Semaglutidi

Anonyymi

Minkälaisia kokemuksia teillä on semaglutidin käytöstä? Tämä on kauppanimellä Ozempic ja aika uusi lääke. Miten yhteisvaikutus muiden lääkkeiden imeytymisen kanssa?. Onko ollut pahoja sivuvaikutuksia? Onko ollut apua painonhallinnassa?

15

14473

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täällä yksi tyytyväinen.
      Aloitin Ozempicin elokuun alussa Diforminin (2x2 750mg/pvä) lisänä, sillä kahdella aiemmin kokeilulla pillerillä ei ollut tehoa ja insuliini odotti jo kulman takana. . Painoindeksini on 28, joten Kelalta tuli korvauspäätös bumerangina takaisin. Ei korvausta koska painoindeksin pitäisi olla 30. Muut kriteerit täyttyivät. Suuntaan siis seuraavaksi Tallinnan apteekkeihin. Näyttäisivät olevan huomattavasti halvempia siellä.
      Kolmessa kk:ssa pitkä sokeri laski 64:stä 49:ään, aamusokerit 10-12:sta 7:n paikkeille. Ruokahalu on vähentynyt huomattavasti - liian tuhdit ruoat tökkivät ja naposteluhalut vähenivät. Siispä painokin on tippunut nyt n. 6 kg.
      Pientä pahaa oloa oli ekan 3 kkn aikana, ja ajoittain myös vatsaongelmia, mutta nyt rauhoittunut. Ainoa ongelma on ollut se, että meinaan unohtaa viikottaisen piikin . Puhelinmen hälytys auttaa siihen.
      - 10 vuotta kakkostyyppiä takana

      • Anonyymi

        Mikä vatsaongemia olli?


    • Anonyymi

      Kesäkuusta olen käyttänyt Ozempicia puhtaaksi laihdutus tarkoituksessa, paino pudonnut 12,5kg - aloitin 0,25mg annostuksella, 2 viikon välein nostanut aina puolella, nyt maksimiannos 2,4mg menee. Toki lääke on todella kallis tuolla annostuksella, mutta auttaa tosi hyvin laihdutuksessa! Olen todella tyytyväinen.

      Ainoa minus pistopaikan kirvely, joka kyllä yleensä häviää muutamassa tunnissa.

      • Anonyymi

        Oliko vaikea saada lääkäriltä resepti laihdutustarkoitukseen? Mahdollisesti vuoden päästähän voisi olla tulossa valmiste semaglutidista nimenomaan painon pudotukseen (suurempi vahvuus).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko vaikea saada lääkäriltä resepti laihdutustarkoitukseen? Mahdollisesti vuoden päästähän voisi olla tulossa valmiste semaglutidista nimenomaan painon pudotukseen (suurempi vahvuus).

        Semaglutid 2.4mg laihdutuslääke on kyllä tulossa jo nyt heinäkuun alusta ja on myös kela korvattava, b-lausunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semaglutid 2.4mg laihdutuslääke on kyllä tulossa jo nyt heinäkuun alusta ja on myös kela korvattava, b-lausunnolla.

        Ei ole semaglutid 2.4mg laihdutuslääkettä tullut, vaan liraglutid (Saxenda). Eli semaglutidia odotellessa. On tutkimusten mukaan tehokkaampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semaglutid 2.4mg laihdutuslääke on kyllä tulossa jo nyt heinäkuun alusta ja on myös kela korvattava, b-lausunnolla.

        Odotetaan et 2022 aikana tulee 2,4mg vahvuus Suomeen, hinta jää nähtäväksi. Nyt n 120e/kk miedoinkin vahvuus.
        Saxenda on varsin tiukoin kriteerein korvattava pelkän lihavuuden hoidossa.
        jos ylipainoa on, ei ole vaikeeta saada reseptiä ozempiciin! Kannattaa rohkeasti pyytää! Tietty jos on rahaa maksaa..
        Ozempic laihduttaa noin 10% vuodessa, vaihtelu laaja. 2.4 jo lihavuusleikkauksen veroinen. Jossain kohti myös tupla tai tripla suolistohormonilääkkeitä tulee, mutta hinta taitaa olla alkuun korkea..


    • Anonyymi

      Puolivuotta olen käyttänyt. Paino pudonnut kilon. Ensimmäiset viisi kuukautta ylävatsa kipua päivittäin. Sokerit olleet hyvät.

      • Anonyymi

        Miksi jatkat syömistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jatkat syömistä?

        Täytyyhän ihmisen syödä! Muuten voi mennä heikkoon kuntoon.


    • Anonyymi

      Aloitin käytön 1.3. 2022. Paino tippui noin 13 kiloa 10 kk aikana. Lopetin käytön koska viimeisen 5kk aikana oli jumitus jonka aikana paino sahasi +- 2 kiloa.
      Ikävä totuus on se ,että vaikka ruokailurytmi muuttui ja ruoka-annokset pieneni niin paino on tullut takaisin kahden kuukauden aikana. Itse koen nämä lääkkeet aivan täysin huijaukseksi. Olen siis takaisin lähtöpisteessä. Onneksi tätä matkaa saa kulkea niin kauan kuin haluaa. Enää en odota onnea lääkkeistä.
      Aito , oikea tapa on lisätä liikuntaa ja syödä niukasti. Nestetasapaino, mukava tekeminen,liikkuminen ja äärimmäisen tärkeä on nukkuminen ja palautuminen.
      Kannattaa miettiä monta kertaa kannattaako näihin lääkkeisiin laittaa rahaa.

    • Anonyymi

      Jonkin verran kokemusta on Ozempicista diabeteksen hoitoon. Sivuvaikutuksena yli 10 % painon pudotus neljässä kuukaudessa. Se on hurja määrä. Muitakin sivuvaikutuksia on ollut, mutta niistä olen melkein päässyt jo yli.

      Ozempikin huonoin puoli on vaikea saatavuus. Se on kuitenkin korvattavissa tablettimuotoisella Rybelsuksella, joka on saman hintainen.

    • Anonyymi

      Hyvä kokemus Ozempicista. On ollut käytössäni 8 kuukautta, jona aikana paino pudonnut 20 %. Alussa tosin oli vatsavaivoja, mutta ne kannatti sietää, sillä nyt olen saanut jopa lopettaa insuliinin pistämisen ja olen voinut vähentää muitakin lääkkeitä.

      Tiedän, että moni on joutunut keskeyttämään Ozempic-hoidon vaikeiden sivuvaikutusten vuoksi ja joillakin teho on heikko. Mutta siis itseäni Ozempic on auttanut harvinaisen hyvin.

    • Anonyymi

      Kannattaahan sitä Ozempicia käyttää joo, jos saa 10 kiloa läskiä pois niin mitäs kilpirauhassyövästä, gastropareesista tai maksan ja munuaisten vajaatoiminnasta.
      Onhan se nastaa halvaantuneella ruoansulatuselimistöllä yökkäillä ruuat ulos.

      • Anonyymi

        Ikävää, että sinulla on noin vaikeaa. Sinulle ei Ozempic sovi mutta minulle se sopii ja on auttanut. Kilpirauhassyöpä minulla oli jo 34 vuotta ennen Ozempicia, syöpä hoidettiin eikä ole takaisin tullut.

        Elämä on riskejä täynnä joka tapauksessa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe