dieselit poistumassa sanoo kansa

Anonyymi

67

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ihan oikein, vihdoinkin ihmiset on ruenneet ajattelemaan järkevästi.
      en vaan ymmärrä että jotkin paviaanit uhoo että pitää olla 500nm vääntöö jo yli 2 litran kone. itse olen elämäni pärjännyt 100nm väännöllä ja litran koneella ja aina ollut paikassa ajoissa. liikkeelle lähtökin on onnistunut vaikka onkin käsivalintainen laatikko.
      huippunopeus autossa on n140km/h ja silläkin jo saa sakot.
      nyt aion vaihtaa vanhan autoni pieneen hybridiin mutta en ikinä dieseliin koska minun ei tarvitse näytellä ja elvistellä kenellekkään mitään.

    • Anonyymi

      "kukaan ei halua", no 37% haluaa kaikesta huolimatta edelleen dieselin, vaikka kuinka yrität muuta.

      • Anonyymi

        dieselit on tosiaan tippumassa pois kelkasta, saasteet ja verot tekevät sen. tuo ihmisten näyttämisen halu ja usko tiettyyn asiaan on kova.
        tietyissä talopiireissä ja rakentamisessa sitä kutsutaan mm.hirsiuskovaisuudeksi, se vannoutunut porukka joka tekee fysiikanlaitkin uusiksi. sitä se on valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        dieselit on tosiaan tippumassa pois kelkasta, saasteet ja verot tekevät sen. tuo ihmisten näyttämisen halu ja usko tiettyyn asiaan on kova.
        tietyissä talopiireissä ja rakentamisessa sitä kutsutaan mm.hirsiuskovaisuudeksi, se vannoutunut porukka joka tekee fysiikanlaitkin uusiksi. sitä se on valitettavasti.

        "dieselit on tosiaan tippumassa pois kelkasta, saasteet ja verot tekevät sen."

        Verot tietysti tekevät sen mitä tekevät mutta saasteiden suhteenhan uudemmat dieselit ovat selvästi bensavehkeitä parempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "dieselit on tosiaan tippumassa pois kelkasta, saasteet ja verot tekevät sen."

        Verot tietysti tekevät sen mitä tekevät mutta saasteiden suhteenhan uudemmat dieselit ovat selvästi bensavehkeitä parempia.

        väärin, huijaamalla ei totuus tule esille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "dieselit on tosiaan tippumassa pois kelkasta, saasteet ja verot tekevät sen."

        Verot tietysti tekevät sen mitä tekevät mutta saasteiden suhteenhan uudemmat dieselit ovat selvästi bensavehkeitä parempia.

        Eivät ole eivätkä tule. Dieselien kehitys on henkilöautojen osalta lopetettu. Viimeisille uunoille yritetään toki niitä vielä myydä erilaisilla väittämillä. Diesel on jo kuollut, sillä ei ole tulevaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "dieselit on tosiaan tippumassa pois kelkasta, saasteet ja verot tekevät sen."

        Verot tietysti tekevät sen mitä tekevät mutta saasteiden suhteenhan uudemmat dieselit ovat selvästi bensavehkeitä parempia.

        Myrkylliset hiukkaspäästöt(musta savu) ovat dieseleiden ongelma. Tämä vaara korostuu erityisesti kaupungeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myrkylliset hiukkaspäästöt(musta savu) ovat dieseleiden ongelma. Tämä vaara korostuu erityisesti kaupungeissa.

        Hiukkaspäästöt olivat dieseleiden ongelma ehkä joskus yli kymmenen vuotta sitten valmistettujen autojen osalta.
        Sen jälkeen valmistettujen dieseleiden hiukkaspäöstöt ovat olleet huomattavadti vastaavien bensa-autojen hiukkaspäästöjä alhaisemmat. Jopa kuusi kertaa alhaisempia.

        Kannattaisi jo vihdoin päivittää tiedot tämän päivän tasolle


    • Anonyymi

      Dieseleiden osuushan Suomen autokannassa on jatkuvassa nousussa. Eihän se ole mahdollista, jos kukaan ei niitä haluaisi. Eihän Suomessa ketään pakoteta ostamaa dieseleitä, vaan niitä ostetaan ihan siksi koska niitä halutaan. Syykin on helpoo ymmärtää, jos joskus on omistanut ja ajanut dieselillä.

      • Anonyymi

        laskussa se on. mm ajokiellot tulee pukkaamaan päälle , ja jatkuvat diesel huijaukset .siksi dieseleitä ruetaan laittamaan romiksiin
        ostatko sinä minulta diesel auton jos sanon että se on 0 päästöinen ja todellisuudessa se on jotain muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        laskussa se on. mm ajokiellot tulee pukkaamaan päälle , ja jatkuvat diesel huijaukset .siksi dieseleitä ruetaan laittamaan romiksiin
        ostatko sinä minulta diesel auton jos sanon että se on 0 päästöinen ja todellisuudessa se on jotain muuta?

        Dieseleiden osuus on nousussa, on ollut koko ajan. Sen voi tarkistaa mistärekisteröintitilastosta tahansa.
        Ajokieltoja dieseleille ei ole tulossa sen kummemmin kuin bensoillekaan. Huijaukset ovat marginaalisia tapauksia, vaikka kovasti nimenomaan dieseleiden osalta uutisoituja. Huijausta on myös bensankulutuslukemien tahallinen liian alhaiseksi ilmoittaminen päästöverojen pienentämiseksi. Tämähän on tavallista bensa-autojen osalla sen jälkeen kun päästöpohjainen verotus tuli voimaan. Tästä uutisointi jäi pahasti vw-konsernin huijauksen jalkoihin.

        Sinulta olisi vaikea ostaa minkäänlaista dieseliä, koska sinulla ei sellaista ole eikä ole koskaan ollutkaan.
        Huijarilta, sinulta tai muiltakaan, en tietenkään ostaisi minkäänlaista autoa, joten turhaan sitä kauppaatkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseleiden osuus on nousussa, on ollut koko ajan. Sen voi tarkistaa mistärekisteröintitilastosta tahansa.
        Ajokieltoja dieseleille ei ole tulossa sen kummemmin kuin bensoillekaan. Huijaukset ovat marginaalisia tapauksia, vaikka kovasti nimenomaan dieseleiden osalta uutisoituja. Huijausta on myös bensankulutuslukemien tahallinen liian alhaiseksi ilmoittaminen päästöverojen pienentämiseksi. Tämähän on tavallista bensa-autojen osalla sen jälkeen kun päästöpohjainen verotus tuli voimaan. Tästä uutisointi jäi pahasti vw-konsernin huijauksen jalkoihin.

        Sinulta olisi vaikea ostaa minkäänlaista dieseliä, koska sinulla ei sellaista ole eikä ole koskaan ollutkaan.
        Huijarilta, sinulta tai muiltakaan, en tietenkään ostaisi minkäänlaista autoa, joten turhaan sitä kauppaatkaan.

        väärin, dieselin myynti alamäessä.jos ostaa diesel auton jossa päästöjä huijattu on tullut itsekkin huijatuksi.en minäkään tyytyisi siihen selitykseen että jos autossa on luvattu esim 100gramman päästöt ja sieltä tuleekin 200 grammaa niin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        väärin, dieselin myynti alamäessä.jos ostaa diesel auton jossa päästöjä huijattu on tullut itsekkin huijatuksi.en minäkään tyytyisi siihen selitykseen että jos autossa on luvattu esim 100gramman päästöt ja sieltä tuleekin 200 grammaa niin...

        Väärin, dieseleiden osuus on kasvussa.
        Ei mikään pakota ostamaan autoa huijareilta. Oletko ajatellut sitä? Vai onko ymmärryksessäsi tämänkin osalta puutteita.

        Muuten nuo yksittäiset huijjausautot tuottavat siitä huolimatta poikkeuksetta vähemmän päästöjä kuin vastaava bensa-auto. Huomattavasti vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        väärin, dieselin myynti alamäessä.jos ostaa diesel auton jossa päästöjä huijattu on tullut itsekkin huijatuksi.en minäkään tyytyisi siihen selitykseen että jos autossa on luvattu esim 100gramman päästöt ja sieltä tuleekin 200 grammaa niin...

        Mitä merkitystä on jos tuo päästö on 100 tai 200 sinulle ? Minun diiselissä on co2 päästö 98 . Onko sillä sinulle merkitystä ? Ihme kohkaamista.


    • Anonyymi

      dieseleitten huijauspäästöt on saanut dieselin suosion romahtamaan. en minäkään hankkisi autoa jossa valehdellaan tahallisesti päästöitä.
      sama asia jos työnantaja sanoo että saan 20 euroa tuntipalkkaa mutta todellisuudessa se antaakin 10 euroa, reilua eikö? :D

      • Anonyymi

        totta, minuakin kiukuttaisi jos minua olisi huijattu ja joutunut huijauksesta vielä maksamaan ison summan


      • Anonyymi

        Toyotahörhö ja patteripoika, olet kovin sekainen. Vertauksesi ontuu kovin pahasti, oletko oikeasti noin reppana vai mistä kiristää?
        Uudehkoja dieseleitä tuodaan ennätysmääriä maahan ja dieselien määrä kasvaa ja vain nurkissa ajava ei voi ymmärtää kuinka iso osa kansasta ajaa kymmeniä tuhansia kilometrejä vuodessa ja osa vetää taakkoja autollaan ja se ei onnistu millään onnettomalla patterivirityksellä tai litraisella bensatuhnulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotahörhö ja patteripoika, olet kovin sekainen. Vertauksesi ontuu kovin pahasti, oletko oikeasti noin reppana vai mistä kiristää?
        Uudehkoja dieseleitä tuodaan ennätysmääriä maahan ja dieselien määrä kasvaa ja vain nurkissa ajava ei voi ymmärtää kuinka iso osa kansasta ajaa kymmeniä tuhansia kilometrejä vuodessa ja osa vetää taakkoja autollaan ja se ei onnistu millään onnettomalla patterivirityksellä tai litraisella bensatuhnulla.

        ne tuontiromut on vanhaa skeidaa,sinäkin varmaan pärjäisit pienemmällä autolla kuten tuolla eräs mainitsikin sen näyttämisen halun ja vöyhöttämisen.
        ei kukaan tavallinen ihminen tarvitse 500nm vääntöä ja 200 hevosvoimaa.


    • Anonyymi

      mun bensa pirssi ei kuulema jaksa lähtee liikkeelle? miten se on mahdollista? vaihdanko skoda felician 1.9 60 hp koneen tilalle vai?

    • Anonyymi

      Ylhäältä päin sanotaan ja tyhmä kansa uskoo - ja kärsii.

      • Anonyymi

        rupes halpa diisseli maksamaan :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        rupes halpa diisseli maksamaan :D

        Milloin diisel on ollut halpaa ja koska se rupes maksamaan ?


    • Anonyymi

      Kuorma-autoissa ja työkoneissa ei vielä pitkään, pitkään aikaan mikään muu ratkaisu tule kysymykseen kuin diesel.

      "Polttomoottori on raskaiden työkoneiden pääasiallinen voimanlähde nyt ja tulevaisuudessa. Moottorit muuttuvat yhä ympäristöystävällisemmiksi päästömääräysten ja uusiutuvien polttoaineiden myötä. Uudet moottorimme soveltuvat myös hybridi- ja sähkökäyttöön. Meillä Linnavuoren moottoritehtaalla tämä investointi nähdään suurena luottamuksen osoituksena ja se vahvistaa uskoamme tulevaisuuteen", sanoo Agco Powerin toimitusjohtaja Juha Tervala.

    • Anonyymi

      Kyselyt on kyselyjä. Todellisuudessa dieselien määrä autokannnasta on lisääntymään päin. Ruotsista (saksa jne) tuodaan runsaat määrät käytettyjä autoja suomeen. Suomeen tuotiin vuonna 2018 noin 40000 käytettyä autoa ja nyt 2019 arviolta 45 000 kpl. Valtaosa tuoduista käytetyistä autoista on niitä dieseleitä. Käytettyjen tuontidieselien suosio kulkee vastavirtaan suhteessa uusien dieseleiden myyntiin Suomessa. Dieseleiden kokonaismäärä ajoneuvokannasta lisääntyy, vaikka uusien myynti vähenee. Asiaa voi verrata lentomatkailuun. Lentomatkailukin vaan lisääntyy vaikka ihmiset ovat mielestänsä valtaisan ympäristötietoisia. Kyselyt (mielipiteet) ja todellisuus (faktat) ovat vallan eri asioita. Ihmisillä tunnetusti menee vellit ja puurot sekaisin asiassa kuin asiassa,

    • Anonyymi

      hyvin ihmiset pärjäisi alle 100hv moottorilla, mutta pitäähän sen olla kun naapurillakin...

      • Anonyymi

        Naapurillani on ladattava Volvo hybridi. Kai siinä on ainakin 300hv. Itsellä tuo diisel . Siinä on n. 100hv Pitäiskö yrittää hommata tuommoinen Volvo ?


    • Anonyymi

      pyynti 15000e tdi autosta niin maksa 6000e

      kaava on nyt tämä kun vaihtoarvo pyyhittiin pois

      • Anonyymi

        Mene kokeilemaan .


    • Anonyymi

      uutta autoilevaan sukipolvea pukaka yhä nuorempana. Juuri saamamme tiedon mukaan (IS) : 17-vuotiaiden ajokorttihakemuksia tullut jo 12  000 – aiemmin vain joitakin kymmeniä vuodessa.
      Polttomoorilla menee hyvin siis jatkossakin. Tässä lyhyt runontynkä. "autol ajaa suomen nuori kansa. Oli alla diesel taikka bensa." Kansa on nyt puhunut. Haluamme ajokortin jo 17 vuotiaana.

    • Anonyymi

      hybridi tojo alle

      perus suomalainen ottaa sen

    • Anonyymi

      Moni ei tajua mitä tapahtuisi todellisuudessa jos dieselit kiellettäisiin.Ruuan ja tavaroiden hinnat nousisi 30-50% johtuen kuljetuskustannusten noususta.90% kaikesta tavaraliikenteestä kulkee muuten dieselillä tällä hetkellä ja loput junalla.Ei yhtään bensalla eikä sähköllä.Oletko valmis maksamaan vaikka hampurilaisesta 20€ minimissään tai kaupan limupullosta 8€???No loppuisi liika lihoaminen siihen paikkaan ja kansanterveys kiittäisi. Muuten se salaatti kaupassakin maksaisi 200-400% enemmän kun työkoneet maatiloilla käyttää vain dieseliä.Se kännykkäkin siellä taskussa maksaisi kuljetuskustannusten nousun takia vähintään 50% enemmän.
      Entä mistä ne miljardit otettaisiin veroina jos autoilu vähenisi???valtio saa joka vuosi 9 miljardia pelkästään polttoaineveroina ja Trafimaksuina lisäksi autkorjaamot ja muut välilliset tekee lisää 10 miljardia.Oletteko siis valmiita maksamaan kaikesta muusta 400% enemmän kuin nyt??

    • Anonyymi

      Niin mitä osaa kansasta kuullaan ja kuka maksaa sen kuulemisen.
      Kaikki dieseleiden mustamaalaus ja huijauskeskustelu on meiltä ymmärtämättämiltä amatööreiltä turhaa koska oikea asiantuntevuus puuttuu ollaan vaan mielikuvien luomassa harhassa, vailla oikeaa totuutta se on merkkivihaa, peräti polttoainevihaakin ja oman polttoaineen käytön kirkanotsaisuutta ja jopa sähkökäyttöisten autoilijoiden kaikki voipaisuutta kuten nastarenkailijoiden ylivuotavaa turvallisuustarve ja huoli.

      Kaikesta huolimatta dieseleitä kuluttaja ostaa tarpeeseen koska ajavat paljon töihinsä ja takaisin, maksavat paikkaisen vähemmän polttoaineestaan ja kulutuksen pienuus houkuttaa dieseliin bensan sijaan.

      Koska palkansaajan ansiot kuten kaikki tietävät lienevät paritonnia käteen kuussa joten aika turha haaveillakaan uudesta autosta tai ilman autoa suunnitella kaupunkiin muuttoa , töiden perään jollain 17 euron tuntipalkkalla voisi kuvitellakkaan kotiaan jostain rivikolmiosta alk. 300 000 euroa.

      Miksi siis ilkkua mitään dieseleitä vastaan vain oman agendan ja omantunnon pönkitykseen koska ja kun ne harvaan asutussa, onneksi harvaan asutussa maassa, ovat oikeaan tarpeeseen ja välttämättömiä koska se litrainen tykki ei välttämättä ole paras ihan kaikille matkoille vaikka trendikästä onkin kun 400Nm vääntö 5 litran kulutuksella tekee vielä paljon autoilevalle asiat mukaviksi.

    • Anonyymi

      mulla tuntipalkka 9 euroa ja siitä sitten verot pois, käteen jää 1100/kk euroa mutta diisselillä ajelen silti.
      tervetuloa tänne maalle rikastumaan töitten perässä .
      mutta en valita vaikka välimatkaa onkin töihin ja kauppoihin,kilometrejä vuoteen 30 000.
      nuo median "paljonko ansaitsee paikkakunnalla" tulokset on täysin puppua.

    • Anonyymi

      saksa ja vw teki hybridi-iskun

    • Anonyymi

      diisseli nousee 6.9 centtia

      • Anonyymi

        Ja bensa 6,5 centtiä


    • Anonyymi

      Kansan mielipidettä ei ole edes kysytty, vaan tyhmät poliitikot ja populistit ovat saanet kaiken aikaan.

    • Anonyymi

      joutaahan ne jo pois

    • Anonyymi

      saatko enää vaihdossa dieselistä mitään

      käyppä kysymässä huvikseen vaikka VW liikkeestä

    • Anonyymi

      VW toimillaan vauhditti kehitystä

      mitalin paikka kuten keskusta antoi herralleen

    • Anonyymi

      älä siis maksa dieselistä ylihintaa

      vuosimallin 2015 passat 2000e niin hyvä se.

      kas kun vaihdossa et saa kuin kylmää hymyä parin vuoden päästä

    • Anonyymi

      tdi arvoton on

      • Anonyymi

        Dieselin ostaja on tyhmä, pakko sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselin ostaja on tyhmä, pakko sanoa.

        Ei tietenkään ole tyhmä, vaan järkevä. Paljon autoa kohtuullisella rahalla. Käytettyjen autojen tuonnissa lyödään ennätyksiä kuukausi toisensa perään. 2/3 niistä on dieseleitä. Yli 50000 käytettyä tuodaan tänä vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään ole tyhmä, vaan järkevä. Paljon autoa kohtuullisella rahalla. Käytettyjen autojen tuonnissa lyödään ennätyksiä kuukausi toisensa perään. 2/3 niistä on dieseleitä. Yli 50000 käytettyä tuodaan tänä vuonna.

        Tilanne on muuttunut aikaisempii vuosiin ainoastaan siinä, että mitä tahansa dieseliä ei kannata tuoda/ostaa vaan pitää tietää mitkä merkit ja mallit on järkeviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanne on muuttunut aikaisempii vuosiin ainoastaan siinä, että mitä tahansa dieseliä ei kannata tuoda/ostaa vaan pitää tietää mitkä merkit ja mallit on järkeviä.

        Mercedes, Bmw, Volvo. Näissä tietyt mallit järkeviä. Audi on vähän siinä ja tässä, Volkswagen ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mercedes, Bmw, Volvo. Näissä tietyt mallit järkeviä. Audi on vähän siinä ja tässä, Volkswagen ei.

        Käytetyt moniongelmaiset premium rottelot eivät ole kannattavia ostoksia, varsinkaan dieselinä.


    • Anonyymi

      vaihtoarvoton ei kovin miellyttävä ostos ole?

    • Anonyymi

      tdi kriisi

    • Anonyymi

      Toin juuri Saksasta uuden dieselauton. Jos eivät ole suosiossa, niin se on ostajan etu. Polttoainetta menee käytännön ajossa 4,5 l/100 km. Edellisellä dieselilläni ajelin viimeisimmät tankkaukset uusiutuvalla dieselillä, ja nyt laitoin uuteenkin tankin täyteen uusiutuvaa dieseliä. Maksaa hieman enemmän, mutta kuka ei olisi valmis hieman maksamaan ympäristön suojelemiseksi. Ilmastomuutoksen torjumisen kannalta dieselini on parempi kuin sähköautot. Poliitikot ei oikein muista, että tarkoitus on torjua ilmaston lämpiämistä pienentämällä fossilisten polttoaineiden käyttöä. Ei kellään ehkä tänään ole tietoa, mikä tekniikka siinä suhteessa on paras. Rajoitukset tulisi kohdistaa juuri fossiilisiin polttoaineisiin, eikä tiettyyn laitetekniikkaan, joka toimii myös muilla polttoaineilla kuin fossiiliset.
      Pienemmän kulutuksen ja dieselpolttoaineen halvemman hinnan ansiosta dieselauto tulee ajoillani bensa-autoa halvemmaksi (jos en käyttäisi MY-dieseliä).
      Mitä tulee dieselin päästöihin bensa-autoon verrattuna, esittäisin kysymyksen, että jos on kaksi autotallia, joissa toisessa käy diesel ja toisessa bensa-auto. Kumpaan menisit pidemmäksi aikaa, jos olisi pakko mennä?
      Sähköautot jäivät vielä budjettini yläpuolelle eikä niistä olisi hyvän tilankäytön ja vetokoukun suhteen vielä sopivaa ratkaisua löytynytkään.

      • Anonyymi

        Onnea vaan sitten kun siitä romusta pitäisi päästä eroon. Kukaan ei osta sitä.


    • Anonyymi

      Englannissa poliisi ei tule toimeen ladattavien autojen kanssa. Poliisiauton pitää olla lähtövalmiudessa aina, eikä sitä ehdi välillä latailemaan. Siksi Englannissa poliisi onkin hankkinut käyttöönsä paljon uusia dieselmoottorilla varustettuja autoja.

      Päinvastoin kuin kansan parissa yleisesti ajatellaan, nykyaikaiset dieselmoottorit ovat osa kestävää ilmastoratkaisua. Demonisointi saisi loppua.

    • Anonyymi

      Totuus dieseleiden määrästä on aivan eri kuin nämä kirjoittelut. Viime vuonna rekisteröitiin yli 20.000 uutta dieseliä ja käytettynä tuotiin yli 30.000 autoa joista valtaosa dieseleitä.
      Dieseleiden osuus Suomen liikenteessä olevista autoista on kasvanut 30-40 vuotta ja jatkaa kasvamista edelleen. Puhtaan biodieselin osuus tulee nousemaan voimakkaasti. UPM ja Neste rakentavat lisäkapasiteettia Suomeen.

      • Anonyymi

        Biodieselistä ei tule mitään koskaan. Vaikka tyhmät raijaavat käytettyjä dieselromuja tänne Euroopan Afrikkaan, niin dieselin valmistus loppuu kun kukaan ei osta uusia dieseleitä.


    • Anonyymi

      Dieseleitä ostettaisiin, ellei tyhmät ihmiset olisi menneet poliitikkojen lankaan. Ne keksivät tuollaisen aiheettoman jutun, jolla narutetaan kansalaisia. Todellisuudessahan uudet dieselit saastuttavat vähemmän kuin bensavehkeet, hybridit mukaanlukien.

    • Anonyymi

      BMW vakuuttaa, että yhtiö tulee jatkamaan neljä- ja kuusisylinteristen dieselmoottoreidensa valmistusta vielä ainakin 20 vuoden ajan. Bensamoottorit pysyvät tuotannossa vielä ainakin 30 vuotta.

    • Anonyymi

      noo

      me köyhemmät ajamma 1.9 tdi loppuun-vähiten kuluttavin malli se

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe