Economy comfort huono tuote

Anonyymi

90 euroa muutamasta sentistä lisää jalkatilaa. Ei ihme että oli taas Hong Kongin lennolla aika lailla tyhjnä. Mukana tulevat heikot vastamelukuulokkeet turhat kun kaikilla enemmän matkaavilla on omat paremmat. Samaten pakkosyöttöpaketin krääsä kuten sukat ja 50 sentin hammasharja turhaa.

Edelleen sais finskille tulla economyn ja bisneksen väliin tulla uusi luokka. Comfort ei tuo lisäarvoa.

Lisäksi ne sijaitsevat kiinni turistiluokassa. Johti viime lennollakin siihen että emot sai heti lähdön jälkeen paimentaa ja ajaa pois näitä jotka siirty omin lupineen economysta comfortiin koska "tuolla on tilaa ja oma rivi".

9

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se huono ole etenkään pitkäjalkaiselle.
      Mutta hintalisä voisi olla pienempi.
      Ainakaan silver jäsenet ei saa tuosta alennusta. Jos saisi comfortin esim 45€ hintaan kaukolennolla, ottaisin sen aina.

    • Osa lentoyhtiöstä käyttää tuossa 350XWB:ssä (mikä on Finnairin pääasiallinen mannertenvälisten lentojen kalusto), Busineksen ja Economyn välissä olevilla penkeilla (mikä on Finnairilla nimellä Economy comfort ja varustettu pidemmällä jälkatilalla, eli penkit ovat pituussuunnassa hieman kauempana toisistaan) 2 4 2 istumajärjestystä (tuon economyn 3 3 3 sijasta) ja tämän mahdollistamana 2-3cm. leveämpiä istuimia tuon pituussuunnassa olevien lisäsenttien lisäksi.
      Sitten tietysti on oma asiansa, pitääkö tuo istumajärjestys "lyödä lukkoon" jo konetta tilatessa, jolloin koneen lattiassa olevat istuimien kiinnityskiskot rakennetaan tuon istuinjärjestyksen mukaisesti ja onko kyseistä järjestelyä mahdollista tehdä vielä jälkikäteen ja mitä se maksaa konetta kohden muutettaessa.
      Tuo 2 4 2 istumajärjestys rakennettuna Finnairin 350XWB paikoille tiputtaisi luonnollisesti koneen matkustajamäärää yhdellä aina kutakin Economy comfort riviä kohden. Eli kaukolennoilla vaatisi varmastikkin noin 80-100€:n hintalisäyksen nykyiseen Economyn Comfortin lippuhintaan että tuo matkustajakapasiteetin tiputtaminen tuolla järjestelyllä olisi taloudellisesti kannattavaa. Eli käytännössä tuon Economy Comfortin hintalisä Economy paikkaan verrattuna noin tuplaantuisi.

      • Anonyymi

        Ihan mielenkiintoinen ratkaisu.
        Tietysti koneet olisi pitänyt heti tilata tuolla järjestelyllä. Muutos voi maksaa aika paljon koska myös lattian lisäksi myös yläpuolen lokerikot pitäisi päivittää jo pelkästään kohdevalojen vuoksi.
        Ilmeisesti loput tilauksessa olevat koneet tulee vähemmillä businesluokan paikoilla kuten kaikki viimeksi tulleet on. Silloin koneiden kiertätys on helpompaa kun on sama istumajärjestys. Karjaluokka on finskille tärkeä, koska palvelutaso on aika heikko. Halpalentoyhtiöiden tasoa.


      • Unohdin ihan tyystin noiden yläpuolella olevien säilytyslokeroiden muutostarpeen (käytävä tulee tuossa 2 4 2:ssa toiseen kohtaan kuin 3 3 3:ssa) joten kyllä taitaa jälkikäteen istuinjärjestyksen muuttaminen tulla niin kalliiksi että sitä tuskin tullaan tekemään.
        Eli tuo istuinten etäisyys säätö pituussuunnassa tulee varmasti olemaan ainoa mitä tuossa konemallissa tullaan ikinä tekemään. Muut muutokset tulevat liian kalliiksi.
        Tuohon 2 4 2 järjestykseen törmäsin kun SeatGuru:ssa eri yhtiöiden istuinpaikkakarttoja katselin noiden 350XWB:n kohdalla.
        Ylivoimaisesti yleisin kombinaatio oli tuo "Busines" 4paikkaa/rivi, sitten "Economy comfort" 3 3 3 paikkajaolla (ja näissä erona Economyyn tuo isompi kalkatila) ja "Economy" 3 3 3 paikoilla (nimet Finnairin käyttämien nimitysten mukaisesti).
        Tuota 2 4 2:sta näin
        Osalla yhtiöistä oli vain "Busines" ja "Economy", ei mitään välissä.
        Tosin, hyvin suppealla otannalla menin, varmasti muitakin kombinaatioita vieläkin voi olla.


    • Anonyymi

      Finnairille tulee Premium Economy -luokka nykyisen Economy Comfortin tilalle kaikkiin kaukoliikennekoneisiin. Ensimmäiseen koneeseen ensi vuonna ja koko laivastoon vuoden 2022 loppuun mennessä.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Missään ei vielä selvennetä mitä tuo uusi Premium Economy ( http://www.lentoposti.fi/uutiset/finnair_uudistaa_kaukoliikennekoneiden_matkustamoa_uusi_premium_economy_luokka ) pitää sisällään, mutta jos Finnair aikoo lisää tilaa saada myös sivusuunnassa kyseisille paikoille, niin sitten pidän hyvin mahdollisena että tekevät isompaa investointia ja muutosta koneisiin ja menevät myöskin tuohon 2 4 2 istuinjärjestykseen ja hieman leveämpiin istuimiin.

        Voi Finnairin tapauksessa tuo premium tarkoittaa ilmaista olutta haalean veden sijaan. Siitä 150€ lisähintaan. 555


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi Finnairin tapauksessa tuo premium tarkoittaa ilmaista olutta haalean veden sijaan. Siitä 150€ lisähintaan. 555

        Kyllä etenkin pariskunnat voisivat maksaa selvästi lisää tommosesta kahden rivistä. Ennenhän niitä oli halvimassakin turistiluokassa. Nyt kaksi maksaa yht. 180e ja silti kolmas pyörä tuppautuu kylkeen kiinni. Itsellä 175cm pitkänä enemmän se leveys kuin pituus on ongelma, sehän on vaan parempi että pääsee lähemmäksi sitä näyttöruutua kiinni. Lisäksi vierusjampat tursuaa toiselle jos leveitä ja käsinojasta pitää taistella.

        Toki nyt sen comfortin voi ostaa juuri ennen online checkausta jos näkee että siellä on tyhjä rivi ostamatta niin yksin voi saada koko rivin. Tosin ei kai se mitään takaa. Ehkä ylibookkauksessakin comfortiin siirretään porukkaa. Kai sen comfortin voi ostaa vasta koneessakin boardingin jälkeen? Oletin että yksi jamppa viimeksi teki niin kun korttipääte tuptiin eteen. Silloin jos tyhjän rivin saa.90e hintaan niin ok diili pitkällä lennolla. Vai nouseeko hinta? Vai laskee? Koneen lähtiessähän niiden periaattees pikemminkin kannattas pudottaa niiden hintoja.


    • Anonyymi

      Perseaukisilla rutina kalleudesta ja rahasta jatkuu vaan.......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

      Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      50
      11790
    2. T:ltä J-miehelle

      Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      37
      3283
    3. Missä meetwursti on keksitty?

      Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      33
      2126
    4. Terveiset kaipauksen kohteelle

      tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      147
      1955
    5. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

      Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      21
      1323
    6. Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?

      Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?
      Sinkut
      199
      1322
    7. Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:

      Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn
      Maailman menoa
      265
      1321
    8. Kumpiko kaivatussasi

      teki suhun vaikutuksen äly vai ulkonäkö?
      Ikävä
      83
      1294
    9. Olisit ottanut yhteyttä jos olisit halunnut

      Ei kö niin mies?
      Ikävä
      102
      1114
    10. Mikä kaivatussasi

      kiehtoo?
      Ikävä
      62
      1106
    Aihe