meikäläisiin ja heikäläisiin tulee niin ohueksi, ettei kukaan ihminen näe sitä rajaa emmekä voi antaa lopullista arviota toisen sieluntilasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ei nyt aivan auennut tuo ensimmäinen kappaleesi.

        Tarkoitatko, että se pitäisi poistaa luettelosta kokonaan, koska huumeiden käytöstä ei uskovan pidä toista tuomita vaan rakastaa häntä?

        Jos tarkoitat, että huumeitten käytöstä menee pelastus tai että huumeiden käyttäjiä on kartettava, niin...

        ...oletko sitä mieltä, että huumeista irti pääseminen onnistuu jokaiselle? Ihmisillä on niin monenlaisia taustoja ja kasvuympäristöjä. Heillä on omat tragediansa ja omat sairautensa. Omat geenivirheensä ja elinympäristönsä. Asiat, jotka voivat tehdä huumeista eroon pääsyn jopa mahdottomaksi. Silloin siihen ei auta Jeesukset eikä Jumalat, jos elimistö pelaa sen toisen laskuun. Vaikka kuinka rukoilisit ja haluaisit.

        Voin vain kuvitella miten vaikeaa se on kun itse en pääse eroon alkoholista, en sitten millään. Ja huumeiden pitäisi kuulemma olla vielä addiktoivampia. Minullakin on taustani: geenivirheet, jotka altistavat vaikealle masennukselle, johon lääkkeet ja muut hoidot eivät tuo helpotusta mutta alkoholi tuo. Se auttaa jaksamaan päivästä toiseen. Tätä ei vain aivot kestä kovin kauaa, puhumattakaan muusta kropasta.

        Pastorimme mukaan erityisesti tupakointi on adventistille paha juttu.

        Rauhaa veli ! Oletko käynyt katsomassa Terveysprojekti Karpalo löytyy netistä. Voit soittaa Arto Hyvönen tai Taneli Pirskainen.
        Itse entinen alkon suurkuluttaja ja aineitten käyttäjä.
        Siunausta sinulle toivoo advari veli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhaa veli ! Oletko käynyt katsomassa Terveysprojekti Karpalo löytyy netistä. Voit soittaa Arto Hyvönen tai Taneli Pirskainen.
        Itse entinen alkon suurkuluttaja ja aineitten käyttäjä.
        Siunausta sinulle toivoo advari veli

        Tunnen tuon projektin ja olen jutellut Pirskasen kanssa. Ei pystynyt auttamaan minua niin suurten ruokayliherkkyyksien takia, joita minulla on. Aika moni ravitsemusasiantuntija on yrittänyt auttaa...tuloksetta.

        Ruokahypetykset ovat minusta yliarvostettuja. Joillekin lähes uskonto.


    • Anonyymi

      Niin aloittaja kertoi uskovista, huumeita käyttää, ryyppää, käy naisissa, huoraa, jne. Mielestäni he ovat ihmisiä, jotka eivät ole uskossa.
      Usko näkyy teoissa, jotka ovat Jumalan Hengen mukaisia, he ovat uskovia.

      Sitten, he, jotka eivät ole uskossa, he taas ovat rakkauden kohteita.

      Siinäpä se.

      • Anonyymi

        Naisissa käymisestä tai huoraamisesta en maininnut mitään.

        Olet siis sitä mieltä, että alkoholin käyttö on Jumalan mielen vastaista? Miksi sitten Jeesus käytti viiniä? Miksi useat Jumalan miehet joivat itsensä humalaan? Miksi Jumala antoi kaukana temppelistä asuville ohjeeksi vaihtaa kymmenykset rahaan ja matkustaa temppeliin, ostaa rahoilla hyviä ruokia, viiniä ja väkijuomaa ja syödä ja juoda niitä temppelissä ystävien kanssa? Oliko Jumala väärässä ja antoi oman mielensä vastaisen käskyn?

        Alkoholista kieltäytyminen on kulttuuri asia, ei teologinen asia.


    • Anonyymi

      Kirjoita "kongreettinen" kun haluat eroon uskottavuudestasi. Toinen hyvä olisi "olumppialaiset".

      • Anonyymi

        Sinä se et pääse eroon omasta pikkutarkkuudestasi ja besser wisser opettamisestasi...vieläkään. Miksi pääsisitkään. Se on sinun luonteen piirteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se et pääse eroon omasta pikkutarkkuudestasi ja besser wisser opettamisestasi...vieläkään. Miksi pääsisitkään. Se on sinun luonteen piirteesi.

        Palstan sekava poliisi on taas päättämässä, että kuka saa kirjoittaa ja mitä. Se lienee luonteenpiirteesi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      330
      4190
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      25
      2478
    3. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      25
      1633
    4. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      50
      1542
    5. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      34
      1430
    6. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      29
      1427
    7. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      127
      1403
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      95
      1292
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      59
      1213
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      162
      1147
    Aihe