Saarnaajan kirja ilmaiseen kyseisen seikan hyvin selkeästi:
Saarn. 3:18 Ja minä ajattelin: Näin tapahtuu ihmisten vuoksi. Jumala koettelee heitä, jotta he ymmärtäisivät olevansa pelkkiä luontokappaleita. 19 Sillä ihmisten ja eläinten kohtalo on yhtäläinen: samalla tavoin kuolevat molemmat, yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole etusijaa eläimiin nähden, kaikki on turhuutta. 20 Kaikki menee samaan paikkaan: kaikki on tullut tomusta ja kaikki palaa tomuun. 21 Kuka tietää, kohoaako ihmisen henki ylös ja vajoaako eläinten henki alas maahan?
Miten se voi olla mahdollista kun Jumala itse puhalsi sielun vain ainoastaan ihmiseen?
1Moos. 2:7 Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.
Ainoa selitys on se että evoluution on oltava totta! Se selittää miksi Raamatun ensimmäisissä luomiskertomuksssa ihminen luodaan viimeisenä ja toisessa kertomuksessa aivan ensimmäisenä. Evoluution päämäärä oli ihminen ja evoluutio päättyy ihmiseen. Tämänvuoksi evoluutiota ei enää tapahdu ja eläimet kuolevat muuttuvassa maailmassa yhä nopeampaa vauhtia sukupuuttoon.
Mitä te ajattelette?
Raamatun mukaan eläimilläkin on sielu
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Missä sanottiin, että eläimillä on sielu?
- Anonyymi
"Näin ihmisestä tuli elävä olento"
Vanhempi käännös sanoo, että tuli elävä sielu.
Siis olento = sielu.
Eläimet ovat eläviä kuten ihmisetkin. Ajattele, että
"Siis olento = sielu."
ei pidä paikkaansa.- Anonyymi
Job.12:10 hänen, jonka kädessä on kaiken elävän sielu ja kaikkien ihmisolentojen henki?
Tuosta voi hyvinkin päätellä, että kirjoituksen mukaan kaikella elävällä on sielu. Voiko kuitenkin olla sieluja, jotka eivät ole eläviä?
- Anonyymi
Luonnon luonnonlait ei salli kelvottomimman voittaa pitkässä juoksussa.
ihminen on vain kelvottomampi ja tarvitsee kaikkeen lääkitystä. - Anonyymi
> Ainoa selitys on se että evoluution on oltava totta! Se selittää miksi Raamatun ensimmäisissä luomiskertomuksssa ihminen luodaan viimeisenä ja toisessa kertomuksessa aivan ensimmäisenä.
Kannattaisi lukea ne uudelleen erittäin kirjaimellisesti ja tarkasti. Ei Genesis 2 anna uutta järjestystä luomiselle. Se kertoo miten Yahweh muovasi (huom muovasi) ihmisen ja sitten istutti puutarhan. (Genesis 1 kertoo kuinka Elohim luo).- Anonyymi
Oman koiran kuolema on todella kova paikka. Suru on vieläkin suunnaton. Lepää rauhassa rakas Koksi, muistan sinut aina.
- Anonyymi
Huonoa käännöstä ei kannata paljoa siteerata, ja väärää vielä vähemmän kuten aloituksen kohteessa on kyseessä sellainen.
lukekaa enemmän ja luulkaa vähemmän. höpöjä ei ollenkaan pidä esittää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706734
- 594552
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s293496- 613047
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915- 171620
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271616Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401543- 341409
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471350