Onko hyviä keskustelun aiheita?

Jos ei ole, niin ehdottaisin seuraavia:

- Mitkä syyt tai tekijät ovat johdattaneet universumin syntyyn sen nykyään tunnetussa muodossa? (Oliko universumi olemassa jo ennen syntymistään eri muodossa, esimerkiksi energiana?)
- Voidaanko aika rajata tämän universumin syntyyn vai oliko aikaa ennen sitä? Jos oli, niin kuinka kauan?
- Voiko valo läpäistä avaruuden rajan vai ei? (Tämä on tärkeä kysymys etenkin universumin oletettuina alkuaikoina, jolloin universumin halkaisija oli verraten pieni, mutta universumi oli jo näkyvä ja valo kulki valon nopeudella kohti... mitä? Universumin äärirajojenhan pitäisi olla täynnä materiaa, koska se levisi oletuksen mukaan yhdessä avaruuden kanssa alkuräjähdyksen jälkeen, jolloin avaruus oli halkaisijaltaan noin yksi metri ja tila ei tietenkään karannut valoa nopeammin materialta? Vai karkasiko?
- Heh heh!
- G4G

Palstan tuntien, ainoa mielenkiintoinen aihe olen minä itse: G4G!

Ruokkikaa trollia, niin se kuihtuu ja kuolee pois, mutta puhukaa totta, niin se totuus valtaa koko maailman ja kaikista ihmisistä tulee uskonnottomia, G4G:n kaltaisia ja ateismi katoaa maan päältä yhdessä teismin ja deismin kanssa!

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voiko alkuräjähdystä syödä ja mitä hyötyä siitä on minulle.
      Kannattaa esittää vainottua niin jeesus auttaa.

      • Anonyymi

        Mitä vittua se minua liikuttaa...

        ja niin kauan kuin kaikki on hyvin minun kannaltani, niin ei kiinnosta.


    • Anonyymi

      "- Mitkä syyt tai tekijät ovat johdattaneet universumin syntyyn sen nykyään tunnetussa muodossa? (Oliko universumi olemassa jo ennen syntymistään eri muodossa, esimerkiksi energiana?)"

      Big bangkin on varmaan seurausta edellisestä tilasta, aikaisemmasta universumista joka oli johtanut gnab gibiin. Touhua on varmaan jatkunut ikuisesti, jumalten kanssa tai ilman.

      "- Voidaanko aika rajata tämän universumin syntyyn vai oliko aikaa ennen sitä? Jos oli, niin kuinka kauan?"

      Sehän riippuu miltä kannalta asiaa katsoo. Suhteellisuusteoria osoittaa, että aika on muutenkin melko hankala käsitettäväksi.

      "- Voiko valo läpäistä avaruuden rajan vai ei? (Tämä on tärkeä kysymys etenkin universumin oletettuina alkuaikoina, jolloin universumin halkaisija oli verraten pieni, mutta universumi oli jo näkyvä ja valo kulki valon nopeudella kohti... mitä?"

      Kosmologit taitavat ajatella, että universumin rajat kulkevat siinä missä sen nopeimmat asiatkin eli maksimissaan valon nopeutta.

      "Universumin äärirajojenhan pitäisi olla täynnä materiaa, koska se levisi oletuksen mukaan yhdessä avaruuden kanssa alkuräjähdyksen jälkeen, jolloin avaruus oli halkaisijaltaan noin yksi metri ja tila ei tietenkään karannut valoa nopeammin materialta? Vai karkasiko?"

      Fysiikka palsta taitaisi olla oikea osoite tuollaisille kysymyksille. Yliopiston fyssassa tuota pähkäiltiin, kuten näiden nykyteorioiden ongelmallisuuksia ja syitä miksi näihin on päädytty ja kelailtiin vaihtoehtoja. Siitä on tosin aikaa.

      "Ruokkikaa trollia, niin se kuihtuu ja kuolee pois, mutta puhukaa totta, niin se totuus valtaa koko maailman ja kaikista ihmisistä tulee uskonnottomia, G4G:n kaltaisia ja ateismi katoaa maan päältä yhdessä teismin ja deismin kanssa!"

      Sekavaa. Mutta sentään tämä outoja kuvitelmiasi edeltänyt osio sentään oli rehellisempää pohdiskelua. Pysy sillä linjalla niin tuskin ketään haittaa olit G4G tai kuka tahansa muu.

    • Anonyymi

      Hyvä keskustelun aihe: Alkoholia humaltumistarkoituksessa juova, ilmapiiriä myrkyttävä Jumalanvaltakunta-blogisti. Tekeekö tämä kunniaa uskovaisille?

    • Kaskenpolttaja

      Kysymykseen mistä kaikki alkoi ei varmasti koskaan saada ihan sata prosenttista vastausta.
      Oliko aikaa ennen....kuka sen ajan määrittää? Onko aikaa ennen kuin ihminen keksi käyttää aikamääreitä?

    • Tarkoituksesihan on väittää, että koska emme tiedä: siis Jumala (nimenomaan se kristinuskon).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      306
      3538
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      258
      2004
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1424
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      91
      1285
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      60
      1174
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      986
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe