Hondakin luopuu dieseleistä

Anonyymi

Honda lopettaa dieselmoottoristen autojen tuotannon Euroopan markkinoille jo reilun vuoden kuluttua.

Syiksi päätökseen mainitaan yhä tiukentuvat päästömääräykset sekä uusien dieselautojen yhä laskeva kysyntä.

Lisäksi Honda on sähköistämässä mallistoaan lähivuosien aikana voimakkaasti, eikä dieselmoottori enää sovi tähän kuvaan.


www.is.fi/autot/art-2000006268928.html

54

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kohta on kovimpiekin diesellahkolaisten usko koetuksella.

      • Anonyymi

        Luuletko ihan oikeasti, että laatu- ja premiunautoilla ajavien ’diesellahkolaisten’ paljoakaan murehtivan, jos joku Honda on luopumassa dieselistään? Varmaan ihan yhtä paljon kuin Toyotankin päästös pikkuautojensa osalta.
        Eipä Honda ole tähänkään asti listalla, kun autoa on oltu hankkimassa. Onko Hondalla edes ollut dieseleitä vaihtoehtoina kauppakasseissaan? Se asia on kyllä minulla mennyt kokonaan ohi.

        Vaikka kuinka teillä pensaneideillä on ilot vähissä, niin dieselmoottori on ja pysyy niin kauan kuin polttomoottoreita autoissa on, jo pelkästään nykyisten, saati suunnitteilla olevien, päästörajoitusten saavuttamisen vuoksi osalta tämä on välttämätöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko ihan oikeasti, että laatu- ja premiunautoilla ajavien ’diesellahkolaisten’ paljoakaan murehtivan, jos joku Honda on luopumassa dieselistään? Varmaan ihan yhtä paljon kuin Toyotankin päästös pikkuautojensa osalta.
        Eipä Honda ole tähänkään asti listalla, kun autoa on oltu hankkimassa. Onko Hondalla edes ollut dieseleitä vaihtoehtoina kauppakasseissaan? Se asia on kyllä minulla mennyt kokonaan ohi.

        Vaikka kuinka teillä pensaneideillä on ilot vähissä, niin dieselmoottori on ja pysyy niin kauan kuin polttomoottoreita autoissa on, jo pelkästään nykyisten, saati suunnitteilla olevien, päästörajoitusten saavuttamisen vuoksi osalta tämä on välttämätöntä.

        Voi voi, menikö dieselhomppelilla vähän tunteisiin. Ei niitä katsopas kohta enää ole, kun autovalmistajat ei niitä valmista. Et dorka varmaan ole havainnut, mutta muutkin autovalmistajat aikovat saavuttaa päästörajat myymällä hybridejä ja täyssähköautoja. Diesel ei kuulu siihenkään suunnitelmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, menikö dieselhomppelilla vähän tunteisiin. Ei niitä katsopas kohta enää ole, kun autovalmistajat ei niitä valmista. Et dorka varmaan ole havainnut, mutta muutkin autovalmistajat aikovat saavuttaa päästörajat myymällä hybridejä ja täyssähköautoja. Diesel ei kuulu siihenkään suunnitelmaan.

        No no, älähän nyt hermostu. Korjasin vain vähän tuota sinun luuloon perustuvan kirjoutuksesi takana olevaa asennettasi vähän faktoilla. Toki tiedän, ettei faktoilla pysty tuota asennettasi muuttamaan, mutta kun niitä faktoja on niin kovin helppo heittää väärien asennemielikuvien oikaisuksi, niin kiusausta ei aina oikein tule välttäneeksi. Heikoilla olet, kun sitä et kestä.

        Kenellekään ei ole jäänyt epäselväksi, että sähkö- ja hybridit näillä näkymin näyttävät tulevan polttomoottorien rinnalle ja luultavasti korvaajaksikin. Niin kauan kun polttomoittoreita autoissa on, niin mitään merkkiä ei ole olemassa etteikö dieselmoottoreita autoista löydy.
        Ja olen melko varma siitäkin, että viimeinen nykyisenkaltainen mineraaliöljypohjaisilla polttomoottorilla yksinomaan liikkuva auto on dieselauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No no, älähän nyt hermostu. Korjasin vain vähän tuota sinun luuloon perustuvan kirjoutuksesi takana olevaa asennettasi vähän faktoilla. Toki tiedän, ettei faktoilla pysty tuota asennettasi muuttamaan, mutta kun niitä faktoja on niin kovin helppo heittää väärien asennemielikuvien oikaisuksi, niin kiusausta ei aina oikein tule välttäneeksi. Heikoilla olet, kun sitä et kestä.

        Kenellekään ei ole jäänyt epäselväksi, että sähkö- ja hybridit näillä näkymin näyttävät tulevan polttomoottorien rinnalle ja luultavasti korvaajaksikin. Niin kauan kun polttomoittoreita autoissa on, niin mitään merkkiä ei ole olemassa etteikö dieselmoottoreita autoista löydy.
        Ja olen melko varma siitäkin, että viimeinen nykyisenkaltainen mineraaliöljypohjaisilla polttomoottorilla yksinomaan liikkuva auto on dieselauto.

        Sinä dieselpellehän se heti hermostuit. Vaikka kyseessä oli pelkkien faktojen toteaminen. Olen aina ihmetellyt miten ihmisillä voikin olla naiiveja tunnefiksaatiota, mutta että joku rakastaa jotain polttoainelaatua tuollaisella kiihkolla, se on yksinomaa naurettavaa.

        Luuloja ja asenteita on vain sinulla, ja se huomattiin jo kun menetit hermosi heti kättelyssä. Faktoista olet aivan jäävi puhumaan mitään, et tiedä asiosita selvästi mitään.

        Sähkö aivan varmasti korvaa polttoaineet, siitä ei tosiaan ole epäilystäkään. Sen sijaan olet ilmesesti aivan liian hölmö tajuamaan sitä seikkaa, että diesel tosiaan on nyt faktisesti poistumassa ensimmäisenä. Viimeinen dinosaurusmehulla kulkeva auto tulee olemaan varmuudella bensa-hybridi, onnistut olemaan aika naurettava edes väittäessäsi muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä dieselpellehän se heti hermostuit. Vaikka kyseessä oli pelkkien faktojen toteaminen. Olen aina ihmetellyt miten ihmisillä voikin olla naiiveja tunnefiksaatiota, mutta että joku rakastaa jotain polttoainelaatua tuollaisella kiihkolla, se on yksinomaa naurettavaa.

        Luuloja ja asenteita on vain sinulla, ja se huomattiin jo kun menetit hermosi heti kättelyssä. Faktoista olet aivan jäävi puhumaan mitään, et tiedä asiosita selvästi mitään.

        Sähkö aivan varmasti korvaa polttoaineet, siitä ei tosiaan ole epäilystäkään. Sen sijaan olet ilmesesti aivan liian hölmö tajuamaan sitä seikkaa, että diesel tosiaan on nyt faktisesti poistumassa ensimmäisenä. Viimeinen dinosaurusmehulla kulkeva auto tulee olemaan varmuudella bensa-hybridi, onnistut olemaan aika naurettava edes väittäessäsi muuta.

        Elämäsi on varmasti hankalaa, kun et kestä edes totuuksia, jotka ovat vastoin omia mielipiteitäsi ja asenteitasi. Faktojen tarkistaminen liikenteenkin päästöjen osalta on nykyisin melkoisen helppoa, jos osaa käyttää hakukoneita. Päästöjen osalta vaikka kirjoita hakukoneeseen Euro-luokitus tms. Siitä näet päästömääräykset sekä bensa- että dieselautoille. Usko pois, päästöjen merkitys ei poistu enää, päinvastoin kasvaa. Ja se koko aja lisää paineita nimenomaan bensa-autoille, kun polttomoottoriautoissa pysytään.

        Omahan on tuo asenneongelmasi. Koita pärjätä kuitenkin, meillä veroja maksavilla on jo ihan tarpeeksi maksamista mielenterveysongelmaisten hoitokuluissa. Ei näitä juttuja kannattaisi ottaa noin vakavasti, asiat etenevät kuitenkin siten kuin etenevät.

        No tuon viimeisen polttomoottoriauton veikkailuissa sinä veikkaat bensaa ja minä dieseliä. Aika näyttää, tosin joskus viosikymmenten päässä. Koitetaanpa muistaa, jos silloin vielä ollaan muistelemassa. 😎
        Jos hybrditkään on tuolloin enää käytössä, niin diesel-hybridi se on. Sinä veikkaat bensa-hybridiä. Minä perustan myös tässä veikkaukseni päästöihin. Ne nousevat koko ajan keskeisemmäksi ja siinä bensa on heikoilla myös tässä hybridissäkin.
        Bensahan soveltuu lähinnä vapaa-ajan autoiluun pienemmillä autoilla, joten ei liene epäilystä, että kun poistuminen polttomoottoreilla alkaa tapahtumaan, niin paitsi päästöt, niin myös tarpeellisuus on kriteerinä. Ja silloin bensa-autot ovat luonnollisesti liipasimella ensin.
        Koko suomen talous pyörii dieselillä vielä toistaiseksi lähes 100%:sti, joten onhan nyt aivan selvää, ettei sitä olla poistamassa ensimmäisenä. Tämän ymmärtää jokainen, luultavasti jopa sinäkin. Vaikka sen kanssa joudut työtä pikku päässäsi tekemäänkin asennepuolen vaikeuksiesi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämäsi on varmasti hankalaa, kun et kestä edes totuuksia, jotka ovat vastoin omia mielipiteitäsi ja asenteitasi. Faktojen tarkistaminen liikenteenkin päästöjen osalta on nykyisin melkoisen helppoa, jos osaa käyttää hakukoneita. Päästöjen osalta vaikka kirjoita hakukoneeseen Euro-luokitus tms. Siitä näet päästömääräykset sekä bensa- että dieselautoille. Usko pois, päästöjen merkitys ei poistu enää, päinvastoin kasvaa. Ja se koko aja lisää paineita nimenomaan bensa-autoille, kun polttomoottoriautoissa pysytään.

        Omahan on tuo asenneongelmasi. Koita pärjätä kuitenkin, meillä veroja maksavilla on jo ihan tarpeeksi maksamista mielenterveysongelmaisten hoitokuluissa. Ei näitä juttuja kannattaisi ottaa noin vakavasti, asiat etenevät kuitenkin siten kuin etenevät.

        No tuon viimeisen polttomoottoriauton veikkailuissa sinä veikkaat bensaa ja minä dieseliä. Aika näyttää, tosin joskus viosikymmenten päässä. Koitetaanpa muistaa, jos silloin vielä ollaan muistelemassa. 😎
        Jos hybrditkään on tuolloin enää käytössä, niin diesel-hybridi se on. Sinä veikkaat bensa-hybridiä. Minä perustan myös tässä veikkaukseni päästöihin. Ne nousevat koko ajan keskeisemmäksi ja siinä bensa on heikoilla myös tässä hybridissäkin.
        Bensahan soveltuu lähinnä vapaa-ajan autoiluun pienemmillä autoilla, joten ei liene epäilystä, että kun poistuminen polttomoottoreilla alkaa tapahtumaan, niin paitsi päästöt, niin myös tarpeellisuus on kriteerinä. Ja silloin bensa-autot ovat luonnollisesti liipasimella ensin.
        Koko suomen talous pyörii dieselillä vielä toistaiseksi lähes 100%:sti, joten onhan nyt aivan selvää, ettei sitä olla poistamassa ensimmäisenä. Tämän ymmärtää jokainen, luultavasti jopa sinäkin. Vaikka sen kanssa joudut työtä pikku päässäsi tekemäänkin asennepuolen vaikeuksiesi kanssa.

        Vaikea sinun on peittää vitutustasi edes tuollaisen pitkähkön merkityksettömän lässytyksen taakse. Olet täysin faktoista tietämätön dieseltrolli, jonka hermo ei kestä kannaltasi ikäviä tosiasioita. Varmaan tyhmemmällekin pitäisi olla selvää, että tässä nyt erityisesti puhutaan henkilöautoista, kun esimerkiksi tuo Honda ei taida paljon raskasta liikennettä Suomen markkinoille tuoda. Mutta sinä oletkin oma lukusi, muiden vastaavien dieselklovnien kanssa.

        Raskas liikenne sekin kyllä tulee muuttumaan ihan lähiaikoina, alkaen automatisaatiosta ja päättyen käyttövoiman muutoksiin. Mutta ensin katoavat diesel autot, eikä siitä tarvitse mitään veikkauksia esittää. Autojen valmistajat ovat asian käytännössä ilmoittaneet suoraan, ja lisäksi lähes kaikki R&D panostukset tehdään hybrideihin ja täyssähköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea sinun on peittää vitutustasi edes tuollaisen pitkähkön merkityksettömän lässytyksen taakse. Olet täysin faktoista tietämätön dieseltrolli, jonka hermo ei kestä kannaltasi ikäviä tosiasioita. Varmaan tyhmemmällekin pitäisi olla selvää, että tässä nyt erityisesti puhutaan henkilöautoista, kun esimerkiksi tuo Honda ei taida paljon raskasta liikennettä Suomen markkinoille tuoda. Mutta sinä oletkin oma lukusi, muiden vastaavien dieselklovnien kanssa.

        Raskas liikenne sekin kyllä tulee muuttumaan ihan lähiaikoina, alkaen automatisaatiosta ja päättyen käyttövoiman muutoksiin. Mutta ensin katoavat diesel autot, eikä siitä tarvitse mitään veikkauksia esittää. Autojen valmistajat ovat asian käytännössä ilmoittaneet suoraan, ja lisäksi lähes kaikki R&D panostukset tehdään hybrideihin ja täyssähköön.

        Heh. Jaksat tuota lässytystäsi. Taisi kirjoitukseni tosiaan olla liian pitkä ja vaativa, jotta olisit jaksanut lukea. Olisihan minun se pitänyt ymmärtää. Sori siitä.

        Ei tarvi mitään veikkauksia esittää, mutta itse esität vielä samassa lauseessasi. 🤣

        Juu juu, hybrideihin satsataan, muuta en ole väittänytkään. Samoin sähköön. Hermostumisesi vuoksi ilmeisesti et ole tätä edes huomannut, kun kiihkeänfanaattinen dieselvihasi sokaisee kykysi ajatella ja huomata asioita.

        Tietysti voit vielä yrittää supistaa takaisin keskustelua pelkästään Hondan henkilöautoihin, joista aloitit. Ymmärrän toki miksi. Kuten edellä jo totesin, en tiedä Hondista yhtään mitään, en edes sitä onko Hondalla ollut dieselmoottoria tarjollakaan ja missä malleissa, jos on. Näinollen Hondan ilmoitus on täysin yhdentekevä.

        Minä kirjoitin polttomoottiriautoista ja erityisesti dieseleistä yleensä ja perustelin näkemyksiäni ja arvioitani jatkosta faktatietoilla. Silti ne ovat vain arvioitani. Sinulta arvioistasi ne faktat puuttuvat kokonaan enkä ihmettele sitä yhtään. Et ole poikkeus. Näin on kaikilla fanaattisilla dieselvihaajilla. Vihaa ei kyetä perustelemaan faktatiedoilla.

        Eipä tässä mitään tämän valmiimpaa tule. Sinä jatkat fanaattista dieselvihaasi ja minä pysyn edelleen faktoihin perustuvissa arvioisssani.
        Älä kuitenkaan ’räjäytä ’päätäsi tällaisen vähäpätöisen asian takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh. Jaksat tuota lässytystäsi. Taisi kirjoitukseni tosiaan olla liian pitkä ja vaativa, jotta olisit jaksanut lukea. Olisihan minun se pitänyt ymmärtää. Sori siitä.

        Ei tarvi mitään veikkauksia esittää, mutta itse esität vielä samassa lauseessasi. 🤣

        Juu juu, hybrideihin satsataan, muuta en ole väittänytkään. Samoin sähköön. Hermostumisesi vuoksi ilmeisesti et ole tätä edes huomannut, kun kiihkeänfanaattinen dieselvihasi sokaisee kykysi ajatella ja huomata asioita.

        Tietysti voit vielä yrittää supistaa takaisin keskustelua pelkästään Hondan henkilöautoihin, joista aloitit. Ymmärrän toki miksi. Kuten edellä jo totesin, en tiedä Hondista yhtään mitään, en edes sitä onko Hondalla ollut dieselmoottoria tarjollakaan ja missä malleissa, jos on. Näinollen Hondan ilmoitus on täysin yhdentekevä.

        Minä kirjoitin polttomoottiriautoista ja erityisesti dieseleistä yleensä ja perustelin näkemyksiäni ja arvioitani jatkosta faktatietoilla. Silti ne ovat vain arvioitani. Sinulta arvioistasi ne faktat puuttuvat kokonaan enkä ihmettele sitä yhtään. Et ole poikkeus. Näin on kaikilla fanaattisilla dieselvihaajilla. Vihaa ei kyetä perustelemaan faktatiedoilla.

        Eipä tässä mitään tämän valmiimpaa tule. Sinä jatkat fanaattista dieselvihaasi ja minä pysyn edelleen faktoihin perustuvissa arvioisssani.
        Älä kuitenkaan ’räjäytä ’päätäsi tällaisen vähäpätöisen asian takia.

        "en tiedä Hondista yhtään mitään"

        Tuon jaksoin sieltä jaarittelusi keskeltä bongata. Voin lisätä ettet tiedä näköjään juurikaan mistään muustakaan mitään. Faktoja sinulla ei ollut tarjota taaskaan. Kirjoitelmassasi ei ole yhtään mitään sellaista, mikä varsinaisesti ansaitsisi vastausta, nyt kun avoin raivoamisesi vaihtui tuollaiseen passiivis-aggressiiviseen mussuttamiseen.

        Diesel nyt vaan häviää ensin, sen jälkeen bensa hybridit. Volvokin muuten lopettaa kaikki polttomoottorit ilmoituksensa mukaan melko piakkoin. Siinä sinulle fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "en tiedä Hondista yhtään mitään"

        Tuon jaksoin sieltä jaarittelusi keskeltä bongata. Voin lisätä ettet tiedä näköjään juurikaan mistään muustakaan mitään. Faktoja sinulla ei ollut tarjota taaskaan. Kirjoitelmassasi ei ole yhtään mitään sellaista, mikä varsinaisesti ansaitsisi vastausta, nyt kun avoin raivoamisesi vaihtui tuollaiseen passiivis-aggressiiviseen mussuttamiseen.

        Diesel nyt vaan häviää ensin, sen jälkeen bensa hybridit. Volvokin muuten lopettaa kaikki polttomoottorit ilmoituksensa mukaan melko piakkoin. Siinä sinulle fakta.

        Volvon päätös koskee kaikkia polttomoottoriautoja. Bensa-autot mukaanlukien. Ei tuo mitenkään osoita, että dieselit häviäisi ensin.

        Jatkuvasti tunnutaan muutenkin käytettävän faktatodisteena dieseleita vastaan uutisia, jotka koskevat kaikkia polttomoottoriautoja, siis myös bensamoottoriautoja. Onko se tahallista provosointia vai hoksaamattomuutta. Epäilen ensimmäistä.

        Nuo kaksi edellistä keskinäisessä väittelyssään olivat jokseenkin täysin samaa mieltä sähkö- ja hybrideistä, erimielisyys koski vain dieseliä, mutta sitä toinen osapuoli ei huomannut, vaan jatkoi kiivaasti dieselautoista tarinointiaan. Kiivaahko keskustelu ei siten oikein kohdannut toisiaan sisällön osalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvon päätös koskee kaikkia polttomoottoriautoja. Bensa-autot mukaanlukien. Ei tuo mitenkään osoita, että dieselit häviäisi ensin.

        Jatkuvasti tunnutaan muutenkin käytettävän faktatodisteena dieseleita vastaan uutisia, jotka koskevat kaikkia polttomoottoriautoja, siis myös bensamoottoriautoja. Onko se tahallista provosointia vai hoksaamattomuutta. Epäilen ensimmäistä.

        Nuo kaksi edellistä keskinäisessä väittelyssään olivat jokseenkin täysin samaa mieltä sähkö- ja hybrideistä, erimielisyys koski vain dieseliä, mutta sitä toinen osapuoli ei huomannut, vaan jatkoi kiivaasti dieselautoista tarinointiaan. Kiivaahko keskustelu ei siten oikein kohdannut toisiaan sisällön osalta

        Sössön sössön, kyllä sä sössöttää jaksat.

        Lue tarkasti: AUTOVALMISTAJAT OVAT ILMOITTANEET ETTÄ ENSIN LOPPUU DIESELIN VALMISTUS.

        Hybrideistä melkein kaikki mitkä ovat nyt tulossa tai suunnitteilla ovat bensalla. Sun sössötyksesi ei siinä mitään paina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sössön sössön, kyllä sä sössöttää jaksat.

        Lue tarkasti: AUTOVALMISTAJAT OVAT ILMOITTANEET ETTÄ ENSIN LOPPUU DIESELIN VALMISTUS.

        Hybrideistä melkein kaikki mitkä ovat nyt tulossa tai suunnitteilla ovat bensalla. Sun sössötyksesi ei siinä mitään paina.

        Etkö osaa käyttäytyä asiallisesti yhtään. Nuo edellä olevat räyhäämisesi taitaakin olla sinulle ominaista, vaikka luulin niiden kohdistuvan vain kiistakumppaniisi.
        Minä en sekaannu typerään kiistaanne, joten odottaisin asiallisia kommentteja, jos kommentoit. Joten kommentoi kirjoitukseni sisältöä asiallisesti, jos kommentoit. Ei kai ole liikaa vaadittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa käyttäytyä asiallisesti yhtään. Nuo edellä olevat räyhäämisesi taitaakin olla sinulle ominaista, vaikka luulin niiden kohdistuvan vain kiistakumppaniisi.
        Minä en sekaannu typerään kiistaanne, joten odottaisin asiallisia kommentteja, jos kommentoit. Joten kommentoi kirjoitukseni sisältöä asiallisesti, jos kommentoit. Ei kai ole liikaa vaadittu.

        Oletko jo raivoamisesi raivonnut? Niin mitä kohtaa et ymmärtänyt? Autotehtaat kilvan ilmoittavat, että diesel poistuu valikoimista ensimmäisenä. Sekö ei mene jakeluun? Turha sössötyksesi ja raivoamisesi ei faktoja muuta, näin se vaan nyt on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvon päätös koskee kaikkia polttomoottoriautoja. Bensa-autot mukaanlukien. Ei tuo mitenkään osoita, että dieselit häviäisi ensin.

        Jatkuvasti tunnutaan muutenkin käytettävän faktatodisteena dieseleita vastaan uutisia, jotka koskevat kaikkia polttomoottoriautoja, siis myös bensamoottoriautoja. Onko se tahallista provosointia vai hoksaamattomuutta. Epäilen ensimmäistä.

        Nuo kaksi edellistä keskinäisessä väittelyssään olivat jokseenkin täysin samaa mieltä sähkö- ja hybrideistä, erimielisyys koski vain dieseliä, mutta sitä toinen osapuoli ei huomannut, vaan jatkoi kiivaasti dieselautoista tarinointiaan. Kiivaahko keskustelu ei siten oikein kohdannut toisiaan sisällön osalta

        Naurettavaa dieselhörhöltä!! Yrittää esittää ulkopuolista kommentoijaa, vaikka kaikkihan sen huomaa, että sama hörhöhän se siellä paasaa mutu juttuja. Aika noloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettavaa dieselhörhöltä!! Yrittää esittää ulkopuolista kommentoijaa, vaikka kaikkihan sen huomaa, että sama hörhöhän se siellä paasaa mutu juttuja. Aika noloa.

        Kyllä teillä fanaatikoilla on vaikeaa, kun noinkin vähäinen juttu, käy noin pahasti hermoille. Eikö se nyt ole täysin yhdentekevää loppuuko bensa- vai dieselautojen käyttö joskus 2030 tai 2040 luvulla ensimmäisenä tai kumpi ’elää’ muutaman vuoden kauemmin? Tuskinpa nykyinen autonne, olipa se diesel, bensa, joku hybridi tai sähköauto, on tuolloin enää edes teidän omistuksessanne, josko edes liikenteessä laisinkaan,

        Miten tämä nyt noin iso juttu teille fanaatikoille voi olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jo raivoamisesi raivonnut? Niin mitä kohtaa et ymmärtänyt? Autotehtaat kilvan ilmoittavat, että diesel poistuu valikoimista ensimmäisenä. Sekö ei mene jakeluun? Turha sössötyksesi ja raivoamisesi ei faktoja muuta, näin se vaan nyt on.

        Et siis kykene asialliseen keskusteluun. Asia selvä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettavaa dieselhörhöltä!! Yrittää esittää ulkopuolista kommentoijaa, vaikka kaikkihan sen huomaa, että sama hörhöhän se siellä paasaa mutu juttuja. Aika noloa.

        ????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvon päätös koskee kaikkia polttomoottoriautoja. Bensa-autot mukaanlukien. Ei tuo mitenkään osoita, että dieselit häviäisi ensin.

        Jatkuvasti tunnutaan muutenkin käytettävän faktatodisteena dieseleita vastaan uutisia, jotka koskevat kaikkia polttomoottoriautoja, siis myös bensamoottoriautoja. Onko se tahallista provosointia vai hoksaamattomuutta. Epäilen ensimmäistä.

        Nuo kaksi edellistä keskinäisessä väittelyssään olivat jokseenkin täysin samaa mieltä sähkö- ja hybrideistä, erimielisyys koski vain dieseliä, mutta sitä toinen osapuoli ei huomannut, vaan jatkoi kiivaasti dieselautoista tarinointiaan. Kiivaahko keskustelu ei siten oikein kohdannut toisiaan sisällön osalta

        Olet sinä typerä aasi. Volvo on jo pari vuotta sitten ilmoittanut että dieseleille tulee lopou ensin. Idioottimainen mussutuksesi ei muuta faktoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea sinun on peittää vitutustasi edes tuollaisen pitkähkön merkityksettömän lässytyksen taakse. Olet täysin faktoista tietämätön dieseltrolli, jonka hermo ei kestä kannaltasi ikäviä tosiasioita. Varmaan tyhmemmällekin pitäisi olla selvää, että tässä nyt erityisesti puhutaan henkilöautoista, kun esimerkiksi tuo Honda ei taida paljon raskasta liikennettä Suomen markkinoille tuoda. Mutta sinä oletkin oma lukusi, muiden vastaavien dieselklovnien kanssa.

        Raskas liikenne sekin kyllä tulee muuttumaan ihan lähiaikoina, alkaen automatisaatiosta ja päättyen käyttövoiman muutoksiin. Mutta ensin katoavat diesel autot, eikä siitä tarvitse mitään veikkauksia esittää. Autojen valmistajat ovat asian käytännössä ilmoittaneet suoraan, ja lisäksi lähes kaikki R&D panostukset tehdään hybrideihin ja täyssähköön.

        Ei Honda paljon henkilöautoja diiselillä valmistanutkaan. Saati tuonut Suomeen ,kun ei osaa kunnollista tehdä. Vedä sinä siitä mitkä johtopäätökset vaan haluat aivan sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "en tiedä Hondista yhtään mitään"

        Tuon jaksoin sieltä jaarittelusi keskeltä bongata. Voin lisätä ettet tiedä näköjään juurikaan mistään muustakaan mitään. Faktoja sinulla ei ollut tarjota taaskaan. Kirjoitelmassasi ei ole yhtään mitään sellaista, mikä varsinaisesti ansaitsisi vastausta, nyt kun avoin raivoamisesi vaihtui tuollaiseen passiivis-aggressiiviseen mussuttamiseen.

        Diesel nyt vaan häviää ensin, sen jälkeen bensa hybridit. Volvokin muuten lopettaa kaikki polttomoottorit ilmoituksensa mukaan melko piakkoin. Siinä sinulle fakta.

        Kerrotko edes vuosikymmenen tuohon "Volvo uutiseen" Melko piakkoin ei kerro mitään. Volvo on lopettamasa 1 mallin valmistamisen diiselinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sössön sössön, kyllä sä sössöttää jaksat.

        Lue tarkasti: AUTOVALMISTAJAT OVAT ILMOITTANEET ETTÄ ENSIN LOPPUU DIESELIN VALMISTUS.

        Hybrideistä melkein kaikki mitkä ovat nyt tulossa tai suunnitteilla ovat bensalla. Sun sössötyksesi ei siinä mitään paina.

        Psa:lla on ollut jo vuosia diiselhybridejä. Ottaisit vähän asioista selvää, ennenkuin sössötät mitään. Kerro vielä se autonvalmistaja Euroopasta, joka on ilmoittanut, että ensin loppuu diiselin valmistus. Joku muu kuin Porche.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sössön sössön, kyllä sä sössöttää jaksat.

        Lue tarkasti: AUTOVALMISTAJAT OVAT ILMOITTANEET ETTÄ ENSIN LOPPUU DIESELIN VALMISTUS.

        Hybrideistä melkein kaikki mitkä ovat nyt tulossa tai suunnitteilla ovat bensalla. Sun sössötyksesi ei siinä mitään paina.

        Milloin loppuu esim. Mersun diiselvalmistus ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jo raivoamisesi raivonnut? Niin mitä kohtaa et ymmärtänyt? Autotehtaat kilvan ilmoittavat, että diesel poistuu valikoimista ensimmäisenä. Sekö ei mene jakeluun? Turha sössötyksesi ja raivoamisesi ei faktoja muuta, näin se vaan nyt on.

        Sinähän tuossa olet raivonnut, ja myöskin tuonut esiin omia mielipiteitäsi "faktoina".
        Kannattaisiko edes yrittää kirjoittaa asiallisesti ja kohteliaasti, vaikka eri mieltä onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin loppuu esim. Mersun diiselvalmistus ?

        Kohta kun kysyntäkin sakkaa pahasti. Ja kyllä se Saksassakin sakkaa.


    • Anonyymi

      Voi voi, kohta ei pääse diiselmiähet enää ajamaan 1500 km päiväsiivuja 90 asteen ylämäkeen 2000 kg peräkärrin kanssa 50 asteen pakkasessa ja 90 m/s vastatuulessa.

      • Anonyymi

        Älä huoli, kyllä voit ykslitrasella bensahalpisautollasi edelleen hakea halpaa keskikaljaa parin kilometrin päässä olevasta lähikaupastasi. Siinä bensa-autojen sinänsä kovat päästöt ovat vielä kestettävissä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli, kyllä voit ykslitrasella bensahalpisautollasi edelleen hakea halpaa keskikaljaa parin kilometrin päässä olevasta lähikaupastasi. Siinä bensa-autojen sinänsä kovat päästöt ovat vielä kestettävissä,

        Kerrohan lisää miten paljon vituttaa kun rakas dieselisi on häviämässä. Nautin tuskastasi.


      • Anonyymi

        Heh. Koitapa tehdä tuo bensa-autolla.... tai edes lähimainkaan samaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan lisää miten paljon vituttaa kun rakas dieselisi on häviämässä. Nautin tuskastasi.

        Miksi pitää raivota, eiköhän asiallinen ja faktoihin perustuva keskustelu olisi kuitenkin parempi . "Nautin tuskastasi" , tuossahan tulikin Sinun "ajatusmaailmasi esiin.


    • Anonyymi

      Ensimmäisenä kuoleva on bensavapari. Kehitys on mennyt tähän suuntaan jo vuosikymmenen ja Nyt on enää jämät jäljellä.
      Tekohengitys hybriditekniikalla on tulossa tiensä päähän.
      Biodieselillä on vielä paljon enemmän vuosia edessään. Uusiutuvaa energiaa jätteistä ja hyvin pienet päästöt.

    • Anonyymi

      Saksa sentään meinaa luopua ilmaa pilaavan kivihiilen käytöstä niinkin aikaisin, kuin 2038.....

      https://yle.fi/uutiset/3-10624470

      Moderni hieno, ja aikaansa elävä valtio.....

    • Anonyymi

      Kaikkee sontaa sitä onkin väännetty diesel käyttöiseksi, moni olis voinu luopua jo alkuvaiheessa😝😝😝😜😜😝😛

    • Anonyymi

      Kyllä se diisselin on vaan niin turha. Kuka tarvii 3 litran myllyjä kuin leuhottaekseen?
      Ei kukaan.samat ajot ajaa litrasella vähäpäästöisellä bensalla

      • Anonyymi

        Ei aja samoja ajoja litraisella bensamoottorilla kuin vaikkapa pari litraisella dieselillä, vain pieni osa ajoista voi olla ’samat’. Kolmen litran dieselit nyt tuskin on niitä yleisiä, mutta et kai usko, että autoa hankkiessaan vaihtooehtona on litrainen bensamoottori ja 3-litran dieselmoottori. Jos hankkii premiumia ja vetoautoa, niin edullinen kansanauto tuskin kiinnostaa.

        Harva kai sentään hankkii dieselin vain kaupassakäyntiä varten. Ja jos sitten hankkisikin, niin mitä sitten?


      • Anonyymi

        Kuka vetää traileria tai asuntovaunua litrasella bensakoneella.= Ei kukaan.
        Kuka ajaa litrasella bensa-pakulla rahtia tien päällä = Ei kukaan.
        Kuka ajaa ambulanssia litrasella bensakoneella = Ei kukaan.
        Kuka .. = ei kukaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka vetää traileria tai asuntovaunua litrasella bensakoneella.= Ei kukaan.
        Kuka ajaa litrasella bensa-pakulla rahtia tien päällä = Ei kukaan.
        Kuka ajaa ambulanssia litrasella bensakoneella = Ei kukaan.
        Kuka .. = ei kukaan...

        Niin. Ammattiliikenne ja kuljetusliikkeet erikseen, mutta entäs ne loput eli suurin osa turhanpäiväiset ja tavalliset ajot diesel kuskilta eli ihan tavalliselta ihmiseltä?
        Ei ne tarvii oikeesti diiseliä mihkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Ammattiliikenne ja kuljetusliikkeet erikseen, mutta entäs ne loput eli suurin osa turhanpäiväiset ja tavalliset ajot diesel kuskilta eli ihan tavalliselta ihmiseltä?
        Ei ne tarvii oikeesti diiseliä mihkään

        Mulle tulee näitä" tavallisia" ajoja n25tkm. vuodessa. Ei autoni oikeasti tarvi olla diisel, mutta se on mulle paras ja halvin vaihtoehto. Alle 5 litran kaupunkikulutukseen ei monella bensiiniautolla pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tulee näitä" tavallisia" ajoja n25tkm. vuodessa. Ei autoni oikeasti tarvi olla diisel, mutta se on mulle paras ja halvin vaihtoehto. Alle 5 litran kaupunkikulutukseen ei monella bensiiniautolla pääse.

        Alle 5 litran kaupunkikulutus? Paskanpuhuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle 5 litran kaupunkikulutus? Paskanpuhuja.

        Juuri tuon verran sinä "tiedät" diiseleistä. Sinun on vaikea käsittää, kuika pienellä diiselillä pääsee. Tämä alle 5 litran keskikulutus on koko vuoden keskikulutus kaupunkiajossa vm.2015 1,6Hdi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuon verran sinä "tiedät" diiseleistä. Sinun on vaikea käsittää, kuika pienellä diiselillä pääsee. Tämä alle 5 litran keskikulutus on koko vuoden keskikulutus kaupunkiajossa vm.2015 1,6Hdi .

        Ei täällä oikeesti ketään dieselin vastustajista tiedä mitä uudet tai uudehkot dieselit kuluttaa.

        Tässä faktaa ihan itseltä. Ei ole uusi, mutta 2012 vuoden MB c 200cdi farkku automaatti. Matka-ajossa nastarenkain kantatietä ja moottoritietä keskinopeudella 85km/h, tankkaamalla mitattuna oikea kulutus 4,4 l/100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä oikeesti ketään dieselin vastustajista tiedä mitä uudet tai uudehkot dieselit kuluttaa.

        Tässä faktaa ihan itseltä. Ei ole uusi, mutta 2012 vuoden MB c 200cdi farkku automaatti. Matka-ajossa nastarenkain kantatietä ja moottoritietä keskinopeudella 85km/h, tankkaamalla mitattuna oikea kulutus 4,4 l/100km.

        Diesel puolustaa paikkaansa vielä monia vuosia.

        Vaparibensat häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diesel puolustaa paikkaansa vielä monia vuosia.

        Vaparibensat häviää.

        Hondan olisi kannattanut pitää diesel uuden crv käyttövoimavaihtoehtona. On niin korkeita nuo mitatut koeajokulutukset niin bensoissa kuin hybrideissäkin. Lisäksi voimanpuute.


    • Anonyymi

      Dieselkeskustelu meni aika sairaaksi saksalaisten sekoilun myötä, mulla on japanilainen Euro 6 litkuton diesel, jossa ainoa moitittava seikka on tiuha DPF polttoväli, kulutus yli 5 l sen takia . 5,2. Mersutyyliin tasamaalla 88 nopeudessa menee 2,7-3,6 riippuen tuulen suunnasta ja kuun asennosta. Hinta puolet ihmemersusta joten reppana saa oikeesti säästää jos meinaa tasata puntit. Takavetoisten mersujen sivutuuliherkkyyteen en ota kantaa, mutta halpa riisikuppi on helppo hallita kelillä kuin kelillä ja penkitkin ovat pahuksen perseesensopivia toisin kuin 1970-luvulla.

      Volkkari ja Rellu keksi dieselgaten aikana minimoida moottorikoon, 2 l koneet oli paha joten 1,6 pelasti Euroopan... siis molemmilla oli 2,5 diesel alunperin. 130 heppaa 1,6-moposta ei todellakaan ole sama kuin 130 heppaa 2,5:sta, vaikka pikkukoneesta hehkutettaisiin suurempaa vääntöäkin. Kytkin ylös tyhjäkäynnillä ja vain toinen kulkee.

      • Anonyymi

        Mikä laite menee noin vähällä? Tollaselle olis käyttöä meillä.


      • Anonyymi

        Polttomoottorit katoavat koska ovat muinaisteknologiaa. Ei siinä muusta ole kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottorit katoavat koska ovat muinaisteknologiaa. Ei siinä muusta ole kyse.

        Kyllä pientä dieselpelleä ketuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pientä dieselpelleä ketuttaa.

        Mitä sitten jos Honda, agregaatteihin ja moottoripyöriin keskittynyt merkki, lopettaa dieselit?

        Eihän sitä edes huomaa kukaan.


    • Anonyymi

      Dieselit loppuu vaikka dieselhörhö täällä kuinka riehuu.

      • Anonyymi

        Dieselhörhö kirkuu taas tuskaansa. Minä nautin siitä.


    • Anonyymi

      Hondakaan ei halua olla tunnettu noista saastuttavista palopommeista.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mitä aloittaa? Turhaa viivytystaistelua. Diesel häviää polttomoottoreista ensimmäisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä aloittaa? Turhaa viivytystaistelua. Diesel häviää polttomoottoreista ensimmäisenä.

        Kuka idiootti noita museoautoja enää ostaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe