Hybridit tippuu eniten kun tekniikka kehittyy ja esim 20-40km rangella olevat pari vuotta vanhat alkaa olemaan helposti vanhaa tekniikkaa ja nyt tulee jo 80-100km rangella uusia. Noissa hybridi ja sähköautoissa kyyti on kylmintä. Sinänsä joo hybridejen myynnit on nousseet mutta käytettynä tekniikka onkin jo vanhentunutta eikä niistä saa vaihdossa hyvää hintaa tämä on fakta. Ja puhun lataushybrideistä sekä sähköautojen suuresta arvonlaskusta jo parissa vuodessa. 5 vuoden päästä toki saa pilkkahintaan näitä mitkä tänäpäivänä on uusinta tekniikkaa koska kehitys on niissä nyt kaikkein nopeinta. Ne ovat nopeasti epäkuranttia kauppatavaraa. Noh dieseleiden arvot taas ei laske sillä tavalla, niillä tulee olemaan suomessa aina kysyntää koska on muutakin kun helsinki. 6 koneiset dieselit on kysyttyjä varsinkin sillä niitä on vähän tarjolla suhteessa 2 litraisiin. Esim 530d bmw nykyisellä korimallilla on pitänyt hyvin hintansa kun 530e ja 520d on tippunut aika paljon sillä niissä on ylitarjontaa ja tuontia paljon. Isot bensakoneet ei hintaansa pidä ellei ole joku erikoismersu tai bmw eli M tai AMG. Niissäkin hinnat laskee uutena paljon mutta sittenkun saavuttavat tietyn hintatason niin niille löytyy ostajia.
Suurin riski on tällä hetkellä ostaa uusi lataushybridi/sähköauto kalliissa hintaluokassa, niissä on nyt kuumin hype kehityksessä ja kukaan ei tiedä millaisia harppauksia tulee olemaan lähivuosina. Sähköautolla pärjää kyllä kaupungissa mutta jostain syystä sähköautoja ja lataushybridejä on netissä pilkkahintaan.
Sähköautot ja hybridit nopeasti epäkuranttia kauppatavaraa
42
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tuossa on kyllä totuuden siementä: ladattavien hybridien hinta laskee ehkä kuitenkin loivemmin kuin täyssähköautojen.
Ladattavalla hybridillä voi ajella pelkkänä bensavehkeenä, jos akut uuvahtavat vanhuuttaan.
Itselataavat hybridit kyllä pitävät pitkään tulevaisuuten hintansa.
Vaan notkahdus tulee lopulta niidenkin hintaan ikävuosien myötä.
Oletteko ajatelleet, että Toyota-hybridi on vanhana vaikeasti myytävä? Kyllä on. Nimittäin tee-se-itse -asentajalla ei hybridin konepellin alle ole asiaa. Huollot on vielä vanhanakin tehtävä hybridiin kalliissa merkkikorjaamossa. Pitää näet olla erikoiskoulutettu asentaja ja defibrillaattori käsillä, kun ruvetaan korkeiden jännitteiden kanssa pelaamaan.
Eli kuka voi ostaa 15vuotta vanhan Toyota Hybridin, kun sen huoltaminen maksaa maltaita eikä omatoimimies voi korjata sitä.- Anonyymi
Diesel ja bensakoneissa kehitystä tapahtuu ja saksassa dieseleiden myynti on nyt kääntynyt nousuun. Ihmiset on vähän sellaisia että kokeilee kaikkea uutta ja sitten huomataan ettei jakseta sen johdon kanssa lopulta pelata. Niin kävi minulle ja parille läheiselle tutullenikin. Lataushybridit vaihtui takasin dieseliin.
Sähköpelit on tosiaan käytettynä kaikkein vaikeimpia myydä. Lataushybridit helpompia mutta silti vaikeampia kuin diesel ja bensa. Vuodessa tulee melkosia harppauksia enkä ihmettele jos vuoden päästä vaikka joku merkki tuo bensa hybridin jolla ajaa 200km sähköllä..mersuhan jo esitteli 100km rangella uuden maasturin. Kuka sitten halua ostaa kovaan hintaan 20-30km rangella olevaa autoa? Varmasti joku senkin haluaa mutta arvonlasku on jokatapauksessa todella suurta nyt kaikissa hybridi ja sähköautoissa. Kun kehitys aikanaan tasaantuu sille tasolle kun on ollut pitkään bensa/diesel autoissa niin se lisää uskallusta ostaa sähkö/hybridi autoja varmasti. Tällä hetkellä menetät rahasi kaikkein todennäköisimmin kun ostat sähkö/hybridiauton. Ja tosiaan valtaosalle sillä on väliä kun autoista ostetaan suurin osa rahoituksella, kalliista autoista iso osa 90%-100% rahoituksella niin kyllä se harmittaa jos arvo syöksyy oikeen rumasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel ja bensakoneissa kehitystä tapahtuu ja saksassa dieseleiden myynti on nyt kääntynyt nousuun. Ihmiset on vähän sellaisia että kokeilee kaikkea uutta ja sitten huomataan ettei jakseta sen johdon kanssa lopulta pelata. Niin kävi minulle ja parille läheiselle tutullenikin. Lataushybridit vaihtui takasin dieseliin.
Sähköpelit on tosiaan käytettynä kaikkein vaikeimpia myydä. Lataushybridit helpompia mutta silti vaikeampia kuin diesel ja bensa. Vuodessa tulee melkosia harppauksia enkä ihmettele jos vuoden päästä vaikka joku merkki tuo bensa hybridin jolla ajaa 200km sähköllä..mersuhan jo esitteli 100km rangella uuden maasturin. Kuka sitten halua ostaa kovaan hintaan 20-30km rangella olevaa autoa? Varmasti joku senkin haluaa mutta arvonlasku on jokatapauksessa todella suurta nyt kaikissa hybridi ja sähköautoissa. Kun kehitys aikanaan tasaantuu sille tasolle kun on ollut pitkään bensa/diesel autoissa niin se lisää uskallusta ostaa sähkö/hybridi autoja varmasti. Tällä hetkellä menetät rahasi kaikkein todennäköisimmin kun ostat sähkö/hybridiauton. Ja tosiaan valtaosalle sillä on väliä kun autoista ostetaan suurin osa rahoituksella, kalliista autoista iso osa 90%-100% rahoituksella niin kyllä se harmittaa jos arvo syöksyy oikeen rumasti.Paljon jauhettiin dieseleiden kuolemasta. Luulen että asit menee vielä niin että sähköhömpötys tulee jäämään myös hömpötykseksi. Mercedes on kehittänyt myös toki dieselin kylkeen lataushybridit joten sekin on vaihtoehto. Ehdottomasti helpoin on silti tankata bensaa tai dieseliä ilman johtoja🙂
Sitäpaitsi tämä vihervasuri hallitus kaataa koko homman kun työpaikat häviää ja kohta harvalla on varaa ostaa sähköpelejä muutenkaan. Lopulta huomataan että suomi ostaa käytettyjä dieseleitä ja bensa autoja isoilla päästöillä tämän seurauksena. Ja nyttenhän sen jo näkee mitä ruotsista ja saksasta tuodaan, isopäästöisiä autoja entistä enemmän ja niitä ostetaan. - Anonyymi
"Itselataavat hybridit kyllä pitävät pitkään tulevaisuuten hintansa."
Hehe.
Kun pari-kolme öljynjalostamoa on räjäytetty ja vasemmistohallitus on kautensa lopussa, polttonesteveroja muutamaan kertaan korottaneena, bensan hinta tästä kymmenkertaistuneena ja dieselin kenties enemmän, niin...
... minkä arvoinen se sinun "itselataava" silloin on?
- Anonyymi
"jostain syystä sähköautoja ja lataushybridejä on netissä pilkkahintaan."
Laitapa linkki pilkkahintaisesta sähkö, sekä lataushybridistä esim. vm -12 alkaen jolloin ensimmäisiä ko. autoja alettiin enemmän myymään. Minun mittapuulla en sanoisi noita pilkkahintaisiksi..
Mutta kyllä tänään uuden auton ostajan kannattaa miettiä kaksi kertaa polttomoottorisen auton ostamista, uskon että viiden vuoden päästä niistä ei helpolla eroon pääse. - Anonyymi
"Tällä hetkellä menetät rahasi kaikkein todennäköisimmin kun ostat sähkö/hybridiauton."
Kaikki autot menettävät koko arvonsa 15-20 vuodessa. Autoon laitettu raha on aina lopullisesti menetettyä, aivan sama millainen kone siellä pellin alla on.
Se mikä tulee nousemaan isoon rooliin tulevina vuosina on se millaiset vuotuiset käyttömaksut millekin autolle lätkäistään. Voitte hyvin arvata että päästöt tulevat olemaan se peruste jolle käyttömaksut rakennetaan. Silloin vanhan polttiksen jälleenmyyntiarvo on aika ykshailee kun vuotuinen käyttömaksu on isompi kuin auton arvo. - Anonyymi
Aloittajan kaltainen nerokas arvon laskija olisi voinut samaan hengenvetoon kertoa myös, että mikä käyttöauto se sitten pitää hintansa, tai jonka arvo jopa nousee!
Sellaista arviota ei tietenkään tullut, kun aloituskin oli jo täyttä paskaa!- Anonyymi
Käyttöautojen arvon ei voi odottaa nousevan, mutta käytettyjen hybridien, oli lataus tai ei, arvonlasku voi olla tekniikan kehityksestä riippuen hyvinkin jyrkkää alaspäin. Edelläkävijöiden osa on yleensä kovimman hinnan maksu.
- Anonyymi
Sähköautojen kohdalla pitää muistaa voimalinjan yksinkertaisuus. Moottorin täysremontti tarkoittaa kahden laakerin vaihtamista jotka maksavat kympin kappale.
Akkujen hinta tulee laskemaan jatkossakin ja nyt ostettuun sähköautoon saa 10 vuoden päästä vaihtoakut halpaan hintaan.
Vaihtoakut 2.000 euroa ja kaksi laakeria kympin kipale ja auton voimalinja on täysin uutta vastaava. Sähköautojen korit kannattaa suojata hyvin ruosteelta. Voimalinja nimittäin kestää isältä pojalle.- Anonyymi
Upea tietämys sinulla. Ei voi kuin hattua nostaa! Omassa sähkärissä tosin on ohjauksessa ristikkonivelet, kuten polttiksissakin, ja jarrulevytkin löytyy edelleen, joissa on ne ihan oikeat jarrupalat vieläkin, koska auto pitää saada pysähtymään myös hetkessä, mitä moottorilla jarrutus ei taas tee. Ikuista akkuakaan ei ole vielä keksitty, joka pitää vaihtaa, jos sähkäriä meinaa pitää pitkään. Sellainenkaan kun ei ihan kympillä lähde varaosahyllystä. Ja niitä renkaitakin kuluu paljon nopeammin, kuin huomattavasti kevyemmässä polttiksessa, jne.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Upea tietämys sinulla. Ei voi kuin hattua nostaa! Omassa sähkärissä tosin on ohjauksessa ristikkonivelet, kuten polttiksissakin, ja jarrulevytkin löytyy edelleen, joissa on ne ihan oikeat jarrupalat vieläkin, koska auto pitää saada pysähtymään myös hetkessä, mitä moottorilla jarrutus ei taas tee. Ikuista akkuakaan ei ole vielä keksitty, joka pitää vaihtaa, jos sähkäriä meinaa pitää pitkään. Sellainenkaan kun ei ihan kympillä lähde varaosahyllystä. Ja niitä renkaitakin kuluu paljon nopeammin, kuin huomattavasti kevyemmässä polttiksessa, jne.....
Ei sähköauto poista kaikkia kuluvia osia, mutta vähentää niiden määrää dramaattisesti. 2.500 vs 20 on iso ero.
Eikä pelkästään yksikertaisuus. Vaan myöskin kestävyys. Teollisuudessa sähkömoottoreille lasketaan 10-15 vuoden käyttöikä 24/7/365 käytössä ja huooloksi riittää laakereiden rasvaus ja tuulettimen puhdistaminen. Autolla ajetaan vain pari tuntia päivässä joten siitä voi laskea miten helppoa on rakentaa autoon isältä pojalle kestävä voimallinja.
Jos akut vaihtaa kerran 10-15 vuoteen mutta muuta huoltoa tarvitaan paljon vähemmän kuin polttiksessa niin ei ole epäselvää mikä on halvempi ylläpitää. Ja kummalla pääsee pidemmälle. - Anonyymi
Etsippä you tubesta video Teslan sähkömoottorin purkamisesta. Senjälkeen voit miettiä tuota "20 laakerin vaihdolla uusi moottori" uudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköauto poista kaikkia kuluvia osia, mutta vähentää niiden määrää dramaattisesti. 2.500 vs 20 on iso ero.
Eikä pelkästään yksikertaisuus. Vaan myöskin kestävyys. Teollisuudessa sähkömoottoreille lasketaan 10-15 vuoden käyttöikä 24/7/365 käytössä ja huooloksi riittää laakereiden rasvaus ja tuulettimen puhdistaminen. Autolla ajetaan vain pari tuntia päivässä joten siitä voi laskea miten helppoa on rakentaa autoon isältä pojalle kestävä voimallinja.
Jos akut vaihtaa kerran 10-15 vuoteen mutta muuta huoltoa tarvitaan paljon vähemmän kuin polttiksessa niin ei ole epäselvää mikä on halvempi ylläpitää. Ja kummalla pääsee pidemmälle.Onko teollisuuden sähkömoottori mielestäsi samanlainen kuin sähköauton ? Se on täysin erilainen.
- Anonyymi
Sähköromuautoilla ei ole tulevaisuutta, kun ihmiset lopulta tajuavat mikä on niiden todellinen elinkaaren aikainen luonnonvaroja sekä energiaa kuluttava vaikutus.
- Anonyymi
Normikuluttaja ei välitä paskan vertaa päästöistä tai ympäristöstä. Ainoa asia jolle autonvalinta perustuu on raha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normikuluttaja ei välitä paskan vertaa päästöistä tai ympäristöstä. Ainoa asia jolle autonvalinta perustuu on raha.
Eri käyttövoimien tulevaisuuden määräävät kyllä jotkut muut kuin auton ostajat.
- Anonyymi
Ensiksikin jos vertaa nettiautosta saman hintaisia lähtöhinnaltaan uutena maksavia ja saman verran ajettuja autoja, ei suurta eroa ole. Toisekseen 100tkm ajetulla sähköautolla on säästänyt polttoaineissa noin 10 000€, lisäksi halvemmat huoltokulut joista säästö varmaankin 1000-2 000€. Eli sähköauto saakin menettää arvoaan hieman perinteistä autoa enemmän, silti kannattaa käyttää sähköautoa. Ei pidä tuijottaa vain nenän päähän.
- Anonyymi
"Toisekseen 100tkm ajetulla sähköautolla on säästänyt polttoaineissa noin 10 000€, "
Ei peräkammarin pojat ja setämiehet tuollaisesta säästämisestä mitään ymmärrä.
- Anonyymi
Ne kuuluisat halvat käyttöautot eli 10 vuotta vanhat polttikset ottavat takkiinsa lähivuosina eniten. Nyt tuollaisella 10-15 vuotiaalla autolla ajaminen on ollut taloudellisesti hyvä veto. Ei maksa paljoa ostaa, melko luotettava ajaa ja huollotkin voi jättää tekemättä. Mitä väliä?
Tämä tulee muuttumaan kun näille autoille tulee korkeiden päästöjen kautta suurimmat käyttömaksut. Rinne on se jo ääneen sanonut että viidentonnin tojotat halutaan muuttaa kaasuautoiksi. Hallitus tarjoaa pientä porkkanaa mutta keppiä tulee reilusti jos bensan polttaminen jatkuu.- Anonyymi
Viiden tonnin Corollan vuotuinen arvonalennus ja korjaus- ja huoltokulut on niin minimissä, että kyllä siinä käyttömaksuakin on vara maksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viiden tonnin Corollan vuotuinen arvonalennus ja korjaus- ja huoltokulut on niin minimissä, että kyllä siinä käyttömaksuakin on vara maksella.
Tähän asti näin. Itsekin ajelen 10 vuotiaalla viiden tonnin polttiskoslalla. Merkki tosin ei ole Toyota vaan VW. Niin se vaan kuitenkin menee että tästä autokannasta aletaan kuppaamaan rahaa valtion kassaan. Politiikan kannalta se helpoin uhri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän asti näin. Itsekin ajelen 10 vuotiaalla viiden tonnin polttiskoslalla. Merkki tosin ei ole Toyota vaan VW. Niin se vaan kuitenkin menee että tästä autokannasta aletaan kuppaamaan rahaa valtion kassaan. Politiikan kannalta se helpoin uhri.
Heti jos sähköautot lisääntyy ja bensan/dieselin myynti laskee riittävästi tulee sähköauton lataamiseen veroa tai muuta maksua automaattisesti. Nyt se on ollut halpaa juu mutta jossain vaiheessa se onkin niin että maksat sähköstä enemmän ja vähintään samat kuin nyt polttoaineesta. Sähköautohomma on harhaa, täyttä harhaa. Tekniikka tosiaan niissä kehittyy kovasti nyt ja maksajia ovat ne jotka näitä ensimäisiä ovat ostaneet, niitä kutsutaan pian romuautoiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heti jos sähköautot lisääntyy ja bensan/dieselin myynti laskee riittävästi tulee sähköauton lataamiseen veroa tai muuta maksua automaattisesti. Nyt se on ollut halpaa juu mutta jossain vaiheessa se onkin niin että maksat sähköstä enemmän ja vähintään samat kuin nyt polttoaineesta. Sähköautohomma on harhaa, täyttä harhaa. Tekniikka tosiaan niissä kehittyy kovasti nyt ja maksajia ovat ne jotka näitä ensimäisiä ovat ostaneet, niitä kutsutaan pian romuautoiksi.
Minä näen asian positiivisemmin.
Kyllä tuollainen vaikkapa Nissan Leaf pitkään ostajansa käytettynä löytää.
Minäkin kuulun " kyttääjiin", jotka odottavat vain käytettyjen Leafien hinnan putoamista kukkarolle sopivalle tasolle. Tulee kakkosautoksi kaupunkiajoon.
Nyt vielä joutuu Nisukasta maksamaan liian paljon.
Itse asiassa noiden käytettyjen Leafien hintataso on noussut. Kolme vuotta sitten maksoivat vähemmän! Tiedän kun harkitsin silloin ostoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä näen asian positiivisemmin.
Kyllä tuollainen vaikkapa Nissan Leaf pitkään ostajansa käytettynä löytää.
Minäkin kuulun " kyttääjiin", jotka odottavat vain käytettyjen Leafien hinnan putoamista kukkarolle sopivalle tasolle. Tulee kakkosautoksi kaupunkiajoon.
Nyt vielä joutuu Nisukasta maksamaan liian paljon.
Itse asiassa noiden käytettyjen Leafien hintataso on noussut. Kolme vuotta sitten maksoivat vähemmän! Tiedän kun harkitsin silloin ostoa.Se jolle leaf sopii ja riittää ja kelpaa niin mikäs siinä odotella. Itse en nissanin tuotteita autoina pidä, ovat uutena jo natisevia ja kaikki on jopa kiaa heikommin tehty kabiinissa. Nissan on ehkä kaikkein lähimpänä daciaa kaikista autoista, toki skodakin menee sinnepäin.
Vielä autojen arvonlaskusta niin premium merkeissä se on suurta useasti sen takia jos varusteita on ruksittu 20 tonnilla sen 50 auton päälle. Peruskamoilla kun ostaa niin ei ne silloin ihan silmissä sula. Toki jos ostat 320d bemarin ja laitat sen 70-80 tonnin väliin varusteilla niin vaihossa saat silti 50 vähän ajettuna esim 20-30tkm.
- Anonyymi
"Heti jos sähköautot lisääntyy ja bensan/dieselin myynti laskee riittävästi tulee sähköauton lataamiseen veroa tai muuta maksua automaattisesti."
Sähköautojen verotuksen nostaminen on vielä 20-30 vuoden takana. Siihen saakka nostetaan ainoastaan polttisten verotaakkaa. Tämä johtuu politiikasta ja siitä että sähköautoja on liian vähän verotettavaksi kun sen sijaan polttisautokantaa riittää.
Suomessa on 2,7 miljoonaa polttisautoa ja vuodessa ostetaan 120.000 uutta autoa. Jos 20% uusista autoista olisi sähköautoja niin se merkitsisi että Suomessa oisi 10 vuoden päästä 240.000 sähköautoa joka on alle 10% autokannasta. 20 vuoden päästä luku olisi 480.000 joka edustaisi alee 20% autokannasta.
On helppo ennustaa että valtion tarvitsemat rahat revitään siitä 80-90% polttiskannasta vielä ainakin pari vuosikymmentä. Sähköautojen verotus alkaa joskus sen jälkeen.- Anonyymi
"On helppo ennustaa että valtion tarvitsemat rahat revitään siitä 80-90% polttiskannasta vielä ainakin pari vuosikymmentä. Sähköautojen verotus alkaa joskus sen jälkeen."
Juurikin noin. Ja juuri siitä syystä juuri nyt on paras aika hankkia sähköauto!
- Anonyymi
Rautalankaa takarivin kavereille: Lisämaksut kohdistetaan päästöjen mukaan ja ne iskevät isopäästöisiin vanhoihin autoihin. Tämä on hyvin selvä viesti nykyiseltä hallitukselta.
- Anonyymi
Aika harva pärjää millään sähköautolla täällä suomessa. Suomalainen haluaa ajaa dieselillä ja bensalla eikä sähköllä. Sähköautohomma on nyt muodikasta kuten maahanmuutto ja homous.
- Anonyymi
" Lisämaksut kohdistetaan päästöjen mukaan ja ne iskevät isopäästöisiin vanhoihin autoihin. Tämä on hyvin selvä viesti nykyiseltä hallitukselta."
Ja aivan varmasti myös seuraavalta ja sitä seuraavalta hallitukselta. Siinä ei Perusuomalaisten kannattaminen gallupeissa eikä edes äänestäminen seuraavissa vaaleissa auta.
Vaikka kuinka kismittää, niin riskiä voi pienentää hankkimalla vähintään plugin-auton. Sillä voi ajaa kuitenkin merkittävän osan ajoistaan sähköllä. Riippuu tietysti ajoprofiilista.
Mutta sitten kun hankki sen pluginin ja huomaa kuinka ihanaa sähköllä on ajaa, alkaa harmittaa ettei yksintein hankkinut sähköautoa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harva pärjää millään sähköautolla täällä suomessa. Suomalainen haluaa ajaa dieselillä ja bensalla eikä sähköllä. Sähköautohomma on nyt muodikasta kuten maahanmuutto ja homous.
Miksei pärjäisi? Yli puolet norjalaisistakin pärjää niin miksei suomalainen?
- Anonyymi
Katsotaanpa taas ensi talvena kun sähköauto, olipa merkki mikä hyvänsä, seisoo Helsingin katuvarren parkissa perheen parin viikon loman aikana. Siitä se ei lähdelään kuin palmun alta.
Teslan kohdalla tarvitaan monta kuumahaudetta sulattelemaan oven kahvat ja kannettavaa kuumailmalähdettä, jotta näytöt alkaisivat toimia. Ei ole kiireisen hommaa.- Anonyymi
Aika pieniin harvaan ja harvoille tapahtuviin pitää mennä että löytyy case jonka vuoksi sähköautolla ei pärjää. Ensin pitää joka päivä ajaa yhtäsoittoa Helsinki-Utsjoki-Helsinki asuntovaunua vetäen. Sitten auto jätetään seisomaan 35 asteen pakkaseen kahdeksi viikoksi. Helsingissä :-)
Aika epätoivoiseksi menee nämä jutut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika pieniin harvaan ja harvoille tapahtuviin pitää mennä että löytyy case jonka vuoksi sähköautolla ei pärjää. Ensin pitää joka päivä ajaa yhtäsoittoa Helsinki-Utsjoki-Helsinki asuntovaunua vetäen. Sitten auto jätetään seisomaan 35 asteen pakkaseen kahdeksi viikoksi. Helsingissä :-)
Aika epätoivoiseksi menee nämä jutut.Käytännössä esimerkiksi Teslalla ei pääse käymään Helsingistä Tampereella lataamatta, joten lienee paras tyytyä Paunuun tai junaan. Molemmat ovat luotettavampia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytännössä esimerkiksi Teslalla ei pääse käymään Helsingistä Tampereella lataamatta, joten lienee paras tyytyä Paunuun tai junaan. Molemmat ovat luotettavampia.
sepusteletko nyt kokemuksesta, vai MUTU tuntumasta?...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytännössä esimerkiksi Teslalla ei pääse käymään Helsingistä Tampereella lataamatta, joten lienee paras tyytyä Paunuun tai junaan. Molemmat ovat luotettavampia.
Olen käynyt Helsingistä Tampereella kolmesti viimeisen 5 kk aikana enkä ole lataillut välillä ja vauhtia pitänyt ap.llä 125km/h, Talvikelillä ei paljon enempää kulu, koska nopeusrajoitus 100km/h.
Ongelma Sinullakin kuten muillakin sähköauto kriittisillä on että tiedon määrä on vähäinen mutta oletusten määrä suuri.
- Anonyymi
Tuo rangeangsti alkaa olemaan aika loppuunkaluttu asia. Esimerkiksi ID.3lla pääsee 550km ja 300 lisäkilsaa saa ladattua 15 minuutissa kahdeksalla eurolla. Siinä alkaa olemaan sellaiset speksit että hyvin vaikeaa on nillittää rangesta ja latausajoista.
- Anonyymi
Korjaan: Siinä alkaa olemaan sellaiset speksit että hyvin vaikeaa on nillittää uskottavasti rangesta ja latausajoista.
Nillitys ei koskaan lopu, se on nähty, mutta sitä yhä vaikeampaa tehdä uskottavasti. - Anonyymi
Skoda Superb iV lataushybridi alkaen 39 150 euroa
Volkswagen Passat GTE alkaen 48 253,75 euroa.
Siinä on jo aika iso ero, kun itse tuotteessa ei teknisesti ja mitoiltaan ole juurikaan eroa.
Taitaa Skoda olla jatkossa firmaliisareiden ykkösmalli - Anonyymi
Sähköautojen uusi ilmiö ovat maantiellä matelevat sähköautot, jotka eivät ole varmoja sähkön riittävyydestä perillle saakka ja siksi pihtaavat ajonopeuksissaan. Nämä tientukot valottomina, ovat meille uutta todellisuutta.
- Anonyymi
Ei ole missään kielletty ajella rekkojen imussa sähkönsäästössyistä. Teslalla se on vaan turhaa säästöä, koska tiestä nouseva hiekkapöly hankaa maalipinnan puhki ja heikentää huonosti kestävän tuulilasin lujuutta nopeasti.
Mutta onneksi rahalla saa uusia Tesloja ja Fortumin akkujen kierrätystehtaalla riittää toimintaa.
- Anonyymi
Puomilla liittää rekan perään tai parempi hypätä junaan?
- Anonyymi
Plugin hybridin arvo saattaa myös tipahtaa, kun huomataan että kulutus
onkin 10 l /100km, jos et pääse lataamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857465- 965404
- 2584612
- 444515
- 623257
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412184