Missä olit ja mistä kuulit tästä järkyttävästä onnettomuudesta?
Aamulla avasin radion.Tajusin heti että jotain järkyttävää on nyt tapahtunut.
Sitten kerrottiin että Estonia laiva on uponnut ja yli 800 ihmistä hukkunut.
Missä olit kun Estonia upposi?
43
283
Vastaukset
- Anonyymi
Luultavasti aamupaskalla.
- Anonyymi
Koulun liikuntatunnilla.
- Anonyymi
Valehtelet. Tai et ollut ainakaan Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet. Tai et ollut ainakaan Suomessa.
Hä? Miksi valehtelisin tällaisesta asiasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paikka Loimaa ja liikuntatunti oli päivän ensimmäinen tunti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän tässä porukalla ihmetellään. Miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän tässä porukalla ihmetellään. Miksi?
Olet selvästi niitä joille on turha puhua....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paikka Loimaa ja liikuntatunti oli päivän ensimmäinen tunti.
Kaikki väärin. Estonia upposi "päivän" toisella tunnilla, noin kello 1.50 Suomen aikaa.
Loimaalla eikä missään muuallakaan järjestetty tuohon vuorokauden aikaan mitään liikuntatunteja, ellette sitten olleet harrastamassa yösuunnistusta, jota vahvasti epäilen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki väärin. Estonia upposi "päivän" toisella tunnilla, noin kello 1.50 Suomen aikaa.
Loimaalla eikä missään muuallakaan järjestetty tuohon vuorokauden aikaan mitään liikuntatunteja, ellette sitten olleet harrastamassa yösuunnistusta, jota vahvasti epäilen.Mikä idiootti sinä oikein olet? Miksi onnettomuudesta olisi pitänyt kuulla juuri kun se tapahtui?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä idiootti sinä oikein olet? Miksi onnettomuudesta olisi pitänyt kuulla juuri kun se tapahtui?
Taidat olla persu, joka ei ymmärrä lukemaansa.
Kysymys oli "missä olit kun Estonia upposi". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla persu, joka ei ymmärrä lukemaansa.
Kysymys oli "missä olit kun Estonia upposi"."Missä olit ja mistä kuulit tästä järkyttävästä onnettomuudesta?" oli kysymys. Kuka muka siitä kuuli samantien keskellä yötä?
Ja olen kyllä persun vastakohta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Missä olit ja mistä kuulit tästä järkyttävästä onnettomuudesta?" oli kysymys. Kuka muka siitä kuuli samantien keskellä yötä?
Ja olen kyllä persun vastakohta.Kysymys oli "Missä olit kun Estonia upposi?"
Kopioitu suoraan avauksesta. Olet näköjään idioottipersu, joka ei ymmärrä lukemaansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys oli "Missä olit kun Estonia upposi?"
Kopioitu suoraan avauksesta. Olet näköjään idioottipersu, joka ei ymmärrä lukemaansa.Urpo! Mitä järkeä olisi kysyä jotakin johon 95% vastaisi "kotona nukkumassa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys oli "Missä olit kun Estonia upposi?"
Kopioitu suoraan avauksesta. Olet näköjään idioottipersu, joka ei ymmärrä lukemaansa.Alla kylläkin lukee "Missä olit ja mistä kuulit tästä järkyttävästä onnettomuudesta?"
Vain idiootti länkyttää tuollaisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Urpo! Mitä järkeä olisi kysyä jotakin johon 95% vastaisi "kotona nukkumassa".
Kysy aloituksen tekijältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alla kylläkin lukee "Missä olit ja mistä kuulit tästä järkyttävästä onnettomuudesta?"
Vain idiootti länkyttää tuollaisesta."Missä olit ja mistä kuulit tästä järkyttävästä onnettomuudesta?"
Missä olit? Et ollut ainakaan liikuntatunnilla, etkä myöskään kuullut asiasta liikuntatunnilta.
Isänmaallisen persun on vaikea ymmärtää suomen kieltä.
- Anonyymi
Vaasassa Palosaarentiellä hotelli Teklassa
- Anonyymi
Eli olit opiskelija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli olit opiskelija.
Kyllä olin!
- Anonyymi
Estonia.Mayday Mayday.
"Meillä on tässä ongelma.Kallistuma oikealle puolelle.
Yli 20-30 astetta.
Tuletko sä apuun ja pyydätkö Viking Mariellan apuun myös?
Mikä on teidän sijainti?
Meillä on täällä BlackOut.En tiedä sitä.
Selvitämme sijainnin ja tulemme apuun.
Oletteko tulossa apuun?
Estonian kapteeni pystyy nyt kertomaan laivan sijainnin.
Silja Europe kapteeni sanoo lähdemme sinne.
Estonian kapteeni sanoo että nyt näyttää pahalta.Paha tämä nyt on.
Estoniaan ei saada enää yhteyttä. - Anonyymi
Olin lomautettuna ja sattumalta hereillä aamu-TV:n aikaan, oli aikaa seurata koko päivä ja viikko. WTC-iskujen aikaan olin työttömänä ja silloinkin oli aikaa seurta suorana lähetyksenä. Tsunamin aikaan pidin vahingossa vapaata joulun ja uudenvuoden välipäivät.
- Anonyymi
Itse asiassaen en muistakaan huomasinko uppoamisen jo yöllä teksti-TV:stä, jota siihen aikaan seurasin paljon, vaiko vasta aamulla Aamu-TV:stä. Kotona joka tapauksessa, eikä siitä yöllä vielä tietysti paljon tietoa tullutkaan. Voi olla että valvoin koko yön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassaen en muistakaan huomasinko uppoamisen jo yöllä teksti-TV:stä, jota siihen aikaan seurasin paljon, vaiko vasta aamulla Aamu-TV:stä. Kotona joka tapauksessa, eikä siitä yöllä vielä tietysti paljon tietoa tullutkaan. Voi olla että valvoin koko yön.
oli samallainen kaunis ruska syksy... kun olin ammatikoulun asuntolassa...
kun heräsin ja avasin tv:een tuli lähtys tapahtuneesta...
- Anonyymi
töissä
- Anonyymi
Ei sen luulis kuuluvan muille eikä varsinkaan uteliaalle aloittajalle
- Anonyymi
Heräsin aamulla ja avasin töllön kotona ja uutisia Estoniasta alkoi virrata.
- Anonyymi
Niin minäkin.
- Anonyymi
Olin bussissa matkalla töihin, kun serkkuni soitti minulle ja kertoi onnettomuudesta.
- Anonyymi
Aika erikoinen syksyn aamuherääminen kun avasin radion ja uutiset tulivat. Luulin, että on joku huuhaa juttu tai kuulin väärin.
Tämän luokan laiva ei uppoa noin nopeasti. Sodassa 10.000 ihmistä 1945 kuoli venäläisten kolmeen torpeedon ja Wilhelm Gustloff upposi mutta vei kauemmin aikaa.
Eiköhän tässä tullut vähintään neljästä reiästä vettä kyljestä sisään. Autokannen alta pelastuneet kertoivat vettä tulleet alempaa. Eihän tuolla autokannella vetta ollut ja sen oli juuri käynyt henkilökuntakin tarkistamassa.
Useita räjähdyksiä kuultiin. Oliko sukellusveneellä osuutensa pysäyttää radioaktiivinen materiaali matkalta Tukholmaan.
Tuo betonikuori puhuu puolestaan, mitä suunniteltiin...onhan Tshernobylissäkin tehty jo kymmenen vuotta aiemmin uppoamista sama työ.
Minä en ole silakoita syönyt, mene tiedä vaikka nuo kalat säteilevät kun tuolla aluksella pyörivät. Kukaan ei kerro tätä puolta asiasta ...kyllä jonninjoutavia urheilutuloksia syydetään, jotta ihmisillä olisi huvia tässä huijausten maailmassa.
Holokaustin kieltäminenkin ja tutkiminen on kiellettyä...niin on tämänkin tarinan kanssa.
Kekkosen muistiotkin ovat kiellettyä luettavaa. On se vaan mukava elää sensuurin maassa, niin se on kyllä muuallakin. Moni on saanut kuulan kalloon tai myrkkyjä mahaan jos on liian puhelias. Kaikkihan muistavat varmaan esim. tuon virolaisen tullimiehen joka tuli kotiin Estonian asioita paljasteltuaan. Ammuttiin niskaan kotiovellaan!- Anonyymi
Joo mut tämä ei ollut mikään laiva vaan autolautta joka menee pohjaan kuin kivi kun vähänkin vettä roiskahtaa
- Anonyymi
Räjäyttämällä upottivat, muta mitähän se salainen lasti oli ja yrittivätkö peittää lastin takia vai peittääkseen räjäytysjäljet. Raben kirjan mukaan ruotsalaiset? käyneet aluksella ja hakeneet lastin pois eli tarvitsisi salata enää lähinnä räjäytys. Voihan siellä olla silti muutakin mikä paljastaisi salakuljetuksen ja vaikkapa ammuttuja ruumiita.
Elokuvassa lasti oli bioaseita, sekin olisi mahdollista, mutta todennäköisemmin ohjuksia tms. Ehdottomasti alus pitäisi nostaa, maailmassa löytyisi varmasti yksityistäkin rahaa nostoon ellei valtiot kustanna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mut tämä ei ollut mikään laiva vaan autolautta joka menee pohjaan kuin kivi kun vähänkin vettä roiskahtaa
Juuri matkustaja-alusten pitäisi olla kaikkein turvallisimpia. Räjäytyksestä on niin paljon faktaa ja todistajien kertomuksia, että vain idiootit uskoo viralliseen kertomukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri matkustaja-alusten pitäisi olla kaikkein turvallisimpia. Räjäytyksestä on niin paljon faktaa ja todistajien kertomuksia, että vain idiootit uskoo viralliseen kertomukseen.
Suomi on luulotautisten luvattu maa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on luulotautisten luvattu maa.
On täällä paljon hyväuskoisia suvakkiviherpiiperöitäkin ja tyhmiä, jotka luulee järkeviä ja omaan päättelyyn kykeneviä luulotautisiksi.
- Anonyymi
Nukkumassa.
- Anonyymi
Kun Tsrenobili räjähti olin ehkä nukkumassa.. tai haravoimassa pihaa tai juoksemassa ehkä vessassa? Juomassa vettä tai kahvia?
- Anonyymi
Olin kertausharjoituksissa Keuruulla. Meitä kuskattiin juuri Transitin kyydillä harjoittelualueella kun kuuluin autoradiosta uutiset.
- Anonyymi
Kaikki oli tietenkin nukkumassa ja ruotsalaismiehelle annettiin turpaan
"− Dramatiikkaa oli vielä lautallakin, sillä eräskin ruotsalaismies sai jonkinlaisen kohtauksen ja pyrki lautasta ulos. Miehet antoivat hänelle suoraan sanoen turpiin. Se oli ainoa tapa saada hänet rauhoittumaan."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c4b28d75-c224-47c6-9afb-c5dfdd5e0ba5 - Anonyymi
Sukellusveneessä.
- Anonyymi
Olin paskalla kun kuulin että jotkut pulikoivat....
- Anonyymi
Kiinassa
- Anonyymi
Mä olin Viking linellä ja ravintolan ikkunasta katsoimme kuinka ihmisiä pelastettiin merestä sitten menimme kannelle röökille ja juomaan lonkkua ja katsoimme kuinka estonia upposi ja otimme kuvia
- Anonyymi
Muutamat pelasi laivan upotusta, sellaista peliä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181