Loirin elämäkerta

Anonyymi

Jari Tervo on tehnyt Vesa-Matti Loirista 700-sivuisen elämäkerran. "Pitkään ja hartaasti mietittyäni päätin kertoa Jarille kaiken. Kenenkään muun mukaan en olisi lähtenyt. "
Heti alkuun kirjaa mainostetaan lukuisilla naisjutuilla. Myös päihteet ovat merkittävässä osassa.
Aiotko lukea ?

240

861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enpä taida lukea 700 sivua julkkistarinaa. Taiteilijana riittää Veskun antoisa tuotanto itsessään, en halua sukeltaa oikeastaan kenenkään nais ja yksityisasioihen!

      • Anonyymi

        Ansiokkaasti iltapäivälehdet on osallistunut kirjan markkinointiin. Ja Jari Tervo euroista kiittää!


    • Anonyymi

      En lue.
      Loiri on tuomittava heti.
      Naisia ja päihteitä.
      Se on huono ihminen.
      Tosi huono ihminen.
      Enkä minä muutenkaan lue.
      Kun en kulttuurista ja sivistyksestä
      mitään tajua.
      Enkä kuuntele juoppojen
      ja narkomaanien musaa.
      Pahoja ihmisiä nekin.
      Tosi pahoja.
      Kaikki muut on pahoja
      paitsi minä.
      Tosi pahoja.

    • Anonyymi

      Hah, tuollako on ollut monta naista :))))))))))

      En ole ikinä tykännyt naamastaan enkä "laulamisestaan".

      • Anonyymi

        Ei naisia naamalla isketä.
        Tosimiehet tietää millä.


    • Anonyymi

      Naisena minua oksettaa tuollaiset monella seksuaalisella naissuhteellaan kerskailevat ukot, sovinistista ja naista halventavaa.

      • Anonyymi

        Aivan kauheaa.
        Toista se oli Tabe Slioor.


      • Anonyymi

        Tuksu Tukiainen on varmaan ihanteesi, miesten hyväksikäyttämä uskovainen luonnonkaunis nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuksu Tukiainen on varmaan ihanteesi, miesten hyväksikäyttämä uskovainen luonnonkaunis nainen.

        Ei se, että joku toimii rumasti inhottavasti, oikeuta toista tekemään samoin.


      • Anonyymi

        Älä unohda, että se vielä tekee naisuhteistaan kertomalla rahaa.

        Mutta onneksi ei tee rahaa poseeraamalla bikineissä Voguen kannessa. Sitten minä lähtisin pois.


    • Anonyymi

      Loiri ei ole pitänyt huolta vaimoistaan eikä lapsistaan, lapset jääneet äitiensä vastuulle, Kaksi poikaa hän on jo menettänyt kuolemalle. Huumesekoilut, holtittomat seksiseikkailut ja terveyden laiminlyönti ei sovi idolille. Eikä tuo laulutapansakkaan miellytä, raakkumista ja ylitunteilua.

      • Anonyymi

        Ehdottomasti huonojen ihmisten luokkaa kuuluva !
        Onneksi minä olen niin hyvä.
        En ole ikinä juonut tippakaan.
        Siksi olen niin hyvä ihminen.
        En antanut ukonkaan juoda.
        Joskus se tuli halkopinon takaa
        ja sanoi:
        Ottasit nyt sinäkin tipan joskus
        ettet olis niin ahdasmielinen
        ja kireä.
        ja aina kuin
        perseeseen ammuttu.
        Ja antasit edes joskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti huonojen ihmisten luokkaa kuuluva !
        Onneksi minä olen niin hyvä.
        En ole ikinä juonut tippakaan.
        Siksi olen niin hyvä ihminen.
        En antanut ukonkaan juoda.
        Joskus se tuli halkopinon takaa
        ja sanoi:
        Ottasit nyt sinäkin tipan joskus
        ettet olis niin ahdasmielinen
        ja kireä.
        ja aina kuin
        perseeseen ammuttu.
        Ja antasit edes joskus.

        Päivän paras :)))))
        Osuva.


    • Anonyymi

      Ei ole ollut mitään juttua etteikö olisi osallistunut lapsiensa elatukseen,
      joista on yhteisin päätöksin pidetty huolta.
      Siinä on yksi niistä miehistä joka on monta naista vienyt hekuman huippuun.

      • Anonyymi

        Elatus on vain osa huolenpitoa. Loiri on itsekin sanonut katuvansa, että laiminlöi lapsiaan. Ei Suomen naisten hekuman huiput ole Loirista kiinni. Komeampia ja uskollisia miehiä onneksi löytyy siihenkin.


      • Anonyymi

        Sekö se miehestä tekee MIEHEN, joka on "kaatanut" monta naista? Hekuman huippujen lukumäärä tuskin tekee naisten mielestä miehestä MIESTÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö se miehestä tekee MIEHEN, joka on "kaatanut" monta naista? Hekuman huippujen lukumäärä tuskin tekee naisten mielestä miehestä MIESTÄ.

        Jotkut miehet ei pysty mihinkään.
        Ne on ykstoikkoisia jyystäjiä.
        Armoitetetulla panomiehellä on
        aina kysyntää.


    • Suuret taiteijat eivät elä kuin tavallinen kansalainen, ulvova mylläri tai suuri taidemaalari Salvador Dali erottuvat muista, jokaisessa miehessä on vähän Uuno Turhapuroa.

      • Anonyymi

        Olen sen huomannut, kuinka miehille se seksuaalisuus on ykkönen elämässään.


      • Anonyymi

        "Suuret taiteijat eivät elä kuin tavallinen kansalainen"

        Hehe
        Ei elä kuin tavallinen kansalainen, koska luulee olevansa suuri taiteilija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sen huomannut, kuinka miehille se seksuaalisuus on ykkönen elämässään.

        Eikö ookkin ihanaa ? Saa aina. Mies ei kieltäydy koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ookkin ihanaa ? Saa aina. Mies ei kieltäydy koskaan.

        Senkin ihanuus on siitä riippuvainen mitkä ovat elämän arvot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senkin ihanuus on siitä riippuvainen mitkä ovat elämän arvot.

        Elämän arvoihin kuuluu yhtenä osana ehdottomasti ihana rakkauselämä
        ja erotiikka. Se on elämän suola, sokeri ja pippuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän arvoihin kuuluu yhtenä osana ehdottomasti ihana rakkauselämä
        ja erotiikka. Se on elämän suola, sokeri ja pippuri.

        Aivan varmasti kuuluu, mutta omassa elämässäni se ei ole arvoissa ensimmäisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän arvoihin kuuluu yhtenä osana ehdottomasti ihana rakkauselämä
        ja erotiikka. Se on elämän suola, sokeri ja pippuri.

        Kuuluuhan se, mutta ei niin että jätetään ja petetään. Tuskin niin sairas ja ylilihava mies on pitkiin aikoihin kenenkään seksielämää rikastuttanut.


      • Näin se menee.

        Näyte, pikkusormi pystyssä kirjoitettuja Eino Leinon ylistysrunoja kirjoittaville ja Loiria paheksuville.



        Tuolta se tulla jullittaa
        se suuren talon härkä.
        Taitaa tulla naimasta,
        kun kullinpää on markä.

        Eino Leino


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Näin se menee.

        Näyte, pikkusormi pystyssä kirjoitettuja Eino Leinon ylistysrunoja kirjoittaville ja Loiria paheksuville.



        Tuolta se tulla jullittaa
        se suuren talon härkä.
        Taitaa tulla naimasta,
        kun kullinpää on markä.

        Eino Leino

        Kommenttini oli nimimerkki pertikille.


    • Anonyymi

      Joittenkin ainoa elämänarvo on Raamatun ulkoa osaaminen.

      • Anonyymi

        ...joo ja monilla muitten tuomitseminen on Elämänarvo Numero 1.


      • Anonyymi

        Eiköhän se elämänarvo ole jokaiselle omanlaisensa.


    • Anonyymi

      En aio. Viinanjuonti ei kuulu tapoihini, enkä halua siitä myöskään lukea.

      • Anonyymi

        Ei ole pakko juoda viinaa, kirjan voi lukea selvinpäinkin.


    • En aio lukea. En ole koskaan pitänyt Loirista, itkijämies, joka on osannut hyödyntää julkisuutta monin tavoin, milloin minkäkin asian varjolla.
      Työstään ei ole jäänyt mieleen kuin pari elokuvaa, joissa hän osoitti lahjakkuutensa: elokuva "Pojat" varhaisilta vuosilta ja "Sotamies Kauppalan viimeiset vaiheet".

      Musiikin puolella hänen esityksensä ovat minusta niin vahvasti ylitulkittuja, että ne eivät kosketa, vaan naurattavat pikemminkin.

      Anteeksi vain Loiri-fanit. Toivottavasti ette pahoita mieltänne.

      Mikähän into nyt on syöttää markkinoille näitä elävien ihmisten elämäkertoja ?
      700 sivua ? Sen lukemisesta pitäisi jo maksaa lukijalle. Kirjoittajalta se osoittaa mielestäni välinpitämättömyyttä lukijaa kohtaan, siis tarkoittaa sitä, ettei kirjoittaja ole viitsinyt kovasti nähdä vaivaa tekstin editoinnissa.

      • Anonyymi

        Minä aion lukea. Loiri on monitaitoinen henkilö ja ollut mukana monissa eri yhteyksissä. Nuoresta pitäen ollut julkisuuden henkilö. En pidä kaikista esityksistää, enkä elokuvistaan, mutta se ei estä olemasta hänen elämäntarinastaan kiinnostunut.


      • Anonyymi

        En aio lukea. Loiri on kieltämättä monitaitoinen henkilö. Uudemmat elokuvat ovat mitä ovat ja laulut ovat olleet jo kauan mielestäni todella karmeita. En ole hänen elämänkerrastaan kiinnostunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En aio lukea. Loiri on kieltämättä monitaitoinen henkilö. Uudemmat elokuvat ovat mitä ovat ja laulut ovat olleet jo kauan mielestäni todella karmeita. En ole hänen elämänkerrastaan kiinnostunut.

        Samaa mieltä.
        Olisi kannattanut jättää julkisesti laulaminen silloin, kun siihen vielä oli ääntä.
        Joittenkin laulajien ääni senkun paranee vanhemmiten, niinkuin Kari Tapion, mutta Loirin laulaminen on mennyt sellaiseksi juopon örinäksi, mitä voi jostain katuojastakin kuulla, jos onnistaa.


    • Anonyymi

      Elämäntarinat kertovat aina paljon muustakin kuin itse päähenkilöstä.
      Loirinkin kirjassa on oletettavasti mukana paljon Suomen kulttuurielämää ja sen henkilöitä monilta vuosikymmeniltä.
      Ehdottomasti luen Loirinkin kirjan.

      • Olet oikeassa, Anonyymi 11.48. Tuo seuraava vastaus oli edelliselle Anonyymille.
        Ei pitäisi hutkia ennenkuin on tutkinut. Eikös Loiri ole jo meidän ikäinen ? Yli 70. Varmasti sekin jo antaisi samaistumiskokemuksia. Pitäisköhän pistää kirja varaukseen ?..))


    • Toki kiinnostus on aina paikallaan ja sanotaanhan, että myös huonosta kirjasta voi oppia..)) Ja oma syy, jos ei kiinnosta.
      Eikä Jari Tervo tietenkään huonosti kirjoita. Omaa kärsimättömyyttään kai tässä sittenkin esittelee..))

      • Anonyymi

        Mikä on huono kirja ? Minkälainen on huono kirja ? Miksi joku kirja on huono ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on huono kirja ? Minkälainen on huono kirja ? Miksi joku kirja on huono ?

        Niillä, jotka työkseen arvioivat kaunokirjallisuutta taitaa olla omat kriteerinsä tähän ja sillä perusteella sanovat noin.
        Meillä taviksilla on tietysti ihan omat mittarimme ja siinä mielessä voimme esittää vain oman mielipiteemme, mikä ei tietenkään ole yleispätevä.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Niillä, jotka työkseen arvioivat kaunokirjallisuutta taitaa olla omat kriteerinsä tähän ja sillä perusteella sanovat noin.
        Meillä taviksilla on tietysti ihan omat mittarimme ja siinä mielessä voimme esittää vain oman mielipiteemme, mikä ei tietenkään ole yleispätevä.

        Aihe ei tee kirjaa huonoksi,
        mutta huono kirjoittaja voi pilata hyvänkin aiheen.

        Huono kirja on huonon kirjoittajan vika.
        Aihe ei kirjaa pilaa.


      • Anonyymi

        Ilmeisesti Raamattu on Jari Tervon mielestä huono kirja, kun sen voi lattialle telkkarissa paiskata. Ei kuitenkaan uskallusta ole tuollakaan juopolla Koraania heittää lattiaan, jos kerran uskonto mielestään inhaa?

        Rasisti on suomalaisia kohtaan J Tervo. Saa pysyä siellä "lukemattomissa" tuotantonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti Raamattu on Jari Tervon mielestä huono kirja, kun sen voi lattialle telkkarissa paiskata. Ei kuitenkaan uskallusta ole tuollakaan juopolla Koraania heittää lattiaan, jos kerran uskonto mielestään inhaa?

        Rasisti on suomalaisia kohtaan J Tervo. Saa pysyä siellä "lukemattomissa" tuotantonsa.

        Raamattu ei ole kummoinen, satukirja se vaan on
        mihin pöhköt uskoo.


    • Anonyymi

      Kaikkea ei tarvitse fanittaa mitä lukee.
      Elämänkerrat on aikansa historiaa.
      Vai onko joku lukenut esim. Hitleristä ja Stalinista sen takia
      että fanittaa niitä ?

      • Aivan. Yrsa Stenius kirjoitti Albert Speeristä elämäkerran. Taisi vähän fanittaakin häntä kun kirjan nimi oli "Elämäni mies".
        Minulle Speer oli ennen kirjaa pikemminkin antisankari, mutta käsitys muuttui kirjan myötä. Siinä kai se kirjan viehätys ja merkitys on: voi oppia näkemään asiat toisinkin. "Lukeminen kannattaa aina"..))


    • Anonyymi

      Iäkkäitten palsta on osittain ahdasmielisen luterilaisen synkkyyden kyllästämä,
      "Oikeassa olijoiden" ja yhden-mielipiteen-ihmisten mukaista synkkää syksyä ollaan menossa taas.

    • Anonyymi

      En aio lukea. Ei yksinkertaisesti kiinnosta. Minulla taitaa muutenkin olla elämänkertaähky. Tullut mainosten muodossa. Moni julkkis, mielestäni jopa turhakin julkkis, on julkaissut elämänkertansa. Korvantauksensa märät vielä. Omakustannusten myötä moni taviskin on elämäänsä kansien väliin koonnut.

    • Anonyymi

      Loiri kävi nuorena miehenä kuoleman rajan takana, palaten sieltä, varmaan kirjassa kerrotaan siitäkin.

      Kol kot

    • Ilmeisesti ilmoittaudun kirjaston jonoon, kiinnostaa miten Tervo on tässä kirjallisuuden lajissa onnistunut ja miten hän tuo Loirin monisärmäistä elämää ja toivottavasti myös ajan kulttuurielämää esiin. Ennakkoon rummutetaan naisjuttuja ja päihteitä, mutta toivottavasti ne eivät ole ylikorostuneina myyntivaltteina. Onhan tuo aikamoinen tiiliskivi, mahtaako olla runsaasti kuvitettu. Tänä iltana on Kansallisteatterin näyttämöllä Tervon ja Loirin yhteistilaisuus, kirjan ja lipun saisi neljällä kympillä. En ole kyllä menossakaan, mutta vilkaisin vielä olevan halvempia näkörajoitettuja paikkoja vapaana.

      Loirin suoritus Rintalan Pojat-kirjan pohjalta tehtyyn filmiin on sydäntäsärkevä, vakuuttava, hän on juuri oikea esittämään äidin hylkäämää Jakea. Jo silloin näki, että kyseessä on suuri lahjakkuus. Monet Loirin viihteelliset roolihamot ovat suorastaan kansallisikoneita, Turhapurokin on oikeastaan ihan hellyttävä, mutta Nasse-sedästä en tykkää. Olisi suonut enemmän hänelle ns. vakavia rooleja, mutta monissa koomisissa hahmoissa on kääntöpuolena traagistakin. Loirin rosoinen ääni ja vahva tulkinta jakaa ihmisiä, itse pidän muutamista, eniten Larin Kyöstin runoon Itkevä huilu Merikannon säveltämästä laulusta. Se sanoissa tuntuu taiteilijan luomistuska ja vapautus. Eino Leinon monet runot ovat Loirin tulkintoina tulleet kansalle tutuiksi ja rakkaiksi, esimerkiksi Nocturne, Lapin kesä ja Elegia. Ne ovat voimallisia säkeitä, mielestäni kestävät Loirin vahvan tulkinnan. Yksi lempijoululauluistani on Sydämeeni joulun teen, jonka Loiri laulaa mielestäni juuri niin kuin pitää.

      • Upea kuvaus suuresta taiteilijasta.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Upea kuvaus suuresta taiteilijasta.

        *SLURPS*


      • Anonyymi kirjoitti:

        *SLURPS*

        Olen sinulle pakkomielle, olen elämäsi hallitsija, olet koukussa minuun...slurps nuolet minua, yrität iholleni, hyi...


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olen sinulle pakkomielle, olen elämäsi hallitsija, olet koukussa minuun...slurps nuolet minua, yrität iholleni, hyi...

        Hah haa. Luulet taas minua joksikin muuksi.
        Olen huomannut, että aikalailla positiiviset (?) kommenttisi ovat kirjautumista ja nyt näytät liehakoivan Ramonaa. Toivottavasti saat häneltä huomiota.
        Sinua ei tarvitse nuoleskella, annat huomiota jokaiseen sinulle osoitettuun kommenttiin. Olet riippuvainen huomiosta.

        Huomasitko, että huomioit yksittäisen sanankin 😏


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hah haa. Luulet taas minua joksikin muuksi.
        Olen huomannut, että aikalailla positiiviset (?) kommenttisi ovat kirjautumista ja nyt näytät liehakoivan Ramonaa. Toivottavasti saat häneltä huomiota.
        Sinua ei tarvitse nuoleskella, annat huomiota jokaiseen sinulle osoitettuun kommenttiin. Olet riippuvainen huomiosta.

        Huomasitko, että huomioit yksittäisen sanankin 😏

        Ramoona sattuu kirjoittamaan hyvin ja napakasti. En ole ainut hänen kirjoituksiinsa ihastunut. Sinäkin voisit oppia häneltä kirjoitustaitoa ja asiassa pysymistä.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ramoona sattuu kirjoittamaan hyvin ja napakasti. En ole ainut hänen kirjoituksiinsa ihastunut. Sinäkin voisit oppia häneltä kirjoitustaitoa ja asiassa pysymistä.

        Avasin viisi ketjua ja niistä kahdessa kehuskelit Ramonaa. Ei siinä mitään, vaan tekeekö Seura kaltaisekseen vai tekeekö vain lipomalla. Täytyykin seurata sinua, että onko mitään vaikutusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Avasin viisi ketjua ja niistä kahdessa kehuskelit Ramonaa. Ei siinä mitään, vaan tekeekö Seura kaltaisekseen vai tekeekö vain lipomalla. Täytyykin seurata sinua, että onko mitään vaikutusta.

        Sinulla on jotain hampaankolossa palstan parasta naiskirjoittajaa Ramonaa kohtaan. Et pysty manipuloimaan minua kyseitä kirjoittaa vastaan.

        Sinun mielipiteillä ei ole eikä tule jatkossakaan olemaan mitään vaikutusta mielipiteisiini.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinulla on jotain hampaankolossa palstan parasta naiskirjoittajaa Ramonaa kohtaan. Et pysty manipuloimaan minua kyseitä kirjoittaa vastaan.

        Sinun mielipiteillä ei ole eikä tule jatkossakaan olemaan mitään vaikutusta mielipiteisiini.

        Ei todellakaan ole mitään Ramonaa vastaan. Kuinka voisikaan olla. Ne tekstit mitkä olen häneltä lukenut ovat täydellisiä. Virheetöntä suomen kieltä. Johdonmukaisia ja hyvin perusteltuja tekstejä hän kirjoittaa.

        Ilmeisesti todellakin sekoitat minut johonkin toiseen kirjoittajaan, koska pelkäät manipulointia. Tuota manipulointisanaa käytit jotain toistakin kirjoittajaa vastaan. Huomasin, kun olen sadetta pitänyt ja lukenut palstaa tässä jo tovin.


      • Anonyymi

        Kiitos kymmenen riviä riittää. Omat ajatuksesi. Loput me muutkin on luettu ja tiedetään...


    • Anonyymi

      Kannattaisiko ensin ostaa kirja ja lukea se, ennen kuin laukoo mielipiteitä joidenkin kohdennettujen lööppien perusteella.
      Itse aion ostaa ja lukea. Loiri on tuhannesti muutakin kuin Lenita Airistoa pannut nuori kloppi.

      • "Mutku" meillä on se sananvapaus, joka antaa oikeuden tuohon mielipiteiden laukomiseen..)) Ja kuten tiedetään, arvostelu kertoo usein enemmän arvostelijata kuin arvostelun kohteesta....


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        "Mutku" meillä on se sananvapaus, joka antaa oikeuden tuohon mielipiteiden laukomiseen..)) Ja kuten tiedetään, arvostelu kertoo usein enemmän arvostelijata kuin arvostelun kohteesta....

        Todellakin ! Ei haukku haavaa tee, mutta kertoo haukkujasta.


    • Anonyymi

      Loiri on persoona.
      Persoonallinen ihminen ja hän on mitä on,
      hän on aito,
      hän ei teeskentele olevansa muuta
      jotain hienompaa tai parempaa.
      Hän on ihminen hyveineen ja paheineen.
      Rohkea ihminen.
      Hän ei ole mikään "harmaa ja väritön matti vanhanen".

      • Anonyymi

        Matti Vanhanen jätti värittömästi tekstarilla Susan Ruususen. Ruusunen kirjoitti kirjan pääministerin morsian. Pääministeri Rinteelläkin on kolmas avioliittokierros menossa. Matti Nykänen se vasta naisten mies olikin.


    • Anonyymi

      Kirjaa ei tarvitse lukea, Iltasanomat julkaisee siitä jo kaiken.
      Enemmän tässä taidetaan mainostaa Tervon uutta kirjaa kuin kirjan henkilöä.
      Lisäksi Tervo haistelee aina kalsareitaan tullessaan Loirilta kotiin, ainakin lehtitieto niin kertoo.

      • Anonyymi

        Polttaako se Vesku vielä sikareita, niin ymmärsin.


    • Anonyymi

      Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin, tuli ihan tuosta vaan mieleen, lapsena kuulin usein tämän sanonnan. Muutenkin, nyt aikaa muistella, johtunee siitä.

    • Anonyymi

      Varmaan hyvä kirja, jokaisella on oma elämän kerta jos niin voi sanoa.
      Kyllä täällä luettu on yhtä hyvää kuin joku suomalainen kirja tänään.

      Nyt s24 sankarit esille on varmaan monia.

    • Anonyymi

      Jos ei Loirin naisia olisi kirjassa se olisi taatusti tylsempi.
      On kiinnostavaa aina lukea millaista jonkun toisen elämä on
      ettei ala pitämään omaa elämäänsä normina ja mittapuuna ihan kaikelle
      että koska minä elän näin
      kaikkien muittenkin on elettävä niinkuin minä elän.
      Ajatuksiaan ja asenteitaan on oikein hyvä tuuletella joskus.
      "Vintti" voi alkaa homehtua muuten...

    • Anonyymi

      Loiri on surkea, yli-imelä laulaja. Joissakin nuoruutensa elokuvarooleissa hän onnistuu paremmin.
      Kirja ei kiinnosta.

    • Anonyymi

      Mukava lukea noita julkkujen panemisia.

      • Anonyymi

        Joo, ja yleensäkin panemisia :)))


      • Anonyymi

        Eivät julkis naisetkaan ole eläneet jalat ristissä.Monta julkis naista on Loiri rassanut.


      • Anonyymi

        Suomalaiset selviää yli kaamoksen mukavasti, mistäs ne nyt muusta nauttisi , kun toisten naimisesta. Siitä vaan illan pimetessä kirja esiin ja lukemaan tositapahtumia naimisesta .


    • Anonyymi

      Toivon että kirja ei ole miltään osin roisi. Harkimon haastatteluohjelmassa taannoin
      Loiri vastasi niin roisisti että Harkimo oli yhdessä katsojien kanssa kiusaantunut ja
      vaivaantunut.

      • Anonyymi

        "Loiri vastasi niin roisisti että Harkimo oli yhdessä katsojien kanssa kiusaantunut ja
        vaivaantunut."

        Harkimoko (Hjallis) oli vaivauntunut? Jopa olikin uutinen. Kuinkahan vainauntunut oli hänen ex-vaimonsa Leena, kun Hjallis tekaisi lapsen sen Meri-Kukan kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Loiri vastasi niin roisisti että Harkimo oli yhdessä katsojien kanssa kiusaantunut ja
        vaivaantunut."

        Harkimoko (Hjallis) oli vaivauntunut? Jopa olikin uutinen. Kuinkahan vainauntunut oli hänen ex-vaimonsa Leena, kun Hjallis tekaisi lapsen sen Meri-Kukan kanssa?

        Eronnut ihminenkö ei saa enää tehdä lapsia ?


    • Anonyymi

      Tervo oli jo toisessa TV-haastattelussa kirjan tiimoilta
      ja jatkuu.... saamme nähdä monta lisää.

    • Anonyymi

      Tervo tekee rahaa antamalla haastatteluja ja houkuttelemalla ihmiset kirjan ostoon, ja tyhmät ostavat ja lukevat samaistuen niin rehelliseen Veskuun. Kukaan ei valita kaupallisuudesta.

      • Anonyymi

        Mieti nyt jumankauta mitä kirjoitit. Eikä ole tarkoitus, että kirjaa myydään, kun se kirjoitetaan?


    • Anonyymi

      Kävin Helmetin sivuilla ja siellä näkyy että kyseisellä kirjalla on jo melkein
      2 000 varausta eli jonoon vaan ja heti.

    • Tuskin luen kyseistä kirjaa...
      mutta hämmensi jotenkin, kun seisoin kaupan jonossa ja vilkaisin iltapäivälehtien mainoksia.
      Loiri on yhdessä Tervon kanssa kirjoittanut kirjan elämästään, sehän on hieno asia ja ehkä odotettukin,
      mutta markkinointi!!! iltapäivälehdet myivät nyt omaa lehteään kaikella negatiivisella Loirin elämästä, tirkistelijöille pikkupaloja juoruiluun ja kauhisteluun.

      Loirillakin pitkä elämä takana ja varmasti myös paljon hyvää ja ansiokasta on hänenkin elämässään tapahtunut ja siitäkin kirjassa mitä ilmeisemmin kirjoitetaan,
      mutta markkinointi näkyy keskittyvän kaikkeen miinusmerkkiseen.

      Vai onko se tämän päivän tilanne, millä elämänkertoja myydään,
      ehkä myös elokuvia, tänään saa Kari Tapio elokuva ensi-iltansa...

      • Tämänpäivän lööppejä vilkaisin kun kävin autoani tankkaamassa. Loirin poika oli sanonut, jokseenkin näin...isä on on toteuttanut villeimpiä unelmia elämässään, olen ylpeä hänestä.


      • Anonyymi

        Lehdet on bisnestä. Negatiiviset uutiset kiinnostavat kansaa enemmän kuin positiiviset kuten saa huomata... Pienikin "sensaatio" myy hyvin.
        Rahalla ei ole moraalia.


    • Pitäisiköhän lukea kirja. Jospa siitä saisi ymmärryksen, mikä on tästä henkilöstä tehnyt taiteilijan.

      • Anonyymi

        Jos on ennakkoluuloinen eikä pidä jostain ihmisestä, en tiedä kannattaako lukea, mutta ennakkoluulonsa voisi joskus unohtaakin.
        Loirin kirjasta en sano mitään. En ole sitä lukenut
        mutta luen kirjan viikossa, kaksi kolmesta on elämänkerta. Kaikista olen saanut jotain virkistystä ja uutta tietoa ympäröivästä maailmasta ja ihmisistä
        ja kulttuureista riippuen minkämaalaisen henkilön elämästä luen.

        Yksi oikein mukava kesällä lukemani kirja kertoi Luciano Pavarottista.
        Se oli kerrassaan lämminhenkinen kirja ja avasi minulle aivan uuden maailman
        uran luomisesta oopperalavoilla. Mukana oli italialaista perhe-elämää
        kivana lisukkeena. Pavarottin perhe-elämä ei kaiken suhteen voinut olla ihan tavallista mutta italialaisin perintein suuri suku ympärillä kuitenkin.
        Pavarotti on ollut "maailmaasyleilevä" persoona.
        Kirjasta jäi hyvä mieli. Se oli yhdenlainen elämys.
        Eri kirjoista jää erilaisia "jälkimakuja", aina ne jotain antaa.

        Aion lukea Loirinkin.


    • Anonyymi

      Jos ei ole muuten selvinnyt, tuskin kannattaa kirjaa lukea. Siinä ilmeisesti on paljon asiaan kuulumatonta. On muutakin taidetta kuin oopperalaulu ja monet naislaulajat kirkuu sietämättömästi. Vesku on monipuolinen, ei vain hyvä viihdetaiteilija.

    • Anonyymi

      Helmetti sentään !!!! Jono se vaan venyy ja venyy. Nyt jonossa on 2070 uteliasta. Minä olen jonossa sijalla 1 701.

    • Anonyymi

      Loiri oli testoa täynnä viriili taiteilija, niin ei ole ihme , että pukitettavia oli yllinkyllin.

    • Anonyymi

      Kirja maksaa adlibris verkkokaupassa 25,90.
      Jos ei jaksa odottaa kirjastosta, ei se kallis ole
      ja sen voi kierrättää tuttavapiirissään,
      saa moni lukuhetken pikkurahalla.

    • Anonyymi

      No, ei tule mieleenkään lukea, ei kiinnosta pätkääkään. En ymmärrä, miksi on nostettu jalustalle. Ihan keskivertonäytettelijä. Laulajana keskitason alapuolella. Jotta silleen.

    • Anonyymi

      Loirilta on kuollut kaksi lasta, mikä on hirvittävä asia,
      ent. vaimo kuoli melko nuorena
      ja hän on ollut itsemurhan partaalla.
      En ihmettele jos on alkoholikin vienyt.
      Ylivoimaisen vaikeissa tilanteissa ihmiseltä voi
      lähteä elämän hallinta.
      ("täydellisiltä" tietenkään ei lähde...)

      Haluan lukea hänen kirjansa selviytymistarinana.

      • Anonyymi

        Noin ajattelen minäkin, selviytyjä hän on.Jaksoi vielä ponnistella liikuntakykyiseksi ja esiintyy vieläkin. Ääni on persoonallinen, kyllä täällä kaiken maailman räppäritkin saa ihailijoita.Täällä on Loirin uran kyseenalaistajia, mutta hänet on kutsuttu usein presidentin linnaankin puhumattakaan muista ansioista.
        Monet tunnetut naiset ovat olleet ylpeitä Loirin rakkaudesta, kuten Lenita ja Hannele Lauri. Ainakin nämä nuorimmat pojat ovat ylpeitä isästään, komeitakin kuin isänsä nuorena . Charmantti Vesku on vieläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ajattelen minäkin, selviytyjä hän on.Jaksoi vielä ponnistella liikuntakykyiseksi ja esiintyy vieläkin. Ääni on persoonallinen, kyllä täällä kaiken maailman räppäritkin saa ihailijoita.Täällä on Loirin uran kyseenalaistajia, mutta hänet on kutsuttu usein presidentin linnaankin puhumattakaan muista ansioista.
        Monet tunnetut naiset ovat olleet ylpeitä Loirin rakkaudesta, kuten Lenita ja Hannele Lauri. Ainakin nämä nuorimmat pojat ovat ylpeitä isästään, komeitakin kuin isänsä nuorena . Charmantti Vesku on vieläkin.

        Ajattelen hänen kirjaansa Ihmisen Elämäntarinana ja Selviytymiskertomuksena.
        En ajattele sitä ensisijaisesti uran perusteella, pärstäkerroin on aivan sama minulle ja lauluääni. Minua kiinnostaa ihmisen sielunelämä.


    • Anonyymi

      Luin läpi "arviot", enimmäkseen lynkkaamisia.
      Tulee mieleen kysymys:
      Miten ihmisillä on varaa arvostella ja halveksua muita tuntematta koko ihmistä oikeasti ?

    • Anonyymi

      Minäkin jätin vanhan miehen kun hän aina konjakkia juodessa, muisteli antoisia vuosiaan monien naisten kanssa. Voi niitä yksinkin muistella, naisena en jaksanu kuunnella, on parempaakin tekemistä.

      • Anonyymi

        Sillee se käy kun lakkaa antamasta
        äijät alkaa muistella menneitä
        selvinpäin tai konkkapullon kera
        tai lähtee vieraisiin.


    • Anonyymi

      tai käy vanhalle miehelle niinkin, kun kengänauhoja lähtiessä sitoo, ei muista minkä takia on lähdössä...

      • Anonyymi

        Kuka olisi jaksanut lukea Riitta Uosukaisen kirjaa, jos hän ei olisi ujuttanut sinne lauseeseen "reva levällään", niin jopahan alkoi myyntikäyrät nousemaan.

        Ilmeisesti on paras myyntivaltti, mitä enempi on näitä intiimimpiä asioita esiin tuotu ja kansa kauhistelle, mutta haluaa lukea silti, ainakin salaa, kuten 7-pv lehteä on vain selaillut kampaajalla!D Kuitenkin tilaajien lukumäärä on huipussaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka olisi jaksanut lukea Riitta Uosukaisen kirjaa, jos hän ei olisi ujuttanut sinne lauseeseen "reva levällään", niin jopahan alkoi myyntikäyrät nousemaan.

        Ilmeisesti on paras myyntivaltti, mitä enempi on näitä intiimimpiä asioita esiin tuotu ja kansa kauhistelle, mutta haluaa lukea silti, ainakin salaa, kuten 7-pv lehteä on vain selaillut kampaajalla!D Kuitenkin tilaajien lukumäärä on huipussaan.

        Vesisängyn loiskettakin Riitta hehkutti. Mutta puhui vain Topista. Miten tylsää, vain oman aviomiehen kanssa !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka olisi jaksanut lukea Riitta Uosukaisen kirjaa, jos hän ei olisi ujuttanut sinne lauseeseen "reva levällään", niin jopahan alkoi myyntikäyrät nousemaan.

        Ilmeisesti on paras myyntivaltti, mitä enempi on näitä intiimimpiä asioita esiin tuotu ja kansa kauhistelle, mutta haluaa lukea silti, ainakin salaa, kuten 7-pv lehteä on vain selaillut kampaajalla!D Kuitenkin tilaajien lukumäärä on huipussaan.

        Kaikki revat ja muut tunnut tietävän hyvin.
        Oletko lukenut yhtään kirjaa vain "ne" kohdat ?


      • Anonyymi

        Luen vain revakohdat. Nm.-Entä sinä?


    • Anonyymi

      Loiri on meidän ikäinen, kyllähän meidänkin pitäisi muistaa ja tunnustaa 60-luvun loppupuolella tullut seksuaalinen vapautus. Tuli e-pillerit ja vapaat suhteet, ei tarvinnut olla neitsyt mennessään avioon, päinvastoin se oli rasite. Muistelkaapas vaan omia seksiseikkailujanne, ei kaikilla ole kahdenkaan käden sormin laskettavissa ! Loirin kumppanit on julkkispiireistä, mutta myös tavallisia tyttöjä. Monet naiset kehuu vieläkin Loirin seksikykyjä, miehistä voimaa mutta samalla herkkyyttä. En ole kenenkään nähnyt lehtijutuissa muistelevan pahalla, vaikka tuli jätetyksikin. Sama miehinen voima ja toisaalta suuri herkkyys näkyy taiteessa. Kyllä se ainakin minussa naisena tuntuu mahtavalta, harva sen tässä ketjussa uskaltaa tunnustaa. Loiri on ollut useammin presidentin linnassa kuin monet muut sliipatut teeskentelijät, joilta löytyy luurankoja kaapista.

      • Anonyymi

        Minulla yli 10 miestä. Nm.-Onko ongelma


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla yli 10 miestä. Nm.-Onko ongelma

        Huomenta@ Et ole seitsemenkymppiseksi juurikaan montaa miestä onnistunut kaatamaan, määränkin muistat 🤗 ei siis ongelmaa.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Huomenta@ Et ole seitsemenkymppiseksi juurikaan montaa miestä onnistunut kaatamaan, määränkin muistat 🤗 ei siis ongelmaa.

        Naiselliset naiset ei miehiä kaada. Tuollaset isot amatsoonit sitä tekee paremman seksin puutteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naiselliset naiset ei miehiä kaada. Tuollaset isot amatsoonit sitä tekee paremman seksin puutteessa.

        Niinkö, olet siis ollut altavastaaja. 😁


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Niinkö, olet siis ollut altavastaaja. 😁

        Milloin mitenkin päin, mutta naisen tai miehen KAATO ei ole sopiva ilmaus, kyllä se on niin moni-ilmeistä ollut . Näin vanhemmiten uusia variaatioita. Lue seksioppaista, kun et näköjään ole asioista perillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiselliset naiset ei miehiä kaada. Tuollaset isot amatsoonit sitä tekee paremman seksin puutteessa.

        Naisellisuus ei ole koosta tai näöstä kiinni. Minulla on terve itsetunto. En ole alistunut odottamaan kuka mies suvaitsisi valita minut. Minä olen valinnut itse miehet. Aina. Jos se on kaatamista, niin sitten olen kaatanut miehiä. Nm.-Paras
        tapa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisellisuus ei ole koosta tai näöstä kiinni. Minulla on terve itsetunto. En ole alistunut odottamaan kuka mies suvaitsisi valita minut. Minä olen valinnut itse miehet. Aina. Jos se on kaatamista, niin sitten olen kaatanut miehiä. Nm.-Paras
        tapa

        On se naiselllisuus kiinni koostakin, iso kolho nainen ei löydä helposti itseään isompia miehiä. Mies haluaa olla suojeleva naista kohtaan. Lihava nainen on epäesteettinen, kyllä naisen pitää miellyttää silmääkin. Valinnat ei ole yksipuolisia, kukaan ei voi väkisin ketään ottaa. Tuskin olet sellainen, että saisit kenet vaan. Tai jos olet rahakas, ehkä se auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se naiselllisuus kiinni koostakin, iso kolho nainen ei löydä helposti itseään isompia miehiä. Mies haluaa olla suojeleva naista kohtaan. Lihava nainen on epäesteettinen, kyllä naisen pitää miellyttää silmääkin. Valinnat ei ole yksipuolisia, kukaan ei voi väkisin ketään ottaa. Tuskin olet sellainen, että saisit kenet vaan. Tai jos olet rahakas, ehkä se auttaa.

        Sinuun verrattuna eromme on, etten minä ole tyhmä enkä keskiaikainen ajattelultani.
        Älykkäät miehet tykkäävät älykkäistä naisista, enkä ole muista kuin älykkäistä miehistä ollut kiinnostunutkaan.

        Tyhmät nyhverö-miehet ovat saaneet minun puolestani pitää "hiiret", ajattelultaan vanhanaikaiset naiset, jotka ei muita saakaan kuin niitä miehiä, jotka ei muille kelpaa.

        Missä on sanottu että minkä kokoinen miehen pitää olla ?
        Vertaa Sophia Loren ja Carlo Ponti !
        Ei ole ketään tarvinnut väkisin ottaa, ilomielin ovat tulleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se naiselllisuus kiinni koostakin, iso kolho nainen ei löydä helposti itseään isompia miehiä. Mies haluaa olla suojeleva naista kohtaan. Lihava nainen on epäesteettinen, kyllä naisen pitää miellyttää silmääkin. Valinnat ei ole yksipuolisia, kukaan ei voi väkisin ketään ottaa. Tuskin olet sellainen, että saisit kenet vaan. Tai jos olet rahakas, ehkä se auttaa.

        Missä prinsessa Ruususen maailmassa sinä olet elänyt ? Se on satu vaan.
        Unessako makasit ja odotit prinssiä ? Vai jostain Reginastako olet ottanut
        stereotypiasi millainen naisen tai miehen pitää olla.
        Jos et huomannut vieläkään, niin nainenkin saa ajatella ihan itse ja pitää.
        Ei tarvitse alentua stereotypiaksi häpäisemään koko naissukukuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se naiselllisuus kiinni koostakin, iso kolho nainen ei löydä helposti itseään isompia miehiä. Mies haluaa olla suojeleva naista kohtaan. Lihava nainen on epäesteettinen, kyllä naisen pitää miellyttää silmääkin. Valinnat ei ole yksipuolisia, kukaan ei voi väkisin ketään ottaa. Tuskin olet sellainen, että saisit kenet vaan. Tai jos olet rahakas, ehkä se auttaa.

        Jos miehen valintakriteeri vaimolle on että vaimon on oltava avuton ja tyhmä
        että saa suojella sitä, niin siinä on vakka kantensa valinnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos miehen valintakriteeri vaimolle on että vaimon on oltava avuton ja tyhmä
        että saa suojella sitä, niin siinä on vakka kantensa valinnut.

        Sanos muuta. Jos olisinkin löytänyt tällaisen suojelijan itselleni, niin ei olisi tarvinnut erota.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Huomenta@ Et ole seitsemenkymppiseksi juurikaan montaa miestä onnistunut kaatamaan, määränkin muistat 🤗 ei siis ongelmaa.

        Mikähän se on sinun "kaatolukusi", kun toisen kirjoittajan lukua väheksyit?


    • Anonyymi

      Olen minäkin varattuja miehiä tapaillut ja en kehdannut kertoa juuri siitä, hävetti. Itse sainkin tuntea pettämisen, pitkässä parisuhteessa, ei tuntunut hyvälle kun toinen juoksi vieraissa. Elämä opetti.

      • Anonyymi

        "Olen minä-kin tapaillut varattuja miehiä" Kuka muu on tapaillut varattuja miehiä? Nm. -Kysyn vain


    • Anonyymi

      keskikoulun käyneestä turhajätkästä löytyy tarinata
      hyvä kaatuja eikä Jari Torvi sen kummempi ole
      Spede oli aivot ja kun hän kuoli Loiri lihoi läskiksi kävelykyvöttämäksi
      kuin myös Riitta Väisänen ja Simo poltti rahanpuutteessa asuntonsa
      ja kuoli ja Speden tytär ... ja Speden ystävätär ... eli moni kaatui Speden mukana
      nopeassa tahdissa

      • Anonyymi

        Spede oli nolla ja käytti hyväkseen Loiria. Kovin tietämätön olet, kun et tiedä kuin jonkun pienen kaatuiluroolin. Loiri sai Suomen kauneimmat naiset, Loiri konsertoi vieläkin, Spede on matojen ruokaa vaikka oli olevinaan urheilumies. Loiri on kutsuttu monesti presidentin linnaan, häntä on aina arvostettu taiteensa ja monipuolisuutensa takia. Oma kirjoituksesi ei yllä edes kansakoulun tasolle. Tervo on menestynyt kirjailija, jos et sitä satu tietämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Spede oli nolla ja käytti hyväkseen Loiria. Kovin tietämätön olet, kun et tiedä kuin jonkun pienen kaatuiluroolin. Loiri sai Suomen kauneimmat naiset, Loiri konsertoi vieläkin, Spede on matojen ruokaa vaikka oli olevinaan urheilumies. Loiri on kutsuttu monesti presidentin linnaan, häntä on aina arvostettu taiteensa ja monipuolisuutensa takia. Oma kirjoituksesi ei yllä edes kansakoulun tasolle. Tervo on menestynyt kirjailija, jos et sitä satu tietämään.

        Eipä tuo sinunkaan kirjoituksesi kaksinen ole. Sairaus se ei katso henkilön urheilijamaisuutta kehen se iskee ja sekö on joku arvon mitta, kun on päässyt pressan linnan juhlille? Puhut nyt omista arvostuksistasi etkä kaikkien muiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo sinunkaan kirjoituksesi kaksinen ole. Sairaus se ei katso henkilön urheilijamaisuutta kehen se iskee ja sekö on joku arvon mitta, kun on päässyt pressan linnan juhlille? Puhut nyt omista arvostuksistasi etkä kaikkien muiden.

        Omista arvostuksistasi sinäkin puhut, et yhtään sen enempää. Kyllä se pressan linna joku kriteeri sentään on, enemmän kuin sinun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omista arvostuksistasi sinäkin puhut, et yhtään sen enempää. Kyllä se pressan linna joku kriteeri sentään on, enemmän kuin sinun.

        Millä mittarilla sinne uskot arvottavan näitä juhlijoita? Eiköhän sinne pääse aivan tavallisia tallaajiakin ihan vain Saulin ja Jennin tahdon mukaan esim. keitä tapaavat maakuntamatkoillaan. Sinun mielestäsi näköjään henkilöllä on oltava joku "titteli" linnaan päästäkseen.


    • Anonyymi

      Hihii, kun naiset kilpalaulannassa sekoilee laskuissaan: montako miestä?

      • Tähtäävät ehkä päästä Linnanjuhliin?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tähtäävät ehkä päästä Linnanjuhliin?

        Ihanaa tavata Linnan juhlissa vanhoja panojaan, voi mennä vaikka hakemaan tanssiin ja muistella menneitä. Kenties lähteä jatkoille muistoja verestämään ja sieltä hotellihuoneeseen tekemään uusia muistoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa tavata Linnan juhlissa vanhoja panojaan, voi mennä vaikka hakemaan tanssiin ja muistella menneitä. Kenties lähteä jatkoille muistoja verestämään ja sieltä hotellihuoneeseen tekemään uusia muistoja.

        Mikäs sen ihanampaa !
        Ei vaan viittis lähteä sinne tungokseen hikoilemaan ja seisomaan, kun on monta kertaa ollut ja vielä useammin telkkarissa ja tuttunsa voi tavata muutenkin.


    • Anonyymi

      Herra Loiron etupuolen toiminta on kirjassa erittäin hyvin esiintuotu, mikäli lehdissä oleviin tekstiotoksiin voi luottaa. Epäilen kyllä että erääseen huumehörhöiseen liukastumiseen saattoi olla syynä myös oma sinappi? Myös takaosan toiminta voisi kiinnostaa monia.
      Toimiiko vatsa? Kuinka usein ja millaisessa seurassa ja ympäristössä?

      Vanhenevien herrojen seksimuistot kultaantuvat ja mahtavoituvat kykyjen haipuessa. Kuulijakunta vähenee, ketään ei kiinnosta, kaikki vaan haukottelevat. Silloin on aika kirjoittaa muistelmat ja elää uudelleen jokainen hekuman hetki. Kun vielä muistaa, tai voi ainakin katsoa kirjasta.
      Jaa-a
      Koskahan kirjan kirjoittaja kirjoittaa omat muistelmansa?

      • Anonyymi

        Minusta nuo ovat pelkästään huvittavia juttuja, joilla sitten rikastutetaan sitä vanhuuttaan. Kun enää ei ole kykyä, eikä voimia, niin onhan sentään muistot.


    • Anonyymi

      hyviä kritiikkejä menestyksen pohjaksi

      "Loiri sai Suomen kauneimmat naiset, Loiri konsertoi vieläkin, Spede on matojen ruokaa"

      tämäntyyppinen kirjoittelu on juuri syy, miksei täällä viitsi kirjoittaa
      Loiri elää koska on jotain 15 vuotta nuorempi mutta ei pysty enää seisomaan vaan tarvii tuolin

      "Tervo on menestynyt kirjailija, jos et sitä satu tietämään"

      saattaa olla en ole lukenut mutta samaa hömppätasoa kuin loiri
      paitsi että ei saa kauneimpia naisia eikä naisia

      Auervaara hakkaisi molemmat mutta ei kelpaa kun on matojen ruokana joten ei pärjää

      Uskotteko huviksenne ettei ikä 70 tuo viisautta kommentoinnissa

      • Anonyymi

        Ei näy ikä tuovan viisautta.


    • Anonyymi

      Hiekkalaatikkohan tämä on. Lapiolla päähän lyömistä, hiekanheittoa silmille
      ja tönimistä. Monet uhmaiässä ja joku leikkii prinsessaa.

      • Anonyymi

        ...kun leikkii prinsessaleikkiä yli 70-vuotiaana, se on jo paha.


      • Anonyymi

        Jotenkin vaikea uskoa, että tämän ikäisetkin vielä näin näitä "hiekkalaatikkoleikkejä" leikkii ja vieläpä tosissaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin vaikea uskoa, että tämän ikäisetkin vielä näin näitä "hiekkalaatikkoleikkejä" leikkii ja vieläpä tosissaan.

        Täällähän sinä itsekin olet leikkimässä samassa hiekkalaatikossa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Täällähän sinä itsekin olet leikkimässä samassa hiekkalaatikossa.

        Valitsen kuitenkin sanani, enkä tekeydy muuksi kuin mitä olen.


    • Anonyymi

      Ei täällä aina ole ollut tällaista, mutta iän lisääntyminen tekee tepposia, kantajengin aivot rappeutuu. Ihminen on kaksi kertaa eläessään lapsi. Lapsena ja vanhana.

    • Anonyymi

      Tulkaa sitten kertomaan kirjasta kun olette lukenut sen.
      Murska-arvosteluthan on tulleet jo etukäteen
      vaikkei kukaan ole kirjaa lukenut
      muuta kuin lehtien lööpit, jotka ovat ehkä 1% kirjan kokonaisuudesta.
      Olen kirjaston jonossa, tuskin tänä vuonna kirjaa saan,
      on niin valtavasti varauksia.

      • Mutta mikäs kiire se on päästä lukemaan mahdollisimman pian?

        Minä voin odotella kyllä vaikka siihen saakka kunnes Loiri on potkaissut tyhjää. Mahtaako kiinnostaa sittenkään. Ei hän niitä kirjoja hautaan vie mukanaan.

        Vaikuttaa tuon kirja tiimoilla olevan samanlaista hysteriaa kuin muoviämpäreistä tai Muumimukeista, kuka ehtii ensin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mutta mikäs kiire se on päästä lukemaan mahdollisimman pian?

        Minä voin odotella kyllä vaikka siihen saakka kunnes Loiri on potkaissut tyhjää. Mahtaako kiinnostaa sittenkään. Ei hän niitä kirjoja hautaan vie mukanaan.

        Vaikuttaa tuon kirja tiimoilla olevan samanlaista hysteriaa kuin muoviämpäreistä tai Muumimukeista, kuka ehtii ensin.

        Niin ja voisin arvata, että kuselta haisevassa dokailevassa välinpitämättömässä egoisti-Loirissa on jotain samaa naisen kannalta kuin Pentti Saarikoskessa
        paitsi että Saarikoski on älykäs

        Jokin pinnallinen rentun elementti joka vetää hetkeksi puoleensa tms.

        Mutta, kuultuani että Lenita on maannut Loirin kanssa
        tämä laski Lenitan osakkeita pörssiyhtiössäni ei nostanut Loiriin

        Lenitahan on loppujen lopuksi vain arvostelukyvytön liiottelija ei moniottelija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja voisin arvata, että kuselta haisevassa dokailevassa välinpitämättömässä egoisti-Loirissa on jotain samaa naisen kannalta kuin Pentti Saarikoskessa
        paitsi että Saarikoski on älykäs

        Jokin pinnallinen rentun elementti joka vetää hetkeksi puoleensa tms.

        Mutta, kuultuani että Lenita on maannut Loirin kanssa
        tämä laski Lenitan osakkeita pörssiyhtiössäni ei nostanut Loiriin

        Lenitahan on loppujen lopuksi vain arvostelukyvytön liiottelija ei moniottelija

        Kel ei kummaa kummempata
        kummeksii juopunutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kel ei kummaa kummempata
        kummeksii juopunutta.

        eipä kummeksi
        vaan
        naista
        joka lähtee paskalta haisevakin egoistin mukaan
        kun se osaa soittaa suuttaan ja hölöttää, kuvattu mm. turhapurona

        loirin oma tyyli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eipä kummeksi
        vaan
        naista
        joka lähtee paskalta haisevakin egoistin mukaan
        kun se osaa soittaa suuttaan ja hölöttää, kuvattu mm. turhapurona

        loirin oma tyyli

        Olet siis haistellut Loiria, vaikka inhoat sitä ?
        En usko, että hän on haissut edes Uuno-roolissaankaan,
        sehän oli vain rooli.
        Voi tulla itse kullekin aika pian se aika,
        että "ryppynauha" pettää.....
        löröt on pöksyissä.


      • Anonyymi

        alkeellisen keskustelijan tyyli muodostuu ohipuhumisesta ja sönkkäyksestä
        joka jatkuuuuuuu

        en tietenkään inhoa en tietenkään haisteli ... mutta osallistun keskusteluun

        """Tupakansavuisista sessioista hän sai kotiin tullessaan kuittia Kati-vaimolta.

        – Kun tulin kotiin, Kati sanoi heti, että "kaikki pesuun, ihan kaikki pesuun!". Huomasin, että jopa mun kalsarit haisivat sikarille, Tervo kertoo.

        – En tietenkään koskaan riisuuntunut siellä, mutta se haju porautui joka paikkaan läpi. Se Loirin kodissa käyminen tuntui siltä kuin olisit astahtanut syvään tuhkakuppiin. Siellä oli 10 vuotta poltettu putkeen sikareita! Häntä naurattaa."""


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        alkeellisen keskustelijan tyyli muodostuu ohipuhumisesta ja sönkkäyksestä
        joka jatkuuuuuuu

        en tietenkään inhoa en tietenkään haisteli ... mutta osallistun keskusteluun

        """Tupakansavuisista sessioista hän sai kotiin tullessaan kuittia Kati-vaimolta.

        – Kun tulin kotiin, Kati sanoi heti, että "kaikki pesuun, ihan kaikki pesuun!". Huomasin, että jopa mun kalsarit haisivat sikarille, Tervo kertoo.

        – En tietenkään koskaan riisuuntunut siellä, mutta se haju porautui joka paikkaan läpi. Se Loirin kodissa käyminen tuntui siltä kuin olisit astahtanut syvään tuhkakuppiin. Siellä oli 10 vuotta poltettu putkeen sikareita! Häntä naurattaa."""

        Sikarin aromi on ihana.


    • 700 sivua Loiria!?!
      Huoh.

    • Anonyymi

      Lukekaapa Vesa Sirenin Sibelius-elämäkerta nimeltään
      "Aina poltti sikaria".
      Se on toinen parhaista Sibelius-elämäkerroista.
      Hurmaavan mielenkiintoisesti kirjoitettu kirja.
      Sibelius resusi Kämppi-Berliini-Pariisi-akselilla konjakkipäissään
      sikaria poltellen velkojaan kasvattaen ja on suomalaisten ylpeys,
      maailmankuulu säveltäjä.
      En ole kuullut häntä herjattavan.
      Tällä palstalla tosin ei taida kukaan tietää edes kuka oli Sibelius
      puhumattakaan että olisi lukenut hänestä tai kuunnellut hänen musiikkiaan.
      Yhtä raadollinen hän oli kuitenkin taiteilijana kuin monet muut.

      Arvostatteko muuten Ilmari Kiannon "Punaista viivaa" ?

      • Anonyymi

        Kianto oli tosi härski sälli!


      • Anonyymi

        Ilmari Kianto on arvostettu suomalainen kansalliskirjailija.
        Ei meno ennen ollut sellaista kun nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmari Kianto on arvostettu suomalainen kansalliskirjailija.
        Ei meno ennen ollut sellaista kun nykyään.

        Montakohan vaimoa ja morsianta Kiannolla oli yhteensä, ja samaan aikaankin, entä lapsia eri naisten kanssa ? Käykääpä kuukeloimassa.

        Eino Leinolla sama juttu, lisäksi oli mielisairaalassa. Kyllä Loiri on ihan ok siinä sarjassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakohan vaimoa ja morsianta Kiannolla oli yhteensä, ja samaan aikaankin, entä lapsia eri naisten kanssa ? Käykääpä kuukeloimassa.

        Eino Leinolla sama juttu, lisäksi oli mielisairaalassa. Kyllä Loiri on ihan ok siinä sarjassa.

        Kianto oli varsinainen epeli, kauniisti sanottuna. Vastuuton hulttio paremminkin.
        Sillä oli tosiaan kolme "vaimoa", yhden kanssa oli naimisissa.
        Kun yksi lähti, se otti sihteerin , jonka kanssa heti pani muhinat päälle.
        Lapsia oli 12 eri naisten kanssa. Raha-asiat ihan retuperällä.
        Perheet ja lapset kärsi siitä. Kiljua joutui viinanhimossaan keittelemään
        kun rahat oli ihan loppu.
        Se oli niin paljon velkaa kustantajalleenkin, ettei saanut niin paljon kirjoja aikaiseksi että ne olisivat myynnillä kattaneet velat.
        Kiantoa oli pahempi hunsvotti kuin yksikään nykyajan taiteilija tai kirjailija.

        Että "meno ei ennen ollut sellaista kuin nykyään" ?
        No ei ollut joo.
        Ennen oli pahempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kianto oli varsinainen epeli, kauniisti sanottuna. Vastuuton hulttio paremminkin.
        Sillä oli tosiaan kolme "vaimoa", yhden kanssa oli naimisissa.
        Kun yksi lähti, se otti sihteerin , jonka kanssa heti pani muhinat päälle.
        Lapsia oli 12 eri naisten kanssa. Raha-asiat ihan retuperällä.
        Perheet ja lapset kärsi siitä. Kiljua joutui viinanhimossaan keittelemään
        kun rahat oli ihan loppu.
        Se oli niin paljon velkaa kustantajalleenkin, ettei saanut niin paljon kirjoja aikaiseksi että ne olisivat myynnillä kattaneet velat.
        Kiantoa oli pahempi hunsvotti kuin yksikään nykyajan taiteilija tai kirjailija.

        Että "meno ei ennen ollut sellaista kuin nykyään" ?
        No ei ollut joo.
        Ennen oli pahempaa.

        Mikä siinä Kiannossa on sellaista, mikä muistuttaa kk:n poikaystävää ? Niin tuo palstan korpikirjailija jossain tuossa väittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kianto oli varsinainen epeli, kauniisti sanottuna. Vastuuton hulttio paremminkin.
        Sillä oli tosiaan kolme "vaimoa", yhden kanssa oli naimisissa.
        Kun yksi lähti, se otti sihteerin , jonka kanssa heti pani muhinat päälle.
        Lapsia oli 12 eri naisten kanssa. Raha-asiat ihan retuperällä.
        Perheet ja lapset kärsi siitä. Kiljua joutui viinanhimossaan keittelemään
        kun rahat oli ihan loppu.
        Se oli niin paljon velkaa kustantajalleenkin, ettei saanut niin paljon kirjoja aikaiseksi että ne olisivat myynnillä kattaneet velat.
        Kiantoa oli pahempi hunsvotti kuin yksikään nykyajan taiteilija tai kirjailija.

        Että "meno ei ennen ollut sellaista kuin nykyään" ?
        No ei ollut joo.
        Ennen oli pahempaa.

        Kiannolla täytyi olla jotain psyykkistä sairautta,
        sillä heitteli tapulissa milloin mihinkin suuntaan.,
        vähän suuruudenhullu se oli ja paljon muuta,
        sanotaan kohteliaasti:
        "Originelli".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä Kiannossa on sellaista, mikä muistuttaa kk:n poikaystävää ? Niin tuo palstan korpikirjailija jossain tuossa väittää.

        KK:n yleissivistys on nolla.


      • Anonyymi

        Vain yksi täällä on kuunnellut Sibeliusta, nimittäin korppis. Kertoo musiikin olevan jylhää kokonaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kianto oli varsinainen epeli, kauniisti sanottuna. Vastuuton hulttio paremminkin.
        Sillä oli tosiaan kolme "vaimoa", yhden kanssa oli naimisissa.
        Kun yksi lähti, se otti sihteerin , jonka kanssa heti pani muhinat päälle.
        Lapsia oli 12 eri naisten kanssa. Raha-asiat ihan retuperällä.
        Perheet ja lapset kärsi siitä. Kiljua joutui viinanhimossaan keittelemään
        kun rahat oli ihan loppu.
        Se oli niin paljon velkaa kustantajalleenkin, ettei saanut niin paljon kirjoja aikaiseksi että ne olisivat myynnillä kattaneet velat.
        Kiantoa oli pahempi hunsvotti kuin yksikään nykyajan taiteilija tai kirjailija.

        Että "meno ei ennen ollut sellaista kuin nykyään" ?
        No ei ollut joo.
        Ennen oli pahempaa.

        Kiannon naiset ei rajoittuneet kolmeen "vaimoon"
        eikä kai ne 12 lastakaan olleet kaikki niitten.
        Ainakin yksi "vaimoista" lähti lätkimään,
        ei ihme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KK:n yleissivistys on nolla.

        Kävi sekin ilmi, vaikka itteensä fiksumpaa yrittää esittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain yksi täällä on kuunnellut Sibeliusta, nimittäin korppis. Kertoo musiikin olevan jylhää kokonaisuutta.

        Hahhhah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhhah.

        Jokainen suomalainen on elämänsä aikana useaan otteeseen pakosta kuullut Sibeliusta sen verran että osaa sanoa mitä tahansa ympäripyöreää.
        "Se yksi" on munannut itsensä tänään paljastaen todellisen tietämättömyytensä.
        Aikansa sitä voi yrittää leikkiä sivistynyttä ja fiksua, mutta raaka totuus paljastuu ennemmin tai myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä Kiannossa on sellaista, mikä muistuttaa kk:n poikaystävää ? Niin tuo palstan korpikirjailija jossain tuossa väittää.

        Siellähän nyt häpeää tyhmyyttään ihanan "kiantonsa" kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakohan vaimoa ja morsianta Kiannolla oli yhteensä, ja samaan aikaankin, entä lapsia eri naisten kanssa ? Käykääpä kuukeloimassa.

        Eino Leinolla sama juttu, lisäksi oli mielisairaalassa. Kyllä Loiri on ihan ok siinä sarjassa.

        On on! Lauloi Leinon runot nuotin vierestä nippuun.


    • Anonyymi

      On ikäihmisillä jutut kuin nulikoilla, mutta kai jotkut muuttuu sellaisiksi.

      • Anonyymi

        Kuka ennemmin kuka myöhemmin. Jos tarpeeksi kauan elää melkein kaikki.
        Se on fysiologinen totuus.


    • Aino Sibeliuksesta oli artikkeli HS:ssä. Oli muuten kaunis nainen, perheelleen omistautunut, mutta myös tiukka ja vaativa.

      Sibelius on suosikkini. Upeita, jylhiä musiikkikokonaisuuksia, joista nautin.

      • Anonyymi

        Vai että suosikkisi ja kokonaisuuksista nautit ? ? Löytyykö jotain Sibeliusta nykyisessä poikaystävässäsi ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai että suosikkisi ja kokonaisuuksista nautit ? ? Löytyykö jotain Sibeliusta nykyisessä poikaystävässäsi ?

        Löytyy rakkaus klassiseen musiikkiin ; )


    • Ilmsri Kianto oli komean näköinen naisten mies. Olen vieraillut useamman kerran hänen Suomussalmen Turjanlinnassaan. Kianto oli yhteiskuntakriittinen, tuntuu ristiriitaiselta sisäistää Punaista viivaa ja tietää, että Kianto kääntyi valkoisten puolelle sisällissodassamme.
      Ihailemani korpikirjailija,. Ei siis ihme, että Ilmaria näyttää löytyvän tästä nykyisestä miehestäni 🤪

      • Anonyymi

        Lue kommentti 20:39.
        Siinä sun ihailemas "korpikirjailija".
        Siinä sun miehes piirteitä?
        Etpä mitään tiedä Kiannosta.

        Sibelius samaa maata. Aino parka sai myydä liinavaatteita ja hopeisia aterimia,
        että sai lähetettyä Sibbelle hynää Pariisiin, kun Sibbe oli "ottamassa vaikutteita" apurahojen turvin, jotka se dokasi alta aikayksikön ja sitten ruikuttamaan rahaa lisää Suomesta.

        Eikka Leikka ei tosiaan jälkeen jäänyt muista "sankareista"
        kuten täällä on kirjoitettukin.
        Sukupuolitaudit oli yleisin tauti sen ajan taiteilijoilla ja ryyppääminen.
        Sukupuolitauteihin ei vielä ollut tehokkaita lääkkeitä.
        Viinaa riitti krapulaan ja kun tiiviisti joi ei ehtinyt krapulaa tullakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue kommentti 20:39.
        Siinä sun ihailemas "korpikirjailija".
        Siinä sun miehes piirteitä?
        Etpä mitään tiedä Kiannosta.

        Sibelius samaa maata. Aino parka sai myydä liinavaatteita ja hopeisia aterimia,
        että sai lähetettyä Sibbelle hynää Pariisiin, kun Sibbe oli "ottamassa vaikutteita" apurahojen turvin, jotka se dokasi alta aikayksikön ja sitten ruikuttamaan rahaa lisää Suomesta.

        Eikka Leikka ei tosiaan jälkeen jäänyt muista "sankareista"
        kuten täällä on kirjoitettukin.
        Sukupuolitaudit oli yleisin tauti sen ajan taiteilijoilla ja ryyppääminen.
        Sukupuolitauteihin ei vielä ollut tehokkaita lääkkeitä.
        Viinaa riitti krapulaan ja kun tiiviisti joi ei ehtinyt krapulaa tullakaan.

        Aino ja lapset saivat olla näkymättömissä ja hiipiä varpaillaan kotonaan
        kun "suurella säveltäjällä" oli luomiskausi päällä.
        Aino joutui alistumaan kaikkeen. Rahapula oli ainainen vieras.
        Kun Sibelius rahaa sai hän lähti Tuusulasta Kämppiin, velkojen maksu siirtyi ja siirtyi.
        Vasta myöhemmällä iällä kun Sibelius itse sairastui,
        hän tajusi alkaa antaa arvoa Ainolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aino ja lapset saivat olla näkymättömissä ja hiipiä varpaillaan kotonaan
        kun "suurella säveltäjällä" oli luomiskausi päällä.
        Aino joutui alistumaan kaikkeen. Rahapula oli ainainen vieras.
        Kun Sibelius rahaa sai hän lähti Tuusulasta Kämppiin, velkojen maksu siirtyi ja siirtyi.
        Vasta myöhemmällä iällä kun Sibelius itse sairastui,
        hän tajusi alkaa antaa arvoa Ainolle.

        Kouluajoista jäi niin hyveellinen kuva Suomen kansalliskirjalijoista ja taiteilijoista.
        Juhani Ahon "Lastuja" pakkoluetettiin. Juhani Aho oli naimissa ja eli samaan aikaan avioelämää vaimonsa sisaren kanssa. Jne. Ei paljon poikkea aikalaisistaan muutenkaan.
        Kaikki olivat jatkuvissa veloissa. Kämpissä ryyppäsivät rahansa ja ulkomailla.

        Posti kulki silloin tosi nopeasti.
        Sibeliuksen rahat loppuivat kerrankin jo ensimmäisessä etapissa Berliinissä.
        Sibelius kirjoitti Ainolle Berliinistä pyytäen Ainoa lähettämään rahaa hotelliin Pariisiin jonne hän oli lähdössä. Ainon piti jostain rahaa taikoa ja rahat olivatkin perillä Pariisissa jo samalla viikon lopulla.

        Ei tosiaan nykyään ole mikään niinkuin ennen.
        Ennen miesten touhuilla ei ollut mitään rajoja ja naiset ja lapset olivat miesten armoilla.

        Viina ja bordellit oli niitä "taiteellisia vaikutteita" joita etsittiin Euroopasta.
        Pariisissa oli aina tuttuja suomalaistaitelijoita, rahaa sumplattiin,
        kunnes jollekin tuli lisää Suomesta ja "kulttuurellinen elämä" pääsi taas jatkumaan.

        Elämäkerrat ovat kaikinpuolin erittäin mielenkiintoista luettavaa ihmiselämän kakista puolista, harvoin löytää yhtä kiintoisia romaaneja.
        Samalla sivistyy eri kulttuureista ja aikakausista,
        siitä miten on eletty ja miten kuuluisat teokset ovat syntyneet,
        on ne mitä lajia vain. Taulut, kirjat tai musiikki.

        Tuusulasta oli pitkä matka hevoskyydillä Kämppiin,
        (loppumatka automobiililla) kun oli kova jano ja taitelijakaverit odotti.
        Reissu kesti yleensä päiväkausia.
        Siitä on yksi tarinakin, kun Sibelius lähti taas kerran Kämppiin
        Aino varovasti uskalsi kysyä, koska hän tulisi takaisin
        johon Sibelius:
        "Minä en ole ennustaja,
        minä olen säveltäjä".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue kommentti 20:39.
        Siinä sun ihailemas "korpikirjailija".
        Siinä sun miehes piirteitä?
        Etpä mitään tiedä Kiannosta.

        Sibelius samaa maata. Aino parka sai myydä liinavaatteita ja hopeisia aterimia,
        että sai lähetettyä Sibbelle hynää Pariisiin, kun Sibbe oli "ottamassa vaikutteita" apurahojen turvin, jotka se dokasi alta aikayksikön ja sitten ruikuttamaan rahaa lisää Suomesta.

        Eikka Leikka ei tosiaan jälkeen jäänyt muista "sankareista"
        kuten täällä on kirjoitettukin.
        Sukupuolitaudit oli yleisin tauti sen ajan taiteilijoilla ja ryyppääminen.
        Sukupuolitauteihin ei vielä ollut tehokkaita lääkkeitä.
        Viinaa riitti krapulaan ja kun tiiviisti joi ei ehtinyt krapulaa tullakaan.

        No, voidaan sopia niin, että en tiedä mitään mistään, jos se auttaa sinua vetämään henkeä.

        Tokihan luen ja kuuntelen musiikkia.
        En osallistu juurikaan musiikin linkitysketjuihin, en koe sitä tapaa oikeaksi nauttia musiikista.

        Eilen kirppiksellä, niemen vastarannalla asuva rouva pyysi minua avaamaan pirtin ovet kun soitan Sibeliusta gramofonillani.

        Kainuulaisena Ilmari Kiannon elämä on tullut tutuksi.

        Kumpikaan ei Ilmari eikä Sibeliuskaan ollut läpeensä paha. Heissä oli kuten meissä kaikissa hyvät puolensakin. Heidän vaimonsa tunsivat miehensä molemmat puolet kuten me muutkin parisuhteessa elävät tunnemme.


    • Anonyymi

      sosiaalidemokraattisen tasa-arvon nimissä loiri on sibelius
      ja valtaoja einstein tai päinvastoin
      jokainen voi määritellä oman viiteryhmänsä
      eikä kukaan ole mitään

      kun näin menetellään tullaan relativismiin ja postmodernismiin
      ja syötte sitten sen tuloksen jossa järjestelmässä Rinne on älykkö
      ja Stubb on osaaja koska kukin voi olla mitä haluaa eikä toinen ole parempi toista

    • Anonyymi

      Siinäs kuulitte te tekopyhät Loirin elämäntapojen haukkujat !
      Ennen oltu paljon irstaampia ja juopompia,. Lapsetkin voineet olla nälässä.

    • Minulle jokaisen taiteilijan tuotanto on se pointti, eikä heidän yksityiselämänsä.
      Mitä esim. Sibeliuksen yksityiselämällä on tekemistä hänen sävellystensä kanssa? Ei mitään.

      Ei sen enempää kuin Loirinkaan yksityiselämällä pitäisi olla tekemistä hänen tuotantonsa kanssa. Mutta hiipuva tähti kai halua tulla uudestaan huomatuksi, päästä epätoivoisena vielä lööppeihin ettei kukaan hänen kuoltuaan hämmästy, että olikos sekin vielä hengissä.

      Just siitä syystä esim. Jocke Berg lopetti Kentin vaikka olivat huipulla, koska hänen ei annettu pitää erillään yksityiselämäänsä ja perhettään hänen musiikkinsa kanssa, joilla ei ollut mitään tekemistä keskenään.
      Halusi suojella yksityisyyttään ja perhettään julkisuudelta.
      Hänen ei tarvinnut ratsastaa yksityiselämänsä selässä, koska hän oli tarpeeksi hyvä alallaan muuten.

      https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8Myyx/jocke-berg-ville-inte-bli-igenkand

      • Anonyymi

        Alallaan merkittävien ihmisten elämäkerrat kirjoitetaan tietysti myöhemmällä iällä, koska pitkän uran tehneillä ihmisillä on paljon mielenkiintoista kerrottavaa.

        Vertaa lapselliset Kimi Räikkös ja Antti Tuisku-"elämäkerrat" ja muitten alle nelikymppisten pikku tähtösten "elämäkerrat".
        Ihan luettavia kirjoja ehkä, mutta huvittavaa kutsua niitä elämäkerroiksi,
        kun uraa on ollut ehkä 10-20 vuotta riippuen kestä on kysymys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alallaan merkittävien ihmisten elämäkerrat kirjoitetaan tietysti myöhemmällä iällä, koska pitkän uran tehneillä ihmisillä on paljon mielenkiintoista kerrottavaa.

        Vertaa lapselliset Kimi Räikkös ja Antti Tuisku-"elämäkerrat" ja muitten alle nelikymppisten pikku tähtösten "elämäkerrat".
        Ihan luettavia kirjoja ehkä, mutta huvittavaa kutsua niitä elämäkerroiksi,
        kun uraa on ollut ehkä 10-20 vuotta riippuen kestä on kysymys.

        Mielestäni Siltsukin kiirehti liian aikaisin julkaisemaan yksityiselämäänsäkin koskevan elämäkertaansa kesken kyseenalaisen uransa ja nostamaan tapetille negatiivisessa mielessä jopa oman vielä elossa olevan vanhan isänsäkin jo ennen omia huume- ja lapsipornopaljastumisiaan.

        Kentin ura kesti 26v ja sen jälkeen heistä tehtiin moniosainen TV-sarja, niinkuin mielestäni sopivaa onkin tehdä muistelmat vasta silloin, kun ura on päättynyt.
        Se käsitteli kuitenkin aivan puhtaasti vain heidän omaa uraansa, heidän bändinsä jäseniä ja sen historiikkia. Ei puhettakaan, että siihen olisi liitetty mukaan heidän perheitään; vanhempiaan, lapsiaan tai nais-/makuuhuonejuttujaan (vaikka varmaan niitäkin olisi ollut, terveitä miehiä kun ovat). Tuskin olisin välittänyt silloin katsoakaan tai olisin tuntenut itseni tirkistelijäksi.

        Ei vain jaksa kiinnostaa toisten ihmisten intiimiasiat, olipa sitten julkkis tai ei.


    • Anonyymi

      Suuri runoilijamme Eino Leino aloitti "railakkaasti" myös.
      Hän hurmasi ja hurmaantui itseään nuorempaan, suojattua elämää eläneeseen
      kaunottareen, saattoi tämä raskaaksi, nai hänet ja lähti itse Pariisiin jättäen raskaana olevan vaimonsa Suomeen.
      Pariisista hän toi tuliaisena nuorelle vaimolleen sukupuolitaudin.
      Niitä ei parannettu helposti siihen aikaan, jos kokonaan ollenkaan.
      Leino erkaantui vaimostaan (häipyi), vaimo lähti lapsen kanssa Pariisiin sukulaistensa hoiviin ja jäi sille tielle, ei tarvinnut hävetä täällä.
      Nuoren naisen elämä meni pilalle "suuren runoilijan" takia joka jatkoi seikkailujaan samaan malliin.
      Joi, velkaantui, joutui mielisairaalaan (jossa joutui välillä) raitistumaan, jatkoi taas.
      Paljon kauniita runoja syntyi kuitenkin.

      Harva on niistäkään yhtäkään lukenut.
      Niin moni esittää hänenkin tuotantonsa "tuntijaa" siteeraten:
      "Yksin oot sinä ihminen, niin yksin".
      Silloin alkaa aina tuntea myötähäpeää, sanat ovat nimittäin runoilija
      Veikko Antero Koskenniemen.

      • Anonyymi

        Äläs nyt tukehdu omahyväisyyteesi, kyllä täällä on runouden tuntijoita. Siteeraat väärin tuota runoa. Se alkaa : Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs nyt tukehdu omahyväisyyteesi, kyllä täällä on runouden tuntijoita. Siteeraat väärin tuota runoa. Se alkaa : Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin.

        Vedin suoraks. Olennaista on, että se ei ole Eino Leinon kuten 99%
        Leinon tuotannon "tuntijoita" luulee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläs nyt tukehdu omahyväisyyteesi, kyllä täällä on runouden tuntijoita. Siteeraat väärin tuota runoa. Se alkaa : Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin.

        Saman huomasin ja ajattelin, että ei pitäisi laittaa koskaan sitaatteihin jonkun sanoja ennenkuin on tarkistanut niitten täsmällisen paikkansapitävyyden, että ne menee just noin.

        Jos ei muista tarkalleen, niin silloin voisi kirjoittaa, että jotenkin näin tai sinnepäin.


    • Anonyymi

      Ketäänkö ei kiinnosta muka taiteiljoitten yksityiselämä ?
      Silti on haukuttu Loirin yksityiselämä, ulkonäkö, ääni ja koko ura sen päälle.
      En ota nyt kantaa Loiriin, vaan ahdasmielisiin asenteisiin,
      ei Loiri ole minun ykkössuosikkini, sellaista ei ole,
      mutta kirjan aion lukea kuvauksena ihmisen elämästä, urasta ja taisteluna elämästä.

    • Anonyymi

      Leuka lonksahti kun luin tämän illan juttuja että pahantapaisia raikulipoikia eli raadollisia ihmisiä ovat olleet nämä arvoisat kansalliset ikoonimme.
      Monet urheiljatkin joita suomalaiset ihailivat olivat viinan viemiä.
      Selostajat sammui koppiinsa. Keihäs lensi siitä huolimatta.
      Kankkosen pojat ei hypänneet koskaan selvinpäin.
      Mitä tässä ketään paheksumaan. That's life. Se on vaan elämää.
      Joku on heikompi toista ja kuka voi heittää ensimmäisen kiven ?

      nimim. jees söör

      • Irwin Goodman sammui esiintymislavalle sekin tuli nähtyä livenä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Irwin Goodman sammui esiintymislavalle sekin tuli nähtyä livenä.

        Siinäkin sait mitä tilasit kun Irwinin sammumista pääsit todistamaan. Lauloiko niitä suosikkejasi. Sibeliuksen sävellyksiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinäkin sait mitä tilasit kun Irwinin sammumista pääsit todistamaan. Lauloiko niitä suosikkejasi. Sibeliuksen sävellyksiä?

        Huomenta@ T.. Tuo tapahtui seitkytluvulla työskennellessäni tarjoilijana.

        Musiikki työympäristössäni oli laaja-alaista.


    • Anonyymi

      no mitä se oikeesti on tehny, kuin seurustellu nuoren naisen kanssa vaikka oli naimisissa,,
      eipä olisi uskonu että nuori kaunis nainen retkahtaa noin rumaan mieheen,

      • Anonyymi

        Mitä merkitystä on ulkonäöllä ? Sitäpaitsi Veskuhan on komea, charmantti mies.
        Suomalaiset ämmät on monien miesten mielestä niin rumia että miehet tarttee viagraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä merkitystä on ulkonäöllä ? Sitäpaitsi Veskuhan on komea, charmantti mies.
        Suomalaiset ämmät on monien miesten mielestä niin rumia että miehet tarttee viagraa.

        Komea Vesku?
        Kenestä me siis keskustelemme tässä ketjussa?

        Se Loiri ei edes luomia ole poistattanut naamastaan.


    • Anonyymi

      Monen joka täällä asuu kannattaisi viettää se aika itseään sivistäen. Lukekaa vaikka aikuiselämänne ensimmäinen kirja.

    • Ilman Speden luomaa Turhapuroa Loiri ei olisi mitään.

    • Tämänkin letkan päätteeksi voi taas todeta, että ilman naisiaan nämä taiteilijat olisivat olleet tyhjän päällä. Aina on se arkiasiat hoitava nainen ollut taustatukena. Joillakin omien kertomustensa mukaan kymmenittäin, joillekin on riittänyt se yksi vahva tukipylväs.
      Mutta yksin ei ole ollut kukaan.

      • Jokaisen merkkimiehen takana on ollut ja on puoliso. Hän joka huolehtii arjesta ja antaa kumppanilleen ymmärtämystä ryvettymisen jälkeen koota itsensä tekemään sitä mitä parhaiten osaa, luomaan taidetta.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Jokaisen merkkimiehen takana on ollut ja on puoliso. Hän joka huolehtii arjesta ja antaa kumppanilleen ymmärtämystä ryvettymisen jälkeen koota itsensä tekemään sitä mitä parhaiten osaa, luomaan taidetta.

        On ollut joskus ennen noin. Mutta nyt naisetkin tekevät omaa uraa. Lapset viedään päiväkotiin ja monella on hyvät suvun ja ystävien tukiverkot. Palveluja voi ostaakin, ei nykymies ole vaimon palvelujen varassa. Tietysti tasapainoisessa avioliitossa jaetaan molempien ilot ja surut. Kummankaan rypemisiä ei tarvitse sietää, voi olla merkkihenkilö ilman niitäkin. Rypijät eivät nykyaikana edes menesty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On ollut joskus ennen noin. Mutta nyt naisetkin tekevät omaa uraa. Lapset viedään päiväkotiin ja monella on hyvät suvun ja ystävien tukiverkot. Palveluja voi ostaakin, ei nykymies ole vaimon palvelujen varassa. Tietysti tasapainoisessa avioliitossa jaetaan molempien ilot ja surut. Kummankaan rypemisiä ei tarvitse sietää, voi olla merkkihenkilö ilman niitäkin. Rypijät eivät nykyaikana edes menesty.

        "Rypijät eivät nykyaikana edes menesty."
        Eivätkö Loiri ja hänen ikätoverinsa edustakaan "nykyaikaa"?

        Ei tarvitse olla edes taiteilija. Eturivin urheilijoissakin on reippaita rypijöitä nähty ja nähdään.
        Taustavoimina toimineet vaimot ja naisystävät ovat vaihtuneet moneen kertaan.
        Tämän päivän naisilla ei ole niin uhrautuvaa asennetta kuin oli Aino Sibeliuksella tai Fredrika Runebergilla.
        On ne Tervon kirjan sankarin naisystävät melko tiuhaan vaihtuneet. Lähtivätkö he kaikki tekemään omaa uraa?


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        "Rypijät eivät nykyaikana edes menesty."
        Eivätkö Loiri ja hänen ikätoverinsa edustakaan "nykyaikaa"?

        Ei tarvitse olla edes taiteilija. Eturivin urheilijoissakin on reippaita rypijöitä nähty ja nähdään.
        Taustavoimina toimineet vaimot ja naisystävät ovat vaihtuneet moneen kertaan.
        Tämän päivän naisilla ei ole niin uhrautuvaa asennetta kuin oli Aino Sibeliuksella tai Fredrika Runebergilla.
        On ne Tervon kirjan sankarin naisystävät melko tiuhaan vaihtuneet. Lähtivätkö he kaikki tekemään omaa uraa?

        Niillä oli jo ura. Ne jatkoi sitä. Lenita ym. Ei ollut tarkoituskaan jäädä.
        Ei naisten kaikkien kanssa tarvitse naimisiin mennä joiden kanssa hengailee.


    • Anonyymi

      Ryvettyjä on kuin uhmaikäinen lapsi, sillä on uhmaikä niin kauan löytyy yksikin "äiti" joka sietää sitä ja myöntyy uhraamaan oman elämänsä sen tosien ryvettymiseen, jonka muka "taide vaatii"......?
      "Äidillä" voisi itselläänkin olla täysipainoinen elämä, jos arvostaisi itseään enemmän
      eikä likaa lapsen tasolla olevaa ryvettyjäänsä.

      • Marttyyriäitejä on maailma täynnä. Arvostelijoita niin ikään. Toisen pesää on helppo hämmentää ja paheksua. Omassa pesässä ei nähdä muutoksen tarvetta. Eletään yhdessä, tollotetaan telkkaria, mitään ei tapahdu ja erota ei haluta jo taloudellisten syiden vuoksi tai ei uskalleta nousta omille jaloilleen. On totuttu jöllöttämään.

        Aino Sibeliuksen olisi ollut mahdotonta lähteä pois omasta kodistaan.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Marttyyriäitejä on maailma täynnä. Arvostelijoita niin ikään. Toisen pesää on helppo hämmentää ja paheksua. Omassa pesässä ei nähdä muutoksen tarvetta. Eletään yhdessä, tollotetaan telkkaria, mitään ei tapahdu ja erota ei haluta jo taloudellisten syiden vuoksi tai ei uskalleta nousta omille jaloilleen. On totuttu jöllöttämään.

        Aino Sibeliuksen olisi ollut mahdotonta lähteä pois omasta kodistaan.

        Korppis pitää täällä erokursseja. Ei saa jöllöttää eikä katsoa telkkaria. Itse asut täällä palstalla yötäpäivää, mene edes joskus sitä parisuhdetta hoitelemaan vaikkapa ihan omilla neuvoillasi. Vai joko on rauhoittumisvaihe jämähtänyt ? Kukas muuten on läheisriippuvainen jo keski-ikäisistä lapsistaan . Et näe sitä malkaa omassa pesässäsi.

        Meillä kyllä jöllöttää, sanonko mikä !!!!;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korppis pitää täällä erokursseja. Ei saa jöllöttää eikä katsoa telkkaria. Itse asut täällä palstalla yötäpäivää, mene edes joskus sitä parisuhdetta hoitelemaan vaikkapa ihan omilla neuvoillasi. Vai joko on rauhoittumisvaihe jämähtänyt ? Kukas muuten on läheisriippuvainen jo keski-ikäisistä lapsistaan . Et näe sitä malkaa omassa pesässäsi.

        Meillä kyllä jöllöttää, sanonko mikä !!!!;)

        Eilen tuli hoidettua parisuhdetta perusteellisesti. Kynttilän valossa käsi kädessä 💕


    • Anonyymi

      Juuri näin ja muussakin kuin taiteessa. Alkoholistin kanssa ihan samaa, mutta siinä ei synny taidetta, vaikka usein liikaa juova pitää itseään taiteilijana, miksiköhän.

      • Aijon mennä katsomaan Kari Tapion ja hänen Piiansa elämäntarinan.

        Ajan saatossa rakkaus muuttaa muotoaan itse kullakin. Alkuhuuma, tottuminen, huolehtiminen, pettyminen, anteeksi antaminen, rauhoittuminen.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Aijon mennä katsomaan Kari Tapion ja hänen Piiansa elämäntarinan.

        Ajan saatossa rakkaus muuttaa muotoaan itse kullakin. Alkuhuuma, tottuminen, huolehtiminen, pettyminen, anteeksi antaminen, rauhoittuminen.

        Kaikkien rakkauteen ja avioliittoon ei kuulu iso pettyminen, joka liiton kaataisi. Ainakin pienet pettymiset puolin ja toisin voi antaa anteeksi. Miksi se rauhoittuminen on vasta viimeisenä ? Turha sitoutua liittoon, jos on joku levoton hakuvaihe vielä päällä. Kihlaus on totutteluaikaa, miksi sännätä avioon jos toista ei edes kunnolla tunne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien rakkauteen ja avioliittoon ei kuulu iso pettyminen, joka liiton kaataisi. Ainakin pienet pettymiset puolin ja toisin voi antaa anteeksi. Miksi se rauhoittuminen on vasta viimeisenä ? Turha sitoutua liittoon, jos on joku levoton hakuvaihe vielä päällä. Kihlaus on totutteluaikaa, miksi sännätä avioon jos toista ei edes kunnolla tunne.

        En kirjoittanut isosta pettymyksestä.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En kirjoittanut isosta pettymyksestä.

        Miten pienen pettymyksen takia sinulle tuli avioero ? Onkohan sinusta täällä parisuhdeneuvojaksi ? Vai oikein käsi kädessä hoidit nykyistä parisuhdetta, mutta se jöllikällä jöllittely tekis sinullekkin hyvää. Kyllä Kynttilän valo tosiaan on vanha kikka niin ei rytyt naamassa niin erotu.


    • Anonyymi

      Niin totta kun olla voi, ei jatkuvaa huumaa pitkä parisuhde ole.

    • Anonyymi

      Moni aviovaimo joutuu pysymään liitossa, joka on täysin mennyttä ja viinanhuuruista.
      Yhteinen omaisuus, lapset, työttömyys, velat jne. pitävät monet aviovaimot liitossa. Tänäkään päivänä ei ole helppo lähteä jos siitä syystä, ettei toiselle asuntoa löydy. jos ero tulee.
      Moni vaimo ei voi heittää juoppoaan pihalle, koska tämä kuitenkin on yhteisten lasten isä. Miten hän voisi katsoa lapsiaan silmiin, jos tietäisi, että mies on juopporemmissä siltojen alla. Myötä- ja vastamäki kuitenkin velvoittavat.

      • Anonyymi

        Aina löytyy tekosyitä jäädä passaamaan retkuja.
        Moni lapsi on onnellinen kun on päässyt perhehelvetistä pois.
        Naiset on läheisriippuvaisia (miehistään), vaikka nykyään yhteiskunta tukee alkuun, ei tarvitse taloudellisista syistä jäädä. Useimmilla äideillä on työpaikka, ei tarvitse tukia. Ei kotiäitejä ole enää.
        Helpompi on äidille passata vain lapsiaan
        kuin sen lisäksi yhtä aikuisikäistä lasta,
        joka terrorisoi koko perhettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aina löytyy tekosyitä jäädä passaamaan retkuja.
        Moni lapsi on onnellinen kun on päässyt perhehelvetistä pois.
        Naiset on läheisriippuvaisia (miehistään), vaikka nykyään yhteiskunta tukee alkuun, ei tarvitse taloudellisista syistä jäädä. Useimmilla äideillä on työpaikka, ei tarvitse tukia. Ei kotiäitejä ole enää.
        Helpompi on äidille passata vain lapsiaan
        kuin sen lisäksi yhtä aikuisikäistä lasta,
        joka terrorisoi koko perhettä.

        Voi kun olisikin noin yksinkertaista.


      • Anonyymi

        Ihmisten elämä on myötä- ja vastamäkeä, toisiinsa sitoutuneet tukevat niissä toisiaan. Mutta jos toinen jää rypemään kuoppiin, ei sinne ole pakko mennä mukaan. Kyllä yhteiskunta tukee asunnon saannissa ja vuokran maksussa. Omaisuus voidaan jakaa, isyys ja äitiys säilyy vaikka isä tai äiti muuttaa toisaalle. Lapsille on parempi että esim. juoppo muuttaa pois. Olet ilmeisesti jämähtänyt 1800-luvulle. Kävikö itsellesi noin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina löytyy tekosyitä jäädä passaamaan retkuja.
        Moni lapsi on onnellinen kun on päässyt perhehelvetistä pois.
        Naiset on läheisriippuvaisia (miehistään), vaikka nykyään yhteiskunta tukee alkuun, ei tarvitse taloudellisista syistä jäädä. Useimmilla äideillä on työpaikka, ei tarvitse tukia. Ei kotiäitejä ole enää.
        Helpompi on äidille passata vain lapsiaan
        kuin sen lisäksi yhtä aikuisikäistä lasta,
        joka terrorisoi koko perhettä.

        No sellaista sitten tälläkertaa. Juopporetkuksi on varmaan hienoa nimitellä sitä ukko-poloistaan joka kerran kuussa ilkeää hiukkasen tuiskeessa olla?

        Juopporenttu - ko?

        Varsinkin jos talous kunnossa, lapset maailmalla. Ja mies "ilkeää" rypeä sen konjakki-pullonsa kanssa...Hirveeetä..Kerrassaan.
        Se on varmaan sitten se "alkkoholisti"???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisten elämä on myötä- ja vastamäkeä, toisiinsa sitoutuneet tukevat niissä toisiaan. Mutta jos toinen jää rypemään kuoppiin, ei sinne ole pakko mennä mukaan. Kyllä yhteiskunta tukee asunnon saannissa ja vuokran maksussa. Omaisuus voidaan jakaa, isyys ja äitiys säilyy vaikka isä tai äiti muuttaa toisaalle. Lapsille on parempi että esim. juoppo muuttaa pois. Olet ilmeisesti jämähtänyt 1800-luvulle. Kävikö itsellesi noin ?

        Oletko niitä, joille asia on joko-tahi?
        Kysyt kävikö itsellesi noin.
        Entäs jos kävikin? Entä jos jouduin mukaan kuoppiin, entä jos en osannut hakea yhteiskunnan apua? Entä jos omaisuuden jako olisi vienyt perheen ahdinkoon?
        Olisinko 1800.luvulla?
        Entä jos puhun yleisellä tasolla?

        Ilmeisesti itse olet onnistunut heittämään retkun juopposi pihalle, ilman omantunnonvaivoja. Yhteiskunta on sinut pelastanut. Hyvä.
        Nykyaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sellaista sitten tälläkertaa. Juopporetkuksi on varmaan hienoa nimitellä sitä ukko-poloistaan joka kerran kuussa ilkeää hiukkasen tuiskeessa olla?

        Juopporenttu - ko?

        Varsinkin jos talous kunnossa, lapset maailmalla. Ja mies "ilkeää" rypeä sen konjakki-pullonsa kanssa...Hirveeetä..Kerrassaan.
        Se on varmaan sitten se "alkkoholisti"???

        Joillakin muijilla on pakkomielle kontrolloida ja määrätä kaikki.
        Ne kohtelee ukkoaan kuin lasta. Rajoituksia, rajoituksia, rajoituksia.
        Ukot elää holhouksen alla.
        En ihmettele että suomalaiset miehet juo niin paljon.
        En ole kuullut miesten määräilevän muijiaan miten ne saa olla
        ja mitä ne saa tehdä, minkä paidan saa tänään laittaa päälle ja koska pitää olla kotona ja mitä saa syödä. Silti kaikki menee ihan hyvin.
        Eikö muijatkin vois olla tekemättä lukujärjestystä ja olla käskyttämättä
        ukkojaan kokopäiväisesti ?


    • Anonyymi

      Juoppo ei itse ymmärrä, miten terrorisoi muita. Kokemusta on, ja parasta ottaa välimatkaa.

    • Anonyymi

      On se näinkin, muistan vuosikausia sitten tv mainoksen. Siinä vanhempi pariskunta on aamiaisella. Mies istuu hiljaa ja syö. Vaimo sanoo miehelle, et miehen pitäs mennä lääkäriin hakemaan viagraa. Mies ei sano mitään vaan nyökkää, vaimo säälittelee miestä ja muka auttaa. Voi hyvänen aika sentään, vaikka mies on aikuinen!

      • Anonyymi

        Oliko se tyhmä nainen korppien sukua ?


    • Anonyymi

      Aloittaja on sensaatiohakuinen. Lukee ilmeisesti kirjoista vain sensaatiosivut
      ja lehdistä myynninedistämislööpit.
      Tilasin kirjan kirjastosta. Olen jonossa 2403:s. Niin moni on sen paikkakunnallani tilannut.
      Kun saan kirjan voin ilmoittaa sinulle millä sivuilla on lisää "sensaatiojuttuja"
      kun olet niistä niin kovin kiinnostunut.

      Osta SeitsemänPäivää-lehti, siellä on varmaan tosi rasvaisia juttuja sinun makuusi
      muitakin aiheista.
      Voit täällä sitten "tuohtua ja paheksua" taas !

      • Anonyymi

        Aloittajan juttu on ihan asiallinen ja toteaa miten kirjaa mainostetaan, kysyy kuka aikoo lukea. Sen sijaan monet vastaukset on täyttä paskaa. Suurin osa ei ymmärrä yhtään mitään taiteesta eikä ihmisistä ylipäätään. Loirin elämäntyö mitätöidään esim. hänen ulkonäkönsä takia, tai ettei hänen äänennsä ole oman mielen mukainen tai hän on näytellyt väärissä osissa. Vain muutama asiallinen kommentti löytyy. Loppupuolella aletaankin kehua omaa kumppania ja ahukkumaan muitten valintoja. Tyypillistä täällä. Oli mikä tahansa aihe, oma pieni minä siihen tungetaan ylimmäksi.


      • Anonyymi

        Suurin osa kirjoittajista ymmärtää, mitä taide on. Siksi kritiikki Loiria kohtaan. Loirin kirjalle käy samoin kuin Loirin "musiikille": ihmiset saavat niitä lahjaksi ja vaivautuneina saajat hyllyttävät ne pölyttymään. Loiri osaa harrastelijamaisesti "laulaa", "soittaa" ja "näytellä". Kuten iso osa meistä. Mikään monilahjakkuus Loiri ei ole. Se, miksi media kehuu Loiria jää minulle mysteeriksi. Miksei uskalleta kriittisesti arvioida? Ihan kuin joku median salaliitto, jossa valittu joku randomhemmo ja katsotaan, voidaanko julistaa superlahjakkaaksi kansan hurratessa. Miettikää ihan tosissaan, että Loiri ottaa satunnaisen kirjan hyllystään ja alkaa laulamaan Eino Leinon tekstejä ja tekee siitä albumin. Ja kriitikot ylistävät. Kukaan ei kuuntele niitä! Ei edes ylistäjät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan juttu on ihan asiallinen ja toteaa miten kirjaa mainostetaan, kysyy kuka aikoo lukea. Sen sijaan monet vastaukset on täyttä paskaa. Suurin osa ei ymmärrä yhtään mitään taiteesta eikä ihmisistä ylipäätään. Loirin elämäntyö mitätöidään esim. hänen ulkonäkönsä takia, tai ettei hänen äänennsä ole oman mielen mukainen tai hän on näytellyt väärissä osissa. Vain muutama asiallinen kommentti löytyy. Loppupuolella aletaankin kehua omaa kumppania ja ahukkumaan muitten valintoja. Tyypillistä täällä. Oli mikä tahansa aihe, oma pieni minä siihen tungetaan ylimmäksi.

        Täällä on todettavissa mitä aivoille tapahtuu ikääntyessä.
        Myöhemmällä iällä harkintakyky ja itsekritiikki pettää.
        Ajatukset eivät pysy enää koossa.

        Viimeinen vaihe on se,
        kun itsekontrollikin pettää ja kun yleissivistystä ei ole,
        asia-aihetta ei kyetä ollenkaan käsittelemään ja
        mikä hyvänsä aihe johtaa nopeasti kirjoittajat lankeamaan täysin pois aiheesta olevaan ihmisarvoa alentavaan keskinäiseen sättimiseen.

        Itsekontrollin pettäminen aiheuttaa sen, että vanhat katkeruudet,
        joille ei ole aikoinaan saanut hyvitystä nousevat pintaan ja
        niitä aletaan kostaa kelle vain, miten vain ja missä vain,
        niinkuin täällä.

        Aivojen ikärappeutumasta pahiten kärsivät ja neuroottisimmat persoonat käyttävät palstaa omien sairaitten kostotoimenpiteittensä kanavana.
        Mihinkään mukavaan ja rakentavaan keskusteluun he eivät pysty eivätkä haluakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa kirjoittajista ymmärtää, mitä taide on. Siksi kritiikki Loiria kohtaan. Loirin kirjalle käy samoin kuin Loirin "musiikille": ihmiset saavat niitä lahjaksi ja vaivautuneina saajat hyllyttävät ne pölyttymään. Loiri osaa harrastelijamaisesti "laulaa", "soittaa" ja "näytellä". Kuten iso osa meistä. Mikään monilahjakkuus Loiri ei ole. Se, miksi media kehuu Loiria jää minulle mysteeriksi. Miksei uskalleta kriittisesti arvioida? Ihan kuin joku median salaliitto, jossa valittu joku randomhemmo ja katsotaan, voidaanko julistaa superlahjakkaaksi kansan hurratessa. Miettikää ihan tosissaan, että Loiri ottaa satunnaisen kirjan hyllystään ja alkaa laulamaan Eino Leinon tekstejä ja tekee siitä albumin. Ja kriitikot ylistävät. Kukaan ei kuuntele niitä! Ei edes ylistäjät.

        Voi Pyhä yksinkertaisuus !
        Niin sinä kuin suurin os kirjoittajista ei todellakaan tajua mitään taiteesta tai kulttuurista.
        Sinäkin kuulostat juuri siltä tyypiltä, joka aikoinaan olet hankkinut kotiisi kirjahyllyn ja siihen rekvisiitaksi Tietosanakirja osat1-10, Tuntematon sotilas ja Pikku Jättiläinen ja mahdollisesti Täällä Pohjantähden alla 1-3
        ja luulet antavasi kuvan,
        että meidän perheessä ollaan sivistyneitä !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa kirjoittajista ymmärtää, mitä taide on. Siksi kritiikki Loiria kohtaan. Loirin kirjalle käy samoin kuin Loirin "musiikille": ihmiset saavat niitä lahjaksi ja vaivautuneina saajat hyllyttävät ne pölyttymään. Loiri osaa harrastelijamaisesti "laulaa", "soittaa" ja "näytellä". Kuten iso osa meistä. Mikään monilahjakkuus Loiri ei ole. Se, miksi media kehuu Loiria jää minulle mysteeriksi. Miksei uskalleta kriittisesti arvioida? Ihan kuin joku median salaliitto, jossa valittu joku randomhemmo ja katsotaan, voidaanko julistaa superlahjakkaaksi kansan hurratessa. Miettikää ihan tosissaan, että Loiri ottaa satunnaisen kirjan hyllystään ja alkaa laulamaan Eino Leinon tekstejä ja tekee siitä albumin. Ja kriitikot ylistävät. Kukaan ei kuuntele niitä! Ei edes ylistäjät.

        Et sinä ainakaan ymmärrä.
        Sain päivän naurut täysin hooposta kirjoituksestasi.


    • Yli 200 vastausta. Kukaan ei ole kertonut lukeneensa kirjaa.
      Jospa nyt ottaisitte lukutauon ja lukisitte teoksen.
      Palaatte sitten asiaan uusin mielipitein.
      Minäkin muistaakseni olen letkaan jotain kirjoittanut, en vain löytänyt sitä nyt. Tuskin kovin järkevää, koska en ole kirjaa lukenut.

      • Anonyymi

        @Makriina2. Lue aloitus. "Aiotko lukea ?"


      • Anonyymi

        Jospa nyt makriina lukisit aloituksen ja ketjun , niin huomaisit että moni vasta jonottaa kirjaa. Sehän oli tuskin ilmestynyt kun aloitus tehtiin.


    • Anonyymi

      Uu-Uu Uuno -Uuno on numero yksi.

    • Anonyymi

      Aloituksen toteamuksia voisi pitää tarkoitushakuisena provona tietylle porukalle,
      joka yli kaiken nauttii kaiken ja kaikkien mitätöimistä.
      Aloituksessa on tarjottimella motiivi alkaa moittia kilpaa henkilöä,
      jonka kaikki tietävät
      ja kirjaa, jota ei kukaan ole lukenut.

      • Anonyymi

        Sinua voisi pitää typeristä typerimpänä riidan haastajana. Kaltaisesi löytää pahat motiivit jopa vastaantulijalle, joka hymyilee. Mitä pirua sillä on mielessä kun noin kierosti katsoo minua ja hymyilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua voisi pitää typeristä typerimpänä riidan haastajana. Kaltaisesi löytää pahat motiivit jopa vastaantulijalle, joka hymyilee. Mitä pirua sillä on mielessä kun noin kierosti katsoo minua ja hymyilee.

        Sori, mutta arvioin aloitustasi ihan neutraalisti.
        Tee niin itsekin ! Lue se ja ajattele minkä kuvan se antaa
        niille jotka haluavat taas jonkun kynsiinsä raadeltavaksi.
        Siinähän on Loiri heitetty haaskalintuille tarkoituksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua voisi pitää typeristä typerimpänä riidan haastajana. Kaltaisesi löytää pahat motiivit jopa vastaantulijalle, joka hymyilee. Mitä pirua sillä on mielessä kun noin kierosti katsoo minua ja hymyilee.

        Et varmaan ole niin tyhmä, ettet muka ymmärtäisi
        että kyseiset lööpit on monille provo ...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, mutta arvioin aloitustasi ihan neutraalisti.
        Tee niin itsekin ! Lue se ja ajattele minkä kuvan se antaa
        niille jotka haluavat taas jonkun kynsiinsä raadeltavaksi.
        Siinähän on Loiri heitetty haaskalintuille tarkoituksella.

        Onko Loiri joku pyhäinjäännös, jota ei saa arvostella ? Vai että haaskalintu, jos ei Loirin "taiteesta" tykkää. Aloita uusi ketju, joka on tarkoitettu Loirin ihailijoille ! Ja poistata kaikki mielipiteet, jotka eivät vastaa omiasi.


      • Anonyymi

        "Aloituksen toteamuksia voisi pitää tarkoitushakuisena provona tietylle porukalle,.."

        Seurausko määrittelee, oliko aloitus provo vai ei? Kyse on vain siitä, että Loiri herättää mielipiteitä. Suurimman osan mielestä mies on turha julkkis ja aina nousee esiin puolustajia, jossa kriittinen suhtautuminen tuomitaan väittämällä, että "taidetta ja kulttuuria" ei muka ymmärretä. Ikään kuin ne olisivat eliitin määrittämiä. En lue kirjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aloituksen toteamuksia voisi pitää tarkoitushakuisena provona tietylle porukalle,.."

        Seurausko määrittelee, oliko aloitus provo vai ei? Kyse on vain siitä, että Loiri herättää mielipiteitä. Suurimman osan mielestä mies on turha julkkis ja aina nousee esiin puolustajia, jossa kriittinen suhtautuminen tuomitaan väittämällä, että "taidetta ja kulttuuria" ei muka ymmärretä. Ikään kuin ne olisivat eliitin määrittämiä. En lue kirjaa.

        Aloitus on syy - provosoituminen seuraus.

        Jos ei harrasta kulttuuria missään muodossa, ei kirjojakaan,
        ei ole edellytyksiä kriittiseen suhtautumiseen.
        Pystyäkseen olemaan kriittinen täytyy olla perehtynyt aiheeseen.

        Lukeminen ei ole eliittistä, mihin sitten viittaatkaan sillä,
        kuka kuuluu eliittiin ?

        Kaikki kansankerrokset lukevat, vaikka jokainen yksilö ei lue.
        Jokaiselle on mahdollista lukea, Suomessa on loistava kirjastolaitos.

        Lukeminen ei ole minkään "eliitin etuoikeus",
        "kirjallisuuseliittiin" voi kuulua jokainen, lukemalla.
        Ei ole ainakaan rahasta kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on syy - provosoituminen seuraus.

        Jos ei harrasta kulttuuria missään muodossa, ei kirjojakaan,
        ei ole edellytyksiä kriittiseen suhtautumiseen.
        Pystyäkseen olemaan kriittinen täytyy olla perehtynyt aiheeseen.

        Lukeminen ei ole eliittistä, mihin sitten viittaatkaan sillä,
        kuka kuuluu eliittiin ?

        Kaikki kansankerrokset lukevat, vaikka jokainen yksilö ei lue.
        Jokaiselle on mahdollista lukea, Suomessa on loistava kirjastolaitos.

        Lukeminen ei ole minkään "eliitin etuoikeus",
        "kirjallisuuseliittiin" voi kuulua jokainen, lukemalla.
        Ei ole ainakaan rahasta kiinni.

        Hyvä kirjoitus, mutta hukkuu tänne ketjun hännille. Voisitko laittaa tämän uudeksi aloitukseksi, niin kiinnostuneet voisivat osallistua. Nythän tämä ketju on luisunut Loirin arvostelusta oman kumppanin kehumisiin ja muiden halveksimiseen. Loiria on arvosteltu tietämättä hänestä oikeastaan mitään, tutustumatta hänen taiteeseensa ja viihteeseensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Loiri joku pyhäinjäännös, jota ei saa arvostella ? Vai että haaskalintu, jos ei Loirin "taiteesta" tykkää. Aloita uusi ketju, joka on tarkoitettu Loirin ihailijoille ! Ja poistata kaikki mielipiteet, jotka eivät vastaa omiasi.

        Anteeksi, kun sanoin haaskalinnut. Tarkoitukseni oli sanoa tyhmät haaskalinnut.


      • Anonyymi

        No en jaksanut lukea kaikkia kommentteja. Omasta puolesta totean etten lue. Viikon kestänyt lehtien otsikointikin ärsyttää. En ole koskaan tajunnut mitä aikaansaannoksia miehellä on. Muistan jonkun vanhan leffan, jossa se juoksee junan perässä. Silloin ei vielä ärsyttänyt, mutta Rätynä kyllä jo. 60-luvun lopun jälkeen vain lehtien mielestä osannut jotain. Vaikka täällä jotkut muuta väittää. Kuinkahan moni kuuntelee "nauravaa kulkuria" mielellään? 0%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, mutta hukkuu tänne ketjun hännille. Voisitko laittaa tämän uudeksi aloitukseksi, niin kiinnostuneet voisivat osallistua. Nythän tämä ketju on luisunut Loirin arvostelusta oman kumppanin kehumisiin ja muiden halveksimiseen. Loiria on arvosteltu tietämättä hänestä oikeastaan mitään, tutustumatta hänen taiteeseensa ja viihteeseensä.

        Loiria nimenomaan on arvosteltu hänen "aikaansaannostensa" mukaan tutustumalla hänen "taiteeseensa ja viihteeseensä". Uuno, Nasse, Tyyne mm. Rauta-aika, korvaa taidonpuutteita kovaäänisellä huutamisella. Kun ei ymmärretä tekemisen olevan ihan ala-arvoista, sen on pakko olla taidetta. Ja ehkä viihdettä sitten. Loiri kaipaa enemmän sääliä kuin ihailua. Jos joku on ihan huono, voi sen sanoa suoraan. Jos kirja pitää tehdä, saahan sen tehdä. Jos joku haluaa sen ostaa, ostakoon. Täälläkään ihailijat eivät aio kirjaa ostaa, vaan varaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loiria nimenomaan on arvosteltu hänen "aikaansaannostensa" mukaan tutustumalla hänen "taiteeseensa ja viihteeseensä". Uuno, Nasse, Tyyne mm. Rauta-aika, korvaa taidonpuutteita kovaäänisellä huutamisella. Kun ei ymmärretä tekemisen olevan ihan ala-arvoista, sen on pakko olla taidetta. Ja ehkä viihdettä sitten. Loiri kaipaa enemmän sääliä kuin ihailua. Jos joku on ihan huono, voi sen sanoa suoraan. Jos kirja pitää tehdä, saahan sen tehdä. Jos joku haluaa sen ostaa, ostakoon. Täälläkään ihailijat eivät aio kirjaa ostaa, vaan varaavat.

        Yksi asia sinulle:
        Paljon lukevat käyttävät kirjastoa.
        Kun lukee useamman kirjan kuukaudessa
        ei ole järkevää ostaa kirjoja
        eikä pienellä eläkkeellä ole varaakaan,
        mutta onneksi kirjasto tarjoaa kaikki kirjat
        ilmaiseksi.
        Voi sivistää itseään lähes rajattomasti
        koko ikänsä.
        Niin paljon kuin aikaa on,
        joskus ei malttaisi nukkua
        kun oikein mielenkiintoisen kirjan on
        kirjastosta löytänyt.
        Minäkin ole varannut Loirin kirjan
        ja varauksessani on jatkuvasti täydet 50 kirjaa
        minkä voi varata.
        Niitä tippuu tasaseen tahtiin luettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loiria nimenomaan on arvosteltu hänen "aikaansaannostensa" mukaan tutustumalla hänen "taiteeseensa ja viihteeseensä". Uuno, Nasse, Tyyne mm. Rauta-aika, korvaa taidonpuutteita kovaäänisellä huutamisella. Kun ei ymmärretä tekemisen olevan ihan ala-arvoista, sen on pakko olla taidetta. Ja ehkä viihdettä sitten. Loiri kaipaa enemmän sääliä kuin ihailua. Jos joku on ihan huono, voi sen sanoa suoraan. Jos kirja pitää tehdä, saahan sen tehdä. Jos joku haluaa sen ostaa, ostakoon. Täälläkään ihailijat eivät aio kirjaa ostaa, vaan varaavat.

        Jätän Loiri-arviointisi omaan arvoonsa.

        Et taida tajuta, että niitten ihmisten jotka lukevat paljon, kirjahankintoja ei määrää "ihailu".
        Yritän ehtiä lukemaan suurimman osan vuosittain suomeksi ilmestyvistä elämänkerroista plus muita asiapitoisia kirjoja (ei-romaaneja).
        En ihailusta vaan mielenkiinnosta ja tiedonjanosta kutakin elämänaluetta ja aihepiiriä kohtaan.

        Jatkuvasti lukeva ihminen tietää, että kirja kannattaa harvoin omistaa eikä
        tarvitsekaan, sehän tallentuu olennaisilta osiltaan muistiin.
        Minäkin käytän kirjojen suurkuluttajana kirjastoa.

        Miksi kirjan ostaisi ja siirtäisi hyllyyn tomuttumaan, kun sen voi lainata kirjastosta.
        Kirjan ostaminen on sama kuin siirtäisi 20-30 euroa tomuttumaan kirjahyllyyn.
        Itselleni se tekisi vuodessa 2500-3000 euroa tomuttumassa olevaa rahaa hyllyssä.
        Koska olen koko ikäni lukenut ei mikään tilakaan riittäisi kaikille kirjoille,
        jos ne olisin ostanut.

        Kirja on sikäli käyttötavaraa, että se antaa tiedon ja elämyksen joka jää olennaisilta osiltaan aivoihin ja muistiin, tunnemuistiinkin.
        Jos joskus haluaa sen uudelleen lukea ja kokea, voi sen lainata uudestaan,
        mutta kun lukee jatkuvasti ei malta vanhoihin palata vaan hinkuu uusia elämyksiä, uusia kirjoja.

        Lue enemmän, luulet vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, mutta hukkuu tänne ketjun hännille. Voisitko laittaa tämän uudeksi aloitukseksi, niin kiinnostuneet voisivat osallistua. Nythän tämä ketju on luisunut Loirin arvostelusta oman kumppanin kehumisiin ja muiden halveksimiseen. Loiria on arvosteltu tietämättä hänestä oikeastaan mitään, tutustumatta hänen taiteeseensa ja viihteeseensä.

        Kiitos ystävällisestä kommentistasi, joka yllätti minut ja ilahdutti minua,
        mutta mietin ehdotustasi, kannattaako....?
        Jos haluat, saat vapaasti kopioida tai muokata aiheen uudeksi aloitukseksi !


    • Anonyymi

      Kirjoittajat edustavat eri tasoa ja ajatusmaailmaa, lähes ääripäitä.
      Fiksut ymmärtävät niitä, joilla ei ole kosketusta kulttuuriin.
      Päinvastoin ei löydy (luonnollisestikaan) ymmärrystä.

    • Anonyymi

      Vesku pitänyt huolellisesti tarkkaa kirjanpitoa panoistaan.Löysin vastaavanlaisen muistikirjan isovaarin jäämistöstä. Osoittautui sittemmin pankkikirjaksi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1575
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1292
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1040
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      867
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      785
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      685
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      658
    Aihe