Sähköautohaaveiku?

Anonyymi

Otetaampa mutama satatuhatta uutta sähköautoa? Latausverkostoa ei ole aloitettu rakentamaan. Kauanko se kestäisi ympä Suomea? Sihen tarvitaan miljonia kilometrejä kaapelilla, joka muovipäälysteistä. Mistä metalit. Muuta metalkeja mittareihin.. Maksaa vitusti. Sähköauto ei saasteeton.

78

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei me mitään autoista tajuta,vihersaasta!

      • Anonyymi

        Mersullaan tankkaamaan tullut Kai Porras oli tutustunut uusiutuvaan polttoaineeseen Nesteen markkinointimateriaalin perusteella. Hän oli tyytyväinen mahdollisuuteen ajaa lähes hiilineutraalisti.
        Tässä tulee paras tieto, minkä ilmastonmuutoksesta huolestunut dieselhenkilöauton omistaja voi Suomessa saada: voit tankata käyttöösi uusiutuvaa dieseliä ja tuottaa ilmakehään vähemmän fossiilista hiilidioksidia kuin ajamalla sähköautolla.

        Nesteen uusiutuvalla polttoaineella dieselauto tuottaa 12 grammaa hiilidioksidia kilometrillä, kun Suomen sähköverkosta ladattu täyssähköauto tuottaa 29 g.

        Suomessa käytettävä sähkö ei ole fossiilisesta hiilidioksidista vapaata. Motivan mukaan sähkön tuottaminen lisää ilmakehään 164 000 g hiilidioksidia megawattituntia kohden. Ja koska Suomen oloissa sähköauton keskimääräiseksi kulutukseksi arvioidaan yleisesti 0,2 kilowattituntia/km, saadaan laskutoimituksen tulokseksi ja sähköauton päästöluvuksi 29 g/km.

        Nesteen oman ilmoituksen mukaan sen tuottaman uusiutuvan dieselin raaka-aineiden keräykseen ja polttoaineen jalostukseen tarvitaan 12 grammaa hiilidioksidia diesel-autolla ajettua kilometriä kohti. Tämä on alle puolet sähköauton päästöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersullaan tankkaamaan tullut Kai Porras oli tutustunut uusiutuvaan polttoaineeseen Nesteen markkinointimateriaalin perusteella. Hän oli tyytyväinen mahdollisuuteen ajaa lähes hiilineutraalisti.
        Tässä tulee paras tieto, minkä ilmastonmuutoksesta huolestunut dieselhenkilöauton omistaja voi Suomessa saada: voit tankata käyttöösi uusiutuvaa dieseliä ja tuottaa ilmakehään vähemmän fossiilista hiilidioksidia kuin ajamalla sähköautolla.

        Nesteen uusiutuvalla polttoaineella dieselauto tuottaa 12 grammaa hiilidioksidia kilometrillä, kun Suomen sähköverkosta ladattu täyssähköauto tuottaa 29 g.

        Suomessa käytettävä sähkö ei ole fossiilisesta hiilidioksidista vapaata. Motivan mukaan sähkön tuottaminen lisää ilmakehään 164 000 g hiilidioksidia megawattituntia kohden. Ja koska Suomen oloissa sähköauton keskimääräiseksi kulutukseksi arvioidaan yleisesti 0,2 kilowattituntia/km, saadaan laskutoimituksen tulokseksi ja sähköauton päästöluvuksi 29 g/km.

        Nesteen oman ilmoituksen mukaan sen tuottaman uusiutuvan dieselin raaka-aineiden keräykseen ja polttoaineen jalostukseen tarvitaan 12 grammaa hiilidioksidia diesel-autolla ajettua kilometriä kohti. Tämä on alle puolet sähköauton päästöstä.

        Hulluinta "vihreässä" sähköautohuumassa on yksipuolinen katsantokanta.
        Nähdään VAIN valmis sähköauto kaupassa - yhtään ei välitetä mitä on tapahtunut kun akkujen materiaalia louhitaan ja liotetaan puhtaalla vedellä. Maata louhitaan hyvälläkin litiumin tuotantoalueella yli 1200tonnia yhtä litium tonnia kohden ! JA CO2 päästöjä aiheutuu n.200kg/KW ! Sähköauton elinikä menee kompensoidakseen nämä päästöt. Kulutettua ja saastutettua vettä ei voida korvata tai kompensoida mitenkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluinta "vihreässä" sähköautohuumassa on yksipuolinen katsantokanta.
        Nähdään VAIN valmis sähköauto kaupassa - yhtään ei välitetä mitä on tapahtunut kun akkujen materiaalia louhitaan ja liotetaan puhtaalla vedellä. Maata louhitaan hyvälläkin litiumin tuotantoalueella yli 1200tonnia yhtä litium tonnia kohden ! JA CO2 päästöjä aiheutuu n.200kg/KW ! Sähköauton elinikä menee kompensoidakseen nämä päästöt. Kulutettua ja saastutettua vettä ei voida korvata tai kompensoida mitenkään

        Olimme autoa vaihtamassa ja ajateltiin olla "vihreitä" ja ostetaan hypridi auto.
        Kauppoja oltiin tekemässä kun kysyin,paljonkohan autoon maksaa laittaa vetokoukku, kun sen tarvitsemme ? Myyjä sanoi että tuskin kannattaa asentaa,koska kärrissä tms. ei voi vidä kuin vihreitä terveisiä ! Vetokyky tai valmistajan ilmoitus sallitusta oli 350kg !
        Tulevaisuudessa karavaanarit ei ole enään tien tukkona jos ilmastohysteria jatkuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olimme autoa vaihtamassa ja ajateltiin olla "vihreitä" ja ostetaan hypridi auto.
        Kauppoja oltiin tekemässä kun kysyin,paljonkohan autoon maksaa laittaa vetokoukku, kun sen tarvitsemme ? Myyjä sanoi että tuskin kannattaa asentaa,koska kärrissä tms. ei voi vidä kuin vihreitä terveisiä ! Vetokyky tai valmistajan ilmoitus sallitusta oli 350kg !
        Tulevaisuudessa karavaanarit ei ole enään tien tukkona jos ilmastohysteria jatkuu

        Yhden automallin perusteella ei pitäisi tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Esimerkiksi Kia Niro plugin-hybridin perävaunumassa on 600/1 300 kg, joka riittää ainakin pienen vessan vetelyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluinta "vihreässä" sähköautohuumassa on yksipuolinen katsantokanta.
        Nähdään VAIN valmis sähköauto kaupassa - yhtään ei välitetä mitä on tapahtunut kun akkujen materiaalia louhitaan ja liotetaan puhtaalla vedellä. Maata louhitaan hyvälläkin litiumin tuotantoalueella yli 1200tonnia yhtä litium tonnia kohden ! JA CO2 päästöjä aiheutuu n.200kg/KW ! Sähköauton elinikä menee kompensoidakseen nämä päästöt. Kulutettua ja saastutettua vettä ei voida korvata tai kompensoida mitenkään

        Suomen "talvivaara" pieni vesistöjen saastuttaja. Maailmalla tuskin niinKÄÄN hyvin asioita hoidetaan kuin Suomessa - vihreät ihmeen hiljaa kaivostoiminnasta yleensäkin.
        Vaikka luontoa tuhotaan peruuttamattomasti - sähköautoilu tulevaisuuden ongelma, pelkästään auton lataus matkan päällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluinta "vihreässä" sähköautohuumassa on yksipuolinen katsantokanta.
        Nähdään VAIN valmis sähköauto kaupassa - yhtään ei välitetä mitä on tapahtunut kun akkujen materiaalia louhitaan ja liotetaan puhtaalla vedellä. Maata louhitaan hyvälläkin litiumin tuotantoalueella yli 1200tonnia yhtä litium tonnia kohden ! JA CO2 päästöjä aiheutuu n.200kg/KW ! Sähköauton elinikä menee kompensoidakseen nämä päästöt. Kulutettua ja saastutettua vettä ei voida korvata tai kompensoida mitenkään

        Maailman rikkaimmat yhtiöt omistaa suuren osan maapallon litim louhoksista.
        Saaneet vihreään hömppään kaikki mukaan, vastakkaiset mielipiteet ei media aikaa saa. Sähköautojen valmistuksen haitoista ja seurauksista ei puhu kukaan.
        YHTÄÄN päivää ei mene etteikö media syydä ilmastonmuutosta yms. Yleensä puhe kääntyy yksityisautoilun saasteisiin, vaikka sen osuus hyvin pieni n.3%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluinta "vihreässä" sähköautohuumassa on yksipuolinen katsantokanta.
        Nähdään VAIN valmis sähköauto kaupassa - yhtään ei välitetä mitä on tapahtunut kun akkujen materiaalia louhitaan ja liotetaan puhtaalla vedellä. Maata louhitaan hyvälläkin litiumin tuotantoalueella yli 1200tonnia yhtä litium tonnia kohden ! JA CO2 päästöjä aiheutuu n.200kg/KW ! Sähköauton elinikä menee kompensoidakseen nämä päästöt. Kulutettua ja saastutettua vettä ei voida korvata tai kompensoida mitenkään

        MINNE SÄHKÖAUTON SAA ESIM. HELSINGISSÄ LATAUKSEEN, SEN 100KM AJON JÄLKEEN, KUN NYT EI PARKKIPAIKKOJAKAAN MEINAA LÖYTYÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden automallin perusteella ei pitäisi tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Esimerkiksi Kia Niro plugin-hybridin perävaunumassa on 600/1 300 kg, joka riittää ainakin pienen vessan vetelyyn.

        Tuo korean ylpeys maksaa halvimmillaan 37000e ja on LADATTAVA hypridi.
        EI hypridi kuten auris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden automallin perusteella ei pitäisi tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Esimerkiksi Kia Niro plugin-hybridin perävaunumassa on 600/1 300 kg, joka riittää ainakin pienen vessan vetelyyn.

        Tuolla 37000e hintaisella kian hinnalla saa autojakin. Hypridillä,tuon merkin lisäksi paljon myös muita ongelmia järjestelmässä, kun vaihtaa sähkön ja bensan välillä. Bensassa käytettävä lisäaineita jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluinta "vihreässä" sähköautohuumassa on yksipuolinen katsantokanta.
        Nähdään VAIN valmis sähköauto kaupassa - yhtään ei välitetä mitä on tapahtunut kun akkujen materiaalia louhitaan ja liotetaan puhtaalla vedellä. Maata louhitaan hyvälläkin litiumin tuotantoalueella yli 1200tonnia yhtä litium tonnia kohden ! JA CO2 päästöjä aiheutuu n.200kg/KW ! Sähköauton elinikä menee kompensoidakseen nämä päästöt. Kulutettua ja saastutettua vettä ei voida korvata tai kompensoida mitenkään

        Niin, tämä on vihreiden mielestä maapollolle hyväksi - louhia litiumia.
        Juomavedestä on nyt jo pulaa, mm.Suomesta viedään juomavettä moniin maihin.
        Kun litium kaivoksilla saastutetaan pohjavedet, jumavedestä taistellaan tulevaisuudessa ja kirotaan sähköautotuotanto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersullaan tankkaamaan tullut Kai Porras oli tutustunut uusiutuvaan polttoaineeseen Nesteen markkinointimateriaalin perusteella. Hän oli tyytyväinen mahdollisuuteen ajaa lähes hiilineutraalisti.
        Tässä tulee paras tieto, minkä ilmastonmuutoksesta huolestunut dieselhenkilöauton omistaja voi Suomessa saada: voit tankata käyttöösi uusiutuvaa dieseliä ja tuottaa ilmakehään vähemmän fossiilista hiilidioksidia kuin ajamalla sähköautolla.

        Nesteen uusiutuvalla polttoaineella dieselauto tuottaa 12 grammaa hiilidioksidia kilometrillä, kun Suomen sähköverkosta ladattu täyssähköauto tuottaa 29 g.

        Suomessa käytettävä sähkö ei ole fossiilisesta hiilidioksidista vapaata. Motivan mukaan sähkön tuottaminen lisää ilmakehään 164 000 g hiilidioksidia megawattituntia kohden. Ja koska Suomen oloissa sähköauton keskimääräiseksi kulutukseksi arvioidaan yleisesti 0,2 kilowattituntia/km, saadaan laskutoimituksen tulokseksi ja sähköauton päästöluvuksi 29 g/km.

        Nesteen oman ilmoituksen mukaan sen tuottaman uusiutuvan dieselin raaka-aineiden keräykseen ja polttoaineen jalostukseen tarvitaan 12 grammaa hiilidioksidia diesel-autolla ajettua kilometriä kohti. Tämä on alle puolet sähköauton päästöstä.

        Tämä on VIHREILLE täysin sopimaton vaihtoehto - vähäpäästöinen ja pieni kulutuksinen polttomoottoriauto, bio polttoaineella.
        Vihreät haluaa litum louhoksia vain lisää maapallolle. Joissa käytetään puhdasta vettä prosesseihin - vedestä on NYT JO pulaa maapallolla. Käsittämätöntä että sähköautoilu on VIHREÄÄ !
        Kun louhinnassa tuotetaan valtavasti CO2 päästöjä ja kulutetaan puhdasta vettä.
        Premium tasoisen auton akkujen louhinnassa on tuotettu 1600kg, CO2 päästöjä, vettä on kulutettu n.80000 Litraa. Tosi vihreää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluinta "vihreässä" sähköautohuumassa on yksipuolinen katsantokanta.
        Nähdään VAIN valmis sähköauto kaupassa - yhtään ei välitetä mitä on tapahtunut kun akkujen materiaalia louhitaan ja liotetaan puhtaalla vedellä. Maata louhitaan hyvälläkin litiumin tuotantoalueella yli 1200tonnia yhtä litium tonnia kohden ! JA CO2 päästöjä aiheutuu n.200kg/KW ! Sähköauton elinikä menee kompensoidakseen nämä päästöt. Kulutettua ja saastutettua vettä ei voida korvata tai kompensoida mitenkään

        Eipä pääse ääneen tälläiset kuten "vihreitä valheita" dokumentti oli.
        On päätetty että Suomeen tulee sähköautot PISTE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden automallin perusteella ei pitäisi tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Esimerkiksi Kia Niro plugin-hybridin perävaunumassa on 600/1 300 kg, joka riittää ainakin pienen vessan vetelyyn.

        Olkoompa sähköauto tai hypridi molemmat on huonoja Suomen oloissa (hypridissä ongelmia muutenkin) . Latausverkko maksaa todella paljon. Jospa menette nyt huoltamolle sielä on pari latauspaikkaa. Taloyhtiöissä sähkökeskuksia joudutaan suurentamaan yms. Eihän sähköautolla uskalla pitemmälle lähteä, matkustusaika on ihan arvaamaton, kuinka on vapaita latauspaikkoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluinta "vihreässä" sähköautohuumassa on yksipuolinen katsantokanta.
        Nähdään VAIN valmis sähköauto kaupassa - yhtään ei välitetä mitä on tapahtunut kun akkujen materiaalia louhitaan ja liotetaan puhtaalla vedellä. Maata louhitaan hyvälläkin litiumin tuotantoalueella yli 1200tonnia yhtä litium tonnia kohden ! JA CO2 päästöjä aiheutuu n.200kg/KW ! Sähköauton elinikä menee kompensoidakseen nämä päästöt. Kulutettua ja saastutettua vettä ei voida korvata tai kompensoida mitenkään

        KUN sähköautoon pitää uusia akusto. Sen hinta on käsittämätön - lähes uuden auton hinta.
        BMW i3 akut maksaa 10000e ! e-golf akut 28000e ! Melkoinen pommi on ostaa käytetty sähköauto. Taas aletaan litiumia kaivaa lisää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla 37000e hintaisella kian hinnalla saa autojakin. Hypridillä,tuon merkin lisäksi paljon myös muita ongelmia järjestelmässä, kun vaihtaa sähkön ja bensan välillä. Bensassa käytettävä lisäaineita jne.

        NIIN TAI sillä hinnalla saa sähköautoon uudet akut ;) katsoin taloustaito lehdestä akkujen hintoja sähköautoon 10-35000e ! Edullinen käytettynä varmaan sähköauto


    • Anonyymi

      Sitä kyllä ihmettelen, miten vähän on sähköautot yleistyneet. Siis perheissä joilla on varaa. Sähköauton käyttö on lähes ilmaista. 0,12 e/kwh. Nyt rikkaampi väestö voisi hyödytää tätä verottamatonta aikaa.

      Mutta, onko yksikään hulluuteen hurahtanut ihminen / kansanedustaja ajatellut todellisuutta. Jos /kun maassamme siirryttisiin kokonaan sähköautojen käytöön, niin mistä otettaisiin ne verokertymät, jotka liittyvät tänä päivänä polttomoottori autojen verotukseen?
      Ainakaan sähkön hintataso ei olisi sama kuin nykyisin.

      m.l

      • Anonyymi

        No tietenkin kun sähköautojen osuus autokannasta kasvaa yli prosenttiin, keksitään uusia käyttövoimaveroja korvaamaan polttoaineverojen menetys. Tietysti kansalaisten riemuksi myös sähkön verotusta yleisesti lisätään.


    • Anonyymi

      Heh heh. Aloittaja on pöljä. Sähköautojen latausverkosto on siellä missä sähköverkkokin. Lisäksi voit ladata sähköauton vaikka kesämökin aurinkopaneeleiden tuottamalla sähköllä.

      Latauspisteitä on siis kymmeniä miljoonia. Dieseliä ei saa kuin noin tuhannelta jakeluasemalta.

      • Anonyymi

        Meinaatko, että nykyisten parkkipaikkojen auton lämmitus johdostus kestää sähköauton akun latausta ? Aurinkopaneeleilla? Ymmärrätkö kokonaisuutta ja tehoja?

        Lähes kaikissa asuntojen / työpaikkojen parkkipaikoilla on kielletty sisätilojen lämmittäminen liittyen juuri sulakkeiden / johdotusten kokoon. Ainoastaan lohkolämmitysen n 550w tehoisen vastuksen käyttö on sallittu. Puhumattakaan, jos maamme sähköistettyä autokantaa ladattaisiin yöllä. Laskekoon, joka osaa mikä olisi verkon rasite esim. kaupungeissa.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että nykyisten parkkipaikkojen auton lämmitus johdostus kestää sähköauton akun latausta ? Aurinkopaneeleilla? Ymmärrätkö kokonaisuutta ja tehoja?

        Lähes kaikissa asuntojen / työpaikkojen parkkipaikoilla on kielletty sisätilojen lämmittäminen liittyen juuri sulakkeiden / johdotusten kokoon. Ainoastaan lohkolämmitysen n 550w tehoisen vastuksen käyttö on sallittu. Puhumattakaan, jos maamme sähköistettyä autokantaa ladattaisiin yöllä. Laskekoon, joka osaa mikä olisi verkon rasite esim. kaupungeissa.

        m.l

        Suomen henkilöautokanta sähkökäyttöisenä vaatii palttiarallaa 1600 megawattia, eli käytännössä yhden OL3-ydinvoimalan verran lisää kapasiteettia.

        Sähköauton lataaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Sähkölämmitteiset talot ovat Suomessa yleisiä.

        Sähköliittymästä ei sähköautojen lataaminen jää kiinni. Tyypillisestä 10 ampeerin pistorasiasta saa reilut pari kilowattia. Yön yli lataamisella saa "tankatuksi" siten noin 20 kWh, jolla ajelee tammikuun pakkasillakin sellaiset 60 kilometriä, joka riittää useimpien autoilijoiden arkiajoon.


      • Anonyymi

        Kierrähän sinä itse pöljä kaupungin katuja. Kadunvarret täynnä autoja. Missä pöljä niiden latauspisteet? Eikä suko käy pihallakaan lataukseen, kellä harvalla se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen henkilöautokanta sähkökäyttöisenä vaatii palttiarallaa 1600 megawattia, eli käytännössä yhden OL3-ydinvoimalan verran lisää kapasiteettia.

        Sähköauton lataaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Sähkölämmitteiset talot ovat Suomessa yleisiä.

        Sähköliittymästä ei sähköautojen lataaminen jää kiinni. Tyypillisestä 10 ampeerin pistorasiasta saa reilut pari kilowattia. Yön yli lataamisella saa "tankatuksi" siten noin 20 kWh, jolla ajelee tammikuun pakkasillakin sellaiset 60 kilometriä, joka riittää useimpien autoilijoiden arkiajoon.

        Entäs auton sisätilojen lämmittäminen? Minkä tehoiseksi ajattelit määrittää lämmityslaitteen ja sen tarvitseman sähkön. Tammikuun pakkasilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs auton sisätilojen lämmittäminen? Minkä tehoiseksi ajattelit määrittää lämmityslaitteen ja sen tarvitseman sähkön. Tammikuun pakkasilla.

        Sisätilojen lämmitys on tuossa käyttämässäni kulutuksessa 30 kWh/100 km mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisätilojen lämmitys on tuossa käyttämässäni kulutuksessa 30 kWh/100 km mukana.

        Kuten vihreillä yleensä. Käytäntö ja teoria on täysin kaksi eri asiaa. Näytäppä laskukaava ja huomioidut tekijät joilla määrittelit kulutuksen. 30kwh / 100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten vihreillä yleensä. Käytäntö ja teoria on täysin kaksi eri asiaa. Näytäppä laskukaava ja huomioidut tekijät joilla määrittelit kulutuksen. 30kwh / 100km.

        Ei ole mikään kaava, vaan arvioitu käytännössä toteutuneista sähköautojen kulutuslukemista. Tyypillinen sähköauto vie normaaliolosuhteissa 15-20 kWh/100 km. Joku oli saanut tosin Nissan Leafin kuluttamaan 36,75 kWh/100 km ajamalla –28 asteen pakkasessa ja lämmittämällä autoa 30 asteen säädöillä.

        http://blogi.autotie.fi/tien-sivusta/sahkoautoileva-motoristi/nissan-leaf-sahkoauton-kulutus-kesalla-vs-talvella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mikään kaava, vaan arvioitu käytännössä toteutuneista sähköautojen kulutuslukemista. Tyypillinen sähköauto vie normaaliolosuhteissa 15-20 kWh/100 km. Joku oli saanut tosin Nissan Leafin kuluttamaan 36,75 kWh/100 km ajamalla –28 asteen pakkasessa ja lämmittämällä autoa 30 asteen säädöillä.

        http://blogi.autotie.fi/tien-sivusta/sahkoautoileva-motoristi/nissan-leaf-sahkoauton-kulutus-kesalla-vs-talvella

        Käytännön olosuhteissa - talvikeleissä sähköauton lataus vaatii 3-vaihe johdotuksen. Edes 16A sulake ei riitä latauskeen auton sisätilan lämmittämiseen.Auton sisätilat luonnollisesti lämmitetään ennen liikenteeseen lähtöä jo liikenne turvellisuuteen liittyen.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännön olosuhteissa - talvikeleissä sähköauton lataus vaatii 3-vaihe johdotuksen. Edes 16A sulake ei riitä latauskeen auton sisätilan lämmittämiseen.Auton sisätilat luonnollisesti lämmitetään ennen liikenteeseen lähtöä jo liikenne turvellisuuteen liittyen.

        m.l

        Yksi vaihe kelpaa mainiosti hitaaseen lataamiseen, joka riittää useimpien arkiajoon (noin 50 km päivä). Yön yli lataaminen 10 ampeerin valovirtaliittymästä ajaa asiansa. Toki 16A pistorasia mahdollistaa isompien tehojen käytön.

        Sähköauton sisätilat tosiaan on tapana esilämmittää. Siinä suhteessa sähköauto on huomattavasti polttomoottoriautoa mukavampi, koska sisältää vakiovarusteena esilämmitysmahdollisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi vaihe kelpaa mainiosti hitaaseen lataamiseen, joka riittää useimpien arkiajoon (noin 50 km päivä). Yön yli lataaminen 10 ampeerin valovirtaliittymästä ajaa asiansa. Toki 16A pistorasia mahdollistaa isompien tehojen käytön.

        Sähköauton sisätilat tosiaan on tapana esilämmittää. Siinä suhteessa sähköauto on huomattavasti polttomoottoriautoa mukavampi, koska sisältää vakiovarusteena esilämmitysmahdollisuuden.

        10A sulakkeen kautta lämmittäminen , ainakin talvisin on syytä unohtaa. Kun huomioi, ettei itse moottori kehitä lämpöä kuten polttomoottorit, niin sähköauton sisätilan lämmitystaso tulee saavuttaa jo ennen ajoon lähtöä. Ja jos huomioidaan energian säästö , niin sähköauton lämmitysaitteen tehon tulisi olla min. 5kw. ja tämä sisätilojen lämmitys tapahtuisi viimeisen lataustunnin aikana.
        Vaikka polttomoottorin sisätiloja ei moni lämmitä ennen ajoon lähtöä, niin sisätilat lämpiävät erittin nopeasti juuri moottorin /bensa kehittämän lämpöenergian ansiosta. Sähköauto on erilainen tälläkin alueella ja omaa tehokkaan lämmityslaitteen.

        Esim. nyky dieselin käyttämästä polttoaineesta / energiasta hukkaantuu yllättävän vähän kun huomioi sisätilojen lämmityksen.Lämpenergian hyötykäytön. Kovimmilla pakkasilla polttoaineen kulutus / energia riittää nipin napin massan liikuttamiseen tarvitsemaan energiaan sisätilojen lämmittämiseen. Monasti ajon aikana jo apuna käytetään jo polttoaine lämmitintä.

        Sähköauto toiminee hyvin lämpimissä olosuhteissa ja erikoisesti kun huomioi akun latautumiseen vaikuttavan lämpötilan. Kokonaan eri alue on taloudellisuus akun kestoikä / hinta huomioiden.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10A sulakkeen kautta lämmittäminen , ainakin talvisin on syytä unohtaa. Kun huomioi, ettei itse moottori kehitä lämpöä kuten polttomoottorit, niin sähköauton sisätilan lämmitystaso tulee saavuttaa jo ennen ajoon lähtöä. Ja jos huomioidaan energian säästö , niin sähköauton lämmitysaitteen tehon tulisi olla min. 5kw. ja tämä sisätilojen lämmitys tapahtuisi viimeisen lataustunnin aikana.
        Vaikka polttomoottorin sisätiloja ei moni lämmitä ennen ajoon lähtöä, niin sisätilat lämpiävät erittin nopeasti juuri moottorin /bensa kehittämän lämpöenergian ansiosta. Sähköauto on erilainen tälläkin alueella ja omaa tehokkaan lämmityslaitteen.

        Esim. nyky dieselin käyttämästä polttoaineesta / energiasta hukkaantuu yllättävän vähän kun huomioi sisätilojen lämmityksen.Lämpenergian hyötykäytön. Kovimmilla pakkasilla polttoaineen kulutus / energia riittää nipin napin massan liikuttamiseen tarvitsemaan energiaan sisätilojen lämmittämiseen. Monasti ajon aikana jo apuna käytetään jo polttoaine lämmitintä.

        Sähköauto toiminee hyvin lämpimissä olosuhteissa ja erikoisesti kun huomioi akun latautumiseen vaikuttavan lämpötilan. Kokonaan eri alue on taloudellisuus akun kestoikä / hinta huomioiden.

        m.l

        Nykyiset dieselautot ovat kylmiä ilman erillistä lisälämmitintä.

        Sähköauto on itse asiassa erittäin hyvä talviauto, koska sähköautossa ei ole kylmäkäynnistysongelmiakaan.

        Kymmenen ampeerin sähköliitännällä lämmittää sisätiloja oikein hyvin. Kymmenen ampeerin pistorasialla on tähän saakka käytetty polttomoottoriautoissa 550 watin lohkolämmitintä ja 1600 watin sisätilanlämmitintä.

        Sähköautossa ladataan yön aikana ensin akkua ja loppuajasta halutessaan sisätiloja.

        Sähköauton lataaminen ei ole Suomessa mikään ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset dieselautot ovat kylmiä ilman erillistä lisälämmitintä.

        Sähköauto on itse asiassa erittäin hyvä talviauto, koska sähköautossa ei ole kylmäkäynnistysongelmiakaan.

        Kymmenen ampeerin sähköliitännällä lämmittää sisätiloja oikein hyvin. Kymmenen ampeerin pistorasialla on tähän saakka käytetty polttomoottoriautoissa 550 watin lohkolämmitintä ja 1600 watin sisätilanlämmitintä.

        Sähköautossa ladataan yön aikana ensin akkua ja loppuajasta halutessaan sisätiloja.

        Sähköauton lataaminen ei ole Suomessa mikään ongelma.

        >>Sähköauton lataaminen ei ole Suomessa mikään ongelma.<<

        Ei kukaan väittänekkään, etteikö sähköautoa saisi ladattua Suomessa. Kysymys vaan on, mitä toimenpiteitä se ensin vaatisi.
        Toinen kokonaan käsittelemätön alue on tässä sähköautoon muuttumisessa. On täysin mieletöntä ihmisten laittaa varojaan autoiluun, mikä on aivan välttämätöntä. Auto on kaikkein surkein sijoituskohde ja siksi monen perheen auton hintataso on alle 10000/euroa. Taas harvaan asutuilla seuduilla auto on pakollinen väline, mutta tämän päivän sähköauto kelvoton esim. vetokoukun kiellon takia.

        Ei täydessä ymmärryksessä oleva ihminen osta / vaihda polttomoottorista autoaan sähköautoon ja velkaannu muotivillityksestä. Jos / kun sähköauton hinta olisi 10000/euron tasolla, niin entisen mennessä vaihtoon - ei kannata korjata - niin tässä tilanteessa sähköautoon siirtyminen on jo teoriassa mahdollista ja mielekästä. Autoon, jonka toimivuus maassamme on jo hyväksi havaittu ja akun kesto ja hintataso on mielekäs.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset dieselautot ovat kylmiä ilman erillistä lisälämmitintä.

        Sähköauto on itse asiassa erittäin hyvä talviauto, koska sähköautossa ei ole kylmäkäynnistysongelmiakaan.

        Kymmenen ampeerin sähköliitännällä lämmittää sisätiloja oikein hyvin. Kymmenen ampeerin pistorasialla on tähän saakka käytetty polttomoottoriautoissa 550 watin lohkolämmitintä ja 1600 watin sisätilanlämmitintä.

        Sähköautossa ladataan yön aikana ensin akkua ja loppuajasta halutessaan sisätiloja.

        Sähköauton lataaminen ei ole Suomessa mikään ongelma.

        >>Nykyiset dieselautot ovat kylmiä ilman erillistä lisälämmitintä.<<

        Tiedoksi.Polttoaine lämmittimien käyttö ajon aikana ei niinkään liity sisätilan lämpötilaan, vaan moottorin käyntilämpötilan alhaisuuteen. Sisätilojen lämmitystehoon vaikuttaa ratkaisevasti auton lämmityslaitteen / kennon teho - mitoitus. Jos auto on kylmä - liian pieni lämmityslaitteen teho, niin lisälämmitin ei poista tätä ongelmaa.

        monissa Dieseleissä on jo tehtaalla asennettu polttoainelämmtin , juuri nopeasti moottorin käyntilämpötilan saavuttamiseksi. Käynistyy vai moottorin käynnistyksen yhteydesä.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset dieselautot ovat kylmiä ilman erillistä lisälämmitintä.

        Sähköauto on itse asiassa erittäin hyvä talviauto, koska sähköautossa ei ole kylmäkäynnistysongelmiakaan.

        Kymmenen ampeerin sähköliitännällä lämmittää sisätiloja oikein hyvin. Kymmenen ampeerin pistorasialla on tähän saakka käytetty polttomoottoriautoissa 550 watin lohkolämmitintä ja 1600 watin sisätilanlämmitintä.

        Sähköautossa ladataan yön aikana ensin akkua ja loppuajasta halutessaan sisätiloja.

        Sähköauton lataaminen ei ole Suomessa mikään ongelma.

        Missä pöljä ne yön latauspisteet?
        Renkelintallissa ilman sähkäöä miljonat autot.


      • Anonyymi

        Pöljän pötypuhe! Uuden karhean bensa-auton pitäisi romuttaa ja saada satanen romutuspalkkaa? Sit ostamaan 50thn. sähköauto? Maksaa tonni lämpöpaikan kunnostuksesta sähköautolle, jos on lämmityspaikka? Vetää voimavirta mökille latausta varten? Missä lataa matkalla? Jos onkin kadunvarsisäilyttäkä?


      • Anonyymi

        Lataudpisteiden rakentaminen,emäpöljä, maksaa miljardeja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että nykyisten parkkipaikkojen auton lämmitus johdostus kestää sähköauton akun latausta ? Aurinkopaneeleilla? Ymmärrätkö kokonaisuutta ja tehoja?

        Lähes kaikissa asuntojen / työpaikkojen parkkipaikoilla on kielletty sisätilojen lämmittäminen liittyen juuri sulakkeiden / johdotusten kokoon. Ainoastaan lohkolämmitysen n 550w tehoisen vastuksen käyttö on sallittu. Puhumattakaan, jos maamme sähköistettyä autokantaa ladattaisiin yöllä. Laskekoon, joka osaa mikä olisi verkon rasite esim. kaupungeissa.

        m.l

        Helpompaahaan tuo on toteuttaa kuin aikoinaan polttomoottoriautojen vaatimat bensiiniasemat.

        Sähköverkko on olemassa. Kiinteistössä vaihdetaan maakaapelointi ja pistorasiat kestämään suuremman virrantarpeen. Alueellinen sähkölaitos tarpeen niin vaatiessa uusii jakelumuuntajan jälkeisen kaapeloinnin. Tämä on nyt sitä kokonaisuuden ymmärtämistä josta kirjoitit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompaahaan tuo on toteuttaa kuin aikoinaan polttomoottoriautojen vaatimat bensiiniasemat.

        Sähköverkko on olemassa. Kiinteistössä vaihdetaan maakaapelointi ja pistorasiat kestämään suuremman virrantarpeen. Alueellinen sähkölaitos tarpeen niin vaatiessa uusii jakelumuuntajan jälkeisen kaapeloinnin. Tämä on nyt sitä kokonaisuuden ymmärtämistä josta kirjoitit.

        Ja sitten kun kaikki otetaan sähköverkosta, niin 25A pääsulakkeet eivät enää riitä ja tästä seuraa...............


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten kun kaikki otetaan sähköverkosta, niin 25A pääsulakkeet eivät enää riitä ja tästä seuraa...............

        Mikä ihmeen 25 A pääsulake ei tuollaisia liittymiä ole olemassakaan. Pääsulakkeet ovat vähintäin 35 A. Tarvittaessa vaikka 63 A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompaahaan tuo on toteuttaa kuin aikoinaan polttomoottoriautojen vaatimat bensiiniasemat.

        Sähköverkko on olemassa. Kiinteistössä vaihdetaan maakaapelointi ja pistorasiat kestämään suuremman virrantarpeen. Alueellinen sähkölaitos tarpeen niin vaatiessa uusii jakelumuuntajan jälkeisen kaapeloinnin. Tämä on nyt sitä kokonaisuuden ymmärtämistä josta kirjoitit.

        Bensasema oli helppo perustaa. Söiliöt maahan ja pumpu päälle. Parisa päivässä. Lähdeppä rakentamaan voimalinjoja sähköntuttopisteestä.


    • Anonyymi

      Ihminen, joka mieltää sähkölämmityksen saasteettomaksi lämmitysmuodoksi näkee samalla sokeudella sähköauton saasteettomaksi kulkuvälineeksi.

      Ajatellen tämän hulluuden laajentumista ihmislajin keskuudessa, niin toivon - jolla olisi pysäyttävä vaikutus- tapahtua jossain päin maailmaa erittäin vakava ydonvoimala onnettomuus. Onnettomuuden voimakkuus, jonka rinnalla Tšernobylin ydinvoimalaonnettomuus kalpenisi.

      Vain tämän kokeminen saisi ihmislajin / ihmisen heräämään hulluuden unestaan ja mitä on tekemässä.

      m.l

    • Anonyymi

      Suomesssa mennään pehva eellä puuhun sähköautoasiassa. Suuri ongelma on autojen lataus ja miten se järjestetään. Toinen suuri ongelma on autojen akut vanhetessaan ja niiden hinta sitten uusittaessa.
      Jokainen ymmmärtää sen, että suurkaupungeissa ilmansaasteiden takia on mentävä uusiin ratkaisuihin, mutta kukaan ei ymmärrä Suomessa vallitsevaa hallituksen pelottelua ja uhkailua autoilijoita kohtaan.

      • Anonyymi

        Sähköautojen lataus ei ole normaaliarjessa mikään ongelma. Ihminen nukkuu itsekin noin kolmasosan ajastaan ja sen ajan voi sähköautokin olla laturissa.

        Samaa mieltä siitä että kaupungeissa sähköautot ovat elementissään, kun jarrutusenergiakin saadaan pääosin talteen. Kaupungeissa ei vaan yleensä autoa edes tarvitse, joten sikäli sähköistäminen menee hukkaan. Pitäisi ymmärtää luopua auton käytöstä kokonaan.

        Haja-asutusalueella harvakseltaan kulkevien polttomoottoriautojen paikallispäästöillä ei ole mitään merkitystä. Suomen oloissa paras kompromissi on ladattava plugin-hybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen lataus ei ole normaaliarjessa mikään ongelma. Ihminen nukkuu itsekin noin kolmasosan ajastaan ja sen ajan voi sähköautokin olla laturissa.

        Samaa mieltä siitä että kaupungeissa sähköautot ovat elementissään, kun jarrutusenergiakin saadaan pääosin talteen. Kaupungeissa ei vaan yleensä autoa edes tarvitse, joten sikäli sähköistäminen menee hukkaan. Pitäisi ymmärtää luopua auton käytöstä kokonaan.

        Haja-asutusalueella harvakseltaan kulkevien polttomoottoriautojen paikallispäästöillä ei ole mitään merkitystä. Suomen oloissa paras kompromissi on ladattava plugin-hybridi.

        Tuedötkö pöljä,että pääkaupunkiseudulla pisimmät työmatkat? Lahden motari aamulla tukkoinen jo Järvenpäästä lähtien. Kehäteillö atot seisoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuedötkö pöljä,että pääkaupunkiseudulla pisimmät työmatkat? Lahden motari aamulla tukkoinen jo Järvenpäästä lähtien. Kehäteillö atot seisoo?

        Pk-seudulla ei tarvitse autoa mihinkään. Lahteenkin pääsee junalla. Ihan hyvä vaan että bensan hinta nousee 10 euroon. Joutuvatpahan pösilöt miettimään tarkemmin millä kulkevat. Niin ja tietullit on myös otettava käyttöön, ja sähköautoilijat saavat vapautuksen tulli- ja parkkimaksuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pk-seudulla ei tarvitse autoa mihinkään. Lahteenkin pääsee junalla. Ihan hyvä vaan että bensan hinta nousee 10 euroon. Joutuvatpahan pösilöt miettimään tarkemmin millä kulkevat. Niin ja tietullit on myös otettava käyttöön, ja sähköautoilijat saavat vapautuksen tulli- ja parkkimaksuista.

        Kaikki eivät asu juna-asemilla eivätkä ole juna-asemilla töissä, siitä se tarve omaan autoon johtuu ja AINA. Jokin onneton RaideJokerikaan ei auta tippaakaan Kehä 1 ulkoipuolella asuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät asu juna-asemilla eivätkä ole juna-asemilla töissä, siitä se tarve omaan autoon johtuu ja AINA. Jokin onneton RaideJokerikaan ei auta tippaakaan Kehä 1 ulkoipuolella asuvia.

        Ei ollut sata vuotta sitten autoa juuri kenelläkään, eikä silti valitettu, eikä muuten SAASTUTETTU.

        On opeteltava tulemaan toimeen ilman saastuttavaa dieseliä, tai sitten on hankittava nollapäästöinen sähköauto. Oma valinta, joten turha ITKEÄ ja ULISTA kuin pikkukakarat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pk-seudulla ei tarvitse autoa mihinkään. Lahteenkin pääsee junalla. Ihan hyvä vaan että bensan hinta nousee 10 euroon. Joutuvatpahan pösilöt miettimään tarkemmin millä kulkevat. Niin ja tietullit on myös otettava käyttöön, ja sähköautoilijat saavat vapautuksen tulli- ja parkkimaksuista.

        Umpipöljä olet. Voi ldppiinkin mennä kävellen. Miten likut siellä Lahdessa? Miksi tullaan sieltä autolla töihin.. Missä pöljä asut älyttymin juttuisi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen lataus ei ole normaaliarjessa mikään ongelma. Ihminen nukkuu itsekin noin kolmasosan ajastaan ja sen ajan voi sähköautokin olla laturissa.

        Samaa mieltä siitä että kaupungeissa sähköautot ovat elementissään, kun jarrutusenergiakin saadaan pääosin talteen. Kaupungeissa ei vaan yleensä autoa edes tarvitse, joten sikäli sähköistäminen menee hukkaan. Pitäisi ymmärtää luopua auton käytöstä kokonaan.

        Haja-asutusalueella harvakseltaan kulkevien polttomoottoriautojen paikallispäästöillä ei ole mitään merkitystä. Suomen oloissa paras kompromissi on ladattava plugin-hybridi.

        Minäkin uskon, että Suomessa kannattaisi ainakin aluksi suosia töpselihybridiä. Useimpien työmatkat ja kauppareissut hoituisivat kokonaan sähköllä, ainakin jos siellä työpaikallakin voisi ladata, ja niitä vähän harvinaisempia pitempiä reissuja varten olisi polttomoottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuedötkö pöljä,että pääkaupunkiseudulla pisimmät työmatkat? Lahden motari aamulla tukkoinen jo Järvenpäästä lähtien. Kehäteillö atot seisoo?

        Tiedätkö pöljä, jotta täällä pääkaupunkiseudulla on tiheä latausverkko. https://www.helen.fi/sahko/taloyhtiot/sahkoautojen-lataus/lataus

        Tämän vuoden aikana latausverkko yli kaksinkertaistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö pöljä, jotta täällä pääkaupunkiseudulla on tiheä latausverkko. https://www.helen.fi/sahko/taloyhtiot/sahkoautojen-lataus/lataus

        Tämän vuoden aikana latausverkko yli kaksinkertaistuu.

        Voi vittu tyhmyyttäsi. Noihin tuhannet autot kataamaan? Miten kotona lataus,? Vai vensa-auyola tonne?😂


    • Anonyymi

      Ongelmallista,sähkönhinta nousee,nousee lisääkin..kannattaako ees harkita..

      • Anonyymi

        Tammikuun pakkasilla kuluva 30 kWh/100 km maksaa 20 sentin kWh-hinnan mukaan kuusi euroa. Bensa-auto hörppii talvella 9 litraa 1,6 euron ainetta satasella, eli noin 14 euroa, ja diiseli 7 litraa 1,4 euron nestettä, eli noin kympin. Sähköautossa on hieman isommat rengaskulut kuin dieselissä, ja dieselissä taas vähän suuremmat kuin bensassa. Joka tapauksessa sähköauto on käyttökuluiltaan edullisin, mutta hankintahinnaltaan kallein – ainakin toistaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tammikuun pakkasilla kuluva 30 kWh/100 km maksaa 20 sentin kWh-hinnan mukaan kuusi euroa. Bensa-auto hörppii talvella 9 litraa 1,6 euron ainetta satasella, eli noin 14 euroa, ja diiseli 7 litraa 1,4 euron nestettä, eli noin kympin. Sähköautossa on hieman isommat rengaskulut kuin dieselissä, ja dieselissä taas vähän suuremmat kuin bensassa. Joka tapauksessa sähköauto on käyttökuluiltaan edullisin, mutta hankintahinnaltaan kallein – ainakin toistaiseksi.

        "Sähköautossa on hieman isommat rengaskulut kuin dieselissä, ja dieselissä taas vähän suuremmat kuin bensassa."

        Suomentaisitko mistä on kysymys. En ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tammikuun pakkasilla kuluva 30 kWh/100 km maksaa 20 sentin kWh-hinnan mukaan kuusi euroa. Bensa-auto hörppii talvella 9 litraa 1,6 euron ainetta satasella, eli noin 14 euroa, ja diiseli 7 litraa 1,4 euron nestettä, eli noin kympin. Sähköautossa on hieman isommat rengaskulut kuin dieselissä, ja dieselissä taas vähän suuremmat kuin bensassa. Joka tapauksessa sähköauto on käyttökuluiltaan edullisin, mutta hankintahinnaltaan kallein – ainakin toistaiseksi.

        Huomio pöljä verotus? Paljonko polttoaineessa veroa. Jos vain sähköautoja? 8 miljardia kerättävä niiltä. Latausasemien rakentaminen? Rahaa ei edes muutaman hoitajan palkkaamisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomio pöljä verotus? Paljonko polttoaineessa veroa. Jos vain sähköautoja? 8 miljardia kerättävä niiltä. Latausasemien rakentaminen? Rahaa ei edes muutaman hoitajan palkkaamisen?

        Sinulla ei pysy nyt ajatus kasassa. Hoitajat eivät liity mitenkään sähköautoiluun.

        Mahdolliset pikalatausasemat toteutetaan yksityisten toimesta kuten nykyiset polttoaineiden jakelupisteet.

        Pikalatausasemia ei tarvitse oikeastaan muut kuin pitkää matkaa ajavat ja satunnaiset sähköttömät. Suurin osa autoiljoista asuu sähköverkon ulottuvissa, joten he pystyvät lataamaan autonsa enimmäkseen kotioloissa.

        Sähköauton etu on nimenomaan siinä, että autoon kelpaavaa energiaa on saatavilla lähes kaikkialla.

        Varmasti veromuutoksiakin joudutaan tekemään viimeistään siinä vaiheessa, kun polttomoottoriautojen määrä vähenee riittävästi. Jostainhan veroja on joka tapauksessa kerättävä. Alkuvaiheessa on kuitenkin keskityttävä polttomoottoriautojen poistamiseen liikenteestä, joten niiden käyttämisestä on tehtävä vähemmän houkuttelevaa esimerkiksi juuri verotuksen avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei pysy nyt ajatus kasassa. Hoitajat eivät liity mitenkään sähköautoiluun.

        Mahdolliset pikalatausasemat toteutetaan yksityisten toimesta kuten nykyiset polttoaineiden jakelupisteet.

        Pikalatausasemia ei tarvitse oikeastaan muut kuin pitkää matkaa ajavat ja satunnaiset sähköttömät. Suurin osa autoiljoista asuu sähköverkon ulottuvissa, joten he pystyvät lataamaan autonsa enimmäkseen kotioloissa.

        Sähköauton etu on nimenomaan siinä, että autoon kelpaavaa energiaa on saatavilla lähes kaikkialla.

        Varmasti veromuutoksiakin joudutaan tekemään viimeistään siinä vaiheessa, kun polttomoottoriautojen määrä vähenee riittävästi. Jostainhan veroja on joka tapauksessa kerättävä. Alkuvaiheessa on kuitenkin keskityttävä polttomoottoriautojen poistamiseen liikenteestä, joten niiden käyttämisestä on tehtävä vähemmän houkuttelevaa esimerkiksi juuri verotuksen avulla.

        >>Sinulla ei pysy nyt ajatus kasassa. Hoitajat eivät liity mitenkään sähköautoiluun.<<

        Jos näin sivullisena saan kommentoida. Sairaan/vanhusten hoito liittyy asiaan erittäin läheisesti. Ajattele, jos vanhusten / sairaanhoito takkuaa rahan puutteeseen, niin mikä tilanne on tässä sähköautoiluun liittymisessä. Heitetääkö loputkin kansalaiset oman onnensa nojaan kuin on tehty vanhusten kohdalla?

        >>Alkuvaiheessa on kuitenkin keskityttävä polttomoottoriautojen poistamiseen liikenteestä, joten niiden käyttämisestä on tehtävä vähemmän houkuttelevaa esimerkiksi juuri verotuksen avulla.<<

        Ymmärrätkö aikuisen oikeesti mitä tuo käytännössä tarkoitta? Tarkoittaa, miten auton käyttö tulee entistä kalliimmaksi, josta kärsii ihminen, jolle auto on välttämättömyys ja pakollinen kapine.
        Tilanne olisi aivan toinen, jos pakollisesti autoa tarvitsevalle tarjottaisiin mahdollisuus vaihtaa polttomoottorinen auto sähköautoon. Siis olisi valitsemisen mahdollisuus kumpaa haluat käyttää. No, näin ei tietenkään toimita.

        Niin, huomaan miten kehäkolmosen sillä puolen ihmiseltä puuttuu täysin empaattisuuden kyky / kehitys. Koko vihreän puolueen edustajilta.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei pysy nyt ajatus kasassa. Hoitajat eivät liity mitenkään sähköautoiluun.

        Mahdolliset pikalatausasemat toteutetaan yksityisten toimesta kuten nykyiset polttoaineiden jakelupisteet.

        Pikalatausasemia ei tarvitse oikeastaan muut kuin pitkää matkaa ajavat ja satunnaiset sähköttömät. Suurin osa autoiljoista asuu sähköverkon ulottuvissa, joten he pystyvät lataamaan autonsa enimmäkseen kotioloissa.

        Sähköauton etu on nimenomaan siinä, että autoon kelpaavaa energiaa on saatavilla lähes kaikkialla.

        Varmasti veromuutoksiakin joudutaan tekemään viimeistään siinä vaiheessa, kun polttomoottoriautojen määrä vähenee riittävästi. Jostainhan veroja on joka tapauksessa kerättävä. Alkuvaiheessa on kuitenkin keskityttävä polttomoottoriautojen poistamiseen liikenteestä, joten niiden käyttämisestä on tehtävä vähemmän houkuttelevaa esimerkiksi juuri verotuksen avulla.

        Missä kadulla säilyttävät lataa autonsa? Ompa pöljä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Sinulla ei pysy nyt ajatus kasassa. Hoitajat eivät liity mitenkään sähköautoiluun.<<

        Jos näin sivullisena saan kommentoida. Sairaan/vanhusten hoito liittyy asiaan erittäin läheisesti. Ajattele, jos vanhusten / sairaanhoito takkuaa rahan puutteeseen, niin mikä tilanne on tässä sähköautoiluun liittymisessä. Heitetääkö loputkin kansalaiset oman onnensa nojaan kuin on tehty vanhusten kohdalla?

        >>Alkuvaiheessa on kuitenkin keskityttävä polttomoottoriautojen poistamiseen liikenteestä, joten niiden käyttämisestä on tehtävä vähemmän houkuttelevaa esimerkiksi juuri verotuksen avulla.<<

        Ymmärrätkö aikuisen oikeesti mitä tuo käytännössä tarkoitta? Tarkoittaa, miten auton käyttö tulee entistä kalliimmaksi, josta kärsii ihminen, jolle auto on välttämättömyys ja pakollinen kapine.
        Tilanne olisi aivan toinen, jos pakollisesti autoa tarvitsevalle tarjottaisiin mahdollisuus vaihtaa polttomoottorinen auto sähköautoon. Siis olisi valitsemisen mahdollisuus kumpaa haluat käyttää. No, näin ei tietenkään toimita.

        Niin, huomaan miten kehäkolmosen sillä puolen ihmiseltä puuttuu täysin empaattisuuden kyky / kehitys. Koko vihreän puolueen edustajilta.

        m.l

        Sinulla menee sekaisin sujuvasti omat ja muiden rahat, kuten myös yksityisen sektorin rahat ja julkiset rahat.

        Julkiset menot rahoitetaan verovaroin. Siviilihenkilöiden autoja ei tankata eikä ladata julkisella rahoituksella, vaan sen lystin maksavat autojen käyttäjät.

        Auto ei ole mikään pakollinen väline.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla menee sekaisin sujuvasti omat ja muiden rahat, kuten myös yksityisen sektorin rahat ja julkiset rahat.

        Julkiset menot rahoitetaan verovaroin. Siviilihenkilöiden autoja ei tankata eikä ladata julkisella rahoituksella, vaan sen lystin maksavat autojen käyttäjät.

        Auto ei ole mikään pakollinen väline.

        >>Auto ei ole mikään pakollinen väline.<<

        Kerro miten Suomen syrjäsimmillä alueilla ihmiset mahdollistuvat edes asuttamaan maan, jos heillä ei olisi autoa?

        Ymmärtänet - toivon niin, miten verovarojen keräykseen liittyy juuri autoilu - tankaaminenkin ja tämän alueen verotusta kiristämällä viimein heikompiosaiset heitetään oman onnensa nojaan valtion köyhyyttäessä heitä mm autoiluun liittyvän verotuksen kautta.
        No, lienet provo muuten on haasteellista ymmärtää mielikuvaasi asiasta

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Auto ei ole mikään pakollinen väline.<<

        Kerro miten Suomen syrjäsimmillä alueilla ihmiset mahdollistuvat edes asuttamaan maan, jos heillä ei olisi autoa?

        Ymmärtänet - toivon niin, miten verovarojen keräykseen liittyy juuri autoilu - tankaaminenkin ja tämän alueen verotusta kiristämällä viimein heikompiosaiset heitetään oman onnensa nojaan valtion köyhyyttäessä heitä mm autoiluun liittyvän verotuksen kautta.
        No, lienet provo muuten on haasteellista ymmärtää mielikuvaasi asiasta

        m.l

        "Kerro miten Suomen syrjäsimmillä alueilla ihmiset mahdollistuvat edes asuttamaan maan, jos heillä ei olisi autoa?"

        Kerro ensin miten ihmiskunta pärjäsi syrjäseuduilla ilman autoa ennen auton keksimistä?

        Ihminen on sopeutuvainen eläin. Ympäristön tuhoaminen ei todellakaan ole mikään ihmisoikeus. Se että suuret ikäpolvet elivät pellossa ei tarkoita sitä, että nuoret niin tekisivät. Jonkun on kannettava vastuutakin.

        Uusavuttomilla ihmisillä on toki vähän aikaa hankalaa, mutta kyllä routa ajaa tyhmimmänkin persun lopulta ekologisiin liikkumismuotoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla menee sekaisin sujuvasti omat ja muiden rahat, kuten myös yksityisen sektorin rahat ja julkiset rahat.

        Julkiset menot rahoitetaan verovaroin. Siviilihenkilöiden autoja ei tankata eikä ladata julkisella rahoituksella, vaan sen lystin maksavat autojen käyttäjät.

        Auto ei ole mikään pakollinen väline.

        Hutokaupataanko kadunvarret sähköauto paikoiksi? Se maksaa vitusti se sähköpaikan teko!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Auto ei ole mikään pakollinen väline.<<

        Kerro miten Suomen syrjäsimmillä alueilla ihmiset mahdollistuvat edes asuttamaan maan, jos heillä ei olisi autoa?

        Ymmärtänet - toivon niin, miten verovarojen keräykseen liittyy juuri autoilu - tankaaminenkin ja tämän alueen verotusta kiristämällä viimein heikompiosaiset heitetään oman onnensa nojaan valtion köyhyyttäessä heitä mm autoiluun liittyvän verotuksen kautta.
        No, lienet provo muuten on haasteellista ymmärtää mielikuvaasi asiasta

        m.l

        Jos pelkkiä sähköautoja? Niiltä kerättävä veroina se 8 miljardia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kerro miten Suomen syrjäsimmillä alueilla ihmiset mahdollistuvat edes asuttamaan maan, jos heillä ei olisi autoa?"

        Kerro ensin miten ihmiskunta pärjäsi syrjäseuduilla ilman autoa ennen auton keksimistä?

        Ihminen on sopeutuvainen eläin. Ympäristön tuhoaminen ei todellakaan ole mikään ihmisoikeus. Se että suuret ikäpolvet elivät pellossa ei tarkoita sitä, että nuoret niin tekisivät. Jonkun on kannettava vastuutakin.

        Uusavuttomilla ihmisillä on toki vähän aikaa hankalaa, mutta kyllä routa ajaa tyhmimmänkin persun lopulta ekologisiin liikkumismuotoihin.

        Ihmettelen miten vähän tunnet ihmisen käyttäytymistä. Tuskin lainkaan.

        Aikakausi, jolloin ihmislaji ei tuntenut autoa, niin koko elinympäristö oli tässä tilassa. Ihminen eli ja toimi toisin. Sama koskee tietokone/ netti aikaa.

        Punainen lanka tässä on, miten ihmisen elinympäristö tulee kylläistymään jollain asialla. Autolla, koneilla, netillä jne..... siis koko yhteiskunnassa eläminen edellyttää omaksumista uuden kehityksen. Pankkimaailma on hyvä esimerkki miten netti on pakoitettu omistamaan jokaisen suomalaisen.

        Samoin on auton käytön kanssa. Syrjäisemmät seudut on eduskunta / päättäjät suunnitelleet, miten oma auto on käytössä. 100-vuotta sitten asiat oli toisin kuin nyt ja silloin ei ollut autoja ja ei myöskään ollut suunniteltu sen omaamista.

        Toinen alue, jota et varmasti ymmärrä, koska on vielä vaikeampi hahmottaa. Jos ihminen - päättäjät eivät huomioi elinympäristössä tasa-arvoisuutta ihmisten kesken, niin tämä eriarvoisuuden voimistaminen johtaa piiiiiiiiiitkässä juoksussa ihmisissä väkivaltaisuuksiin. Sortamisesta on siis kysymys ja tämän teon hedelmiä voimme nähdä maailmalla.
        Jos oikein laaja-alaisesti tutkimme isis järjestöä, niin sen alkujuuri on alkanut kasvunsa juuri tästä tekijästä. Ihmisen sortamisesta. Siis juuri se ajattelutapa, jonka sinä omaat ja tuot vahvasti esille.

        Terveesti kehittyvään ihmisen elinympäristöön juuri kuuluu huomioida tasa-arvoisuus ja kansan kaikista väestöstä huolehtiminen. Nyt on maassamme voimistunut ajattelutapasi, miten syrjäseutuja ei tulisi edes asuttaa tai asukoon kukin siellä oman onnensa nojalla. Ajattelutapa, joka ei tunne ja omaa käsitettä; Empaattisuus.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kerro miten Suomen syrjäsimmillä alueilla ihmiset mahdollistuvat edes asuttamaan maan, jos heillä ei olisi autoa?"

        Kerro ensin miten ihmiskunta pärjäsi syrjäseuduilla ilman autoa ennen auton keksimistä?

        Ihminen on sopeutuvainen eläin. Ympäristön tuhoaminen ei todellakaan ole mikään ihmisoikeus. Se että suuret ikäpolvet elivät pellossa ei tarkoita sitä, että nuoret niin tekisivät. Jonkun on kannettava vastuutakin.

        Uusavuttomilla ihmisillä on toki vähän aikaa hankalaa, mutta kyllä routa ajaa tyhmimmänkin persun lopulta ekologisiin liikkumismuotoihin.

        Siinäpä tämän päivän vihreän ajatuksia ja kerrassaan huippua. Mitähän työnantajat ajattelevat näistä vihreistä ja heidän aatoksistaan? Asenteita työntekijöitään kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kerro miten Suomen syrjäsimmillä alueilla ihmiset mahdollistuvat edes asuttamaan maan, jos heillä ei olisi autoa?"

        Kerro ensin miten ihmiskunta pärjäsi syrjäseuduilla ilman autoa ennen auton keksimistä?

        Ihminen on sopeutuvainen eläin. Ympäristön tuhoaminen ei todellakaan ole mikään ihmisoikeus. Se että suuret ikäpolvet elivät pellossa ei tarkoita sitä, että nuoret niin tekisivät. Jonkun on kannettava vastuutakin.

        Uusavuttomilla ihmisillä on toki vähän aikaa hankalaa, mutta kyllä routa ajaa tyhmimmänkin persun lopulta ekologisiin liikkumismuotoihin.

        Mites nomaali täyspäiset selviää sinun unelmahltössä?


    • Anonyymi

      Kun sähköautot yleistyvät, Suomeen pitää tilata lisää dieselkäyttöisiä hinausautoja, jotta sähköautot voidaan hinata pois maanteiltä korjaamoille ja latauspisteisiin.

      • Anonyymi

        Monello %autokannasta on nyt edes lämmityspistoke?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monello %autokannasta on nyt edes lämmityspistoke?

        Maassamme on myös paljon työpaikkoja, joissa ei koskaan tule olemaan pistokkeita ladata akua ja lämmittää sisätiloja ennen ajoon lähtemistä.

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maassamme on myös paljon työpaikkoja, joissa ei koskaan tule olemaan pistokkeita ladata akua ja lämmittää sisätiloja ennen ajoon lähtemistä.

        m.l

        Rahaantti rakentaa miljoonat latauspaikat..🤣😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahaantti rakentaa miljoonat latauspaikat..🤣😂

        Raha ei tässä tapauksessa ratkaise. Ajatellen metsäteollisuutta - puun korjuuta, niin hakkuu alueet voi olla syrjäisissä metsissä ja siten pistorasioiden ulottumattomissa.

        Assiista toiseen. Ihmeen nopeasti poistettiin aloitus, jossa käsittelin Krista Mikkosen halusta / toteamusta miten Suomi tulisi olla esimerkkimaa maailmalle näissä hiiliielu / päästöjen pienetämisessä. Perustellen esitin lentoliikennettä / laivaristeilyjen merkitystä kuormituksesssa ja vertasin sitä autoiluun maassamme, joka on vain kuin pisara meressä.

        No, eipä ollut yllätys kun vihreät poistavat aloituksen / keskustelun, joka paljastaa heidän ristiriitaisuuden.
        Niin, kuten tiedmme, niin huvi / lentomatkustaminen laivaristeilyineen on tosi merkittävä alue päästöissä ja ihan vaan huvin vuoksi.
        Ollölän mummolta on helpompi ottaa vaikkakin alueelta joka hänelle
        on välttämätön.
        m.l.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahaantti rakentaa miljoonat latauspaikat..🤣😂

        🤣😂 jokaisella nykyautoilijalla on kotonaan polttoainepumppu. Suomessa on melkein 3 miljoonaa bensa-asemaa. 🤣😂

        🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂

        Repikää siitä sähkötampiot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maassamme on myös paljon työpaikkoja, joissa ei koskaan tule olemaan pistokkeita ladata akua ja lämmittää sisätiloja ennen ajoon lähtemistä.

        m.l

        Ei autoja nytkään tankata työpaikoilla. Lämmitysmahdollisuuksia on yhtä paljon niin sähkö- kuin polttomoottoriautoillekin. Itse lopetin auton sisätilanlämmittimen käytön työpaikan pihalla, koska avoimella parkkipaikalla lumi sulaa auton päälle. Kotona tilanne on parempi, koska auto on katoksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei autoja nytkään tankata työpaikoilla. Lämmitysmahdollisuuksia on yhtä paljon niin sähkö- kuin polttomoottoriautoillekin. Itse lopetin auton sisätilanlämmittimen käytön työpaikan pihalla, koska avoimella parkkipaikalla lumi sulaa auton päälle. Kotona tilanne on parempi, koska auto on katoksessa.

        Sähköauton tankkaus / lataustiheys riippuu juuri siihen, mikä km määrän pitää täyden akun lataus.
        Ajatellen kokonaisuutta / erilaisuutta, niin sähköauton sisätilojen lämmittäminen on välttämätöntä enen ajoon lähtöä. Tosin itse en tiedä minkätehoisia lämmityslaitteita on asennettu. Tuskin 10kw tehoisia.
        Niin, sähköautossa tulee huomioida, ettei moottori synnytä lämpöenergiaa ajon aikana kuten polttomoottorissa tapahtuu. Ainakin Bensa moottoreissa lämpöä syntyy yllin kyllin kuin myös aikoinaan esikammio Dieseleissä.
        Tuo tekijä huomioiden Suomeen tuotavien sähköautojen korin lämpöeristys on välttämätön.

        m.l


    • Anonyymi

      Sähköautojen radioaktiiviset päästöt eristettävä 100000 vuodeksi maan alle kallioon louhittavaan luolaan.Sinne ei ihmisellä ole sen jälkeen säteilyn takia asiaa.Siinäpä perintöä jälkipolville ilmastovouhottajilta.Eikä se luolan louhiminen kallioon aivan ilmaista ole.

      • Anonyymi

        Tehkääpä laskutoimitus? Suomessa yli 3 miljonaa hyvln toimivaa polttomoottoriautoa . Ne vaihdetaan sähköautoksi. Niistä saa vakalla satasen kappaleelta. Suomesa pärjävä dähköauyo maksaa yli 100 th.ekua. Latausasemat miljardeja. Tietysti menetetään autoilun tuomat 8 miljardin verotulot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehkääpä laskutoimitus? Suomessa yli 3 miljonaa hyvln toimivaa polttomoottoriautoa . Ne vaihdetaan sähköautoksi. Niistä saa vakalla satasen kappaleelta. Suomesa pärjävä dähköauyo maksaa yli 100 th.ekua. Latausasemat miljardeja. Tietysti menetetään autoilun tuomat 8 miljardin verotulot.

        Ei me viherhölmöt osata laskea, eikä hahmottaa isoakuvaa. Kunhan läähätämme..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehkääpä laskutoimitus? Suomessa yli 3 miljonaa hyvln toimivaa polttomoottoriautoa . Ne vaihdetaan sähköautoksi. Niistä saa vakalla satasen kappaleelta. Suomesa pärjävä dähköauyo maksaa yli 100 th.ekua. Latausasemat miljardeja. Tietysti menetetään autoilun tuomat 8 miljardin verotulot.

        Tuota sinun laskutoimitustasi on laskekseltu jo 1980-luvulta asti.

        Osaatko suorittaa laskutoimituksen sellaiseen tapaukseen liittyen, jossa ilmastonlämpeneminen jatkuu ja jäätiköiden sulamisvedet päätyvät meriin nostaen merenpintaa jolloin rannikoilla sijaitsevien kaupunkien rakennuskanta jää alakerroksiensa osalta veden alle eli koko rakennus on käyttökelvoton. Montako miljardia tuo mahtaisi maksaa. Entä mistä saat ruokasi kun ekosysteemi hakee uuden tasapainon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota sinun laskutoimitustasi on laskekseltu jo 1980-luvulta asti.

        Osaatko suorittaa laskutoimituksen sellaiseen tapaukseen liittyen, jossa ilmastonlämpeneminen jatkuu ja jäätiköiden sulamisvedet päätyvät meriin nostaen merenpintaa jolloin rannikoilla sijaitsevien kaupunkien rakennuskanta jää alakerroksiensa osalta veden alle eli koko rakennus on käyttökelvoton. Montako miljardia tuo mahtaisi maksaa. Entä mistä saat ruokasi kun ekosysteemi hakee uuden tasapainon.

        Kulue höynäytetty pöljä? Ei nouse meren pinta satoihin vuosiin.. Olet vain silmään kustu..


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1940
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      136
      1343
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      935
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      112
      902
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe