Hammaslääkäri paikkasi poskihampaani alhaalta oikealta, käytti reilusti puudutetta, Viikkoa myöhemmin suu ei enää avautunut. Tuntui ja tuntuu yhä kuin leukanivel oikealta puolelta olisi totaalisen jumissa, jäykistynyt ja ruosteessa. Syöminen on tosi hankalaa, kun ruoka ei mahdu suuhun ja jos mahtuukin, niin pureminen sattuu.
Erikoishammaslääkäri sanoi, että kyseessä on trismus, leukalukko, jonka johtuu siitä, että puudutuspiikki on raapaissut poskessa verisuonen rikki ja purentalihasten väliin on tihkunut verta. Paranee kuulemma ajan kanssa itsestään eikä asialle mitään voi tehdä.
Kuulostaako tutulta? Onko kukaan kokenut saman ja osaako kukaan kertoa, kauanko tämä kestää? Kertakaikkisen hirvittävä vaiva... :-(
Trismus eli leukalukko - kauanko kestää
4
1866
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla kesti viisipäivää
- Anonyymi
.......
- Anonyymi
Sama vika, täsmälleen samanlainen hoitotapahtumakin ja ongelma tuli viikon kuluttua toimenpiteestä. Nyt viisi päivää ollut leuka lukossa ja odottelen, että helpottaisi, mutta ei…
- Anonyymi
Googlettamalla 'trismus' löytyy arvio parin viikon kestosta, siis jos kyse on tuollaisesta hammaslääkärin toimien aiheuttamasta komplikaatiosta. Oireen mahdollisia aiheuttajia on paljonkin Minun vointiani helpotti Burana ja edes pääsin pillin kanssa juomisesta siirtymään lättyihin. Akuutin vaiheen mentyä ohi on mahdollista tehdä venytyshoitoja ja käyttää fysioterapeutinkin palveluita.
Olen samaa mieltä siitä, että todella ikävä vaiva.
En tiedä, menisikö potilasvahingoksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1646548
- 531923
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441691- 541142
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3371085Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se501044Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13990Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79918Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897