Oppi etsikkoajasta?

Anonyymi

Onko etsikkoajan oppi raamatullinen? Millä perustein olisi vain tietyt ajat jolloin ihminen voisi tulla uskoon? Ja että niitä olisi 2-3?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä en voi uskoa valheisiin, joten hitaasti johdattamalla ei minua käännytetä.
      Tunteisiin voi tosin tyrkyttämällä vaikuttaa, sen allekirjoitan.

    • Anonyymi

      Oppi vain tietystä määrästä aikoja, jolloin ihminen voisi pelastua tai että sellaisia olisi automaattisesti vain 2 tai 3 kertaa on noussut väärästä Raamatunkääntämisestä ja siitä tehdystä väärästä tulkinnasta. Kyseinen kohta löytyy Jobin kirjasta luvusta 33 ja erityisesti jakeen 29 vääntelemisestä.

      Kirkkoraamattu 33/38 sanoo,

      Job 33:28  hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
      Job 33:29  Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
      Job 33:30  palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

      Tekstissä ei kuitenkaan lue mitään ihmisen "etsikkoajasta", eikä tekstissä ole kyse sielun pelastuksesta, vaan siitä että Jumala nostaa ihmisen jopa kuolettavasta sairaudesta terveyteen, eikä luku, jonka Jumala tekee tämän ihmisen kohdalla ole 2 tai 3 kertaa, vaan teksti sanoo oikeasti mm. Englanniksi OFTENTIMES, eli usein - toisin sanoen Jumala voi tehdä sen jonkin ihmisen kohdalla vaikka 5000 kertaa tai äärettömästi.

      KJB eli Kuningas Jaakon Raamattu, johon todellakin voit luottaa tekstitarkkana Auktoriteettina sanoo asian näin.

      Job 33:28  He will deliver his soul from going into the pit, and his life shall see the light.
      Job 33:29  Lo, all these things worketh God OFTENTIMES with man,
      Job 33:30  To bring back his soul from the pit, to be enlightened with the light of the living.

      Raamatun mukaan Jumalan aikataulu on siis hieman erilainen, kuin OOH 2 tai 3 kertaa elämässä olen otollinen Jumalalle uskomus. Itse asiassa se on sellainen, että Hän on käskenyt kaikkia ihmisiä kaikkialla katumaan. Kutsu pelastukseen on siis avoinna koko ajan 24/7, 365 päivää vuodessa ja siihen olisi syytä suhtautua vakavasti juuri nyt, eikä vain silloin kun "minusta tuntuu, että uskon asiat kiinnostavat" tai "Jumala varmaan nyt minua kutsuu".

      Act 17:30  And the times of this ignorance God winked at; but now commandeth all men every where to repent:

      Tämä katumus tarkoittaa sitä, että ihmisten pitäisi kääntyä luottamasta omiin juttuihinsa ja uskontoihinsa, mitä ikinä ne ovatkin, Jumalan antaman evankeliumin puoleen JA JUURI NYT. Toisin sanoen heidän tulisi tajuta, että vain se minkä Jumala on antanut pelastukseksi ihmisille, voi kelvata Jumalalle pelastukseksi ihmisten edestä.

      Jokainen ihminen voi siis koska tahansa kääntyä ja laittaa luottamuksensa vain Jeesuksen Kristukseen, Hänen ansioihinsa omien uskomustensa sijaan ja se on Jumalalle aina mieluista ja otollista. Iihmisen elämässä ei myöskään ole hetkeä, jossa se ei olisi soveliasta.

      Jos ihminen vaikka pyntyllä istuessaan yhtäkkiä myöntäisi, että minähän olen kapinassa Jumalaa vastaan ja koitan vain omilla uskomuksillani ja kirkoillani pelastua ja sanoo siinä, Herra Jeesus minä haluan laittaa uskoni vain sinun ansioihisi, sinun kuolemasi minun syntieni edestä, sinun hautaamisesi ja ylösnousemuksesi, anna niiden olla minun pelastukseni, niin siinä on tuon ihmisen pelastus. Jumala on silloin mielissään ja enkelit iloitsevat siitä taivaassa.

      Jumalan kalenterissa joka ikinen päivä, hetki ja sekunti, on siis otollinen pelastukselle.

      2 Cor 6:2  (For he saith, I have heard thee in a time accepted, and in the day of salvation have I succoured thee: behold, now is the accepted time; behold, now is the day of salvation.)

      Nyt siis vain uskomaan tuo Jumalan armon evankeliumi (Apt 20, 1 Kor 15:3,4) omalla kohdalla ja siinä on Jumalan lahja, joka on ikuinen elämä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta. (Room 6:23)

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        "Jokainen ihminen voi siis koska tahansa kääntyä ja laittaa luottamuksensa vain Jeesuksen Kristukseen, Hänen ansioihinsa omien uskomustensa sijaan ja se on Jumalalle aina mieluista ja otollista. Iihmisen elämässä ei myöskään ole hetkeä, jossa se ei olisi soveliasta. "

        Ei voi Raamatun mukaan. Pelastus on vain niille, jotka Jumala valitsi ennen maailman luomista.

        Efesolaiskirje:...
        1:4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        1:5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan...

        Johanneksen evankeliumi:
        6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.


      • Anonyymi

        "Jos ihminen vaikka pyntyllä istuessaan yhtäkkiä myöntäisi, että.... niin siinä on tuon ihmisen pelastus. "

        Omissa teoissa? Omissa myöntämisissä? Omassa pytyllä istumisessa? Raamatun mukaan pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.


      • Anonyymi

        niin täydellistä ihmisten luomaa oppia, uskoa. Murheellista luettavaa. Todella murheellista.
        Näin tuollaisilla viesteillä ollaan itse ksyksissä ja eksytetään muita. Käänny Jumalan puoleen ja pyydä, että Hän sinut totuuteensa johdattaisi.


    • Anonyymi

      Jumala kutsuu ihmistä muutaman kerran tämän elämän aikana, sitä kutsutaan etsikkoajaksi, ei kannata antaa sen mennä ohi.

      • Anonyymi

        Näyttääkö jumala henkilöllisyystodistusta, sillä liikkuuhan kaikkia huijareita.


      • Anonyymi

        Kyllä minä ainakin olen kokenut hyvin voimakasta vetoa Jeesuksen luokse kahteen otteeseen elämäni ainana.
        Ensimmäisen kerran se johti uskoontuloon ja sain kokea "Rauhan joka käy yli ymmärryksen".

        Toinen kerta olin ajautunut kauas Herrasta ja etsikkoaika johti uskossa uudistumiseen ja "Golgatan käyntiin". eli synnintuntoon ja parannuksentekoon.

        Se etsikkoajan veto on kyllä niin selvästi itsen ulkopuolelta tulevaa, ei sellaista saa itse aikaan.
        Herra puhuu jokaiselle juuri tälle henkilölle sopivalla tavalla, Hänhän tuntee meidät paremmin kuin itse tunnemme itsemme.

        Varmasti aina on hyvä hetki ottaa pelastus vastaan, lykätä sitä ei kannata koska elinpäiviemme määrää emme tiedä.
        Lotta

        Lotta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin olen kokenut hyvin voimakasta vetoa Jeesuksen luokse kahteen otteeseen elämäni ainana.
        Ensimmäisen kerran se johti uskoontuloon ja sain kokea "Rauhan joka käy yli ymmärryksen".

        Toinen kerta olin ajautunut kauas Herrasta ja etsikkoaika johti uskossa uudistumiseen ja "Golgatan käyntiin". eli synnintuntoon ja parannuksentekoon.

        Se etsikkoajan veto on kyllä niin selvästi itsen ulkopuolelta tulevaa, ei sellaista saa itse aikaan.
        Herra puhuu jokaiselle juuri tälle henkilölle sopivalla tavalla, Hänhän tuntee meidät paremmin kuin itse tunnemme itsemme.

        Varmasti aina on hyvä hetki ottaa pelastus vastaan, lykätä sitä ei kannata koska elinpäiviemme määrää emme tiedä.
        Lotta

        Lotta

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16067598/ratkaisukristillisyyden-vaaryys

        Raamatun mukaan pelastusta ei saada teoilla.


    • Anonyymi

      Jobin kirjassa puhuivat Jumalasta oikein Job, ja väärin hänen toverinsa. Näiden toverien sanoja on sitten siteerattu milloin minkäkin lahkolaisten toimesta. Esim. ratkaisukristillisillä saattaa olla tapana yrittää perustella ratkaisun tekemisen vaatimustaan sillä, että Jobin kirjassa puhutaan etsikkoajasta. Kuin uhkailtaisiin, että jos et nyt tee ratkaisua, sitten ei tiedetä, onko uutta mahdollisuutta enää, tai milloin. Kuitenkin nämä eksyttelijät perustavat etsikkoajan käsityksensä Jobin kirjaan - niiden puheisiin, joiden sanottiin puhuneen väärin Jumalasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe