Miten paljon bemudieselit kestävät kilometrejä?
Olisin asiasta kiinnostunut.
BMW-diesel
36
11101
Vastaukset
- BMW 530d
Kyllä kestää! BMW tekee varmasti tällä hetkellä maailman parhaita diesel koneita. Niiden ääni on todella hiljainen ja harvoin edes tunnistaa dieseliksi. 530d ajellu reilu 200 tonnia ilman yhtään vikaa missään päin autoa. Laatu maksaa, mutta eipä tartte korjaamolle viedä kertaakaan.
- Jamppa1
ettei niitä sitten ole kaikissa autoissa jos ovat niin ylivoimaisia? Ammattikäytössä olen nähnyt huikeat 1 kappaletta...
- Äksviis
Jamppa1 kirjoitti:
ettei niitä sitten ole kaikissa autoissa jos ovat niin ylivoimaisia? Ammattikäytössä olen nähnyt huikeat 1 kappaletta...
Saman verran minäkin autoa työni vuoksi ajan kuin keskiverto taksikuski, ja oikein hyvin on BMW:n dieselit pelittäneet. Eiköhän nuo isommat moottorit ala olla kaikki jos sitä luokkaa, että ensin hajoaa auto alta kuin moottori, jos sen vain oikein huoltaa.
Jos takseista puhutaan, niin minä olen nähnyt bemareita niissä kymmenittäin. Luulen, että kyse ei ole niinkään auton tai moottorin laadusta, vaan siitä että taksimiehet ovat tottuneet ajamaan mersulla. Ne jotka ei aja mersulla, eivät halua sijoittaa autoon niin paljon rahaa, jolloin BMW:kin karsiutuu pois liian kalliina. - BMW mies
Jamppa1 kirjoitti:
ettei niitä sitten ole kaikissa autoissa jos ovat niin ylivoimaisia? Ammattikäytössä olen nähnyt huikeat 1 kappaletta...
Eräs BMW myyjä totesi minulle hyvin ,että politiikka on se ettei sitä mielellään myydä ruumisautoksi eikä taksiksi.
Rahvas saa kulkea eri merkkisillä "työkoneilla", ultimate driving machine on säästetty yksilöille.
Manan majoille menijöitä taas ei haluta kuljettaa imagosyistä.
5 Rules - Äksviis
BMW mies kirjoitti:
Eräs BMW myyjä totesi minulle hyvin ,että politiikka on se ettei sitä mielellään myydä ruumisautoksi eikä taksiksi.
Rahvas saa kulkea eri merkkisillä "työkoneilla", ultimate driving machine on säästetty yksilöille.
Manan majoille menijöitä taas ei haluta kuljettaa imagosyistä.
5 RulesMinäkin olen kuullut, että bemarilla on muista poikkeava taksihinnoittelu. En tiedä pitääkö paikkaansa.
- Jamppa1
Äksviis kirjoitti:
Minäkin olen kuullut, että bemarilla on muista poikkeava taksihinnoittelu. En tiedä pitääkö paikkaansa.
vai eri hinnoittelu? Tiedä häntä ja tiedä missä asut mutta minä olen elämässäni nähnyt tasan yhden dieselbemarin taksina. Yhtäkään teipattua työkalua en ole nähnyt suomessa enkä edes saksassa. Germaniassahan noita on kytilläkin vaikka kuinka mutta bensana.
Joo eihän se määrä sinänsä meinaa mitään, eihän niitä porschejakaan joka päivä tule vastaan mutta kuitenkin bemari on sekä käytettynä että uutena ihan tavallisen tallaajan hintaluokassa, samoissa kuin Mersu ja Audi. Kummaa että Audiakaan ei paljon näy taksina. Mersulla on tuossa hintaluokassa ankara asema.
Edelleen pidän lähinnä huvittavana juttuna sitä että bemari olisi dieselinä jotenkin yksiselitteisesti paras. Paitsi sillä perusteella millä bemari on yleensä muutenkin paras... Tehokkaitahan ne on kun eivät kehtaa antaa volkkarin kyykyttää tehoissa. - diesel
Jamppa1 kirjoitti:
vai eri hinnoittelu? Tiedä häntä ja tiedä missä asut mutta minä olen elämässäni nähnyt tasan yhden dieselbemarin taksina. Yhtäkään teipattua työkalua en ole nähnyt suomessa enkä edes saksassa. Germaniassahan noita on kytilläkin vaikka kuinka mutta bensana.
Joo eihän se määrä sinänsä meinaa mitään, eihän niitä porschejakaan joka päivä tule vastaan mutta kuitenkin bemari on sekä käytettynä että uutena ihan tavallisen tallaajan hintaluokassa, samoissa kuin Mersu ja Audi. Kummaa että Audiakaan ei paljon näy taksina. Mersulla on tuossa hintaluokassa ankara asema.
Edelleen pidän lähinnä huvittavana juttuna sitä että bemari olisi dieselinä jotenkin yksiselitteisesti paras. Paitsi sillä perusteella millä bemari on yleensä muutenkin paras... Tehokkaitahan ne on kun eivät kehtaa antaa volkkarin kyykyttää tehoissa.Kokkolassakin on 3kpl diesel bemareita takseina ja asukkaita ei oo kuitenkaan kuin noin 40 000, et eiköhän niitä ole vaan aika paljon koko suomessa!!!!
- jukkis
diesel kirjoitti:
Kokkolassakin on 3kpl diesel bemareita takseina ja asukkaita ei oo kuitenkaan kuin noin 40 000, et eiköhän niitä ole vaan aika paljon koko suomessa!!!!
asua jossain perä mettässä jos et ole nähnyt kuin yhden bmw diesel taksin. Kyllä niitä on nykyään melko paljon taksina. Vanhempia diesel bemuja ei ole kauheesti ollut taksina siksi et maahantuoja oli aiemmin veho ja ne möi mieluummin mersuja taksiin koska jos olis myyny bmw:n olisi taksarit huomannu et samalla hintaa tai halvemmalla saa paljo hienomman pelin. Olen koeajanut autoliikkeessä 530da
bemaria joka oli ollut taksina pääkaupunki seudulla ja sillä oli ajettu yli 500tkm ja hyvin pelasi. Ja kyllähän noita on ollut Saksassakin takseina ja myös
opel omegaa jossa on bmw diesel moottori, oopelin lisäksi bmw diesel on ollut ainakin roverin maastureissa. Kyllähän nuo bmw dieselit on kautta aikain todettu alan lehdissä hienoimmiksi henkilöauto dieseleksi. - Ekku
Äksviis kirjoitti:
Minäkin olen kuullut, että bemarilla on muista poikkeava taksihinnoittelu. En tiedä pitääkö paikkaansa.
Ei kai noissa Bmw:n dieseleissä mitään suurempia kestävyysongelmia ole.
Minäkin tiedän eräitä autoilijoita joilla on ollut Bmw taksina ja olen semmoisella renkinä ollessani ajanutkin.
Ihan hyvä auto, mutta ei siitä kyllä paljon ajettuna näytä saavan vaihdossa paljon mitään.
Muuten noita varmaan olisi taksina enemmänkin, mutta välirahat ilmeisesti on liian suuria, koska aika moni näyttää vaihtavan merkkiä jo yhden Bmw:n jälkeen. - osaavat
diesel kirjoitti:
Kokkolassakin on 3kpl diesel bemareita takseina ja asukkaita ei oo kuitenkaan kuin noin 40 000, et eiköhän niitä ole vaan aika paljon koko suomessa!!!!
myyjät siinä L-kirjaimella alkavassa autoliikkeessä, näin oon ymmärtäny
- Äksviis
Ekku kirjoitti:
Ei kai noissa Bmw:n dieseleissä mitään suurempia kestävyysongelmia ole.
Minäkin tiedän eräitä autoilijoita joilla on ollut Bmw taksina ja olen semmoisella renkinä ollessani ajanutkin.
Ihan hyvä auto, mutta ei siitä kyllä paljon ajettuna näytä saavan vaihdossa paljon mitään.
Muuten noita varmaan olisi taksina enemmänkin, mutta välirahat ilmeisesti on liian suuria, koska aika moni näyttää vaihtavan merkkiä jo yhden Bmw:n jälkeen.Ei bemaria näköjään kannata antaa vaihdossa BMW liikkeeseen. Toyota kauppias maksoi minunkin vanhasta bemarista 2500€ paremmin kuin BMW myyjä.
- mie vuan
Jamppa1 kirjoitti:
vai eri hinnoittelu? Tiedä häntä ja tiedä missä asut mutta minä olen elämässäni nähnyt tasan yhden dieselbemarin taksina. Yhtäkään teipattua työkalua en ole nähnyt suomessa enkä edes saksassa. Germaniassahan noita on kytilläkin vaikka kuinka mutta bensana.
Joo eihän se määrä sinänsä meinaa mitään, eihän niitä porschejakaan joka päivä tule vastaan mutta kuitenkin bemari on sekä käytettynä että uutena ihan tavallisen tallaajan hintaluokassa, samoissa kuin Mersu ja Audi. Kummaa että Audiakaan ei paljon näy taksina. Mersulla on tuossa hintaluokassa ankara asema.
Edelleen pidän lähinnä huvittavana juttuna sitä että bemari olisi dieselinä jotenkin yksiselitteisesti paras. Paitsi sillä perusteella millä bemari on yleensä muutenkin paras... Tehokkaitahan ne on kun eivät kehtaa antaa volkkarin kyykyttää tehoissa.seurannut taxeja. Täällä pääkaupungissa niitä on vaikka kuinka monta.
Ja Kyllä minun täytyy sanoa, että nykyinen 330d on ehdottomasti varsinkin moottoriltaan paras diesel jolla olen ajanut. Ilmeisesti yhtä hyvä nykyään taitaa olla tuo Audin 3.0tdi, mutta sillä en ole ajanut enkä tulekaan ajamaan, koska tuskin rahani enää riittävät näihin autoihin enää... Itsekin ajelen "ammattikäytössä" En siis taxina ja lähes ongelmatonta on meno ollut. Moottorin ja voimansiirron osalta täysin, mutta alatukivarret menivät jo 138tkm kohdalla (takuu) ja etulevyt palat olen joutunut vaihtamaan.... - Jamppa1
mie vuan kirjoitti:
seurannut taxeja. Täällä pääkaupungissa niitä on vaikka kuinka monta.
Ja Kyllä minun täytyy sanoa, että nykyinen 330d on ehdottomasti varsinkin moottoriltaan paras diesel jolla olen ajanut. Ilmeisesti yhtä hyvä nykyään taitaa olla tuo Audin 3.0tdi, mutta sillä en ole ajanut enkä tulekaan ajamaan, koska tuskin rahani enää riittävät näihin autoihin enää... Itsekin ajelen "ammattikäytössä" En siis taxina ja lähes ongelmatonta on meno ollut. Moottorin ja voimansiirron osalta täysin, mutta alatukivarret menivät jo 138tkm kohdalla (takuu) ja etulevyt palat olen joutunut vaihtamaan....mä takseja seuraan ja muutakin liikennettä kun ne kovasti kiinnostaa. Pääkaupunkiseudulla ei tule paljon käytyä vaan täällä Hämeessä ja pirkanmaalla. Tällä on aika paljon Passattia ja mondeoo taksina ja myös 406 ja Avensis. Mersujen määrä on vähentynyt tosi paljon. Kuten saksassakin.
Hauskaa muuten lukea bemarikuskien juttuja siitä kun heidän pannu on paras. Yhtään perustelua en ole vielä kuullut. Miksi se on paras? Muuta kun että se kestää 500 tkm, jonka kestää mikä tahansa dieseli huollettuna. Onko bemarilla jotain innovaatioita, hienoa tekniikkaa, tms. joka nostaa sen pienenä dieselvalmistajana sellaisten kuten PSA, VAG, Fiat, Daimlerchrysler tai Toyota ohi?
Vai onko nyt edelleen kyse siitä että bemari on paras kun se on bemari? Kommentoikaa ihmeessä! - Parasta etsivä
Jamppa1 kirjoitti:
mä takseja seuraan ja muutakin liikennettä kun ne kovasti kiinnostaa. Pääkaupunkiseudulla ei tule paljon käytyä vaan täällä Hämeessä ja pirkanmaalla. Tällä on aika paljon Passattia ja mondeoo taksina ja myös 406 ja Avensis. Mersujen määrä on vähentynyt tosi paljon. Kuten saksassakin.
Hauskaa muuten lukea bemarikuskien juttuja siitä kun heidän pannu on paras. Yhtään perustelua en ole vielä kuullut. Miksi se on paras? Muuta kun että se kestää 500 tkm, jonka kestää mikä tahansa dieseli huollettuna. Onko bemarilla jotain innovaatioita, hienoa tekniikkaa, tms. joka nostaa sen pienenä dieselvalmistajana sellaisten kuten PSA, VAG, Fiat, Daimlerchrysler tai Toyota ohi?
Vai onko nyt edelleen kyse siitä että bemari on paras kun se on bemari? Kommentoikaa ihmeessä!Onko Bmw paras sitä en tiedä. Mutta on sillä on tuotannossa tehokkain ja innotiivisin diesel moottori 535 D. Miksi ? sen tilavuus on 3 litraa teho muistaakseni yli 270 hv (suurin litrateho), lisäksi moottorissa on aivan uudenlainen ahdin tekniikka.
Jos oikein ymmärsin saksalaisesta testistä, siinä on peräkkäiset ahtimet korkealla ahtopaineella. Sitä verrattiin MB E 400 cdi (4 l. V8) ja ominaisuudet ja tehot olivat vastaavia. En muista kumpi testin voitti.
Kestävyydestä eivät kaikki dieselit kestä 500 tkm, esim. Toytan dieselin suunnitelu ikä on 300 tkm. ja tiedän monesta japanilaiset autosta että tämä kilometrimäärä on muutenkin kriittinen. Siihen asti autot ovat kestäneet hyvin mutta sitten alkaa kaikki paikat alkavat hajot. Toki pitkässä matkaajossa voi kilometrimäärä olla huomattavastikkin suurempi.
Nykyisin kaikilla massatuotanto koneilla on suunnitelu ikä joka ei ole äärettömän kestävyyden ikä. Aikoinaan joitakin moottoreita ja voiman siirtokomponenteja suunniteltiin lähes äärettöman keston perusteella. Esim. jotkin auton MB ja Volvon komponentit.
Hyvänä esimerkkinä yli 40 vuotta vanhan traktorin (nuffin) vaihdelaattikko avattin,( käyttötunnit yli 20000 tuntia) käytön jäljeltä näytti olevan kuin uusi, asenettin vain uudet stefat. Sanottiinha kyseistä auto merkkiä traktoriksi.
Nykykestävyydestä meidän MB E 200 cdi-04 alapallonivelet menivät takuuseen 40 tkm:in kohdalla. Toki uudet olivat vahvistetut.
VAG on toki edelläkävijä suorasuihkutus diesileissä ja vertailukohta muille, kunhan ymmärtäisi laittaa ketjukäyttöisen jakopään.
Ps. Fiatin dieselistä en viitsi edes kirjoitaaa. - Jamppa1
Parasta etsivä kirjoitti:
Onko Bmw paras sitä en tiedä. Mutta on sillä on tuotannossa tehokkain ja innotiivisin diesel moottori 535 D. Miksi ? sen tilavuus on 3 litraa teho muistaakseni yli 270 hv (suurin litrateho), lisäksi moottorissa on aivan uudenlainen ahdin tekniikka.
Jos oikein ymmärsin saksalaisesta testistä, siinä on peräkkäiset ahtimet korkealla ahtopaineella. Sitä verrattiin MB E 400 cdi (4 l. V8) ja ominaisuudet ja tehot olivat vastaavia. En muista kumpi testin voitti.
Kestävyydestä eivät kaikki dieselit kestä 500 tkm, esim. Toytan dieselin suunnitelu ikä on 300 tkm. ja tiedän monesta japanilaiset autosta että tämä kilometrimäärä on muutenkin kriittinen. Siihen asti autot ovat kestäneet hyvin mutta sitten alkaa kaikki paikat alkavat hajot. Toki pitkässä matkaajossa voi kilometrimäärä olla huomattavastikkin suurempi.
Nykyisin kaikilla massatuotanto koneilla on suunnitelu ikä joka ei ole äärettömän kestävyyden ikä. Aikoinaan joitakin moottoreita ja voiman siirtokomponenteja suunniteltiin lähes äärettöman keston perusteella. Esim. jotkin auton MB ja Volvon komponentit.
Hyvänä esimerkkinä yli 40 vuotta vanhan traktorin (nuffin) vaihdelaattikko avattin,( käyttötunnit yli 20000 tuntia) käytön jäljeltä näytti olevan kuin uusi, asenettin vain uudet stefat. Sanottiinha kyseistä auto merkkiä traktoriksi.
Nykykestävyydestä meidän MB E 200 cdi-04 alapallonivelet menivät takuuseen 40 tkm:in kohdalla. Toki uudet olivat vahvistetut.
VAG on toki edelläkävijä suorasuihkutus diesileissä ja vertailukohta muille, kunhan ymmärtäisi laittaa ketjukäyttöisen jakopään.
Ps. Fiatin dieselistä en viitsi edes kirjoitaaa.juuri tätä tarkoitin kun sanoin että bemari on paras koska se on bemari. Sinäkin puhut selkeästi tältä pohjalta, vaikket bemaria parhaaksi väitäkään:
"Mutta on sillä on tuotannossa tehokkain ja innotiivisin diesel moottori 535 D. Miksi ?"
-VW TDI V10 313 hp. Sarjaan asennetut ahtimet löytyy jo vaikka 20 vuotta vanhasta Porschesta. Ahtimien sijoittelussa kyse on ainoastaan siitä minkälainen "luonne" koneelle halutaan. Muuttuvageometriset ahtimet ja elektroniset ohjaukset löytyy esim. vw:ltä jo vuosien takaa, kuten 6-vaiheiset ruiskutkin. Toistan kysymyksesi, miksi?
"Toytan dieselin suunnitelu ikä on 300 tkm."
-No tässä on vaara että lipsahdetaan ikuiseen saksa/japani maaotteluun mutta kyllähän kaikki autojen kanssa pelanneet tietää että 300 on tojon dieselille sisäänajo kuten bensakoneellekin huollettuina. Toyota on huonoin mahdollinen esimerkki sinulta koska siinä yhdistyy parhaiten kestävyys ja viattomuus.
"VAG on toki edelläkävijä suorasuihkutus diesileissä ja vertailukohta muille, kunhan ymmärtäisi laittaa ketjukäyttöisen jakopään."
-VW:n 5 sylinterisissä löytyy hammaspyöräkäyttöinen hihnaton ja ketjuton jakopään ja apulaitteiden käyttö. Vertailukohtapa hyvinkin. Puolessa suomessa myytävistä h-a -dieselautoista on VW:n koneella.
"Ps. Fiatin dieselistä en viitsi edes kirjoitaaa."
-Tämä oli paras. Eihän niillä ole mitään käsitystä dieselien teosta muuta kun ehkä toivat samaan aikaan Audin kanssa ekan h-a -suoraruiskudieselin markkinoille kun muut vielä askartelivat esikammiovehkeiden kanssa. - Holmer
Jamppa1 kirjoitti:
juuri tätä tarkoitin kun sanoin että bemari on paras koska se on bemari. Sinäkin puhut selkeästi tältä pohjalta, vaikket bemaria parhaaksi väitäkään:
"Mutta on sillä on tuotannossa tehokkain ja innotiivisin diesel moottori 535 D. Miksi ?"
-VW TDI V10 313 hp. Sarjaan asennetut ahtimet löytyy jo vaikka 20 vuotta vanhasta Porschesta. Ahtimien sijoittelussa kyse on ainoastaan siitä minkälainen "luonne" koneelle halutaan. Muuttuvageometriset ahtimet ja elektroniset ohjaukset löytyy esim. vw:ltä jo vuosien takaa, kuten 6-vaiheiset ruiskutkin. Toistan kysymyksesi, miksi?
"Toytan dieselin suunnitelu ikä on 300 tkm."
-No tässä on vaara että lipsahdetaan ikuiseen saksa/japani maaotteluun mutta kyllähän kaikki autojen kanssa pelanneet tietää että 300 on tojon dieselille sisäänajo kuten bensakoneellekin huollettuina. Toyota on huonoin mahdollinen esimerkki sinulta koska siinä yhdistyy parhaiten kestävyys ja viattomuus.
"VAG on toki edelläkävijä suorasuihkutus diesileissä ja vertailukohta muille, kunhan ymmärtäisi laittaa ketjukäyttöisen jakopään."
-VW:n 5 sylinterisissä löytyy hammaspyöräkäyttöinen hihnaton ja ketjuton jakopään ja apulaitteiden käyttö. Vertailukohtapa hyvinkin. Puolessa suomessa myytävistä h-a -dieselautoista on VW:n koneella.
"Ps. Fiatin dieselistä en viitsi edes kirjoitaaa."
-Tämä oli paras. Eihän niillä ole mitään käsitystä dieselien teosta muuta kun ehkä toivat samaan aikaan Audin kanssa ekan h-a -suoraruiskudieselin markkinoille kun muut vielä askartelivat esikammiovehkeiden kanssa.Monesti olen erimieltä kanssasi, mutta nyt kyllä olet peräämässä oikeaa asiaa.
Nämä tarinat, se ja se moottori on selvästi parempi-jutut taitavat perustua pelkästään mielikuviin.
Pelkkä vertailu moottorista otettavaan tehoon ei kerro yhtään mitään muuta, kuin tehtaan painotusta tiettyihin ominaisuuksiin.
Mikä hyvänsä nykyinen dieselmoottorivalmistaja pystyy valmistamaan moottoreita, jotka ovat moninverroin tehokkaampia kuin BMW.n vastaavat dieselit, ja itseasiassa suurin osa moottoreiden komponenteistakin tulee samoilta alihankkijoilta, ja lopputulos on sitten se johon on pyritty, mm. moottorin suurempi teho vaatii vastaavan mitoituksen myös muilta osilta ja on kaupan kannalta ikävä kustannuskysymys.
Onnettomista Italialaisista dieseleistä vois vilkaista vaikka Isotta- Fraschinia, joka saa BMW.n koneet näyttämään lähinnä talousmoottoreilta, ja eiköhän se common rail- tekniikkakin ole sieltä päin peräisin, ja BMW on itsekin vaativammassa merimoottorituotannossaan käyttänyt omalla nimellään merkittyä italialaista moottoria.
Eli jos autot keskimäärin ajetaan paalaamoon 200..300 tkm ajettuna, niin valmistajaa voi kutsua idiootiksi, jos se laittaa kärryyn moottorin, joka on suunniteltu kestämään 800 tkm.
Keskustelu moottorien paremmuudesta on vähän kaksipiippuinen juttu, erilaisia ominaisuuksia niissä kyllä on, mutta ominaisuuksien arvostaminen on aina makuasia. - Jamppa1
Holmer kirjoitti:
Monesti olen erimieltä kanssasi, mutta nyt kyllä olet peräämässä oikeaa asiaa.
Nämä tarinat, se ja se moottori on selvästi parempi-jutut taitavat perustua pelkästään mielikuviin.
Pelkkä vertailu moottorista otettavaan tehoon ei kerro yhtään mitään muuta, kuin tehtaan painotusta tiettyihin ominaisuuksiin.
Mikä hyvänsä nykyinen dieselmoottorivalmistaja pystyy valmistamaan moottoreita, jotka ovat moninverroin tehokkaampia kuin BMW.n vastaavat dieselit, ja itseasiassa suurin osa moottoreiden komponenteistakin tulee samoilta alihankkijoilta, ja lopputulos on sitten se johon on pyritty, mm. moottorin suurempi teho vaatii vastaavan mitoituksen myös muilta osilta ja on kaupan kannalta ikävä kustannuskysymys.
Onnettomista Italialaisista dieseleistä vois vilkaista vaikka Isotta- Fraschinia, joka saa BMW.n koneet näyttämään lähinnä talousmoottoreilta, ja eiköhän se common rail- tekniikkakin ole sieltä päin peräisin, ja BMW on itsekin vaativammassa merimoottorituotannossaan käyttänyt omalla nimellään merkittyä italialaista moottoria.
Eli jos autot keskimäärin ajetaan paalaamoon 200..300 tkm ajettuna, niin valmistajaa voi kutsua idiootiksi, jos se laittaa kärryyn moottorin, joka on suunniteltu kestämään 800 tkm.
Keskustelu moottorien paremmuudesta on vähän kaksipiippuinen juttu, erilaisia ominaisuuksia niissä kyllä on, mutta ominaisuuksien arvostaminen on aina makuasia.kehtaat olla mun kanssa eri mieltä jostain asiasta? Ei maar se on oikein hyvä, olishan se vähän tylsää keskustelua jos kaikki olis samaa mieltä. Kiva välillä vähän semiprovoilla josko saisi nyhdettyä tietoa ja uusia näkökulmia asioihin.
Tähän asti olen pitänyt BMW:n dieseleitä lähinnä pienimuotoisena toimintana ja imagon ylläpitämisenä että osataan tehdä niitä eikä tarvi ostaa volkkarilta tai italiasta kuten yli puoli maailmaa tekee. Tuskin bemari kuten moni muukaan firma mitään suoraa voittoa saa noista dieseleistä? Toistaiseksi kukaan ei ole antanut syytä muuttaa käsitystä.
Litratehoilla ei ole oikein järkevää kehuskella kun ne näkyy sitten isosti joko hinnassa tai kestävyydessä ja parhaimmillaan molemmissa. Kyllähän koneesta tehokkaan saa, Formuloissakin on yli 300 litratehot mutta niiden "laskettu aika" onkin luokkaa satoja kilometrejä eli tuhannesosa h-a -koneista.
Italiahan rokkaa noissa dieseleissä, niiden päälle ei vaan suomipoika ymmärrä kun niitä on h-a -puolella ollut täällä vasta pari vuotta. Aika ankaraa on ollut muutenkin tuo italian moottori-innovaatio, löytyy kaikkea kivaa alkaen V6 ja alumiinin käyttö ja twinsparkit, päättyen ferrarit ja lambot sun muut. Sitten siellä on lpg eli kaasuautot alkaen vuodesta kivi, luokkaa -60 luku. niistäkään ei suomipojalle ole paljoa kerrottu.
Ihan totta, paljon on samoja alihankkijoita varsinkin ruisku, sähkö ja ahdinpuolella.
"Keskustelu moottorien paremmuudesta on vähän kaksipiippuinen juttu, erilaisia ominaisuuksia niissä kyllä on, mutta ominaisuuksien arvostaminen on aina makuasia."
- Juuri tätä tarkoitan että olisi kiva joskus saada oikeita perusteluita miksi ylipäänsä mikään on "paras". - jukkis
Äksviis kirjoitti:
Ei bemaria näköjään kannata antaa vaihdossa BMW liikkeeseen. Toyota kauppias maksoi minunkin vanhasta bemarista 2500€ paremmin kuin BMW myyjä.
etuna bmw:ssä o suora kuutosmoottori joka alkaa olla harvinaisuus kun mb:kin siirtyy v6 dieseleihin. Tunnetua on että tämä moottorityyppi käy hienostuneimmin mutta vaatii paljon tilaa.
- mie tiällä
Jamppa1 kirjoitti:
kehtaat olla mun kanssa eri mieltä jostain asiasta? Ei maar se on oikein hyvä, olishan se vähän tylsää keskustelua jos kaikki olis samaa mieltä. Kiva välillä vähän semiprovoilla josko saisi nyhdettyä tietoa ja uusia näkökulmia asioihin.
Tähän asti olen pitänyt BMW:n dieseleitä lähinnä pienimuotoisena toimintana ja imagon ylläpitämisenä että osataan tehdä niitä eikä tarvi ostaa volkkarilta tai italiasta kuten yli puoli maailmaa tekee. Tuskin bemari kuten moni muukaan firma mitään suoraa voittoa saa noista dieseleistä? Toistaiseksi kukaan ei ole antanut syytä muuttaa käsitystä.
Litratehoilla ei ole oikein järkevää kehuskella kun ne näkyy sitten isosti joko hinnassa tai kestävyydessä ja parhaimmillaan molemmissa. Kyllähän koneesta tehokkaan saa, Formuloissakin on yli 300 litratehot mutta niiden "laskettu aika" onkin luokkaa satoja kilometrejä eli tuhannesosa h-a -koneista.
Italiahan rokkaa noissa dieseleissä, niiden päälle ei vaan suomipoika ymmärrä kun niitä on h-a -puolella ollut täällä vasta pari vuotta. Aika ankaraa on ollut muutenkin tuo italian moottori-innovaatio, löytyy kaikkea kivaa alkaen V6 ja alumiinin käyttö ja twinsparkit, päättyen ferrarit ja lambot sun muut. Sitten siellä on lpg eli kaasuautot alkaen vuodesta kivi, luokkaa -60 luku. niistäkään ei suomipojalle ole paljoa kerrottu.
Ihan totta, paljon on samoja alihankkijoita varsinkin ruisku, sähkö ja ahdinpuolella.
"Keskustelu moottorien paremmuudesta on vähän kaksipiippuinen juttu, erilaisia ominaisuuksia niissä kyllä on, mutta ominaisuuksien arvostaminen on aina makuasia."
- Juuri tätä tarkoitan että olisi kiva joskus saada oikeita perusteluita miksi ylipäänsä mikään on "paras"."Hauskaa muuten lukea bemarikuskien juttuja siitä kun heidän pannu on paras. Yhtään perustelua en ole vielä kuullut." Sitten kun perustellaan, niin ei kelpaa. Ihme hemmo.
Jokaisella dieselillä pääsee trarpeeksi kilometrejä. Se millä lailla on ihan eri asia. Itselläni on ollut useita dieseleitä ja ehdottomasti parhaana pidän ominaisuuksiltaan BMW:n 330d;tä. Kulkee mutta ei kuluta ja huollot ovat halvat. Esimerkinä pumppusuutn Golf, jossa hihnan vaihto oli hele****tin kallis ja ei ne huollotkaan mitään halpoja olleet. Miksi kyselet jos et hyväksy vastauksia? Ja jos kaikilla valmistajilla on mahdollisuus tehdä tehokkaita dieseleitä, niin miksi ne eivät niitä tee? BMW tekee! Siinä ero! - Opettaja
mie tiällä kirjoitti:
"Hauskaa muuten lukea bemarikuskien juttuja siitä kun heidän pannu on paras. Yhtään perustelua en ole vielä kuullut." Sitten kun perustellaan, niin ei kelpaa. Ihme hemmo.
Jokaisella dieselillä pääsee trarpeeksi kilometrejä. Se millä lailla on ihan eri asia. Itselläni on ollut useita dieseleitä ja ehdottomasti parhaana pidän ominaisuuksiltaan BMW:n 330d;tä. Kulkee mutta ei kuluta ja huollot ovat halvat. Esimerkinä pumppusuutn Golf, jossa hihnan vaihto oli hele****tin kallis ja ei ne huollotkaan mitään halpoja olleet. Miksi kyselet jos et hyväksy vastauksia? Ja jos kaikilla valmistajilla on mahdollisuus tehdä tehokkaita dieseleitä, niin miksi ne eivät niitä tee? BMW tekee! Siinä ero!Vertaat bemun 330d, tä volkkariin, eihän niissä ole hinnoissakaan paljon eroa, jos ei laadussakaan vai mitä ?
- Jamppa1
mie tiällä kirjoitti:
"Hauskaa muuten lukea bemarikuskien juttuja siitä kun heidän pannu on paras. Yhtään perustelua en ole vielä kuullut." Sitten kun perustellaan, niin ei kelpaa. Ihme hemmo.
Jokaisella dieselillä pääsee trarpeeksi kilometrejä. Se millä lailla on ihan eri asia. Itselläni on ollut useita dieseleitä ja ehdottomasti parhaana pidän ominaisuuksiltaan BMW:n 330d;tä. Kulkee mutta ei kuluta ja huollot ovat halvat. Esimerkinä pumppusuutn Golf, jossa hihnan vaihto oli hele****tin kallis ja ei ne huollotkaan mitään halpoja olleet. Miksi kyselet jos et hyväksy vastauksia? Ja jos kaikilla valmistajilla on mahdollisuus tehdä tehokkaita dieseleitä, niin miksi ne eivät niitä tee? BMW tekee! Siinä ero!"huollot ovat halvat."
- Joo bemarin huollothan on tunnetusti sieltä edukkaammasta päästä ;) Kyllähän VW:n ja BMW:n ostohinnoissa sekä varaosahinnoissa on selvä ero ja tiedät kyllä mihin suuntaan. Eikä BMW kulje yhtään sen vähemmällä kuin VW joka on käsite taloudellisten dieselien rakentamisessa.
Jos BMW:ssä on ketju niin olet sen suhteen oikeassa. Eli h-a dieselissä selkeä säästö nokkaketjulla. Kelvollinen peruste Volkkariin verrattuna. Kuitenkin on paljon muita valmistajia millä on myös ketjulla diesel. Eli tämäkään ei mitenkään todista BMW:n ylivertaisuutta asiassa.
"Ja jos kaikilla valmistajilla on mahdollisuus tehdä tehokkaita dieseleitä, niin miksi ne eivät niitä tee? BMW tekee! Siinä ero!"
-Miksi eivät tee? No siksi että kaikki dieselautot eivät maksa yli 30 tuhatta. VW ja bemari on tehneet tehokkaimmat h-a -dieselit ja kyllä maksaa ne pannut. Perustelin tämän jo aikaisemmin eli teho näkyy joko hinnassa tai kestävyydessä tai molemmissa. - mie tuas
Jamppa1 kirjoitti:
"huollot ovat halvat."
- Joo bemarin huollothan on tunnetusti sieltä edukkaammasta päästä ;) Kyllähän VW:n ja BMW:n ostohinnoissa sekä varaosahinnoissa on selvä ero ja tiedät kyllä mihin suuntaan. Eikä BMW kulje yhtään sen vähemmällä kuin VW joka on käsite taloudellisten dieselien rakentamisessa.
Jos BMW:ssä on ketju niin olet sen suhteen oikeassa. Eli h-a dieselissä selkeä säästö nokkaketjulla. Kelvollinen peruste Volkkariin verrattuna. Kuitenkin on paljon muita valmistajia millä on myös ketjulla diesel. Eli tämäkään ei mitenkään todista BMW:n ylivertaisuutta asiassa.
"Ja jos kaikilla valmistajilla on mahdollisuus tehdä tehokkaita dieseleitä, niin miksi ne eivät niitä tee? BMW tekee! Siinä ero!"
-Miksi eivät tee? No siksi että kaikki dieselautot eivät maksa yli 30 tuhatta. VW ja bemari on tehneet tehokkaimmat h-a -dieselit ja kyllä maksaa ne pannut. Perustelin tämän jo aikaisemmin eli teho näkyy joko hinnassa tai kestävyydessä tai molemmissa.Jos kysyt mikä tekee eron ja minä vastaan, niin sinä kumoat seuraavassa väitteessäsi minun kertomani! Oletko yleensä lukutaitoinen?
Ja tiedoksi: olen kyllä huollattanut Vw:tä ja bemaria jo useamman kerran ja voin sanoa, että Bemu tulee halvemmaksi! Joten puhu sinä mutujasi missä huvittaa, minä puhun tiedollani!
Mitä sinulle voi vastata? Jos muut eivät tee yhtä nopeita dieseleitä (ja erittäin taloudellisia ja mukavia luonteeltaan) niin eikö siinä ole mielestäsi ylivertaisuutta? Mitä oikein haet, jos nuo eivät kelpaa? Oletko typerä mitään tietämätön pelle, joka haluaa vain haastaa riitaa? - mie tuas
Opettaja kirjoitti:
Vertaat bemun 330d, tä volkkariin, eihän niissä ole hinnoissakaan paljon eroa, jos ei laadussakaan vai mitä ?
kirjoitustaito kohdillaan....Minä EN vertaa noita toisiinsa kuin käyttökulujen suhteen. Onko siis mielestäsi niin, että kun on halvempi, niin se saa olla kalliimpi huoltaa?
Volkkari oli hyvä auto. 165tkm eikä ollut yhtään varsinaista vikaa. Bemu on hyvä auto. tällä hetkellä 160tkm mittarissa ja yksi vika (ilmamassamittari). Jos et ymmärrä mitä kirjoitetaan, niin älä paljasta tyhmyyttäsi vastaamalla puutaheinää viestiin. Se ei ole muuten opettajan vinkki, vaan ihan ajattelevan ihmisen sellainen. - Opettaja
mie tuas kirjoitti:
kirjoitustaito kohdillaan....Minä EN vertaa noita toisiinsa kuin käyttökulujen suhteen. Onko siis mielestäsi niin, että kun on halvempi, niin se saa olla kalliimpi huoltaa?
Volkkari oli hyvä auto. 165tkm eikä ollut yhtään varsinaista vikaa. Bemu on hyvä auto. tällä hetkellä 160tkm mittarissa ja yksi vika (ilmamassamittari). Jos et ymmärrä mitä kirjoitetaan, niin älä paljasta tyhmyyttäsi vastaamalla puutaheinää viestiin. Se ei ole muuten opettajan vinkki, vaan ihan ajattelevan ihmisen sellainen.Olet hommannut auton, joka maksaa tuplasti sen mitä samaan tarkoitukseen tehty halvempi kosla, ja nyt on pakko hakea argumentteja mistä hyvänsä, todistaaksesi että se on taatusti joka suhteessa hintansa väärti, eikä tässä ole maksettu tyhmyyttään mistään imagosta, vaan tään täytyy olla niin hyvä.
Ja vaikka saisit kaikki huollot ilmaiseksi, niin niillä ei kurota hintaeroa koskaan kiinni. - Jamppa1
mie tuas kirjoitti:
Jos kysyt mikä tekee eron ja minä vastaan, niin sinä kumoat seuraavassa väitteessäsi minun kertomani! Oletko yleensä lukutaitoinen?
Ja tiedoksi: olen kyllä huollattanut Vw:tä ja bemaria jo useamman kerran ja voin sanoa, että Bemu tulee halvemmaksi! Joten puhu sinä mutujasi missä huvittaa, minä puhun tiedollani!
Mitä sinulle voi vastata? Jos muut eivät tee yhtä nopeita dieseleitä (ja erittäin taloudellisia ja mukavia luonteeltaan) niin eikö siinä ole mielestäsi ylivertaisuutta? Mitä oikein haet, jos nuo eivät kelpaa? Oletko typerä mitään tietämätön pelle, joka haluaa vain haastaa riitaa?nyt repeä!
"Jos kysyt mikä tekee eron ja minä vastaan, niin sinä kumoat seuraavassa väitteessäsi minun kertomani!"
-Mistäköhän erosta nyt puhut? Mä kysyin että miksi Bemarin kone on paras. Sä perustelit sitä mun mielestä riittämättömästi. Tätä kutsutaan keskusteluksi, jota varten tämäkin palsta on.
"Oletko yleensä lukutaitoinen?"
-Kyllä, opin lukemaan viiden vanhana. Mites itse?
"olen kyllä huollattanut Vw:tä ja bemaria jo useamman kerran ja voin sanoa, että Bemu tulee halvemmaksi!"
- Minäkin olen huollattanut ja myös huoltanut itse, sekä uusia että vanhoja. Kuten todettu kustannukset riippuvat paljon siitä jakohihnasta. Muuten VW:n huoltaminen on halvempaa, eikä siinä ole mitään mutua. Katso huoltovälit ja osahinnat jos et usko. Molemmat on huoltoystävällisiä ja mielestäni Opelin kanssa mukavimpia tehdä.
"Mitä sinulle voi vastata? Jos muut eivät tee yhtä nopeita dieseleitä (ja erittäin taloudellisia ja mukavia luonteeltaan) niin eikö siinä ole mielestäsi ylivertaisuutta?"
- Miten niin eivät tee yhtä nopeita dieseleitä? Tuohan nyt on mutua pahimmasta päästä. Ei vertailua malleista ja arvoista vaan "nopeita". Ei edelleen riitä perusteluksi.
"Mitä oikein haet, jos nuo eivät kelpaa?"
-Johan sanoin, innovaatiota, teknisiä hienouksia, tai mitä tahansa mikä erottaisi Bemarin muista valmistajista.
"Oletko typerä mitään tietämätön pelle, joka haluaa vain haastaa riitaa?"
-En, oletko itse? En halua haastaa riitaa, vaan perusteluja eräälle väitteelle. Mistä sait päähäsi että haastan riitaa? Ottaako koville nyt joku asia vai mistä kenkä puristaa. Neljällä kaverilla on Bemari bensakoneella ja heidän kanssa on ihan kiva jutella autoista ja välillä heittää herjaa Audin ja Bemarin vertailusta ja ominaisuuksista. Eikä kukaan vedä heinää nenään vaikka juttu on väilillä aika roisia. - Alex
Jamppa1 kirjoitti:
nyt repeä!
"Jos kysyt mikä tekee eron ja minä vastaan, niin sinä kumoat seuraavassa väitteessäsi minun kertomani!"
-Mistäköhän erosta nyt puhut? Mä kysyin että miksi Bemarin kone on paras. Sä perustelit sitä mun mielestä riittämättömästi. Tätä kutsutaan keskusteluksi, jota varten tämäkin palsta on.
"Oletko yleensä lukutaitoinen?"
-Kyllä, opin lukemaan viiden vanhana. Mites itse?
"olen kyllä huollattanut Vw:tä ja bemaria jo useamman kerran ja voin sanoa, että Bemu tulee halvemmaksi!"
- Minäkin olen huollattanut ja myös huoltanut itse, sekä uusia että vanhoja. Kuten todettu kustannukset riippuvat paljon siitä jakohihnasta. Muuten VW:n huoltaminen on halvempaa, eikä siinä ole mitään mutua. Katso huoltovälit ja osahinnat jos et usko. Molemmat on huoltoystävällisiä ja mielestäni Opelin kanssa mukavimpia tehdä.
"Mitä sinulle voi vastata? Jos muut eivät tee yhtä nopeita dieseleitä (ja erittäin taloudellisia ja mukavia luonteeltaan) niin eikö siinä ole mielestäsi ylivertaisuutta?"
- Miten niin eivät tee yhtä nopeita dieseleitä? Tuohan nyt on mutua pahimmasta päästä. Ei vertailua malleista ja arvoista vaan "nopeita". Ei edelleen riitä perusteluksi.
"Mitä oikein haet, jos nuo eivät kelpaa?"
-Johan sanoin, innovaatiota, teknisiä hienouksia, tai mitä tahansa mikä erottaisi Bemarin muista valmistajista.
"Oletko typerä mitään tietämätön pelle, joka haluaa vain haastaa riitaa?"
-En, oletko itse? En halua haastaa riitaa, vaan perusteluja eräälle väitteelle. Mistä sait päähäsi että haastan riitaa? Ottaako koville nyt joku asia vai mistä kenkä puristaa. Neljällä kaverilla on Bemari bensakoneella ja heidän kanssa on ihan kiva jutella autoista ja välillä heittää herjaa Audin ja Bemarin vertailusta ja ominaisuuksista. Eikä kukaan vedä heinää nenään vaikka juttu on väilillä aika roisia.Moi !
Ohesta heitän pari syytä:
BMW:
Hiljaisuus.
Laadun tuntu.
Ohjaus.
Takaveto.
Kokemus merkistä, tiedän mitä saan.
Diesel:
taloudellinen suhteessa saman tehoiseen bensakoneeseen
suora kutonen
kehuttu lehdistössä, pitänee nyt kokeilla ainakin kerran
--------------------
Kun nuo yhdistät niin saat jo paljon selville niistä syistä miksi minä ostin nimenomaan BMW:n dieselin. Varmaan muillakin on hyviä pelejä mutta tämä sopii minulle ja minä päätän mihin rahani käytän.
-- - mie vuan
Opettaja kirjoitti:
Olet hommannut auton, joka maksaa tuplasti sen mitä samaan tarkoitukseen tehty halvempi kosla, ja nyt on pakko hakea argumentteja mistä hyvänsä, todistaaksesi että se on taatusti joka suhteessa hintansa väärti, eikä tässä ole maksettu tyhmyyttään mistään imagosta, vaan tään täytyy olla niin hyvä.
Ja vaikka saisit kaikki huollot ilmaiseksi, niin niillä ei kurota hintaeroa koskaan kiinni.Jokainen ajaa millä ajaa. En ymmärrä mistä ihmeestä siirsit jutun tähän aiheeseen? Minä halusin tuon auton ja sillä siisti. Ei siinä mitään katumista ole, eikä kyse ole aina siitä millä pääsee halvimmalla!
Minä käyn töissä juuri siksi, että voin nauttia asioista. BMW on yksi niistä nautinnon aiheista ja kun se vielä on edullinen käyttää ja aika nopeakin, niin se täyttää juuri ne kriteerit, jotka autolta haluan. Minun ei tarvitse siis puolustella ostostani, vaan vastasin alkuperäiseen kysymykseen rehellisesti. - mie vuan
Jamppa1 kirjoitti:
nyt repeä!
"Jos kysyt mikä tekee eron ja minä vastaan, niin sinä kumoat seuraavassa väitteessäsi minun kertomani!"
-Mistäköhän erosta nyt puhut? Mä kysyin että miksi Bemarin kone on paras. Sä perustelit sitä mun mielestä riittämättömästi. Tätä kutsutaan keskusteluksi, jota varten tämäkin palsta on.
"Oletko yleensä lukutaitoinen?"
-Kyllä, opin lukemaan viiden vanhana. Mites itse?
"olen kyllä huollattanut Vw:tä ja bemaria jo useamman kerran ja voin sanoa, että Bemu tulee halvemmaksi!"
- Minäkin olen huollattanut ja myös huoltanut itse, sekä uusia että vanhoja. Kuten todettu kustannukset riippuvat paljon siitä jakohihnasta. Muuten VW:n huoltaminen on halvempaa, eikä siinä ole mitään mutua. Katso huoltovälit ja osahinnat jos et usko. Molemmat on huoltoystävällisiä ja mielestäni Opelin kanssa mukavimpia tehdä.
"Mitä sinulle voi vastata? Jos muut eivät tee yhtä nopeita dieseleitä (ja erittäin taloudellisia ja mukavia luonteeltaan) niin eikö siinä ole mielestäsi ylivertaisuutta?"
- Miten niin eivät tee yhtä nopeita dieseleitä? Tuohan nyt on mutua pahimmasta päästä. Ei vertailua malleista ja arvoista vaan "nopeita". Ei edelleen riitä perusteluksi.
"Mitä oikein haet, jos nuo eivät kelpaa?"
-Johan sanoin, innovaatiota, teknisiä hienouksia, tai mitä tahansa mikä erottaisi Bemarin muista valmistajista.
"Oletko typerä mitään tietämätön pelle, joka haluaa vain haastaa riitaa?"
-En, oletko itse? En halua haastaa riitaa, vaan perusteluja eräälle väitteelle. Mistä sait päähäsi että haastan riitaa? Ottaako koville nyt joku asia vai mistä kenkä puristaa. Neljällä kaverilla on Bemari bensakoneella ja heidän kanssa on ihan kiva jutella autoista ja välillä heittää herjaa Audin ja Bemarin vertailusta ja ominaisuuksista. Eikä kukaan vedä heinää nenään vaikka juttu on väilillä aika roisia.Jos kaikki dieselit kestävät suurinpiirtein saman verran, niin millä muulla voi enää vertailla, kuin suorituskyvyllä/taloudellisuudella?
Miksi vaadit vertailemaan jotain malleja keskenään? Mitä malleja? Missä kohtaa pyysit moista vertailua?
Mistä ihmeen ooppelista ykskaks puhut?
Vw:n ja BMW:n osien hinnat ovat yllätys niille jotka eivät ole niitä aikaisemmin vertailleet. Suosittelen vertailemaan niitä ennen kuin alat suoltaa soopaa. Lisäksi mitä osia siihen huoltoon tarvitaan? Ei ainakaan minulla mene edes isossa huollossa kuin suodattimet öljyt...!
Öljyhuolto on erittäin halpa n. 100e ja sillä pääsee 27tkm suurin piirtein. Iso huolto on joka kolmas ja se maksaa hieman yli 200e. Ainoa mikä on kallis on joka huollossa vaihdettava aktiivihiilisuodatin sisäilmalle ja sitä en ole laskenut noihin kuluihin, koska siihen on saatavissa halvempi tavallinen suodatinkin.
Innovaatioita? Miksi lähteä japsien kelkkaan kokeilemaan turhaa tekniikkaa, jos muutenkin saadaan tehtyä hyviä koneita?
Minä kestän hyvin huulenheiton ja arvostelunkin, koska auto EI ole minulle Jumala. Mutta se mitä en kestä on turha vänkääminen ja toisen väitteiden kumoaminen ikäänkuin niitä ei olisi edes luettu. - Äksviis
jukkis kirjoitti:
etuna bmw:ssä o suora kuutosmoottori joka alkaa olla harvinaisuus kun mb:kin siirtyy v6 dieseleihin. Tunnetua on että tämä moottorityyppi käy hienostuneimmin mutta vaatii paljon tilaa.
Minulla oli E46:ssa 3,0d ja nyt X5:ssä 3,0d. E46:ssa konehuone näytti kovin täydeltä ja nyt tuntuu että sieltä puuttuu puoli moottoria.
- Jamppa1
Alex kirjoitti:
Moi !
Ohesta heitän pari syytä:
BMW:
Hiljaisuus.
Laadun tuntu.
Ohjaus.
Takaveto.
Kokemus merkistä, tiedän mitä saan.
Diesel:
taloudellinen suhteessa saman tehoiseen bensakoneeseen
suora kutonen
kehuttu lehdistössä, pitänee nyt kokeilla ainakin kerran
--------------------
Kun nuo yhdistät niin saat jo paljon selville niistä syistä miksi minä ostin nimenomaan BMW:n dieselin. Varmaan muillakin on hyviä pelejä mutta tämä sopii minulle ja minä päätän mihin rahani käytän.
--sulle jos olet tyytyväinen valintaasi. Hyviä syitä varmasti jos arvostat mainitsemiasi ominaisuuksia. löytyy tosiaan kaikki nuo Uusista Bemareista. Siitä ei kuitenkaan ole kysymys tässä mun kyselyssäni.
- Jamppa1
mie vuan kirjoitti:
Jos kaikki dieselit kestävät suurinpiirtein saman verran, niin millä muulla voi enää vertailla, kuin suorituskyvyllä/taloudellisuudella?
Miksi vaadit vertailemaan jotain malleja keskenään? Mitä malleja? Missä kohtaa pyysit moista vertailua?
Mistä ihmeen ooppelista ykskaks puhut?
Vw:n ja BMW:n osien hinnat ovat yllätys niille jotka eivät ole niitä aikaisemmin vertailleet. Suosittelen vertailemaan niitä ennen kuin alat suoltaa soopaa. Lisäksi mitä osia siihen huoltoon tarvitaan? Ei ainakaan minulla mene edes isossa huollossa kuin suodattimet öljyt...!
Öljyhuolto on erittäin halpa n. 100e ja sillä pääsee 27tkm suurin piirtein. Iso huolto on joka kolmas ja se maksaa hieman yli 200e. Ainoa mikä on kallis on joka huollossa vaihdettava aktiivihiilisuodatin sisäilmalle ja sitä en ole laskenut noihin kuluihin, koska siihen on saatavissa halvempi tavallinen suodatinkin.
Innovaatioita? Miksi lähteä japsien kelkkaan kokeilemaan turhaa tekniikkaa, jos muutenkin saadaan tehtyä hyviä koneita?
Minä kestän hyvin huulenheiton ja arvostelunkin, koska auto EI ole minulle Jumala. Mutta se mitä en kestä on turha vänkääminen ja toisen väitteiden kumoaminen ikäänkuin niitä ei olisi edes luettu.siis perusteluja. Miksi et voi myöntää ettet osaa perustella bemarin paremmuutta vaan esität mulle vaan lisäkysymyksiä ja virheellisiä faktoja? Voinhan toki vastata:
"Jos kaikki dieselit kestävät suurinpiirtein saman verran, niin millä muulla voi enää vertailla, kuin suorituskyvyllä/taloudellisuudella?"
-Muita vertailukohteita on esim. edullisuus hankinnassa, innovatiivisuus, ympäristöystävällisyys, luotettavuus.
"Miksi vaadit vertailemaan jotain malleja keskenään? Mitä malleja?"
-Sano sinä! Sinähän se sanoit että bemari tekee nopeita dieseleitä. Verrattuna mihin?
"Suosittelen vertailemaan niitä ennen kuin alat suoltaa soopaa."
-Mites sen lukutaidon laita nyt olikaan. Juurihan sanoin että olen niitä vertaillut kun olen molempia huoltanut. Miten jaksat väitellä näin selvästä asiasta? Avaa vaikka motonetti jos et usko tai soita jonnekin. Kyllähän homma menee niin että "premium" merkkeihin maksaa osatkin premiumisti BMW, Audi, Mersu mm. Johonkin volkkariin tai tojoon on osat halvempia syystä että niitä tehdään hiukan enemmän.
"Mistä ihmeen ooppelista ykskaks puhut?"
-Sanoin vaan mielipiteeni, että VW, BMW ja Opel ovat mukavimmasta päästä huoltaa (siis tehdä itse, ei huollattaa) eikä niitä voi sen perusteella laittaa paremmuusjärjestykseen.
"Innovaatioita? Miksi lähteä japsien kelkkaan kokeilemaan turhaa tekniikkaa, jos muutenkin saadaan tehtyä hyviä koneita?"
-Tarkenna ihmeessä mikä on turhaa tekniikkaa? Sitäpaitsi Dieselin innovaatiot on tehty lähinnä Euroopassa VW:n, Fiatin ja PSA:n toimesta. Otetaan esimerkiksi Audissa ja Fiatissa esitellyt Suoraruiskudieselit 80 -luvun loppupuolella. Oliko n. 15% parannus hyötysuhteeseen turha innovaatio?
Jos se oli turha, miksi lähes kaikki koneet on nykyään suoraruiskuja, myös Bemari? Entäs Fiatin Commonrail tai VW:n pumppusuuttimet. On aika vähän autoja joissa ei olisi jompaa kumpaa tekniikkaa. Onko PSA:n kehittämä hiukkasloukku turha? Olisiko parempi vaan jatkaa kuolemista syöpään vanhaan malliin näillä vanhoilla hyvillä koneilla?
Kerro yksikin bemarin innovaatio dieseltekniikassa? Haluan vilpittömästi kuulla!
"toisen väitteiden kumoaminen ikäänkuin niitä ei olisi edes luettu."
-Siitäkö se kenkä puristaa. Ottaa koville kun joku kumoaa perustellusti väitteesi? - Mie vuan
Jamppa1 kirjoitti:
siis perusteluja. Miksi et voi myöntää ettet osaa perustella bemarin paremmuutta vaan esität mulle vaan lisäkysymyksiä ja virheellisiä faktoja? Voinhan toki vastata:
"Jos kaikki dieselit kestävät suurinpiirtein saman verran, niin millä muulla voi enää vertailla, kuin suorituskyvyllä/taloudellisuudella?"
-Muita vertailukohteita on esim. edullisuus hankinnassa, innovatiivisuus, ympäristöystävällisyys, luotettavuus.
"Miksi vaadit vertailemaan jotain malleja keskenään? Mitä malleja?"
-Sano sinä! Sinähän se sanoit että bemari tekee nopeita dieseleitä. Verrattuna mihin?
"Suosittelen vertailemaan niitä ennen kuin alat suoltaa soopaa."
-Mites sen lukutaidon laita nyt olikaan. Juurihan sanoin että olen niitä vertaillut kun olen molempia huoltanut. Miten jaksat väitellä näin selvästä asiasta? Avaa vaikka motonetti jos et usko tai soita jonnekin. Kyllähän homma menee niin että "premium" merkkeihin maksaa osatkin premiumisti BMW, Audi, Mersu mm. Johonkin volkkariin tai tojoon on osat halvempia syystä että niitä tehdään hiukan enemmän.
"Mistä ihmeen ooppelista ykskaks puhut?"
-Sanoin vaan mielipiteeni, että VW, BMW ja Opel ovat mukavimmasta päästä huoltaa (siis tehdä itse, ei huollattaa) eikä niitä voi sen perusteella laittaa paremmuusjärjestykseen.
"Innovaatioita? Miksi lähteä japsien kelkkaan kokeilemaan turhaa tekniikkaa, jos muutenkin saadaan tehtyä hyviä koneita?"
-Tarkenna ihmeessä mikä on turhaa tekniikkaa? Sitäpaitsi Dieselin innovaatiot on tehty lähinnä Euroopassa VW:n, Fiatin ja PSA:n toimesta. Otetaan esimerkiksi Audissa ja Fiatissa esitellyt Suoraruiskudieselit 80 -luvun loppupuolella. Oliko n. 15% parannus hyötysuhteeseen turha innovaatio?
Jos se oli turha, miksi lähes kaikki koneet on nykyään suoraruiskuja, myös Bemari? Entäs Fiatin Commonrail tai VW:n pumppusuuttimet. On aika vähän autoja joissa ei olisi jompaa kumpaa tekniikkaa. Onko PSA:n kehittämä hiukkasloukku turha? Olisiko parempi vaan jatkaa kuolemista syöpään vanhaan malliin näillä vanhoilla hyvillä koneilla?
Kerro yksikin bemarin innovaatio dieseltekniikassa? Haluan vilpittömästi kuulla!
"toisen väitteiden kumoaminen ikäänkuin niitä ei olisi edes luettu."
-Siitäkö se kenkä puristaa. Ottaa koville kun joku kumoaa perustellusti väitteesi?"Muita vertailukohteita on esim. edullisuus hankinnassa, innovatiivisuus, ympäristöystävällisyys, luotettavuus."
- Miten moottorin hyvyyteen liittyy missään määrin nuo asiat? Luotettavuutta ei voi mitata ja sen mainitsinkin jo (eli kaikilla pääsee tarpeeksi kilometrejä merkistä riippumatta)
Moottori on ominaisuuksiltaan joko hyvä tai sitten ei! Listassasi on vain yksi asia, joka vaikuttaa hyvyyteen, eli se luotettavuus.
"Sano sinä! Sinähän se sanoit että bemari tekee nopeita dieseleitä. Verrattuna mihin?"
-Ihan mihin vain. Katso vertailutestejä ja havaitse asia. 118d lienee ainoa malli, joka ei ole luokkansa nopein.
-Varaosista sen verran, että monilla on juuri tuo sama luulo että BMW:n osat olisivat kalliita. Se pitikin paikkansa silloin kun auto oli Vehon listoilla. Ei enää nykyään. Ota nyt ensin selvää ihan oikeasti!
-Miksi pitäisi itse huoltaa? Minua ei kiinnosta tehdä mitään autolle itse. Sitä varten käyn töissä ja saan jonkinlaista palkkaa että voin antaa ammattilaisten tehdä hommat. Eli ei kiinnosta. Ja jos väität että VW:n nokkahihnan vaihto on mukava tehdä, niin heh.
-Edelleen tuo hieno sana "innovaatio". Minulle ei merkitse hevon v'''n vertaa kuka keksii mitäkin, vaan kuka osaa tehdä niistä parhaan. Miksi keksiä väkisin jotain uutta, jos sellainen on jo keksitty?
Onko mielestäsi eurooppa japanissa?
Eikö tässä ollut alunperin kyse siitä kuka tekee hienoimman dieselin? Jos oli, niin hienoin diesel jota olen ajanut löytyy BMW:ltä. Siihen ei mitään perusteluja sen kummemmin tarvitse. Jokainen voi itse käydä toteamassa tuon. Enempää en jaksa hakata päätäni seinään kanssasi. Olet lähinnä väsyttävä jankkaaja.
- ....
800TKM - 1000TKM ennen kansiavausremonteja vähintään !
- Jamppa1
tulee nyt väärään paikkaan kun tämä systeemi ei anna jostain syystä sitä kirjoittaa oikeaan paikkaan. Osoitettu nimim. "Mie vuan":
"hienoin diesel jota olen ajanut löytyy BMW:ltä. Siihen ei mitään perusteluja sen kummemmin tarvitse."
-Ai että sä piristät mun päivää jutuillasi, kiitos siitä! Noin tiukan Bemaristi-stereotypian löytäminen elävässä elämässäkin on vaikeaa. Stereotypian pohjana on että oma auto on paras, siinä ei ole vikoja vaan ominaisuuksia ja jos on vika niin se on tyyppivika. Ja vaikka kansi halkeaa niin silti kyyti on mukavampaa kuin riisipusseilla. Kaveripiirissä osataan edes perustella jos ja kun bemari on jossain asiassa pätevämpi kuin muut autot.
Sinä et osaa perustella ja siksi takerrut minun henkilööni väittämällä jankkaajaksi. En kiellä ettenkö olisi mutta sen esiin tuominen osoittaa vain omien argumenttiesi horjuvuuden. Hauska oli tämä Japanin ja Euroopan sijaintia koskeva kommentti. On sulla jutut! Ei päätä eikä häntää. Ratkiriemukasta joka tapauksessa. Varsinkin se että miksi pitää itse huoltaa? No ehkä sen takia että kiinnostaa tai säästää tai tekee sitä elääkseen kuten minäkin joskus.
Iloisia kilometrejä sulle bimmerillä, onhan se kuitenkin sun omassa maailmassasi suurin ja kaunein sekä tietenkin paras...- mie vuan
"Sitäpaitsi Dieselin innovaatiot on tehty lähinnä Euroopassa VW:n, Fiatin ja PSA:n toimesta. Otetaan esimerkiksi Audissa ja Fiatissa esitellyt Suoraruiskudieselit 80 -luvun loppupuolella. Oliko n. 15% parannus hyötysuhteeseen turha innovaatio?"
-Olenko jossain väittänyt että se EUROOPASSA keksitty juttu olisi turhaa? Puhuin JAPANISTA!
-juttusi siitä, että olisin BMW uskovainen ei pidä paikkaansa. En ole koskaan väittänyt että bemu olisi paras autona! Vain MOOTTORISTA OLI KYSE! Mieti nyt hieman jänkkääjä!
Koeta nyt edes YRITTÄÄ pysyä aiheessa. Tämä muuten on sitten ihan viimeinen viesti sinulle LUKUTAIDOTON!
- Searooster
Do Dii !!!
Olipahan viisasta "keskustelua" aiheesta : Miten Bemarin diesseli kestää =) ???
Osaako joku aikusten oikeesti kertoa että kestääkö ja mitä kestää ??? Onko ns tyyppivikoja ??? Mitä kannattaa tarkastaa ennen ostopäätöstä ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei863922Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071832- 1091146
- 1001111
- 69983
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165882- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57811Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22771