Kiinnostaisi Iso farmariauto,mutta kumpi kone parempi?
305 vs 307
10
2813
Vastaukset
- saratoga
305 on Chevyn kone=halvat varaosahinnat. 307 on Oldsin kone, kalliimmat osat. Tarkasta itse:
http://www.uscenter.fi/ - JepJep
Kyllä se 305 on suositeltavampi vaihtoehto. Jos haluaa muuttaa vielä viislitrasen käytöstapoja, heittää koneesta kaasarin ja imusarjan romukoppaan ja vaihtaa tilalle vaikka 350 nokka-akselin, edelbrockin imusarjan ja kaasarin. Johan muuttuu. Jaksaa mennä ylivaihteella jopa loivat ylämäet sen jälkeen... :)
- orggisehjä307käytössäparas
mutta 307 koneinen on koskemattomana käytännössä parempi arkimoottori, se on hieman taloudellisempi, vaikkakin vähän tehoton täysin vakiona;
tm testasi 10/86 käytetyn buick farkun 307 koneella, 0-100 km/h kesti aavikkoperällä 14.5 sekkaa. kulutus oli 90km/h vauhdissa alle 11 litraa. Alimmallaan kulutus oli tasaisessa 70km/h nopeudessa, luokkaa 8 litraa sadalla...
kaasarikoneista b-bodyä 305:lla ei ole suomessa testattu autolehdissä, ARVAISIN että kiihtyvyys voisi olla hivenen parempi, mutta kulutus vastaavasti suurempi. - Salamantra
orggisehjä307käytössäparas kirjoitti:
mutta 307 koneinen on koskemattomana käytännössä parempi arkimoottori, se on hieman taloudellisempi, vaikkakin vähän tehoton täysin vakiona;
tm testasi 10/86 käytetyn buick farkun 307 koneella, 0-100 km/h kesti aavikkoperällä 14.5 sekkaa. kulutus oli 90km/h vauhdissa alle 11 litraa. Alimmallaan kulutus oli tasaisessa 70km/h nopeudessa, luokkaa 8 litraa sadalla...
kaasarikoneista b-bodyä 305:lla ei ole suomessa testattu autolehdissä, ARVAISIN että kiihtyvyys voisi olla hivenen parempi, mutta kulutus vastaavasti suurempi.On hiukan parempi, 305:en kierrosherkempi, molemmat semmoisia leppoisan menon voimanlähteitä, eli 307 parempi valinta. Oikeastaan 307:n vääntö on aika liki tasoa chevy 350. Jos tahtoo chevyn koneen, kannattaa etsiä 350:sellä varustettuja. Saa vääntöä hiukan enemmän ja pirteyttäkin, jos sattuu olemaan kunnossa oleva yksilö.
Oldsin koneiden kestävyydestä on paljon huhuja, mutta ei kai ne sen huonompia ole kuin muutkaan normaalikäytössä. - pekka puupää
orggisehjä307käytössäparas kirjoitti:
mutta 307 koneinen on koskemattomana käytännössä parempi arkimoottori, se on hieman taloudellisempi, vaikkakin vähän tehoton täysin vakiona;
tm testasi 10/86 käytetyn buick farkun 307 koneella, 0-100 km/h kesti aavikkoperällä 14.5 sekkaa. kulutus oli 90km/h vauhdissa alle 11 litraa. Alimmallaan kulutus oli tasaisessa 70km/h nopeudessa, luokkaa 8 litraa sadalla...
kaasarikoneista b-bodyä 305:lla ei ole suomessa testattu autolehdissä, ARVAISIN että kiihtyvyys voisi olla hivenen parempi, mutta kulutus vastaavasti suurempi.Mikä on aavikkoperä? Anteeksi tietämättömyyteni.
- tietää
pekka puupää kirjoitti:
Mikä on aavikkoperä? Anteeksi tietämättömyyteni.
aavikkoperä nimensä mukaisesti on tarkoitettu maanteille ja pitkille suorille, eli perä on silloin ns. harva välitykseltään. jenkeissä harva perä on n. 3.00:1, ja se mahdollistaa hyvän polttoainetalouden maantiellä ja korkeamman huippunopeuden- mutta huonomman kiihtyvyyden.
tiheä perä (3.5-5:1) taas mahdollistaa ripeän kiihtyvyyden, mutta alhaisemmat huippunopeudet. joskus sopivan tiheä perä voi edesauttaa raskaan auton kaupunkikulutusta kohtuullisemmaksi.
- Stw
moottoreista peruskuntoisena on huolettomampi? Olen kuullut että 307 imusarjan tiivisteet tuppaavat vuotamaan,onko 305 koneessa tämäntapaisia ongelmia?
- Buick Electra -84
Minulla ei ole kokemuksia Chevyn koneesta, mutta Oldsista on viiden vuoden ajalta, ympärivuotisesta käytöstä.
Imusarjan vuoto on tosiasia, voin todeta sen kurkistamalla auton alle. Laitoin viime kesänä purkillisen Etelä-Afrikan ihmeainetta Fortea jäähdytysnesteen sekaan ja se vähensi vuotoa. On sillä pärjännyt. "Jossain vaiheessa" täytyy se tiiviste vaihtaa.
Oldsmobiili on vähän kranttu pakokaasuanturista. Jos anturi vanha ja lukemat tietokoneeseen tulevat hitaasti, kone ei oikein toimi jouhevasti. Ylivaihdekaan ei välttämättä pysy päällä. Onneksi anturi ei ole kauhean kallis ja kädetkin mahtuu, ainakin jotenkin.
Kun tietokone saa antureilta lukemat niin kuin pitääkin, niin kulutus on auton kokoon nähden siedettävä ja ajo on mukavan vaivatonta. Niin kuin edellä todettiin, 307 on hyvä arkimoottori.
Ai niin, se öljynvaihto. Puolen vuoden välein olen vaihtanut. Näin ovat mekaanikot sanoneet ja olen uskonut heitä. On ilmeisesti kannattanut koska moottori on pelannut hyvin.- Caprisesissi
pakokaasuanturi ja katalysaattori, sekä joissain harmaatuoduissa aiemmissa vuosimalleissa kenties. Ylivaihteen päälläpysymiseen en menisi hetikohta etsimään syytä antureista, mutta vaihteiston momentinmuuntimen lukon päällä pysymiseen voi löytyä kyllä syytä esim. kaasuläpän asentotunnistimesta, lämpötila-anturista tms.
Uudemmat taitavat ollakin jo Chevyn koneella, jota kuulin sanottavan tuoreemmaksi konstruktioksi ja paremmin tiukentuneisiin pakokaasupäästömääräyksiin sopivaksi k. olds 307. - Buick Electra -84
Caprisesissi kirjoitti:
pakokaasuanturi ja katalysaattori, sekä joissain harmaatuoduissa aiemmissa vuosimalleissa kenties. Ylivaihteen päälläpysymiseen en menisi hetikohta etsimään syytä antureista, mutta vaihteiston momentinmuuntimen lukon päällä pysymiseen voi löytyä kyllä syytä esim. kaasuläpän asentotunnistimesta, lämpötila-anturista tms.
Uudemmat taitavat ollakin jo Chevyn koneella, jota kuulin sanottavan tuoreemmaksi konstruktioksi ja paremmin tiukentuneisiin pakokaasupäästömääräyksiin sopivaksi k. olds 307.En lähde kinaamaan kun en ole varma. Kokemuksia ei kummemmin ole kuin omasta pirssistä. Vuosimalli on -84 ja katti ja pakokaasuanturi löytyvät molemmat, plus läjä muita antureita. Joskus toivon että niitä olisi vähemmän, mutta tämmöisenä auto on tehtaalta lähtenyt, so be it.
Toisaalta ei niiden johtojen ja liittimien kunnossapito nyt niin vaikea homma ole. Mutta vanha mikä vanha. Tielle ei ole jättänyt, mistä kiitos ja kumarrus vuonna -84 Kansasissa työskenneille autoinsinööreille. Sieltä minun rotiskoni on kotoisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 906352
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303803törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283170Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859