dieseleitä ei kukaan enää halua, no eipä ihme...
https://www.is.fi/autot/art-2000006090722.html
voihan niitä läpikkaitakin pitää jalassa jos haluaa..
dieselit poistumassa sanoo kansa
67
50
Vastaukset
- Anonyymi
ihan oikein, vihdoinkin ihmiset on ruenneet ajattelemaan järkevästi.
en vaan ymmärrä että jotkin paviaanit uhoo että pitää olla 500nm vääntöö jo yli 2 litran kone. itse olen elämäni pärjännyt 100nm väännöllä ja litran koneella ja aina ollut paikassa ajoissa. liikkeelle lähtökin on onnistunut vaikka onkin käsivalintainen laatikko.
huippunopeus autossa on n140km/h ja silläkin jo saa sakot.
nyt aion vaihtaa vanhan autoni pieneen hybridiin mutta en ikinä dieseliin koska minun ei tarvitse näytellä ja elvistellä kenellekkään mitään. - Anonyymi
"kukaan ei halua", no 37% haluaa kaikesta huolimatta edelleen dieselin, vaikka kuinka yrität muuta.
- Anonyymi
dieselit on tosiaan tippumassa pois kelkasta, saasteet ja verot tekevät sen. tuo ihmisten näyttämisen halu ja usko tiettyyn asiaan on kova.
tietyissä talopiireissä ja rakentamisessa sitä kutsutaan mm.hirsiuskovaisuudeksi, se vannoutunut porukka joka tekee fysiikanlaitkin uusiksi. sitä se on valitettavasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
dieselit on tosiaan tippumassa pois kelkasta, saasteet ja verot tekevät sen. tuo ihmisten näyttämisen halu ja usko tiettyyn asiaan on kova.
tietyissä talopiireissä ja rakentamisessa sitä kutsutaan mm.hirsiuskovaisuudeksi, se vannoutunut porukka joka tekee fysiikanlaitkin uusiksi. sitä se on valitettavasti."dieselit on tosiaan tippumassa pois kelkasta, saasteet ja verot tekevät sen."
Verot tietysti tekevät sen mitä tekevät mutta saasteiden suhteenhan uudemmat dieselit ovat selvästi bensavehkeitä parempia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"dieselit on tosiaan tippumassa pois kelkasta, saasteet ja verot tekevät sen."
Verot tietysti tekevät sen mitä tekevät mutta saasteiden suhteenhan uudemmat dieselit ovat selvästi bensavehkeitä parempia.väärin, huijaamalla ei totuus tule esille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"dieselit on tosiaan tippumassa pois kelkasta, saasteet ja verot tekevät sen."
Verot tietysti tekevät sen mitä tekevät mutta saasteiden suhteenhan uudemmat dieselit ovat selvästi bensavehkeitä parempia.Eivät ole eivätkä tule. Dieselien kehitys on henkilöautojen osalta lopetettu. Viimeisille uunoille yritetään toki niitä vielä myydä erilaisilla väittämillä. Diesel on jo kuollut, sillä ei ole tulevaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"dieselit on tosiaan tippumassa pois kelkasta, saasteet ja verot tekevät sen."
Verot tietysti tekevät sen mitä tekevät mutta saasteiden suhteenhan uudemmat dieselit ovat selvästi bensavehkeitä parempia.Myrkylliset hiukkaspäästöt(musta savu) ovat dieseleiden ongelma. Tämä vaara korostuu erityisesti kaupungeissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myrkylliset hiukkaspäästöt(musta savu) ovat dieseleiden ongelma. Tämä vaara korostuu erityisesti kaupungeissa.
Hiukkaspäästöt olivat dieseleiden ongelma ehkä joskus yli kymmenen vuotta sitten valmistettujen autojen osalta.
Sen jälkeen valmistettujen dieseleiden hiukkaspäöstöt ovat olleet huomattavadti vastaavien bensa-autojen hiukkaspäästöjä alhaisemmat. Jopa kuusi kertaa alhaisempia.
Kannattaisi jo vihdoin päivittää tiedot tämän päivän tasolle
- Anonyymi
Dieseleiden osuushan Suomen autokannassa on jatkuvassa nousussa. Eihän se ole mahdollista, jos kukaan ei niitä haluaisi. Eihän Suomessa ketään pakoteta ostamaa dieseleitä, vaan niitä ostetaan ihan siksi koska niitä halutaan. Syykin on helpoo ymmärtää, jos joskus on omistanut ja ajanut dieselillä.
- Anonyymi
laskussa se on. mm ajokiellot tulee pukkaamaan päälle , ja jatkuvat diesel huijaukset .siksi dieseleitä ruetaan laittamaan romiksiin
ostatko sinä minulta diesel auton jos sanon että se on 0 päästöinen ja todellisuudessa se on jotain muuta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
laskussa se on. mm ajokiellot tulee pukkaamaan päälle , ja jatkuvat diesel huijaukset .siksi dieseleitä ruetaan laittamaan romiksiin
ostatko sinä minulta diesel auton jos sanon että se on 0 päästöinen ja todellisuudessa se on jotain muuta?Dieseleiden osuus on nousussa, on ollut koko ajan. Sen voi tarkistaa mistärekisteröintitilastosta tahansa.
Ajokieltoja dieseleille ei ole tulossa sen kummemmin kuin bensoillekaan. Huijaukset ovat marginaalisia tapauksia, vaikka kovasti nimenomaan dieseleiden osalta uutisoituja. Huijausta on myös bensankulutuslukemien tahallinen liian alhaiseksi ilmoittaminen päästöverojen pienentämiseksi. Tämähän on tavallista bensa-autojen osalla sen jälkeen kun päästöpohjainen verotus tuli voimaan. Tästä uutisointi jäi pahasti vw-konsernin huijauksen jalkoihin.
Sinulta olisi vaikea ostaa minkäänlaista dieseliä, koska sinulla ei sellaista ole eikä ole koskaan ollutkaan.
Huijarilta, sinulta tai muiltakaan, en tietenkään ostaisi minkäänlaista autoa, joten turhaan sitä kauppaatkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieseleiden osuus on nousussa, on ollut koko ajan. Sen voi tarkistaa mistärekisteröintitilastosta tahansa.
Ajokieltoja dieseleille ei ole tulossa sen kummemmin kuin bensoillekaan. Huijaukset ovat marginaalisia tapauksia, vaikka kovasti nimenomaan dieseleiden osalta uutisoituja. Huijausta on myös bensankulutuslukemien tahallinen liian alhaiseksi ilmoittaminen päästöverojen pienentämiseksi. Tämähän on tavallista bensa-autojen osalla sen jälkeen kun päästöpohjainen verotus tuli voimaan. Tästä uutisointi jäi pahasti vw-konsernin huijauksen jalkoihin.
Sinulta olisi vaikea ostaa minkäänlaista dieseliä, koska sinulla ei sellaista ole eikä ole koskaan ollutkaan.
Huijarilta, sinulta tai muiltakaan, en tietenkään ostaisi minkäänlaista autoa, joten turhaan sitä kauppaatkaan.väärin, dieselin myynti alamäessä.jos ostaa diesel auton jossa päästöjä huijattu on tullut itsekkin huijatuksi.en minäkään tyytyisi siihen selitykseen että jos autossa on luvattu esim 100gramman päästöt ja sieltä tuleekin 200 grammaa niin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
väärin, dieselin myynti alamäessä.jos ostaa diesel auton jossa päästöjä huijattu on tullut itsekkin huijatuksi.en minäkään tyytyisi siihen selitykseen että jos autossa on luvattu esim 100gramman päästöt ja sieltä tuleekin 200 grammaa niin...
Väärin, dieseleiden osuus on kasvussa.
Ei mikään pakota ostamaan autoa huijareilta. Oletko ajatellut sitä? Vai onko ymmärryksessäsi tämänkin osalta puutteita.
Muuten nuo yksittäiset huijjausautot tuottavat siitä huolimatta poikkeuksetta vähemmän päästöjä kuin vastaava bensa-auto. Huomattavasti vähemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
väärin, dieselin myynti alamäessä.jos ostaa diesel auton jossa päästöjä huijattu on tullut itsekkin huijatuksi.en minäkään tyytyisi siihen selitykseen että jos autossa on luvattu esim 100gramman päästöt ja sieltä tuleekin 200 grammaa niin...
Mitä merkitystä on jos tuo päästö on 100 tai 200 sinulle ? Minun diiselissä on co2 päästö 98 . Onko sillä sinulle merkitystä ? Ihme kohkaamista.
- Anonyymi
dieseleitten huijauspäästöt on saanut dieselin suosion romahtamaan. en minäkään hankkisi autoa jossa valehdellaan tahallisesti päästöitä.
sama asia jos työnantaja sanoo että saan 20 euroa tuntipalkkaa mutta todellisuudessa se antaakin 10 euroa, reilua eikö? :D- Anonyymi
totta, minuakin kiukuttaisi jos minua olisi huijattu ja joutunut huijauksesta vielä maksamaan ison summan
- Anonyymi
Toyotahörhö ja patteripoika, olet kovin sekainen. Vertauksesi ontuu kovin pahasti, oletko oikeasti noin reppana vai mistä kiristää?
Uudehkoja dieseleitä tuodaan ennätysmääriä maahan ja dieselien määrä kasvaa ja vain nurkissa ajava ei voi ymmärtää kuinka iso osa kansasta ajaa kymmeniä tuhansia kilometrejä vuodessa ja osa vetää taakkoja autollaan ja se ei onnistu millään onnettomalla patterivirityksellä tai litraisella bensatuhnulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotahörhö ja patteripoika, olet kovin sekainen. Vertauksesi ontuu kovin pahasti, oletko oikeasti noin reppana vai mistä kiristää?
Uudehkoja dieseleitä tuodaan ennätysmääriä maahan ja dieselien määrä kasvaa ja vain nurkissa ajava ei voi ymmärtää kuinka iso osa kansasta ajaa kymmeniä tuhansia kilometrejä vuodessa ja osa vetää taakkoja autollaan ja se ei onnistu millään onnettomalla patterivirityksellä tai litraisella bensatuhnulla.ne tuontiromut on vanhaa skeidaa,sinäkin varmaan pärjäisit pienemmällä autolla kuten tuolla eräs mainitsikin sen näyttämisen halun ja vöyhöttämisen.
ei kukaan tavallinen ihminen tarvitse 500nm vääntöä ja 200 hevosvoimaa.
- Anonyymi
mun bensa pirssi ei kuulema jaksa lähtee liikkeelle? miten se on mahdollista? vaihdanko skoda felician 1.9 60 hp koneen tilalle vai?
- Anonyymi
Ylhäältä päin sanotaan ja tyhmä kansa uskoo - ja kärsii.
- Anonyymi
rupes halpa diisseli maksamaan :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
rupes halpa diisseli maksamaan :D
Milloin diisel on ollut halpaa ja koska se rupes maksamaan ?
- Anonyymi
Kuorma-autoissa ja työkoneissa ei vielä pitkään, pitkään aikaan mikään muu ratkaisu tule kysymykseen kuin diesel.
"Polttomoottori on raskaiden työkoneiden pääasiallinen voimanlähde nyt ja tulevaisuudessa. Moottorit muuttuvat yhä ympäristöystävällisemmiksi päästömääräysten ja uusiutuvien polttoaineiden myötä. Uudet moottorimme soveltuvat myös hybridi- ja sähkökäyttöön. Meillä Linnavuoren moottoritehtaalla tämä investointi nähdään suurena luottamuksen osoituksena ja se vahvistaa uskoamme tulevaisuuteen", sanoo Agco Powerin toimitusjohtaja Juha Tervala. - Anonyymi
Kyselyt on kyselyjä. Todellisuudessa dieselien määrä autokannnasta on lisääntymään päin. Ruotsista (saksa jne) tuodaan runsaat määrät käytettyjä autoja suomeen. Suomeen tuotiin vuonna 2018 noin 40000 käytettyä autoa ja nyt 2019 arviolta 45 000 kpl. Valtaosa tuoduista käytetyistä autoista on niitä dieseleitä. Käytettyjen tuontidieselien suosio kulkee vastavirtaan suhteessa uusien dieseleiden myyntiin Suomessa. Dieseleiden kokonaismäärä ajoneuvokannasta lisääntyy, vaikka uusien myynti vähenee. Asiaa voi verrata lentomatkailuun. Lentomatkailukin vaan lisääntyy vaikka ihmiset ovat mielestänsä valtaisan ympäristötietoisia. Kyselyt (mielipiteet) ja todellisuus (faktat) ovat vallan eri asioita. Ihmisillä tunnetusti menee vellit ja puurot sekaisin asiassa kuin asiassa,
- Anonyymi
väärin, dieseleitten myynti selvästi laskussa ja monet autotehtaat eivät enää dieselitä teekkään.
- Anonyymi
niin ja arvaappa onko nämä tuontidiisselit niitä puhtaita?
tietämättömät ostaa näitä juurikin.
omaa tyh.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin ja arvaappa onko nämä tuontidiisselit niitä puhtaita?
tietämättömät ostaa näitä juurikin.
omaa tyh....Eivät ole yhtä puhtaita kuin uudet vastaavat, mutta puhtaampia useinmiten kuin vastaava bensa-auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tarkoititko kenties näitä?
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/suomi-imee-ruotsin-ja-saksan-vanhoja-dieseleita-ministeri-berner-dieselautojen-myynti-tullaan-jollain-aikavalilla-kieltamaan/
jee jeeNiin, , jos luit tuon artikkelin, niin siinähän pernerin mielipide koskee sekä dieseleitä että BENSOJA.
Etkö huomannut innoissasi. Kannattaa lukea muutakin kuin otsikko.
Jee, jee - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tarkoititko kenties näitä?
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/suomi-imee-ruotsin-ja-saksan-vanhoja-dieseleita-ministeri-berner-dieselautojen-myynti-tullaan-jollain-aikavalilla-kieltamaan/
jee jeetarkoititko kenties näitä?
"Suomessa ei juuri nyt harkita dieselautojen kieltämistä tai käytön rajoittamista".
Onneksi tuosta ministeri Berneristä päästiin vihdoinkin, toivottavasti, pysyvästi eroon, kyllä se niin paljon pahaa ehti lyhyellä virkakaudellaan saada aikaan.
- Anonyymi
hyvin ihmiset pärjäisi alle 100hv moottorilla, mutta pitäähän sen olla kun naapurillakin...
- Anonyymi
Naapurillani on ladattava Volvo hybridi. Kai siinä on ainakin 300hv. Itsellä tuo diisel . Siinä on n. 100hv Pitäiskö yrittää hommata tuommoinen Volvo ?
- Anonyymi
pyynti 15000e tdi autosta niin maksa 6000e
kaava on nyt tämä kun vaihtoarvo pyyhittiin pois- Anonyymi
Mene kokeilemaan .
- Anonyymi
uutta autoilevaan sukipolvea pukaka yhä nuorempana. Juuri saamamme tiedon mukaan (IS) : 17-vuotiaiden ajokorttihakemuksia tullut jo 12 000 – aiemmin vain joitakin kymmeniä vuodessa.
Polttomoorilla menee hyvin siis jatkossakin. Tässä lyhyt runontynkä. "autol ajaa suomen nuori kansa. Oli alla diesel taikka bensa." Kansa on nyt puhunut. Haluamme ajokortin jo 17 vuotiaana. - Anonyymi
hybridi tojo alle
perus suomalainen ottaa sen - Anonyymi
Moni ei tajua mitä tapahtuisi todellisuudessa jos dieselit kiellettäisiin.Ruuan ja tavaroiden hinnat nousisi 30-50% johtuen kuljetuskustannusten noususta.90% kaikesta tavaraliikenteestä kulkee muuten dieselillä tällä hetkellä ja loput junalla.Ei yhtään bensalla eikä sähköllä.Oletko valmis maksamaan vaikka hampurilaisesta 20€ minimissään tai kaupan limupullosta 8€???No loppuisi liika lihoaminen siihen paikkaan ja kansanterveys kiittäisi. Muuten se salaatti kaupassakin maksaisi 200-400% enemmän kun työkoneet maatiloilla käyttää vain dieseliä.Se kännykkäkin siellä taskussa maksaisi kuljetuskustannusten nousun takia vähintään 50% enemmän.
Entä mistä ne miljardit otettaisiin veroina jos autoilu vähenisi???valtio saa joka vuosi 9 miljardia pelkästään polttoaineveroina ja Trafimaksuina lisäksi autkorjaamot ja muut välilliset tekee lisää 10 miljardia.Oletteko siis valmiita maksamaan kaikesta muusta 400% enemmän kuin nyt?? - Anonyymi
Niin mitä osaa kansasta kuullaan ja kuka maksaa sen kuulemisen.
Kaikki dieseleiden mustamaalaus ja huijauskeskustelu on meiltä ymmärtämättämiltä amatööreiltä turhaa koska oikea asiantuntevuus puuttuu ollaan vaan mielikuvien luomassa harhassa, vailla oikeaa totuutta se on merkkivihaa, peräti polttoainevihaakin ja oman polttoaineen käytön kirkanotsaisuutta ja jopa sähkökäyttöisten autoilijoiden kaikki voipaisuutta kuten nastarenkailijoiden ylivuotavaa turvallisuustarve ja huoli.
Kaikesta huolimatta dieseleitä kuluttaja ostaa tarpeeseen koska ajavat paljon töihinsä ja takaisin, maksavat paikkaisen vähemmän polttoaineestaan ja kulutuksen pienuus houkuttaa dieseliin bensan sijaan.
Koska palkansaajan ansiot kuten kaikki tietävät lienevät paritonnia käteen kuussa joten aika turha haaveillakaan uudesta autosta tai ilman autoa suunnitella kaupunkiin muuttoa , töiden perään jollain 17 euron tuntipalkkalla voisi kuvitellakkaan kotiaan jostain rivikolmiosta alk. 300 000 euroa.
Miksi siis ilkkua mitään dieseleitä vastaan vain oman agendan ja omantunnon pönkitykseen koska ja kun ne harvaan asutussa, onneksi harvaan asutussa maassa, ovat oikeaan tarpeeseen ja välttämättömiä koska se litrainen tykki ei välttämättä ole paras ihan kaikille matkoille vaikka trendikästä onkin kun 400Nm vääntö 5 litran kulutuksella tekee vielä paljon autoilevalle asiat mukaviksi. - Anonyymi
https://www.suomenmaa.fi/?app=NeoDirect&com=6/3/541305/6a94f96a67
poliitikot myös - Anonyymi
mulla tuntipalkka 9 euroa ja siitä sitten verot pois, käteen jää 1100/kk euroa mutta diisselillä ajelen silti.
tervetuloa tänne maalle rikastumaan töitten perässä .
mutta en valita vaikka välimatkaa onkin töihin ja kauppoihin,kilometrejä vuoteen 30 000.
nuo median "paljonko ansaitsee paikkakunnalla" tulokset on täysin puppua. - Anonyymi
saksa ja vw teki hybridi-iskun
- Anonyymi
diisseli nousee 6.9 centtia
- Anonyymi
Ja bensa 6,5 centtiä
- Anonyymi
Kansan mielipidettä ei ole edes kysytty, vaan tyhmät poliitikot ja populistit ovat saanet kaiken aikaan.
- Anonyymi
joutaahan ne jo pois
- Anonyymi
saatko enää vaihdossa dieselistä mitään
käyppä kysymässä huvikseen vaikka VW liikkeestä - Anonyymi
VW toimillaan vauhditti kehitystä
mitalin paikka kuten keskusta antoi herralleen - Anonyymi
älä siis maksa dieselistä ylihintaa
vuosimallin 2015 passat 2000e niin hyvä se.
kas kun vaihdossa et saa kuin kylmää hymyä parin vuoden päästä - Anonyymi
tdi arvoton on
- Anonyymi
Dieselin ostaja on tyhmä, pakko sanoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselin ostaja on tyhmä, pakko sanoa.
Ei tietenkään ole tyhmä, vaan järkevä. Paljon autoa kohtuullisella rahalla. Käytettyjen autojen tuonnissa lyödään ennätyksiä kuukausi toisensa perään. 2/3 niistä on dieseleitä. Yli 50000 käytettyä tuodaan tänä vuonna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään ole tyhmä, vaan järkevä. Paljon autoa kohtuullisella rahalla. Käytettyjen autojen tuonnissa lyödään ennätyksiä kuukausi toisensa perään. 2/3 niistä on dieseleitä. Yli 50000 käytettyä tuodaan tänä vuonna.
Tilanne on muuttunut aikaisempii vuosiin ainoastaan siinä, että mitä tahansa dieseliä ei kannata tuoda/ostaa vaan pitää tietää mitkä merkit ja mallit on järkeviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilanne on muuttunut aikaisempii vuosiin ainoastaan siinä, että mitä tahansa dieseliä ei kannata tuoda/ostaa vaan pitää tietää mitkä merkit ja mallit on järkeviä.
Mercedes, Bmw, Volvo. Näissä tietyt mallit järkeviä. Audi on vähän siinä ja tässä, Volkswagen ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mercedes, Bmw, Volvo. Näissä tietyt mallit järkeviä. Audi on vähän siinä ja tässä, Volkswagen ei.
Käytetyt moniongelmaiset premium rottelot eivät ole kannattavia ostoksia, varsinkaan dieselinä.
- Anonyymi
vaihtoarvoton ei kovin miellyttävä ostos ole?
- Anonyymi
tdi kriisi
- Anonyymi
Toin juuri Saksasta uuden dieselauton. Jos eivät ole suosiossa, niin se on ostajan etu. Polttoainetta menee käytännön ajossa 4,5 l/100 km. Edellisellä dieselilläni ajelin viimeisimmät tankkaukset uusiutuvalla dieselillä, ja nyt laitoin uuteenkin tankin täyteen uusiutuvaa dieseliä. Maksaa hieman enemmän, mutta kuka ei olisi valmis hieman maksamaan ympäristön suojelemiseksi. Ilmastomuutoksen torjumisen kannalta dieselini on parempi kuin sähköautot. Poliitikot ei oikein muista, että tarkoitus on torjua ilmaston lämpiämistä pienentämällä fossilisten polttoaineiden käyttöä. Ei kellään ehkä tänään ole tietoa, mikä tekniikka siinä suhteessa on paras. Rajoitukset tulisi kohdistaa juuri fossiilisiin polttoaineisiin, eikä tiettyyn laitetekniikkaan, joka toimii myös muilla polttoaineilla kuin fossiiliset.
Pienemmän kulutuksen ja dieselpolttoaineen halvemman hinnan ansiosta dieselauto tulee ajoillani bensa-autoa halvemmaksi (jos en käyttäisi MY-dieseliä).
Mitä tulee dieselin päästöihin bensa-autoon verrattuna, esittäisin kysymyksen, että jos on kaksi autotallia, joissa toisessa käy diesel ja toisessa bensa-auto. Kumpaan menisit pidemmäksi aikaa, jos olisi pakko mennä?
Sähköautot jäivät vielä budjettini yläpuolelle eikä niistä olisi hyvän tilankäytön ja vetokoukun suhteen vielä sopivaa ratkaisua löytynytkään.- Anonyymi
Onnea vaan sitten kun siitä romusta pitäisi päästä eroon. Kukaan ei osta sitä.
- Anonyymi
Englannissa poliisi ei tule toimeen ladattavien autojen kanssa. Poliisiauton pitää olla lähtövalmiudessa aina, eikä sitä ehdi välillä latailemaan. Siksi Englannissa poliisi onkin hankkinut käyttöönsä paljon uusia dieselmoottorilla varustettuja autoja.
Päinvastoin kuin kansan parissa yleisesti ajatellaan, nykyaikaiset dieselmoottorit ovat osa kestävää ilmastoratkaisua. Demonisointi saisi loppua. - Anonyymi
Totuus dieseleiden määrästä on aivan eri kuin nämä kirjoittelut. Viime vuonna rekisteröitiin yli 20.000 uutta dieseliä ja käytettynä tuotiin yli 30.000 autoa joista valtaosa dieseleitä.
Dieseleiden osuus Suomen liikenteessä olevista autoista on kasvanut 30-40 vuotta ja jatkaa kasvamista edelleen. Puhtaan biodieselin osuus tulee nousemaan voimakkaasti. UPM ja Neste rakentavat lisäkapasiteettia Suomeen.- Anonyymi
Biodieselistä ei tule mitään koskaan. Vaikka tyhmät raijaavat käytettyjä dieselromuja tänne Euroopan Afrikkaan, niin dieselin valmistus loppuu kun kukaan ei osta uusia dieseleitä.
- Anonyymi
Dieseleitä ostettaisiin, ellei tyhmät ihmiset olisi menneet poliitikkojen lankaan. Ne keksivät tuollaisen aiheettoman jutun, jolla narutetaan kansalaisia. Todellisuudessahan uudet dieselit saastuttavat vähemmän kuin bensavehkeet, hybridit mukaanlukien.
- Anonyymi
BMW vakuuttaa, että yhtiö tulee jatkamaan neljä- ja kuusisylinteristen dieselmoottoreidensa valmistusta vielä ainakin 20 vuoden ajan. Bensamoottorit pysyvät tuotannossa vielä ainakin 30 vuotta.
- Anonyymi
noo
me köyhemmät ajamma 1.9 tdi loppuun-vähiten kuluttavin malli se
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä211057- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2081026Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk308935- 42909
- 72885