Ottakaa vieressä olevaa kädestä..

Anonyymi

Nykyään kokouksissa ei saa olla rauhassa, tervehdi vieressä olevaa ja toivota sitä ja tätä, ota kädestä kiinni kun lauletaan..jne. Kuka oikeesti tuollaista haluaa, minä en ainakaan.
Olenko outo muukalainen.

88

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      itse en koskaan palaa sellaisen seurakuntaan jossa tuollaista tapahtuu.

      • Anonyymi

        En minäkään sillä metodilla läskipäinen puhuja matkii amerikkalaisuutta ja spiritistejä. Tarkoitus on saada joku näistä idiooteista liittymään läskipään opetuslapseksi ja kolehdin maksajaksi. Hyvä ja oikea huomio kommenteista..


    • Anonyymi

      Ihan kauheeta,niin kuin oltaisiin jotenkin aivottomia.Se hirvee nauraminen kaiken päälle ja pastori hykertelee onnessaan ja siihen tyhmä vitsi päälle ja raikuvat aploodit pastorille.

    • Anonyymi

      Toivon että tilaisuuksissa puhuvat/johtavat huomaisivat tämän aloituksen ja tekisivät johtopäätöksiä sen suhteen.

      • Anonyymi

        On mielenkiintoista nähdä,miten täällä monet purkavat turhautuneisuuttaan seurakuntiin,toiset ovat kyseenalaistaneet uskon ym.Puuttuu Jumalan mielen mukaiset paimenet.Ei kysytä Jumalan tahtoa,vedetään showta,joka on täysin tyhjää.


    • Anonyymi

      Ihanko kättely tekee kipeää?
      Entä jos kulttuuriimme kuuluisi nenänhierominen?
      Kuis olis, jos ottaisimme raamatullisen suutelemisen "Pyhän suunannon" tapakulttuuriin. Eli "miehet" venäläisittäin ortodoksinen suunanto.
      Tulisitko kokouksiin?
      Etkö?
      No, sinähän olet lihallinen ihminen. Et sydämestä ja sellaisella lihanJumala- suhteella ei ole Hengellisesti mitään arvoa.

      Oletko sitä miettinyt?

      • Anonyymi

        Kyllä on tyhmä kommentti,tyypillistä hellareiden sontaa.Suutele sinä vaan,hiero peppua toista vasten,mitä jos vielä puristelisit vanhaa piikaa,niin johan kielillä veisattaisiin.


      • Anonyymi

        Ja Paavalin oppia kovasti halaten me pakanat, tässä neuvo

        Aasian seurakunnat tervehtivät teitä. Monet tervehdykset Herrassa lähettävät teille Akylas ja Priska sekä heidän kodissaan kokoontuva seurakunta.
        Kaikki veljet lähettävät teille tervehdyksen. Tervehtikää toisianne pyhällä suunannolla. Tervehdys minulta, Paavalilta, omakätisesti.
        (1Ko 16:19-21)



        Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä, eläkää sovussa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne. Tervehtikää toisianne pyhällä suunannolla. Kaikki pyhät lähettävät teille tervehdyksen.
        (2Ko 13:11-13)

        Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä. Veljet, rukoilkaa meidän edestämme. Tervehtikää kaikkia veljiä pyhällä suunannolla.
        (1Te 5:23-26)

        Tervehdys Filologukselle ja Julialle, Nereukselle ja hänen sisarelleen ja Olympaalle ja kaikille pyhille, jotka ovat heidän kanssansa. Tervehtikää toisianne pyhällä suunannolla. Kaikki Kristuksen seurakunnat tervehtivät teitä. Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
        (Rom 16:15-17)

        Eli tulkiten, jos ei "pyhää" suunantoa tule, niin pakanalliset kirkot ovat saaneet aikaiseksi erimielisyyden ja pahennuksen. Sehän on kirjoitusten oppi.
        Jos suunantoa ei anneta, pitää vetäytyä pois.

        No, nyt sitten pitää mennä tosi- uskovien helluntaikirkkoon katsomaan, että "saiskos- eli onko täällä pyhiä" -paikalla- vai omiako ne puhuu Isostakirjasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on tyhmä kommentti,tyypillistä hellareiden sontaa.Suutele sinä vaan,hiero peppua toista vasten,mitä jos vielä puristelisit vanhaa piikaa,niin johan kielillä veisattaisiin.

        Etkö sinä usko kirjoituksia?
        Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava. Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen. Silvanuksen, uskollisen veljen, kautta - jona häntä pidän - olen lyhyesti teille tämän kirjoittanut, kehoittaen teitä ja vakuuttaen, että se armo, jossa te olette, on Jumalan totinen armo. Tervehdyksen lähettää teille Babylonissa oleva seurakunta, valittu niinkuin tekin, ja minun poikani Markus. Tervehtikää toisianne rakkauden suunannolla. Rauha teille kaikille, jotka Kristuksessa olette!
        (1Pi 5:10-14)

        Eli et ole Kristuksessa, jos lihassasi vain teet, mitä lystäät.
        Tuolla on kirjoituksissa vielä, että KAIKKIA veljiä on suudeltava PYHÄLLÄ suunannolla.

        1Te 5:26 Tervehtikää kaikkia veljiä pyhällä suunannolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä usko kirjoituksia?
        Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava. Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen. Silvanuksen, uskollisen veljen, kautta - jona häntä pidän - olen lyhyesti teille tämän kirjoittanut, kehoittaen teitä ja vakuuttaen, että se armo, jossa te olette, on Jumalan totinen armo. Tervehdyksen lähettää teille Babylonissa oleva seurakunta, valittu niinkuin tekin, ja minun poikani Markus. Tervehtikää toisianne rakkauden suunannolla. Rauha teille kaikille, jotka Kristuksessa olette!
        (1Pi 5:10-14)

        Eli et ole Kristuksessa, jos lihassasi vain teet, mitä lystäät.
        Tuolla on kirjoituksissa vielä, että KAIKKIA veljiä on suudeltava PYHÄLLÄ suunannolla.

        1Te 5:26 Tervehtikää kaikkia veljiä pyhällä suunannolla.

        Kyllä annan suudella,seksikkään,hyvin trimmatun adoniksen,joka vie minut taivaalliseen hurmostilaan,toivoopi sisar herrassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä annan suudella,seksikkään,hyvin trimmatun adoniksen,joka vie minut taivaalliseen hurmostilaan,toivoopi sisar herrassa.

        Sinun ajatuksesi on vain nivusissa. Puhuttiin Pyhästä suunannosta.
        Sinä vain puhut Juudaksen suudelmasta, jolla myyt Vapahtajasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ajatuksesi on vain nivusissa. Puhuttiin Pyhästä suunannosta.
        Sinä vain puhut Juudaksen suudelmasta, jolla myyt Vapahtajasi

        Te olette sellaisia sottapyttyjä,etten lähelleni päästä,minä Vapahtajaani myy,Hän ei tarvitse teidän esityksiänne pyhästä suunannosta,perverssiä tuollaisilta epäpuhtailta.Suudelkaa pojat toisianne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä usko kirjoituksia?
        Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava. Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen. Silvanuksen, uskollisen veljen, kautta - jona häntä pidän - olen lyhyesti teille tämän kirjoittanut, kehoittaen teitä ja vakuuttaen, että se armo, jossa te olette, on Jumalan totinen armo. Tervehdyksen lähettää teille Babylonissa oleva seurakunta, valittu niinkuin tekin, ja minun poikani Markus. Tervehtikää toisianne rakkauden suunannolla. Rauha teille kaikille, jotka Kristuksessa olette!
        (1Pi 5:10-14)

        Eli et ole Kristuksessa, jos lihassasi vain teet, mitä lystäät.
        Tuolla on kirjoituksissa vielä, että KAIKKIA veljiä on suudeltava PYHÄLLÄ suunannolla.

        1Te 5:26 Tervehtikää kaikkia veljiä pyhällä suunannolla.

        >>> Tuolla on kirjoituksissa vielä, että KAIKKIA veljiä on suudeltava PYHÄLLÄ suunannolla.

        Neuvostoliitto taisi olla ainoa maa maailmassa, joka noudatti ohjetta raamatullisen tarkasti:

        https://www.youtube.com/watch?v=YX-QW2vfNtY


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Tuolla on kirjoituksissa vielä, että KAIKKIA veljiä on suudeltava PYHÄLLÄ suunannolla.

        Neuvostoliitto taisi olla ainoa maa maailmassa, joka noudatti ohjetta raamatullisen tarkasti:

        https://www.youtube.com/watch?v=YX-QW2vfNtY

        Niinpä, jos nuo ortodoksisuuden keskellä ikäänkuin suuta annetaan, niin miksi kristillisyys on hyljännyt sen PYHÄN suunannon. "unohtakaa seksualisuus" tästä. Kristuksessa olette veljiä yhteisen Isän edessä.

        Se kristillisyys vieläpä on hyljännyt ehtoollisella jopa palvelijan opin ja opetuksen, minkä Jeesus antoi esimerkkinä.
        luetaan.
        nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä. Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt. Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät". Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani". Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää". Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki". Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat". Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt? Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        ------->Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, >>>>>olette tekin velvolliset<<<<< pesemään toistenne jalat.
        (Joh 13:4-14) Eli velvollisuus astuu Herranpöytään mukaan.
        Siinä nirsoa sydäntä opetetaan, herroista lähtien.
        Siitä tulee autuus, kun sen tekee.

        Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.
        (Joh 13:15-17)

        Tässä opin ja opetuksen poikasta Uudestaliitosta ja voitte kysyä, vaikka tämä herätys kirjoittaja, toteuttaako HÄN hengessään sanan totuutta.
        vai onko herätys jo nukahtanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, jos nuo ortodoksisuuden keskellä ikäänkuin suuta annetaan, niin miksi kristillisyys on hyljännyt sen PYHÄN suunannon. "unohtakaa seksualisuus" tästä. Kristuksessa olette veljiä yhteisen Isän edessä.

        Se kristillisyys vieläpä on hyljännyt ehtoollisella jopa palvelijan opin ja opetuksen, minkä Jeesus antoi esimerkkinä.
        luetaan.
        nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä. Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt. Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät". Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani". Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää". Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki". Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat". Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt? Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        ------->Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, >>>>>olette tekin velvolliset<<<<< pesemään toistenne jalat.
        (Joh 13:4-14) Eli velvollisuus astuu Herranpöytään mukaan.
        Siinä nirsoa sydäntä opetetaan, herroista lähtien.
        Siitä tulee autuus, kun sen tekee.

        Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.
        (Joh 13:15-17)

        Tässä opin ja opetuksen poikasta Uudestaliitosta ja voitte kysyä, vaikka tämä herätys kirjoittaja, toteuttaako HÄN hengessään sanan totuutta.
        vai onko herätys jo nukahtanut?

        Siitä tekemisestä näköalaa Sanaan.
        Joh 15:14 Te olette minun ystäviäni, jos -teette- , mitä minä käsken teidän tehdä.
        Eli kyseessä on tavallaan käsky.
        Jos SA- intissä annetaan käsky, niin pitääkö se tehdä?
        1Mo 6:22 Ja Nooa teki näin; ---aivan niin kuin Jumala hänen käski tehdä, niin hän teki. .... Niinpä niin. Entäpä, jos olisi jättänyt tekemättä, mistä me puhuttaisiin?
        Tekemisissä on merkitys, se tekeminen saa aikaiseksi jotain ja kun Jumala sanoo sanassaan, niin miksi me -emme- tee? Istummeko me kadotetun oman eeden- puutarhan hyväntiedonpuulla - syödään, istutaan omalla valtaistuin jakkaralla ja jumaloidaan niin hirviästi?

        2 Moos. 40:16 Ja Mooses teki kaiken, ---niinkuin Herra oli häntä käskenyt; niin hän teki. !
        Psalmista kertoo. 19:11 Myös sinun pelvelijasi ottaa niistä ---vaarin, --- niiden noudattamisesta on suuri palkka.
        ja jatkaa 119:1-5
        Autuaat ne [miettikääs sanoja -autuaat], aloitetaan alusta. Autuaat ne, joiden TIE on nuhteeton, jotka Herran laissa vaeltavat! Autuaat ne, jotka ottavat vaarin hänen todistuksistaan, jotka etsivät häntä KAIKESTA sydämestänsä, jotka eivät tee vääryyttä, vaan vaeltavat hänen -teillään!! Sinä olet asetuksesi säätänyt, että niitä tarkasti noudatettaisiin. ---Oi, jospa minun vaellukseni olisi --vakaa-- niin että noudattaisin sinun käskyjäsi"! ---eli vakaudestakin on kyse! Mikä on kristillisyyden vakaus ja vapaus?
        Vieläpä Pyhästä Hengestä puhutaan.
        Hes 36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että ---te vaellatte--- minu käskyjeni mukaan, noudatatte minun !oikeuksisani! ja >pidätte ne<!! Pidetäänkö niitä? Hmmm.
        Mt. 7:24-25
        Sentähden on -jokainen- , joka kuulee nämä minun sanani ja >tekee< niiden mukaan, ---verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. [minnekä rakennat]
        Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät SITÄ huonetta vastaan, mutta se ei sortunut,----sillä --- se --- oli ---kalliolle perustettu.

        Tulemme monen virran viepäläiseksi, sateiden kastamaksi, tuulien puhaltamaksi, niin mikä varjelee SINUT? Eli kuunteletko Sanaa ja teet sen mukaan, vai perinneopitko on viepäläisenä virtana.?

        Mt 12:50 Sillä -jokainen- , joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.
        Niinpä niin. Jos tällä mielellä annetaan se pyhä suuntanto, siinä ei ole seksualisuutta, vaan jotain syvempää olemassa.
        Eli rakkauden kautta vaikuttava usko, Gal 5:6 Siinä on opetusta.
        Heb 11:7-8 kertoo Nooan teosta, mitä hän teki uskonkautta, saatuaan ilmoituksen ja perhekunta pelastui. säe8 kertoo Aabrahamista. kuuliaisuudesta sekä perintömaasta.
        Jaakob 2:20-24 turha ihminen, sinä, tahdotko tietää, että usko ilman tekoja on kuollut! Eli Abrahamilainen usko- sijaiseen ja siksi teot seuraavat uskoa.
        Jaakob vielä jatkaa luvussa 4 säe 17 Joka ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.

        ; ) iloitaan Herrassa, jopa "pyhällä" suun annolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Paavalin oppia kovasti halaten me pakanat, tässä neuvo

        Aasian seurakunnat tervehtivät teitä. Monet tervehdykset Herrassa lähettävät teille Akylas ja Priska sekä heidän kodissaan kokoontuva seurakunta.
        Kaikki veljet lähettävät teille tervehdyksen. Tervehtikää toisianne pyhällä suunannolla. Tervehdys minulta, Paavalilta, omakätisesti.
        (1Ko 16:19-21)



        Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä, eläkää sovussa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne. Tervehtikää toisianne pyhällä suunannolla. Kaikki pyhät lähettävät teille tervehdyksen.
        (2Ko 13:11-13)

        Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä. Veljet, rukoilkaa meidän edestämme. Tervehtikää kaikkia veljiä pyhällä suunannolla.
        (1Te 5:23-26)

        Tervehdys Filologukselle ja Julialle, Nereukselle ja hänen sisarelleen ja Olympaalle ja kaikille pyhille, jotka ovat heidän kanssansa. Tervehtikää toisianne pyhällä suunannolla. Kaikki Kristuksen seurakunnat tervehtivät teitä. Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
        (Rom 16:15-17)

        Eli tulkiten, jos ei "pyhää" suunantoa tule, niin pakanalliset kirkot ovat saaneet aikaiseksi erimielisyyden ja pahennuksen. Sehän on kirjoitusten oppi.
        Jos suunantoa ei anneta, pitää vetäytyä pois.

        No, nyt sitten pitää mennä tosi- uskovien helluntaikirkkoon katsomaan, että "saiskos- eli onko täällä pyhiä" -paikalla- vai omiako ne puhuu Isostakirjasta.

        Ja Paavalin oppia kovasti halaten me pakanat..
        Saat olla pakana,ellet muslimi.
        Huudat meille,että me emme rakastaisi Jumalaa,mutta sinä olet se ensimmäinen kiven heittäjä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä usko kirjoituksia?
        Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava. Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen. Silvanuksen, uskollisen veljen, kautta - jona häntä pidän - olen lyhyesti teille tämän kirjoittanut, kehoittaen teitä ja vakuuttaen, että se armo, jossa te olette, on Jumalan totinen armo. Tervehdyksen lähettää teille Babylonissa oleva seurakunta, valittu niinkuin tekin, ja minun poikani Markus. Tervehtikää toisianne rakkauden suunannolla. Rauha teille kaikille, jotka Kristuksessa olette!
        (1Pi 5:10-14)

        Eli et ole Kristuksessa, jos lihassasi vain teet, mitä lystäät.
        Tuolla on kirjoituksissa vielä, että KAIKKIA veljiä on suudeltava PYHÄLLÄ suunannolla.

        1Te 5:26 Tervehtikää kaikkia veljiä pyhällä suunannolla.

        Kiesus miten sekaisin on tämä.. Et puhu Jumalan kielellä,vaan omalla opilla tai luettuna.
        Olet vain fanaattinen ja hurmos kuin Isis kalifaatissa.
        En edes usko,että tunne maailmaa missä on kirjoitettu Raamatussa.
        Olet fanaatinen ja olevinaan oppinut,kuten Imaamit musta turbaaniset.
        Näin syntyy kokoajan väärin ymmärtämisiä,kun ns. hihhuli on äänessä.
        Tuomitaa omat,mulla on paremmat säännöt..
        Missä se RAKKAUS JA ARMO?

        SINÄKIN OLET TEHNYT SYNTIÄ,EIKÖ VAIN?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä tekemisestä näköalaa Sanaan.
        Joh 15:14 Te olette minun ystäviäni, jos -teette- , mitä minä käsken teidän tehdä.
        Eli kyseessä on tavallaan käsky.
        Jos SA- intissä annetaan käsky, niin pitääkö se tehdä?
        1Mo 6:22 Ja Nooa teki näin; ---aivan niin kuin Jumala hänen käski tehdä, niin hän teki. .... Niinpä niin. Entäpä, jos olisi jättänyt tekemättä, mistä me puhuttaisiin?
        Tekemisissä on merkitys, se tekeminen saa aikaiseksi jotain ja kun Jumala sanoo sanassaan, niin miksi me -emme- tee? Istummeko me kadotetun oman eeden- puutarhan hyväntiedonpuulla - syödään, istutaan omalla valtaistuin jakkaralla ja jumaloidaan niin hirviästi?

        2 Moos. 40:16 Ja Mooses teki kaiken, ---niinkuin Herra oli häntä käskenyt; niin hän teki. !
        Psalmista kertoo. 19:11 Myös sinun pelvelijasi ottaa niistä ---vaarin, --- niiden noudattamisesta on suuri palkka.
        ja jatkaa 119:1-5
        Autuaat ne [miettikääs sanoja -autuaat], aloitetaan alusta. Autuaat ne, joiden TIE on nuhteeton, jotka Herran laissa vaeltavat! Autuaat ne, jotka ottavat vaarin hänen todistuksistaan, jotka etsivät häntä KAIKESTA sydämestänsä, jotka eivät tee vääryyttä, vaan vaeltavat hänen -teillään!! Sinä olet asetuksesi säätänyt, että niitä tarkasti noudatettaisiin. ---Oi, jospa minun vaellukseni olisi --vakaa-- niin että noudattaisin sinun käskyjäsi"! ---eli vakaudestakin on kyse! Mikä on kristillisyyden vakaus ja vapaus?
        Vieläpä Pyhästä Hengestä puhutaan.
        Hes 36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että ---te vaellatte--- minu käskyjeni mukaan, noudatatte minun !oikeuksisani! ja >pidätte ne<!! Pidetäänkö niitä? Hmmm.
        Mt. 7:24-25
        Sentähden on -jokainen- , joka kuulee nämä minun sanani ja >tekee< niiden mukaan, ---verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. [minnekä rakennat]
        Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät SITÄ huonetta vastaan, mutta se ei sortunut,----sillä --- se --- oli ---kalliolle perustettu.

        Tulemme monen virran viepäläiseksi, sateiden kastamaksi, tuulien puhaltamaksi, niin mikä varjelee SINUT? Eli kuunteletko Sanaa ja teet sen mukaan, vai perinneopitko on viepäläisenä virtana.?

        Mt 12:50 Sillä -jokainen- , joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.
        Niinpä niin. Jos tällä mielellä annetaan se pyhä suuntanto, siinä ei ole seksualisuutta, vaan jotain syvempää olemassa.
        Eli rakkauden kautta vaikuttava usko, Gal 5:6 Siinä on opetusta.
        Heb 11:7-8 kertoo Nooan teosta, mitä hän teki uskonkautta, saatuaan ilmoituksen ja perhekunta pelastui. säe8 kertoo Aabrahamista. kuuliaisuudesta sekä perintömaasta.
        Jaakob 2:20-24 turha ihminen, sinä, tahdotko tietää, että usko ilman tekoja on kuollut! Eli Abrahamilainen usko- sijaiseen ja siksi teot seuraavat uskoa.
        Jaakob vielä jatkaa luvussa 4 säe 17 Joka ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.

        ; ) iloitaan Herrassa, jopa "pyhällä" suun annolla!

        PALJONKO SINISIÄ PILLEREITÄ?


    • Anonyymi

      Jokainen tervehtii tavalla joka sopii kullekin, kädestä piteleminen on ällön intiimiä vieraan kanssa pidemmänlaulun ajan tms.

      • Anonyymi

        Joillekinhan se on ällöä jopa naulakon ääressä tullessa tervehtiminen kädestä. Se on niin "henkilökohtainen" asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillekinhan se on ällöä jopa naulakon ääressä tullessa tervehtiminen kädestä. Se on niin "henkilökohtainen" asia.

        Influenssa-epidemioiden aikaan se on jopa tyhmää.


    • Anonyymi

      Et, koen itsekin epämiellyttävänä muotomenoja mukailevan ohjatun toiminnan ja varsinkin flunssakausina.

      Hymyileminen on myöskin minulle vaikea toimitus . Varmaan sullakin on vaikeaa teeskennellä iloista tuntemattoman kädestä kiinniottaessa ja hymyillä yhtäaikaa.

      Toisaalta jos neitsyt sinkkunainen olisi kyseessä niin sitten olisi asia eri.

      CommandoHauis52cm

    • Anonyymi

      Ilmoitin seurakuntaan, jossa käyn, että en halua kätellä ketään, sehän on epähygieenistäkin - mutta tuntuu, että kättelykehoitukset vain kiihtyivät sen jälkeen.

      Onko tässä ruvettava käymään kirkossa, kun siellä ainakin saa olla rauhassa ilman kättelyitä ja toivotteluita.

      Mutta, ne puheet siellä kirkossa ovat mitä ovat niiden naispappien suusta... tosin ne Jeesusvirret tuntuvat niin hyvältä ja ne kaikki rukoukset ja ehtoollinen, joten jo niiden takia voisi käydä kirkon messussa.

      Kun vielä voisi heitää roskiin sen pride-julistuksen seinältä...

      • Anonyymi

        Jos menisin kuulemaan saarnaa johonkin kirkkoon tai muualle niin jos ovella olisi porttokirkon leipäpappi koura ojossa sanoisin että kuullaan ensin mitä puhut ja sitten saatat saada kiitoksen sanat tai kirouksen molemmin käsin. Mitä Jeesus sanoi juudakselle suun antamisesta? Juudaksia on ollut aina eikä sellaisia pidä mennä kuulemaan.


      • Anonyymi

        Vaihtoehtona tässä on lähetyshiippakunnan kirkonmenot. Ovella on pastori tai kaksi kättelemässä, muuten saa olla rauhassa kosketuksilta. Seisomaan noustaan Rtun tekstienluvun, kiitosvirren ja usk.tunnustuksen ajaksi. Se pitää ottaa verenkierron hoitamisen kannalta, kun se pitkä istuminen yhteen menoon on vaarallista. Saarnatkin ovat useimmiten jämäköitä ja aina päivän Rtun tekstiin perustuvia. Joskus kuivakkaita ja tylsiä toki, mutta silloin voi ottaa pienet valvetorkut. Parempi niin, kuin typerät vitsinväännöt ja tekohauskuus.

        Sleyllä on hyvää toimintaa myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtoehtona tässä on lähetyshiippakunnan kirkonmenot. Ovella on pastori tai kaksi kättelemässä, muuten saa olla rauhassa kosketuksilta. Seisomaan noustaan Rtun tekstienluvun, kiitosvirren ja usk.tunnustuksen ajaksi. Se pitää ottaa verenkierron hoitamisen kannalta, kun se pitkä istuminen yhteen menoon on vaarallista. Saarnatkin ovat useimmiten jämäköitä ja aina päivän Rtun tekstiin perustuvia. Joskus kuivakkaita ja tylsiä toki, mutta silloin voi ottaa pienet valvetorkut. Parempi niin, kuin typerät vitsinväännöt ja tekohauskuus.

        Sleyllä on hyvää toimintaa myös.

        Ja nekin siellä kourat ojossa tervehtimässä mahdollisia rahantuojia? Kiitos tiedosta ei tarvitse mennä kuulemaan niitä. Aiemmin ne eheyttivät homoja ja jos arvosteli sai bannit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nekin siellä kourat ojossa tervehtimässä mahdollisia rahantuojia? Kiitos tiedosta ei tarvitse mennä kuulemaan niitä. Aiemmin ne eheyttivät homoja ja jos arvosteli sai bannit.

        Lhpk:ssa ei ole harjoitettu mitään ”homojen eheyttämistä”.
        Sekoittanet johonkin muuhun tahoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lhpk:ssa ei ole harjoitettu mitään ”homojen eheyttämistä”.
        Sekoittanet johonkin muuhun tahoon.

        Kylläpä harjoitettiin. Minut bannattiin heti ja sen vuoksi soitin säätiön papille ja sanoin suorat sanat, eikä se homokirkosta paljoa eroa. Roskaväkeä on pesiytynyt siihen joukkoon eikä se ole mitenkään ihmeellistä.


      • Sinähän voit seuroihin mennessäsi laittaa hygienian vuoksi kirurgien käyttämät ohuet suojahanskat käsiisi. Niitä on laatikossa yleensä 100 paria. On myytävänä esim. Minimanissa tai Tokmanilla. Laatikon hinta on kympin kantturoissa.


      • Anonyymi
        Steyr kirjoitti:

        Sinähän voit seuroihin mennessäsi laittaa hygienian vuoksi kirurgien käyttämät ohuet suojahanskat käsiisi. Niitä on laatikossa yleensä 100 paria. On myytävänä esim. Minimanissa tai Tokmanilla. Laatikon hinta on kympin kantturoissa.

        En minä niitä kumihanskoja käytä. Nyrkkeilyhanskan tapaisia jotka sopivat jokaisen kättelevän rahan kinuajan turpaan, varsinkin sinun rumaan naamaasi. Jatka vain käteenvetämistä niillä kumihanskoilla.


    • Anonyymi

      Lapsellista touhua. Ja epähygienistä. Kuulijoita kohdellaan kuin he olisivat täysiä idiootteja. Mutta saahan siihenkin muutaman minuutin upotettua. Sehän yms. ihmeelliset kommervenkit ovat saarna-ajasta pois. Ja vitsit päälle. Ja naurut. Ja taputukset. Ja ylös alas jumpat. Sitten hoilotetaan ylistysmantraa tunti. Eipä jää Jumalan Sanalle aikaa kuin korkeintaan 15-20 minuuttia. Surullista, todella surullista.
      Jumalan Sana on kaikenkaikkea niiin vesitettyä, niiin laimennettua, että tulee ihan paha olo sisimpään, kun joutuu joskus tällaiseen tilanteeseen. Siis harkitse tarkkaan mihin menet.

    • Anonyymi

      Se on jopa vallankäyttöä, tehkää nyt siellä sitä ja tätä, sanokaa näin ja näin..kyllä täyspäiset ihmiset tietävät mitä ihan omasta aloitteestaan haluavat sanoa. Itse nyökkään ja siten tervehdin ja hymyt päälle.

      Lukekaa nyt hyvät ihmiset aloitus jotka vaaditte temppuja!!!

    • Anonyymi

      Täytyy taas kertoo tää,kun eräässä kokouksessa vieraileva puhuja kehoitti nousemaan ylös ja sanomaan pastorillemme,minä rakastan sinua.Minä olin ainoa,joka en noussut.Toinen kokous,katsokaa vierustoverianne ja kehukaa hänen vaatteita tai hänen persoonaa!!!!Sitten seurakunta nauraa hysteeristä naurua papin ollessa tyytyväinen,seurakunta tottelee.

    • Anonyymi

      Päiväkodin ja alkuopetuksen juttuja tuollaiset temput.

    • Anonyymi

      Seurakunnassa pitäisi myös kunnioittaa ihmisen koskemattomuutta. Ei kaikki vaan todellakaan tykkää tulla vetovieraan koskettelemaksi.
      Olin eräässä seurakunnassa puolisoni kanssa ja siellä pyydettiin laittamaan käsi vieressä istuvan olalle ja siunata. Tein työtä käskettyä ja laskin kädeteni hänen selkään, mutta kappas sieltä takaa joku oli myös laittanut olalle..siis ihan oikeesti, en ymmärrä.

      • Anonyymi

        Tuokin on mielestäni väärin.En minä ainakaan halua,että joku laittaa kätensä olalleni ja siunaa,enhän tiedä,mikä henki siunaajassa on,mitä on touhunnut,hyi.Jos haluan siunausta,pyydän itse.Joissain kokouksissa olen ollut,missä alussa kierretään sali ja tervehditään kättelemällä.Teeskenneltyä naurua ja jonkun käsi on hikinen.Ei tunnu hyvältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on mielestäni väärin.En minä ainakaan halua,että joku laittaa kätensä olalleni ja siunaa,enhän tiedä,mikä henki siunaajassa on,mitä on touhunnut,hyi.Jos haluan siunausta,pyydän itse.Joissain kokouksissa olen ollut,missä alussa kierretään sali ja tervehditään kättelemällä.Teeskenneltyä naurua ja jonkun käsi on hikinen.Ei tunnu hyvältä.

        Kannattaa hommata kotiin suuri akvaario ja pysyä siellä, ettei vain mikään tartu, eikä mennä mihinkään, koska kaikki saastuttaa.
        Ongelma on siis sinussa, eikä naapurin kädessä.

        Nykyään ihmiset sairastuvat astmaan ym. hygieniatautiin.
        Tutkijat ovat todenneet, että maaseudulla, missä metsän ja navetan bakteerikanta kantautuu sisälle, ihmiset ovat terveempiä, kuin citytiskirätti antibakteerintappaja kodissa asuva perhe, jossa sinunlaisella on hengitysuoja suulla ja pelko taudista.

        Tuli mieleeni koulukaverini. Aina kun lehti kirjoittaa jostain taudista, hän soittaa aina terveysjärjestelmiin ja etsii kaiken tiedon että varjeltuisi "normaaleilta" elämänvaivoilta, joka vahvistaisi kuitenkin ihmistä.
        Jaa ja vielä toinen muistikuva 1950- luvulta. Serkun perhe oli koko talven aivan terveenä, ei koulussa lapset sairastunut mihinkään sairauteen.
        Vastaus löytyi keväällä kaivon juomavedestä. Siellä oli kuolleina jyrsijöitä ja tuota vettä olivat juoneet. Eli elimistö sai juomavedestä sellaista, että elimistö joutui taistelemaan terveydestä ja vastustuskykyisyys tuli jokaiseen sairauteen niin, ettei flunssat, eikä sairaudet kävelleet tuohon perheeseen.
        Siis, mene akvaarioon, tai ota elämästäsi kiinni ja ota kädestä kiinni, varsinkin kadulta pelastuneen tai kokoukseen tulleen henkilön kädestä, jossa elämän tuoksu viestii tulevasta terveydestä sinua kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa hommata kotiin suuri akvaario ja pysyä siellä, ettei vain mikään tartu, eikä mennä mihinkään, koska kaikki saastuttaa.
        Ongelma on siis sinussa, eikä naapurin kädessä.

        Nykyään ihmiset sairastuvat astmaan ym. hygieniatautiin.
        Tutkijat ovat todenneet, että maaseudulla, missä metsän ja navetan bakteerikanta kantautuu sisälle, ihmiset ovat terveempiä, kuin citytiskirätti antibakteerintappaja kodissa asuva perhe, jossa sinunlaisella on hengitysuoja suulla ja pelko taudista.

        Tuli mieleeni koulukaverini. Aina kun lehti kirjoittaa jostain taudista, hän soittaa aina terveysjärjestelmiin ja etsii kaiken tiedon että varjeltuisi "normaaleilta" elämänvaivoilta, joka vahvistaisi kuitenkin ihmistä.
        Jaa ja vielä toinen muistikuva 1950- luvulta. Serkun perhe oli koko talven aivan terveenä, ei koulussa lapset sairastunut mihinkään sairauteen.
        Vastaus löytyi keväällä kaivon juomavedestä. Siellä oli kuolleina jyrsijöitä ja tuota vettä olivat juoneet. Eli elimistö sai juomavedestä sellaista, että elimistö joutui taistelemaan terveydestä ja vastustuskykyisyys tuli jokaiseen sairauteen niin, ettei flunssat, eikä sairaudet kävelleet tuohon perheeseen.
        Siis, mene akvaarioon, tai ota elämästäsi kiinni ja ota kädestä kiinni, varsinkin kadulta pelastuneen tai kokoukseen tulleen henkilön kädestä, jossa elämän tuoksu viestii tulevasta terveydestä sinua kohtaan.

        Annan koskettaa,jopa halata,mutta en näiden irvokkaiden,omahyväisten teeskentelijöiden,en ole bakteerikammoinen,vaan uskonnollisten,limaisten uskiskammoinen.Kuinka rakkaudellinen oletkaan,piruilet,mene akvaarioon!On ihanaa,kun seuransa saa valita,joten kauaksi hellareista.Oliko muuten sekin terveyden tuoksu,kun pastori alttarilla kosketti rintaani????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa hommata kotiin suuri akvaario ja pysyä siellä, ettei vain mikään tartu, eikä mennä mihinkään, koska kaikki saastuttaa.
        Ongelma on siis sinussa, eikä naapurin kädessä.

        Nykyään ihmiset sairastuvat astmaan ym. hygieniatautiin.
        Tutkijat ovat todenneet, että maaseudulla, missä metsän ja navetan bakteerikanta kantautuu sisälle, ihmiset ovat terveempiä, kuin citytiskirätti antibakteerintappaja kodissa asuva perhe, jossa sinunlaisella on hengitysuoja suulla ja pelko taudista.

        Tuli mieleeni koulukaverini. Aina kun lehti kirjoittaa jostain taudista, hän soittaa aina terveysjärjestelmiin ja etsii kaiken tiedon että varjeltuisi "normaaleilta" elämänvaivoilta, joka vahvistaisi kuitenkin ihmistä.
        Jaa ja vielä toinen muistikuva 1950- luvulta. Serkun perhe oli koko talven aivan terveenä, ei koulussa lapset sairastunut mihinkään sairauteen.
        Vastaus löytyi keväällä kaivon juomavedestä. Siellä oli kuolleina jyrsijöitä ja tuota vettä olivat juoneet. Eli elimistö sai juomavedestä sellaista, että elimistö joutui taistelemaan terveydestä ja vastustuskykyisyys tuli jokaiseen sairauteen niin, ettei flunssat, eikä sairaudet kävelleet tuohon perheeseen.
        Siis, mene akvaarioon, tai ota elämästäsi kiinni ja ota kädestä kiinni, varsinkin kadulta pelastuneen tai kokoukseen tulleen henkilön kädestä, jossa elämän tuoksu viestii tulevasta terveydestä sinua kohtaan.

        Sinä olet täysi peto,miten ivallisesti kirjoitat.Minulla on ystävä,jota hellariperheessä on käytetty hyväksi,hän ei anna koskettaa traumansa takia.Toivottavasti yksikään rikkoutunut ei joudu läheisyyteesi.Jokaisella on oikeus kieltäytä,jos ei halua kosketusta tai haleja.Niin sairas on tuollainen yhteisö,missä käskytetään tekemään niinkuin pikkulapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet täysi peto,miten ivallisesti kirjoitat.Minulla on ystävä,jota hellariperheessä on käytetty hyväksi,hän ei anna koskettaa traumansa takia.Toivottavasti yksikään rikkoutunut ei joudu läheisyyteesi.Jokaisella on oikeus kieltäytä,jos ei halua kosketusta tai haleja.Niin sairas on tuollainen yhteisö,missä käskytetään tekemään niinkuin pikkulapsia.

        No, tuolla määreellä, mitä esiintuot, niin akvaario on paras elämänpaikka.
        Maailma on täysi - konservatoriosta- takseihin, ym. jossa on hyväksikäyttäjää ollut liikkeellä ja ethän voi koskea mihinkään, etkä istua mihinkään, kun aika on paha.
        Ei seurakuntakaan valitettavasti pettäjien takia ole puhdas.
        Jopa Jeesusta suudeltiin ja senjälkeen vietiin ristille. Jos näköalaa ei asioihin ole.
        Jos taas kurinpitoa kohti katsotaan, ja erotetaan yhteydestä, moni sitten maailmassa itkee, että miten seurakunta voi olla noin paha, että erotetaan.
        Eli aina on itkuporukkaa joukossa.
        Vastuualueet tiedetään jokaisessa yhteisössä, olkoo intti- seriffi- oikeuslaitos- sairaalahenkilökunta- kirkko- jne. jne.
        Jokainen ottaa ja mittaa kun väärintekijä on joukossa. Siksi ei kannata vetäytyä ja alkaa inhota.
        Isokirja kertoo myös, että tuomiolle mennään ja siellä viimekädessä on jako.

        Palaan vielä teihin itkijöihin. Kaikesta noustaan. Olen itsekin ulkopuolisuudessa uskovaisuudessa hyväksikäytetty, josta istui oikeus.
        Rikospoliisi sanoi, minulle nuorelle, alaikäiselle, että toivon, että sinusta tulee ehjä ihminen. Ja tuli.
        En rähmi asioissa ja älkää tekään rähmikö. SE on ällöä ja siksi menkää hikisiä käsiä karkuun, koska normaalisti ihmisen kädet hikoavat.
        Ja jos ei halua pitää kädestä, kenenkään ei ole pakko pitää.
        Mutta, on parempi ehjäytyä tietoisesti.
        On nähtävä, että maailma on ongelmapesä, mutta se ei tarkoita sitä, että KAIKKI on sen ongelman tekijöitä. Se on sairas näköala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tuolla määreellä, mitä esiintuot, niin akvaario on paras elämänpaikka.
        Maailma on täysi - konservatoriosta- takseihin, ym. jossa on hyväksikäyttäjää ollut liikkeellä ja ethän voi koskea mihinkään, etkä istua mihinkään, kun aika on paha.
        Ei seurakuntakaan valitettavasti pettäjien takia ole puhdas.
        Jopa Jeesusta suudeltiin ja senjälkeen vietiin ristille. Jos näköalaa ei asioihin ole.
        Jos taas kurinpitoa kohti katsotaan, ja erotetaan yhteydestä, moni sitten maailmassa itkee, että miten seurakunta voi olla noin paha, että erotetaan.
        Eli aina on itkuporukkaa joukossa.
        Vastuualueet tiedetään jokaisessa yhteisössä, olkoo intti- seriffi- oikeuslaitos- sairaalahenkilökunta- kirkko- jne. jne.
        Jokainen ottaa ja mittaa kun väärintekijä on joukossa. Siksi ei kannata vetäytyä ja alkaa inhota.
        Isokirja kertoo myös, että tuomiolle mennään ja siellä viimekädessä on jako.

        Palaan vielä teihin itkijöihin. Kaikesta noustaan. Olen itsekin ulkopuolisuudessa uskovaisuudessa hyväksikäytetty, josta istui oikeus.
        Rikospoliisi sanoi, minulle nuorelle, alaikäiselle, että toivon, että sinusta tulee ehjä ihminen. Ja tuli.
        En rähmi asioissa ja älkää tekään rähmikö. SE on ällöä ja siksi menkää hikisiä käsiä karkuun, koska normaalisti ihmisen kädet hikoavat.
        Ja jos ei halua pitää kädestä, kenenkään ei ole pakko pitää.
        Mutta, on parempi ehjäytyä tietoisesti.
        On nähtävä, että maailma on ongelmapesä, mutta se ei tarkoita sitä, että KAIKKI on sen ongelman tekijöitä. Se on sairas näköala.

        Sinulla on ongelma ,minulla on paljon rakastavia ihmisiä ympärilläni,koskettelemme,mieheni hyväilee minua,ihanaa.Käyn mummia katsomassa,halimme ja hän antaa suukkoja.mutta hellareiden en anna koskettaa.Oli muuten komea nuori mies jakamassa haleja keskustassa, kysyin oletko joku lahkolainen,sanoi ei,haluaa jakaa rakkautta,sitten halattiin ja kauan!!!!!Sanoi,tämä komistus,ainutlaatuinen kokemus,tunsin ihanan voiman,tiesin,että se oli Pyhä Henki!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tuolla määreellä, mitä esiintuot, niin akvaario on paras elämänpaikka.
        Maailma on täysi - konservatoriosta- takseihin, ym. jossa on hyväksikäyttäjää ollut liikkeellä ja ethän voi koskea mihinkään, etkä istua mihinkään, kun aika on paha.
        Ei seurakuntakaan valitettavasti pettäjien takia ole puhdas.
        Jopa Jeesusta suudeltiin ja senjälkeen vietiin ristille. Jos näköalaa ei asioihin ole.
        Jos taas kurinpitoa kohti katsotaan, ja erotetaan yhteydestä, moni sitten maailmassa itkee, että miten seurakunta voi olla noin paha, että erotetaan.
        Eli aina on itkuporukkaa joukossa.
        Vastuualueet tiedetään jokaisessa yhteisössä, olkoo intti- seriffi- oikeuslaitos- sairaalahenkilökunta- kirkko- jne. jne.
        Jokainen ottaa ja mittaa kun väärintekijä on joukossa. Siksi ei kannata vetäytyä ja alkaa inhota.
        Isokirja kertoo myös, että tuomiolle mennään ja siellä viimekädessä on jako.

        Palaan vielä teihin itkijöihin. Kaikesta noustaan. Olen itsekin ulkopuolisuudessa uskovaisuudessa hyväksikäytetty, josta istui oikeus.
        Rikospoliisi sanoi, minulle nuorelle, alaikäiselle, että toivon, että sinusta tulee ehjä ihminen. Ja tuli.
        En rähmi asioissa ja älkää tekään rähmikö. SE on ällöä ja siksi menkää hikisiä käsiä karkuun, koska normaalisti ihmisen kädet hikoavat.
        Ja jos ei halua pitää kädestä, kenenkään ei ole pakko pitää.
        Mutta, on parempi ehjäytyä tietoisesti.
        On nähtävä, että maailma on ongelmapesä, mutta se ei tarkoita sitä, että KAIKKI on sen ongelman tekijöitä. Se on sairas näköala.

        Ja toisekseen,sinä et tiedä elämästäni mitään,enkä ala tässä kerskaamaan,mistä olen selvinnyt,kuten itse teet.Täällä on monia kommentteja,jotka eivät halua että heitä kosketetaan,riehu heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet täysi peto,miten ivallisesti kirjoitat.Minulla on ystävä,jota hellariperheessä on käytetty hyväksi,hän ei anna koskettaa traumansa takia.Toivottavasti yksikään rikkoutunut ei joudu läheisyyteesi.Jokaisella on oikeus kieltäytä,jos ei halua kosketusta tai haleja.Niin sairas on tuollainen yhteisö,missä käskytetään tekemään niinkuin pikkulapsia.

        Ehkä he ovat kähmijöitä, kaappihomoja, tai ehkä pedofiilejä, jotka eivät pysty pitämään näppiänsä erossa ihmisistä(normaaleista)


    • Anonyymi

      Lue 4 Evankeliumia, kuuntele ja Tottele parhaasi mukaan kaikkea mitä JEESUS Sanoi ollaksesi Kristitty = Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi! esim:

      "Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni. Luukas 14:33.

      "Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele. Luukas 12:33.

      "Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Matteus 6:24. *jotkut käännökset käyttävät sanaa "rahaa" "mammonan" kohdalla.

      "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Markus 16:15.

      Kenenkään ei tarvitse eikä pidä työskennellä rahan tai katoavaisen ruuan eteen, vaan Jumalalle. Jumala huolehtii jokaisen tarpeista, jotka Hänelle työskentelee. Tällä tavalla voimme myös selvitä pedon merkki ja suuren ahdistuksen ajat. Tätä kutsutaan "Elää Uskosta".

      ÄLÄ koskaan ota pedon merkkiä! Lue Ilmestyskirja 13 ja varmuuden vuoksi Ilmestyskirja 22

      Dokumentti aiheeseen liittyen, Englanniksi: https://www.youtube.com/watch?v=B_foDpYGVJc

      Kaikki ilmaisia ja erittäin hyödyllisiä resursseja:

      truthseeking.co.uk / katso ainakin "freesources" ja "articles".

      Youtube soittolista, Jeesuksen Opetuksiin liittyen: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3gulrFr5tELMJUP7n_2H3mS

      Miten saada voitto seksuaalisesta synnistä: https://www.youtube.com/watch?v=1c-Km32ZpEQ

      Teot Armo Harmonia 3 osainen soittolista: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3jM6iESK-IKSBkNwhtWudKY

      Pyydän että jaat tätä jokaiselle mahdollisesti kiinnostuneelle jokapuolella, Kiitos! Rakkautta ja Rauhaa

      JUMALA Todella RAKASTAA meitä ja Tahtoo Pelastaa meidät kaikki !

      • Anonyymi

        Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi.
        Monet tutkijat, myös katolinen kirkko sijoittaa tämän lepopäivämuutoksen vuoteen 364 jKr. jolloin katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.

        Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen VALLAN tunnusmerkki, eli alusta asti. Tuomioden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi.
        Monet tutkijat, myös katolinen kirkko sijoittaa tämän lepopäivämuutoksen vuoteen 364 jKr. jolloin katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.

        Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen VALLAN tunnusmerkki, eli alusta asti. Tuomioden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

        1234567---

        Viikon ensimmäinen päivä, Sunnuntai, on ainoastaan adventismissa pedonmerkki.

        Ja jos se kerran on katolisen kirkon oppiin kuuluvaa potaskaa, mitä tekemistä sillä opilla on protestanttisiin kristillisten seurakuntiin kuuluvien keskuudessa?

        Anna siis katolisten seurata omaa oppiaan ja seuraa Sinä Kristusta Jeersusta, joka antaa iankaiikisen elämän toivon Raamatun Kirjoitusten mukaan.


    • Anonyymi

      Minä lopetin seurakunnassa käymisen, kun pakotettiin ottamaan vierustoveria kädestä kiinni ja sitä sun tätä...

      Ei kuulu Jumalan seurakunnan kokoontumiseen tuollainen pakottaminen ja johtaminen... siellä, missä vain muutama ihminen on koolla, on ihmisten välinen yhteys luonnollista, mutta massakokouksissa luonnotonta.

      Helluntaikirkko kieltää kodeissa kokoontumisen, ellei vetäjänä ole kirkon hyväksymä työntekijä (evankelista tai pastorioppilas).

      Ei kiitos. Katson parhaaksi keskustella tasa-arvoisesti muiden uskovien kanssa kotonani ja olenkin nyt etsinyt perinteisten seurakuntien ulkopuolella toimivia kristittyjä. Kiitos Jumalalle, löysinkin!

    • Anonyymi

      Kas kun ei vielä ole määrätty, että kokouksissa pitää hiplata vaikka vierustoverin persettä!

      • Ei sellaiseen varmaankaan tarvitse määräystä antaa..


    • Anonyymi

      En tykkää kätellä enkä halailla "pakosta".

    • Anonyymi

      Tällä puolella piipahdin - vierailulla - tulin katsomaan löytyisikö täältä parempaa kristillistä rakkautta ja mitä se on.

      Mutta..
      jaah että eikö se sitten oikeasti niin rakkaudellista vapaissa suunnissa ollutkaan tuo "veljien ja sisarten" yhteisen oikean uskon todeksi eläminen - olen ymmälläni.

      Kuinka voi tuntea niin vieraaksi "sisarensa" tai "veljensä Herrassa" että se on rasittavaa, inhottavaa ja jopa ällöä kuten ketjussa ilmaistiin?

      - Ihan H-moilasena nyt kyselen - eikö se olekaan niin kivaa ja hyvää kaikki siellä kuin annettu on ymmärtää , mitä nuo sisar- ja veli jutut teille oikeastaan merkitsevät - onko se jotain päälleliimattua fuulaa vain..leikisti jms Tämäkö on totuus, huui..

      tuskin saan vastauksia..

      (kui2)

      • Anonyymi

        korjaan
        Kuinka voi tuntea niin vieraaksi "sisarensa" tai "veljensä Herrassa" että heidän lähestymisensä on rasittavaa, inhottavaa ja jopa ällöä kuten ketjussa ilmaistiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        korjaan
        Kuinka voi tuntea niin vieraaksi "sisarensa" tai "veljensä Herrassa" että heidän lähestymisensä on rasittavaa, inhottavaa ja jopa ällöä kuten ketjussa ilmaistiin?

        Sisar ja veli herrassa sanonta on teeskentelyä,niinkuin hovinarrin esitys,naurettavaa.En anna yhdenkään koskea,pelkkä ajatuskin tekee huonovointiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisar ja veli herrassa sanonta on teeskentelyä,niinkuin hovinarrin esitys,naurettavaa.En anna yhdenkään koskea,pelkkä ajatuskin tekee huonovointiseksi.

        Ahaa ja just..joo, ts. se oppi on merkityksetön - onkohan muuta..yhtä samantekevää.

        (kui2)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisar ja veli herrassa sanonta on teeskentelyä,niinkuin hovinarrin esitys,naurettavaa.En anna yhdenkään koskea,pelkkä ajatuskin tekee huonovointiseksi.

        Vastaan minäkin. Ketkä ovat veljiäni ja sisariani sanoi Jeesus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        korjaan
        Kuinka voi tuntea niin vieraaksi "sisarensa" tai "veljensä Herrassa" että heidän lähestymisensä on rasittavaa, inhottavaa ja jopa ällöä kuten ketjussa ilmaistiin?

        Vaikka itse lähestyisit 'sisartasi' tai 'veljeäsi' kuinkakin avoimella mielellä, niin kun lähestyttävissä vastaaottajissa on kaikenkarvaista villasukan kuluttajaa, niin se vastaanotto tökkää yleensä tähän toteamukseen, että kun ei tunneta toisiamme, niin pompi vaan omillasi..


    • Anonyymi

      Käskyttäminen kosketukseen ei ole mukavaa niiden mielestä jotka haluavat koskemattomuutta ja ovat vapaita tervehtimään omalla tavallaan. Ei liity mitenkään sisar- ja veljesrakkauteen. Usein ihminen haluaa toimia kuten on luontevaa.

    • Anonyymi

      Pakkokättely ja pakkohymyily tuntemattomille on meille suomalaisille ahdistavaa. Kyseessä on amerikkalainen tapa, jossa täysin toisilleen tuntemattomat kyselevät kadulla toisiltaan kuulumisia ilman että oikeasti olisivat edes kiinnostuneita vastauksesta, kunhan haluavat ulospäin antaa itsestään positiivisen kuvan.

      Itse olen sen verran evankelioimishenkinen, että aina ajattelen, että seurakunnankokouksen tulee olla arvokas ja ihmisen yksityisyyttä kunnioittava tilaisuus, jonne 20 vuotta uskossa ollut Liisa voi tuoda Jumalan Sanan kuuloon myös metallimiehenä työskentelevän tosimies Martin - ilman pelkoa, että Martti pakotetaan piirileikkeihin tuntemattomien kanssa.

      • Anonyymi

        Kuvitelkaa jos Liisa on 20 vuotta rukoillut, että puoliso Martti tulisi uskoon, ja sitten 20vuoden päästä Martti vihdoin suostuu lähtemään kokoukseen, niin tilaisuuden tulee antaa tilaa rauhassa pohtia asioita.


    • Anonyymi

      Olen sellainen mies että vaivaannun vaikka sukulainen halaisi.

      Ystävä on erikseen.

      Tuntematon kristitty on jäänyt halaamatta.

      Saan vähän halauksia enkä itse niitä anna.

      Halaaminen tuntuu hyvältä ja pahalta samaan aikaan. Se, miltä halaus tuntuu riippuu halauskumppanistakin.

      Itse haluaisin oikean ystävyyden ensin ja halauksia sen jälkeen mutta mieluiten haluaisin vaimon ja halauksia vain vaimolta.

      Kättely on muuten asia josta olen luopunut vuosia sitten hygieniasyistä.Poikkeuksellisesti kättelen kuitenkin jos se on tilanteen pakottamaa ja voin sitä kautta varmistella omaa etuani etten kättelemättömyydelläni loukkaisi sopimusosapuolta ja hän toteaisi mua sivistymättömäksi kun en anna kättäni koskettaa bakteereja vilisevällä kädellään.Pakkokättelyitä varten suosittelen pikkupulloa käsidesiä mukana pidettäväksi. Lidlistäkin saa sellaisia nykyään.

      • Anonyymi

        Se jää tuolla mentaalilla se vaimo kyllä saamatta.

        ja voi olla hyvä niin.


      • Anonyymi

        Saattaa olla että kättelystä saa paljon lahkobakteereja, joten en suosittele käpälöintiä.


    • Anonyymi

      Spiritistisissä istunnoissa otetaan toisista kädestä ja sillä tavalla kuulema se spiritistinen henkivalta saadaan kulkemaan kaikkien läpi. Sellaista on tietysti varottava ja onhan se inhottavaakin. Ei kenenkään ole pakko ottaa ketään kädestä.

      • Anonyymi

        Muistan kun eräs jo edesmennyt sanoi että kun ollaan ringissä niin virta kulkee...


    • Anonyymi

      Tykkään halata vain puolisoni.

    • Anonyymi

      En tiedä olenko ihan väärässä mutta vanha sanonta kun Henki poistuu niin konstit alkaa..voi olla ettei sovi tähän. :O

      • Anonyymi

        Kyllä sopii. Ja vielä olen havainnut myös, että kun henki loppuu, niin huuto alkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sopii. Ja vielä olen havainnut myös, että kun henki loppuu, niin huuto alkaa.

        Ei voi huutaa, jos ei ole henkeä.
        Jopa politiikassa jossa on henkeä, on ääntä.


    • Anonyymi

      Kaikki "käskystä tekeminen" ei tunnu hyvältä. En pidä siitä, kun ovella on joku käsi ojossa toivottamassa tervetulleeksi. Se seurakunta, johon menen on "oma seurakuntani", joskus ihmettelin, kun toivotettiin tervetulleeksi (kotiini)! Samoin en pidä siitä, että joissakin luterilaisissa on ovella joku ojentelemassa virsikirjaa ja ohjelmaa. Laitetaan ne näkyvälle paikalle esiin ja siitä voi joikainen ottaa itse. Joskus vaan ei siedä kenenkään huomiota. Tiedän, että haluaa vain ihan rauhassa mennä istumaan ilman kenenkään ylimääräistä huomiota. Nyökkääminen tervehtien on ihan eri asia. Selvennykseksi, että kävin hellareissa paljon, mutta palasin luterilaiseen!

    • Anonyymi

      Joo siellä on hyvät penkit ja tyhjät puheet, istu vain siellä.

      siellä ei käsketä muuta kuin maksaa veronsa ajallaan ja muuten olla hiljaa.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse mennä kauemmaksi kuin rajan taakse länteen, niin on paljon luonnollisempaa ihmisille hymyillä ja vaihtaa joku sana vieressä olevan kanssa. Kun sitten mennään eteläisimmille maille, on aivan luonnollista aloittaa juttu vieraampien kanssa ja olla heille ystävällinen.
      No, suomalaiset voi jöröttää omiin läjiinsä, jos niin kerta haluavat!

      • Anonyymi

        Ruotsissa on ruotsalaisten tavat. Idässä on idän tavat. Etelässä on etelän tavat. Täällä Pohjolassa on pohjolan tavat. Kukin tavallaan, eikä ainoata oikeaa tapaa ole. Mutta tietysti oman kulttuurin tapaan kannattaa toimia, jotta voitetaan mahdollisimman paljon sieluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissa on ruotsalaisten tavat. Idässä on idän tavat. Etelässä on etelän tavat. Täällä Pohjolassa on pohjolan tavat. Kukin tavallaan, eikä ainoata oikeaa tapaa ole. Mutta tietysti oman kulttuurin tapaan kannattaa toimia, jotta voitetaan mahdollisimman paljon sieluja.

        Minä vaivaivaivaivaivainen maaaatka mies maaaaan, en ooooota käjest eees naaapuria, muuuut oon uskoss vaevaevaenen matkaaaaaamies maaan..

        Näen ylistellläänn suomalaeses miespiiris. vae vae vae vae et on ihanoo,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vaivaivaivaivaivainen maaaatka mies maaaaan, en ooooota käjest eees naaapuria, muuuut oon uskoss vaevaevaenen matkaaaaaamies maaan..

        Näen ylistellläänn suomalaeses miespiiris. vae vae vae vae et on ihanoo,

        En koe olevani vaivainen. Jeesus antaa ilon sydämeeni. Mutta sen uskosta osattoman metallimies Martin vuoksi tilaisuuden tulee olla arvokas ja sellainen, joka antaa tilaa rauhalliselle tutustumiselle asioihin. Ettei heti pakotettaisi tekohymyn takaa kättelyyn, piirileikkeihin ja muihin hyppimisiin ja pomppimisiin. 50-v metallimies ei käskystä hyppää, kuin korkeintaan kirkon ovesta pihalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En koe olevani vaivainen. Jeesus antaa ilon sydämeeni. Mutta sen uskosta osattoman metallimies Martin vuoksi tilaisuuden tulee olla arvokas ja sellainen, joka antaa tilaa rauhalliselle tutustumiselle asioihin. Ettei heti pakotettaisi tekohymyn takaa kättelyyn, piirileikkeihin ja muihin hyppimisiin ja pomppimisiin. 50-v metallimies ei käskystä hyppää, kuin korkeintaan kirkon ovesta pihalle.

        No, ne metallimiehet sitten menevät hyppäämään metallimusiikkiporukan hippaloihin. Tuskin ne siellä tikkuisena ukkona ovat.
        Jos vähänkään katsoo tuota menoa, niin seurakunnissa on vähäistä ja luultavasti nykyaikana- elämä on muuttumasta hautajaisjumalanpalveluksista elämän puolelle.
        Jo tummaihoisten maailmassa usko on näkynyt vuosisadannäkyvyydellä, että meidän silmillä kuvattuna, menevät letkajenkkaa.
        Aikoinaan Mauri Viksten- edesmennyt lähetyssaarnaaja käytti juuri tuota ilmaisua. Eli- tummaihoisen sydän on elämää täysi.
        Me- jotka olemme olleet ryssäpelossa vuosisatoja, niin peläten kuusetakaa katsotaan ja hyssytellään ja ollaan mustissa,
        palevelemme jumalaa- suomalaisittain. Minä vaivaivaivaivanen matkamies hartaana nousee huulilta se OIKEA muoto- meno usko pois


    • Anonyymi

      Yksin voi vetäistä toisesta kädestä.

    • Ja sitten istuu siellä kuolaava homo joka alkaa luulla ties mitä.

      • Anonyymi

        Niinpä.Olen nainen,joka hellareissa ystävystyin naiseen,enkä tiennyt,että hän on lesbo!!!!!Halin ja annoin koskettaa,siitä hän kuvitteli,että olen halukas.Kutsui kotiin,meni suihkuun ja tuli alastomana eteeni,ehdottaen seksiä!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.Olen nainen,joka hellareissa ystävystyin naiseen,enkä tiennyt,että hän on lesbo!!!!!Halin ja annoin koskettaa,siitä hän kuvitteli,että olen halukas.Kutsui kotiin,meni suihkuun ja tuli alastomana eteeni,ehdottaen seksiä!!!!!!!

        Kyselin kaverilta onko se äijä homo? Oikein rovasti sai pojat mukaansa viinan avulla. Eräs pojista kertoi että rovasti ilmestyi munasillaan jotain saadakseen, mutta sai silmän mustaksi. Tapaus ei tietääkseni joutunut oikeuteen.


    • >>> Ottakaa vieressä olevaa kädestä...

      Ei voi tietää, missä se käsi oli hetkeä aikaisemmin.

      • Anonyymi

        voisi pussatakin jos vierellä seisova tai istuva on kaunis nainen.Kopeloidakin voisi,eikä siihen lupaa kannata kysyä,etenkään jos on muslimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voisi pussatakin jos vierellä seisova tai istuva on kaunis nainen.Kopeloidakin voisi,eikä siihen lupaa kannata kysyä,etenkään jos on muslimi.

        suomalaisiahan seurakunnissa, yritetty muuttaa "afrikkalaisiksi", - kaiken maailman karkeloilla, rummuilla, tanssilla, jne.
        Suomalaisuuteen on aina, kuulunut, hillitty. toisen "reviiriä" kunnioittava käytös.
        ei, edelleenkään kuulu suomalaisuuteen, sekään että vieressä istujalle ruvetaan läpättään, kuin vanhalle tutulle.

        Suomalaisella oikeus olla suomalainen. Toivottavasti myös kirkossa !


      • Anonyymi kirjoitti:

        voisi pussatakin jos vierellä seisova tai istuva on kaunis nainen.Kopeloidakin voisi,eikä siihen lupaa kannata kysyä,etenkään jos on muslimi.

        Olen hieman pettynyt, kun vastaus antaa sellaisen vaikutelman, ettei syntyperäinen suomalainen mies/nainen osaisi kopeloida ilman lupaa.


    • Anonyymi

      Tämä ketju selittääkin suomalaisten mielenterveysongelmat ja ahdistushäiriöt. Sairas kulttuuri.

    • Anonyymi

      Se suuhun anto uskonveljille kuuluu kristillisiin opetuksiin

    • Anonyymi

      Poliitikan vääntäjät,olette kuin fariseukset.
      Jos nykyaikana,ottaisitte jalkovälistänne kiinni ja miettistte?
      Tleeko Jormalainen takaisin tai saako kunnanjohtaja vanhoillis yhteisölisyytineen lähteä.
      Tervehdi vieressä olevaa poliitikka, kysymällä:
      Oletko veronmaksajien asialla ?
      Oletko samaa vanhaa Keskustaa mitä Liperissä on aina ollut?
      Kysy,miksi ei vanhat jouda jo pois?
      Saataisiin uutta,ei vanhoillista..
      Ei sdp.tä sillä punainen on pahasta,se on kommunismin väri.

    • Anonyymi

      Helluntaikirkko kieltää kodeissa kokoontumisen, ellei vetäjänä ole kirkon hyväksymä työntekijä (evankelista tai pastorioppilas).

      Näin joku täällä väitti. Tämä ei ole totta. Kuulun itsekkin ns. kotisoluun jossa tietty määrä uskovia kokoontuu yhdessä lukemaan Raamattua ja rukoilemaan.
      Näiden solujen vetäjille on oma koulutus ja uskottu vanhemmistoveli tms jonka luo voi mennä jos nousee vaikeita tilanteita.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe