Neuvoja ateistien päihittämiseksi

Anonyymi

1. Älä ota puheeksi vanhaa testamenttia.

- Vt:n tapahtumat ovat niin vanhoja ettei niitä pysty todistamaan oikein millään oikeiksi. Pysyttäydy pelkästään uudessa testamentissa.

2. Älä yritä todistaa ihmeitä

- Ihmeitä ei pysty todistamaan millään lailla netissä kirjoittamalla oikeiksi. Ne jäävät vain kuulopuheiksi, joten ateisti pystyy kumoamaan minkä tahansa ihmeen vain kieltämällä sen.

3. Todista historiallinen uusi testamentti ateisteille oikeaksi

- Tämä onnistuu, pelkästään wikipedia on täynnä linkkejä historiallisesta Jeesuksesta, hänen opetuslapsistaan, ja mikä tärkeintä kaikista Ut:n kirjoittajista ja heidän henkilöhistorioistaan.

- Kun lähdet väittelyyn ateistin kanssa niin pärjäät vain 3 -kolmoskohtaa käyttämällä.

- Jos sotket ykköskohdan mukaan niin ateisti ensinnäkin syyttää Vt:a ja sen Jahvea julmuudesta ja väkivaltaisuudesta. Toiseksi ateisti syyttää sinua epämääräisyyksistä ja varsinkin luomiskertomuksen valheellisuudesta minkä hän pystyykin todistamaan varsinkin vs. evoluutiolla ja sen nykytutkimustiedolla. Jollet luovu heti ensi alkuun todistelemasta luomiskertomusta oikeaksi olet jo hävinnyt pelin. Lk:han on vanhan ajan ihmisten kirjoittama heidän senhetkisten tietojen näkemys, ja tämän takia pitää ymmärtää ettei heillä vielä ollut oikeita havaintovälineitä kartoittaa niin suurempia(aurinkokunta, galaksit) kuin pienempiäkään(dna, atomit, jne) kohteita.

- Kakkoskohtaa kuten sanottu ei kannata käyttää, kuin vain tuomalla vaikkapa itse ihme ihan ateistin silmien eteen. Tätä ihmettä ei vain yleensä nykyaikana tapahdu.

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainoa oikea tapa: jos haluat päihittää ateistin väittelyssä, älä puhu koskaan Raamatusta.

      • Just noin.

        Perustelu: Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä. (Matteus 7:6).


      • Anonyymi

        No justiinsa niin, nyt on helluntailainen ihan asiansa ytimessä.
        Käännytyksen seinäänajon perusteet:

        1. Meillä on tällainen satukirja ohjastamassa ja rajoittamassa vapaata elävää elämäämme. Siinä on myös se vanha testamentti, mutta ei nyt puhuta siitä.
        Tule mukaan !

        2. Meillä on myös mahdollisuus satuolennon nimeen pelastua ikuiseen kuoleman jälkeiseen elämään, parantua maallisista sairauksista ja krempoista.
        Monella on useilla ja monilla pelastuneilla korvikehampaiden alla ikenet alkaneet kutista ja kihelmöidä. Uutta maitohampaiden esiinpuhkeamista lupaillen ja enteillen.
        Mutta kaikki he ovat kuitenkin menneet ikuiseen kuolemanjälkeiseen elämäänsä korvikehampaillaan hymyillen.

        3. No tosissaan sitten tämä meidän satukirjan uusin testamentti, se mistä voidaan puhua. Voit sen totuudellisuuden ja oikeellisuuden itse intervepistä tarkistaa. Vaikkapa jossakin kirjastosi asiakaskoneella ja silleen.

        4. Tai...näin meidän kesken.
        Onko totta, että toisinaan Mustanaamio poistuu viidakosta ja kuin kuka tahansa meistä ?


    • Anonyymi

      Eikö sekin ole ihme, kuin ei ihmeitä tapahdu?

      • Voihan asian noinkin määritellä.

        Tapahtumattomuutta pohdiskellessa syytä on niin sysissä kuin sepissäkin..


    • Anonyymi

      Ei ateistia kolmosellakaan voiteta, koska historiallisuus ei ole todiste uskonnon oikeellisuudesta. Historiallinen Koraanikaan ei ole todiste islamin puolesta.

      Miksi haluaisit ylipäätään väitellä ateistien kanssa? Onnea jokatapauksessa yrityksellesi.

    • Anonyymi

      Ateistille otat esiin kolmannen evankeliumin, siitä se lähtee.
      Ei hänelle tarvitse puhua mitään.
      Myös näin kuumien hiilien kerääminen hänen päänsä päälle auttaa.
      ts. jos ei ole muuta, kuin tyhjänpäiväiset puheet ilman tekoja, niin sellaiset saarnat ovat tyhjänpäivästä.

    • >>> 3. Todista historiallinen uusi testamentti ateisteille oikeaksi

      Typerä neuvo. En ole vielä nähnyt ainuttakaan ateistia, joka kieltäisi Jeesuksen tai opetuslasten historiallisen olemassaolon.

      • Anonyymi

        Sitten et ole edes yrittänyt todistaa ateisteille mitään.


      • Anonyymi

        Ateistit ei muuta teekään kuin kiistävät ja kieltävät historiallisen Jeesuksen, historialliset tapahtuneet asiat, koko historiallisen Raamatun ja uuden testamentin. Oletko edes koskaan käynyt ateistien sivuilla? Ei siltä vaikuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateistit ei muuta teekään kuin kiistävät ja kieltävät historiallisen Jeesuksen, historialliset tapahtuneet asiat, koko historiallisen Raamatun ja uuden testamentin. Oletko edes koskaan käynyt ateistien sivuilla? Ei siltä vaikuta.

        >>> Sitten et ole edes yrittänyt todistaa ateisteille mitään.

        Minulla ei ole tarvetta todistella kenellekään mitään. Kerron, jos ihminen haluaa kuulla, muussa tapauksessa kunnioitan hänen henkilökohtaista ratkaisuaan.

        >>> Oletko edes koskaan käynyt ateistien sivuilla?

        Voisitko määritellä tarkemmin, mikä on puhtaasti ateistien sivusto?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Sitten et ole edes yrittänyt todistaa ateisteille mitään.

        Minulla ei ole tarvetta todistella kenellekään mitään. Kerron, jos ihminen haluaa kuulla, muussa tapauksessa kunnioitan hänen henkilökohtaista ratkaisuaan.

        >>> Oletko edes koskaan käynyt ateistien sivuilla?

        Voisitko määritellä tarkemmin, mikä on puhtaasti ateistien sivusto?

        Esimerkiksi tämä täällä S24:n sivuilla.
        https://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/ateismi


      • Anonyymi

        Sellaisia ateisteja on, joiden mielestä Jeesusta ei varmasti ollut olemassakaan, mutta he ovat todella harvinaisia. Provoilijat ovat tietysti asia erikseen.

        Raamatuntutkimuksessa sitävastoin on todettu, että Raamatun ulkopuolinen todistusaineisto Jeesuksen ja opetuslasten olemassaolosta puuttuu. Ainoa varsinainen meille säilynyt todiste Jeesuksesta on evankeliumit, tai oikeastaan kolme niistä. Se taas on näkemys, jonka moni kristittykin jakaa, joka on asiaa tutkinut. Kenties kirjoittaja sotki tämän näkemyksen historiallisen Jeesuksen kieltämiseen?

        Sehän ei ole ollenkaan sama asia todeta todistusaineiston vähäisyys, kuin kieltää Jeesuksen olleen olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia ateisteja on, joiden mielestä Jeesusta ei varmasti ollut olemassakaan, mutta he ovat todella harvinaisia. Provoilijat ovat tietysti asia erikseen.

        Raamatuntutkimuksessa sitävastoin on todettu, että Raamatun ulkopuolinen todistusaineisto Jeesuksen ja opetuslasten olemassaolosta puuttuu. Ainoa varsinainen meille säilynyt todiste Jeesuksesta on evankeliumit, tai oikeastaan kolme niistä. Se taas on näkemys, jonka moni kristittykin jakaa, joka on asiaa tutkinut. Kenties kirjoittaja sotki tämän näkemyksen historiallisen Jeesuksen kieltämiseen?

        Sehän ei ole ollenkaan sama asia todeta todistusaineiston vähäisyys, kuin kieltää Jeesuksen olleen olemassa.

        "Sellaisia ateisteja on, joiden mielestä Jeesusta ei varmasti ollut olemassakaan, mutta he ovat todella harvinaisia. "

        Tuohon ateistin mielipiteeseen vaikuttaa aika lailla se miten tarkkaan joku väittää juuri Raamatussa kuvatun Jeesuksen olleen olemassa.

        Tuskinpa kukaan ateisti väittää ettei noina aikoina olisi ollut useampiakin kierteleviä saaranmiehiä ja guruja seuraajalaumoineen. Mutta jos aletaan väittää että just Jeesus niminen sellainen teki ihmetekoja ja nousi kuolleista niin sillä kannalla ei kyllä enää moni ole.


    • Anonyymi

      > Neuvoja ateistien päihittämiseksi

      Itse sanoisin, että tärkein ja paras neuvo on, pysy totuudessa.

      "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
      Joh. 8:31-32

      Suuri osa ateistien väitteistä kaatuu, kun pysyy totuudessa.

      • Anonyymi

        Ateistit eivät tiedä mitään "Jeesuksen totuudesta" mutta kyllä he puhuvat totuudesta, tosiasioista, faktoista. Millä tavalla tämä Jeesuksen totuus poikkeaa tosiasioista, faktoista? Miksi ylipäätänsä pitää alkaa höpöttämään totuuden "hengestä"?

        Olisiko sinunkin aika tulla sieltä homehtuneilta Raamatun sivuilta nykyaikaan?


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan ateisteja ei tarvitse eikä tule "päihittää" !

      Uskosta osattomille, jotka haluavat kuulla Jeesuksesta, tulee julistaa vain ilosanoma !

      1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

      Ei tarvitse siis riidellä eikä taistella eikä päihittää, vaan vastata sävysisästi !

      • Anonyymi

        Edes Jehovan todistajat eivät pysty jehovaansa todeksi todistamaan.
        Miten sitten helluntailaiset ateisteille ?
        Siinäpä "päihittämisen" haastetta helluntailaisille...


    • Kunnon ateisti ei lähde jankkaamaan näistä saduista uskovaisen kanssa.
      Uskokoot vaikka riikinkukkoon, ei väliä kun ei juttujan muille tuputa.

    • Anonyymi

      Ps.119:160 Biblia Sinun sanas on alussa totuus ollut: kaikki sinun vanhurskautes oikeudet pysyvät ijankaikkisesti. Kirjoitetaan: iankaikkisesti.

      • Anonyymi

        Kirjoitetaan, antti wuoltee pilkkaamassa elävää Jumalaa.


    • Anonyymi

      Ajatus ateistin päihittämisestä on hölmö. Kyse ei ole taistelusta.
      Uskoa ei voi perustella tiedolla. Sillä usko on lujaa luottamusta siihen mitä toivotaan ja ojentautumista sen mukaan mikä ei näy. Kukaan voi tulla Isän luo, ellei Isä häntä ensin vedä. Usko on Jumalan lahja. Ei se synny selittelyillä tai argumenteilla.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Usko on Jumalan lahja. Ja se tulee Jumalan Sanojen kuulemisesta, kuten Roomalaiskirje sanoo. Ihmisellä on kuitenkin oma osuutensa. Nimittäin jos hän paaduttaa sydämensä, eikä tahdo uskoa, tulee hän sokeaksi.

        Miten osuvaa tämä on meidänkin ajallemme: "Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän" (Apt. 28:26-28). Nämä sana Paavali sanoi juutalaisille. Mutta sitä ennen hän oli kuitenkin yrittänyt vakuuttaa juutalaisia Jeesuksesta. Joten oikeanlaistakin tyrkyttämistä on.


    • Anonyymi

      Mitä ihmeen "ateistien päihittämistä"? Että saisit ateistin uskomaan? Siinä et onnistu koskaan.

      Kyse on Jumalaan uskomisesta / tuntemisesta vs jumalankielteisyys.

      Jumalaa ei voi kukaan tuntea, ellei Jumala Itse häntä kutsu ja ilmaise Itseään hänelle. Jos Jumala Itse - syystä tai toisesta, omasta tahdostaan - ei itseään ilmaise, on aivan turhaa ja suorastaan Jumalaa kunnioittamatonta, ihmisvoimin pyrkiä tekemään tekoja, jotka kuuluvat Jumalalle Itselle, ei ihmiselle. Toimia Jumalan omaa tahtoa vastaan.

      Ihmisten pakkokäännytys on kaikkein eniten vahingoittanut Jumalan asiaa.

      Uskotko sinä, käännyttäjä, itse Jumalaan? Kunnioitatko Hänen tahtoaan ja kykyään hoitaa Itse omat asiansa? Hän uudestisynnyttää, kenet uudestisynnyttää, antaa uskon, kelle antaa.

      Meidän tehtävämme on kertoa evankeliumi. Raamattu on kaikkien saatavilla. Jokainen halukas voi vapaasti iTSE etsiä Jumalan.

      On Jumalan arvoa alentavaa tehdä Hänestä riitelyn aihe jumalattomien kanssa. Jos joku pilkkaa Jumalaa, jätä hänet yksin huutelemaan ja jatka sellaisen luo, jota Jumala asiallisesti kiinnostaa. Saatanan kanssa ei ryhdytä minkäänlaiseen keskusteluun, sillä se voi lopulta johtaa PH:n pilkkaan ja siinäpä sitten itse olet: pelastukseksi menettäneenä, koska et kunnioittanut Jumalaa ja perkeleen kanssa keskustelu kiehtoi enemmän.

      • Anonyymi

        Ja koska mainitsin, että Raamattu on kaikkien saatavilla, ainakin netissä, tässä nyt suora linkki Uuden Testamentin kirjaan, josta ateistin kannattaa aloittaa Raamatun lukemisensa, vaikkakin itse UT alkaakin Matteuksen evankeliumista. Suosittelen ja itse luen käännöstä KR 33/38.

        Johanneksen evankeliumi 1:1
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

        Tässä venäjäksi / Russkaja Biblija:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 1:1&rnd=1568797055441

        Евангелие от Иоанна 1:1-4
        1 В начале было Слово, и Слово было у Бога, и Слово было Бог.
        2 Оно было в начале у Бога.
        3 Все чрез Него начало быть, и без Него ничто не начало быть, что начало быть.
        4 В Нем была жизнь, и жизнь была свет человеков.
        🌹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koska mainitsin, että Raamattu on kaikkien saatavilla, ainakin netissä, tässä nyt suora linkki Uuden Testamentin kirjaan, josta ateistin kannattaa aloittaa Raamatun lukemisensa, vaikkakin itse UT alkaakin Matteuksen evankeliumista. Suosittelen ja itse luen käännöstä KR 33/38.

        Johanneksen evankeliumi 1:1
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

        Tässä venäjäksi / Russkaja Biblija:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 1:1&rnd=1568797055441

        Евангелие от Иоанна 1:1-4
        1 В начале было Слово, и Слово было у Бога, и Слово было Бог.
        2 Оно было в начале у Бога.
        3 Все чрез Него начало быть, и без Него ничто не начало быть, что начало быть.
        4 В Нем была жизнь, и жизнь была свет человеков.
        🌹

        Suorat linkit eivät nyt mene, kuten tarkoitin, mutta tuolta tuo kaikki löytyy.


      • Anonyymi

        "Siinä et onnistu koskaan."

        Eli et ole itse siis edes koskaan yrittänyt todistaa ateisteille Jumalaa ja Jeesusta?

        Miksi sitten esim. Stefanus näiden muiden nuorten valittujen kanssa omasi sellaisen viisauden että he pärjäsivät väittelyissä kaikkia vastustajiaan vastaan?

        Jokin epämääräinen "jätetään Jumalalle taistelu" on täyttä kristityn passivoimista. Jaakobkin sanoo, että usko ilman tekoja on voimaton. Ateistit ottavat riemumielin vastaan jonkun epämääräisen "jumalan" todistuksen jossa juuri on jätetty aivot tyypilliseen fundiksen tapaan kokonaan narikkaan.


    • Anonyymi

      Taistelu ei ole ateisteja vaan pimeyden henkivaltoja vastaan, jotka ovat orjuuttaneet ateistitkin kaikkeen mielettömään ja turmiolliseen.

    • Anonyymi

      Hes.23:4 Heidän nimensä olivat: vanhemman Ohola ja hänen sisarensa Oholiba. Sitten he tulivat minun omikseni ja synnyttivät poikia ja tyttäriä, - Heidän nimensä: Samaria on Ohola ja Jerusalem Oholiba. Hes.23:36 Ja Herra sanoi minulle: Ihmislapsi, etkö tuomitse Oholaa ja Oholibaa? Ilmoita heille heidän kauhistuksensa.

    • Tämä aloitus oli sen verran kiinnostava että teki mieli tähän jotain vastata. On hyvä muistaa että työ on Jumalan, ei meidän, me emme voi ketään kääntää väkisin. tässä pieni lainaus omasta kirjoituksestani muutaman vuoden takaa.

      "Uskovaisille sanoisin näin, että vaikka oikeassa olemmekin. Älkäämme siltikään käyttäkö keskusteluissa vastapuolen aseita, vaan pysykäämme totuudessa, rikkomatta omaa omaatuntoamme vastaan ja kaikella sanomisellamme tuottakaamme Jumalalle kunniaa, älkäämme siis menkö sille tasolle ja kielenkäyttöön jolla meitä vastaan hyökätään.

      Hyvin monesti riittää pelkkä totuuden esiintuominen ja valheiden paljastus asialliseen sävyyn esitettynä. Muistakaamme se Raamatun opetus, että sielunvihollinen on valheen isä ja hyökkää useimmiten juuri valheen voimalla. Eli kyseenalaistakaa ja tarkistakaa väitteet joita esitetään ja paljastakaa valheet tai osatotuudet joilla uskovaisia vastaan hyökätään, monesti jo totuuden esille tuominen asiallisesti saattaa riittää."
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/13930857/uskovaisille-keskustelutavoista

    • Anonyymi

      Miksi muuten helluntailaiset lähtevät taistelemaan, eli "päihittämään" ateisteja turuille ja toreille .
      Onko helluntailaisilla joku riita heidän kanssaan ?

      Mistä helluntailainen sitten tunnistaa tällaisen "taisteluhaluisen" kadulla, kävellen, pyörällä, autolla kulkevan tai kaupassa, postissa, alkossa, kirjastossa , kioskilla asioivan ateistin, tämän yhteydenotollaan "päihittääkseen" ?

      Miten on noin muuten mennyt tänä vuonna Q3:sen "päihittämiset", että montako ateistia tai ketään muutakaan järjissään olevaa on kaatunut "päihittämisen" verbaalisessa taistelussa. Luovuttanut aivonsa narikkaan ja tulleet hmm...pelastuneet mukaan saalemien kouristeluihin ?

      Miksi helluntailainen hmmm... uskoo, että ateistia vähempää kiinnostaa, tämä henkivaltojaan, örkkejään ja mörköjään vastaan taisteleva helluntailainen ?

    • Anonyymi

      "1. Älä ota puheeksi vanhaa testamenttia."

      Eli pyri salaamaan Raamatun pahimmat luonnontieteelliset mokat.

      "2. Älä yritä todistaa ihmeitä."

      Eli aivot narikkaan ja uskomaan uskomaton.

      "3. Todista historiallinen uusi testamentti ateisteille oikeaksi."

      Millä? UT:n evankeliumien kertomuksista on hyvin vähän ulkopuolisista lähteistä saatavaa todennettua tietoa.

      Ainakaan minun ateismiini ei tuolla tavalla vaikuteta. Kohdan yksi salailu, kohdan kaksi älyllinen epärehellisyys ja kohdan kolme todisteiden heppoisuus ei todellakaan vakuuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe