"äiti-amma" vitsaus.

Anonyymi

Muistin tässä ilmiön nimeltään äiti-amma, hänhän kävi vuosia sitten suomessa ja kansakunnan kerma kävi häntä halaamassa.
Nyt näemme miten idän käärme on luikerrellut seurakuntiinkin harhaopeissa, muka Kristillisessä meditaatiossa ja monissa muissa muodoissa.
Joogaa tuputetaan jo lapsillekin sekulaari suomessa, työpaikat pitävät mindfullnes-kursseja, on naurujoogaa ja tantrakursseja, äijäjoogaa ja vaikka mitä outoja juttuja.

Se amma ilmeisesti välitti halauksessa jonkun hengen halattavaan ja nyt se on täällä .
Tiedämme että on kehotettu olemaan tarkkana kenen käsien alle menee ihan seurakunnassakin, Kristittyjen parissa.
Mauno Mattila on hyvin näistä harhaopeista varoitellut, puhunut että käärmemäinen katse on ollut jollain puhujalla yms.

Katsoin joskus videon jossa amman seuraaja kertoi miltä amman halaus tuntui.
Kertoi ihmeellisestä onnentunteesta yms, eli jotain tai jokin ilmeisesti välittyi siinä halauksen kautta.

Eikös poliitikkojakin käynyt ammaamassa, tarjakin vissiin?
Mitä ajatuksia uskovissa herättää mun mietteet?
Voisiko asioilla olla yhteys?
Alkoihan itähuuma jo ennen ammaa, mutta vauhti tuntuu koventuneen amman käynnin jälkeen.

21

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiristääkö sinua naisväki ottaluuta. Haiseeko naisentuoksu liikaa kirkossasi ja saat oireita. Yritä käydä edes lääkärissä, tautisi on liian pitkällä

      • Anonyymi

        Et näemmä ymmärtänyt kirjoitustani.
        Uskovat Kristityt ymmärtävät.
        Minä olen nainen itsekin, eikä naiset häiritse minua mitenkään.
        Paitsi jos yrittävät pappina olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näemmä ymmärtänyt kirjoitustani.
        Uskovat Kristityt ymmärtävät.
        Minä olen nainen itsekin, eikä naiset häiritse minua mitenkään.
        Paitsi jos yrittävät pappina olla.

        Syöhän jo lääkkeesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syöhän jo lääkkeesi.

        Sano sama rukoilevalle muslimille, jos uskallat?
        Muttet uskalla.


    • Anonyymi

      No tuo äiti-amma vouhotus on tosiaan ihan pakanallista hommaa ja yksi niistä suurista eksytyksistä jotka tätä mailmaa villitsee. Mutta kun kirjoitit tuosta jostain "MaunoMattilasta" ja "käärmemäisestä katseesta" niin tuli taas tuulahdus lahkohelluntailaista hurmahenkisyyttä joka ei myöskään edusta tervettä ja raitista kristillisyyttä.

      Eksyttäjiä ei arvostella minkään katseen perusteella, vaikka se näyttäuisi "käärmemäiseltäkin"! Oikeaa ja väärää opetusta arvioidaan OPIN perusteella eli kuunnellaan mitä joku opettaa ja onko se Raamatun ilmoituksen mukaista.

      Olen väsyksiin asti kyllästynyt näihin vapaiden suuntien omatoimiselvännäkijä-profeettoihin jotka ovat olevinaan muka että näkevät jo jonkun "katseesta" tai "haistavat hengen" tai jotain muuta yhtä hurmahenkistä ja typerää.

    • Anonyymi

      "että näkevät jo jonkun "katseesta" tai "haistavat hengen" tai jotain muuta yhtä hurmahenkistä ja typerää."
      - Etkö usko henkien erottelemisen armolahjaan?

      Varsinkin tässä lopunajassa jota kiistatta elämme, on ensiarvoisen tärkeää osata erottaa mistä hengellisissä ilmiöissä on kyse.
      Oletko kuullut kundalini-ilmiöstä?
      Minusta kuulostaa todella pahalta.

      En ole helluntailainen vaan ehkä ennemmin baptisti tai vanhanaikainen luterilainen, mutta minusta esim Saulusmedia ja Mattilakin ihan perus Kristinuskoa julistaa.
      Hyvä että joku varoittaa eksytyksistäkin!

      • Anonyymi

        "- Etkö usko henkien erottelemisen armolahjaan?"

        >>> Henkien erottamisen armolahja (=kyky) ei ole mikään yliluonnollinen hokkuspokkus-simsalabim-selvännäkö-tapahtuma, vaan harhjaantuneen ja kokeneen sekä uskossa ja oikeassa oipissa kasvaneen kristityn ominaisuus eli kyky, kompetenssi, ymmärrys joka toimii luonnollisella tavalla. Miksi vapaat suunnat tahtovat tehdä kaikesta hurmahenkistä magiaa? Erilaisten henkien julistusta ja vaikutusta arvioidaan OIKEA OPIN kautta, ei minkään "kumbaya-hokkus-pokkuksen" kautta!

        --------------------------------------

        "Oletko kuullut kundalini-ilmiöstä?
        Minusta kuulostaa todella pahalta."

        >>> Kuka ei olisi kuullut, mutta mitä sitten? Sinustako vaaditaan muka jotain yliluonnollista taikatemppua sen ymmärtämiseksi? Ei kuule, ystävä hyvä! Esim. kundaliini arvioidaan siten ei -kristilliseksi että kun tunnetaan oikea kristillinen oppi, niin kaikki mikä poikkeaa siitä oikealle tai vasemmalle, on harhaa. Ei ole mitään tarvetta mennä tämän syvemmälle asiaan vaan yksinkertaisesti hylätä kaikki muu.

        ---------------------------

        "En ole helluntailainen vaan ehkä ennemmin baptisti tai vanhanaikainen luterilainen,"

        >>> "Baptisti tai luterilainen"? Haloo??? Et sinä voi olla "baptisti tai luterilainen" koska ne poikkeavat opillisesti niin paljon toisistaan. Baptismi on lahkokunta, luterilaisuus on kristillisen apostolisen opin mukaista uskontoa. Ei voi olla molempia yhtäaikaa tai vaihtoehtoisesti! Ilmeisesti on niin, ettet sinä ihan kunnolla edes TIEDÄ mitä luterilaisuus tai baptismi on kun tuollaisia puhut? Sinun on oltava joko jompikumpi tai ei kumpaakaan, mutta molempia et voi olla!

        Oletko jonkinlainen hengellinen harhailija, ns. yhteiskristillinen ekumeenikko joka halveksii pysymistä yhdessä opissa ja uskossa ja poimii sieltä täältä "kirsikoita kakusta" ja juoksee siellä täällä ilman sitoutumista mihinkään? Kuule ei se niin mene! Ensin pitää etsiä oikein opettava seurakunta, jossa kuuluu Hyvän paimenen ääni, ja sitten pitää pysyä sen helmassa niinkuin Paavalikin sanoo.

        -------------------------------------


        "mutta minusta esim Saulusmedia ja Mattilakin ihan perus Kristinuskoa julistaa.
        Hyvä että joku varoittaa eksytyksistäkin!"

        >>> Minä en tunne kumpaakaan kunnolla eiä kiinnosta tutustuakaan mutta kun he näemmä opettavat jotain muuta kuin raamatullista luterilaista kristinuskoa, niin se on minulle ihan se ja sama mitä opettavat. Minulle riittää se että pysyn oikein opettavan seurakunnan yhteydessä. Kaikki muut menkööt menojaan siinä mielessä. Mitä se hyödyttää käyttää kaikki aikansa ihmetellen ja taivastellen kaiken maailöman hurmahenki- ja harhaoppeja ja niiden julistajia opiskella, muka tunteakseen ne paremmin? Ei mitään!

        Keskitytään energiamme tukemaan ja toimimaan yhden opin sisällä eikä juosta niinkuin juurtumattomat paikasta toiseen taivastelemassa uutuuksia.

        Eikö niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "- Etkö usko henkien erottelemisen armolahjaan?"

        >>> Henkien erottamisen armolahja (=kyky) ei ole mikään yliluonnollinen hokkuspokkus-simsalabim-selvännäkö-tapahtuma, vaan harhjaantuneen ja kokeneen sekä uskossa ja oikeassa oipissa kasvaneen kristityn ominaisuus eli kyky, kompetenssi, ymmärrys joka toimii luonnollisella tavalla. Miksi vapaat suunnat tahtovat tehdä kaikesta hurmahenkistä magiaa? Erilaisten henkien julistusta ja vaikutusta arvioidaan OIKEA OPIN kautta, ei minkään "kumbaya-hokkus-pokkuksen" kautta!

        --------------------------------------

        "Oletko kuullut kundalini-ilmiöstä?
        Minusta kuulostaa todella pahalta."

        >>> Kuka ei olisi kuullut, mutta mitä sitten? Sinustako vaaditaan muka jotain yliluonnollista taikatemppua sen ymmärtämiseksi? Ei kuule, ystävä hyvä! Esim. kundaliini arvioidaan siten ei -kristilliseksi että kun tunnetaan oikea kristillinen oppi, niin kaikki mikä poikkeaa siitä oikealle tai vasemmalle, on harhaa. Ei ole mitään tarvetta mennä tämän syvemmälle asiaan vaan yksinkertaisesti hylätä kaikki muu.

        ---------------------------

        "En ole helluntailainen vaan ehkä ennemmin baptisti tai vanhanaikainen luterilainen,"

        >>> "Baptisti tai luterilainen"? Haloo??? Et sinä voi olla "baptisti tai luterilainen" koska ne poikkeavat opillisesti niin paljon toisistaan. Baptismi on lahkokunta, luterilaisuus on kristillisen apostolisen opin mukaista uskontoa. Ei voi olla molempia yhtäaikaa tai vaihtoehtoisesti! Ilmeisesti on niin, ettet sinä ihan kunnolla edes TIEDÄ mitä luterilaisuus tai baptismi on kun tuollaisia puhut? Sinun on oltava joko jompikumpi tai ei kumpaakaan, mutta molempia et voi olla!

        Oletko jonkinlainen hengellinen harhailija, ns. yhteiskristillinen ekumeenikko joka halveksii pysymistä yhdessä opissa ja uskossa ja poimii sieltä täältä "kirsikoita kakusta" ja juoksee siellä täällä ilman sitoutumista mihinkään? Kuule ei se niin mene! Ensin pitää etsiä oikein opettava seurakunta, jossa kuuluu Hyvän paimenen ääni, ja sitten pitää pysyä sen helmassa niinkuin Paavalikin sanoo.

        -------------------------------------


        "mutta minusta esim Saulusmedia ja Mattilakin ihan perus Kristinuskoa julistaa.
        Hyvä että joku varoittaa eksytyksistäkin!"

        >>> Minä en tunne kumpaakaan kunnolla eiä kiinnosta tutustuakaan mutta kun he näemmä opettavat jotain muuta kuin raamatullista luterilaista kristinuskoa, niin se on minulle ihan se ja sama mitä opettavat. Minulle riittää se että pysyn oikein opettavan seurakunnan yhteydessä. Kaikki muut menkööt menojaan siinä mielessä. Mitä se hyödyttää käyttää kaikki aikansa ihmetellen ja taivastellen kaiken maailöman hurmahenki- ja harhaoppeja ja niiden julistajia opiskella, muka tunteakseen ne paremmin? Ei mitään!

        Keskitytään energiamme tukemaan ja toimimaan yhden opin sisällä eikä juosta niinkuin juurtumattomat paikasta toiseen taivastelemassa uutuuksia.

        Eikö niin?

        Miksi juokset luterilaisen opin perässä vaikka se on kaukana Raamatun ilmoittaman opin muodosta!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "- Etkö usko henkien erottelemisen armolahjaan?"

        >>> Henkien erottamisen armolahja (=kyky) ei ole mikään yliluonnollinen hokkuspokkus-simsalabim-selvännäkö-tapahtuma, vaan harhjaantuneen ja kokeneen sekä uskossa ja oikeassa oipissa kasvaneen kristityn ominaisuus eli kyky, kompetenssi, ymmärrys joka toimii luonnollisella tavalla. Miksi vapaat suunnat tahtovat tehdä kaikesta hurmahenkistä magiaa? Erilaisten henkien julistusta ja vaikutusta arvioidaan OIKEA OPIN kautta, ei minkään "kumbaya-hokkus-pokkuksen" kautta!

        --------------------------------------

        "Oletko kuullut kundalini-ilmiöstä?
        Minusta kuulostaa todella pahalta."

        >>> Kuka ei olisi kuullut, mutta mitä sitten? Sinustako vaaditaan muka jotain yliluonnollista taikatemppua sen ymmärtämiseksi? Ei kuule, ystävä hyvä! Esim. kundaliini arvioidaan siten ei -kristilliseksi että kun tunnetaan oikea kristillinen oppi, niin kaikki mikä poikkeaa siitä oikealle tai vasemmalle, on harhaa. Ei ole mitään tarvetta mennä tämän syvemmälle asiaan vaan yksinkertaisesti hylätä kaikki muu.

        ---------------------------

        "En ole helluntailainen vaan ehkä ennemmin baptisti tai vanhanaikainen luterilainen,"

        >>> "Baptisti tai luterilainen"? Haloo??? Et sinä voi olla "baptisti tai luterilainen" koska ne poikkeavat opillisesti niin paljon toisistaan. Baptismi on lahkokunta, luterilaisuus on kristillisen apostolisen opin mukaista uskontoa. Ei voi olla molempia yhtäaikaa tai vaihtoehtoisesti! Ilmeisesti on niin, ettet sinä ihan kunnolla edes TIEDÄ mitä luterilaisuus tai baptismi on kun tuollaisia puhut? Sinun on oltava joko jompikumpi tai ei kumpaakaan, mutta molempia et voi olla!

        Oletko jonkinlainen hengellinen harhailija, ns. yhteiskristillinen ekumeenikko joka halveksii pysymistä yhdessä opissa ja uskossa ja poimii sieltä täältä "kirsikoita kakusta" ja juoksee siellä täällä ilman sitoutumista mihinkään? Kuule ei se niin mene! Ensin pitää etsiä oikein opettava seurakunta, jossa kuuluu Hyvän paimenen ääni, ja sitten pitää pysyä sen helmassa niinkuin Paavalikin sanoo.

        -------------------------------------


        "mutta minusta esim Saulusmedia ja Mattilakin ihan perus Kristinuskoa julistaa.
        Hyvä että joku varoittaa eksytyksistäkin!"

        >>> Minä en tunne kumpaakaan kunnolla eiä kiinnosta tutustuakaan mutta kun he näemmä opettavat jotain muuta kuin raamatullista luterilaista kristinuskoa, niin se on minulle ihan se ja sama mitä opettavat. Minulle riittää se että pysyn oikein opettavan seurakunnan yhteydessä. Kaikki muut menkööt menojaan siinä mielessä. Mitä se hyödyttää käyttää kaikki aikansa ihmetellen ja taivastellen kaiken maailöman hurmahenki- ja harhaoppeja ja niiden julistajia opiskella, muka tunteakseen ne paremmin? Ei mitään!

        Keskitytään energiamme tukemaan ja toimimaan yhden opin sisällä eikä juosta niinkuin juurtumattomat paikasta toiseen taivastelemassa uutuuksia.

        Eikö niin?

        Ylpeys on sinussa vahvana, huomaatko?


    • Anonyymi

      Kysyy edellä: "Miksi juokset luterilaisen opin perässä? "Oho, ompas täällä ihan oikeaoppinen hellari! Luterilaisuudessakin Jumala pelastaa. Raamattua sielläkin luetaan ja julistetaan Sanaa! Myös luterilaisessa on uudesti syntyneitä uskovia ja ihan pappejakin. Usko tai älä! Olen senverran käynyt hellareissa ja vapaissa suunnissa, että tiedän siellä olevan "sitä vouhkaamista" ja joskus jopa yli sanan menevää "julistusta". Ei aina ja kaikkialla ole sielläkään tervettä oppia. En tiedä, miksi me kristityt koko ajan annamme vallan arvosteluille toisen hengellisestä kodista. Palasin luterilaisuuteen, kun kävin usean vuoden ajan "omalla tielläni" vapaissa suunnissa. Nyt on rauha!

      • Anonyymi

        Olen aloittaja.
        Hyvä että olet löytänyt rauhasi, ikävä asenne sinulla silti on .
        Miksi lytätä toisen usko..?
        En ole löytänyt tai edes välttämättä välitä nyt löytää jotain tiettyä seurakuntaa, minulle riittää että olen Kristitty ja kuulun Kristuksen suureen seurakuntaan.
        Koen että Luterilaisuudessa on paljon hyvää mutta esim kasteasiasta en ajattele Luterilaisittain.
        En ole karismaatikko tai varsinkaan menestysteologiaan taipuvainen, vaan hiljainen Kristitty joka uskoo armolahjojen toimintaan.
        Jos et edes tiedä noista mainitsemistani opettajista juuri mitään, miksi tyrmätä?
        En pääse käymään siinäkään seurakunnassa jonka koen hyväksi, sairauteni tähden.
        Siksi etsin opetusta netistä ja se on ollutkin siunaavaa.
        Ekumeenikko en ole, sitä kartan.
        Uskon että ekumenia menee lopulta synergiaan muiden uskontojen kanssa ja siinä onkin pedon uskonto sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittaja.
        Hyvä että olet löytänyt rauhasi, ikävä asenne sinulla silti on .
        Miksi lytätä toisen usko..?
        En ole löytänyt tai edes välttämättä välitä nyt löytää jotain tiettyä seurakuntaa, minulle riittää että olen Kristitty ja kuulun Kristuksen suureen seurakuntaan.
        Koen että Luterilaisuudessa on paljon hyvää mutta esim kasteasiasta en ajattele Luterilaisittain.
        En ole karismaatikko tai varsinkaan menestysteologiaan taipuvainen, vaan hiljainen Kristitty joka uskoo armolahjojen toimintaan.
        Jos et edes tiedä noista mainitsemistani opettajista juuri mitään, miksi tyrmätä?
        En pääse käymään siinäkään seurakunnassa jonka koen hyväksi, sairauteni tähden.
        Siksi etsin opetusta netistä ja se on ollutkin siunaavaa.
        Ekumeenikko en ole, sitä kartan.
        Uskon että ekumenia menee lopulta synergiaan muiden uskontojen kanssa ja siinä onkin pedon uskonto sitten.

        MInä olen se joka kyseli miten voit olla yhtäaikaa baptisti ja luterilainen. Tuossa ylempänä vastaat näemmä jollekin muulle, mutta ilmeisesti tarkoittaen minua. Täällä kannattaa olla tarkkana kun kaikki kirjoittavat anonyyminä, niin voi herkästi tulla vaikutelma että puhuu kok oajan saman kirjoittajan kanssa, etenkin jos näillä on yhteinen mielipide.

        Mutta tarkoitukseni ei kuitenkaan ollut loukata sinua, siksi pyydän anteeksi töksäyttelevää ilmaisuani! En toki millään muotoa halua kyseenalaistaa kristillisyyttäsi, mutta kulmikkuuteni tässä asiassa johtuu siitä että olen vuosikymmenten aikana niin kurkkuani myöten täynnä kaikenlaista sekaoppisuus-"yhteiskristillisyyttä".

        Ymmärrän hyvin sen etteä voi olla vaikeaa tässä sekavassa ajassa löytää sitä oikeaa seurakuntaa, kun tarjontaa on niin paljon. Oikea ratkaisu ei kuitenkaan ole poimia sieltä ja täältä rusinoita (kuten varmaan et teekään, mutta varsin moni tekee).

        Jotkut nimittäin tuntuvat ajattelevan ettei ole olemassakaan mitään oikeaa oppia koko maan päällä, vaan on vain enemmän tai vähemmän sekaisia porukoita ja sitten hoetaan sitä "otetaan se mikä hyvä on ja hylätään muu"! No, tämäkin löytyy toki Raamatusta muttei varmasti ole tarkoitettu opillisen välinpitämättömyyden ja velttouden verukkeeksi.Jopa niin on usean laita että ovat ruvenneet kokonaan laistamaan kysymyksen oikeasta opista ja korostavat ainoastaan "henkeä" ja vauhtia sekä vaarallisia tilanteita! Ollaan ns. kokoonnuttu yhdessä monioppisen ultrahengellisyyden äärelle, ollaan muka noustu niin korkealle lentämään hengen maailmoissa ettei enää "tarvita" kysymystä oikeasta opetuksesta. Jumalan SANA ei ole enää mitään:

        "Jumala ei tahdo antaa kellenkään henkeä eli uskoa ilman ulkonaista sanaa ja merkkiä. Mutta väärä henki kääntää tämän järjestyksen. Sen kuin Jumala ulkonaisessa muodossa järjestää hengelle sisällisesti, o! kuinka pilkaten ja herjaten se heittää sen ilmaan ja pyrkii päisiin ainoastaan hengessä. Hän sanoo: Taitaisiko pivollinen vettä puhdistaa minua synnistä? Henki, henki on sen sisällisesti tekevä.

        Taitaisiko leipä ja viina auttaa minua? Ei, ei, hengellisesti pitää Kristuksen ruumista syötämän. Ja niin taitaisi se, joka perkelettä ei tunne, uskoa että hänen tykönänsä olisi viis’ pyhää henkeä.

        Mutta kuin heiltä kysyy, kuinka tähän korkeaan henkeen taitaa päästä, niin eivät neuvo sinua ulkonaisen sanaan ja evangeliumiin, vaan laiskurilaan ja sanovat: Odota, niin saa havaita, että taivallinen ääni on tuleva ja Jumala itse puhuu kanssas.

        Huomaatko siinä jumalallisen järjestyksen vihamiestä? Kuinka hän sanoilla: henki, henki, henki, levittää suutansa ja vähällä ajalla repii rikki sekä sillat, portaat ja tien, osottimet ja kaikki, jonka kautta henki tulisi tykös, nimittäin kasteenmerkin ja Jumalan suullisen sanan, ja tahtoo opettaa sinulle, kuinka henki ei tule tykös, vaan kuinka sinun pitää tulla hengen tykö, ja opettaa siis sinua kulkemaan pilvillä ja ratsastamaan tuulella. - Mitäs arvelet siitä toverista, etkös taida nähdä kuka hän on?" (M. Luther)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MInä olen se joka kyseli miten voit olla yhtäaikaa baptisti ja luterilainen. Tuossa ylempänä vastaat näemmä jollekin muulle, mutta ilmeisesti tarkoittaen minua. Täällä kannattaa olla tarkkana kun kaikki kirjoittavat anonyyminä, niin voi herkästi tulla vaikutelma että puhuu kok oajan saman kirjoittajan kanssa, etenkin jos näillä on yhteinen mielipide.

        Mutta tarkoitukseni ei kuitenkaan ollut loukata sinua, siksi pyydän anteeksi töksäyttelevää ilmaisuani! En toki millään muotoa halua kyseenalaistaa kristillisyyttäsi, mutta kulmikkuuteni tässä asiassa johtuu siitä että olen vuosikymmenten aikana niin kurkkuani myöten täynnä kaikenlaista sekaoppisuus-"yhteiskristillisyyttä".

        Ymmärrän hyvin sen etteä voi olla vaikeaa tässä sekavassa ajassa löytää sitä oikeaa seurakuntaa, kun tarjontaa on niin paljon. Oikea ratkaisu ei kuitenkaan ole poimia sieltä ja täältä rusinoita (kuten varmaan et teekään, mutta varsin moni tekee).

        Jotkut nimittäin tuntuvat ajattelevan ettei ole olemassakaan mitään oikeaa oppia koko maan päällä, vaan on vain enemmän tai vähemmän sekaisia porukoita ja sitten hoetaan sitä "otetaan se mikä hyvä on ja hylätään muu"! No, tämäkin löytyy toki Raamatusta muttei varmasti ole tarkoitettu opillisen välinpitämättömyyden ja velttouden verukkeeksi.Jopa niin on usean laita että ovat ruvenneet kokonaan laistamaan kysymyksen oikeasta opista ja korostavat ainoastaan "henkeä" ja vauhtia sekä vaarallisia tilanteita! Ollaan ns. kokoonnuttu yhdessä monioppisen ultrahengellisyyden äärelle, ollaan muka noustu niin korkealle lentämään hengen maailmoissa ettei enää "tarvita" kysymystä oikeasta opetuksesta. Jumalan SANA ei ole enää mitään:

        "Jumala ei tahdo antaa kellenkään henkeä eli uskoa ilman ulkonaista sanaa ja merkkiä. Mutta väärä henki kääntää tämän järjestyksen. Sen kuin Jumala ulkonaisessa muodossa järjestää hengelle sisällisesti, o! kuinka pilkaten ja herjaten se heittää sen ilmaan ja pyrkii päisiin ainoastaan hengessä. Hän sanoo: Taitaisiko pivollinen vettä puhdistaa minua synnistä? Henki, henki on sen sisällisesti tekevä.

        Taitaisiko leipä ja viina auttaa minua? Ei, ei, hengellisesti pitää Kristuksen ruumista syötämän. Ja niin taitaisi se, joka perkelettä ei tunne, uskoa että hänen tykönänsä olisi viis’ pyhää henkeä.

        Mutta kuin heiltä kysyy, kuinka tähän korkeaan henkeen taitaa päästä, niin eivät neuvo sinua ulkonaisen sanaan ja evangeliumiin, vaan laiskurilaan ja sanovat: Odota, niin saa havaita, että taivallinen ääni on tuleva ja Jumala itse puhuu kanssas.

        Huomaatko siinä jumalallisen järjestyksen vihamiestä? Kuinka hän sanoilla: henki, henki, henki, levittää suutansa ja vähällä ajalla repii rikki sekä sillat, portaat ja tien, osottimet ja kaikki, jonka kautta henki tulisi tykös, nimittäin kasteenmerkin ja Jumalan suullisen sanan, ja tahtoo opettaa sinulle, kuinka henki ei tule tykös, vaan kuinka sinun pitää tulla hengen tykö, ja opettaa siis sinua kulkemaan pilvillä ja ratsastamaan tuulella. - Mitäs arvelet siitä toverista, etkös taida nähdä kuka hän on?" (M. Luther)

        Mielestäni Luterilainen oppi ei ole kaikilta osin Raamatullinen.
        Esim kastekysymys.
        Puhumattakaan mikä on kirkon nykytila, vaikka mitä harhoja mainostetaan Kirkko ja kaupunki-lehdessäkin.
        Tottakai hyvä seurakuntayhteys olisi hyvä, olen monissa paikoissa käynyt kuulostelemassa ja Baptistilähetys oli sellainen jossa ei menestysteologiaa tai vaikka soukkaamista ole.
        Uskon että Herra antaa eri armolahjoja lapsukaisilleen, uskon myös että jotkut saavat vahvemman kyvyn tunnistaa henkiä.
        Jokaisella uskovalla on toki jonkinlainen Hengellinen kompassi sisälle annettu.
        Itselläni ei ole kielten armolahjaa mutta tuossakin seurakunnassa joillakin on.
        En ole jäsen koska aikuiskaste puuttuu, ottaisin muttei käytännön syistä käy.

        En näe että tietyssä kirkkokunnassa pysyminen olisi välttämätöntä, hyvä on olla uskovien yhteyttä ja Raamatullista opetusta on hyvä saada.
        Yhteyttä uskovilla on muuallakin kuin seurakunnassa ja kaikilla ei edes ole mahdollista seurakunnassa käydä, silloin opetusta voi etsiä muualtakin.
        Tietysti hyläten ne mitkä huomaa epäraamatullisiksi,
        Ymmärrän että et tarkoittanut loukata mutta ethän tuolla asenteella ei-uskovaiselle yritä uskosta kertoa?
        Siitä tulisi vain allergiaa koko asiaa suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni Luterilainen oppi ei ole kaikilta osin Raamatullinen.
        Esim kastekysymys.
        Puhumattakaan mikä on kirkon nykytila, vaikka mitä harhoja mainostetaan Kirkko ja kaupunki-lehdessäkin.
        Tottakai hyvä seurakuntayhteys olisi hyvä, olen monissa paikoissa käynyt kuulostelemassa ja Baptistilähetys oli sellainen jossa ei menestysteologiaa tai vaikka soukkaamista ole.
        Uskon että Herra antaa eri armolahjoja lapsukaisilleen, uskon myös että jotkut saavat vahvemman kyvyn tunnistaa henkiä.
        Jokaisella uskovalla on toki jonkinlainen Hengellinen kompassi sisälle annettu.
        Itselläni ei ole kielten armolahjaa mutta tuossakin seurakunnassa joillakin on.
        En ole jäsen koska aikuiskaste puuttuu, ottaisin muttei käytännön syistä käy.

        En näe että tietyssä kirkkokunnassa pysyminen olisi välttämätöntä, hyvä on olla uskovien yhteyttä ja Raamatullista opetusta on hyvä saada.
        Yhteyttä uskovilla on muuallakin kuin seurakunnassa ja kaikilla ei edes ole mahdollista seurakunnassa käydä, silloin opetusta voi etsiä muualtakin.
        Tietysti hyläten ne mitkä huomaa epäraamatullisiksi,
        Ymmärrän että et tarkoittanut loukata mutta ethän tuolla asenteella ei-uskovaiselle yritä uskosta kertoa?
        Siitä tulisi vain allergiaa koko asiaa suhteen.

        En nyt valitettavasti jaksa enkä viitsi alkaa käymään mitään loputonta kastedebattia mutta luterainen käsitys kasteesta on ainoa oikea ja raamatullinen. Toki sinulla voi olla oma käsityksesi mutta näin se on tämä asia!

        Puhut paljon "asenteestani"... En oikein ymmärrä että mikä minun asentyeessani on vikana? Pyrin totuuteen ja keskustelemaankin sievistelemättä, tosin pyrin olemaan loukkamattakin, joten mielestäni nuo toistuvat letkautuksesi "asenteestani" eivät ole rakentavia eivätkä välttämättömiä?

        Mutta siis itse asiaan: Ymmärrän kyllä jos joku ei voi käydä sairauden tms. esteellisyyden takia jossain seurakunnassa, mutta onhan seurakunnan yhteydessä ja opissa pysyminen mahdollista ilmankin, sillä ei seurakunnan opissa ja yhteydessä oleminen ensisijaisesti minusta tarkoita että ollaan joka pyhä istumassa siellä penkissä, vaan että tunnustetaan samaa uskoa veljien ja sisarien, samoi nuskovien kanssa ja että sydän on siellä missä evankeliumia puhtaasti sarnataan ja sakramentit oikein jaetaan. Pappi tai seurakunnan työntekijät voivat käydä katsomassa kotonakin jne. mutta tärkeintä on tosiaan se oman sydämen usko ja mihin se on kiinnittynyt. Yhdestä pöydästä pitää käydä se ravinto ammentamaan, eikä jokapaikasta, pala sieltä, toinen täältä,,, -eri tunnustuskunnilta joiden oppi eroaa toisistaan niin pajon ettei voida olla yhteisessä ehtoollispöydässä.

        Sitten haluan vielä huomauttaa että teet klassisen virheen arvostellessasi luterilaista oppia sen mukaan mitä Suomen evlut kirkko tänä aikana tekee. Etkö tiedä että evankelisluterilaisilla kirkoilla ympäri maailmaa on virallinen Tunnustuskirja jossa uskonopin asiat selitetään? Suomen kirkko ei ole enää vuosikymmeniin noudattanut omaa tunnustustaan, joka perustuu Raamattuun.

        Alkaa jopa olla kyseenalaista kaikin paikoin edes kutsua Suomen evlut kansankirkkoa enää luterilaiseksi sillä kirkollamme on aika löyhä side enää alkuperäiseen luterilaisuuteen, jollaista Suomessa vielä edustaa mm. tunnustukselliset luterilaiset vapaakirkot ja Lähetyshiippakunta ja Amerikan mantereella mm. Missouri-synodi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt valitettavasti jaksa enkä viitsi alkaa käymään mitään loputonta kastedebattia mutta luterainen käsitys kasteesta on ainoa oikea ja raamatullinen. Toki sinulla voi olla oma käsityksesi mutta näin se on tämä asia!

        Puhut paljon "asenteestani"... En oikein ymmärrä että mikä minun asentyeessani on vikana? Pyrin totuuteen ja keskustelemaankin sievistelemättä, tosin pyrin olemaan loukkamattakin, joten mielestäni nuo toistuvat letkautuksesi "asenteestani" eivät ole rakentavia eivätkä välttämättömiä?

        Mutta siis itse asiaan: Ymmärrän kyllä jos joku ei voi käydä sairauden tms. esteellisyyden takia jossain seurakunnassa, mutta onhan seurakunnan yhteydessä ja opissa pysyminen mahdollista ilmankin, sillä ei seurakunnan opissa ja yhteydessä oleminen ensisijaisesti minusta tarkoita että ollaan joka pyhä istumassa siellä penkissä, vaan että tunnustetaan samaa uskoa veljien ja sisarien, samoi nuskovien kanssa ja että sydän on siellä missä evankeliumia puhtaasti sarnataan ja sakramentit oikein jaetaan. Pappi tai seurakunnan työntekijät voivat käydä katsomassa kotonakin jne. mutta tärkeintä on tosiaan se oman sydämen usko ja mihin se on kiinnittynyt. Yhdestä pöydästä pitää käydä se ravinto ammentamaan, eikä jokapaikasta, pala sieltä, toinen täältä,,, -eri tunnustuskunnilta joiden oppi eroaa toisistaan niin pajon ettei voida olla yhteisessä ehtoollispöydässä.

        Sitten haluan vielä huomauttaa että teet klassisen virheen arvostellessasi luterilaista oppia sen mukaan mitä Suomen evlut kirkko tänä aikana tekee. Etkö tiedä että evankelisluterilaisilla kirkoilla ympäri maailmaa on virallinen Tunnustuskirja jossa uskonopin asiat selitetään? Suomen kirkko ei ole enää vuosikymmeniin noudattanut omaa tunnustustaan, joka perustuu Raamattuun.

        Alkaa jopa olla kyseenalaista kaikin paikoin edes kutsua Suomen evlut kansankirkkoa enää luterilaiseksi sillä kirkollamme on aika löyhä side enää alkuperäiseen luterilaisuuteen, jollaista Suomessa vielä edustaa mm. tunnustukselliset luterilaiset vapaakirkot ja Lähetyshiippakunta ja Amerikan mantereella mm. Missouri-synodi.

        Mielestäni olet hyökkäävä ja päsmäröivä, en tykkää.
        Jääköön keskustelu tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni olet hyökkäävä ja päsmäröivä, en tykkää.
        Jääköön keskustelu tähän.

        Sen vielä sanon että ymmärrän että meillä kaikilla on oma tapamme ilmaista itseämme, niissä on kaikissa omat plussat ja miinukset.
        Kaikkien kanssa ei keskustelu synkkaa, sinä ehkä koet sievistelyksi asiat joita minä keskustelussa arvostan, nimenomaan jos puhutaan hengellisistä asioista erityisesti.
        (Äskeinen viesti oli kyllä töksäyttävä minulta,anteeksi.)

        Jos puhutaan traktorin tulppien vaihdosta asia on eri.
        Hyvä että viihdyt Kirkossasi, sama apostolinen uskontunnustus on molemmilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen vielä sanon että ymmärrän että meillä kaikilla on oma tapamme ilmaista itseämme, niissä on kaikissa omat plussat ja miinukset.
        Kaikkien kanssa ei keskustelu synkkaa, sinä ehkä koet sievistelyksi asiat joita minä keskustelussa arvostan, nimenomaan jos puhutaan hengellisistä asioista erityisesti.
        (Äskeinen viesti oli kyllä töksäyttävä minulta,anteeksi.)

        Jos puhutaan traktorin tulppien vaihdosta asia on eri.
        Hyvä että viihdyt Kirkossasi, sama apostolinen uskontunnustus on molemmilla.

        Niin, sitä ei toki käy kieltäminen etteikö kristittyjä voisi olla molemminkin puolin mitä on mainittu jos kerran evankeliumiin uskotaan sellaisena kuin se on meille jätetty.

        Kritiikkini ei ollut oikeastaan tarkoitettu kohdistetuksi suoraan sinuun, koska enhän oikein tunne sinua edes mutta tuollaisia ajatuksia minulle siitä nousi ja ethän voine itsekään kieltää etteikö niinkin olisi että opllista velttoutta ja välinpitämättömyyttä sekä hengellistä kiertolaiselämää eläviä nykyään olisi paljon jotka peittävät tämän synnin laastaroimalla sen nimellä "yhteiskristillisyys".

        Sinä sen sijaan kyllä vaikutat vakaammalta ihmiseltä. Ota nämä minun kommenttini enemmänkin yleisenä kuin henkilökohtaisesti jos et kerran koe että kolahtaisi.

        Mukavia syksynjatkoja sinulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sitä ei toki käy kieltäminen etteikö kristittyjä voisi olla molemminkin puolin mitä on mainittu jos kerran evankeliumiin uskotaan sellaisena kuin se on meille jätetty.

        Kritiikkini ei ollut oikeastaan tarkoitettu kohdistetuksi suoraan sinuun, koska enhän oikein tunne sinua edes mutta tuollaisia ajatuksia minulle siitä nousi ja ethän voine itsekään kieltää etteikö niinkin olisi että opllista velttoutta ja välinpitämättömyyttä sekä hengellistä kiertolaiselämää eläviä nykyään olisi paljon jotka peittävät tämän synnin laastaroimalla sen nimellä "yhteiskristillisyys".

        Sinä sen sijaan kyllä vaikutat vakaammalta ihmiseltä. Ota nämä minun kommenttini enemmänkin yleisenä kuin henkilökohtaisesti jos et kerran koe että kolahtaisi.

        Mukavia syksynjatkoja sinulle!

        Pääasia että on oppikirja eli Raamattu jokaisella itsellä ja sieltähän sitä voi itse lukea.
        Pidän myös esim Exitin musiikista.
        Hyvää jatkoa sinullekin!


    • Anonyymi

      Tyypillinen kulttijohtaja kerää luottamusta haukkumalla muita kulttijohtajia.

    • Anonyymi

      Jos palaamme asiaan... ;)

      Muistan toki tämän "äiti"-amman ja noinhan se lienee, että jokin henkivalta siinä toimi halauksen kautta. Yleensä puut tunnetaan hedelmistä. Millaisiksi nämä ihmiset muuttuivat? Ellen värin muista niin Tanja Karpela tuolla esim. kävi. Nyt hoitaa koiria ammatikseen. Entäpä muut?

      Itämaiset uskonnot ja henget sotkevat seurakuntiakin, kyllä. On kieriskelty, naurettu lattialla, haukuttu, ulvottu jne. Jokin suoja itsellä aina toiminut, kun nämä henget eivät itseä oo heitelleet. Veikkaan että suojan nimi on Pyhä Henki.

      Näiden kanssa sietää olla varovainen. Uskovan ei oo hyvä esim. joogata siten että tekee siitä hengellisen kokemuksen.

      • Anonyymi

        Ihmiset etsii tarkoitusta elämäänsä ja jos ei sitä löydä kristikunnasta niin sitten idän udkonnot kiinnostaa. Siinä on hyviä periaatteita, jotka länsimaiset kirkot ovat hylkäämässä ja ovat kuin maailman ihmiset ainakin ja sillon sydän jää tyhjäksi, eikä Pyhä Henki voi selliasissa kirkoissa toimia, missä ei noudateta Raamatun opetuksia. Tässä lisää. https://voima.fi/blog/arkisto-voima/aiti-amman-halaus/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe