Eriseuraisuus

Anonyymi

Eriseurat ovat suurin kirkkokunta.
Eriseuraisuus ajaa kohti antikristuksen valtaa ja kirkkoa. Se toimii.

Vain eklesiaan kuuluvat eli uloskutsutut viisaat neitsyet pelastuvat jos uskoo edes Raamattuun.
Eklesiaan kuuluvat ovat tehneet parannuksen sillä nöyrille Herra antaa armon.

22

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa se lähti siittä rupesivat erkaantumaan jo vakiintuneesta kansankirkostamme silloin joskus 1800-luvun lopulla ja 1900-luvun alkupuolella - ja senkin jälkeen.

      • Anonyymi

        Kuinka moneksi suuntauseksi kansankirkko on jakautunut?
        5 eri lestadiolaisuutta 5 eri herätysliikettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka moneksi suuntauseksi kansankirkko on jakautunut?
        5 eri lestadiolaisuutta 5 eri herätysliikettä.

        Mutta kyllä sentään siinä pitäisi olla rajaa, kun toiset niin pitkälle menevät että seurakunnasta eroavat.

        Eiväthän nuo eroa seurakunnasta sentään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kyllä sentään siinä pitäisi olla rajaa, kun toiset niin pitkälle menevät että seurakunnasta eroavat.

        Eiväthän nuo eroa seurakunnasta sentään !

        Harhaoppisia karta tarkoittaa että eroaa seurakunnasta (Raamatun neuvo).
        Minkään seurakunnan jäsenyys ei pelasta vaan eklesiaan kuuluminen.
        Tulkintani mukaan vain eklesiaan kuuluvat ylöstemmataan.


    • Anonyymi

      Nyt äkkiä perustamaan uusi seurakunta joka on epäeriseurainen.

      Eli vaikka samanseuraiset.fi

      Se on hyvä alku hajaantuneisuutta vastaan.

      Ja jos samanseuraisten joukosta myöhemmin löytyy eriseuraisuutta ne voi ajaa ulos pilaamasta samanseuralaisten oloa.

      Perustakoot vaikka oman seuransa samanmielistensä kesken.

    • Nyt tuli aloitus väärälle osastolle. Tuli esiin tiistaitrolli. Varokaa. Se upp. Aloittajan Jumala on kuollut. Millä paikkakunnalla Eriseura ry. rf. Suomi-Finland toimii? Kuka on puheenjohtaja? En tiedä. Minun Jumalani tekee ihmeitä: pelastaa, parantaa kastaa PH:llä. Onko aloittaja ollut koskaan metsätöissä? Olet itse peräti epäuskoinen. Uudistu tänään. Varokaa tämänkaltaisia ,joutavia aloituksia.

      • Anonyymi

        Vain eklesiaan kuuluvat ylöstemmataan ja se tarkoittaa uloskutsuttujen joukkoa.
        Et kai halua kasvaa uskossasi rikkaviljan kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain eklesiaan kuuluvat ylöstemmataan ja se tarkoittaa uloskutsuttujen joukkoa.
        Et kai halua kasvaa uskossasi rikkaviljan kanssa?

        Uskotko oikeasti noin ?

        Älä hyvä ihminen ala Jumalaksi päättämään sitä, että mikä vaikuttaa siihen, että kuka temmataan ja kuka taas ei !

        Ei se pelkästään ketään pelasta, jos ymmärtää ekklesia asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain eklesiaan kuuluvat ylöstemmataan ja se tarkoittaa uloskutsuttujen joukkoa.
        Et kai halua kasvaa uskossasi rikkaviljan kanssa?

        Niin ja väitteesi on yhtä järjetön kuin tämän yhden, joka taas sanoo sapatinvieton olevan ratkaiseva tekijä.


    • Anonyymi

      Uskotko seurakunnissa tapahtuvaan uskonpuhdistukseen?
      Missä on vastuunkantajat?

      • Anonyymi

        Ei ole näyttöä uskonpuhdistuksesta ainakaan vielä. Naiset vaan häärivät pastoreina Raamatun vastaisesti. Homo ja lesboliitot ovat laajalti hyväksyttäviä, samoin kuin abortitkin. Suuri osa arkipäiväistää Jumalan antaman sapatin, ja vielä julistavatkin, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole näyttöä uskonpuhdistuksesta ainakaan vielä. Naiset vaan häärivät pastoreina Raamatun vastaisesti. Homo ja lesboliitot ovat laajalti hyväksyttäviä, samoin kuin abortitkin. Suuri osa arkipäiväistää Jumalan antaman sapatin, ja vielä julistavatkin, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

        1234567---

        Todella hyvä mielipide.


    • Anonyymi

      Kerro aloittaja, kysyykö Herra sinulta kaksi vuotta ennen kuolemaasi mihin seurakuntaan kuulut. Kerro aivan rehellisesti. Taas vakiokysymys, todella epäuskoinen on tämä kansa. Tiedä aloittaja: pelleilysi hengellisillä asioilla voi loppua piankin. Myös halutaan trollata. On se vaan kumma,kun suomalaisten kalloon asia ei mene.

      Ef. 4 alkujakeet.

      Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste.

      Joka osaa lukea, tajuaa kyllä asian.

      • Anonyymi

        Siis mikä onkaan se Yksi kaste ?

        Sekään ei ole mikään selvyys nykyään uskoville !

        Erittäin monella on oikeasti kaksi kastetta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mikä onkaan se Yksi kaste ?

        Sekään ei ole mikään selvyys nykyään uskoville !

        Erittäin monella on oikeasti kaksi kastetta !

        Et näytä tuntevan raamattua. Itse luen raamattua kolmella kielellä. Olen riviuskova. Missä tämä kansa elää? Vuodesta v. 1642 on raamattu ollut suomen kielellä. Todella monella on vintti pimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näytä tuntevan raamattua. Itse luen raamattua kolmella kielellä. Olen riviuskova. Missä tämä kansa elää? Vuodesta v. 1642 on raamattu ollut suomen kielellä. Todella monella on vintti pimeä.

        Eihän srk:n jäsenkirja ja pelkkä kaste pelasta.
        Opitkaan eivät pelasta.
        Joku tyhmä neitsyt uskoo vastoin Raamattua.

        Apostolitkaan ja ristin ryöväri eivät olleet minkään seurakunnan jäseniä.

        Pelastuneet ovat vain yksi ja sama joukko Taivaallinen Seurakunta, pelastuneiden joukko.
        Kaikkea muuta sitä kuvittellaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näytä tuntevan raamattua. Itse luen raamattua kolmella kielellä. Olen riviuskova. Missä tämä kansa elää? Vuodesta v. 1642 on raamattu ollut suomen kielellä. Todella monella on vintti pimeä.

        Nykyään on vallalla oikeasti kahden kasteen opetus !

        Eli on Pyhän Hengen kaste, jonka suorittaa uudestisyntyvälle Kristus !

        Sitten on sen päälle vielä toinen kaste, eli vesikaste !

        Joten mikä onkaan se Yksi kaste ?

        Ja kumpikohan meistä on tähän asiaan paremmin siis perehtynyt.

        Paavali nimittäin sanoo näin vesikasteesta ja siitä, mihin Herra häntä kehoitti ja ohjeisti:

        1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Tässä vielä lisää painoarvoa edelliselle:

        14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,

        Jos uudessa liitossa siis tarvittaisiin yhä tuo vanhan liiton aikuinen vesikaste, niin miksi ei siis pakanoiden apostoli Paavali kastanut kuin nuo pari, ja miksi hän jopa kiitti Jumalaa siitä että ei ole kastanut muita ?

        Eikö hänen apostolina tullutkaan olla kaikessa esimerkillinen teoissa ja toiminnassa ?

        Fil. 3:17 Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.

        Siis kerrotko nyt sitten minulle, että mikä on se YKSI kaste, joka pelastukseen tarvitaan ???


    • Anonyymi

      Jo körttipapit sanovat. Ja aina ovat sanoneet. Tämä kohta ei selityksiä tarvitse. Minulle Ef. 4 alku on selvää selvempi. Jumalan Sana riittää minulle. Me emme elä savussa...

      • Anonyymi

        Samoin varmaan sanoivat myös katolilaiset papit !

        Ja sittemmin lutherilaiset papit !

        Kun puolustelivat omaa Raamatun opetuksen vastaista lapsikastetta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Norjalainen homomies Olseni toi helluntailiikkeen tänne Amerikasta perustamalla ensin Helsingin helluntaiseurakunnan v. 1920 ja 40 muuta pitkin maata, aina Haapavedelle asti.

      • Anonyymi

        Siinä sitä ekleesia ihan tarpeeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1214
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      54
      729
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      710
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      678
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      608
    Aihe