Mikä siinä on että uskikset eivät juopottele?
Onko juopottelu mukamas paha asia tai epämiellyttävää?
Velat muuttuvat saataviksi ja akka kauniiksi, kun tarpeeksi juo.
Miksi hihhulit vastustavat juomista?
Uskikset ei juo
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä minun tuntemani uskovaiset juopottelee. Itse en ateistina juo ja sille on syynsä.
- Anonyymi
Tuksu Nykänen Myllylä Tauski....
- Anonyymi
Olen kuullut, että ehtoollisviiniä jää usein reilusti yli. Käyttämätöntä siunattua viiniä ei saa kuitenkaan kaataa viemäriin. Se pitää joko kaataa kirkon kivijalkaan tai juoda pois. En ole nähnyt koskaan pappien kaatavan sitä kivijalkaan....
Ilmankos papit kävelee kun ois kivet jaloissa. Kivat lahkeissa.
Mitähän tapahtui sille Luterilaiselle.joka.kertoi juovansa viiniä
"vain kohtuudella" ja makoilevansa nykyään sangyläähän.
Siinä se Jeesus tuo ja viina vie. Taksill Alkoon käy hihhulin tie
N.
- Anonyymi
Juon konjakkia mutta pullo kestää sentään kaiketi nykyisin ennenpitkää aina viikonpäivät. Juopottelu on turmio ja lyhentää aikaa mielessä ja fys. elämässä. Sairaudet pääsevät iskemään kun keho luhistuu.
- Anonyymi
Oletpa väärässä, mutta sehän on normaalia kun olet itse uskis, näet muut uskikset ruusunpunaisten lasien kautta.
- Anonyymi
Kuka nyt mistäkin syystä dokaa. Itsellä se loppui kun erosin Jeesuksella päänsä raiskanneesta muijasta ja kirkosta. Sittemmin elämä on ollut hyvää. Nykyään loistava duunipaikka ulkomailla ja tulot paremmat kuin ikinä. Säästöönkin jää kun kaljoittelu ja viinan juonti jäi.
"Uskikset ei juo"
Se on hyvin vaarallista, koska ihminen ei elä kovin pitkään juomatta.- Anonyymi
Jos vanhat merkit pitävät kutinsa. Yksi kreationisti ainakin vetää kalsarikännit tänään ja projektoi huonoa omaatuntoaan ateisteihin. Sitä tulee taas spämminä toistoa aiemmista avauksista ja vittuiluista koko viikonlopun krapuloiselta.
- Anonyymi
Uksikset ei ole yhtä ahdistuneita kuin vajarit ja muut ateistit.
Siksi niiden ei tarvitse järjestää baari-iltoja, joissa turruttaa oman päänuppinsa.
Usko on tie ulos alkoholismista. Sitä kannattaa ateistinkin hyödyntää omassa henk koht elämässään.- Anonyymi
Kreationisti pettää aina.
- Anonyymi
Ihmisillä, jotka meditoivat paljon (rukoilu), aivoissa ja kehossa tapahtuu muutoksia. Hormonitoiminta muuttuu ja elimistö erittämään mielihyvähormoneja. Kun siirrytään
vielä aste ylöspäin energian siirtämiseen, parantamiseen energialla. Niin alkoholi alkaa muistuttamaan myrkkyä, joka laskee , jopa pysäyttää toimintakyvyn. Kohtuullinen alkoholin käyttö on silti mahdollista, mutta se on yksilöllistä. Absolutismi on yleistä vanhemmalla väestöllä. Keho ei kestä samalla tavalla koko elämän läpi.- Anonyymi
huomioitavaa myös se, että osa "uskovaisista" on niitä entisiä alkoholi-ongelmakäyttäjiä, " "ei pisaraakaan" (eivät voi), toki on joitakin, jotka voivat viiniä vähän, se on sitten jokaisen oma asia.
lahkoissa useimmiten entiset alkoholi- ongelmakäyttäjät. - Anonyymi
Rukoilu on heikko korvike meditaatiolle.
- Anonyymi
Kertakänniä ei lasketa, sanoo Tuksu. Ja jos vedetään vinkkua viikkotolkulla keskeytymättä sekin katsotaan kertakänniksi.
- Anonyymi
Sananlaskut:
20:1 Viini on pilkkaaja, väkijuoma remunpitäjä; eikä ole viisas kenkään, joka siitä hoipertelee.
Sananlaskut:
23:29 Kenellä on voivotus, kenellä vaikerrus? Kenellä torat, kenellä valitus? Kenellä haavat ilman syytä? Kenellä sameat silmät?
23:30 Niillä, jotka viinin ääressä viipyvät, jotka tulevat makujuomaa maistelemaan.
23:31 Älä katsele viiniä, kuinka se punoittaa, kuinka se maljassa hohtaa ja helposti valahtaa alas.
23:32 Lopulta se puree kuin käärme ja pistää kuin myrkkylisko.
23:33 Silmäsi outoja näkevät, ja sydämesi haastelee sekavia.
23:34 Sinusta on kuin makaisit keskellä merta, on kuin maston huipussa makaisit.
23:35 "Löivät minua, mutta ei koskenut minuun; pieksivät minua, mutta en tiennyt mitään. Milloinkahan herännen? Tahdonpa taas hakea tätä samaa."
Jesaja:
5:22 Voi niitä, jotka ovat urhoja viinin juonnissa ja aimomiehiä väkijuoman sekoittamisessa,
5:23 jotka lahjuksesta julistavat syyllisen syyttömäksi ja ottavat oikeuden siltä, joka oikeassa on!
Hoosea:
4:11 Haureus ja viini ja rypälemehu vievät järjen.
---
Olen alkoholin suhteen absolutisti, mutta täysin alkoholista kieltäytymisen kuvaa Raamattu ei kuitenkaan anna.
Jeesus muutti veden viiniksi. Montakohan % alkoholia siinä mahtoi olla. 0,1 - 1,0 ?
En usko että Jeesus oli kuitenkaan mikään päihdyttävän viina-ihmeen tekijä. Häävieraille jäi vapaus ja vastuu viinin nauttimisesta, aivan kuten ennen viinin loppumistakin.
Olisiko jollakin ollut jopa väkijuomaa "taskumatissa". Ei olisi ollut mitään uutta auringon alla sekään.
Lääkkeeksi:
1.Timoteuksen kirje:
5:23 Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi
Seuraavaa raamatunkohtaa en täysin ymmärrä. "Antaa väkevää juomaa menehtyvälle" viittaa ehkä johonkin erityiseen tilanteeseen:
Sananlaskut:
31:4 Ei sovi kuningasten, Lemuel, ei sovi kuningasten viiniä juoda eikä ruhtinasten kysellä: "Missä väkijuomaa?"
31:5 Muutoin hän juodessaan unhottaa, mitä säädetty on, ja vääntelee kaikkien kurjuuden lasten oikeuden.
31:6 Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
31:7 Sellainen juokoon ja unhottakoon köyhyytensä älköönkä enää vaivaansa muistelko.
Isäni haavoittui talvisodassa, kovassa pakkasessa Kuhmossa.
Lääkäri oli antanut viinaryypyn (varmaan että veri kiertää?)
Isäni saattoi joissakin tilaisuuksissa ottaa ryypyn, kaksi, mutta en nähnyt koskaan hänen hoipertelevan päihtyneenä. Olen kiitollinen siitäkin hänelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v16038Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3751909Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2471654Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281629Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2811322- 621048
- 731043
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen61789- 47776
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25739