Jos ei ole, niin ehdottaisin seuraavia:
- Mitkä syyt tai tekijät ovat johdattaneet universumin syntyyn sen nykyään tunnetussa muodossa? (Oliko universumi olemassa jo ennen syntymistään eri muodossa, esimerkiksi energiana?)
- Voidaanko aika rajata tämän universumin syntyyn vai oliko aikaa ennen sitä? Jos oli, niin kuinka kauan?
- Voiko valo läpäistä avaruuden rajan vai ei? (Tämä on tärkeä kysymys etenkin universumin oletettuina alkuaikoina, jolloin universumin halkaisija oli verraten pieni, mutta universumi oli jo näkyvä ja valo kulki valon nopeudella kohti... mitä? Universumin äärirajojenhan pitäisi olla täynnä materiaa, koska se levisi oletuksen mukaan yhdessä avaruuden kanssa alkuräjähdyksen jälkeen, jolloin avaruus oli halkaisijaltaan noin yksi metri ja tila ei tietenkään karannut valoa nopeammin materialta? Vai karkasiko?
- Heh heh!
- G4G
Palstan tuntien, ainoa mielenkiintoinen aihe olen minä itse: G4G!
Ruokkikaa trollia, niin se kuihtuu ja kuolee pois, mutta puhukaa totta, niin se totuus valtaa koko maailman ja kaikista ihmisistä tulee uskonnottomia, G4G:n kaltaisia ja ateismi katoaa maan päältä yhdessä teismin ja deismin kanssa!
Onko hyviä keskustelun aiheita?
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Voiko alkuräjähdystä syödä ja mitä hyötyä siitä on minulle.
Kannattaa esittää vainottua niin jeesus auttaa.- Anonyymi
Mitä vittua se minua liikuttaa...
ja niin kauan kuin kaikki on hyvin minun kannaltani, niin ei kiinnosta.
- Anonyymi
"- Mitkä syyt tai tekijät ovat johdattaneet universumin syntyyn sen nykyään tunnetussa muodossa? (Oliko universumi olemassa jo ennen syntymistään eri muodossa, esimerkiksi energiana?)"
Big bangkin on varmaan seurausta edellisestä tilasta, aikaisemmasta universumista joka oli johtanut gnab gibiin. Touhua on varmaan jatkunut ikuisesti, jumalten kanssa tai ilman.
"- Voidaanko aika rajata tämän universumin syntyyn vai oliko aikaa ennen sitä? Jos oli, niin kuinka kauan?"
Sehän riippuu miltä kannalta asiaa katsoo. Suhteellisuusteoria osoittaa, että aika on muutenkin melko hankala käsitettäväksi.
"- Voiko valo läpäistä avaruuden rajan vai ei? (Tämä on tärkeä kysymys etenkin universumin oletettuina alkuaikoina, jolloin universumin halkaisija oli verraten pieni, mutta universumi oli jo näkyvä ja valo kulki valon nopeudella kohti... mitä?"
Kosmologit taitavat ajatella, että universumin rajat kulkevat siinä missä sen nopeimmat asiatkin eli maksimissaan valon nopeutta.
"Universumin äärirajojenhan pitäisi olla täynnä materiaa, koska se levisi oletuksen mukaan yhdessä avaruuden kanssa alkuräjähdyksen jälkeen, jolloin avaruus oli halkaisijaltaan noin yksi metri ja tila ei tietenkään karannut valoa nopeammin materialta? Vai karkasiko?"
Fysiikka palsta taitaisi olla oikea osoite tuollaisille kysymyksille. Yliopiston fyssassa tuota pähkäiltiin, kuten näiden nykyteorioiden ongelmallisuuksia ja syitä miksi näihin on päädytty ja kelailtiin vaihtoehtoja. Siitä on tosin aikaa.
"Ruokkikaa trollia, niin se kuihtuu ja kuolee pois, mutta puhukaa totta, niin se totuus valtaa koko maailman ja kaikista ihmisistä tulee uskonnottomia, G4G:n kaltaisia ja ateismi katoaa maan päältä yhdessä teismin ja deismin kanssa!"
Sekavaa. Mutta sentään tämä outoja kuvitelmiasi edeltänyt osio sentään oli rehellisempää pohdiskelua. Pysy sillä linjalla niin tuskin ketään haittaa olit G4G tai kuka tahansa muu. - Anonyymi
Hyvä keskustelun aihe: Alkoholia humaltumistarkoituksessa juova, ilmapiiriä myrkyttävä Jumalanvaltakunta-blogisti. Tekeekö tämä kunniaa uskovaisille?
Kysymykseen mistä kaikki alkoi ei varmasti koskaan saada ihan sata prosenttista vastausta.
Oliko aikaa ennen....kuka sen ajan määrittää? Onko aikaa ennen kuin ihminen keksi käyttää aikamääreitä?Tarkoituksesihan on väittää, että koska emme tiedä: siis Jumala (nimenomaan se kristinuskon).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2625582- 1282366
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2582109Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641874- 1801700
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1911571- 551453
- 641395
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751331- 1191201