Suomi voisi olla esimerkkinä

Anonyymi

Suomen kannattaisi olla esimerkkinä, maana joka hävitti uskonnot maastaan. Tästä olisi Suomelle huomattavaa etua.

22

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkoitatko, että yhteiskunta määrää millaisia arvoja ihmisillä saa olla?
      Eikös niitä joitain sellaisia valtioita olekin, miten siellä ihmiset mahtavat voida? Ei sillä, että sellaisessa valtiossa voisi ääneen sanoa, jos voi huonosti, ellei halua menettää henkeään.

    • Anonyymi

      Aloittaj on taas Jumalan valtakunta blogia pitävä satusetä, joka haluaa esiintyä ateistina lietsoakseen vihaa ateisteja kohtaan valehtelemalla.

      • Anonyymi

        Ei uskovainen käyttäydy niin. Jos tuo mitä kirjoitit on totta, täytyy olla jokin häiriö ihmisellä että viitsii tuollaiseen ryhtyä. Ei normaali ihminen toimi noin, oli ateisti tai uskovainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei uskovainen käyttäydy niin. Jos tuo mitä kirjoitit on totta, täytyy olla jokin häiriö ihmisellä että viitsii tuollaiseen ryhtyä. Ei normaali ihminen toimi noin, oli ateisti tai uskovainen.

        Kyllähän se tiedetään. Ei hän mikään kunnon uskovainen eikä ateistikaan ole. Pelkkä vihanlietsoja, joka haluaisi että alkaisimme sotia keskenämme. Ehkä hän salaa toivoo islamin vievän voiton kun saa meidät nahistelemaan turhanpäiväisistä asioista.


    • Esimerkiksi kouluissa lapset varmaan mielellään aloittaisi viikottaisen uskontolakon (esim. torstaina, kun pe on jo varattu muuhun lakkoiluun), kun vähän yllytettäisiin.

      • Anonyymi

        Löytyisikö tehtävään joku vähän tavanomaisesta poikkeava lapsi puhumaan? Tietyt uskonnolliset tahot saisivat taas oikeutuksen pilkata "vammaisia" ja vammaisia. Win-win.


    • Anonyymi

      Höpsistä vaan. Vaikka olenkin tiukka ateisti, niin en kannata mitään uskontojen hävittämistä tai kieltoa. Uskonnonvapaus on yksi sivistysvaltion tuntomerkeistä.

      Sitä paitsi jos ihmiset haluavat uskoa johonkin, vaikka kuinka typerään asiaan, niin sitten he uskovat. Ei ihmisten ajatuksia voi mitenkään valvoa eikä kieltää.

      • Anonyymi

        Valehtelevan kreationistimme mukaan et ole aito ateisti, joten se vähemmistö ateisteista joka on antiteistejä pysyy enemmistönä hänen mielikuvituksessaan.


      • Anonyymi

        Tuo oli hyvä ja järkevä kommentti. se on juuri noin.

        T. Uskovainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli hyvä ja järkevä kommentti. se on juuri noin.

        T. Uskovainen

        Suurin osa uskovaisista ja ateisteista on varmaankin tässä asiassa samaa mieltä. Poikkeuksena on näiden ekstremistien ajatusmallit, jotka näkevät vain vihollisia ja uhkia.


    • Anonyymi

      Uskonnot katoavat sillä, kun valtio saa pakkolunastaa uskontokuntien omaisuuden.

    • Ei onnistu kaikissa tapauksissa. Uskonnot ovat lahjoneet pahikset puolelleen antamalla niiden tehdä pahaa mielin määrin salassa ja avoimesti. Ja Krishna tukee omaa Bgahgavadgita teostaan ikuisesti tuhoamalla hyvät pahojen avulla Kurusektran taisteluissa, joita on jokaisessa sukupolvessa. Hyvät eli uskontojen vastustajat ovat tuomittu häviämään. Langenneet enkelit eli Jumalan pojat kykenevät lahjomaan pahat puolelleen millaisilla lahjuksilla tahansa.

    • Anonyymi

      Uskovaiset eivät salli uskonvapautta joten on ihan oikein että uskonnoista päästään eroon.

      • Anonyymi

        Väärin. Fundamentalistit lähinnä ovat ne, jotka vastustavat uskonvapautta. Suurin osa uskonnoista on harmittomia kun niitä seuraava noudattaa hyviä tapoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Fundamentalistit lähinnä ovat ne, jotka vastustavat uskonvapautta. Suurin osa uskonnoista on harmittomia kun niitä seuraava noudattaa hyviä tapoja.

        Kristitty, luterilainen, fundis, uskis, hihhuli jne. Ihan sama. Yksi ja sama asia kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty, luterilainen, fundis, uskis, hihhuli jne. Ihan sama. Yksi ja sama asia kuitenkin.

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty, luterilainen, fundis, uskis, hihhuli jne. Ihan sama. Yksi ja sama asia kuitenkin.

        Toisella palstalla on asiat päinvastoin. Fundamentalistit ovat ne ainoat oikeat uskovaiset ja liberaalikristityt, riviluterilaiset, vihervassarit ja ateistit niputetaan samaan pakettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisella palstalla on asiat päinvastoin. Fundamentalistit ovat ne ainoat oikeat uskovaiset ja liberaalikristityt, riviluterilaiset, vihervassarit ja ateistit niputetaan samaan pakettiin.

        Toivottavasti aloittaja saa asianmukaista hoitoa välillä. Mukava muuten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti aloittaja saa asianmukaista hoitoa välillä. Mukava muuten

        Jakomielitautinen se ainakin on, päivällä ateisti, yöllä agnostikko, aamulla teisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisella palstalla on asiat päinvastoin. Fundamentalistit ovat ne ainoat oikeat uskovaiset ja liberaalikristityt, riviluterilaiset, vihervassarit ja ateistit niputetaan samaan pakettiin.

        Uskonvapautta kannatan. Mutta en siedä sitä että uskovat ei tule keskenään toimeen ja nimittäin toisiaan epäuskoviksi. Kun nyt on kysymys vain uskonvaraisista asioista.


    • Uskovaiset ovat tunnetusti halukkaita lähetystyöhön. Siksi lähetyssaarnaaja-armeijat ovat kierrelleet maailman viidakoissa käännyttämässä ja näännyttämässä vääräuskoisia. Kristityt eivät nyt vain ole tajuneet, että heidän pitäisi muuttaa Pohjois-Koreaan, koska siellä sitä todellista työmaata heille riittäisi. Suomalaisissa kouluissa toki jo tiedetään, mikä kristinusko on, mutta Pohjois-Koreassa ei tiedetä. Se todellinen työmaa on siellä. Siksi suosittelenkin uskovaisten muuttavan ihan vapaaehtoisesti sinne jo tänään. Katsotaan kääntyykö sen pystyyn nostetun sian pää.

    • Anonyymi

      Niin, liian vaikeat kohteet eivät enää houkuttele uskovia. Mieluummin ovat mukavassa Suomessa ja esiintyvät marttyyreina ateimipalstalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe