Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaksi tai kolme Raamatussa?

Anonyymi

Mitä tarkoittaa Raamatussa muutamassa kohdassa mainittu kaksi tai kolme?

”Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle, palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.” (Job 33:29–30)

Matt. 18:16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.'

Matt:18 19 "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. 20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

Tarkoittaako tuo muka juuri tasan kaksi tai kolme, varsinkin tuossa viimeisessä Raamatun kohdassa?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > Tarkoittaako tuo muka juuri tasan kaksi tai kolme, varsinkin tuossa viimeisessä Raamatun kohdassa?

      Itse ymmärrän sen niin, että vähintään kaksi tai kolme.

    • Anonyymi

      Ennen ajanlaskun alkua oli kaksi (Luoja ja Jumalan Henki) ja ajanlaskun alun jälkeen oli kolme.

      • Anonyymi

        Siinäpä sitä tuli taas, eksaktia tietoa. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä sitä tuli taas, eksaktia tietoa. 😁

        Kolmannella Teuvo tarkoittanee itseään.


    • Yleinen vaatimus Jumalalle on, että hän saa asiat kuntoon kerrasta. Että yksi kerta riittää aina. Mutta tässä kahden ja kolmenkin tapauksessa on kyse yleensä Jumalan armosta ja siitä, että hän joskus suo toisen tilaisuuden ja vielä kolmannenkin.
      Yleisesti ottaen Jumala kyllä tietää jo yhdestä kerrasta kaiken ja nuo armonosoitukset saattavat lopulta valua hukkaan. Jeesus sanoikin: Jos he eivät usko Moosesta ja Profeettoja eivät he usko vaikka joku kuolleista heräisi eloonkin.
      Yleinen periaate on laaki ja vainaa, mutta Jumalan armosta tulee sekin, että saa toisen tai kolmannenkin tilaisuuden.

    • Anonyymi

      ”Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle, palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.” (Job 33:29–30)


      "hauta" on Raamattu itse,siinä on Juutalaisten testementti,ja Roomalaisten testamentti,ja niitten välissä on Jeesuksen testamentti.,eli ei tarvi mittään muuta tehä ku että ottaa juutalaisen ja roomalaisen pois niin jeesuksen testamentti löytyy ja "herätät hänet haudasta" ohjeet löytyy täältä:https://keskustelu.suomi24.fi/t/12056582/jeesuksen-testamentti-opetuslapsillensa

    • Anonyymi

      Sehän tarkoittaa jo terroristisolua.

    • Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe