Miten monta työpaikkaa olet hakenut, että sait työpaikan

Anonyymi

Montako paikkaa hait ja työttömyyden kesto? Alue (suurinpiirtein) ja koulutuksesi?

11

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hain yli 1000 työpaikkaa opistoasteen koulutuksella enkä saanut ensimmäistäkään.

      Myöhemmin hain 100 työpaikkaa ammattikorkeakoulun papereilla enkä saanut ensimmäistäkään.

      "Älä mieti, mitä pitäisi tehdä (hakea turhaan töitä), vaan minkä voisit jättää tekemättä."
      (Masanobu Fukuoka)

    • Anonyymi

      Kesäkuussa jäin yt-neuvotteluiden jälkeen työttömäksi. Työttömyyttä ehti olla vain 3 kuukautta. Nyt uudessa työssä. Kaksi ammattitutkintoa, ei korkeakouluja. Ikä 30-vuotias nainen ja alue Pohjois-Pohjanmaa. Hakemuksia ehtiin laittaa yt-ilmoituksen jälkeen noin 100. Haastatteluihin pääsin helpolla ja ehtiinkin käydä noin 20-30 paikassa haastattelussa. Aikataulutin työnhaun. Ma-Pe heti aamusta katsoin mol.fi sivuilta töitä, verkostoiduin LinkedInissä ja katsoin luotettavat vuoratyönantajat kuten Eilalaisla ja Staffpoint. Illalla sama homma. La-Su pidin vapaata työnhausta. Kannattaa katsoa myös työvoimatoimiston koulutukset joista voi saada ammatin. Itse olen aikoinaan myös sieltä saanut toisen koulutukseni ja siitä oli myöhemmin hyötyä. Ilman sitä en olisi töitä saanut. Olen edelleen työvoimatoimistossa työnhakijana vaikka olen työelämässä. Kokoajan pitää olla ajan hermoilla, kouluttautua, verkostoitua ja kehittää itseään.

      • Anonyymi

        lisään vielä sen, että kyse on ns. "oikeista" töistä missä nykyisen olen. Kirvestä ei kannata siis heittää kaivoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lisään vielä sen, että kyse on ns. "oikeista" töistä missä nykyisen olen. Kirvestä ei kannata siis heittää kaivoon.

        Tottakai ikäisesi nuori saa työn. Itse olen 61-v niin tilanne hieman toinen. Työhaluja olisi ja suht terve vielä olen. Eläkkeeseenkin on vielä lähes kolme vuotta. Työttömänä nyt reilun vuoden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ikäisesi nuori saa työn. Itse olen 61-v niin tilanne hieman toinen. Työhaluja olisi ja suht terve vielä olen. Eläkkeeseenkin on vielä lähes kolme vuotta. Työttömänä nyt reilun vuoden.

        Tuo ikä alkaa suomessa aikamoinen este työnsaannissa. Omalla työpaikalla on jokin kirjoittamaton sääntö, että otetaan vain mahdollisimman nuoria työntekijäitä, itseäni ei työnantaja enää palkkaisi jos olisin työtä hakemassa. Tosin keski-ikäkin alkaa olemaan aika korkea, reilusti yli 40.

        Tosin tänä päivänä saattaa sen työpaikan saada helpommalla. Laman ollessa syvimillään oli omalla työpaikalla yhtä avointa paikkaahakemassa parhaimillaan lähes sata hakijaa, nyt viimeisimmässä haussa oli "vain" kolmisenkymmentä, joista yksi onnekas valitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ikäisesi nuori saa työn. Itse olen 61-v niin tilanne hieman toinen. Työhaluja olisi ja suht terve vielä olen. Eläkkeeseenkin on vielä lähes kolme vuotta. Työttömänä nyt reilun vuoden.

        Kyseessä on pukinsarvi vääristymä . Jokin ominaisuus (esim korkea ikä) näyttää rekrytoijasta pahalta. Pukinsarvi leimaa ihmisen kaikki muut omaisuudet huonoiksi. Päinvastainen vääristymä työnhaussa on halo-efekti. Työnhakijassa on joku erinomainen ominaisuus joka saa kaikki muut ominaisuudet (huonotkin) näyttämään hyviltä. Jos firmaan haetaan poislähteneen tilalle uutta, niin monasti rekrytoidaan poislähteneen työntekijän identtinen kaksoiskappale.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ikä alkaa suomessa aikamoinen este työnsaannissa. Omalla työpaikalla on jokin kirjoittamaton sääntö, että otetaan vain mahdollisimman nuoria työntekijäitä, itseäni ei työnantaja enää palkkaisi jos olisin työtä hakemassa. Tosin keski-ikäkin alkaa olemaan aika korkea, reilusti yli 40.

        Tosin tänä päivänä saattaa sen työpaikan saada helpommalla. Laman ollessa syvimillään oli omalla työpaikalla yhtä avointa paikkaahakemassa parhaimillaan lähes sata hakijaa, nyt viimeisimmässä haussa oli "vain" kolmisenkymmentä, joista yksi onnekas valitaan.

        Nykyään pitää olla alle 30-vuotias, jos haluaa työhön ilman korruptioita. Oppisopimukseenkin otetaan vain nuoria:
        https://www.oppisopimus.fi/opiskelijalle/ (huom. vaihtuvat taulut kuvassa)
        vaikka noilla sivuilla mainitaankin, että oppisopimus on kaikenikäisille yli 15-vuotiaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään pitää olla alle 30-vuotias, jos haluaa työhön ilman korruptioita. Oppisopimukseenkin otetaan vain nuoria:
        https://www.oppisopimus.fi/opiskelijalle/ (huom. vaihtuvat taulut kuvassa)
        vaikka noilla sivuilla mainitaankin, että oppisopimus on kaikenikäisille yli 15-vuotiaille.

        Näinhän se vain tuppaa olemaan, että työnantajilla on liian kovat odotukset ilman halua kouluttaa uutta tulijaa.

        Pitäisi olla alle kolmekymppinen, valmiiksi koulutettu siihen tiettyyn erikoisalaan sekä vähintään kymmenen vuoden työkokemuksella. Ja miehillä vielä armeija käytynä, mielellään vähintään RUK käytynä. Ja kun näitä ei saa harjoittelijan palkalla, niin valitetaan työvopimapulasta ja työttömien työhaluttomuudesta kun tuet ovat liian anteliaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se vain tuppaa olemaan, että työnantajilla on liian kovat odotukset ilman halua kouluttaa uutta tulijaa.

        Pitäisi olla alle kolmekymppinen, valmiiksi koulutettu siihen tiettyyn erikoisalaan sekä vähintään kymmenen vuoden työkokemuksella. Ja miehillä vielä armeija käytynä, mielellään vähintään RUK käytynä. Ja kun näitä ei saa harjoittelijan palkalla, niin valitetaan työvopimapulasta ja työttömien työhaluttomuudesta kun tuet ovat liian anteliaita.

        Komppaan sinua. Peukuttaisin, jos voisin. (Siten olisi tullut yksi vastaus vähemmän tähän keskusteluun.)


    • Anonyymi

      En hakenut yhtäkään. Ansiosidonnaisella juopottelin ja nykyinen pomo soitti mulle, kun oli työnhaku te-toimistossa. Olin niin kännissä, että en tajunnut oikeen mitään, makasin kaverin sohvalla. Soitti uudestaan parin päivän päästä ja 3 vuotta olen nyt ollut vakituisessa kokopäivätyössä. Ammattimiehille on kysyntää. Ikää on 34 v

    • Meikäläisellä 16. hakemus tärppäsi. Työttömäni ehdin olla korkeintaan 3-4 kk; tarkkaan en muista kun valmistumisen jälkeen oli työvoimapoliittista kurssia sekä minut kutsuttiin omaa alaa sivuaviin määräaikashommiin. Opistoaste.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe