Osta uusi auto niin ei tarvi itkeä ja valittaa romuista

Anonyymi

Minä tein tänään niin. Vaihdoin auton josta maksoin 59900e niin autoon joka on uusi ja maksoin 69900e. Sain hyvityksen 60000e tästä käytetystä eli ihan hyvin kun ajoin sillä 2kuussa 7000km. Nyt alla uusi auto jossa pitkä huoltoväli ja kaikki uutta ilman murheita. Sain tästä uudesta vielä 6500e alennuksen eli 69900e oli lopullinen hinta alen jälkeen. Tein hyvät kaupat ja korko oli 0,99% todellinen joku 1,30%. Kokonaan velaksi niinkuin aina.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet siis velkaa autosta jonka "haltija " saat rahoituslaitoksen armosta olla.
      Joka sivumennen sanoen on 70 000€ velkaa.

      Mieluummin pikkuvikainen ranskalainen jolla ei taloudellista arvoa kuin vuoden brutto- tai puolentoista vuoden netto-palkka velkaa.
      Muita hyviä ovat Skodat, Datsiat tai Ssangyongit

      Jos taas kehut liisingillä niin kolmen vuoden jälkeen rahat ovat menneet eikä sulla ole minkäänlaista autoa.

      • Anonyymi

        Viimeset 15vuotta olen ollut velkaa paperilla 50-100t e autosta. Koskaan en ole maksanut yhtä autoa yli vuotta enkä koskaan viimeistä isompaa erää. Isot tulot kun on niin voi tehdä näin.


      • Anonyymi

        Köyhien puhetta pelätä velkaa. Jos on paljon rahaa voi hyvin ottaa velkaa pienellä korolla ja olla sitomatta rahaa autoon. Minulla on osakkeissa ja kiinteistössä ihan mukava potti eikä tulisi mieleenkään laittaa rahaa osakkeista autoon. Osakkeista saa vuodessa ihan kivat tuotot kun autoissa ne kuluu. Auton kuitenkin tarvitsen ja pitäähän elämästä nauttiakkin kun voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeset 15vuotta olen ollut velkaa paperilla 50-100t e autosta. Koskaan en ole maksanut yhtä autoa yli vuotta enkä koskaan viimeistä isompaa erää. Isot tulot kun on niin voi tehdä näin.

        Nerokasta, voihan sitä rahansa tyhmemminkin käyttää, en tosin tiedä miten?
        No kukaan oikeasti isotuloinen ei täällä tuollaisia kirjoita, joku päivärähakeikkapoika ehkä, mutta ne tulot ei riitä luokkaan isot tulot.


    • Anonyymi

      Kalliin auton pitäminen on kallista puuhaa oli se hankittu vaikka miten. Se on faktaa ja halvalla vanhalla saa kaikkein halvimmat kilometrit ilman pakollisia suuria menoja.
      Tulot ja varallisuus on keskimäärin Suomessa alhaisella tasolla ja suurin omaisuus on sidottu asuntoon, mikä on kuitenkin järkevintä ja turvallisinta pitkällä aikavälillä.

      • Anonyymi

        Kun on tässä 30vuotiaana asunto maksettu niin mikä on ongelma käsittää että voi ostaa auton velaksi?🤣 köyhiä harmittaa toki sen olen huomannut. Aina köyhät marisee täällä kuinka ei kannata ottaa autovelkaa, kateus paistaa läpi kun itsellä näyttää punaista naama yhdenkin luottohakemuksen jälkeen...ei meinaan mene köyhällä läpi 70-100tonnin autoon 0% käsirahalla..tottakai se harmittaa...no mutta ethän sä pystyisi edes niitä osareita maksamaan😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on tässä 30vuotiaana asunto maksettu niin mikä on ongelma käsittää että voi ostaa auton velaksi?🤣 köyhiä harmittaa toki sen olen huomannut. Aina köyhät marisee täällä kuinka ei kannata ottaa autovelkaa, kateus paistaa läpi kun itsellä näyttää punaista naama yhdenkin luottohakemuksen jälkeen...ei meinaan mene köyhällä läpi 70-100tonnin autoon 0% käsirahalla..tottakai se harmittaa...no mutta ethän sä pystyisi edes niitä osareita maksamaan😅

        Niinpä. Kuitenkin 90% kalliista autoista ostetaan velaksi. Köyhiä ja tyhmiä kaikki? Tuskimpa. Fiksu ihminen osaa käyttää rahansa myös fiksusti ja auto kannattaa maksaa nimenomaan erissä pienellä korkotasolla joka nyt on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on tässä 30vuotiaana asunto maksettu niin mikä on ongelma käsittää että voi ostaa auton velaksi?🤣 köyhiä harmittaa toki sen olen huomannut. Aina köyhät marisee täällä kuinka ei kannata ottaa autovelkaa, kateus paistaa läpi kun itsellä näyttää punaista naama yhdenkin luottohakemuksen jälkeen...ei meinaan mene köyhällä läpi 70-100tonnin autoon 0% käsirahalla..tottakai se harmittaa...no mutta ethän sä pystyisi edes niitä osareita maksamaan😅

        100 tonnin auton arvo putoo n.18 tuhatta ekana vuonna. Vaikea on tuosta olla kateellinen. Auto se vaan on.


    • Anonyymi

      Mulla ok-talo Helsingissä, muutama sijoitusasunto, mökki ja vene. Osakkeita jonkin verran ja talletuksiakin riittävästi.

      Ostin 5 vuotta sitten auton 3000 eurolla ja olen ajanut sillä 150000 km. Pari tonnia on mennyt korjauksiin ja huoltoihin. Autolla voin vetää 1800 kilon venetraileria, jonka takavetoinen auto kiskoo rampilta helposti.

      Se on vaan tyhmää maksaa liikaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      667
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe