Mitäs tästä sanotte?

Ajoi kolarin kuorma-auton kanssa vuonna 2007. Se tuli kolmion takaa eteeni. Oli melkoinen yllätys nähdä yhtäkkiä seinä edessäni. Ehdin kyllä miettiä siinä kaikenlaista, mutta päätin, että en lähde tästä mihinkään. Yritin ohjata autoa niin hyvin kuin mahdollista törmäystä lieventääkseni. Auto meni romuksi, mutta minulle ei tullut edes mikään paikka kipeäksi. Ilmeisesti onnistuin hommassa aika hyvin.

Missään vaiheessa en rukoillut. Rukoillessani auto olisi mennyt rekkaa päin totaalisesti ja olisin kenties kuollut tai vammautunut.

68

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tärkeintähän tässä että varmaankin vakuutus korvasi.

      • Onnistuin saamaan vakuutuksen maksamilla rahoilla samanlaisen auton tilalle, mutta 40000 km vähemmän ajetun. "Uuden" mittarissa oli siis 70000 km. Jonkun verran vääntöä tosin oli. Olisikohan siinä rukous auttanut?


    • Anonyymi

      Myönnän, että en teistinäkään ehtinyt Jumalaa miettimään vastaavassa tilanteessa. Jälkeenpäin vasta sitten.

      • Niin, on se nopea tilanne tullakseen.


    • Anonyymi

      No sinut säästettiin jostakin syystä, ei tullut päivät täyteen. Etkä sinä paljon siinä ajon aikana kerkeä rukoilemaan, sit vielä yksi juttu mikäli asiat eivät ole kunnossa ylös päin, en kehoita edes rukoilemaan, hoida ensin asiat kuntoon.

      • Ehkä minut haluttiin säilyttää kirjoittamaan tänne palstalle. Kirjoitan, siis olen.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Ehkä minut haluttiin säilyttää kirjoittamaan tänne palstalle. Kirjoitan, siis olen.

        Jumalalla oli sinulle suurempi tarkoitus, siino ja hyvin olet sitä toteuttanutkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalalla oli sinulle suurempi tarkoitus, siino ja hyvin olet sitä toteuttanutkin.

        Jumala ei itse ole kuitenkaan antanut minulle mitään työmääräystä. Mikseiköhän?


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Jumala ei itse ole kuitenkaan antanut minulle mitään työmääräystä. Mikseiköhän?

        Ahura Mazda luotti, että olet sellainen kuin nyt oletkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahura Mazda luotti, että olet sellainen kuin nyt oletkin.

        Se saattaa hyvinkin olla. Mitähän mieltä olisivat Ahura Toyota tai Ahura Suzuki?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahura Mazda luotti, että olet sellainen kuin nyt oletkin.

        TV:ssä muuten joskus kerrottiin, että autovalmistaja Mazdan perustaja oli zarathustralainen.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        TV:ssä muuten joskus kerrottiin, että autovalmistaja Mazdan perustaja oli zarathustralainen.

        Mazdan nimi tulee Ahura Mazdasta, mutta eivät he varsinaisesti zarathustralaisia olleet vaan osoittivat hyväntahtoisuuden jumalalle kunniaa nimeämällä automerkkinsä sen mukaan. Ensimmäinen monoteistinen edelleen olemassaoleva uskonto, tuo zarathustralaisuus.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        TV:ssä muuten joskus kerrottiin, että autovalmistaja Mazdan perustaja oli zarathustralainen.

        Jonkun suunnan hustralaisia olivat vissiin Datsuninkin perustajat.


    • Anonyymi

      Pelastuit, koska Jeesus uhrasi itsensä puolestasi. Hänen roikkuessaan ristillä rekka ajoi hänen ylitseen, jottei kenenkään enää tarvitsisi jäädä rekan alle.

      • Anonyymi

        Syntisten palkka on tulla kuormurin listimäksi, vai?


      • Ok. Tuo se selittää pelastumiseni. Mutta mitäs jos rekkaa ajoikin itse Jeesus? Hän oli vain naamioitunut kuljetusliikkeen suhariksi.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Ok. Tuo se selittää pelastumiseni. Mutta mitäs jos rekkaa ajoikin itse Jeesus? Hän oli vain naamioitunut kuljetusliikkeen suhariksi.

        Koska Jumala säätää kaiken maailmassa, ja Jeesus on Jumala, niin voi sanoa että Jeesus ajoi rekkaa. Ja koska Jeesus kuoli ettei kenenkään tarvitsisi enää kuolla, niin Jeesus ei nyt tällä kertaa viitsinyt tappaa sinua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska Jumala säätää kaiken maailmassa, ja Jeesus on Jumala, niin voi sanoa että Jeesus ajoi rekkaa. Ja koska Jeesus kuoli ettei kenenkään tarvitsisi enää kuolla, niin Jeesus ei nyt tällä kertaa viitsinyt tappaa sinua.

        Hienoa! Jeesus on siis mitä hienoin mies. Olisi pitänyt oikein halata sitä prrrrkeleen suharia hyvästä työstä, koska ajoi eteeni ja melkein tappoi minut.


    • Anonyymi

      Minut yllätti kolmion takaa tullut bussi, kun ajoin valtatietä noin sadan kilometrin tuntivauhtia. Autoni meni mukkelismakkelis ojanpenkalla ja päätyi lopulta pellolle katolleen. Roikuin siinä pää alaspäin turvavöissä ja veret valuivat pitkin kasvojani. Sitten ambulanssilla sairaalaan paikkailtavaksi. Eikä missään vaiheessa tullut kertaakaan mieleen rukoilla, tietenkään.

      • Paha tilanne. Onneksi selvisit. Eipä tuossakaan tilanteessa rukoilu olisi auttanut pätkääkään.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Paha tilanne. Onneksi selvisit. Eipä tuossakaan tilanteessa rukoilu olisi auttanut pätkääkään.

        Asia onkin näin, että rukoilu tuleekin jo tehdä edellisenä iltana, Jumalan siunaus ja varjelusta kun on, ei välttämättä joudu edes tuollaisiin tilanteisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asia onkin näin, että rukoilu tuleekin jo tehdä edellisenä iltana, Jumalan siunaus ja varjelusta kun on, ei välttämättä joudu edes tuollaisiin tilanteisiin.

        Kaikkea se hyväksi kehuttu Jumala keksii järjestää, jos häneltä ei nimenomaisesti pyydä joutumista hankaliin tilanteisiin seuraavana päivänä. Kummallista, että häneltä saa pahan pyytämättä, mutta hyvää ei rukoilemallakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia onkin näin, että rukoilu tuleekin jo tehdä edellisenä iltana, Jumalan siunaus ja varjelusta kun on, ei välttämättä joudu edes tuollaisiin tilanteisiin.

        Ne uskovaiset aiheuttaa vajailla aivoillaan suurimman osan onnettomuuksista.
        Onnettomuuksia ei ole vaan ne johtuvat vajaista aivoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia onkin näin, että rukoilu tuleekin jo tehdä edellisenä iltana, Jumalan siunaus ja varjelusta kun on, ei välttämättä joudu edes tuollaisiin tilanteisiin.

        Unohtivatko kaikki ne 6 miljoonaa natsien keskitysleireille joutunutta juutalaista rukoilla edellisenä iltana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtivatko kaikki ne 6 miljoonaa natsien keskitysleireille joutunutta juutalaista rukoilla edellisenä iltana?

        Niillä oli vastassa natsit, jotka rukoili päinvastaista... ja tekivät pahansa siinä luulossa, että taistelivat kansainvälistä salaliittoa vastaan joka pyrki mädättämään arjalaisen rodun sielun ateismilla, darwinismilla, kommunismilla jne.


    • "Missään vaiheessa en rukoillut. Rukoillessani auto olisi mennyt rekkaa päin totaalisesti ja olisin kenties kuollut tai vammautunut."


      Miksi rukoillessa auto olisi mennyt rekkaa päin totaalisesti ja olisit kuollut tai vammautunut?

