Tuhkaaminen on ihan sairasta ja turhaa!
hautaaminen
9
186
Vastaukset
- Anonyymi
Tuhkaaminen yleistyy kouluttautuneiden ihmisten toivomuksista saada itse päättää omasta "tomumajastaan". Valitsin vaimolleni tuhkauksen kun vanhaan sukuhautaan ei enää haudata.
Hänen hautakiveensä tulee minunkin nimeni ja tarvittava numerotieto.
Viimeisiä vuosiaan elelevä mies. - Anonyymi
Minut tuhkataan kun se aika koittaa. Isäni tuhkattiin, samoin äitini ja veljeni.
Makujahan on monia, mutta minua henk.koht inhottaa ajatus mätänevästä ruumiista ja madoista sen kimpussa.- Anonyymi
Tuotakin enemmän minua arveluttaa, että jos tulisi joku sairaus, joka tekisi valekuolleen ja sitten heräisikin arkussa, kun on haudattu.
Onhan niitä muutamia esimerkkejä, kun on todettu ihminen kuolleeksi ja on sitten heränyt eloon arkussa omissa hautajaisissa tai vielä pahempaa arkussa maan alla, eikä kukaan kuule avunhuutoja.
Siksi arkkuun pitäisikin laittaa naru vainajan sormeen ja kello maan pinnalle, että kellonsoitto havahduttaisi, että vainaja onkin haudattu elävältä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuotakin enemmän minua arveluttaa, että jos tulisi joku sairaus, joka tekisi valekuolleen ja sitten heräisikin arkussa, kun on haudattu.
Onhan niitä muutamia esimerkkejä, kun on todettu ihminen kuolleeksi ja on sitten heränyt eloon arkussa omissa hautajaisissa tai vielä pahempaa arkussa maan alla, eikä kukaan kuule avunhuutoja.
Siksi arkkuun pitäisikin laittaa naru vainajan sormeen ja kello maan pinnalle, että kellonsoitto havahduttaisi, että vainaja onkin haudattu elävältä.Siis oletko aivan järjissäsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis oletko aivan järjissäsi?
Olikohan siitä joitakin satoja vuosia sitten kun näin toimittiin. Tuolloin siihen oli hieman tarvettakin kun kuolleeksi toteaminen oli epävarmaa.
Nykypäivänä todetaan kuolema niin varmasti ettei valekuolleita ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi arkkuun pitäisikin laittaa naru vainajan sormeen ja kello maan pinnalle, että kellonsoitto havahduttaisi, että vainaja onkin haudattu elävältä.Montako kertaa olet nähnyt ihmisen kuolevan tai nähnyt kuolleen? Ruumiin hajoaminen alkaa heti kuoleman jälkeen tai jopa ennen kuolemaa. Siitä seuraa kalmanhajua. Valekuolema on hyvin harvinainen tapahtuma.
Sinun logiikalla sinua ei voisi viedä sairaalan ruumishuoneelle, sillä saattaisit olla valekuollut ja kuolla kylmiössä hypotermiaan.
Et sitten tajunnut pelätä ruumiinavausta? Ruumiinavaus tehdään, jollet ole ollut ennen kuolemaa lääkärin seurannassa kuolemaan johtavan sairauden vuoksi. Nyt kannattaisi pelätä, että patologi avaa sinut elävältä.
Tee hautaustestamentti ja säästä myös itse rahat toiveidesi mukaiseen hautaukseen (muuten omaiset tekevät mitä haluavat). Vaadi, että ruumistasi säilytetään huoneenlämmössä, kunnes haiset, mahasi on vihreä ja viliset kärpäsentoukkia. Eiköhän se todista, että olet kuollut. Vai eikö?
- Anonyymi
Tuhkaaminen on järkevin hautaustapa. Ei ole mädäntymistä ja siitä aiheutuvia haittoja. Hautausmaitakin tarvitaan vähemmän kun yhteen neliömetrin paikkaan saadaan melkein kymmenen hautapaikkaa. Hautaakaan ei tarvitse kaivaa syvyyttä metritolkulla kuten arkkupaikkaan.
- Anonyymi
Kun ihminen poltetaan niin se onkin 'tuhkaamista'. Nykyään kukaan ei kuole vaan nukkuu pois tai siirtyy ajasta iäisyyteen jne.
- Anonyymi
Missä perähikiällä asut ja monetko hautajaiset olet maksanut? Arkkuhautaus on kallista. Ei ole köyhän ratkaisu. Kasvukeskuksissa hautausmailla on jo tilapulaa. Joskus lääkäri vaatii tuhkauksen potilaan tarttuvan taudin vuoksi. Moni syöpäpotilas kokee olevansa likainen ja haluaa itse polton.
Kovin monipuolista ajattelusi ei ole.
Jo vähänkin painavampi vainaja ei mahdu tavalliseen arkkuun ja eipä sitä tavanomainen kantajamäärä saa hautaan (laske arkku 30 kg vainajan paino ja jaa se kuudella kantajalla ja mieti, paljonko jaksat itse kantaa).
Olemme köyhä perikunta hautaamassa köyhää ja painavaa vainajaa. Arkkuhautauksen suhteen kunnioitettu vainajan toivetta. Vaikka lähiomaisissa ei ole edes riittävästi toimintakykyisiä kantajia. Seuraavan kohdalla, jos hautajaiskulut eivät ole valmiiksi säästettynä, teen niin, kuin helpointa ja halvinta on. Tämä on ollut raskasta muutenkin, ja kaikki taloudelliset haasteet kaupan päälle. Täällä seurakunta lainaisi polttoon arkkua ja tuhkalle uurnaa, joten poltto ja tuhkan sirottelu olisi helppo ratkaisu.
Tee hautaustahto ja säästä rahat haluamasi kaltaisia hautajaisia varten. Silloin voit ne saada.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117181Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594777- 954731
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493899- 513838
- 2173807
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263383- 512741
- 382721
- 392317