Harhaoppi Jeesuksesta.

Jehovan todistajat väittävät Jeesuksen olevan vain luotu olento, Jumalaa alempi.

Kuitenkin Johannaksen evankelikumin alku selvästi osoittaa Jeesuksen olevan kaiken luonut Jumala.

Joh:
1Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on....

14Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.


Kaikki on siis luotu Jeesuksen kautta ja ilman Jeesusta ei ole luotu mitään mikä luotu on. Jeeus ei siis itse voi olla osa luomakuntaa/luotuja asioita, sillä KAIKKI LUOTU on luotu hänen kauttaan. Jeesus on siis iankaikkinen JUmala ilman alkua tai osa iankaikkista alutonta Jumalaa.

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saivartelua! Että Jeesus tulisi vielä takaisin, se vasta harhaoppi on.
      Ehdoton aikaraja meni umpeen 1900 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Tottakai Jeesus tulee takaisin, toista tulemusta ei ole vielä tapahtunut.
        Eikä tuo ole saivartelua että Jeesuksen kautta kaikki on luotu, Hän on ollut aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai Jeesus tulee takaisin, toista tulemusta ei ole vielä tapahtunut.
        Eikä tuo ole saivartelua että Jeesuksen kautta kaikki on luotu, Hän on ollut aina.

        Miten niin tottakai? Se teki oharit. Lupas tulla ainakin joidenkin kuulijoidensa vielä eläessä. Ne kaikki on takuulla kuolleet ainakin 1900 vuotta sitten.

        27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
        28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin tottakai? Se teki oharit. Lupas tulla ainakin joidenkin kuulijoidensa vielä eläessä. Ne kaikki on takuulla kuolleet ainakin 1900 vuotta sitten.

        27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
        28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

        Vartiotorniuskonnossa Jeesus on tullut takaisin kahdestiksin, vuosina 1874 ja 1914.
        Kun kristityn Jeesus tulee näkyvästi pilven päällä, niin vartiotorniuskonnon Jeesus tuli näkymättömänä. Kävi tosin vartiotorniseurassa v. 1918 kehumassa lahkoa, uutisoi vartiotorni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorniuskonnossa Jeesus on tullut takaisin kahdestiksin, vuosina 1874 ja 1914.
        Kun kristityn Jeesus tulee näkyvästi pilven päällä, niin vartiotorniuskonnon Jeesus tuli näkymättömänä. Kävi tosin vartiotorniseurassa v. 1918 kehumassa lahkoa, uutisoi vartiotorni.

        Kristitynkin Jeesus on mielikuvitusolento ja myös ihan eri kaveri, kuin mistä Raamatussa kerrotaan. Se vakuutti palaavansa viimeistään n. 1900 vuotta sitten. Ei vaan tullut.


    • Anonyymi

      UT:ssa on seitsemän Jeesuksen suurta
      "Minä olen" (egoo eimi) -ilmoitusta, joiden taustalla on heprean "Jahve" (minä olen)
      -ilmaus: Minä olen Elämän Leipä (Joh 6:35,48); Minä olen maailman valkeus (Joh 8:12);
      Minä olen ovi (Joh 10:9); Minä olen se hyvä paimen (Joh 10:11,14; vrt Ps 23:n JHVH-
      Raah); Minä olen ylösnousemus ja elämä (Joh 11:25); Minä olen tie, totuus ja elämä
      (Joh 14:6); Minä olen (totinen) viinipuu (Joh 15:1,5).

      Jes 45:21-24:sta Herran, Jumalan (Jehova?)
      sanat:"...Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman ja jokaisen kielen valansa
      vannoman. Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja
      voima..." Myös tässä annettiin puhujalle erityinen nimi "Herra". Ilmoittaako Raamattu nyt kaksi persoonaa, joiden edessä polvet notkistuvat ja joita kutsutaan nimellä "Herra"?
      - Paavali on selvästi siteerannut filippiläisille (2:11) nimenomaan kyseistä Jesajan kirjoitusta ja osoittaa sillä, että Herralla (ja Jehovalla) tarkoitetaan Jeesusta.

      • Anonyymi

        Jumala sanoo Pojasta:"Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti...ja sinä,
        Herra, olet alussa maan perustanut..." (Heb 1:8,10; Ps 45:7).
        Jumala itse kutsuu tässä Poikaa Jumalaksi ja Herraksi. Sama ajatus on selkeästi molemmissa alkukielissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala sanoo Pojasta:"Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti...ja sinä,
        Herra, olet alussa maan perustanut..." (Heb 1:8,10; Ps 45:7).
        Jumala itse kutsuu tässä Poikaa Jumalaksi ja Herraksi. Sama ajatus on selkeästi molemmissa alkukielissä.

        Näin se menee.
        Tässä kohdin Jehovan todistaja fanaatikko pistää päänsä pusikkoon.
        " mä en nää mittää, mä en kuule mittää."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se menee.
        Tässä kohdin Jehovan todistaja fanaatikko pistää päänsä pusikkoon.
        " mä en nää mittää, mä en kuule mittää."

        Kolminaisuusopin kannattajat ovat sotkeutuneet omaan pusikkoonsa ja pelkäävät sen ulkopuolista maailmaa. Tiedät oikein hyvin, että kolminaisuus perustuu muutsmiin virheellisesti tulkittuihin raamatunjakeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolminaisuusopin kannattajat ovat sotkeutuneet omaan pusikkoonsa ja pelkäävät sen ulkopuolista maailmaa. Tiedät oikein hyvin, että kolminaisuus perustuu muutsmiin virheellisesti tulkittuihin raamatunjakeisiin.

        Raamatun Pyhä Kolmiyhteinen Jumala ei ole mikään "kannatuskysymys". Kristikunnan Jumala on kolmiyhteinen, Yksi Jumala, jolla on kolme persoonaa; Isä, Poika ja Pyhä Henki. Tämä on Raamatun totuus, eikä siihen vaikuta ihmisten kannatus. jehovilla on omia outoja jumalkäsityksiä, joista ei muiden tarvitse tietää. Raamattu riittää kristitylle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun Pyhä Kolmiyhteinen Jumala ei ole mikään "kannatuskysymys". Kristikunnan Jumala on kolmiyhteinen, Yksi Jumala, jolla on kolme persoonaa; Isä, Poika ja Pyhä Henki. Tämä on Raamatun totuus, eikä siihen vaikuta ihmisten kannatus. jehovilla on omia outoja jumalkäsityksiä, joista ei muiden tarvitse tietää. Raamattu riittää kristitylle.

        Niin kristikunnassa, mutta ei Raamatussa. Siellä ei puhuta missään, että on kolmiyhteinen jumala. On totta, että kristittyjen opas on Raamattu. Siinä kerrotaan, että Jeesus on esikoinen Jumalan luomista. Milloin esikoinen on yhtä vanha kuin isänsä? Ensin täytyy olla isä, jotta joku voi olla esikoinen. Sen ymmärtää kaikki, jotka käyttävät ajattelukykyään.
        Ainoastaan Jumalasta puhuttaessa, Raamattu käyttää sanaa Kaikkivaltias, ei koskaan Jeesuksesta.
        Jeesus sanoi rukouksessa: "Isä, tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt."Joh. 17:1-3.. Useimmat käännökset käyttävät Isästä ilmausta "ainoa tosi Jumala"
        Voisiko hän olla 'ainoa tosi Jumala, se, joka on yksin totinen Jumala' jos on kaksi muuta hänen kanssaan samanarvoista Jumalaa? Pakanuudesta otettu kolminaisuusoppi ei kelpaa kristityille. Sitä ei kannattanut Jeesus eikä varhaiskristityt. Miksi meidän pitäisi sitä kannattaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun Pyhä Kolmiyhteinen Jumala ei ole mikään "kannatuskysymys". Kristikunnan Jumala on kolmiyhteinen, Yksi Jumala, jolla on kolme persoonaa; Isä, Poika ja Pyhä Henki. Tämä on Raamatun totuus, eikä siihen vaikuta ihmisten kannatus. jehovilla on omia outoja jumalkäsityksiä, joista ei muiden tarvitse tietää. Raamattu riittää kristitylle.

        Niin , Raamattu riittää kristityille, eikä se opeta kolmiyhteistä jumalaa. Se on pakanuudesta omaksuttu oppi.
        Jos Jeesus rukoili Isäänsä ja kutsui häntä ainoaksi tosi Jumalaksi tai YHDEKSI TOTISEKSI JUMALAKSI. Voisiko hän olla ainoa tosi Jumala, jos olisi olemassa kaksi hänen kanssaan samanarvoista Jumalaa? Käytä ajattelukykyä!
        Jos Jeesus uskoi, että on yksi ainoa Jumala, miksi me uskoisimme toisin.
        Raamatussa käytetään arvonimeä Kaikkivaltias vain Jumalan yhteydessä, ei koskaan Jeesuksesta puhuttaessa.
        Jeesusta kutsutaan esikoiseksi. Eikös Isä ole aina ennemmin ja vanhempi kuin hänen esikoisensa? He eivät ole koskaan myöskään samanarvoisia, saati sama persoona.
        Kolminaisuusoppi on suurin Jumalaa halveksuva opetus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun Pyhä Kolmiyhteinen Jumala ei ole mikään "kannatuskysymys". Kristikunnan Jumala on kolmiyhteinen, Yksi Jumala, jolla on kolme persoonaa; Isä, Poika ja Pyhä Henki. Tämä on Raamatun totuus, eikä siihen vaikuta ihmisten kannatus. jehovilla on omia outoja jumalkäsityksiä, joista ei muiden tarvitse tietää. Raamattu riittää kristitylle.

        Koska Raamattu ei opeta kolminaisuusoppia, sen kannattajat ovat vaarallisessa asemassa. Se esittää tosi Jumalan törkeän väärin.
        Jeesus sanoi: "Tulee aika jaon jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat ISÄÄ hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa. Joh. 4: 23, 24.
        Jos emme rukoile Jumalaa sen mukaan, mitä Raamattu sanoo hänestä, silloin emme ole totisia rukoilijoita (tosi palvojia).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun Pyhä Kolmiyhteinen Jumala ei ole mikään "kannatuskysymys". Kristikunnan Jumala on kolmiyhteinen, Yksi Jumala, jolla on kolme persoonaa; Isä, Poika ja Pyhä Henki. Tämä on Raamatun totuus, eikä siihen vaikuta ihmisten kannatus. jehovilla on omia outoja jumalkäsityksiä, joista ei muiden tarvitse tietää. Raamattu riittää kristitylle.

        Raamatun Pyhä Kolmiyhteinen Jumala ei ole mikään "kannatuskysymys".

        Se on nimenomaan kannatuskysymys, jossa terve ajattelu ja vastapuolen kuuntelu vaihtuu juupas-eipäs -argumentointiin. Raamatunvastainen tulkinta siinä missä jehovienkin oppi siitä, ettei Jeesus olisi kaikkivaltias.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin kristikunnassa, mutta ei Raamatussa. Siellä ei puhuta missään, että on kolmiyhteinen jumala. On totta, että kristittyjen opas on Raamattu. Siinä kerrotaan, että Jeesus on esikoinen Jumalan luomista. Milloin esikoinen on yhtä vanha kuin isänsä? Ensin täytyy olla isä, jotta joku voi olla esikoinen. Sen ymmärtää kaikki, jotka käyttävät ajattelukykyään.
        Ainoastaan Jumalasta puhuttaessa, Raamattu käyttää sanaa Kaikkivaltias, ei koskaan Jeesuksesta.
        Jeesus sanoi rukouksessa: "Isä, tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt."Joh. 17:1-3.. Useimmat käännökset käyttävät Isästä ilmausta "ainoa tosi Jumala"
        Voisiko hän olla 'ainoa tosi Jumala, se, joka on yksin totinen Jumala' jos on kaksi muuta hänen kanssaan samanarvoista Jumalaa? Pakanuudesta otettu kolminaisuusoppi ei kelpaa kristityille. Sitä ei kannattanut Jeesus eikä varhaiskristityt. Miksi meidän pitäisi sitä kannattaa?

        ''Siinä kerrotaan, että Jeesus on esikoinen Jumalan luomista. ''

        Raamattu ei missään sano että Jeesus olisi luotu. Päinvastoin, Jeesus esitellään kaiken luojana.

        ''Milloin esikoinen on yhtä vanha kuin isänsä? Ensin täytyy olla isä, jotta joku voi olla esikoinen. Sen ymmärtää kaikki, jotka käyttävät ajattelukykyään.''

        Esikoinen raamatullisessa merkityksessä tarkoittaa usein perijää, häntä joka perii kaiken isänsä omistaman. Jumalan esikoinen ei ole luotu, vaan iankaikkinen Jumalan kanssa.

        ''Voisiko hän olla 'ainoa tosi Jumala, se, joka on yksin totinen Jumala' jos on kaksi muuta hänen kanssaan samanarvoista Jumalaa?''

        On vain yksi Jumala, mutta tällä yhdellä Jumalalla on kolme persoonaa. On loogista että Poika jatkaa Isälleen puhumista hänen synnyttyään tänne ihmisenä.

        ''Pakanuudesta otettu kolminaisuusoppi ei kelpaa kristityille. Sitä ei kannattanut Jeesus eikä varhaiskristityt. Miksi meidän pitäisi sitä kannattaa?''

        Raamattu sanoo Jeesuksen olevan Jumala lihassa. Samalla Raamattu myös vahvistaa Isän ja Pyhän Hengen jumaluuden. Kolminaisuus on ainoa tie ulos tästä.


      • Anonyymi
        asdfman kirjoitti:

        ''Siinä kerrotaan, että Jeesus on esikoinen Jumalan luomista. ''

        Raamattu ei missään sano että Jeesus olisi luotu. Päinvastoin, Jeesus esitellään kaiken luojana.

        ''Milloin esikoinen on yhtä vanha kuin isänsä? Ensin täytyy olla isä, jotta joku voi olla esikoinen. Sen ymmärtää kaikki, jotka käyttävät ajattelukykyään.''

        Esikoinen raamatullisessa merkityksessä tarkoittaa usein perijää, häntä joka perii kaiken isänsä omistaman. Jumalan esikoinen ei ole luotu, vaan iankaikkinen Jumalan kanssa.

        ''Voisiko hän olla 'ainoa tosi Jumala, se, joka on yksin totinen Jumala' jos on kaksi muuta hänen kanssaan samanarvoista Jumalaa?''

        On vain yksi Jumala, mutta tällä yhdellä Jumalalla on kolme persoonaa. On loogista että Poika jatkaa Isälleen puhumista hänen synnyttyään tänne ihmisenä.

        ''Pakanuudesta otettu kolminaisuusoppi ei kelpaa kristityille. Sitä ei kannattanut Jeesus eikä varhaiskristityt. Miksi meidän pitäisi sitä kannattaa?''

        Raamattu sanoo Jeesuksen olevan Jumala lihassa. Samalla Raamattu myös vahvistaa Isän ja Pyhän Hengen jumaluuden. Kolminaisuus on ainoa tie ulos tästä.

        Missä Raamatunpaikassa sanotaan Jeesuksen olevan Jumala lihassa? Tai, missä vahvistetaan oppi pyhän hengen jumaluudesta?


      • Anonyymi
        asdfman kirjoitti:

        ''Siinä kerrotaan, että Jeesus on esikoinen Jumalan luomista. ''

        Raamattu ei missään sano että Jeesus olisi luotu. Päinvastoin, Jeesus esitellään kaiken luojana.

        ''Milloin esikoinen on yhtä vanha kuin isänsä? Ensin täytyy olla isä, jotta joku voi olla esikoinen. Sen ymmärtää kaikki, jotka käyttävät ajattelukykyään.''

        Esikoinen raamatullisessa merkityksessä tarkoittaa usein perijää, häntä joka perii kaiken isänsä omistaman. Jumalan esikoinen ei ole luotu, vaan iankaikkinen Jumalan kanssa.

        ''Voisiko hän olla 'ainoa tosi Jumala, se, joka on yksin totinen Jumala' jos on kaksi muuta hänen kanssaan samanarvoista Jumalaa?''

        On vain yksi Jumala, mutta tällä yhdellä Jumalalla on kolme persoonaa. On loogista että Poika jatkaa Isälleen puhumista hänen synnyttyään tänne ihmisenä.

        ''Pakanuudesta otettu kolminaisuusoppi ei kelpaa kristityille. Sitä ei kannattanut Jeesus eikä varhaiskristityt. Miksi meidän pitäisi sitä kannattaa?''

        Raamattu sanoo Jeesuksen olevan Jumala lihassa. Samalla Raamattu myös vahvistaa Isän ja Pyhän Hengen jumaluuden. Kolminaisuus on ainoa tie ulos tästä.

        Huomaa, ettet ole lukenut Raamattua, vaan uskot vain siihen, mitä kirkossasi opetetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun Pyhä Kolmiyhteinen Jumala ei ole mikään "kannatuskysymys".

        Se on nimenomaan kannatuskysymys, jossa terve ajattelu ja vastapuolen kuuntelu vaihtuu juupas-eipäs -argumentointiin. Raamatunvastainen tulkinta siinä missä jehovienkin oppi siitä, ettei Jeesus olisi kaikkivaltias.

        Jehovan todistajat juuri uskovat, että Jumala on Kaikkivaltias ja että ainoastaan Jumalaa kutsutaan Kaikkivaltiaaksi, ei ketään muuta. Ei Jeesustakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä Raamatunpaikassa sanotaan Jeesuksen olevan Jumala lihassa? Tai, missä vahvistetaan oppi pyhän hengen jumaluudesta?

        Esimerkiksi seuraava kohta vahvistaa että Jeesus on lihaksi tullut Jumala:

        Johannaksen evankeliumi:
        1Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on....

        14Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Tässä kohdassa Jeesus = Sana = Jumala. Ja tämä Sana = Jeesus = Jumala tuli lihaksi jakeen 14 mukaan.

        --------------
        Lisäksi Kolossalaiskirjeen mukaan:

        8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
        9 Sillä _HÄNESSÄ ASUU JUMALUUDEN KOKO TÄYTEYS RUUMIILLISESTI,


        Johanneksen evankeliumissa Tuomas sanoi Jeesusta Jumalakseen ja Herrakseen ja Jeesus hyväksyi tämän palvonnan eikä väittänyt vastaan:

        28Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Mikäli Jeesus ei ole Jumala, niin tämä Tuomaan palvonta olisi ollut vakavaa jumalanpilkkaa. Mutta koska Jeesus on Jumala, niin Jeesus vahvisti sen mitä Tuomas sanoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kristikunnassa, mutta ei Raamatussa. Siellä ei puhuta missään, että on kolmiyhteinen jumala. On totta, että kristittyjen opas on Raamattu. Siinä kerrotaan, että Jeesus on esikoinen Jumalan luomista. Milloin esikoinen on yhtä vanha kuin isänsä? Ensin täytyy olla isä, jotta joku voi olla esikoinen. Sen ymmärtää kaikki, jotka käyttävät ajattelukykyään.
        Ainoastaan Jumalasta puhuttaessa, Raamattu käyttää sanaa Kaikkivaltias, ei koskaan Jeesuksesta.
        Jeesus sanoi rukouksessa: "Isä, tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt."Joh. 17:1-3.. Useimmat käännökset käyttävät Isästä ilmausta "ainoa tosi Jumala"
        Voisiko hän olla 'ainoa tosi Jumala, se, joka on yksin totinen Jumala' jos on kaksi muuta hänen kanssaan samanarvoista Jumalaa? Pakanuudesta otettu kolminaisuusoppi ei kelpaa kristityille. Sitä ei kannattanut Jeesus eikä varhaiskristityt. Miksi meidän pitäisi sitä kannattaa?

        Ainoa tosi Jumala, Isä, mutta ei JHVH. Jeesus on JHVH.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Raamatunpaikassa sanotaan Jeesuksen olevan Jumala lihassa? Tai, missä vahvistetaan oppi pyhän hengen jumaluudesta?

        Hän oli JHVH.
        Miksi valehtelit Pyhälle Hengelle? Et sinä valehdellut ihmiselle vaan Jumalalle.
        Etsi raamatunkohta jos uskallat.


      • Anonyymi
        asdfman kirjoitti:

        Esimerkiksi seuraava kohta vahvistaa että Jeesus on lihaksi tullut Jumala:

        Johannaksen evankeliumi:
        1Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on....

        14Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Tässä kohdassa Jeesus = Sana = Jumala. Ja tämä Sana = Jeesus = Jumala tuli lihaksi jakeen 14 mukaan.

        --------------
        Lisäksi Kolossalaiskirjeen mukaan:

        8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
        9 Sillä _HÄNESSÄ ASUU JUMALUUDEN KOKO TÄYTEYS RUUMIILLISESTI,


        Johanneksen evankeliumissa Tuomas sanoi Jeesusta Jumalakseen ja Herrakseen ja Jeesus hyväksyi tämän palvonnan eikä väittänyt vastaan:

        28Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Mikäli Jeesus ei ole Jumala, niin tämä Tuomaan palvonta olisi ollut vakavaa jumalanpilkkaa. Mutta koska Jeesus on Jumala, niin Jeesus vahvisti sen mitä Tuomas sanoi.

        "Esimerkiksi seuraava kohta vahvistaa että Jeesus on lihaksi tullut Jumala:

        Johannaksen evankeliumi:
        1Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2Hän oli alussa Jumalan tykönä. . . . "

        Jos tarkkoja ollaan niin tuossa puhutaan sanasta, ei Jeesuksesta. Jeesus on tarkoituksella yhdistetty myöhemmin lisättyyn ja muunneltuun hymniin.

        Sana oli jumalan tykönä, joten sana ei voi olla jumala itse.

        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        Voidaan hyvinkin tulkita juuri niin, että jumala loi sanallansa kaiken mitä on, mutta sana ei ole jumala itse.

        Alkukristityt pitivät kovasti aleksandrianjuutalaisen Filonin teksteistä, ja hänen katsotaankin vaikuttaneen vahvasti kristinuskon oppeihin. Hänen juutalaiset toverinsa eivät olleet niistä lainkaan niin innostuneita.
        Teoksessa ON THE CONFUSION OF TONGUES, Filon kuvailee jumalan sanaa näin:
        And even if there be not as yet any one who is worthy to be called a son of God, nevertheless let him labour earnestly to be adorned according to his first-born word, the eldest of his angels, as the great archangel of many names; for he is called, the authority, and the name of God, and the Word, and man according to God's image, and he who sees Israel.

        Miten se sitten menisi suomeksi? Otetaan tuosta keskeltä kuitenkin kohta: hänen esikoisensa: sana, enkeleistä vanhin, monien nimien arkkienkeli, sillä häntä kutsutaan herruudeksi ja jumalan nimeksi, ja Sanaksi ja ihmiseksi jumalan kuvan mukaan ja häneksi joka valvoo Israelia.
        http://www.earlychristianwritings.com/yonge/book15.html

        Kieltämättä on ilmeisesti niin, että Filonin käsitys sanasta on liukuva, enkeli on toisinaan kuin jumala itse, mutta niin se liukuu myös raamatussa ja siksi onkin mielenkiintoista, että jotkut etsivät absoluuttisia tulkintoja selkeästi monitulkintaisista teksteistä.

        Sivustolla http://www.usccb.org/bible/scripture.cfm?bk=John&ch
        myönnetään, että Johanneksen evankeliumin prologi (1:1-18) mitä todennäköisemmin sisältää itsenäisen hymnin, joka on sovitettu evankeliumiin esipuheeksi.
        "The prologue (Jn 1:1–18) apparently contains an independent hymn, subsequently adapted to serve as a preface to the gospel."

        Joh. 1:1 on tulkinnanvarainen ja tulkinta riippuu vahvasti teologiasta. Kun jostain syystä kristityillä on tarve korottaa tehtävässään epäonnistunut hahmo jumalaksi itsekseen, lienee ymmärrettävää, että vaikea heidän raamattua yleensäkään kyseenalaistaa, vaikka siihen olisi kuinka hyvät perusteet. Se tarkoittaisi sitäkin, että he joutuvat pohtimaan oliko koko Jeesusta edes olemassa ja mitä tuohon aikaan tarkoitettiin messiaalla juutalaisuudessa ja olisiko juutalaisten messias edellenekin eri asia kuin kristinuskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kristikunnassa, mutta ei Raamatussa. Siellä ei puhuta missään, että on kolmiyhteinen jumala. On totta, että kristittyjen opas on Raamattu. Siinä kerrotaan, että Jeesus on esikoinen Jumalan luomista. Milloin esikoinen on yhtä vanha kuin isänsä? Ensin täytyy olla isä, jotta joku voi olla esikoinen. Sen ymmärtää kaikki, jotka käyttävät ajattelukykyään.
        Ainoastaan Jumalasta puhuttaessa, Raamattu käyttää sanaa Kaikkivaltias, ei koskaan Jeesuksesta.
        Jeesus sanoi rukouksessa: "Isä, tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt."Joh. 17:1-3.. Useimmat käännökset käyttävät Isästä ilmausta "ainoa tosi Jumala"
        Voisiko hän olla 'ainoa tosi Jumala, se, joka on yksin totinen Jumala' jos on kaksi muuta hänen kanssaan samanarvoista Jumalaa? Pakanuudesta otettu kolminaisuusoppi ei kelpaa kristityille. Sitä ei kannattanut Jeesus eikä varhaiskristityt. Miksi meidän pitäisi sitä kannattaa?

        " .. raamattu käyttää sanaa Kaikkivaltias ," ..-
        Sana Kaikkivaltias on kieliopiltaan Femiini , ja alunperin tarkoittaa lausetta -" Kaiken elävän Äiti ,.."
        ja sana " henki , ..edelleen se sana tuli Ns, Alkukirkon teksteihin noin v, - 350 J,aa .Se käännettiin väärin Kreikan sanasta " ..Energiaie , " -Voima , joka vanhempana sanana on myöskin raamatussa ,
        ..Kirja " ; Karen armstrong , " Jumalan historia , "-
        ja tuo Jumala - asia , Jumalan pojista alkuperäisin teksti käyttää sanaa -" beni Ahlim , .. jumalan , - jumalain Poika ,- pojat , ei Melekh ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolminaisuusopin kannattajat ovat sotkeutuneet omaan pusikkoonsa ja pelkäävät sen ulkopuolista maailmaa. Tiedät oikein hyvin, että kolminaisuus perustuu muutsmiin virheellisesti tulkittuihin raamatunjakeisiin.

        Muun muassa Joh. 1:1 -ilmoitus että Jeesus on Jumala, ainoa jakeen sisältö, on vartiotorniseurallekin niin tärkeä, että se on väärentänyt sen.
        Jumalan epäjumalaksi, pienelle alkukirjaimelle.
        oppinut Barclayn lausunnon että kyseessä on törkeä väärennös, on vartiotonri edelleen väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä.
        (Tarkista halutessasi Turusesta yksityiskohdat)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin , Raamattu riittää kristityille, eikä se opeta kolmiyhteistä jumalaa. Se on pakanuudesta omaksuttu oppi.
        Jos Jeesus rukoili Isäänsä ja kutsui häntä ainoaksi tosi Jumalaksi tai YHDEKSI TOTISEKSI JUMALAKSI. Voisiko hän olla ainoa tosi Jumala, jos olisi olemassa kaksi hänen kanssaan samanarvoista Jumalaa? Käytä ajattelukykyä!
        Jos Jeesus uskoi, että on yksi ainoa Jumala, miksi me uskoisimme toisin.
        Raamatussa käytetään arvonimeä Kaikkivaltias vain Jumalan yhteydessä, ei koskaan Jeesuksesta puhuttaessa.
        Jeesusta kutsutaan esikoiseksi. Eikös Isä ole aina ennemmin ja vanhempi kuin hänen esikoisensa? He eivät ole koskaan myöskään samanarvoisia, saati sama persoona.
        Kolminaisuusoppi on suurin Jumalaa halveksuva opetus.

        Jeesus oli Raamatun filippiläiskirjeen ilmoittamalla tavalla "orjan osassa" samalle ihminen.
        Mutta myös Jumala, esim. Joh. 1:1.

        Mutta Jeesus ei ollut erillinen Jumala, vaan sama Jumala jota hän rukoili.
        Sillä Jumala on yksi.
        Kun Raamattu sanoo että Jeesuksen pää on Jumala, sillä tarkoitetaankin että Jeesuksessa puhuu Jumala. Se on ollut kuulijoilleen järisyttävä asia muuten.


      • Anonyymi

        Amen! Jumalan sanat ovat selkeitä sanoja, eikä Raamattuun saa mitään lisätä eikä ottaa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajat juuri uskovat, että Jumala on Kaikkivaltias ja että ainoastaan Jumalaa kutsutaan Kaikkivaltiaaksi, ei ketään muuta. Ei Jeesustakaan.

        Selvä.
        Omien sanojensa mukaan Jeesus olisi kaikkivaltias, mutta todistajilla Vartiotornin sana painaa tietenkin enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä.
        Omien sanojensa mukaan Jeesus olisi kaikkivaltias, mutta todistajilla Vartiotornin sana painaa tietenkin enemmän.

        Omien sanojensa mukaan Jeesukselle on annettu kaikki valta. Se on eri asia kuin omistaa tuo valta ikuisuudesta asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omien sanojensa mukaan Jeesukselle on annettu kaikki valta. Se on eri asia kuin omistaa tuo valta ikuisuudesta asti.

        Entä nyt? Tällä hetkellä Jeesus on kaikkivaltias. Kolminaisuus, milloin hän on kaikkivaltiuden saanut jne. ei liity asiaan mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä nyt? Tällä hetkellä Jeesus on kaikkivaltias. Kolminaisuus, milloin hän on kaikkivaltiuden saanut jne. ei liity asiaan mitenkään.

        Jeesus käyttää kaikkea valtaa, mutta ei Isän suhteen:

        1. Kor. 15:27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.

        Kysymys siitä, milloin Jeesus on valtansa saanut, liittyy suoraan kolminaisuuteen. Jos Jeesukselle on annettu kaikki valta (kuten hän itse sanoo), hän ei ole ollut ikuisesti kaikkivaltias, jolloin Athanasiuksen uskontunnustuksen väite "yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa" on väärä.


    • Anonyymi

      Anonyymi Eilen 21:21

      " Jeesus rukoili Isäänsä "
      -Ja sen havainnoijat oppivat.

      " kutsui häntä ainoaksi tosi Jumalaksi tai YHDEKSI TOTISEKSI JUMALAKSI."
      -1 Korintt. 8:4 " tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa"
      -Mutta nyt on: Vartiotorni on väärentänyt Joh. 1:1 -Jumalan epäjumalaksi.

      "Jeesusta kutsutaan esikoiseksi. Eikös Isä ole aina ennemmin ja vanhempi kuin hänen esikoisensa? He eivät ole koskaan myöskään samanarvoisia, saati sama persoona."

      -Jeesus on esikoinen monessa mielessä "...että hän olisi kaikessa ensimmäinen" (Kol
      luotujen 1:18).
      Hän oli ylösnousemuksen esikoinen (Ap 26:23; 1 Kor 15:20,23)
      ja esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa (Kol 1:15).
      Jaak 1:18 antaa vastauksen siihen, kuka/ketkä ovat luotujen esikoiset: "hän synnytti meidät totuuden sanalla ollaksemme hänen luotujensa esikoiset."
      Tämän mukaan Jeesus ei voi olla luotu, koska muutenhan hän olisi ollut luotujen esikoinen. Nyt tämä luotujen esikoisuus annetaankin Jeesukseen uskoville, joista Jaakob kirjoittaa. Jeesus oli siis esikoinen ennen mitään, mikä oli luotu.

      Room 9:5 "Kristus...hän joka on yli kaiken, Jumala". Edellä Paavali oli kertonut Kristuksen lihan puolesta olevan israelilaisista, minkä luonnolliseksi jatkoksi hän antaa selkeän ilmoituksen myös hänen jumaluudestaan. Kukaan ei saanut jäädä epävarmaksi
      kummastakaan totuudesta.

      2 Kor 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa". Tehtävään kelpasi vain Jumala.

      Jes 45:15 "Totisesti sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja." (Heprean tekstissä lukee tietysti Vapahtajan kohdalla "Jeshua" eli Jeesus.)

      Kol 2:9 "Hänessä (Kristuksessa) asuu jumalisuuden koko täyteys ruumiillisesti"

      • Anonyymi

        Sananlaskut 8: 22: sta eteenpäin kerrotaan Jeesuksesta. 22: "Jehova valmitsi minut ensimmäisenä työnään, varhaisimpana muinaisista saavutuksistaan. 23: Kaukaisessa menneisyydessä minut asetettiin omalle paikalleni, alussa, ennenkuin maata olikaan. 24: Minut synnytettiin, kun ei ollut syviä vesiä, kun ei ollut vettä pulppuavia lähteitä. 25: Ennenkuin vuoret asetettiin paikoilleen, ennen kukkuloita minut synnytettiin....30: silloin minä olin hänen vierellään, taitavana työntekijänä (mestarityöntekijänä). Minuun hän oli erityisen kiintynyt päivästä päivään ja minä iloitsin hänen edessään koko ajan."
        Matt 11:25: "Siihen aikaan Jeesus sanoi vastaukseksi: "Minä ylistän sinua julkisesti, Isä, taivaan ja maan Herra, sillä olet kätkenyt nämä viisailta ja älykkäiltä ja olet ilmaissut ne lapsille." Jeesus kutsui Isäänsä taivaan ja maan Luojana ja omistajana ja Herrana. Jeesus oli Mestarityöntekijänä Isänsä rinnalla luodessaan kaikkeutta. Kun Jumala loi esimerkiksi ihmisen, hän sanoi: "Tehkäämme........ Hän puhui siinä Mestarityöntekijälle. Nimi Jeesus annettiin vasta, kun hän syntyi ihmiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananlaskut 8: 22: sta eteenpäin kerrotaan Jeesuksesta. 22: "Jehova valmitsi minut ensimmäisenä työnään, varhaisimpana muinaisista saavutuksistaan. 23: Kaukaisessa menneisyydessä minut asetettiin omalle paikalleni, alussa, ennenkuin maata olikaan. 24: Minut synnytettiin, kun ei ollut syviä vesiä, kun ei ollut vettä pulppuavia lähteitä. 25: Ennenkuin vuoret asetettiin paikoilleen, ennen kukkuloita minut synnytettiin....30: silloin minä olin hänen vierellään, taitavana työntekijänä (mestarityöntekijänä). Minuun hän oli erityisen kiintynyt päivästä päivään ja minä iloitsin hänen edessään koko ajan."
        Matt 11:25: "Siihen aikaan Jeesus sanoi vastaukseksi: "Minä ylistän sinua julkisesti, Isä, taivaan ja maan Herra, sillä olet kätkenyt nämä viisailta ja älykkäiltä ja olet ilmaissut ne lapsille." Jeesus kutsui Isäänsä taivaan ja maan Luojana ja omistajana ja Herrana. Jeesus oli Mestarityöntekijänä Isänsä rinnalla luodessaan kaikkeutta. Kun Jumala loi esimerkiksi ihmisen, hän sanoi: "Tehkäämme........ Hän puhui siinä Mestarityöntekijälle. Nimi Jeesus annettiin vasta, kun hän syntyi ihmiseksi.

        Sananlaskut 8:22 oikea käännös on: "Jumala synnytti minut ..."
        "valmisti" on käännösvirhe
        -Katso: Kaarlo Syvännön kirjanen "Vanhan testamentin käännösvirheitä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananlaskut 8:22 oikea käännös on: "Jumala synnytti minut ..."
        "valmisti" on käännösvirhe
        -Katso: Kaarlo Syvännön kirjanen "Vanhan testamentin käännösvirheitä"

        Sananlaskut 8: 22 Vanhan suomalaisen käännöksen (Biblia) mukaan: "Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä." Kirkkoraamattuun tämä on käännetty virheellisesti: "Herra loi minut töittensä esikoiseksi,
        ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua."
        Heprealaisessa alkutekstissä ei ole luoda-sanaa lainkaan. Englantilainen King James kääntää tämän alkutekstin mukaisesti: "The Lord possessed me in the beginning".
        Oikea suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananlaskut 8:22 oikea käännös on: "Jumala synnytti minut ..."
        "valmisti" on käännösvirhe
        -Katso: Kaarlo Syvännön kirjanen "Vanhan testamentin käännösvirheitä"

        Sanat synnytti ja valmisti, odoittavat sen, että täytyi olla joku, joka synnytti tai valmisti.Näin on, uskotpa kumpaa tahansa käännöstä.


      • Anonyymi

        Raamattu osoittaa selvästi, että Jumala lähetti Poikansa maan päälle kertomaan Isästään ja hänen tahdostaan.
        Ja toinen oli lunastusjärjestelyn valmistaminen. Aadam lankesi syntiin ollessaan täydellinen ihminen ja lunnaiksi tarvittiin toinen täydellinen ihminen. Synnin vuoksi Aadam menetti täydellisyyden itseltään ja lapsiltaan. Room. 5:12, 18. Tarvittiin siksi Aadamin tarkka vastine. Jeesus oli sellainen. Psalmit 49: 7: " ei yksikään voi mitenkään lunastaa edes veljeä, eikä antaa hänestä lunnaita Jumalalle." Epätäydellinen ihminen ei kelpaisi siihen. 1.Kor.15: "Ensimmäisestä ihmisestä Aadamista tuli elävä sielu. Viimeisestä Aadamista tuli elämää antava henki." Siksi Jeesus antoi vastaavat lunnaat siitä, minkä Aadam menetti. Aadam menetti jälkeläisineen täydellisen elämän maan päälle ja Jeesus osti sen takaisin.
        Jeesusta kutsuttiin Sanaksi, koska hän oli Jumalan sanansaattaja.
        Itse Kaikkivaltias Jumala ei tullut maan päälle, hän pysyi taivaassa ja herätti Jeesuksen kuolleista. Hänen luokseen Jeesus palasi ja esitti lunnaiden arvon Isälleen, lähettäjälleen.
        Tällaisia asioita Raamattu kertoo, ei mitään salaperäisiä Jumalan tulemisia maan päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanat synnytti ja valmisti, odoittavat sen, että täytyi olla joku, joka synnytti tai valmisti.Näin on, uskotpa kumpaa tahansa käännöstä.

        "Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."

        Joh. 1:1 Jeesus oli Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu osoittaa selvästi, että Jumala lähetti Poikansa maan päälle kertomaan Isästään ja hänen tahdostaan.
        Ja toinen oli lunastusjärjestelyn valmistaminen. Aadam lankesi syntiin ollessaan täydellinen ihminen ja lunnaiksi tarvittiin toinen täydellinen ihminen. Synnin vuoksi Aadam menetti täydellisyyden itseltään ja lapsiltaan. Room. 5:12, 18. Tarvittiin siksi Aadamin tarkka vastine. Jeesus oli sellainen. Psalmit 49: 7: " ei yksikään voi mitenkään lunastaa edes veljeä, eikä antaa hänestä lunnaita Jumalalle." Epätäydellinen ihminen ei kelpaisi siihen. 1.Kor.15: "Ensimmäisestä ihmisestä Aadamista tuli elävä sielu. Viimeisestä Aadamista tuli elämää antava henki." Siksi Jeesus antoi vastaavat lunnaat siitä, minkä Aadam menetti. Aadam menetti jälkeläisineen täydellisen elämän maan päälle ja Jeesus osti sen takaisin.
        Jeesusta kutsuttiin Sanaksi, koska hän oli Jumalan sanansaattaja.
        Itse Kaikkivaltias Jumala ei tullut maan päälle, hän pysyi taivaassa ja herätti Jeesuksen kuolleista. Hänen luokseen Jeesus palasi ja esitti lunnaiden arvon Isälleen, lähettäjälleen.
        Tällaisia asioita Raamattu kertoo, ei mitään salaperäisiä Jumalan tulemisia maan päälle.

        Synnin vuoksi Aadam menetti täydellisyyden itseltään ja lapsiltaan. Room. 5:12, 18.

        Ei Room 15 luku kerro kenestäkään Aadamista, vartiotornisi valehtelee taas.
        Nuo jakeet mainitsevat Esaiaksen ja Kristuksen.

        1 Kor. 15 varoittaa lahkosta: 15:33 Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee."
        Olen kuullut, että lahkossa ovat pedofiilit siunatut ja rivijäsenet senkuin mököttävät toisilleen.

        "Jeesusta kutsuttiin Sanaksi, koska hän oli Jumalan sanansaattaja.
        Jumalan sanansaattaja on enkeli. (katsopa vaikka jouluevankeliumista)

        Mutta valtakunnasalilaitoksella (lahkolaiset eivät saa sanoa sitä kirkoksi) Jeesusta on sanottava enkeli Mikaeliksi.
        (perusteet ovat vain vartiotornissa. Tällaisia asioita on vartiotorniuskonnossa paljon. Jerusalemin tuhoamisvuodella on vartiotorniuskonnossa pyhä merkitys, ja se on vartiotornissa 607 eaa, historioitsijat, arkeologit ja Raamatun tutkijatkin tietävät tutkimustuloksistaan, että tuhoutuminen oli 30 v myöhemmin)


    • Anonyymi

      Lue 4 Evankeliumia, Kuuntele ja Tottele parhaasi mukaan kaikkea mitä JEESUS Sanoi ollaksesi Kristitty = Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi! mm:

      "Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni. Luukas 14:33.

      "Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele. Luukas 12:33.

      "Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Matteus 6:24. *jotkut käännökset käyttävät sanaa "rahaa" "mammonan" kohdalla.

      "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Markus 16:15.

      Kenenkään ei tarvitse eikä pidä työskennellä rahan tai katoavaisen ruuan eteen, vaan Jumalalle. Jumala huolehtii jokaisen tarpeista, jotka Hänelle työskentelee. Tällä tavalla voimme myös selvitä pedon merkki ja suuren ahdistuksen ajat. Tätä kutsutaan "Elää Uskosta".

      ÄLÄ koskaan ota pedon merkkiä! Lue Ilmestyskirja 13 ja varmuuden vuoksi Ilmestyskirja 22

      Dokumentti aiheeseen liittyen, Englanniksi: https://www.youtube.com/watch?v=B_foDpYGVJc

      Kaikki ilmaisia ja erittäin hyödyllisiä resursseja:

      truthseeking.co.uk / katso ainakin "freesources" ja "articles".

      Youtube soittolista, Jeesuksen Opetuksiin liittyen: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3gulrFr5tELMJUP7n_2H3mS

      Miten saada voitto seksuaalisesta synnistä: https://www.youtube.com/watch?v=1c-Km32ZpEQ

      Teot Armo Harmonia 3 osainen soittolista: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3jM6iESK-IKSBkNwhtWudKY

      Pyydän että jaat tätä jokaiselle mahdollisesti kiinnostuneelle jokapuolella, Kiitos! Rakkautta ja Rauhaa

      JUMALA Todella RAKASTAA meitä ja Tahtoo Pelastaa meidät kaikki !

      • Noi opetukset kuuluvat Kuningaskunnan Evankeliumiin, joka jäi väliaikaisesti tauolle Jeesuksen ristiinnaulitsemisen jälkeen.

        Tässä Jumalan armon dispensaatiossa ajassa meidän tulee mennä paavalilaisen Armon Evankeliumin mukaisesti, jossa pelastutaan yksin armosta ilman omia tekoja.

        Kuningaskunnan evankeliumissa (joka ei ole nyt väliaikaisesti voimassa) ihmiseltä vaaditaan tekoja pelastumisessa.


      • Anonyymi
        asdfman kirjoitti:

        Noi opetukset kuuluvat Kuningaskunnan Evankeliumiin, joka jäi väliaikaisesti tauolle Jeesuksen ristiinnaulitsemisen jälkeen.

        Tässä Jumalan armon dispensaatiossa ajassa meidän tulee mennä paavalilaisen Armon Evankeliumin mukaisesti, jossa pelastutaan yksin armosta ilman omia tekoja.

        Kuningaskunnan evankeliumissa (joka ei ole nyt väliaikaisesti voimassa) ihmiseltä vaaditaan tekoja pelastumisessa.

        Tuo sananlaskujen 8 ; 22 ei kerro jeshuasta , vaan alkup, Heprealainen kertomus kertoo Jahven tyttärestä Sofiasta , joka eksyi Se'kinavalona tähän maailmaan , -
        Netissä on juuri haastatteluja Helsingin yliopiston Teologianlaitoksen Assyriantutkijoiden tuloksista , -
        Siellä sanotaan esim, että käsitys mm, avioliitosta on raamatussa monimutkainen , ja sopii vain kunkin ajanjakson kapeaan aikaan , Tämä s, länsimainen aviokäsitys syntyi ranskassa vasta noin - 600 uotta sitten ,


      • Anonyymi

        "Kenenkään ei tarvitse eikä pidä työskennellä rahan tai katoavaisen ruuan eteen, vaan Jumalalle. Jumala huolehtii jokaisen tarpeista, jotka Hänelle työskentelee. Tällä tavalla voimme myös selvitä pedon merkki ja suuren ahdistuksen ajat. Tätä kutsutaan "Elää Uskosta".

        - Vanhurskas on elävä Uskosta.
        Tämän voi tulkita niinkin että Uskonsa tähden vanhurskas saa elää.
        Ihminen saa uskoessaan Jeesuksen ristintyöhön lahjavanhurskauden, siis ilmaiseksi lahjana ilman omia töitä.
        Uskonsa kautta, Armosta ihminen on vanhurskas ja uskonsa tähden hän saa myös elää ikuisesti taivaassa.

        Olen paininut noitten Mestarin opetusten kanssa ja onhan niin ettei niitä kukaan ihminen pysty täyttämään, Oliko Jeesuksen tarkoituskin juuri saada ihmiset ymmärtämään oma toivottomuutensa ja turvaavan sitten Hänen antamaansa uhriin...
        Minusta se käärmejuttu ja vertaus käärmeestä tikunnokasta ja sitä katsomalla paranemisesta on hyvin selventävä.

        Toki meidän kannattaa lukea Jeesuksen sanoja viisastuaksemme, mutta jos yrittää suorittamalla pelastua hajoaa.
        Ettet vain olisi kuunnellut tubesta "The voice of desert" kanavaa?
        Itseäni ahdisti,mm. Robert Breakerin kanava suhteutti ja toi levon.

        _


    • Anonyymi

      Psalmi 89:7,8: "...kuka Jumalan poikain joukossa on niinkuin Herra? Hän on Jumala..." Jeesus, josta käytetään nimeä "Herra", luettiin tässä Jumalan poikain joukkoon, mutta kukaan siinä joukossa ei ole hänen vertaisensa, sillä hän on Jumala. Myös esim. Heb 1:4-14 antaa Jeesukselle aivan erilaisen aseman verrattuna enkeleihin, tai mihinkään muuhun.

      Jaak 1:18 antaa vastauksen siihen, kuka/ketkä ovat luotujen esikoiset: "hän synnytti meidät totuuden sanalla ollaksemme hänen luotujensa esikoiset." Tämän mukaan Jeesus ei voi olla luotu, koska muutenhan hän olisi ollut luotujen esikoinen. Nyt tämä luotujen esikoisuus annetaankin Jeesukseen uskoville, joista Jaakob kirjoittaa. Jeesus oli siis esikoinen ennen mitään, mikä oli luotu.

      Snl 8:22 Englantilainen King James kääntää tämän alkutekstin mukaisesti: "The Lord possessed me in the beginning".
      Oikea suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."
      Raamatusta ei löydy mitään mainintaa Jeesuksen luomisesta, sen sijaan syntymisestä puhutaan useissa kohdissa: Ps 2:7

      Ap 13:33; Heb 1:5 ja 5:5 lainaavat Isä Jumalan sanoja:"Sinä olet minun
      poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin". Kaikkivaltias Jumala synnytti Pojan
      itsestään, omasta olemuksestaan. Mielenkiintoinen yksityiskohta on sekin, että
      "Kaikkivaltias Jumala", jonka käännämme suomeksi heprealaisesta nimestä "El
      Shaddai", merkitsee alkukielessä sananmukaisesti käännettynä "Jumalaa, jolla
      on äidin rinnat". "Kaikkivaltias" ei ole heprean tuntijoiden mukaan oikea eikä
      onnistunut käännös, vaan oikeampi olisi "Kaikkiriittävä". Jumala siis synnytti
      Pojan itsestään, jolloin Poika on osa hänen iankaikkista itseään ja olemustaan,
      tavallaan Jumalan "osa". Vasta myöhemmin alkoi luomistyö, jossa heitä
      molempia tarvittiin

      Kun ymmärrämme oikein Jumalan kolminaisuuden, meidän on helppo ymmärtää myös 1 Kor 15:27,28: Jumala on alistanut kaiken Jeesuksen jalkojen alle. Kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin Poikakin alistetaan jälleen Jumalan valtaan, että "Jumala olisi kaikki kaikissa"; että Isä, Poika ja Pyhä Henki olisivat kaikki toisissaan (Isä Pojassa ja Hengessä, Poika Isässä ja Hengessä, Henki Isässä ja Pojassa).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe