Ajattelin aloittaa nyt vaihteeksi tämmöisen keskustelun, koska itse en ole lukenut pääosin muita kuin hyviä kokemuksia kyseisestä koneesta. Ostin siis itsekin e39 525d:n , m57d25 koneella, manuaalina ja oletin sen 227 000 km ajettuna olevan melkoinen luottopeli. Toisin kävi. Ensimmäiset 20tkm meni suunnilleen ihan hyvin, sitten alkoi ongelmat. Kovan kiihdytyksen jälkeen imusarja halkesi. Alustan osia jouduttiin uusimaan jonkin verran, iskarit olivat aivan loppu, koiranluukin lähti ilmeisesti kokonaan irti 😂. Lisäksi autossa oli alusta alkaen sellainen ominaisuus, että kiihdytettäessä yli satasen vauhdeissa kiihtyminen loppui, ja nopeus pysyi kaasu pohjassa samana, sen jälkeen kiihdyttäminen kaupunkinopeuksissakin oli hitaampaa kuin vakio honda monkeylla. Kun olin ajanut n. 45tkm autolla, ohittaessani rekkaa imusarja halkesi, taas. Kerkesin noin
5 tkm ajamaan, ennenkuin paska alkoi käymään vajaapyttyisenä. Sen jälkeen kone avattiin ammattilaisen toimesta, joka totesi, että kone alkaa olemaan aivan loppu, ja autosta kannattaisi hankkiutua mahdollisimman nopeasti eroon. Näin teinkin, ja vaihdoin volkkariin. Kysymys kuuluukin, onko kellään muulla ollut vastaavanlaisia kokemuksia kyseisestä koneesta? Jos m57 on useiden mielestä bemarin luotettavin diissel kone, niin olikohan minun omistamani maanantaikappale, VITUN huonosti huollettu, vai onko saksantuontina tuotu auto mahdollisesti enemmän ajettu? Olen nimittäin kuullut saksalaisten roplaavan mittareita, ja jos noilla koneilla yleensä pääsee vaivattomasti yli 450 000km, niin miten ihmeessä minun koneeni voi olla aivan loppu? Kyselen näin jälkeenpäin kokemuksia, koska haluisin siirtyä tulevaisuudessa takaisin bemareihin, ja e39 530d, uudemmat e60 ja e92 kiinnostaisivat, mutta kaikkien kutosdiisselit ovat jonkin mallisia ämviisseiskoja. Että kannattaako vai eikö?
BMW M57 kokemuksia
5
10913
Vastaukset
- Anonyymi
Sen verran voin valaista valoa pimeyteesi, että itse olen ymmärtänyt pysyä jo 30 vuotta kaukana tuosta saksalaisesta "insinööriosaamisen mielikuvasta", eli niiden lopputuotoksista. Muuta en tähän suostu kirjoitelemaan. Tee siitä sitten ihan itse omat johtopäätöksesi.
- Anonyymi
kyllä m57 kone on yksi parhaista tai paras diesel kone. öljyjä vaihtelee 10-15tkm niin ei ketjun päälle käy. Mulla on ollut 10v x5 tuolla koneella ja 600tkm on takana. öjyjä ja hehkuja vaihdettu ja turbo 500tkm varalta. muuten avaamaton kone. EGR ja Dpf. olleet poissa 100tkm jälkeen ja silloin softa. että en osaa moittia kyllä
- Anonyymi
olikohan huolletu oikeasti miten. itsellä täysin toisensuuntaisia kokemuksia
- Anonyymi
E53 x5-06 600tkm menty. Ollut 6v ja hehkut ylsikköineen mennyt ja dpf pesu. Että on luotettava ollut. 10-15tkm välein öljyjä vaihdeltu
- Anonyymi
M57 on parhaita jos ei paras henkilöauton diesel kone.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan533278Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282939- 1212346
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111366
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802