Tasoristeysten turvallisuus on Suomessa JÄRKYTTÄVÄSTI laiminlyöty. Kurikan ajallisesti sattuneet onnettomuudet ovat yksi esimerkki. Traagisin yleisesti tiedossa oleva tapaus oli Raaseporin Leksvallin onnettomuus, jossa neljä henkilöä sai surmansa ja useita loukkaantui, kun puolustusvoimien kuorma-auto oli ylittämässä tasoristeystä harjoituksessa kaksi vuotta sitten.
Kaikki tietävät että syy onnettomuuteen siinä oli hengenvaarallinen täysin varokkeeton ja vartioimaton risteys, joka oli tiehallinnon ja ratahallinnon yleisten ohjeiden vastainen, liian pieni risteyskulma, näkymä huono ja silti juna ajaa siinä 120 km/h. Jos raskaan kaluston auto ajaa siinä ja juna sattuu sopivasti, niin metrit ja sekunnit eivät kerta kaikkiaan riitä. Siinä julkisen tien risteyksessä olisi voinut ennen onnettomuuden jälkeen tapahtunutta sulkemista ajaa jopa perävaunullisella kuorma-autolla, mikä olisi käytännössä ollut täysin itsemurha. Asian tuntijat ovat tämän todenneet.
Kun ottaa huomioon Liikenneviraston muut businesshankkeet, tämä pitäisi kaiken järjen mukaan priorisoida viipymättä. DIGIDIGIDIGI
Vartioimattomat tasoristeykset digiSuomessa
Anonyymi
1
71
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä varmaan nuo tasoristeysten korjaukset on Väylässä priorisoitu, tärkeysjärjestyksen tietävät vain siellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818407
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543572
- 513136
- 502880
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 362325
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043