Vuosimallin -01 autoni 1,7 bensakoneella (ajettu 380tkm) syö öljyä n. 1-2 litraa/ 1000km. Alleen ei tiputa. Sinistä savua ei savuta. Mustaa savua tulee esim. paikallaan kaasutettaessa vähän.
Mikä avuksi ilman kallista remppaa vai paaliin?
Kuluttaa öljyä
17
304
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on uuden karhea 2001 2.0 litrainen pösö. Minä taas olen huolissaan kun ei öljyä kulu lainkaan. No, autollahan ei ole ajettu vielä kuin 300.000 km.
- Anonyymi
Mikä siis on ongelmasi? Rahapula, vai?
- Anonyymi
Se onkin vaarallista, voitelu ei toimi tai sitten öljyn sekään pääsee jäähdytysnestettä.
- Anonyymi
Aloita halvemmasta päästä. Tarkista ensimmäisenä PCV venttiili(toiselta nimeltään kampikammion huohotin) koska auki jumittunut PCV venttiili päästää läpi moottoriöljyä joka päätyy lopulta sylinterien palotiloihin.
Mikäli moottori on turboahdettu, voi öljyä päästä pieniä määriä vuotamaan turbon tiivisteiden läpi joko suoraan pakokanavaan tai moottorin imusarjaan. Yksi mahdollisuus on että joku moottorin tiiviste, esim. kannantiiviste saattaa hikoilla öljyä ulos moottorista, tämä sitten valuu pakosarjan luokse ja palaa pois, eikä tiputa öljyä maahan asti.
Jäähdyttinesteen kuntokin kannattaa tarkistaa, ettei öljyä ole päässyt sekoittumaan jäähdytysnesteen joukkoon.
Mikäli olet tänävuonna käyttänyt polttoainejärjestelmän puhdistusainetta esim. injector cleaneria tai sellaista venttiilien puhdistusainetta jota kaadetaan auton bensatankkiin. Niin voi olla että tätä puhdistusainetta on vuotanut pieniä määriä moottoriöljyn joukkoon esim. männänrenkaiden läpi huonontamaan moottoriöljyn laatua. Tämä johtaa joissakin autoissa öljynsyöntiin. Tällaisessa tapauksessa ongelma ratkeaa vaihtamalla moottoriöljyn ja öljynsuodattimen uusiin.- Anonyymi
PCV voi olla todennäköinen mutta monessa autossa saa purkaa puoli moottoria että siihen pääsee käsiksi, esim imusarjat, polttoaineensyöttö ja kaikki pois tieltä. Halpaa jos itse osaa, muuten tosi kallis homma.
Millä tavalla joku injector cleaner vuotaisi helpommin moottoriöljyyn kuin bensa? Yleinen sekoitussuhde on 0.8%, jos öljyyn menee pari bensatippaa joka sisältää 0,8% injector cleaneria, miten tämä aiheuttaisi suurempaa ongelmaa kuin muutama tippa 100% bensaa?
- Anonyymi
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
- Anonyymi
1 L ja siitä ylitse per 1000 km on jo aika reipasta öljynkulutsta, mutta toisaalta...
"IS selvitti, millainen öljynkulutus on kullekin merkille vielä normaalia. Alla suomalaisilta maahantuojilta saadut raja-arvot tuhannen kilometrin matkalle."
Tässä muutama poiminta listan yläpäästä:
Audi 10 dl / 1000 km (vuosimallit 2010 asti)
Kia 10 dl / 1000 km
Lexus 10 dl / 1000 km
Suzuki 10 dl / 1000 km
Volkswagen 10 dl / 1000 km (vuosimallit – 2009)- Anonyymi
Onko siis vielä "normaalia" öljynkulutusta VW-groupin tuotteille laatikollinen litran öljypurkkeja per öljynvaihtoväli ??.
Sehän on jo megaluokan kustannus LL-öljyä käyttäen.
Eikö sellaista tuhlausta saa mitenkään kuriin ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko siis vielä "normaalia" öljynkulutusta VW-groupin tuotteille laatikollinen litran öljypurkkeja per öljynvaihtoväli ??.
Sehän on jo megaluokan kustannus LL-öljyä käyttäen.
Eikö sellaista tuhlausta saa mitenkään kuriin ?Ei ole normaalia. Nuo luvut on 10 vuoden takaisia.
Nykyisin korjausrajana pidetään 0,5l/1000km.
Omaan 250tkm ajettuun 2,0TDI CR:ään ei tarvitse lisätä öljyä lainkaan 30000km:n huoltoväleillä. Alkuperäinen auton mukana tullut öljypullo on edelleen korkkaamattomana takakontin sivulokerossa.
Aloittajan auto ei ole VW-konsernin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole normaalia. Nuo luvut on 10 vuoden takaisia.
Nykyisin korjausrajana pidetään 0,5l/1000km.
Omaan 250tkm ajettuun 2,0TDI CR:ään ei tarvitse lisätä öljyä lainkaan 30000km:n huoltoväleillä. Alkuperäinen auton mukana tullut öljypullo on edelleen korkkaamattomana takakontin sivulokerossa.
Aloittajan auto ei ole VW-konsernin.Kyllä kai jokainen tietää, ettei 1 L öljyä per 1000 km ole tosiaankaan mikään normaalitilanne, eikä edes 0,5 L. Osaakohan kaikki edes tarkistaa öljyn määrää ja lisätä öljyä? Jos on vähän teknisesti tumpumpi autoilija joka ajaa reilut 200 km per arkipäivä, silloin öljyä pitää lisätä kutakuinkin kerran viikossa ja jos se ei itseltä onnistu, ei kun auto pajalle tai alan huoltoon, heh.. kerran viikossa.
- Anonyymi
Auton valmistajat haluaa kiertää vastuunsa ilmoittanalla suuret sallitut kulutukset. Eivät taitaisi mennä läpi saastetesteistä noilla kulutuksilla.
Yli 0,2 l/1000 km kuulostaa jo suurelta ajatellen sitä, että esimerkiksi 15 000 km öljynvaihtovälillä olisi joutunut lisäämään litran öljyä jo vähintään kahdesti.
Itse en ole koskaan joutunut lisäämään öljyä oman autoni moottoriin normaalilla vaihtovälillä.
Nuo käsittämättömän suuret "sallitut" arvot öljynsyönnistä ovat vain automaahantuojien käsienpesua jostain todellisesta teknisestä ongelmasta. Ajatelkaa itsekin: nykyisillä 30 000 km öljynvaihtoväleillä uudistuisi koko moottorin öljymäärä öljynlisäyksillä vähintään kuuteen kertaan ja se olisi vielä toleransseissa!- Anonyymi
Ei sellaista moottoria olekaan, joka ei kuluttaisi öljyä. Tekninen mahdottomuus.
Kampikammion moottoriöljy osaksi korvautuu, yleensä kondenssivedestä ja polttoaineesta. Tietyissä olosuhteissa mittatikulla mitattu öljymäärä saattaa jopa lisääntyä. ; )
- Anonyymi
Niin kyllä sitä väkisin pieniä määriä palaa sylinterin seinistä, mutta samaan aikaan polttoainetta menee ohivuotona öljytilaan ja se tekee käytännössä asiasta vakion, vesi ei vaikuta mitenkään siihen se poistuu toimivan huohotuksen kautta moottorista. Tuota polttoainetta ei käyntilämpöisessä koneessa joudu juuri palotilaan, vaan se joutuu sinne kylmäkäynnistysten yhteydessä, jolloin konetta rikastetaan ja välyksetkin on suurimmillaan ennen kuin kone saavuttaa normaalin käyntilämmön
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kyllä sitä väkisin pieniä määriä palaa sylinterin seinistä, mutta samaan aikaan polttoainetta menee ohivuotona öljytilaan ja se tekee käytännössä asiasta vakion, vesi ei vaikuta mitenkään siihen se poistuu toimivan huohotuksen kautta moottorista. Tuota polttoainetta ei käyntilämpöisessä koneessa joudu juuri palotilaan, vaan se joutuu sinne kylmäkäynnistysten yhteydessä, jolloin konetta rikastetaan ja välyksetkin on suurimmillaan ennen kuin kone saavuttaa normaalin käyntilämmön
Eiköhän polttoaine haihdu helpommin kuin vesi.
- Anonyymi
Hondassa taitaa PCV-venttiiliin päästä helposti käsiksi altapäin, kun irrottaa öljynputsarin. PCV-venttiili on putsarin yläpuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1952109Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin681712Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä821528En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1461416- 481384
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1231111- 173997
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke216981Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja45796Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60784