      • Rukoillessa kukaan ei aja autoa, vaan se kulkee omia polkujaan eli päin rekkaa. Siksi on turvallisempaa ajaa kuin rukoilla: Jos otat, et aja. Jos rukoilet, et aja.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Rukoillessa kukaan ei aja autoa, vaan se kulkee omia polkujaan eli päin rekkaa. Siksi on turvallisempaa ajaa kuin rukoilla: Jos otat, et aja. Jos rukoilet, et aja.

        Mutta jos tämä rekkakuski ylistää jeesusta ja törmää autoihin.
        Vajailla aivoilla ne onnettomuudet syntyy.


      • Anonyymi

        Se rekkakuski oli jeesus maailmoissa, sillä vajakkien huomiokyky ne onnettomuudet aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se rekkakuski oli jeesus maailmoissa, sillä vajakkien huomiokyky ne onnettomuudet aiheuttaa.

        Ja heti aamusta nauttimassa uskovaisten haukkumisesta saamaasi endorfiini annosta. Kyllä se siittä aamu taas käyntiin lähtee ;D


      • siino kirjoitti:

        Rukoillessa kukaan ei aja autoa, vaan se kulkee omia polkujaan eli päin rekkaa. Siksi on turvallisempaa ajaa kuin rukoilla: Jos otat, et aja. Jos rukoilet, et aja.

        Ahaa...no siinä tapauksessa, jos rukoileminen tarkoittaa sinulle sitä, että lakkaat ajamasta autoa, ei sinun kannatakaan rukoilla ajaessasi. Se on todella vaarallista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos tämä rekkakuski ylistää jeesusta ja törmää autoihin.
        Vajailla aivoilla ne onnettomuudet syntyy.

        Totta. En tullut kysyneeksi, ylistikö kyseinen kuski jeesusta ja unohti tarkkailla liikennettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se rekkakuski oli jeesus maailmoissa, sillä vajakkien huomiokyky ne onnettomuudet aiheuttaa.

        Saattoi hyvinnii olla. Maistissa hän ei kuitenkaan ollut, minkä paikalle tulleet poliisit testasivat.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Ahaa...no siinä tapauksessa, jos rukoileminen tarkoittaa sinulle sitä, että lakkaat ajamasta autoa, ei sinun kannatakaan rukoilla ajaessasi. Se on todella vaarallista.

        Minulla ei todellakaan ole taipumus rukoilla ajellessani, joten voit ihan turvallisin mielin kaahailla.


      • siino kirjoitti:

        Totta. En tullut kysyneeksi, ylistikö kyseinen kuski jeesusta ja unohti tarkkailla liikennettä.

        Onkohan niin, että miehille on tyypillistä se, että he voivat keskittyä vain yhteen asiaan kerrallaan? Siihenköhän se perustuu se ajon aikana kännyyn puhumiskieltokin ?


      • siino kirjoitti:

        Minulla ei todellakaan ole taipumus rukoilla ajellessani, joten voit ihan turvallisin mielin kaahailla.

        En tunne tarvetta kaahailla fillarillani.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Onkohan niin, että miehille on tyypillistä se, että he voivat keskittyä vain yhteen asiaan kerrallaan? Siihenköhän se perustuu se ajon aikana kännyyn puhumiskieltokin ?

        Naiset väittävät pystyvänsä keskittymään moneen asiaan samanaikaisesti, mutta lopputulos on se, että he eivät pysty keskittymään mihinkään hyvin. Kännykkäkielto perustuu faktoihin eikä juoruämmien luuloihin.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        En tunne tarvetta kaahailla fillarillani.

        Tunnet siis tarvetta sängyssä?


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        En tunne tarvetta kaahailla fillarillani.

        Tunnet siis tarvetta sängyssä?


      • siino kirjoitti:

        Naiset väittävät pystyvänsä keskittymään moneen asiaan samanaikaisesti, mutta lopputulos on se, että he eivät pysty keskittymään mihinkään hyvin. Kännykkäkielto perustuu faktoihin eikä juoruämmien luuloihin.

        Selvä juttu.


      • Kaskenpolttaja
        siino kirjoitti:

        Tunnet siis tarvetta sängyssä?

        Tarvetta sängyssä?
        No joskus tunnen tarvetta mennä pissalle, kun olen sängyssä. Kai jokainen jotain tarvetta tuntee sängyssäkin?


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Tarvetta sängyssä?
        No joskus tunnen tarvetta mennä pissalle, kun olen sängyssä. Kai jokainen jotain tarvetta tuntee sängyssäkin?

        Minulla on sängyssä usein unentavetta. Joillakin on jopa siellä tarvetta kaahailuun. Hyvä, ettet pissaa sänkyyn. Se voisi ottaa pottuun aamulla havaitessa.


      • siino kirjoitti:

        Minulla on sängyssä usein unentavetta. Joillakin on jopa siellä tarvetta kaahailuun. Hyvä, ettet pissaa sänkyyn. Se voisi ottaa pottuun aamulla havaitessa.

        Minulla se unen tarve tulee usein ennen kuin menen sänkyyn. Siitä se sänkyyn meneminen sitten mieleen tuleekin.
        Onhan se aika kurja, jos sänkyyn pissii. Onneksi ei vielä niin kurjasti asiat ole, että falskaisi.


    • Oma kokemukseni on, että onnettomuustilanteessa mieli on yllättävän kirkas ja keskittynyt. Pelko ei ole päällimmäinen tunne (tai sitä ei tiedosta) vaan tilanteen näkee hyvin kirkkaasti ja kuin hidastetussa filmissä. Pelästyminen tulee vasta jälkikäteen.

      • Totta. Pelästyminen tuli tosiaan vasta jälkeen. Muutaman viikon ajan säpsähtelin tämän tästä unesta hereille, koska näin rekan ajavan eteeni.

        Ajellessani jarruttelin monesti paniikissa, koska kolmion takaa lähestyvät autot tulivat mielestäni liian kovaa risteyksiin. Pelkäsin niiden ajavan eteeni. No onneksi siitä on päästy.


      • siino kirjoitti:

        Totta. Pelästyminen tuli tosiaan vasta jälkeen. Muutaman viikon ajan säpsähtelin tämän tästä unesta hereille, koska näin rekan ajavan eteeni.

        Ajellessani jarruttelin monesti paniikissa, koska kolmion takaa lähestyvät autot tulivat mielestäni liian kovaa risteyksiin. Pelkäsin niiden ajavan eteeni. No onneksi siitä on päästy.

        Vuosia sitten auto törmäsi minuun kun pyöräilin. Lensin nokkapellin ja tuulilasin kautta tienpientareelle. Muistan ilmalennon aikana pohtineeni, että kuolenkohan minä nyt. Ajatus ei sisältänyt mitään kauhua tai pelkoa vaan se tuntui aika neutraalilta kysymykseltä. Se oli vain yksi mahdollisuus muiden joukossa. Maahan törmättyänikään en ollut mitenkään (tietoisesti) paniikissa vaan muistan varovasti kokeilleen jokaisen raajani liikkuvuutta erikseen selvittääkseni olisiko tunto tallella ja toimisivatko ne normaalisti.

        No en kuollut ja selvisin ruhjeilla ja kylkiluun murtumisella. Eikä enää takaa lähestyvien autojen äänet pyöräillesä herätä pelkoa.


      • Kilgore.Trout kirjoitti:

        Vuosia sitten auto törmäsi minuun kun pyöräilin. Lensin nokkapellin ja tuulilasin kautta tienpientareelle. Muistan ilmalennon aikana pohtineeni, että kuolenkohan minä nyt. Ajatus ei sisältänyt mitään kauhua tai pelkoa vaan se tuntui aika neutraalilta kysymykseltä. Se oli vain yksi mahdollisuus muiden joukossa. Maahan törmättyänikään en ollut mitenkään (tietoisesti) paniikissa vaan muistan varovasti kokeilleen jokaisen raajani liikkuvuutta erikseen selvittääkseni olisiko tunto tallella ja toimisivatko ne normaalisti.

        No en kuollut ja selvisin ruhjeilla ja kylkiluun murtumisella. Eikä enää takaa lähestyvien autojen äänet pyöräillesä herätä pelkoa.

        Mainiota, että olet selviytynyt! Pyörän kanssa on tosiaan paljon riisutummassa asemassa törmäystilanteessa kuin autossa. Mutta kunnon kannalta pyöräily on parempi vaihtoehto kuin autoilu. Itse olen alkanut harrastaa myös moottoripyöräilyä. Se on tosi mukavaa, etenkin vähemmän liukkailla keleillä.


    • Anonyymi

      Ajoiko rekkaa uskovainen vai jeesustelijoiden armahtama, nämä aiheuttavat suurimman osan liikennekuolemista.

      • Sitä en kysynyt häneltä. Myöskään Jeesusta ei paikalla näkynyt. Hän taitaa ymmärtää enemmän aaseista kuin autoista. Ehkä Raamattuun olisi hyvä liittää liikenneopas.


    • Anonyymi

      No hyvä ettei sinulle käynyt mitenkään!! Mahto olla melkoinen rysäys. Eipä sitä noissa tilanteissa paljon ehdi tehdä. Melkoisista romukasoista ihmuset selvinneet ja myös tousinpäin eli henki pois pikku kolarissa. Kyllähän tuo on monen asian summa. Vois laskea auton nopeuden ja tulokulman ja törmäyksen voimakkuuden yms yms

      • Kiitos! Oli se sellainen rysäys, että jouduin käyttämään melkoisesti voimaa, jotta pääsin romusta ulos. Auton runko pusertui kasaan, eikä ovi auennut sovinnolla. Paikalle pysähtyi pakosta aikamoinen joukko väkeä, mutta eipä heistä kukaan minua auttamaan tullut. Oli vissiin hauskempaa katsella, kuinka äijä yrittää selvitä tilanteesta omin nokkinensa. Tosin sitten ulos päästyäni pari heppua tuli sanomaan, että he voivat tulla todistajiksi. "Eteenhän se ajoi", totesivat he. Ihme tosiaan oli, ettei itselle sattunut naarmuakaan. Auto meni lunastukseen. Mutta Jeesusta en nähnyt paikalla.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Kiitos! Oli se sellainen rysäys, että jouduin käyttämään melkoisesti voimaa, jotta pääsin romusta ulos. Auton runko pusertui kasaan, eikä ovi auennut sovinnolla. Paikalle pysähtyi pakosta aikamoinen joukko väkeä, mutta eipä heistä kukaan minua auttamaan tullut. Oli vissiin hauskempaa katsella, kuinka äijä yrittää selvitä tilanteesta omin nokkinensa. Tosin sitten ulos päästyäni pari heppua tuli sanomaan, että he voivat tulla todistajiksi. "Eteenhän se ajoi", totesivat he. Ihme tosiaan oli, ettei itselle sattunut naarmuakaan. Auto meni lunastukseen. Mutta Jeesusta en nähnyt paikalla.

        Uskovainen olen muutes. Mutta olipa töykeää porukkaa tai sitten eivät uskaltaneet tulla auttamaan peläten tekevänsä lisää vahinkoa. Syitä on monia.

        Monikin pelkää auttaa.

        Mutta joo..olen minäkin ollut syyllinen kahdessa kolarissa ja oikeastaan kummassakaan en ollut syypää mutten viitsinyt alkaa vänkyttämään takaisin, mutta kyllä tympi ja raskaasti muutaman päivän ajan. Lehteenkin pääsin...melkein voisin sanoa ruman sanan jos en olisi uskovainen. Toisessa kevari poika ampasi kylkeen kun oikasi ojan kautta kiihyttäen. Toisessa ajoin perään kun eellimmäinen teki hätäjarrutuksen väistääkseen kissan. Kukaan kysyny miten oikeasti kävi.
        No onneksi nuorelle kevarinkuljettajalle ei käyny mitenkään, se oli pääasia. Se olisi ollut pahinta. Mutta se haukkuminen ja meiläläisen syyttely kummassakin tapauksessa. Tämmöne pieni kokoinen hyttys nainen joka vaan silmät pyöreänä ei saanut sanaa suustaan kun ukko porukka haukku ja hyökki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovainen olen muutes. Mutta olipa töykeää porukkaa tai sitten eivät uskaltaneet tulla auttamaan peläten tekevänsä lisää vahinkoa. Syitä on monia.

        Monikin pelkää auttaa.

        Mutta joo..olen minäkin ollut syyllinen kahdessa kolarissa ja oikeastaan kummassakaan en ollut syypää mutten viitsinyt alkaa vänkyttämään takaisin, mutta kyllä tympi ja raskaasti muutaman päivän ajan. Lehteenkin pääsin...melkein voisin sanoa ruman sanan jos en olisi uskovainen. Toisessa kevari poika ampasi kylkeen kun oikasi ojan kautta kiihyttäen. Toisessa ajoin perään kun eellimmäinen teki hätäjarrutuksen väistääkseen kissan. Kukaan kysyny miten oikeasti kävi.
        No onneksi nuorelle kevarinkuljettajalle ei käyny mitenkään, se oli pääasia. Se olisi ollut pahinta. Mutta se haukkuminen ja meiläläisen syyttely kummassakin tapauksessa. Tämmöne pieni kokoinen hyttys nainen joka vaan silmät pyöreänä ei saanut sanaa suustaan kun ukko porukka haukku ja hyökki.

        Harmillista tietenkin, jos syytöntä syytellään. Ei sellainen voi olla tarkoitus. Asiat pitää selvittää ennen kuin ryhdytään jakelemaan tuomioita.

        Omassa tapauksessani kuorma-auton kuljettaja myönsi virheensä, kun istuksimme poliisiauton takapenkillä vieretysten.


    • Anonyymi

      Hyvin kävi Siinolle. Luojan kiitos olet hengissä. Olisko ollut enkelit mukana. Vaikea sanoa mutta lopputulos hyvä. Se olisi voinut olla paikka. Olin itse liikenneonnettomudessa ja pitkän aikaa tajuttomana. Kuitenkin palasin pää tikattuna elämään. Elämässä tapahtuu kaikenlaista. Ei ollut vielä lähdön aika.

      • Hienoa, että selvisit! Suomessa on niin hyviä autonkorjaajia, että milteipä romustakin saadaan vielä kelpo käyttöpeli, mutta ihmisen korjaaminen on aina vaikeampaa. Enkeleistä en osaa sanoa muuta kuin että eipä heitä siellä liihotellut. Ja jos oli paikalla, voin nyt tehdä valituksen, että olivat sitten hetkeä liian myöhään paikalla. Risteyksessä on hyvä näkyvyys joka suuntaan. Enkelit olisivat voineet vaikkapa kirkastaa rekankuljettajan katseen, mutta heitän arvauksena, että enkeleitten toimet ovat samanlaisia kuin yrittäisi putsata silmälasit pieraisemalla.


      • "Luojan kiitos olet hengissä. Olisko ollut enkelit mukana."

        Jos olet väleissä noiden Luojan ja enkeleiden kanssa, niin kerro heille että heidän ei kannattaisi minimoida onnettomuudessa uhreille tulevia vammoja, vaan kannattaisi ESTÄÄ koko onnettomuus. Jos enkeli olisi avauksenkin tapauksessa kääntänyt rekkakuskin silmää sen verran, että hän olisi nähnyt joko kärkikolmion tai lähestyvän autoilija (kumpi häneltä nyt jäikään huomaamatta), niin se olisi ollut parempi niin avauksen tekijälle kuin rekkakuskillekin.


      • Kilgore.Trout kirjoitti:

        "Luojan kiitos olet hengissä. Olisko ollut enkelit mukana."

        Jos olet väleissä noiden Luojan ja enkeleiden kanssa, niin kerro heille että heidän ei kannattaisi minimoida onnettomuudessa uhreille tulevia vammoja, vaan kannattaisi ESTÄÄ koko onnettomuus. Jos enkeli olisi avauksenkin tapauksessa kääntänyt rekkakuskin silmää sen verran, että hän olisi nähnyt joko kärkikolmion tai lähestyvän autoilija (kumpi häneltä nyt jäikään huomaamatta), niin se olisi ollut parempi niin avauksen tekijälle kuin rekkakuskillekin.

        Hyvä pointti tosiaan. Minullakaan ei olisi ollut mitään turman estämistä vastaan. Se sattui vieläpä 5. helmikuuta (Runebergin päivänä). Pakkanen oli kiristymässä. Minun puolestani koko homma olisi saanut jäädä kokematta. Olisi vaikkapa Jeesus tullut aasinsa kanssa kärsimään koko turhuuden.


      • Anonyymi

        Olisiko Allah suojellut siinoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko Allah suojellut siinoa?

        Niin, en tiedä sitten. Allahiakaan en paikalla havainnut.


    • Anonyymi

      Minun täytyy uskovaisena kertoo tähän yks hauska juttu.

      Tämän kertoi minulle yks uskovainen mies. Hän oli ajanut valtatietä ja nähnyt jo kauempaa auton nokka edellä ja perä pystyssä ojassa, paikalla oli myös poliisiauto.

      No tämä mies ajaa hitaasti onnettomuuspaikan ohi ja näkee onnettomuusauton takalasissa tarran " Jeesus vie perille".

      Herätti moninaisia ajatuksia. Naurettiin tuolle. Onneksi ilmeisesti kyskille ei käynyt pahemmin tai ei ilmeisesti ollut päässyt perille, vielä...niin sanotusti.

      • Mainio juttu :D Kiitos!


      • Mainio juttu :D Kiitos!


      • Anonyymi

        Hyvä ettei käynyt mitään. Tuo ei olisi ollut niin hauska jos olisi käynyt huonommin!


    • Anonyymi

      Ei täällä maailmassa ole nyt Jeesuksen valtaa, tämä on paholaisen touhua,kiirettä pitää. Kaikki sotivat toisiaan vastaan maat, hallitsijat, uskonnot, ihmiset, ryhminä, yksityisinä, luontokin huutaa apua. Näin ihminen on saanut mahdollisuuden näyttää, pystyykö se hallitsemaan onnistuneesti luontoa ja toisiaan. Jumala kaiken Luoja ei ole
      luotujaan hylännyt, mutta ihmiset ovat hylänneet Hänet.

      • siino

        Kyllä minä Luojaa rakastaisin, jos hän vain olisi ollakseen, mutta kun hän on niin kovin syrjäytynyt. Hän on aivan kuin häntä ei olisikaan. Olisi ihan mukavaa, jos Jumala tulisi tänne palstalle heittämään läppää ja kertomaan uutisia taivaasta. Mikä siellä nyt on in ja mikä out! Se olisi jännää kuulla. Universumin luoneelle Luojalle ei sellainen liene ollenkaan mahdotonta. Senkus tulee vain rohkeasti tänne näin!


      • Kyllä minä Luojaa rakastaisin, jos hän vain olisi ollakseen, mutta kun hän on niin kovin syrjäytynyt. Hän on aivan kuin häntä ei olisikaan. Olisi ihan mukavaa, jos Jumala tulisi tänne palstalle heittämään läppää ja kertomaan uutisia taivaasta. Mikä siellä nyt on in ja mikä out! Se olisi jännää kuulla. Universumin luoneelle Luojalle ei sellainen liene ollenkaan mahdotonta. Senkus tulee vain rohkeasti tänne näin!


    • Anonyymi

      Anteeksi nyt vaan, mutta shokkitilassa ei ehdi ajattelemaan yhtään mitään.
      Itse lensin autolla 100 km/h mittarissa, ojan kautta kerien metsikköön.
      Ehkä puolikas ajatus tuli mieleen, kolari?
      Heräsin montun pohjalla autossa ylösalaisin, eikä mustelman mustelmaa löytynyt vartalosta.
      En käyttänyt turvavyötä.
      Toisen kerran lensin niin lujaa kuin jaksoin polkien, pyörällä ajaen auton konepellin yli asfalttikatuun.
      Naarmuja kämmenissä.
      En tullut uskoon, kun ei pääkoppa vaurioitunut.

      • No huh huh, on sullakin tuuria ollut. Uskosta ei näissä jutskissa ole apua. Sitä paitsi hyväksi kehuttu Jumala kykenisi kaikkivoivana estämään turmat helposti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      201
      5220
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      125
      3209
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2445
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2384
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2002
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1576
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1531
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1413
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1101
    Aihe