Onko karismaattisuus saatanasta vai Jumalasta ??
Galluppi. !!!
30
199
Vastaukset
- Anonyymi
Kun Jumalan karisma- Hengen armolahjana- esiintulee ihmisessä, niin kyse on armolahjan esiintulosta. So. Jumalankirkkautta.
- Anonyymi
Onko tyhmien aloitusten tekeminen Jumalasta vaiko karvajalasta, sitäkin voisi miettiä!
KUnhan alioittaja ensin määrittelee mitä tarkoittaa milläkin sanalla, sitten voisi olla mahdollist apohtia asialle jatkoa. - Anonyymi
Osuva analyysi, savis.
- Anonyymi
Analyysi? Missä?
- Anonyymi
Savis kysyy taas näitä joko olet lakannut lyömästä vaimoasi- tyyppisiä kysymyksiä, joihin ei voi vastata juu eikä ei. Karismaattisuudessa on todenäköisesti jotain Jumalasta, jotain ihmisestä ja ääritapauksissa myös jonkin verran alakerran herran vaikutusta.
Nämä elementithän löytyvät jokaisesta seurakunnasta. Vilpittömmimmänkin uskovan toiminnassa on aina astian makua. Ja missä Jumalan valtakunnan työtä tehdään, siellä ovat pahan voimatkin läsnä. 70 luvun jälkeen alkoi tulla uusia niin sanottuja karisma seurakuntiin . Ihmiset kaatuilivat enemmän ja alkoi täristä nykiä ja hyppiä . Puhumatta kujanjuoksuja ja huutoja. Vai normaalia kun uskovilla on eläinten ääniä ja kourista niin kuin se joka heitteli itseä tuleen Pyhässä Raamatussa aivan riivattuna
.Katselkaa uuskarismaattista touhua omalla vastuulla . Ottakaa Jeesuksen suojaa ettet saa samanlainen henki kuin heillä on. https://www.youtube.com/watch?v=MHO-GR_GBaI
Onko nä jotka puhuvat niin kuin he olisivat uskovia ihan oikein Pyhästä Raamatusta niin kuin se henki tekee . Onko nä teidän fanit ??? Jotka palvotte?? Nä ulkokullatut karismaattiset jotka hujjaavat helvettiin teitä väärällä hengellä?
- Anonyymi
Kysymyksen asettelu on väärä, koska molemmat vaihtoehdot ovat mielikuvituksen tuotetta.
- Anonyymi
Mikä tahansa "-suus" voi olla ihan mistä tahansa. Oikea kysymys on esim:
"Onko tässä tilanteessa tai ihmisessä Pyhä Henki läsnä, nyt? / Toimiiko tässä Pyhä Henki Itse, nyt? / Mikä tässä tilanteessa nyt puhuu ja toimii?"
"Jos ei, niin mikä tai kuka hänessä tai tilanteessa nyt vaikuttaa?" Sana "nyt" on tärkeä. "Nyt" voi olla myös pitempiaikainen tila.
Ennakko-oletuksista ei tule pitää tiukasti kiinni, kuten "PH:ssä ihmeitä tekevä saarnaaja". Jokainen henkilö ja tilanne sillä hetkellä on aina arvioitava erikseen. Hyväkin / uskovainenkin ihminen voi tehdä syntiä ja hänessä vaihdella erilaiset voimat, lähinnä Pyhä Henki ja Liha.
Tilanteessa ei siis katsota niinkään ihmistä, joka voi olla sitä tai tätä, vaan: vaikuttaako hänessä NYT Isä Jumala /Jeesus Kristus / Pyhä Henki? Ovatko nuo teot hänen omiaan vai Jumalan / Kristuksen / PH:n Itsensä tekoja? Ihmistä ei kuunnella, vaan onko Jumalalla sillä hetkellä asiaa. Eli: saarnaajankin tulee julistaa Kristusta, ei itseään ja tilanteessa kuuntelemme Kristusta, itse puhuja, eli äänihuuliaan käyttävä on sivuseikka.
Puhuihan kerran Bileamin aasikin. Puhuva aasi! Bileam ei puhuvia aaseja kuunnellut. Hän katsoi puhujaa, ei sitä, mitä puhuja sanoi. Aasista ei kuitenkaan tullut "karismaattista aasia", joka olisi jatkuvasti hirnahdellut Jumalan sanaa. Se pysyi aasina, jonka virka oli raahata sille kiittämätöntä Bileamia sinne, tänne.
Tosi uskovainen aasi. Aasin hengellisten puheiden sijasta, minä aasina olisin ehkä lopuksi potkaissut mokomaa Bileamia, joka voisi joskus itsekin vaihteeksi kävellä.
4.Moos. 22:21-33
21 Ja Bileam nousi aamulla, satuloi aasintammansa ja lähti matkaan Mooabin päämiesten kanssa.
22 Mutta kun hän lähti, syttyi Jumalan viha, ja Herran enkeli asettui tielle estämään häntä, hänen ratsastaessaan aasintammallaan, kaksi palvelijaa mukanansa.
23 Kun aasintamma näki Herran enkelin seisovan tiellä, paljastettu miekka kädessänsä, niin se poikkesi tieltä ja meni peltoon. Mutta Bileam löi aasintammaa palauttaaksensa sen tielle.
24 Sitten Herran enkeli asettui solaan viinitarhojen välille, jossa oli kiviaita kummallakin puolella.
25 Kun aasintamma näki Herran enkelin, niin se painautui aitaan ja likisti Bileamin jalkaa aitaa vasten. Ja hän löi sitä vielä kerran.
26 Silloin Herran enkeli taas meni edemmäs ja asettui ahtaaseen paikkaan, jossa ei ollut tilaa väistyä oikealle eikä vasemmalle.
27 Kun aasintamma näki Herran enkelin, laskeutui se maahan Bileamin alla. Silloin Bileamin viha syttyi, ja hän löi aasintammaa sauvalla.
28 Niin Herra avasi aasintamman suun, ja se sanoi Bileamille: "Mitä minä olen sinulle tehnyt, koska lyöt minua jo kolmannen kerran?"
29 Bileam vastasi aasintammalle: "Sinä olet pitänyt minua pilkkanasi. Olisipa minulla miekka kädessäni, niin nyt minä sinut tappaisin."
30 Mutta aasintamma sanoi Bileamille: "Enkö minä ole sinun aasintammasi, jolla olet ratsastanut kaiken aikasi tähän päivään asti? Onko minun ollut tapana tehdä sinulle näin?" Hän vastasi: "Ei".
31 Niin Herra avasi Bileamin silmät, niin että hän näki Herran enkelin seisovan tiellä, paljastettu miekka kädessänsä. Silloin hän kumartui ja heittäytyi kasvoilleen.
32 Niin Herran enkeli sanoi hänelle: "Minkätähden olet lyönyt aasintammaasi jo kolme kertaa? Katso, minä olen tullut sinua estämään, sillä ajattelemattomasti sinä olet lähtenyt tälle matkalle vastoin minun tahtoani.
33 Mutta aasintamma näki minut ja on väistynyt minun edestäni jo kolme kertaa. Ja jos se ei olisi väistynyt minun edestäni, niin minä olisin surmannut sinut, mutta jättänyt sen elämään."
Tässä siis varsin alhainen otus, aasi, toimitti Herran virkaa, yrittäen estää hurskastelevaa Bileamia eksymään, mutta Bileam ylpeänä ei nähnyt sitä, että aasi tässä se oli oikea kristitty, eikä hän.
Nk. karsimaattisuus on pikemminkin nk. erilaisten voimien, niiden luonnollista tilaa vahvempaa (ainakin hetkellistä) vaikutusta. Tällainen "voimanäytös" voi olla esim.
a) PH:n armolahjojen todellista vaikutusta eli PH:n Itsensä tekemää tuon uskovan kautta.
b) Inhimillisten voimien vaikutusta (= noituutta). Joskus:
c) Ihmeiden tekijöiksi ryhtyneiden demonien vaikutuksia (= suoraan Saatanasta ja tämän hengen vaikutuksesta lähtöistä)..
Ei siis pidä tuijottaa niinkään sitä mitä näkee ja tehdä teoista luulopäätelmiä, vaan siitä KUKA tai MIKÄ ne tekee tai saa aikaan. Joskin inhimillinen ihminen onkin luonnostaan syntiinlangennut ja näin liittynyt Luciferin matkakumppaniksi, kutakin inhimillistä toimintaa ei silti pidä suoraltaan tuomita nimenomaan demoniseksi vaikutukseksi hänessä. Demonit ovat erikseen, ne ovat olemassa olevia henkiolentoja, langenneita enkeleitä, mutteivät välttämättä, suorastaan "asu" joka syntisessä (= riivaustila).
Vaan jotkut karismaattiset vaikutukset voi tunnista vain kunkin ihmisen oman nk. Lihan toiminnaksi, eli sielullisuudeksi. Lihan "hengelliseksi" heittäytyessään, nk. noituudeksi. Noituustilasta taas demonit eivät ole kovin kaukana, sillä noituus itsessään on jo Lihan kutsua demoneille. - Anonyymi
Ei kummastakaan, vaan täysin perseestä.
- Anonyymi
Ahaa! Kiitos huomiostasi. 🙂
Mutta mihin perustat väittämäsi?
Ja kenen perseestä?
Mistä tiedät? Oletko katsonut? 😶
- Anonyymi
Savis on itse sisällä siinä ns. "uuskarismaattisuudessa", eli ihan samassa harhassa hän on ihan itsekin.
Hän on omaksunut menestysteologian perus harhat, eli "synnittömyys" ja "täydellisyys" oppien harhat, jotka ovat siis menestysteologian kulmakiviä.
Lisäksi hän nyt jo väittää jopa niin, että uskoontulo ja uudestisyntyminen ovat eri asioita ja tapahtuvat eri aikaan.
Kuinka joku voikin olla noin sokea ja ymmärtämätön ? Kysyin mistä lähteestä on RHB ? Patrick Tiainen ja Benny Hinn. ?? Mikä voima heitä vie..
- Anonyymi
Mistä lähteestä olet ITSE ?
Mikä voima sinua vie ja saa sinut vaahtoamaan valheitasi ? Anonyymi kirjoitti:
Mistä lähteestä olet ITSE ?
Mikä voima sinua vie ja saa sinut vaahtoamaan valheitasi ?Vastaan siihen Pyhältä Hengeltä joka Tunnustaa Poika Lihaksi Tullut >> Jumalan Poika
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Vastaan siihen Pyhältä Hengeltä joka Tunnustaa Poika Lihaksi Tullut >> Jumalan Poika
Sori vaan, mutta tuo ei todista vielä yhtään mitään !
18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
Ja tuonkaan vertaa et tuostakaan Raamatunpaikasta ymmärtänyt.
18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
Lisäksi nämäkin uskosta osattomat toimivat Jeesuksen nimessä:
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Kuvitteletko Savis todella niin, että jos joku sanoo sinulle, että Jeesus on Jumalan poika lihaksi tullut, että hän on silloin aito uskova ?
Moni täälläkin sanoo noin uskovansa, mutta ei kuitenkaan usko Jeesuksen olevan Jumala !!!
Ja kuvitteletko niin, ettei valheen isän eli perkeleen palvelijat/lapset kykene valehtelemaan tuossakin asiassa ?
Oletpa todella sinisilmäinen tai ymmärtämätön.
Ongelma on että nuo ei saa uskovat muuttumaan hyviksi vaan pikemmin pahiksi niin etä ne kuulijat joutuvat iltalehteen ja vankilaan jopa.
- Anonyymi
Sinun oma toimintasi on ajan myötä vain muuttunut pahemmaksi.
Olet eksynyt yhä vain syvemmälle eksytyksiin.
Mielettömyytesi on jo kaikkien nähtävänä.
Raamattu puhuukin sinun omasta tilanteestasi seuraavaa:
2. Tim. 3:9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
- Anonyymi
Karismaattisuus on katsojan silmissä. Sitä ei siis ole oikeastti olemassa Henkilö voi jonkun mielestä olla Karismaattinen ja jonkun toisen mielestä ruikuttava pelle.
Ja melkeinpä kaikki asiat joita ei voi vaaalla punnita tai metrinmitalla mitata on vain mielipiteitä. Vai katsojien silmissä ? No oletko hukannut silmät kun et näe että karismaattiset makaa ja örisee ja kiemurtelee niin kuin riivaajat konsanaan pitkin lattia ja kouristelevat ?? Mielisairaan näköisiä aivan kauhea.
- Anonyymi
Kyllä joku voi pitää karismaattisena myös sellaista henkilöä joka ei makaa eikä örise ei edes kiemurtele niinkuin riivaajat konsanaan pitkin lattiaa.
Yleensä mielisairaan näköisiä kuten meidän Presidenttiä pidetään karsmaattisen näköisinä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä joku voi pitää karismaattisena myös sellaista henkilöä joka ei makaa eikä örise ei edes kiemurtele niinkuin riivaajat konsanaan pitkin lattiaa.
Yleensä mielisairaan näköisiä kuten meidän Presidenttiä pidetään karsmaattisen näköisinäJos on 2 tasavahvaa ehdokasta niin... yleensä ja lähes aina valitaan mielisairaan näköinen oloinen (eli karismaattisempi)?
Sano jonkun maan presidentti joka karismaattisen näköinen? oloinen?
Ja meikä kertoo sulle mielisairaan näköisen ja oloisen presidentin.
Ei tämä mitään avaruus tiedettä ole! Anonyymi kirjoitti:
Yleensä mielisairaan näköisiä kuten meidän Presidenttiä pidetään karsmaattisen näköisinäOngelma on siinä että karismaattiset tykkäävät siitä toiminnasta ja huutavat lisä fire , fire , fire ...
Karismaattisuus on saviksesta. Aina kun lukee tämän tasoisia avauksia niin tekee mieli syödä valkoista kopiopaperia.
- Anonyymi
Ei pidä sekoittaa erilaisia karismaattisuuksia. On olemassa oikeaa raamatullista karismaattisuutta. Sitten on tätä väärää uuskarismaattisuutta ja katolista ja ortodoksista karismaattisuutta.
- Anonyymi
Raamatullista pohdintaa.
Kun sitä Lucifer-saatanaa aina niin kovin moititaan, niin muistetaan nyt kuitenkin se, että tämä keppostelija oli Herra Sebaotin luoma, ja ollessaan kaikkivoipa ja -valtias Hän myös tiesi mitä tulee luoneeksi, mitä tuleman pitää.
Lucifer-saatana teki ja tekee edelleen vain sen minkä Herra Sebaot sallii, ja Hän voisi koska vain pysäyttää tämän.- Anonyymi
Hes 28:14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
28:15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
Jumala ei luonut Saatanaa vaan Jumala loi täydellisen enkelin, joka itse muuttui Saatanaksi. Jumala ei luonut enkeleitä roboteiksi vaan vapaiksi olennoiksi niinkuin ihmisenkin.
Jumala ei nähnyt ennen Lusiferin luomista, mitä tapahtuisi, sillä ei Jumalakaan voi nähdä sellaista, mitä ei ole olemassa.
Jumala kyllä aikanaan pysäyttää Saatanan. Siihen on omat syynsä, miksi ei ole vielä pysäyttänyt. Minä en osaa sitä nyt ruveta pohtimaan. Siitä tulisi aika vaikea ja pitkä selostus. Jumalan ja enkelien välillä on olemassa tiettyjä sopimuksia. Jumala ei voi rikkoa sopimuksia eikä voi toimia epäoikeudenmukaisesti Saatanaakaan kohtaan. Lusiferhan nimenomaan yrittää ärsyttää Jumalaa niin, että saisi Jumalan lankeamaan syntiin, jolloin Jumala menettäisi valta-asemansa.
Jaa että nyt rinnastetaan uuskarismaattiset kerubeihiin ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582119Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381803Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711410Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211394Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211034Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.69968Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä77922En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9862- 69825
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost125818