Kristinusko aina aikaansa edellä

Anonyymi

Siinä missä kiivaimmat uskonnon vastustajat saastuttavat ilmaa ja lisäävät hiilidioksidipäästöjä polttelemalla paitsi sätkiään, myös upeita ja hienoja puukirkkojamme, on kristinusko alusta saakka ollut erittäin ilmastomyönteinen.

Nimittäin. Siinä missä kaikenlaiset härkisvalmisteet on vasta nykyisellään keksitty maallisen tieteen toimesta, on kristinuskon perusaterialla, eli ehtoollisella jo vuosisatoja nautittu vain kasvisperäisiä lihan ja muiden eläinperäisten ravintoaineiden korvikkeita.

Tässä näemme jålleen todisteen kristittyjen Jumalan kaukonäköisyydestä. Hän tiesi ilmastokriisin olevan tulossa jo tuhansia vuosia ennen sen puhkeamista ja asetti uskonsa rituaalit mahdollisimman ympäristöystävällisiksi.

Milloin jumalattomat pystyvät samaan?

12

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus väki saisi jäädä syömään sitä mannaa omille alueilleen, se on ilmastoteko.

    • Anonyymi

      ”Milloin jumalattomat pystyvät samaan?”

      Me uskonnottomat pistämme paremmaksi: olemme jättäneet rituaalit kokonaan pois.

      • Anonyymi

        No niin, ymmärrän tämän näin autoistumisen aikana, että tuo saattaa olla ilmastoteko tuokin.

        Korostaisin kuitenkin, että vuosisatojen ajan krstinusko on myös noudattanut nykyaikaisia terveellisen liikunnan suosituksia: vähintään puoli tuntia viikossa, joka helposti karttuukin jos kävelee pikkasen matkaa sen lähipubin ohi sinne kirkkoon saakka, ja oikein hyvinkin, jos soutaa kirkkovenheellä hieman kauempaa.

        Onpa se vain mukava syödä hyvällä omalatunnolla sunnuntain riisipuuro kirkkomatkalta palattua kun tietää polttanneensa jo tarvittavan määrän kaloreita sekä vilkastuttaneensa aineenvaihduntaansa liikunnalla.

        Terve sielu terveessä ruumiissa. Ruumis on Herran Temppeli numero yksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, ymmärrän tämän näin autoistumisen aikana, että tuo saattaa olla ilmastoteko tuokin.

        Korostaisin kuitenkin, että vuosisatojen ajan krstinusko on myös noudattanut nykyaikaisia terveellisen liikunnan suosituksia: vähintään puoli tuntia viikossa, joka helposti karttuukin jos kävelee pikkasen matkaa sen lähipubin ohi sinne kirkkoon saakka, ja oikein hyvinkin, jos soutaa kirkkovenheellä hieman kauempaa.

        Onpa se vain mukava syödä hyvällä omalatunnolla sunnuntain riisipuuro kirkkomatkalta palattua kun tietää polttanneensa jo tarvittavan määrän kaloreita sekä vilkastuttaneensa aineenvaihduntaansa liikunnalla.

        Terve sielu terveessä ruumiissa. Ruumis on Herran Temppeli numero yksi!

        G4G on näköjään jälleen hurahtanut jeesushömppäänsä. Joko löysit ne todisteet mielikuvituspaavalistasi? :D


    • Anonyymi

      Kapitalismi on kuilun partaalla, mutta kommunismi on aina askelen edellä - totesi puoluekaaderi vähän ennen kuin pääsi pikaiselle yllätysmatkalle ihailemaan Siperian villin kaunista luontoa.

    • Kyllä, Raamatussahan kerrotaan Einsteinin teoriat ja Newtonin painovoimalaki. Kuu kiertää maata ja maa aurinkoa.

      Selvää kuin pläkki. Olihan siellä pörssiin sopivia neuvoja kuten joka 7 vuosi tulee huono satovuosi koska Niili tulvii vai oliko toisinpäin?

      Kun korjaan kännykän niin katson korjausohjeet aina Raamatusta.

    • Varhaiset kristityt oli siinäkin ekoloogisia ja ekonoomisia, kun ottivat ihanteekseen olla mahdollsimman rumia, täinen ja haiseva, sillä olihan Jeesus "rumin kaikista", kuten joku kirkkoisä totesi.

      Vettä säästyi!

    • Ylikansoitus on suurimpia ekologisia ongelmia. Koska kristinusko on niin ekologista, Raamatussa neuvotaan pappeja abortoimaan naisia. 4. Moos. 5:11-31.

    • Anonyymi

      Eikös tuhlaajapojan paluuta juhlittu teurastamalla syöttövasikka, joka sitten syötiin? Tuli vaan mieleen ettei palkkiä kasviksia syöty.

      • Anonyymi

        Siinä oli kyse juutalaisuudesta. Kristillisyys on sen nykyaikaisempi muoto ja kaikkein pisimmälle kehittynyt on tietenkin luterilaisuus.

        Myös hellarilaisuus, lestadiolaisuus, mormonilaisuus ja körttiläisyys ovat hyvin kehittyneitä.

        Juutalaisuudesta yleensä juurensa juontava ateismi taas ei ole vielä edes löytänyt Jumalaa. Sitä odotellessa käännytämme heitä parhaamme mukaan, vaikka he vaikuttavatkin olevan aivan erityisen itsepäisiä ja siten aika hankalia käännyttää. Aivan kuin he eivät ollenkaan ymmärtäisi millainen riemu ja ilo Herran löytämisestä ihmiselle seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä oli kyse juutalaisuudesta. Kristillisyys on sen nykyaikaisempi muoto ja kaikkein pisimmälle kehittynyt on tietenkin luterilaisuus.

        Myös hellarilaisuus, lestadiolaisuus, mormonilaisuus ja körttiläisyys ovat hyvin kehittyneitä.

        Juutalaisuudesta yleensä juurensa juontava ateismi taas ei ole vielä edes löytänyt Jumalaa. Sitä odotellessa käännytämme heitä parhaamme mukaan, vaikka he vaikuttavatkin olevan aivan erityisen itsepäisiä ja siten aika hankalia käännyttää. Aivan kuin he eivät ollenkaan ymmärtäisi millainen riemu ja ilo Herran löytämisestä ihmiselle seuraa.

        Joko löysit ne todisteet mielikuvituspaavalistasi G4G? :D


    • Uskovaisten ihraperseitä ei ole rakennettu pyhällä hengellä. Siinä bodibildingissä on tarvittu läskiä ja lotinaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe