BMW M57 kokemuksia

Anonyymi

Ajattelin aloittaa nyt vaihteeksi tämmöisen keskustelun, koska itse en ole lukenut pääosin muita kuin hyviä kokemuksia kyseisestä koneesta. Ostin siis itsekin e39 525d:n , m57d25 koneella, manuaalina ja oletin sen 227 000 km ajettuna olevan melkoinen luottopeli. Toisin kävi. Ensimmäiset 20tkm meni suunnilleen ihan hyvin, sitten alkoi ongelmat. Kovan kiihdytyksen jälkeen imusarja halkesi. Alustan osia jouduttiin uusimaan jonkin verran, iskarit olivat aivan loppu, koiranluukin lähti ilmeisesti kokonaan irti 😂. Lisäksi autossa oli alusta alkaen sellainen ominaisuus, että kiihdytettäessä yli satasen vauhdeissa kiihtyminen loppui, ja nopeus pysyi kaasu pohjassa samana, sen jälkeen kiihdyttäminen kaupunkinopeuksissakin oli hitaampaa kuin vakio honda monkeylla. Kun olin ajanut n. 45tkm autolla, ohittaessani rekkaa imusarja halkesi, taas. Kerkesin noin
5 tkm ajamaan, ennenkuin paska alkoi käymään vajaapyttyisenä. Sen jälkeen kone avattiin ammattilaisen toimesta, joka totesi, että kone alkaa olemaan aivan loppu, ja autosta kannattaisi hankkiutua mahdollisimman nopeasti eroon. Näin teinkin, ja vaihdoin volkkariin. Kysymys kuuluukin, onko kellään muulla ollut vastaavanlaisia kokemuksia kyseisestä koneesta? Jos m57 on useiden mielestä bemarin luotettavin diissel kone, niin olikohan minun omistamani maanantaikappale, VITUN huonosti huollettu, vai onko saksantuontina tuotu auto mahdollisesti enemmän ajettu? Olen nimittäin kuullut saksalaisten roplaavan mittareita, ja jos noilla koneilla yleensä pääsee vaivattomasti yli 450 000km, niin miten ihmeessä minun koneeni voi olla aivan loppu? Kyselen näin jälkeenpäin kokemuksia, koska haluisin siirtyä tulevaisuudessa takaisin bemareihin, ja e39 530d, uudemmat e60 ja e92 kiinnostaisivat, mutta kaikkien kutosdiisselit ovat jonkin mallisia ämviisseiskoja. Että kannattaako vai eikö?

5

10913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sen verran voin valaista valoa pimeyteesi, että itse olen ymmärtänyt pysyä jo 30 vuotta kaukana tuosta saksalaisesta "insinööriosaamisen mielikuvasta", eli niiden lopputuotoksista. Muuta en tähän suostu kirjoitelemaan. Tee siitä sitten ihan itse omat johtopäätöksesi.

• Anonyymi

kyllä m57 kone on yksi parhaista tai paras diesel kone. öljyjä vaihtelee 10-15tkm niin ei ketjun päälle käy. Mulla on ollut 10v x5 tuolla koneella ja 600tkm on takana. öjyjä ja hehkuja vaihdettu ja turbo 500tkm varalta. muuten avaamaton kone. EGR ja Dpf. olleet poissa 100tkm jälkeen ja silloin softa. että en osaa moittia kyllä

• Anonyymi

olikohan huolletu oikeasti miten. itsellä täysin toisensuuntaisia kokemuksia

• Anonyymi

E53 x5-06 600tkm menty. Ollut 6v ja hehkut ylsikköineen mennyt ja dpf pesu. Että on luotettava ollut. 10-15tkm välein öljyjä vaihdeltu

• Anonyymi

M57 on parhaita jos ei paras henkilöauton diesel kone.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      53
      3278
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2939
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2346
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1366
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe