Olen liian yksinäinen nykyään

Anonyymi

On alkanu olee liian yksinäistä. Oon nuori mies. Masentunut jolla ei oo töitä. Ei opiskelua. Ei kavereita. Ja unirytmit sekasin.
En tiedä kauanko tätä elämää näin jaksaa, tää on ihan kamalaa.

9

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Oletko ajatellut, että voisit keskustella tilanteestasi jonkin ulkopuolisen tahon kanssa? Ulkopuolinen tuki voisi auttaa jäsentämään ajatuksia ja myös helpottaa jaksamista.

      On olemassa monenlaisia erilaisia auttavia tahoja, joihin voit olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Tässä muutamia vaihtoehtoja:

      - Tukinet - tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa halutessaan tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.

      - Jos soittaminen tuntuu sinulle sopivimmalta tavalta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa (09) 252 5010 arkisin klo 9-07 ja viikonloppuisin sekä juhlapyhinä klo 15-07.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Niiden yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Voimia tilanteeseesi!

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • Anonyymi

        eise auta ku vika ei ole yksilössä, vaan yhteiskunnassa.

        lääkkeetkää ei korjaa päin vittua hoidettuja yhteiskunnan asioita. lääke ei korvaa esim naisystävää tai yksinäisyyttä.

        korjatkaa se vitun yhteiskuntanne nii se auttaa parhaiten.


    • Anonyymi

      Minkä ikäinen olet ja mistä päin? Oletko saanut hoitoa masennukseen? Oletko yrittänyt etsiä töitä/koulua vai etkö kykene käymään siellä?

      • Anonyymi

        Niin ja sekin että palstan vakikaveri, ap oli parikymppinen 1950 luvulla. Kas kun tuo muistikin tekee jo omia temppujaan...


    • Anonyymi

      Olen iloinen jos kaikki yksinäiset vastaatte minulle. En tiedä kauanko kestän. Etelä suomi

    • Anonyymi

      Täällä keski-ikäinen keväällä mielenterveyssyillä eläkkeen saanut nainen. Vaivat pitäisi hoitaa ajoissa, myös pään sisäiset. Muuten ne vaan monimutkaistuvat. Itsekin yritin hakea ikäisenäsi apua, tuloksetta. Näin ollen työhistoriani jäi muutamaan vuoteen. Eläkkeestä olen toki kiitollinen, ei tarvitse sinnitellä enää kilpailumaailmassa. On ongelmallista, ettei nuorten ongelmia ja avun tarvetta oteta vakavasti, nuoria pidetään vain laiskoina. Vasta varttuneena on ongelmineen vakavasti otettava - se on vain liian myöhäistä, elämänjuna ennättää mennä jo.

      Käsittääkseni työkkärillä ja pääkaupunkiseudulla sosiaalitoimelle myös on kaikkia erityisjuttuja. Työkykyselvityksiä, työkokeiluja, kuntouttavaa työtoimintaa. Moniammatillista työryhmiä auttamaan asiakasta. Sinun on uskallettava sanoa, että et voi hyvin ja että tarvitset apua. Että olet hukassa ja heikoilla, hajoamassa, epätoivoinen. Mitkä tuntemuksesi sitten ovatkin.

      Itselleni viimeisimmät 15 v ovat olleet pirullisimmat. Olen ollut sivustakatsoja niin kauan, että normaalia minusta ei enää saa. Viimeisten vajaan 10 v aikana olen kuitenkin käynyt työväenopiston erilaisissa ryhmissä ja löytänyt niistä mielenkiinnon kohteita. Samoin myös ihmiskontakteja, vaikka syviin ystävyyssuhteisiin en kykene.

      Suosittelen, että alat käydä jossain tervehenkisessä harrasteessa säännöllisesti. Siis ei kännäämässä, se harjoittaa, vaan rakentavassa. Alkuun mikä vaan voi tuntua liian vaikealta ja kuormittavalta, mutta ajan myötä huomaat muutoksen. Älä jää kotiin mököttämään, se hajoittaa ja päädyt vain lukko-osastolle.

      Olet jo kirjoittanut tänne. Eli haluat apua, haluat muutosta. Nyt ota seuraava askel. Varaa aika johonkin tai vaikka moneen paikkaan: sossu, terveyskeskus, kirkon diakoniatyöntekijä, työkkäri. Ja sitten alat käymään jossakin. Stop mäkkihöperyydelle! Selviät hengissä ja järjissäni ja saat ihan hyvän elämän, vaikka se vaatii myös toimintaa sinulta, ja on välillä raskastakin. Onnea matkaan!

    • Anonyymi

      Miten menee nyt?

    • Anonyymi

      Mene Valamon luostariin, hiljenny ja etsi oma tie.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe