Eikö vetyä voi käyttää tavallisen polttisauton moottorissa, pakoputkestahan tulisi vain vettä tai oikeammin vesihöyryä.
Vety polttomoottori.
14
832
Vastaukset
- Anonyymi
Voihan aina kokeilla, eikö?
- Anonyymi
Taannoin tuota kehitettiin muuvan Baijerilaisessa autotekniikan takapajulassa vuosikausia. Taisi mennä vuosikymmeniäkin. Viimein kait älyttiin mapittaa rojekti sinne minne se kuuluu.
- Anonyymi
Vetyä kului nestemäisessä (miinus 253 astetta) muodossa 50 litraa sadalla.
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7
BMW uskoo vahvasti akkuihin ja ne paranee jatkuvasti.....
"markkinat"- Anonyymi
Islannissa on bussit kulkeneet vedyllä jo pitkään, kun siellä sähkövoimaa riittää. Pakoputkesta tulee vain vesihöyryä.
- Anonyymi
Polttomoottorin hyötysuhde on surkea ja vety on törkeän kallista. Laske siitä.
- Anonyymi
Myös sen vedyn tuotannon hyötysuhde on heikko, vaikka sitä käyttäisi polttokennossakin.
Teollisuuden sivuvirrat tuskin riittää isompaan liikennemäärään . . .
- Anonyymi
Totta. Tilanne on eri Kaliforniassa, kun halpaa maakaasua on rajattomasti ja sen reformointi vedyksi on halpaa..
Suomessa maakasun teko vedyksi maksaa liikaa. Siksi Suomessa ei ole ainotakaan vetytankkausta autoille tarjoavaa asemaa. Se viimeinenkin lopetettiin kannattamattoma.
"markkinat"- Anonyymi
Halpaa, ja silti kilohinta ~15€. Mitähän se olisi jos EI olisi halpaa...
- Anonyymi
"""Vetyä kului nestemäisessä (miinus 253 astetta) muodossa 50 litraa sadalla."""
Ei ihan näin, vetykaasua meni 50 litraa, ei sitä nesteytettyä vetyä. - Anonyymi
------------- https://vetyblogi.wordpress.com/2019/03/10/nestevety/
Se ensimmäinenkin tankkauspiste on suljettu.
"markkinat" - Anonyymi
toyotalla jo myynnissä?
- Anonyymi
Mulla on kompurassa 50 litran säiliö. Jos tuolla säiliöillisellä pääsee vain 100km niin ei ainakaan perus autoon montaa tuommoista pönttöä mahdu.
- Anonyymi
Jos sun kompuran säilössä on 6 barin paine , niin paljonko ilmaa on litroissa ? Henkilöauton vetytankin paine voi olla 400 bar. Paljonko vetyä on litroissa käytettävissä ajoon ?
- Anonyymi
on jo kohta myynnissä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375086- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91770- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351639