Syyskuussa rekisteröitiin kaikkien aikojen pienin määrä dieseleitä

Anonyymi

Dieseleitä rekisteröitiin vain 1376 savustinta. Olemme pääsemässä noiden rekisteröinneistä. Kiinnostus dieselitä kohtaan painuu nopeasti nollaan.

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun kuukausittain tuodaan Suomeen käytettyjä autoja n. 4000 joista suurin osa on diiseleitä, niin niiden osuus autokannasta Suomessa jatkaa kasvua. Oliko tämä sinulle uutinen ?

      • Anonyymi

        Ei ollut uutinen. Se oli vale.


    • Anonyymi

      Niin no, UUSIEN autojen myynti on kovassa laskussa koska ihmisillä ei ole varaa. Mitä tulee taas käytettyjen tuontiin, niin diisseli kukoistaa ykkösenä.
      Ja jos tarkkoja ollaan, niin diisseli hiukkasloukolla on erittäin puhdas auto ajaa.

      Terveisin, Ensimmäinen diisselini juuri katsurin kautta nimiin

      • Anonyymi

        Kakki uutisoidut puhdistussysteemit ovat osoittautuneet huijauksiksi.


      • Anonyymi

        Jotkut haluavat uskonsa voimalla pitää yllä dieselien suosiota. Tieto ja totuus on aivan toinen. Dieselia ei kukaan sinulta osta ja autokaupassa siitä ei hyvitetä mitään. Siksi se tulee todella kalliiksi ellet aja sillä sitten seuraavat 15 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut haluavat uskonsa voimalla pitää yllä dieselien suosiota. Tieto ja totuus on aivan toinen. Dieselia ei kukaan sinulta osta ja autokaupassa siitä ei hyvitetä mitään. Siksi se tulee todella kalliiksi ellet aja sillä sitten seuraavat 15 vuotta.

        Ja näköjään jotkut henkeen ja vereen haluaa haukkua dieseleitä ilman totuuden häivääkään.
        Oma dieselautoni on 16 vuotias ja vasta nippanappa sisäänajettu. Ajan sillä vielä pitkään koska on hyväkuntoinen eikä kyseistä autotyyppiä myydä bensiinikäyttöisenä ja vasta suunnitellaan sähkökäyttöisiä (hyvin kalliita) vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näköjään jotkut henkeen ja vereen haluaa haukkua dieseleitä ilman totuuden häivääkään.
        Oma dieselautoni on 16 vuotias ja vasta nippanappa sisäänajettu. Ajan sillä vielä pitkään koska on hyväkuntoinen eikä kyseistä autotyyppiä myydä bensiinikäyttöisenä ja vasta suunnitellaan sähkökäyttöisiä (hyvin kalliita) vaihtoehtoja.

        Uskon, toivon ja kuvitelmien varassahan se ihminen elelee. Totuus on liian karu. Halleluuuuuuuujaaaaaaaaaaaaaaaaah!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakki uutisoidut puhdistussysteemit ovat osoittautuneet huijauksiksi.

        Eipäs ole. Vain muutaman merkin automallin osalta on huijauksia tapahtunut lähinnä vuosimallien 2012-2015 kohdalla.

        Dieselien huijauksetkin lienevät vähäisempiä kuin bensa-autojen huijaukset, vaikka julkisuudessa kirjoitetaan vain noista muutaman merkin dieselhuijauksista.

        Uusien dieselien päästöt ovat selvästi vähäisemmät kuin vastaavien bensa-autojen. Tämä on fakta.
        Siksipä en näe mitää hyvää siinä, että uusien dieselien myynti vähenee, jos se johtaa bensa-autojen lisäöntymiseen. Jo nyt on todettu keskisessä Euroopassa autoliikenteen kasvihuonekaadu päästöjen lisääntyneen kun bensa-autojen osuus on siellä kasvanut. Näin varmasti käy Suomessakin, jos tilanne tulee samanlaiseksi
        Toistaiseksi dieseleiden osuus autokannassa on kuitenkin kasvussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut haluavat uskonsa voimalla pitää yllä dieselien suosiota. Tieto ja totuus on aivan toinen. Dieselia ei kukaan sinulta osta ja autokaupassa siitä ei hyvitetä mitään. Siksi se tulee todella kalliiksi ellet aja sillä sitten seuraavat 15 vuotta.

        Tajuatko kuinka typerä logiikka jutuissasi on. Jos dieseleistä ei kukaan mitään maksa niin se tarkoittaa samalla että niitä saa käytettynä puoli-ilmaiseksi. Puoli-ilmainen käytetty diesel on väistämättä helvetin hyvä ostos koska sillä on ostohintaa suurempi käyttöarvoa ja arvonalenema on mitätön.
        Tajuatko kuinka suuria typeryyksiä kirjoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut haluavat uskonsa voimalla pitää yllä dieselien suosiota. Tieto ja totuus on aivan toinen. Dieselia ei kukaan sinulta osta ja autokaupassa siitä ei hyvitetä mitään. Siksi se tulee todella kalliiksi ellet aja sillä sitten seuraavat 15 vuotta.

        "Dieseliä ei kukaan sinulta osta", kuitenkin niitä uudehkoja tuodaan ukomailta ennätysmääriä. Eiköhän valmiiksi tuotu ja katsastettu diesel ole kovinkin haluttu kun sen saa käypään hintaan, eli voin myydä pienellä voitolla tai ajaa sitten itse seuraavat vuodet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut haluavat uskonsa voimalla pitää yllä dieselien suosiota. Tieto ja totuus on aivan toinen. Dieselia ei kukaan sinulta osta ja autokaupassa siitä ei hyvitetä mitään. Siksi se tulee todella kalliiksi ellet aja sillä sitten seuraavat 15 vuotta.

        Jotkut nimenomaan haluavat uskonsa vahvistukseksi jatkuvasti kirjoitella valepropagandaa dieseleistä, tieto ja totuus on aivan toinen ja kuka hyvänsä voi kaivaa faktat esiin. Kyllä faktatieto ennemmin tai myöhemmin nousee myös Suomessa esille. Tähän edelleen luotan.
        Dieseleiden osuus autokannassa kasvaa. Sekin on fakta.

        Uusien dieseleiden myynti on vähentynyt, koska halpoihin kansanautoihin, joita eniten rekisteröidään, ei enää saa nykyaikaista ja selvästi bensamoottoria kehittyneempää ja tietysti kustannuksiltaan kalliimpaa dieselmoottoria. Se nostaisi kansanautojen ja pikkuautojen hintaa liikaa suurimmalle osalle uusien autojen ostajille.
        Dieselmoottoria on valitettavasti saatavilla enää kalliimpiin ja isompiin automalleihin. Ilmaston kannalta tämä tietysti on huono asia, koska päästöt kasvavat. Ja näinhän onkin jo käynyt Keski-Euroopassa, jossa dieseleiden osuus automyynnistä on laskenut jo alle puoleen. Tosin sielläkin suunta on jo vaihtunut, kun faktat lopulta pääsevät trollausten jaloista esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatko kuinka typerä logiikka jutuissasi on. Jos dieseleistä ei kukaan mitään maksa niin se tarkoittaa samalla että niitä saa käytettynä puoli-ilmaiseksi. Puoli-ilmainen käytetty diesel on väistämättä helvetin hyvä ostos koska sillä on ostohintaa suurempi käyttöarvoa ja arvonalenema on mitätön.
        Tajuatko kuinka suuria typeryyksiä kirjoitat?

        Tajuatko sinä kuinka typerää ja häpeällistä on ostaa diesel ja ajaa sillä. Ainostaan Kuusikorven Essolla olet sankari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatko kuinka typerä logiikka jutuissasi on. Jos dieseleistä ei kukaan mitään maksa niin se tarkoittaa samalla että niitä saa käytettynä puoli-ilmaiseksi. Puoli-ilmainen käytetty diesel on väistämättä helvetin hyvä ostos koska sillä on ostohintaa suurempi käyttöarvoa ja arvonalenema on mitätön.
        Tajuatko kuinka suuria typeryyksiä kirjoitat?

        Itse perustat väitteesi paikkansapitämättömäön luuloon ja touveajatteluusi. Se nyt jos mikä on suorastaan lapsellisen tyhmää, mutta luultavasti et sitä edes huomaa, koska luuloon perustuva toiveajattelusi on niin vahvasti mielessäsi, ettet kykene näkemään miten asiat todellisuudessa ovat.

        No ongelma on sinun omasi, mitäpä sitä tässä tämän enempää toteamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse perustat väitteesi paikkansapitämättömäön luuloon ja touveajatteluusi. Se nyt jos mikä on suorastaan lapsellisen tyhmää, mutta luultavasti et sitä edes huomaa, koska luuloon perustuva toiveajattelusi on niin vahvasti mielessäsi, ettet kykene näkemään miten asiat todellisuudessa ovat.

        No ongelma on sinun omasi, mitäpä sitä tässä tämän enempää toteamaan

        Sorry, kommenttini tuli vahingossa sinun kirjoituksesi alle. Meni väärin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatko sinä kuinka typerää ja häpeällistä on ostaa diesel ja ajaa sillä. Ainostaan Kuusikorven Essolla olet sankari.

        En kaipaa sankaruutta autonvalinnalla. Voima, kestävyys, vääntö ja halvat polttoainekustannukset ovat peruste dieselillä ajoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kaipaa sankaruutta autonvalinnalla. Voima, kestävyys, vääntö ja halvat polttoainekustannukset ovat peruste dieselillä ajoon.

        ja tietenkin naapureille näyttäminen unohtui sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kaipaa sankaruutta autonvalinnalla. Voima, kestävyys, vääntö ja halvat polttoainekustannukset ovat peruste dieselillä ajoon.

        Dieseleiden vieroksumisesta on vain hyötyä käytetyn ostajalle. Dieseleiden hinnat laskevat ja ostinkin sellaisen, vaikka en sitä edes välttämättä tarvitse. Kun vertaa sitä bensiiniin, niin maantiellä kulutus on pari litraa vähemmän ja kun vielä vetelen usein perävaunua, niin silloin kulutusero nousee 3-4 litraan. Diesel on siis nappivalinta.
        On turha luulla että ostaisin 1.0 dsg korppusahan, mikä ei kuitenkaan tule kestämään vaunun vetoa. Käytetty isompi ja jykevämpi diesel on tuolloin järkivalinta.
        Sähköön voi siirtyä sitten kun valtio tukee hankintaa tuhansilla kuten esim. Norjassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut haluavat uskonsa voimalla pitää yllä dieselien suosiota. Tieto ja totuus on aivan toinen. Dieselia ei kukaan sinulta osta ja autokaupassa siitä ei hyvitetä mitään. Siksi se tulee todella kalliiksi ellet aja sillä sitten seuraavat 15 vuotta.

        Hei
        olen ajanut 6 autoa loppuun ja näistä kahdella yli 20v nyt on alla 11 vuotta vanha diesel
        kulutus alle 6 litraa 100 km. jos nämä ääliöt ei kiellä diesel autoja niin tämäkin voi toimia 20vuotta kyllä auton valmistuskin tuotaa päästöjä joten säästetään siinä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatko sinä kuinka typerää ja häpeällistä on ostaa diesel ja ajaa sillä. Ainostaan Kuusikorven Essolla olet sankari.

        Mikä on muka häpeällistä dieselillä ajamisessa?
        Typeryyttä se ei varmasti ole, ajatellaanpa mitä tahansa mitattavaa kriteeria tai faktatietoa
        Mielipiteet ovat sitten eri asia, niistä nyt on turha edes kiistellä. Kuka tykkää kistäkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatko sinä kuinka typerää ja häpeällistä on ostaa diesel ja ajaa sillä. Ainostaan Kuusikorven Essolla olet sankari.

        En tajua, joten jatkan ajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatko sinä kuinka typerää ja häpeällistä on ostaa diesel ja ajaa sillä. Ainostaan Kuusikorven Essolla olet sankari.

        Ei kyl hävetä yhtään. Päinvastoin, tuntuu porukka tykkäävän Mesen kyydistä.


    • Anonyymi

      ittel 300td 1997 mb. naapuri keljuilee ja meinaa käskee loettamaan ajelun tällä kun aamulla rivarin piha on savua täynnä ku lähen duuniin.
      saako näihin jälkiasennuksena jotakin kattia yms laitetta?
      naapuri oli muuten tuonut autoni viereen veke katiskan, liekko vihjaillut autostani jotakin?

    • Anonyymi

      Iltasanomissa uutta juttua diisseleiden suosiosta

    • Anonyymi

      Syyskuussa ensirekisteröitiin kaikkien aikojen pienin mrrä dieseleitä ja ulkomailtakin tuotiin enää pieni määrä käytettyjä eli 1845 häkäpönttöautoa,

      • Anonyymi

        Tarkoitatko häkäpönttöautoilla dieseleitä?
        Etkö tiedä, että bensa-autot tuottavat häkää (CO) jopa kaksi kertaa enemmän kuin dieselautot? Varsinaisia häkäpönttöautoja tosiasiassa ovatkin bensa-autot.

        Euro6:kin ( voimaan 2014 syksyllä) sallii vielä bensa-autoille kaksi kertaa korkeammat häkäpäästöt kuin dieselautoille: bensa 1.0 mg ja diesel 0,5 mg.

        Voisit muutenkin tutustua Euro-päästöluokituksiin. Silmäsi aukenisivat muidenkin päästöjen osalta varmasti ja varsinkin, jos vielä otat nuo totuuksia vääristävät silmälasisi pois päästä. Fyysiset tai henkiset silmälasit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko häkäpönttöautoilla dieseleitä?
        Etkö tiedä, että bensa-autot tuottavat häkää (CO) jopa kaksi kertaa enemmän kuin dieselautot? Varsinaisia häkäpönttöautoja tosiasiassa ovatkin bensa-autot.

        Euro6:kin ( voimaan 2014 syksyllä) sallii vielä bensa-autoille kaksi kertaa korkeammat häkäpäästöt kuin dieselautoille: bensa 1.0 mg ja diesel 0,5 mg.

        Voisit muutenkin tutustua Euro-päästöluokituksiin. Silmäsi aukenisivat muidenkin päästöjen osalta varmasti ja varsinkin, jos vielä otat nuo totuuksia vääristävät silmälasisi pois päästä. Fyysiset tai henkiset silmälasit.

        Turhaan yrität päästöjen osalta faktatiedoilla kumota trollien uskoa. Kyse ei noiden dieselvihaajien trollauksissa tosiasioiden esilletuominen, vaan jokin ihan muu peruste.
        Sen nyt luulisi jo olevan kaikille selvää, jos vähänkin on seurannut tätä dieselkeskustelua.

        Dieselviha on jotain täysin epärationaalista tunteisiin perustuvaa, jonka perimmäinen syy ei oikein selviä heidän kirjoituksistaan. Helppo vastaus tietty olisi kateus, mutta sekin tuntuu vähän heppoiselta noin isoon tunnemyrskyyn.


    • Anonyymi

      Norjassa kielsivät TOYOTAN dieselit kokonaan 2015 ei täytä määräyksiä

      • Anonyymi

        olisko sulla linkki tuon väitteesi tueksi?


      • Anonyymi

        Ei Tojotan diiseleitä tarvi kieltää, kun niitä ei ole uutena myytävänä henkilöautoissa. Ei Tojon tietotaito riitä nykyisiin päästörajoihin diiseleissä.


    • Anonyymi

      Diselauto katoavat pikkuhiljaa. Maaseudun yksinkertaiset miehet vielä ajavat niillä.

      • Anonyymi

        Dieseleiden määrä liikenteessä on kasvanut tasaisesti jo yli 20 vuotta. Tälle trendille ei ole loppua näkyvissä. Käytettyjen dieseleiden tuonti kasvaa vuosi vuodelta.


    • Anonyymi

      Kunniallisten autoliikkeiden vaihtoautovarastoissa ei ole ainuttakaan dieseliä, koska ne annetaan lähes ilmaiseksi autojobbareille myytäviksi.

      • Anonyymi

        Missä tämä " kunniallinen autoliike" sijaisee? Vois vaikka käydä ihmettä katsomassa.


    • Anonyymi

      dieseleitä on 100 kertaa enemmän kuin bensiinilla toimivia laitteita. Kaikki työkoneetkin (traktorit,asfalttikoneet,tiejyrät,lumiaurat,kuormaajat kaivoksilla dumpperit jne.....on dieseleitä ja raskas liikenne sekä osa vetureistakin raiteilla noin 700 vielä.Miettikääpä missä vain ainoastaan diesel kone pelaa.Dieselkoneita on vielä 2100 vuonna ja silloin niitä on enemmän kuin bensa ja kaasulla toimivia yhteensä.

    • Anonyymi

      Valheet entistä puhtaimmista dieseleistä eivät lähde elämään. Onneksi diesel kuolee.

      • Anonyymi

        Diesel kuolee joskus kauan bensojen jälkeen. Koska ovat vähemmän päästöjä tuottavia.
        Ei tarvitse edes valehdella ja se kai sinua suututtaakin, kun et pysty mitenkään löytämään näyttöä muuhun, muuta kuin jostain kymmenen vuotta vanhoista jutuista ja silloinkin vain puolitotuuksista.
        Mahtaa olla kiusallista, eikö?


    • Anonyymi

      "Syyskuussa rekisteröitiin kaikkien aikojen pienin määrä dieseleitä"

      Tuo ei voi mitenkään pitää paikkaansa.

      Olen lähes varma että 50 vuotta sitten, syyskuussa 1969 dieseleitä rekisteröitiin vähemmän. 60 vuotta sitten, syyskuussa 1959 niitä rekisteröitiin ihan varmasti vähemmän.

      Puhumattakaan tuota vanhemmista ajoista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe