Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Entä jos ei vaan enää jaksa

Anonyymi

Turhaa kaikki tämä maallinen meno, ihan turhaa, eipä juuri mikään nappaa.

108

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kehitä itsellesi harrastus. Kyllä ihminen aina jostain innostuu. Vielä kannattaa elää. Onhan se kiva nähdä mitä sitten tapahtuu.

    • Anonyymi

      Suosittelen kannabista lääkkeeksi.

    • Anonyymi

      En ole itse pitkään aikaan enää jaksanut, mutta elän kuitenkin.

      Yhdyn Paavalin sanoihin:

      Fil. 1:23 Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;

      Kun Herra on avannut uskovan silmät näkemään oman ja siten maailman pahuuden, niin vaikeaa on, eli tieto lisää tuskaa.

      Saarn. 1:18 Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.

      Sen kanssa vain pitää oppia elämään, ja luottaa siihen, että Herra tietää ja Hänellä on omat suunnitelmansa, joten Herraan tukien ja Häneen luottaen vain eteenpäin.

      Ehkäpä tuo loppuosakin tuosta Raamatunkohdasta voi vielä toteutua ?

      24 mutta teidän tähtenne on lihassa viipymiseni tarpeellisempi.
      25 Ja kun olen tästä varma, niin minä tiedän jääväni eloon ja viipyväni kaikkien teidän luonanne teidän edistymiseksenne ja iloksenne uskossa,

      Siis vain se joka on itse kulkenut Tien, voi auttaa sitten muita, eli nuorempia uskovia heidän Tiellään eteenpäin.

      Mutta todella pahalta siis näyttää ja maailma ja ihmiset ja uskovatkin näyttäytyvät todella karun saastaisilta.

      Pahuutta vain kaikkialla...

      Mutta sen ei pidä antaa masentaa, vaan sen kautta vain voi oppia yhä lisää, kun on peitteet jo pois silmiltä.

      Eli sekin on mahdollisuus.

      • Anonyymi

        Niin, sanoit että maailma vaikuttaa edelleenkin pahalta, ja että olet väsähtänyt, ja että velvollisuutesi kyllästyttävät?! Selvästi tarvitset uuden haasteen, ehkä jopa ammatin, tai vain uuden opiskelupaikan. SIitä varoittaisin silti, että alkaisit ITSE TUOMITA tai SYYTTTÄÄ maailmanmenoja liiikaa, vaikka on Raamatussakin sanottu, että "Maailma on Paha ja Saatana Lucifereineen on sen ruhtinaita, ja että Antikrisuksia on illmaantunut", niin teidän tulee NÄHDÄ , missä Määrin JUMALAN VALTAKUNTAKIN on murtautumassa jo esiin, eli varoitan HYVIÄ maailmaankin liepeille ilmaantuneita ilmiöitä teilaamasta automaationa pahaksi, siinäkin voi uskovainen joutua pahastikin Harhaan... EI sosiaalinen toiminta hädänalaisten auttamiseksi esim. ole PAHA ASIA, ja vaikka sekin usein ajatellaan vain "maailman toiminnaksi"... Se on silti eräs jopa Jumalan tahtomista asioista, että tuetaan suorilla avustuksilla, joko rahallisesti tai suoraan tuotteilla ihmisiä, joilla ei ollut varaa niitä itse hankkia...


    • Anonyymi

      Hyvä aloittaja

      En tiedä, oletko uskossa vai et. Itse olen ollut uskossa vuosikymmenet. Jeesus Kristus on antanut minulle elämän ja yltäkylläisyyden. Tule Jeesuksen ristin luo. Siellä saat elämän. Vielä tänääkin, PH antaa elämän, jossa juoksevat elämän veden virrat. Tämän olen kokenut todeksi. Kyllä taisteluita on, mutta saan olla voittaja Kristuksessa. Siunausta sinulle. Rukoilen puolestasi.

      • Anonyymi

        Voi voi tuota sinun ymmärtämättömyyttäsi.

        "Jeesus Kristus on antanut minulle elämän ja yltäkylläisyyden."

        Se on kuule niin, että niitä lapsiaan joita Herra Rakastaa, hän riisuu ja sulattaa kärsimysten pätsissä, ja sen kautta vain valmistutaan lopulta.

        Jos Herra ei johdata kärsimyksiin ja riisu kaikesta, kuten Jobin tapauksessa, ei uskova pääse syvemmin nauttimaan siunauksista ja hänen ymmärryksensä ei lisäänny eivätkä silmät avaudu, kuten aloittajalle on käynyt.

        Joten minä joka itse olen käynyt Jobin kohtalon pitkälti läpi, rukoilen sinun puolestasi, että kypsyisit edes siihen kohtaan, että Herra voisi sinuakin riisua ja sulattaa vihdoin.

        Silloin sinä et puhuisi noin enää kuin puhut, ja kuten Jobin "ystävät" puhuivat.

        Eli sinun kirjoituksesi on yhtä ymmärtämätöntä kuin niillä kolmella Jobin "ystävällä", jotka siis kuvastavat toisia uskovia, jotka eivät vielä kyllin asioita ymmärrä.

        Jobin kirjan lopussa Jumala todistaa Jobin puolesta ja niitä "ystäviä" vastaan, ja nuo ystävät siis väittivät Jobin kärsivän omien pahojen tekojensa vuoksi, vaikka se siis oli sulatusta eli puhdistus kärsimystä, jonka jälkeen Jumala pystyi siunaamaan Jobia kaksinkertaisesti edelliseen verrattuna !

        Job 42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
        9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
        10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.

        Niin ja jos ja kun varmaan et tätäkään ymmärtänyt, kun et ole sitä itse kokenut, niin Jeesus, meidän esikuvamme ja esimerkkimme itse valmistettiin tehtäväänsä kärsikysien pätsissä !

        Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

        Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

        1. Piet. 2:21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,

        Heprealaiskirje 5
        8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,

        Puhdistus kärsimykset siis kuuluvat todellisen Jeesuksen seuraajan uskonelämään sen tärkeänä osana, ilman kärsimyksiä ei uskova jalostu eikä pyhity eikä kasva eikä opi kunnolla.

        Mutta niin se vain on, kuten tuon Jobin ja hänen "ystäviensä" kohdalla, että osa ymmärtää nämä ja osa on autuaan tietämättömiä yhä, vaikka ovatkin pitkään uskossa olleet.

        Minä tiedän jo senkin, että se menee samoin kuin luonnollisen pienen lapsen kohdalla, eli lasta ei voi kasvattaa ja kurittaa, jos tämä on yhä liian kasvamaton ja ymmärtämätön.

        Uskovan kohdalla on sama asia, Jumala ei voi Isänä lähteä viemään kärsimysten tielle sellaista lastaan, joka ei ole ensin kyllin vahvistunut Uskossa ja luottamuksessa Isään.

        Jumal joutuu siis odottamaan, ja siitä ikävästä tilanteesta Sana sanoo näinkin:

        11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.

        !!!
        12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        !!!

        13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

        Ei siis ole kasvettu, joten vahvaa ruokaa ei voi antaa, ja nämä asiat joista kirjoitin ovat sitä vahvaa ruokaa, jota kasvamaton uskova ei kestä eikä siedä, sillä kasvamaton ei suostu kärsimään Kristuksen tähden kasvaakseen ja vallmistuakseen.

        Eli sinäkin siis kiellät kärsimykset uskovan elämästä, vaikka Jeesus on antanut esimerkin meille Tiestä, jota meidän tulisi käydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi tuota sinun ymmärtämättömyyttäsi.

        "Jeesus Kristus on antanut minulle elämän ja yltäkylläisyyden."

        Se on kuule niin, että niitä lapsiaan joita Herra Rakastaa, hän riisuu ja sulattaa kärsimysten pätsissä, ja sen kautta vain valmistutaan lopulta.

        Jos Herra ei johdata kärsimyksiin ja riisu kaikesta, kuten Jobin tapauksessa, ei uskova pääse syvemmin nauttimaan siunauksista ja hänen ymmärryksensä ei lisäänny eivätkä silmät avaudu, kuten aloittajalle on käynyt.

        Joten minä joka itse olen käynyt Jobin kohtalon pitkälti läpi, rukoilen sinun puolestasi, että kypsyisit edes siihen kohtaan, että Herra voisi sinuakin riisua ja sulattaa vihdoin.

        Silloin sinä et puhuisi noin enää kuin puhut, ja kuten Jobin "ystävät" puhuivat.

        Eli sinun kirjoituksesi on yhtä ymmärtämätöntä kuin niillä kolmella Jobin "ystävällä", jotka siis kuvastavat toisia uskovia, jotka eivät vielä kyllin asioita ymmärrä.

        Jobin kirjan lopussa Jumala todistaa Jobin puolesta ja niitä "ystäviä" vastaan, ja nuo ystävät siis väittivät Jobin kärsivän omien pahojen tekojensa vuoksi, vaikka se siis oli sulatusta eli puhdistus kärsimystä, jonka jälkeen Jumala pystyi siunaamaan Jobia kaksinkertaisesti edelliseen verrattuna !

        Job 42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
        9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
        10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.

        Niin ja jos ja kun varmaan et tätäkään ymmärtänyt, kun et ole sitä itse kokenut, niin Jeesus, meidän esikuvamme ja esimerkkimme itse valmistettiin tehtäväänsä kärsikysien pätsissä !

        Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

        Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

        1. Piet. 2:21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,

        Heprealaiskirje 5
        8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,

        Puhdistus kärsimykset siis kuuluvat todellisen Jeesuksen seuraajan uskonelämään sen tärkeänä osana, ilman kärsimyksiä ei uskova jalostu eikä pyhity eikä kasva eikä opi kunnolla.

        Mutta niin se vain on, kuten tuon Jobin ja hänen "ystäviensä" kohdalla, että osa ymmärtää nämä ja osa on autuaan tietämättömiä yhä, vaikka ovatkin pitkään uskossa olleet.

        Minä tiedän jo senkin, että se menee samoin kuin luonnollisen pienen lapsen kohdalla, eli lasta ei voi kasvattaa ja kurittaa, jos tämä on yhä liian kasvamaton ja ymmärtämätön.

        Uskovan kohdalla on sama asia, Jumala ei voi Isänä lähteä viemään kärsimysten tielle sellaista lastaan, joka ei ole ensin kyllin vahvistunut Uskossa ja luottamuksessa Isään.

        Jumal joutuu siis odottamaan, ja siitä ikävästä tilanteesta Sana sanoo näinkin:

        11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.

        !!!
        12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        !!!

        13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

        Ei siis ole kasvettu, joten vahvaa ruokaa ei voi antaa, ja nämä asiat joista kirjoitin ovat sitä vahvaa ruokaa, jota kasvamaton uskova ei kestä eikä siedä, sillä kasvamaton ei suostu kärsimään Kristuksen tähden kasvaakseen ja vallmistuakseen.

        Eli sinäkin siis kiellät kärsimykset uskovan elämästä, vaikka Jeesus on antanut esimerkin meille Tiestä, jota meidän tulisi käydä.

        Joh. 10:10 Jeesus Kristus on minunkin hyvä paimen. Joh 10. Varas ei ole tullut muuta kuin tappamaan , varastamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys. Todella elämän yltäkylläisyys on minulla Jeesuksessa. Terveys. 3.Joh.1:2 Tervekin saan olla ja vielä kovassa kunnossa.

        En tiedä mistä johtuu, että Suomessa kristillisyyteen on sekoittunut käsitys, että Jumala jalostaa meitä sairaudella. Täysi valhe. Onhan maamme kokenut vaikeitakin aikoja. Sortovuodet, talvi- ja jatkosota. Ehkäpä se on heijastuksia näistä. Voisihan näistä asioista kirjoittaa enemmänkin. En pidä raamattutuntia tällä foorumilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 10:10 Jeesus Kristus on minunkin hyvä paimen. Joh 10. Varas ei ole tullut muuta kuin tappamaan , varastamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys. Todella elämän yltäkylläisyys on minulla Jeesuksessa. Terveys. 3.Joh.1:2 Tervekin saan olla ja vielä kovassa kunnossa.

        En tiedä mistä johtuu, että Suomessa kristillisyyteen on sekoittunut käsitys, että Jumala jalostaa meitä sairaudella. Täysi valhe. Onhan maamme kokenut vaikeitakin aikoja. Sortovuodet, talvi- ja jatkosota. Ehkäpä se on heijastuksia näistä. Voisihan näistä asioista kirjoittaa enemmänkin. En pidä raamattutuntia tällä foorumilla.

        Kuten jo kirjoitin, osa vain ei ymmärrä.

        Raamatussa Paavali kirjoittaa näinkin:

        2. Tim. 4:20 Erastus jäi Korinttoon, mutta Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan.

        Miksi jätti sairastamaan, miksi ei onnistunut parantaminen ?

        No edellä jo näytin selvääkin selvemmin Raamatusta sen, että jopa Jeesus tehtiin täydelliseksi juuri kärsimysten kautta ja avulla !

        Mutta nuo asiat sinä ohitit täysin, koska ne eivät vain maistu eivätkä kelpaa sinulle, sinä kiellät niiden olemassa olon.

        Ja se juuri kertoo siitä, että et ole sen vartaa kypsynyt, että Herra voisi sinua riisua ja sulattaa.

        10 Sillä sinä, Jumala, olet koetellut meitä, olet sulattanut meitä, niinkuin hopea sulatetaan.
        11 Sinä veit meidät verkkoon, panit kuorman meidän lanteillemme.
        12 Sinä annoit ihmisten ajaa päämme päällitse, me jouduimme tuleen ja veteen. Mutta sinä veit meidät yltäkylläisyyteen.
        13 Minä tuon sinun huoneeseesi polttouhreja, täytän sinulle lupaukseni,
        14 joihin minun huuleni avautuivat ja jotka minun suuni hädässäni lausui.
        15 Lihavat polttouhrit minä sinulle uhraan ynnä oinasten uhrituoksun; minä uhraan sinulle härkiä ja kauriita. Sela.
        16 Tulkaa, kuulkaa, niin minä kerron teille, kaikki te Jumalaa pelkääväiset, mitä hän on minun sielulleni tehnyt.
        17 Häntä minä suullani huusin, ja ylistys tuli minun kielelleni.
        18 Jos minulla olisi vääryys sydämessäni, ei Herra minua kuulisi.
        19 Mutta Jumala kuuli minua ja otti vaarin minun rukoukseni äänestä.
        20 Kiitetty olkoon Jumala, joka ei hyljännyt minun rukoustani eikä ottanut minulta pois armoansa.

        Tässä sama asia Uudentestamentin puolelta:

        1. Piet. 5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.

        2. Korinttolaiskirje 4
        16 Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.
        17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
        18 meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.

        Tuo hetken kestävä ahdistus/kärsimys, tarkoittaa tämän maailman ajan aikaa.

        No, näitä uskovien kärsimyksistä kertovia Raamatunpaikkoja on vaikka kuinka, joten en ala kaikkia tähän laittamaan, mutta sokea pitää olla, jos niitä ei näe eikä Raamatustaan löydä.

        Mutta niinhän se on kuten sanoin, se uskova, joka itse ei ole joutunut kärsimään, ei ymmärrä koko asiaa, eikä kärsiviä uskoviakaan, vaan tulkitsee kaiken pieleen kuten ne Jobin "ystävät" !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi tuota sinun ymmärtämättömyyttäsi.

        "Jeesus Kristus on antanut minulle elämän ja yltäkylläisyyden."

        Se on kuule niin, että niitä lapsiaan joita Herra Rakastaa, hän riisuu ja sulattaa kärsimysten pätsissä, ja sen kautta vain valmistutaan lopulta.

        Jos Herra ei johdata kärsimyksiin ja riisu kaikesta, kuten Jobin tapauksessa, ei uskova pääse syvemmin nauttimaan siunauksista ja hänen ymmärryksensä ei lisäänny eivätkä silmät avaudu, kuten aloittajalle on käynyt.

        Joten minä joka itse olen käynyt Jobin kohtalon pitkälti läpi, rukoilen sinun puolestasi, että kypsyisit edes siihen kohtaan, että Herra voisi sinuakin riisua ja sulattaa vihdoin.

        Silloin sinä et puhuisi noin enää kuin puhut, ja kuten Jobin "ystävät" puhuivat.

        Eli sinun kirjoituksesi on yhtä ymmärtämätöntä kuin niillä kolmella Jobin "ystävällä", jotka siis kuvastavat toisia uskovia, jotka eivät vielä kyllin asioita ymmärrä.

        Jobin kirjan lopussa Jumala todistaa Jobin puolesta ja niitä "ystäviä" vastaan, ja nuo ystävät siis väittivät Jobin kärsivän omien pahojen tekojensa vuoksi, vaikka se siis oli sulatusta eli puhdistus kärsimystä, jonka jälkeen Jumala pystyi siunaamaan Jobia kaksinkertaisesti edelliseen verrattuna !

        Job 42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
        9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
        10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.

        Niin ja jos ja kun varmaan et tätäkään ymmärtänyt, kun et ole sitä itse kokenut, niin Jeesus, meidän esikuvamme ja esimerkkimme itse valmistettiin tehtäväänsä kärsikysien pätsissä !

        Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

        Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

        1. Piet. 2:21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,

        Heprealaiskirje 5
        8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,

        Puhdistus kärsimykset siis kuuluvat todellisen Jeesuksen seuraajan uskonelämään sen tärkeänä osana, ilman kärsimyksiä ei uskova jalostu eikä pyhity eikä kasva eikä opi kunnolla.

        Mutta niin se vain on, kuten tuon Jobin ja hänen "ystäviensä" kohdalla, että osa ymmärtää nämä ja osa on autuaan tietämättömiä yhä, vaikka ovatkin pitkään uskossa olleet.

        Minä tiedän jo senkin, että se menee samoin kuin luonnollisen pienen lapsen kohdalla, eli lasta ei voi kasvattaa ja kurittaa, jos tämä on yhä liian kasvamaton ja ymmärtämätön.

        Uskovan kohdalla on sama asia, Jumala ei voi Isänä lähteä viemään kärsimysten tielle sellaista lastaan, joka ei ole ensin kyllin vahvistunut Uskossa ja luottamuksessa Isään.

        Jumal joutuu siis odottamaan, ja siitä ikävästä tilanteesta Sana sanoo näinkin:

        11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.

        !!!
        12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        !!!

        13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

        Ei siis ole kasvettu, joten vahvaa ruokaa ei voi antaa, ja nämä asiat joista kirjoitin ovat sitä vahvaa ruokaa, jota kasvamaton uskova ei kestä eikä siedä, sillä kasvamaton ei suostu kärsimään Kristuksen tähden kasvaakseen ja vallmistuakseen.

        Eli sinäkin siis kiellät kärsimykset uskovan elämästä, vaikka Jeesus on antanut esimerkin meille Tiestä, jota meidän tulisi käydä.

        Kiitos, kun kerroit tuon kaiken kärsiville. Johan lohduttaakin.

        Joillain kärsimykset kääntyvät siunauksiksi, toiset vain kärsivät, kärsivät ja kärsivät.

        Jotkut muuttuvat kärsimyksissä hurskaammiksi, auvoisiksi, Herraa kiitteleviksi. Jotkut taas kiukkuisiksi. He joutuvat Helvettiin.

        Tuota siunauksen toivoa en paljon vahvistaisi. Kun siunauksia ei kärsimyksen sijaan ala vaan näkyä, tuollaiseen anekauppaan uskova saattaa menettää uskonsa kokonaan. Alkaa luulla, että kärsiikin jo osaa hänelle säädetystä Helvetistä. Että kun näkyviä siunauksia ei näy, niin Jumala ei minusta välitä! Olen tuomittu ikuiseen kadotukseen!

        Siunauksista en tiedä, mutta käsittääkseni kristinoppi (se paha!) on tämä: kärsimyksissä uskova kristitty joko vahvistuu, tai menettää loputkin uskostaan. Jos "siunauksesta" puhutaan, niin siunaus tässä onkin siinä ainoassa: uskossa Jeesukseen / Jumalaan. Tämä usko ei mittaa uskonlaatua saatujen siunausten mukaan, vaan katsoo ainoastaan uskoa: onko sitä, vai ei. Siunaukset eivät ole mittari, vaan usko itse.

        Tuo BB-Ville on käsittämätön uskonsankari. En koskaan kuuntele teidän ohjelmianne, käy seurakunnissanne, joten tuollainen uskonsankari on itselleni ihan vieras. Siihen aikaan kun teillä kävin, sain kuullakseni lähinnä todistajan erilaisia syntielämän laajoja selontekoja ja äkillistä yllättävää elämänmuutosta, mutta tuossa Villessä saa ihmetellen katsella ja kuunnella sitä itse elämänmuutosta. Lieneekö koskaan syntiä tehnytkään? Muualla netissä kun lukee, niin siellä, esim. entisten kavereiden toimesta kerrotaan kyllä jotain myös siitä, mitä Ville oli "ennen".

        Itseäni ei vilhon hörhöilyt kiinnosta, olen minäkin joskus polttanut hamppua, mutta tuo uskonelämä, mitä Ville edeustaa, on jotain, jota harvemmin näkee ja kuulee (paitsi ehkä joistain ortodoksisista pyhistä isistä kerrottaessa). Tulikin tässä mieleeni hyvä kirja (romaani): Niko Kazantzakis - Veljesviha. Tämä ei ole RV:n kustantama, vaan ihan maallista kirjallisuutta, mutta suosittelen. On niitä uskovia kristityissäkin. Tuli vaan kirja mieleen, kun ajattelin esimerkkiä ihan keskellä ihmiselämän taisteluita elävistä matalan tason kristityistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, kun kerroit tuon kaiken kärsiville. Johan lohduttaakin.

        Joillain kärsimykset kääntyvät siunauksiksi, toiset vain kärsivät, kärsivät ja kärsivät.

        Jotkut muuttuvat kärsimyksissä hurskaammiksi, auvoisiksi, Herraa kiitteleviksi. Jotkut taas kiukkuisiksi. He joutuvat Helvettiin.

        Tuota siunauksen toivoa en paljon vahvistaisi. Kun siunauksia ei kärsimyksen sijaan ala vaan näkyä, tuollaiseen anekauppaan uskova saattaa menettää uskonsa kokonaan. Alkaa luulla, että kärsiikin jo osaa hänelle säädetystä Helvetistä. Että kun näkyviä siunauksia ei näy, niin Jumala ei minusta välitä! Olen tuomittu ikuiseen kadotukseen!

        Siunauksista en tiedä, mutta käsittääkseni kristinoppi (se paha!) on tämä: kärsimyksissä uskova kristitty joko vahvistuu, tai menettää loputkin uskostaan. Jos "siunauksesta" puhutaan, niin siunaus tässä onkin siinä ainoassa: uskossa Jeesukseen / Jumalaan. Tämä usko ei mittaa uskonlaatua saatujen siunausten mukaan, vaan katsoo ainoastaan uskoa: onko sitä, vai ei. Siunaukset eivät ole mittari, vaan usko itse.

        Tuo BB-Ville on käsittämätön uskonsankari. En koskaan kuuntele teidän ohjelmianne, käy seurakunnissanne, joten tuollainen uskonsankari on itselleni ihan vieras. Siihen aikaan kun teillä kävin, sain kuullakseni lähinnä todistajan erilaisia syntielämän laajoja selontekoja ja äkillistä yllättävää elämänmuutosta, mutta tuossa Villessä saa ihmetellen katsella ja kuunnella sitä itse elämänmuutosta. Lieneekö koskaan syntiä tehnytkään? Muualla netissä kun lukee, niin siellä, esim. entisten kavereiden toimesta kerrotaan kyllä jotain myös siitä, mitä Ville oli "ennen".

        Itseäni ei vilhon hörhöilyt kiinnosta, olen minäkin joskus polttanut hamppua, mutta tuo uskonelämä, mitä Ville edeustaa, on jotain, jota harvemmin näkee ja kuulee (paitsi ehkä joistain ortodoksisista pyhistä isistä kerrottaessa). Tulikin tässä mieleeni hyvä kirja (romaani): Niko Kazantzakis - Veljesviha. Tämä ei ole RV:n kustantama, vaan ihan maallista kirjallisuutta, mutta suosittelen. On niitä uskovia kristityissäkin. Tuli vaan kirja mieleen, kun ajattelin esimerkkiä ihan keskellä ihmiselämän taisteluita elävistä matalan tason kristityistä.

        Kirjoitit, että jotkut vain kärsivät ja kärsivät...

        Niin se on minunkin kohdallani yhä vain, joten minä tiedän kyllä hyvin sen, että mitä se oikeasti on.

        Mutta nyt olen ymmärtänyt sen, että kun Jumala "riisuu" meitä, niin Hän riisuus aivan kaiken, siis aivan kaiken.

        Siinä menee silloin toivokin, kuten Aabrahamista sanotaan, hän toivoi, vaikka toivoa ei enää edes ollut, kun Saara oli kuivettunut, eli vaihdevuodet olivat jo menneet ja siten hän oli fyysisesti hedelmätön :

        Room. 4:18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut

        Siis Jumala kun riisuu oikein kunnolla, niin siinä menee lopulta toivokin, ja silti Jumalan synnyttämä kipinä palaa yhä sydämessä.

        Niin ja se on totta, että osa jalostuu ja osa taas ei vaan tulee katkeriksi, eikä Jumala saa aikaan haluamaansa tässä ne eri vaihtoehdot, että miten siinä voi käydä:

        Ps. 66:10 Sillä sinä, Jumala, olet koetellut meitä, olet sulattanut meitä, niinkuin hopea sulatetaan.

        Laajemmin:
        10 Sillä sinä, Jumala, olet koetellut meitä, olet sulattanut meitä, niinkuin hopea sulatetaan.
        11 Sinä veit meidät verkkoon, panit kuorman meidän lanteillemme.
        12 Sinä annoit ihmisten ajaa päämme päällitse, me jouduimme tuleen ja veteen. Mutta sinä veit meidät yltäkylläisyyteen.
        13 Minä tuon sinun huoneeseesi polttouhreja, täytän sinulle lupaukseni,
        14 joihin minun huuleni avautuivat ja jotka minun suuni hädässäni lausui.
        15 Lihavat polttouhrit minä sinulle uhraan ynnä oinasten uhrituoksun; minä uhraan sinulle härkiä ja kauriita. Sela.
        16 Tulkaa, kuulkaa, niin minä kerron teille, kaikki te Jumalaa pelkääväiset, mitä hän on minun sielulleni tehnyt.
        17 Häntä minä suullani huusin, ja ylistys tuli minun kielelleni.


        Jes. 48:10 Katso, minä olen sinua sulattanut, hopeata saamatta, minä olen sinua koetellut kärsimyksen pätsissä.

        Tuo "hopeaa saamatta" tarkoittaa juuri sitä, että uskova ei jalostu eikä pyhity eikä opi, vaan lähinnä katkeroituu vain.

        Hopea on siis kuva ihmisen teoista, jotka Jumala on aikaan saanut, kulta taas on kuva Jumalan omista teoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, kun kerroit tuon kaiken kärsiville. Johan lohduttaakin.

        Joillain kärsimykset kääntyvät siunauksiksi, toiset vain kärsivät, kärsivät ja kärsivät.

        Jotkut muuttuvat kärsimyksissä hurskaammiksi, auvoisiksi, Herraa kiitteleviksi. Jotkut taas kiukkuisiksi. He joutuvat Helvettiin.

        Tuota siunauksen toivoa en paljon vahvistaisi. Kun siunauksia ei kärsimyksen sijaan ala vaan näkyä, tuollaiseen anekauppaan uskova saattaa menettää uskonsa kokonaan. Alkaa luulla, että kärsiikin jo osaa hänelle säädetystä Helvetistä. Että kun näkyviä siunauksia ei näy, niin Jumala ei minusta välitä! Olen tuomittu ikuiseen kadotukseen!

        Siunauksista en tiedä, mutta käsittääkseni kristinoppi (se paha!) on tämä: kärsimyksissä uskova kristitty joko vahvistuu, tai menettää loputkin uskostaan. Jos "siunauksesta" puhutaan, niin siunaus tässä onkin siinä ainoassa: uskossa Jeesukseen / Jumalaan. Tämä usko ei mittaa uskonlaatua saatujen siunausten mukaan, vaan katsoo ainoastaan uskoa: onko sitä, vai ei. Siunaukset eivät ole mittari, vaan usko itse.

        Tuo BB-Ville on käsittämätön uskonsankari. En koskaan kuuntele teidän ohjelmianne, käy seurakunnissanne, joten tuollainen uskonsankari on itselleni ihan vieras. Siihen aikaan kun teillä kävin, sain kuullakseni lähinnä todistajan erilaisia syntielämän laajoja selontekoja ja äkillistä yllättävää elämänmuutosta, mutta tuossa Villessä saa ihmetellen katsella ja kuunnella sitä itse elämänmuutosta. Lieneekö koskaan syntiä tehnytkään? Muualla netissä kun lukee, niin siellä, esim. entisten kavereiden toimesta kerrotaan kyllä jotain myös siitä, mitä Ville oli "ennen".

        Itseäni ei vilhon hörhöilyt kiinnosta, olen minäkin joskus polttanut hamppua, mutta tuo uskonelämä, mitä Ville edeustaa, on jotain, jota harvemmin näkee ja kuulee (paitsi ehkä joistain ortodoksisista pyhistä isistä kerrottaessa). Tulikin tässä mieleeni hyvä kirja (romaani): Niko Kazantzakis - Veljesviha. Tämä ei ole RV:n kustantama, vaan ihan maallista kirjallisuutta, mutta suosittelen. On niitä uskovia kristityissäkin. Tuli vaan kirja mieleen, kun ajattelin esimerkkiä ihan keskellä ihmiselämän taisteluita elävistä matalan tason kristityistä.

        Niin ja Raamattu puhuu myös siitä, että osa meistä kärsii elämänsä, mutta saavuttaa sitten paljon tulevaa varten.

        Eli osa kuten Job, saa siunauksensa jo täällä maan päällä, mutta osa vasta taivaassa.

        Sen sijaan Jeesus puhuu myös Lasaruksesta, joka sai siunauksensa vasta taivaassa.

        19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
        29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
        30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

        Tämä taas kertoo meille sen, että maallinen hyvä on vain väliaikaista, eikä se hyödytä kuoleman jälkeen, sillä käärinliinoissa ei ole taskuja todellakaan !

        Ei minunkaan hyödytä siis kadehtia niitä joilla menee nyt hyvin, minä tähtään maaliin, ja olen vain vieraana ja muukalaisena täällä ja siksi myös kärsin, kun en sovi joukkoon.

        17 Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
        18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
        19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.
        20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
        21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.


      • Anonyymi

        Olen uskossa ja monen junan alle jäännyt. Psalmista ja uskovasta puolisosta voimia saan, mutta olen aivan loppu ihmisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen uskossa ja monen junan alle jäännyt. Psalmista ja uskovasta puolisosta voimia saan, mutta olen aivan loppu ihmisenä.

        Tuo junan alle jääminen on kuvaavaa. Kohtalotoveri. Vilkutan sulle täältä raiteiden välistä.

        Itse kylläkin olen kuvannut omaa elämääni siinä viskimessä olemisena. Ei viskimen alla, vaan jyväsenä jo siinä itse viskimessä, joka ensin vauhdilla pyörii Herran pään ympärillä ja sitten mäjähtää niin että jyvä hajoaa. Jotta jyvästä tulisi kunnon, toivottu jyvä Taivasten valtakuntaan, sitä on pitänyt paukuttaa tuhannen kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen uskossa ja monen junan alle jäännyt. Psalmista ja uskovasta puolisosta voimia saan, mutta olen aivan loppu ihmisenä.

        Niistä Psalmeista ja Jobin kirjasta olen minäkin kaikkein heikoinpina hetkinä voimaa saanut.

        Eli niiden kautta ja avulla on Herra kannatellut eteenpäin.

        Mutta meidän pitää jäädä niiden junien alle, jotta niiden kautta ja avulla jalostumme vain.

        Ja uskovan tulee tulla siihen kohtaan, että "olen loppu", mutta siitä vasta sitten voi alkaa se "alku".

        1. Piet. 5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.

        Useat vuodet eivät toki tunnu "vähältä ajalta", mutta jos sitä osaa verrata iäisyyteen, niin ripaushan se vain on silloin, eli usein tarvitsemme perspektiiviä.

        No, sinä olet onnellisemmassa asemassa kuin minä, minä olen ihan yksin, ilman puolisoa ja ilman todellista Seurakuntayhteyttä.

        Toisaalta näin varmaan kiinnittyy Herraan lujemmin, kun ei ole mitään kainalo keppejä ja vääriä tukia haittaamassa.

        Ei ole muuta apua kuin Herra yksin.

        Mutta sen siis haluan sanoa, että vaikuttaa siltä, että olet kuitenkin oikealla tiellä, sillä Job oli myös ihan loppu ihmisenä, mutta sitten lopulta kun Job oli täysin ja totaalisen riisuttu ihan kaikesta, pystyi Jumala vasta Jobia siunaamaan enemmän kuin ennen.

        Tämä on sitä juuri, mistä Raamattu kirjoittaa:

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Eikä tuo ole käytännössä mitään helppoa eikä kivutonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo junan alle jääminen on kuvaavaa. Kohtalotoveri. Vilkutan sulle täältä raiteiden välistä.

        Itse kylläkin olen kuvannut omaa elämääni siinä viskimessä olemisena. Ei viskimen alla, vaan jyväsenä jo siinä itse viskimessä, joka ensin vauhdilla pyörii Herran pään ympärillä ja sitten mäjähtää niin että jyvä hajoaa. Jotta jyvästä tulisi kunnon, toivottu jyvä Taivasten valtakuntaan, sitä on pitänyt paukuttaa tuhannen kertaa.

        Uskonelämä kuulostaa itsensä rääkkäämiseltä, jatkuvassa junan rattaiden alle jäämisen kierteessä, viskimen jyväsenä hajoamassa yhä uudelleen ja uudelleen... ja ei koskaan tule valmista "kauraa".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi tuota sinun ymmärtämättömyyttäsi.

        "Jeesus Kristus on antanut minulle elämän ja yltäkylläisyyden."

        Se on kuule niin, että niitä lapsiaan joita Herra Rakastaa, hän riisuu ja sulattaa kärsimysten pätsissä, ja sen kautta vain valmistutaan lopulta.

        Jos Herra ei johdata kärsimyksiin ja riisu kaikesta, kuten Jobin tapauksessa, ei uskova pääse syvemmin nauttimaan siunauksista ja hänen ymmärryksensä ei lisäänny eivätkä silmät avaudu, kuten aloittajalle on käynyt.

        Joten minä joka itse olen käynyt Jobin kohtalon pitkälti läpi, rukoilen sinun puolestasi, että kypsyisit edes siihen kohtaan, että Herra voisi sinuakin riisua ja sulattaa vihdoin.

        Silloin sinä et puhuisi noin enää kuin puhut, ja kuten Jobin "ystävät" puhuivat.

        Eli sinun kirjoituksesi on yhtä ymmärtämätöntä kuin niillä kolmella Jobin "ystävällä", jotka siis kuvastavat toisia uskovia, jotka eivät vielä kyllin asioita ymmärrä.

        Jobin kirjan lopussa Jumala todistaa Jobin puolesta ja niitä "ystäviä" vastaan, ja nuo ystävät siis väittivät Jobin kärsivän omien pahojen tekojensa vuoksi, vaikka se siis oli sulatusta eli puhdistus kärsimystä, jonka jälkeen Jumala pystyi siunaamaan Jobia kaksinkertaisesti edelliseen verrattuna !

        Job 42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
        9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
        10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.

        Niin ja jos ja kun varmaan et tätäkään ymmärtänyt, kun et ole sitä itse kokenut, niin Jeesus, meidän esikuvamme ja esimerkkimme itse valmistettiin tehtäväänsä kärsikysien pätsissä !

        Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

        Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

        1. Piet. 2:21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,

        Heprealaiskirje 5
        8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,

        Puhdistus kärsimykset siis kuuluvat todellisen Jeesuksen seuraajan uskonelämään sen tärkeänä osana, ilman kärsimyksiä ei uskova jalostu eikä pyhity eikä kasva eikä opi kunnolla.

        Mutta niin se vain on, kuten tuon Jobin ja hänen "ystäviensä" kohdalla, että osa ymmärtää nämä ja osa on autuaan tietämättömiä yhä, vaikka ovatkin pitkään uskossa olleet.

        Minä tiedän jo senkin, että se menee samoin kuin luonnollisen pienen lapsen kohdalla, eli lasta ei voi kasvattaa ja kurittaa, jos tämä on yhä liian kasvamaton ja ymmärtämätön.

        Uskovan kohdalla on sama asia, Jumala ei voi Isänä lähteä viemään kärsimysten tielle sellaista lastaan, joka ei ole ensin kyllin vahvistunut Uskossa ja luottamuksessa Isään.

        Jumal joutuu siis odottamaan, ja siitä ikävästä tilanteesta Sana sanoo näinkin:

        11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.

        !!!
        12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        !!!

        13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

        Ei siis ole kasvettu, joten vahvaa ruokaa ei voi antaa, ja nämä asiat joista kirjoitin ovat sitä vahvaa ruokaa, jota kasvamaton uskova ei kestä eikä siedä, sillä kasvamaton ei suostu kärsimään Kristuksen tähden kasvaakseen ja vallmistuakseen.

        Eli sinäkin siis kiellät kärsimykset uskovan elämästä, vaikka Jeesus on antanut esimerkin meille Tiestä, jota meidän tulisi käydä.

        Entäpä ne Jobin orjat, jotka opettavaisesti tapettiin tuosta vain? Rakastiko Herra heitä eniten vai vähiten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonelämä kuulostaa itsensä rääkkäämiseltä, jatkuvassa junan rattaiden alle jäämisen kierteessä, viskimen jyväsenä hajoamassa yhä uudelleen ja uudelleen... ja ei koskaan tule valmista "kauraa".

        Se on myös palkitsevaa, kun näkee sen, että kuinka se "siperia" eli kärsimykset ovat opettaneet ja jalostaneet, ja kuinka itse on siinä koulussa muuttunut.

        Mutta kukaan ihminen ei halua toki itselleen kärsimyksiä, eikä niihin hakeudu, mutta jalostava ja silmiä avaava vaikutus niillä on, ja vain niiden kautta voi saavuttaa jotakin todellista ja syvempää rauhaa ja lepoa.

        Siis parisuteessakin on iin, että vain yhdessä käydyt kärsimykset ja vaikeudet lujittavat suhdetta kun niistä on päästy läpi yhdessä juuri, ja se lujittaa uskoa ja luottamusta siihen, että toinen pysyy vierellä vaikka mikä olisi ja mitä tulisi.

        Samoin on Jumalan kanssa, eli yhdessä läpikäyty luijittaa uskovan uskoa ja luottamusta Jumalan huolenpitoon ja Rakkauteen, vain siten se Rakkaus ja Usko meissä voi kasvaa, ei se kasva silloin kun kaikki on vain hyvin.

        2. Tess. 1:3 Me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, niinkuin oikein onkin, koska teidän uskonne runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkautenne lisääntyy itsekussakin, kaikissa teissä,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 10:10 Jeesus Kristus on minunkin hyvä paimen. Joh 10. Varas ei ole tullut muuta kuin tappamaan , varastamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys. Todella elämän yltäkylläisyys on minulla Jeesuksessa. Terveys. 3.Joh.1:2 Tervekin saan olla ja vielä kovassa kunnossa.

        En tiedä mistä johtuu, että Suomessa kristillisyyteen on sekoittunut käsitys, että Jumala jalostaa meitä sairaudella. Täysi valhe. Onhan maamme kokenut vaikeitakin aikoja. Sortovuodet, talvi- ja jatkosota. Ehkäpä se on heijastuksia näistä. Voisihan näistä asioista kirjoittaa enemmänkin. En pidä raamattutuntia tällä foorumilla.

        Vaikeimmat ajat olivat 1695-2017, jolloin jopa neljännes kansastamme menehtyi. Se oli vekkuli palkinto siitä, että lähes kaikki yrittivät elää väitetyn Jumalan väitetyn tahdon mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on myös palkitsevaa, kun näkee sen, että kuinka se "siperia" eli kärsimykset ovat opettaneet ja jalostaneet, ja kuinka itse on siinä koulussa muuttunut.

        Mutta kukaan ihminen ei halua toki itselleen kärsimyksiä, eikä niihin hakeudu, mutta jalostava ja silmiä avaava vaikutus niillä on, ja vain niiden kautta voi saavuttaa jotakin todellista ja syvempää rauhaa ja lepoa.

        Siis parisuteessakin on iin, että vain yhdessä käydyt kärsimykset ja vaikeudet lujittavat suhdetta kun niistä on päästy läpi yhdessä juuri, ja se lujittaa uskoa ja luottamusta siihen, että toinen pysyy vierellä vaikka mikä olisi ja mitä tulisi.

        Samoin on Jumalan kanssa, eli yhdessä läpikäyty luijittaa uskovan uskoa ja luottamusta Jumalan huolenpitoon ja Rakkauteen, vain siten se Rakkaus ja Usko meissä voi kasvaa, ei se kasva silloin kun kaikki on vain hyvin.

        2. Tess. 1:3 Me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, niinkuin oikein onkin, koska teidän uskonne runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkautenne lisääntyy itsekussakin, kaikissa teissä,

        Siperiassa on armoton kylmyys, sinne vietiin ihmisiä kuolemaan tai pakkotyöleireille. Uskovat mainostavat Jumalan olevan hyvä ja kuitenkin sen Jumalan täytyy koko ajan rääkätä siperiassa opettaen niitä luotujaan, kauheaa itsepetosta ja mitä orjuutta.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Entäpä ne Jobin orjat, jotka opettavaisesti tapettiin tuosta vain? Rakastiko Herra heitä eniten vai vähiten?

        En näe hyödylliseksi vastailla tälläisiin edellä oleviin ymmärtämättömien kysymyksiin ja kommentteihin , joiden tarkotus on vain ronkkia ja kiusata uskovia ja luoda vain epäuskoa.

        2. Tim. 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 10:10 Jeesus Kristus on minunkin hyvä paimen. Joh 10. Varas ei ole tullut muuta kuin tappamaan , varastamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys. Todella elämän yltäkylläisyys on minulla Jeesuksessa. Terveys. 3.Joh.1:2 Tervekin saan olla ja vielä kovassa kunnossa.

        En tiedä mistä johtuu, että Suomessa kristillisyyteen on sekoittunut käsitys, että Jumala jalostaa meitä sairaudella. Täysi valhe. Onhan maamme kokenut vaikeitakin aikoja. Sortovuodet, talvi- ja jatkosota. Ehkäpä se on heijastuksia näistä. Voisihan näistä asioista kirjoittaa enemmänkin. En pidä raamattutuntia tällä foorumilla.

        Sairaudet syntyvät periaateella:"Ei Ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään, vaan mikä tulee sieltä ULOS!" - tarkoitti siis Jeesus pahoja sanoja, ja pahaan alisuoritumiskierteeseen ajautumista.... Henki jos alkaa voida pahoin ihmisessä, se aiheuttaa kai kaikkikin tautimme. En ole fysiologisen ja fyysisen parantamisen kannalla kovinkaan monessa asiassa, koska ainoa mitä SE lääketieteellinen koulukunta kykenee tekemään on "amputaatio" vialliselle elimelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi tuota sinun ymmärtämättömyyttäsi.

        "Jeesus Kristus on antanut minulle elämän ja yltäkylläisyyden."

        Se on kuule niin, että niitä lapsiaan joita Herra Rakastaa, hän riisuu ja sulattaa kärsimysten pätsissä, ja sen kautta vain valmistutaan lopulta.

        Jos Herra ei johdata kärsimyksiin ja riisu kaikesta, kuten Jobin tapauksessa, ei uskova pääse syvemmin nauttimaan siunauksista ja hänen ymmärryksensä ei lisäänny eivätkä silmät avaudu, kuten aloittajalle on käynyt.

        Joten minä joka itse olen käynyt Jobin kohtalon pitkälti läpi, rukoilen sinun puolestasi, että kypsyisit edes siihen kohtaan, että Herra voisi sinuakin riisua ja sulattaa vihdoin.

        Silloin sinä et puhuisi noin enää kuin puhut, ja kuten Jobin "ystävät" puhuivat.

        Eli sinun kirjoituksesi on yhtä ymmärtämätöntä kuin niillä kolmella Jobin "ystävällä", jotka siis kuvastavat toisia uskovia, jotka eivät vielä kyllin asioita ymmärrä.

        Jobin kirjan lopussa Jumala todistaa Jobin puolesta ja niitä "ystäviä" vastaan, ja nuo ystävät siis väittivät Jobin kärsivän omien pahojen tekojensa vuoksi, vaikka se siis oli sulatusta eli puhdistus kärsimystä, jonka jälkeen Jumala pystyi siunaamaan Jobia kaksinkertaisesti edelliseen verrattuna !

        Job 42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
        9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
        10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.

        Niin ja jos ja kun varmaan et tätäkään ymmärtänyt, kun et ole sitä itse kokenut, niin Jeesus, meidän esikuvamme ja esimerkkimme itse valmistettiin tehtäväänsä kärsikysien pätsissä !

        Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

        Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

        1. Piet. 2:21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,

        Heprealaiskirje 5
        8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,

        Puhdistus kärsimykset siis kuuluvat todellisen Jeesuksen seuraajan uskonelämään sen tärkeänä osana, ilman kärsimyksiä ei uskova jalostu eikä pyhity eikä kasva eikä opi kunnolla.

        Mutta niin se vain on, kuten tuon Jobin ja hänen "ystäviensä" kohdalla, että osa ymmärtää nämä ja osa on autuaan tietämättömiä yhä, vaikka ovatkin pitkään uskossa olleet.

        Minä tiedän jo senkin, että se menee samoin kuin luonnollisen pienen lapsen kohdalla, eli lasta ei voi kasvattaa ja kurittaa, jos tämä on yhä liian kasvamaton ja ymmärtämätön.

        Uskovan kohdalla on sama asia, Jumala ei voi Isänä lähteä viemään kärsimysten tielle sellaista lastaan, joka ei ole ensin kyllin vahvistunut Uskossa ja luottamuksessa Isään.

        Jumal joutuu siis odottamaan, ja siitä ikävästä tilanteesta Sana sanoo näinkin:

        11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.

        !!!
        12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        !!!

        13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

        Ei siis ole kasvettu, joten vahvaa ruokaa ei voi antaa, ja nämä asiat joista kirjoitin ovat sitä vahvaa ruokaa, jota kasvamaton uskova ei kestä eikä siedä, sillä kasvamaton ei suostu kärsimään Kristuksen tähden kasvaakseen ja vallmistuakseen.

        Eli sinäkin siis kiellät kärsimykset uskovan elämästä, vaikka Jeesus on antanut esimerkin meille Tiestä, jota meidän tulisi käydä.

        Joo, jokin pieni nälvintä taas pitää aikaansaada, koska sanoit, että Uuden liiton mallikin olisi se, että Jumala kohtelisi MEITÄKIN kuin entisiä palvelijoitaan, iskien vihalla epäonnistumisillemme tms. ja "kärsimysten pätseissä jaloistaisi luonnettamme". Tiedän, MIKSI sanot noin, ja silloinhan totuus on vain, että "Tapahtukoon sinullekin uskosi mukaan". Synnit ja niistä koituvat rangaistuksetkin on silti juuri tuollaista suuruuden hulluuttakin myös paljon täynnä, ja pelkään, että olet SILTI vasta HELVETIN tiellä, jos et tiedä, että "EI JUMALA KETÄÄN koettele YLI voimiensa". Pahoalaisen touhut on silti täynnä sitä, että PITÄÄ YLITTÄÄ ITSENSÄ, ja se sen todella pitää tehdäkin, että saisi ihmisiä mukaansa Hellvettiin, ja että sekin vihollinen juuri sillä kai silloin tällöin jopa voittaa uskovaisten pienempiä taakkoja - niitä kantavia kristittyjäkin. Ei alussa kristityn edes pitänyt mitään taakkaa kantaa, mutta kun hieman kypsähdämme, saamme sen kunniamme sitten siitä, minkä asian otamme ristiksemme, ja minkä kanssa vain sitten kuolemmekin... No toivottavasti olet mielellisesti edes sen verran terve, että erotat ajatuksistasikin sen, mikä on ja mikä ei ole sinun omaa persoonallisuuttasi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, jokin pieni nälvintä taas pitää aikaansaada, koska sanoit, että Uuden liiton mallikin olisi se, että Jumala kohtelisi MEITÄKIN kuin entisiä palvelijoitaan, iskien vihalla epäonnistumisillemme tms. ja "kärsimysten pätseissä jaloistaisi luonnettamme". Tiedän, MIKSI sanot noin, ja silloinhan totuus on vain, että "Tapahtukoon sinullekin uskosi mukaan". Synnit ja niistä koituvat rangaistuksetkin on silti juuri tuollaista suuruuden hulluuttakin myös paljon täynnä, ja pelkään, että olet SILTI vasta HELVETIN tiellä, jos et tiedä, että "EI JUMALA KETÄÄN koettele YLI voimiensa". Pahoalaisen touhut on silti täynnä sitä, että PITÄÄ YLITTÄÄ ITSENSÄ, ja se sen todella pitää tehdäkin, että saisi ihmisiä mukaansa Hellvettiin, ja että sekin vihollinen juuri sillä kai silloin tällöin jopa voittaa uskovaisten pienempiä taakkoja - niitä kantavia kristittyjäkin. Ei alussa kristityn edes pitänyt mitään taakkaa kantaa, mutta kun hieman kypsähdämme, saamme sen kunniamme sitten siitä, minkä asian otamme ristiksemme, ja minkä kanssa vain sitten kuolemmekin... No toivottavasti olet mielellisesti edes sen verran terve, että erotat ajatuksistasikin sen, mikä on ja mikä ei ole sinun omaa persoonallisuuttasi...

        Onhan näitä vitsejäkin tehty, uskovaisista ja satanisteistakin.
        PALJONKO NOSTAT? Kysyi eräskin suuri saatana kerran tavalliselta kristityltä voimamieheltä? Oman painoni - vastasi pikkuinen voimamies! Saatana nauroi PILKALLISESTi RÄKÄNÄ ja rupesi nostamaan omaa painoaan kolminkertaisena. Valittevasti, tuo Saatana Kuoli, siltä katkesi piankin selkä tms...


      • Anonyymi kirjoitti:

        En näe hyödylliseksi vastailla tälläisiin edellä oleviin ymmärtämättömien kysymyksiin ja kommentteihin , joiden tarkotus on vain ronkkia ja kiusata uskovia ja luoda vain epäuskoa.

        2. Tim. 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä

        Et varmasti. Jobin orjien kohtalo on kiusallinen ja hyvin ymmärretty. Heillä ei ollut mitään ihmisarvoa, vaan vain pelinappulan arvo.


      • Anonyymi

        Vaikkakin totta mutta hyvin kliseisesti esitetty. Osaisitko esittää tuo asian omin sanoin ilman uskoviaten slangia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaudet syntyvät periaateella:"Ei Ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään, vaan mikä tulee sieltä ULOS!" - tarkoitti siis Jeesus pahoja sanoja, ja pahaan alisuoritumiskierteeseen ajautumista.... Henki jos alkaa voida pahoin ihmisessä, se aiheuttaa kai kaikkikin tautimme. En ole fysiologisen ja fyysisen parantamisen kannalla kovinkaan monessa asiassa, koska ainoa mitä SE lääketieteellinen koulukunta kykenee tekemään on "amputaatio" vialliselle elimelle.

        Jos puhuminen sairastuttaisi, niin me kaikki olisimme haudassa. Suuri osa sairauksista johtuu ympäristötekijöistä ja geeneistä. Lapset, jotka syntyvät geneettisen sairauuden kanssa, eivät ole ehtineet päästää suustaan ulos mitään. Itsekin sairastanut pikkulapsesta saakka perinnöllistä sairautta. Sukulaisen vauva syntyi sydänsairaana. Ystävän lapsen munuaiset eivät toimi. Epätäydellisessä maailmassa tapahtuu myös asioita, joille ei aina löydy selitystä. Ihmisillä on taipumus etsiä yksinkertaisia selityksiä monimutkaisiin ongelmiin, mutta se kuulostaa vain typerältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi tuota sinun ymmärtämättömyyttäsi.

        "Jeesus Kristus on antanut minulle elämän ja yltäkylläisyyden."

        Se on kuule niin, että niitä lapsiaan joita Herra Rakastaa, hän riisuu ja sulattaa kärsimysten pätsissä, ja sen kautta vain valmistutaan lopulta.

        Jos Herra ei johdata kärsimyksiin ja riisu kaikesta, kuten Jobin tapauksessa, ei uskova pääse syvemmin nauttimaan siunauksista ja hänen ymmärryksensä ei lisäänny eivätkä silmät avaudu, kuten aloittajalle on käynyt.

        Joten minä joka itse olen käynyt Jobin kohtalon pitkälti läpi, rukoilen sinun puolestasi, että kypsyisit edes siihen kohtaan, että Herra voisi sinuakin riisua ja sulattaa vihdoin.

        Silloin sinä et puhuisi noin enää kuin puhut, ja kuten Jobin "ystävät" puhuivat.

        Eli sinun kirjoituksesi on yhtä ymmärtämätöntä kuin niillä kolmella Jobin "ystävällä", jotka siis kuvastavat toisia uskovia, jotka eivät vielä kyllin asioita ymmärrä.

        Jobin kirjan lopussa Jumala todistaa Jobin puolesta ja niitä "ystäviä" vastaan, ja nuo ystävät siis väittivät Jobin kärsivän omien pahojen tekojensa vuoksi, vaikka se siis oli sulatusta eli puhdistus kärsimystä, jonka jälkeen Jumala pystyi siunaamaan Jobia kaksinkertaisesti edelliseen verrattuna !

        Job 42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
        9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
        10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.

        Niin ja jos ja kun varmaan et tätäkään ymmärtänyt, kun et ole sitä itse kokenut, niin Jeesus, meidän esikuvamme ja esimerkkimme itse valmistettiin tehtäväänsä kärsikysien pätsissä !

        Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

        Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

        1. Piet. 2:21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,

        Heprealaiskirje 5
        8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,

        Puhdistus kärsimykset siis kuuluvat todellisen Jeesuksen seuraajan uskonelämään sen tärkeänä osana, ilman kärsimyksiä ei uskova jalostu eikä pyhity eikä kasva eikä opi kunnolla.

        Mutta niin se vain on, kuten tuon Jobin ja hänen "ystäviensä" kohdalla, että osa ymmärtää nämä ja osa on autuaan tietämättömiä yhä, vaikka ovatkin pitkään uskossa olleet.

        Minä tiedän jo senkin, että se menee samoin kuin luonnollisen pienen lapsen kohdalla, eli lasta ei voi kasvattaa ja kurittaa, jos tämä on yhä liian kasvamaton ja ymmärtämätön.

        Uskovan kohdalla on sama asia, Jumala ei voi Isänä lähteä viemään kärsimysten tielle sellaista lastaan, joka ei ole ensin kyllin vahvistunut Uskossa ja luottamuksessa Isään.

        Jumal joutuu siis odottamaan, ja siitä ikävästä tilanteesta Sana sanoo näinkin:

        11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.

        !!!
        12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        !!!

        13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

        Ei siis ole kasvettu, joten vahvaa ruokaa ei voi antaa, ja nämä asiat joista kirjoitin ovat sitä vahvaa ruokaa, jota kasvamaton uskova ei kestä eikä siedä, sillä kasvamaton ei suostu kärsimään Kristuksen tähden kasvaakseen ja vallmistuakseen.

        Eli sinäkin siis kiellät kärsimykset uskovan elämästä, vaikka Jeesus on antanut esimerkin meille Tiestä, jota meidän tulisi käydä.

        Raamatussa mainittu "elämä ja yltäkylläisyys" ei tarkoita helppoa elämää, mutta se tarkoittaa elämisen arvoista rikasta elämää. Ei välttämättä aineellisesti rikasta. Vaan olosuhteiden yläpuolelle nousevaa tasapainoa, iloa ja kiitollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 10:10 Jeesus Kristus on minunkin hyvä paimen. Joh 10. Varas ei ole tullut muuta kuin tappamaan , varastamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys. Todella elämän yltäkylläisyys on minulla Jeesuksessa. Terveys. 3.Joh.1:2 Tervekin saan olla ja vielä kovassa kunnossa.

        En tiedä mistä johtuu, että Suomessa kristillisyyteen on sekoittunut käsitys, että Jumala jalostaa meitä sairaudella. Täysi valhe. Onhan maamme kokenut vaikeitakin aikoja. Sortovuodet, talvi- ja jatkosota. Ehkäpä se on heijastuksia näistä. Voisihan näistä asioista kirjoittaa enemmänkin. En pidä raamattutuntia tällä foorumilla.

        "En tiedä mistä johtuu, että Suomessa kristillisyyteen on sekoittunut käsitys, että Jumala jalostaa meitä sairaudella. Se on valhe".

        Viisaat uskovat pystyvät jalostumaan ja oppimaan vaikeuksistakin. Lapselliset pikavoittoja hakevat uskovat pettyvät. Suurin osa uskovistakin sairastuu. Kärsimys on osa elämää ja siinä sitten testataan kuulutko viisaisiin ja ymmärtäväisiin vaiko tyhmiin.

        Ei sinun pidäkään opettaa, jos pidät valheena sitä, että Jumala voi kasvattaa meitä kaikissa olosuhteissa. Tai et usko, että Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, voi olla läsnä myös sairaudessa. Sinulla on vielä paljon oppimista ja kasvamista.


    • Anonyymi

      Ei tullu uni. Valvon ilmeisesti taas tämänkin yön. Huokaisin sängystä noustessa aivan samaa Jumalalle, että anna mun kuolla. Mitä ihmettä minä täällä teen? Vuosikymmeniä elämistä, miksi?

      Joidenkin ihmisten elämässä tapahtuu paljon. Tämä on myös varallisuuskysymys. Rikas voi matkustella ympäri maita, mantuja. Köyhä elää niillä eväin, kuin on. Olen ollut se köyhä.

      Kysyin Jumalalta, että miksi Sinä otit meiltä pois Suomen. Jos tämä kaikki hullutus liittyy Lopun aikoihin, okei, hyväksyn. Täytyyhän pahan tapahtua ja kaiken mennä pieleen, koska Raamattu sanoo niin.

      Kuumensin pikakahvia. ☕

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Köyhyys on kurjuutta, mutta parempi sekin kuin joutua rikkaana helvettiin. Ole Herra meille armollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja BB-Ville jatkaa omalla uskontiellään. Avasin tuon sivun vain vilkaistakseni ja voisin sanoa, että nämä Villen sanat antoivat minulle heti voimaa:

        https://www.bigbrother.fi/uutiset/kimmo-haastaa-vakaumuksen-rajulla-kysymyksella-ville-en-kiella-jeesusta-kenenkaan-hengen-vuoksi
        .

        Ote tuosta keskustelusta:

        ------------------------------

        “Antaisitko hänen hengen mennä sun uskon vuoksi?” Kimmo esittää rajun kysymyksen.

        Ville vastaa empimättä:

        “En mä kiellä Jeesusta kenenkään hengen vuoksi, en sanoin enkä teoin.”

        Kimmo jää miettimään, eikö Iskä ymmärtäisi Villen tekoa, vaikka teko pelastaisi toisen ihmisen hengen.

        “Jos joku sekopää sulle soittais ja sillä olis veitsi sun ystävän kurkulla, ja jos sä et puhelimessa sanois, että sä luovut uskosta niin (läheisen) kurkku lähtee auki. Siin olis aika kallis hinta”, Kimmo provosoi. '

        Ville menee hiljaiseksi ja myöntää, että nyt on rajut linjanvedot. Silti hän painottaa, ettei ole valmis luopumaan Jeesuksesta missään tilanteessa.

        “Mutta mä voisin palata tähän asiaan mun muutaman uskonnonfilosofiystävän konsultaation jälkeen”, Ville summaa.

        ----------------------------

        Kovasti muistuttaa tuo Villen puhe ja asenne Pietarin omavoimaista, eli lihallista uhoamista, ennen kuin hän kielsi Herran kolmasti.

        Olisi ollut paljon parempi sanoa, että "en voi tietää etukäteen".

        Eikä tuollaisiin asioihin etsitä vastausta keltään ihmisiltä eikä varsinkaan joltain ihme uskonnonfilosofeilta(???) !

        Kun uskova joutuu tiukkaan tilanteeseen, niin silloin siinä hetkessä anotaan Herralta viisautta eikä luoteta ihmis viisauteen.

        Joten ei Ville ainakaan minulle anna mitään hyvää kuvaa uskovasta ja uskovan toiminnasta, sillä se ei ole Raamatun ohjeiden mukaista selvästikkään.


      • Anonyymi

        ÄÄh, "Anna minun Kuolla?" - sanot Jumalallesi rukouksessa?
        Pyydä tuota asiaa Saatanalta ennemmin?
        Jos Jumalalta pyydät, sinun on pyydettävä hiukan eri asiaa:"Miten voisin elää ja tulla hyväksikäytytyksi mahdollisimman hyvin"...
        Teidän on ymmärrettä että tuo "Kuoleman pyytäminen" ei ole Elävän Jumalan esiin onkimista, vaan kysykääpä nyt sitten trivaalisti asiaa Ateisteilta, jos TODELLA halaut KUOLLA eli etsiä OLEMATTOMUUTAAN?!
        Se on tietenkin totta, että ei uskovaisen elämä ole aina PAHASSA maailmassa mukavaa, mutta on pahaa sekin, jos elämäsi alkaa silti täyttää KATKERUUS? Älä vertaile itseäsi juuri kenhenkään muuhun, loistaviin sisariisi ja veljiisikään tms. on minun neuvoni, SINÄ OLET ITSE PARAS mestari omassa ekolokerossasi - jos kässäät mitä tarkoitan?!


    • Anonyymi

      Uuden aamun toivossa , kun laivat nukkui altaissaan :D

      • Anonyymi

        Ja odottivat seilatakseen vapauteen.


    • Anonyymi

      Taitaa kuolema lähennellä kun ei saa unta ja ahistaa. Kuolema, missä on sinun voimasi? Mutta kuolema on nielty ja voitto saatu!

      • Anonyymi

        Ei se vielä sitä tarkoita, se tarkoittaa vain sitä, että sinut on riisuttu kunnolla.

        Lue Jobia, se on minua lohduttanut, sillä hän oli samassa tilassa kuin sinä ja minä olemme olleet.

        Se on kuin vertaistukikertomus, sillä Job osaa tulkita juuri niitä tunteita, mitä meilläkin päässämme liikkuu, ihan samat asiat hänkin kävi läpi ja saman Tien siis.

        Itse olen kipeänä ja nukun yöllä ja päivällä silloin kun nukuttaa ja sitten valvotaan.

        Mutta yritä nyt vain luottaa siihen. että Jobin kirja on kirjoitettu juuri meitä varten, ja miten Jobin lopulta kävikään kaiken kokemansa jälkeen ?


      • Anonyymi

        Oletko kokeillut melatoniinia? Lääke on jonkinlainen "pimeän hormoni". Saa apteekista ilman reseptiä. Jos auttaa, niin sitten lääkärin määräämänä reseptilääkkeitä tulisi halvemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kokeillut melatoniinia? Lääke on jonkinlainen "pimeän hormoni". Saa apteekista ilman reseptiä. Jos auttaa, niin sitten lääkärin määräämänä reseptilääkkeitä tulisi halvemmaksi.

        Melatoniini on siis lääke, joka voi auttaa nukahtamaan.


      • Anonyymi

        Tämä synti ahdistaa ja kun ei jaksa enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se vielä sitä tarkoita, se tarkoittaa vain sitä, että sinut on riisuttu kunnolla.

        Lue Jobia, se on minua lohduttanut, sillä hän oli samassa tilassa kuin sinä ja minä olemme olleet.

        Se on kuin vertaistukikertomus, sillä Job osaa tulkita juuri niitä tunteita, mitä meilläkin päässämme liikkuu, ihan samat asiat hänkin kävi läpi ja saman Tien siis.

        Itse olen kipeänä ja nukun yöllä ja päivällä silloin kun nukuttaa ja sitten valvotaan.

        Mutta yritä nyt vain luottaa siihen. että Jobin kirja on kirjoitettu juuri meitä varten, ja miten Jobin lopulta kävikään kaiken kokemansa jälkeen ?

        Jobin kirja , mikä lohtu kärsijälle. Niin monet kerrat luettu ja ajteltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se vielä sitä tarkoita, se tarkoittaa vain sitä, että sinut on riisuttu kunnolla.

        Lue Jobia, se on minua lohduttanut, sillä hän oli samassa tilassa kuin sinä ja minä olemme olleet.

        Se on kuin vertaistukikertomus, sillä Job osaa tulkita juuri niitä tunteita, mitä meilläkin päässämme liikkuu, ihan samat asiat hänkin kävi läpi ja saman Tien siis.

        Itse olen kipeänä ja nukun yöllä ja päivällä silloin kun nukuttaa ja sitten valvotaan.

        Mutta yritä nyt vain luottaa siihen. että Jobin kirja on kirjoitettu juuri meitä varten, ja miten Jobin lopulta kävikään kaiken kokemansa jälkeen ?

        Tuo sana "riisua" on hengellisesti kummallinen. Emmehän me mene Taivaaseen hyvien tekojemme ansiosta tai joudu Helvettiin pahojen tekojemme ansiosta, vaan ainoa kysymys on: olemmeko / olenko Jeesuksen pelastama, vai en.

        Mikäli kysymys liittyy "riisumiseen", mitä silloin riisutaan? Riisutaan pois hyvän uskovan omavanhurskauden vaate ja myös puetaan: Kristuksen lahjavanhurskauden häävaatteeseen, joka on se ainoa häävaate, jolla pääsee läpi Taivasten portista, Karitsan juhlaillallisille.

        Omissa, "hyvien tekojensa" eli omavanhurskautensa hepeneissä koreilevaa katsotaan inhon ja iljetyksen katsein päästä varpaisiin: kovin on rouva korea ja rubiinit loistaa, mutta muistuttaa näin enemmän katuprostitoitua kuin toivottua, puhdasta, valkovaatteista Yljän neitsyt-puolisoa. Omavanhurskas rouva ja silinteri-herrakin talutetaan ystävällisesti, mutta päättäväisesti portille ja portti mätkäistään kiinni.

        Siellä toisella puolen on sitten se itku ja hammastenkiristys: "MITÄ minä tein väärin?!?! Minähän yritin olla hyvä ihminen ja olinkin!" Aivan. Mutta väärin keinoin ja vaattein. Vaatekaupan valitsit väärin, sillä Taivasten valtakunnan Sulhanen on varsin nirso ja olisi halunnut Itse tarjota sinulle oman hääpukunsa. Mutta se ei sinulle kelvannut, halveksit sitä ja päätit itse laittautua paremmaksi.

        https://www.youtube.com/watch?v=7rlFOPJeQNg
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sana "riisua" on hengellisesti kummallinen. Emmehän me mene Taivaaseen hyvien tekojemme ansiosta tai joudu Helvettiin pahojen tekojemme ansiosta, vaan ainoa kysymys on: olemmeko / olenko Jeesuksen pelastama, vai en.

        Mikäli kysymys liittyy "riisumiseen", mitä silloin riisutaan? Riisutaan pois hyvän uskovan omavanhurskauden vaate ja myös puetaan: Kristuksen lahjavanhurskauden häävaatteeseen, joka on se ainoa häävaate, jolla pääsee läpi Taivasten portista, Karitsan juhlaillallisille.

        Omissa, "hyvien tekojensa" eli omavanhurskautensa hepeneissä koreilevaa katsotaan inhon ja iljetyksen katsein päästä varpaisiin: kovin on rouva korea ja rubiinit loistaa, mutta muistuttaa näin enemmän katuprostitoitua kuin toivottua, puhdasta, valkovaatteista Yljän neitsyt-puolisoa. Omavanhurskas rouva ja silinteri-herrakin talutetaan ystävällisesti, mutta päättäväisesti portille ja portti mätkäistään kiinni.

        Siellä toisella puolen on sitten se itku ja hammastenkiristys: "MITÄ minä tein väärin?!?! Minähän yritin olla hyvä ihminen ja olinkin!" Aivan. Mutta väärin keinoin ja vaattein. Vaatekaupan valitsit väärin, sillä Taivasten valtakunnan Sulhanen on varsin nirso ja olisi halunnut Itse tarjota sinulle oman hääpukunsa. Mutta se ei sinulle kelvannut, halveksit sitä ja päätit itse laittautua paremmaksi.

        https://www.youtube.com/watch?v=7rlFOPJeQNg
        .

        Riisuminen, josta olen kirjoittanut.

        Pelkkä uudestisyntyminen ei vielä riitä Raamatun mukaan pelastukseen ja sen säilyttämiseen loppuun asti.

        Sana sanoo:

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Hepr. 12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

        Ilman Pyhän Hengen pyhitystä eli pyhitys elämää, emme saavuta pelastusta.

        Pyhä Henki siis pesee meitä Sanan kautta ja avulla, eli Henki näyttää meille synnin meissä ja niistä sydämenne saastaisuuksista meidän tulee vapautua kohta kohdalta.

        Jumala ei siis tee meistä täydellisiä uudestisyntymässämme, vaan siitä alkaa kasvu kohti pienuutta, eli sen itsekkään "minän" joka haluaa ja himoitsee ja toimii yhä Jumalan tahtoa vastaan, sen toiminnan ja vaikutuksen meissä tulee vähetä, ja Kristuksen ja Hänen vaikutuksensa meissä kasvaa.

        Kyse on siis Hengellisestä kasvusta joka tapahtuu Sana kautta ja avulla, ja sen kautta uskova vapautuu hänessä yhä olevista sydämen saastaisuuksista Pyhän Hengen toiminnan kautta ja avulla.

        11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

        Siis Pyhitys elämässä Pyhä Henki riisuu meitä saastaisuuksistamme ja "lihamme" vaikutuksesta, joka siis on ihmisen omaa tahtoa, joka vastustaa Jumalan tahoa:

        Gal. 5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

        Eli tätä on riisuminen, josta olen kirjoittanut, eli meidän tulee uskovina Pyhän Hengen pyhitystyön ja pyhitys elämän kautta ja avulla vapautua omasta itsekkäästä tahdostamme, ja alistaa elämämme kaikki osa alueet Jumalan tahdon alle.

        Se on Jumalan tahto meidän suhteemme, Isänä ja kasvattajana.

        Siinä on Herralla meissä paljon työtä, eikä moni uskova edes lähde tuolle tielle, ikävä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sana "riisua" on hengellisesti kummallinen. Emmehän me mene Taivaaseen hyvien tekojemme ansiosta tai joudu Helvettiin pahojen tekojemme ansiosta, vaan ainoa kysymys on: olemmeko / olenko Jeesuksen pelastama, vai en.

        Mikäli kysymys liittyy "riisumiseen", mitä silloin riisutaan? Riisutaan pois hyvän uskovan omavanhurskauden vaate ja myös puetaan: Kristuksen lahjavanhurskauden häävaatteeseen, joka on se ainoa häävaate, jolla pääsee läpi Taivasten portista, Karitsan juhlaillallisille.

        Omissa, "hyvien tekojensa" eli omavanhurskautensa hepeneissä koreilevaa katsotaan inhon ja iljetyksen katsein päästä varpaisiin: kovin on rouva korea ja rubiinit loistaa, mutta muistuttaa näin enemmän katuprostitoitua kuin toivottua, puhdasta, valkovaatteista Yljän neitsyt-puolisoa. Omavanhurskas rouva ja silinteri-herrakin talutetaan ystävällisesti, mutta päättäväisesti portille ja portti mätkäistään kiinni.

        Siellä toisella puolen on sitten se itku ja hammastenkiristys: "MITÄ minä tein väärin?!?! Minähän yritin olla hyvä ihminen ja olinkin!" Aivan. Mutta väärin keinoin ja vaattein. Vaatekaupan valitsit väärin, sillä Taivasten valtakunnan Sulhanen on varsin nirso ja olisi halunnut Itse tarjota sinulle oman hääpukunsa. Mutta se ei sinulle kelvannut, halveksit sitä ja päätit itse laittautua paremmaksi.

        https://www.youtube.com/watch?v=7rlFOPJeQNg
        .

        Ehkä kaikkein paras ja selvin kuvaus omavanhurskaudesta ja Jumalan lahjavanhurskaudesta mitä olen koskaan kuullut ja lukenut. Kiitos ja siunausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melatoniini on siis lääke, joka voi auttaa nukahtamaan.

        Melatoniini on tosiaan aivojen käpyrauhasen illalla erittämä hormoni. Sen tuotanto voi häiriintyä, jos esim. tuijottaa iltaisin ruutua. Melatoniinia myytiin iät ja ajat luontaistuotekaupoissa, ennen kuin se päätyi apteekin valikoimiin. Nykyään sitä saa apteekista sekä reseptillä että ilman reseptiä. Käytin melatoniinia jo 80-luvulla työmatkoilla aikaerorasituksen aiheuttamaan unettomuuteen. Kyllä se toimikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sana "riisua" on hengellisesti kummallinen. Emmehän me mene Taivaaseen hyvien tekojemme ansiosta tai joudu Helvettiin pahojen tekojemme ansiosta, vaan ainoa kysymys on: olemmeko / olenko Jeesuksen pelastama, vai en.

        Mikäli kysymys liittyy "riisumiseen", mitä silloin riisutaan? Riisutaan pois hyvän uskovan omavanhurskauden vaate ja myös puetaan: Kristuksen lahjavanhurskauden häävaatteeseen, joka on se ainoa häävaate, jolla pääsee läpi Taivasten portista, Karitsan juhlaillallisille.

        Omissa, "hyvien tekojensa" eli omavanhurskautensa hepeneissä koreilevaa katsotaan inhon ja iljetyksen katsein päästä varpaisiin: kovin on rouva korea ja rubiinit loistaa, mutta muistuttaa näin enemmän katuprostitoitua kuin toivottua, puhdasta, valkovaatteista Yljän neitsyt-puolisoa. Omavanhurskas rouva ja silinteri-herrakin talutetaan ystävällisesti, mutta päättäväisesti portille ja portti mätkäistään kiinni.

        Siellä toisella puolen on sitten se itku ja hammastenkiristys: "MITÄ minä tein väärin?!?! Minähän yritin olla hyvä ihminen ja olinkin!" Aivan. Mutta väärin keinoin ja vaattein. Vaatekaupan valitsit väärin, sillä Taivasten valtakunnan Sulhanen on varsin nirso ja olisi halunnut Itse tarjota sinulle oman hääpukunsa. Mutta se ei sinulle kelvannut, halveksit sitä ja päätit itse laittautua paremmaksi.

        https://www.youtube.com/watch?v=7rlFOPJeQNg
        .

        Lyhyesti ja ytimekkäästi ilmaistuna: "riisuminen" on prosessi, jossa ihminen luopuu siteistään ja omavoimaisuudestaan ja antautuu lepäämään Kristuksen varassa.


    • Anonyymi

      Uskonto ei tee onnelliseksi, pitää elää eikä vaan kyräillä sitä kuinka maallistuneilla on niin paljon parempaa.

      • Anonyymi

        Ei uskonto tee ketään onneliseksi, vaan armo ja pelastus.


    • Anonyymi

      Hetkellisesti voi tuntua kaikenlaisia tuntemuksia ja joskus maailma voi näyttäytyä siltä, ettei enää jaksaisi, mutta kyllä se "aurinko paistaa sinne risukasaankin".

      Mikä antaisi sinulle voimia jaksaa?

      • Anonyymi

        Aurinko paistaa vielä risukasaankin. Muistan tuon "lohdutuksen" vuosikymmenten takaa erään ystävän lausumana.

        Vaikka olinkin onneton, niin minun nimittämiseni tai vertaamiseni risukasaan oli mielestäni kyllä pohjanoteeraus ystävän taholta. Sanonta on lohdutuksena huono, todella huono!

        Ihmisen elämässä on onnen kukkuloita ja syvänkin murheen laaksoja. Siitä kaikesta elämä koostuu sekä uskovilla että maallisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aurinko paistaa vielä risukasaankin. Muistan tuon "lohdutuksen" vuosikymmenten takaa erään ystävän lausumana.

        Vaikka olinkin onneton, niin minun nimittämiseni tai vertaamiseni risukasaan oli mielestäni kyllä pohjanoteeraus ystävän taholta. Sanonta on lohdutuksena huono, todella huono!

        Ihmisen elämässä on onnen kukkuloita ja syvänkin murheen laaksoja. Siitä kaikesta elämä koostuu sekä uskovilla että maallisilla.

        Ehkei kannata ihan jokaiseen sanaan tarttua niin kovin? vaikka jos on esimerkiksi masentunut, niin varmaankin tekee? Nimittäin tiedän itse varsin paljon siitä, kun kaikki näyttää pelkältä toivottomuudelta ja edessäpäin ei näytä olevan mitään hyvää eli ihan vertaistukea olisin halunnut jakaa. Oletko aloittaja? ps. en ajatellut aloittajan olevan risukasa, miksi niin haluaisin viestiä kun haluan kertoa, että ei se tämän hetkinen tunne ole välttämättä se mitä kokee vuoden päästä, kahden kuukauden päästä jne. joskus toipumiseen voi mennä vuosiakin ja silloin ei kyllä välttämättä tule tunnetta, että asiat voisivat jotenkin muuttua parempaan, mutta on se mahdollista ja pitää vain jaksaa yrittää ja luottaa siihen, että elämä loppuviimein voittaa(joka tieten voi sekin olla huono sanonta?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aurinko paistaa vielä risukasaankin. Muistan tuon "lohdutuksen" vuosikymmenten takaa erään ystävän lausumana.

        Vaikka olinkin onneton, niin minun nimittämiseni tai vertaamiseni risukasaan oli mielestäni kyllä pohjanoteeraus ystävän taholta. Sanonta on lohdutuksena huono, todella huono!

        Ihmisen elämässä on onnen kukkuloita ja syvänkin murheen laaksoja. Siitä kaikesta elämä koostuu sekä uskovilla että maallisilla.

        Jokaisella voi olla yksittäisenä tunteena onnenkukkuloita ja murheen laaksoja ja voi olla tapahtumia jotka sinne vetävät... mutta se voi olla pidempi ajanjakso ja silloin voi oikeasti tuntua siltä, että elämässä ei ole mitään järkeä elää, vaikka olosuhteet sanoisivat toisin ja ympärillä olisi paljon hyvää mistä iloita... jokaisella on huonoja hetkiä ja hyviä hetkiä, mutta ihmisellä voi olla elämässä ajanjaksoja joihin voisi siihen pahaan oloonsa tarvita apuakin, koska ei välttämättä siitä selviä yksin ja loppuviimein ihminen tietenkin huomaa, että kaikesta on selvittävä ihan yksin... mutta olisi hyvä, jos ihmisellä olisi sellaisia välittäviä ihmisiä ympärillä, että voi alkaa ajatella, että elämään uskaltaakin luottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aurinko paistaa vielä risukasaankin. Muistan tuon "lohdutuksen" vuosikymmenten takaa erään ystävän lausumana.

        Vaikka olinkin onneton, niin minun nimittämiseni tai vertaamiseni risukasaan oli mielestäni kyllä pohjanoteeraus ystävän taholta. Sanonta on lohdutuksena huono, todella huono!

        Ihmisen elämässä on onnen kukkuloita ja syvänkin murheen laaksoja. Siitä kaikesta elämä koostuu sekä uskovilla että maallisilla.

        Eihän tuo sanonta sitä tarkoita, että joku on risukasa, vaan sitä, että joku elää tai on risukasassa.

        Ja sinne risukasaan tai sen elle/pohajlle ei siis aurinko paista, kun ne risut(huolet murheet ongelmat..) sen estävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo sanonta sitä tarkoita, että joku on risukasa, vaan sitä, että joku elää tai on risukasassa.

        Ja sinne risukasaan tai sen elle/pohajlle ei siis aurinko paista, kun ne risut(huolet murheet ongelmat..) sen estävät.

        Sori kirjoitusvirheet !

        alle/pohjalle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkei kannata ihan jokaiseen sanaan tarttua niin kovin? vaikka jos on esimerkiksi masentunut, niin varmaankin tekee? Nimittäin tiedän itse varsin paljon siitä, kun kaikki näyttää pelkältä toivottomuudelta ja edessäpäin ei näytä olevan mitään hyvää eli ihan vertaistukea olisin halunnut jakaa. Oletko aloittaja? ps. en ajatellut aloittajan olevan risukasa, miksi niin haluaisin viestiä kun haluan kertoa, että ei se tämän hetkinen tunne ole välttämättä se mitä kokee vuoden päästä, kahden kuukauden päästä jne. joskus toipumiseen voi mennä vuosiakin ja silloin ei kyllä välttämättä tule tunnetta, että asiat voisivat jotenkin muuttua parempaan, mutta on se mahdollista ja pitää vain jaksaa yrittää ja luottaa siihen, että elämä loppuviimein voittaa(joka tieten voi sekin olla huono sanonta?)

        Raamatussa sanotaan älkää masentuko, mutta pitäiskö sanoa älkää syökö masennuslääkkeitä, ne turruttaa ihmisen pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan älkää masentuko, mutta pitäiskö sanoa älkää syökö masennuslääkkeitä, ne turruttaa ihmisen pois.

        "Raamatussa sanotaan älkää masentuko,"

        Se on tarkoitettu masentuneelle rohkaisuksi, ei käskyksi.

        Daavid oli Jumalan mielen mukainen mies. Mutta ja hänellä oli maanis-depressiivinen mieli. Välillä hän oli halleluja-kukkuloilla ja välillä ryömi kuolemanvarjon laaksossa. Hänen poikansa Samuel peri ilmeisesti isänsä depressiivisyyden. Ja Samuel kirjoitti sellaisena hetkenä: kaikki on turhuutta auringon alla. Monella muullakin on masennukseen perinnöllinen taipumus.

        Masennusta voi esiintyä lievänä, keskivaikeana ja vakavana. Vakava masennus on tappava sairaus, joka vaatii aina hoitoa. Monet ovat tänään hengissä ja työkuntoisia, koska lääkkeet auttoivat pahimman yli. Uskovainen voi sairastua masennukseen siinä kuin kuka tahansa. Ja silloin kannattaa hakea apua yksinomaan asiantuntijoilta.


    • Anonyymi

      Aloittajalle, jos sinulla ei ole kaikki hyvin, voisit kertoa siitä jollekin läheisellesi?

      Läheisesi ei ehkä tiedä tilannettasi,jos et kerro heille. Tällaisilla palstoilla toisen ihmisen kohtaaminen on hieman haastavaa ja niin on sen auttamisenkin laita silloin, kun ei toista tunneta ja ehkä hätähuutoonkin on vaikea vastata oikein

      • Anonyymi

        Olen avoin ja olen huutanut tuskani Herralle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen avoin ja olen huutanut tuskani Herralle.

        Huudat tuskasi Herralle? Yritän suhtautua vakavasti, vaikka se ei ole nyt minulle helppoa. Miten suuri fyysinen ongelma sinulla on sitten ikäsi tai terveystilanteesi vuoksi, jos sinulla on jopa suht' vanhalle ihmiselle annettavaa TUSKAA? Mitä sinulta työssäsi vaaditaan, vaaditaanko suorastaan liikaa? TUSKA tulee sille, joka etsii jo KYPSÄÄ sielunikää, vaikka se voi herättyä nk. väärän personalliuden takia liian aikaisinkin, mutta tuskainen oppii asiat usein hiukan virheellisestikin, eli TUSKALLA SYYTETÄÄN iäkästä ihmistä virheistään, vaikka jos on omaksunut käsitteen olla "syytön uhrikaritsa", niin silloin varmaan voi tulla vastoin omaa syytäänkin ylimääräisiä TUSKIA tai jopa kipuja. Minun vaikein ongelmani on ollut viimeaikoina hiukan hullu: Ruumiseeni tulee yhtenään noin minuutin kestäviä kivuliaita KRAMPPEJA, kun olen esimerkiksi Weecessä, ja pyyhin persettäni. Sama voi tulla pedilläkin maatessani, mutta en itse NUKU kyllä kovinkaan paljoa, kiitos siitä Herralle,....
        Mutta jos et leuhkisi tuskillasi, niin voisit mieluummin puhua KÄRSIMYKSESTÄ, joka tuleekin JUMALAN LAPSELLE hyvin hyvin varhain ja useinkin, kun on katsonut vain lähimmäisiään hiukan väärästkin näkövinkkelistä, mutta TUSKA ei ole samanlaista kuin kärsimys, sellainen lapsen ahdistava tunne, joka voi olla kai anemiaakin, Lapsikin kokee SYDÄMESSÄÄN kärsimystä - okei, kyllä sitä voi TUSKAKSIKIN kutsua, mutta toivoisin, suorastaan, ettet vielä kokisi lisää tuskaa, ELLET ole sielussasi ja iältäsikin jo todellakin niin vanha, mitä itse en vielä ole... Kuinka vanha oot? Tavallisella vuosimittarilla mitattuna? Itte vasta 44 v...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huudat tuskasi Herralle? Yritän suhtautua vakavasti, vaikka se ei ole nyt minulle helppoa. Miten suuri fyysinen ongelma sinulla on sitten ikäsi tai terveystilanteesi vuoksi, jos sinulla on jopa suht' vanhalle ihmiselle annettavaa TUSKAA? Mitä sinulta työssäsi vaaditaan, vaaditaanko suorastaan liikaa? TUSKA tulee sille, joka etsii jo KYPSÄÄ sielunikää, vaikka se voi herättyä nk. väärän personalliuden takia liian aikaisinkin, mutta tuskainen oppii asiat usein hiukan virheellisestikin, eli TUSKALLA SYYTETÄÄN iäkästä ihmistä virheistään, vaikka jos on omaksunut käsitteen olla "syytön uhrikaritsa", niin silloin varmaan voi tulla vastoin omaa syytäänkin ylimääräisiä TUSKIA tai jopa kipuja. Minun vaikein ongelmani on ollut viimeaikoina hiukan hullu: Ruumiseeni tulee yhtenään noin minuutin kestäviä kivuliaita KRAMPPEJA, kun olen esimerkiksi Weecessä, ja pyyhin persettäni. Sama voi tulla pedilläkin maatessani, mutta en itse NUKU kyllä kovinkaan paljoa, kiitos siitä Herralle,....
        Mutta jos et leuhkisi tuskillasi, niin voisit mieluummin puhua KÄRSIMYKSESTÄ, joka tuleekin JUMALAN LAPSELLE hyvin hyvin varhain ja useinkin, kun on katsonut vain lähimmäisiään hiukan väärästkin näkövinkkelistä, mutta TUSKA ei ole samanlaista kuin kärsimys, sellainen lapsen ahdistava tunne, joka voi olla kai anemiaakin, Lapsikin kokee SYDÄMESSÄÄN kärsimystä - okei, kyllä sitä voi TUSKAKSIKIN kutsua, mutta toivoisin, suorastaan, ettet vielä kokisi lisää tuskaa, ELLET ole sielussasi ja iältäsikin jo todellakin niin vanha, mitä itse en vielä ole... Kuinka vanha oot? Tavallisella vuosimittarilla mitattuna? Itte vasta 44 v...

        Samoja ikiä., vain hieman vanhempi. Olen vaan niin loppuun revitty että olo on kuin sata vuotiaalla. Ei vaan enää nappaa mikään. Ehkä vain masennuin siitä ettei minua saada enää kuntoon, yleinen saamattomuus musertaa. Jotenkin haluisi olla enemmän, mutta ei vaan irtoa. Jumala on ollut minulle kyllä hyvä, välillä vaan koulu tuntuu menevän yli sietokyvyn. Uskon että Jumala voi parantaa, eheyttää, mutta se ei kuulu pelin henkeen. Uskon myös että ristintie on kärmisyksentie ja kasvuntie. Välillä läikkyy niin lujaa että hajoa täysin.


    • Anonyymi

      Todella aloittaja. Ota välittömästi yhteys sieluhoitajaan tai psykologiin. Kun olen lueskellut kirjoituksia, on tullut mieleen seuraavaa. Niin vaan on, että suomalainen luenteenpiirre on pääosin melankolinen. Saavat viisat selittää miksi. Isovihalla vv. 1713-1723, sortokausilla on aivan varmasti ollut suuri merkitys. Kristus teissä, kirkkauden toivo. Ratkaisee asioita paljon. Karkota suru sydämestäsi, ja torju kärsimys ruumiistasi , Saarnaaja11:10. Merkitsee paljon. Näissäkin kirjoituksissa on ollut useita, jotka imuroivat vaikeudet, kärsimykset itseensä. Ei toki näin. Kristus on todella jo kantanut ,syntimme, sairautemme. Tätä eivät kaikki kirjoittajat ollenkaan käsitä. Meidän ei enää tarvitse niitä kantaa. Töitä meidän on painettava, ettei Suomi kellahda. Vaan saamme nauttia, kiittää pelastuksesta Herraa. Det är så ärandet.

    • Anonyymi

      Ketjun aloittajalla voimia ja varjelusta!
      Ei elo aina helppoa ihmisen, eikä niin hääviä tallustaa tätä telluksen pintaa. Voimia sinulle.

      • Anonyymi

        Kiitos, samoin sinulle lähinmäinen.


    • Anonyymi

      Odota Herraa..

      Ajallaan Hän Sinut huomioi ja korottaa. Ja vaikka se odotusaika saattaa joskus tuntua varsin kohtuuttoman pitkältä, niin odota siltikin. Rauhassahan Sinä saat kaiken aikaa odotella..

      Ajattele.. Aviovaimo odottaa yhdeksän kuukautta lapsensa syntymistä. Aika varmaan tuntuu pitkältä. Ja sitten, kun lapsi syntyy maailmaan, se on onnen ja autuuden täyttymys..

      • Minusta vertaus odottavasta aviovaimosta on jokseenkin kökkö. Ensinnäkin ei tarvitse olla aviovaimo, odottaakseen yhdeksän kuukautta. Melkein kuka tahansa nainen pystyy siihen. Käytän sanaa "melkein", koska kaikki eivät pysty saamaan lapsia. Se on ikävä totuus. Toisekseen toisinaan saattuu niin, että odotusta ei palkita ja tulee keskenmeno, tai lapsi syntyy kuolleena. Tai sairaana, mikä on vieläkin pahempi tilanne. Tämäkin on ikävä totuus.

        Ikäviä totuuksia on paljon, mutta kaikesta huolimatta Herraa voi odottaa ihan vain arkisten aherrusten ohessa. Jokaiselle on jotain mielenkiintoista tarjolla. En usko Hänen pahastuvan siitä, ettei saa ihmisen sataprosenttista huomiota 24/7.


    • Anonyymi
    • juu jotkin asiat nappaa mut ei mikään siinä määrin et jaksaisi innostuu niinkuin mistään ,!

    • Anonyymi

      Jos et jaksa niin mäne nukkumaan.

      Kun herreet niin hae berllinin munkki ja pullollinen cokista. siitä se tuas lähtöö alulleen seoraavakkii päevä.

      Rukkoile kauppaan lähtiisssäs, että sattus semmonen kassa, joka antoo liikoo takasi. Se ov viärin kristityn varastoo, mutta rukkoilu ei oo kielletty.

      • Anonyymi

        Olen kohta nukkunut 10 vuotta, tämä väsymys ei mene nukkumalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kohta nukkunut 10 vuotta, tämä väsymys ei mene nukkumalla.

        Tässä jaksamisessa kannattaa muistaa vallitseva ympäristö. Sitä ei pysty yksittäinen ihminen muuttamaan, siihen pitää sopeutua.

        Kauppakeskuksen penkille isänikin luuhistui istumaan. Hän sanoi että on niin väsynyt.Totta, materialismi, markkinoinnin pauhu on liikaa vanhoille ihmisille jotka ovat eläneet sota-ajat, pula-ajat ja kurjuuden.Isänikin halusi eteenpäin pyrkivänä pysyä mukana maailman muutoksessa, mutta kun liika on liikaa sitä ei enää jaksa. Teknologiankin hallitseminen käy monelle ylivoimaiseksi.

        Tämän maailman voi sitten vaan "hyljätä",maalliset velvollisuudet on tietysti hoidettava.Tällaisella muutoksella on myös ekologiset vaikutuksena kun elämme ilmaston muutoksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kohta nukkunut 10 vuotta, tämä väsymys ei mene nukkumalla.

        Niiv vuan mitenkä se berliininmunkki ja cokis? Ne pittää muistoo ottoo aijallaan kansa. Liäkitys ei aata, jos sitä ee ota.


    • Anonyymi

      Minull on kärsimystä riittänyt jo kohta vuosikymmenen. Vaikeaa masennusta, kipuja, vaikeita muiden sairauksien oireita, jotka tekevät elämästä yhtä helvettiä. Olen edelleen uskossa mutta asennoitumiseni kärsimykseen ja Jumalaan ovat muuttuneet.

      Kärsimys ei jalosta ketään. Se voi tuoda mahdollisuuksia oman itsensä ymmärtämiseen ja jos niin haluaa, voi kärsimyksestä opittuja asioita käyttää Jumalasuhteensa syventämiseen. Vaikeudet eivät itsessään meitä  puhdista, sillä vaikeissa tilanteissa teemme valinnan tuleeko meistä niiden takia parempia ihmisiä, vai katkeroidummeko.

      Uskon, että minusta on tullut parempi ihminen mutta olen myös katkeroitunut. Sillä millainen Jumala antaa lastensa kärsiä vuosikymmeniä ja antaa heidän kuolla sairauksiinsa vastaamatta heidän rukouksiinsa? Millaista rakkautta se on?

      Joku voisi väittää, että ei Jumalaa kiinnosta niin paljoa meidän koettelemuksemme kuin se, että pelastumme. Näin ajattelemalla annamme Jumalalle ikään kuin luvan toimia kaiken kärsimyksen yläpuolella. Mutta Jumala tuntee meidän pienimmätkin vaivamme ja ajatuksemme. Miksei hän tiedä, että nyt tämä kärsimys on jo liikaa minulle? Vielä hetken kestän ja sitten minun on aika päättää päiväni.

      Olenko turhaan ollut uskossa parisenkymmentä vuotta... mielummin valitsen elämän päättymisen kuin jatkuvan kidutuksen, jonka rakastava Luojamme minullekin sallii vuodesta toiseen tapahtuvan. Mielummin kidutuksen loppuminen oman käden kautta kuin iankaikkinen elämä Jumalan kanssa, joka tällä tavalla kohtelee lapsiaan.

      En enää jaksa. Minäkin olen aivan loppu.

      • >>> Uskon, että minusta on tullut parempi ihminen mutta olen myös katkeroitunut...

        Käsittelemättä jääneet asiat jäävät poikkeuksetta kummittelemaan ihmismieleen. Miten ihmismieli oikein toimii? Ihminen on olento, joka ei pidä epämiellyttävistä asioista. Tämän vuoksi ihmisillä on tapana siirtää epämiellyttävät asiat taustalle, lupaamme (lue valehtelemme) itsellemme käsitellä ne myöhemmin.

        Mieli on kuitenkin hyvin rajallinen, se pystyy käsittelemään vain vähän informaatiota kerrallaan. Yrittäessämme välttää vaikeiden asioiden kohtaamista täytämme mielen näennäisellä mielihyvällä. Mutta mitä tapahtuu kaikille niille vaikeille asioille, jotka jäivät käsittelemättä? Ne eivät valittettavasti ole kadonneet mihinkään, vaan ovat pakattuna suureen vertauskuvalliseen ahkioon, jonka vedämme lumihangessa perässä.

        Mitä enemmän asioita jää symboliseen ahkioon, sitä painavammaksi se vuosien varrella muuttuu. Metri metriltä askel käy raskaammaksi, lopulta alkaa tuntua, ettei sitä jaksa enää vetää. Silloin täytyy pysähtyä ja alkaa purkaa kerääntynyttä lastia eli käsitellä loppuun jos jos ei kaikkia, niin mahdollisimman monta käsittelemättä jäänyttä asiaa. Toisinaan se voi olla vaikeaa, mutta ei pidä perääntyä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Uskon, että minusta on tullut parempi ihminen mutta olen myös katkeroitunut...

        Käsittelemättä jääneet asiat jäävät poikkeuksetta kummittelemaan ihmismieleen. Miten ihmismieli oikein toimii? Ihminen on olento, joka ei pidä epämiellyttävistä asioista. Tämän vuoksi ihmisillä on tapana siirtää epämiellyttävät asiat taustalle, lupaamme (lue valehtelemme) itsellemme käsitellä ne myöhemmin.

        Mieli on kuitenkin hyvin rajallinen, se pystyy käsittelemään vain vähän informaatiota kerrallaan. Yrittäessämme välttää vaikeiden asioiden kohtaamista täytämme mielen näennäisellä mielihyvällä. Mutta mitä tapahtuu kaikille niille vaikeille asioille, jotka jäivät käsittelemättä? Ne eivät valittettavasti ole kadonneet mihinkään, vaan ovat pakattuna suureen vertauskuvalliseen ahkioon, jonka vedämme lumihangessa perässä.

        Mitä enemmän asioita jää symboliseen ahkioon, sitä painavammaksi se vuosien varrella muuttuu. Metri metriltä askel käy raskaammaksi, lopulta alkaa tuntua, ettei sitä jaksa enää vetää. Silloin täytyy pysähtyä ja alkaa purkaa kerääntynyttä lastia eli käsitellä loppuun jos jos ei kaikkia, niin mahdollisimman monta käsittelemättä jäänyttä asiaa. Toisinaan se voi olla vaikeaa, mutta ei pidä perääntyä.

        Ymmärrän, että haluat auttaa mutta ymmärryksesi ei riitä minun tilanteeseeni. Näitä asioita on tarjottu avuksi ennenkin. Kiitos kuitenkin yrityksestäsi. Edes joku yrittää auttaa tälläkin palstalla.

        Nyt vaan on niin, että kolmen vuoden psykoterapiassa käynti ja kahden vuoden sielunhoitajalla/ratkaisukeskeisellä terapeutilla käynti sen perään eivät vaikuttaneet tilanteeseen millään tavalla. Eivät myöskään mitkään tunnetut lääketieteelliset masennukseen liittyvät hoidot eivätkä lääkkeet. Minun vaikea masennukseni on hoitoresistentti ja johtuu siitä, että yksi muu vaikea sairauteni saa aikaan samat elimistön kemialliset reaktiot kuin mielenterveydellinen masennus. Seurauksena on vaikea masennus. Tuo yksi muu sairaus ei ole parannettavissa eikä sitä osata hoitaa. Näin ollen masennus ei poistu ikinä vaikka käsiteltäisiin koko elämän kaikki tapahtumat sekunti sekunnilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, että haluat auttaa mutta ymmärryksesi ei riitä minun tilanteeseeni. Näitä asioita on tarjottu avuksi ennenkin. Kiitos kuitenkin yrityksestäsi. Edes joku yrittää auttaa tälläkin palstalla.

        Nyt vaan on niin, että kolmen vuoden psykoterapiassa käynti ja kahden vuoden sielunhoitajalla/ratkaisukeskeisellä terapeutilla käynti sen perään eivät vaikuttaneet tilanteeseen millään tavalla. Eivät myöskään mitkään tunnetut lääketieteelliset masennukseen liittyvät hoidot eivätkä lääkkeet. Minun vaikea masennukseni on hoitoresistentti ja johtuu siitä, että yksi muu vaikea sairauteni saa aikaan samat elimistön kemialliset reaktiot kuin mielenterveydellinen masennus. Seurauksena on vaikea masennus. Tuo yksi muu sairaus ei ole parannettavissa eikä sitä osata hoitaa. Näin ollen masennus ei poistu ikinä vaikka käsiteltäisiin koko elämän kaikki tapahtumat sekunti sekunnilta.

        Ikävä kuulla, että tilanne on se mikä on. On aina hyvä käydä asioita läpi, jotkut niistä saattavat kaivata myös korjaamista. En lähde tässä "leikkimään" sen enempää tietäjää tai ennustajaakaan, vaan toivon sinulle inhimillistä kärsivällisyyttä elämäsi haasteiden edessä ja uskallusta uusiin kokemuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, että haluat auttaa mutta ymmärryksesi ei riitä minun tilanteeseeni. Näitä asioita on tarjottu avuksi ennenkin. Kiitos kuitenkin yrityksestäsi. Edes joku yrittää auttaa tälläkin palstalla.

        Nyt vaan on niin, että kolmen vuoden psykoterapiassa käynti ja kahden vuoden sielunhoitajalla/ratkaisukeskeisellä terapeutilla käynti sen perään eivät vaikuttaneet tilanteeseen millään tavalla. Eivät myöskään mitkään tunnetut lääketieteelliset masennukseen liittyvät hoidot eivätkä lääkkeet. Minun vaikea masennukseni on hoitoresistentti ja johtuu siitä, että yksi muu vaikea sairauteni saa aikaan samat elimistön kemialliset reaktiot kuin mielenterveydellinen masennus. Seurauksena on vaikea masennus. Tuo yksi muu sairaus ei ole parannettavissa eikä sitä osata hoitaa. Näin ollen masennus ei poistu ikinä vaikka käsiteltäisiin koko elämän kaikki tapahtumat sekunti sekunnilta.

        No jossei se poestu nii seovua sitte naatittava tilanteesta.

        Soeta Kineksen ennätysten kirijaan ja sano, että sulla se vuan on semmonen masennus, ettei toesta löyvvy koko mualimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jossei se poestu nii seovua sitte naatittava tilanteesta.

        Soeta Kineksen ennätysten kirijaan ja sano, että sulla se vuan on semmonen masennus, ettei toesta löyvvy koko mualimasta.

        Sorry, mutta kyllä näitä masennuksia on suomessakin toistatuhatta. Ei kannata heittää leikiksi vaikkei ei tajuaisi mistä on kyse. Asia on vakava!


      • Anonyymi

        Olen aloittaja. Huh, olen niin lähellä samaa, mutta en kyllä anna voittoa saatanalle, en tahdo. Minua kiusaa kans miksi olet hiljaa Jumalani välillä. Jumala on luonut kaiken ja tietää kaiken ennalta, mutta miksi loi ihmisen näin vajaavaiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, että haluat auttaa mutta ymmärryksesi ei riitä minun tilanteeseeni. Näitä asioita on tarjottu avuksi ennenkin. Kiitos kuitenkin yrityksestäsi. Edes joku yrittää auttaa tälläkin palstalla.

        Nyt vaan on niin, että kolmen vuoden psykoterapiassa käynti ja kahden vuoden sielunhoitajalla/ratkaisukeskeisellä terapeutilla käynti sen perään eivät vaikuttaneet tilanteeseen millään tavalla. Eivät myöskään mitkään tunnetut lääketieteelliset masennukseen liittyvät hoidot eivätkä lääkkeet. Minun vaikea masennukseni on hoitoresistentti ja johtuu siitä, että yksi muu vaikea sairauteni saa aikaan samat elimistön kemialliset reaktiot kuin mielenterveydellinen masennus. Seurauksena on vaikea masennus. Tuo yksi muu sairaus ei ole parannettavissa eikä sitä osata hoitaa. Näin ollen masennus ei poistu ikinä vaikka käsiteltäisiin koko elämän kaikki tapahtumat sekunti sekunnilta.

        Olen aloittaja. Taas mennäåän läheltä. Sain hiljan tietää että sairaus mikä minua rasittaa emme saa kuriin koska lääkitys joka korjaisi on liian rajua. En siis tule kuntoon ilman Jumalan ihmettä. Olen nähnyt Jumala voi, mutta en tiedä milloin ja kenet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittaja. Taas mennäåän läheltä. Sain hiljan tietää että sairaus mikä minua rasittaa emme saa kuriin koska lääkitys joka korjaisi on liian rajua. En siis tule kuntoon ilman Jumalan ihmettä. Olen nähnyt Jumala voi, mutta en tiedä milloin ja kenet.

        Moni meistä käy kuoleman porteilla, ja se opettaa meitä ehkä elämään oikein ?

        Olen itsekin käynyt useita kertoja jopa eri tavoin ja eri syistä.

        Olen ollut valmis lähtemään aiemminkin, mutta nyt tuntuu siltä todella, että se olisi vain helpotus todella.

        Raamattu puhuu asiasta seuraavaa, jonka olen siis elänyt elämässäni todeksi jo:


        Job 33
        14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
        16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
        17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
        18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.
        19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
        20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
        21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
        22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
        23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'.
        25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
        27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
        29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
        30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

        Huomaa se, että Herra voi viedä sinne kuoleman kielille meidät kahdestikin tai jopa kolmasti, mutta mihin se silloin vie ?

        Voimia sinulle, vai pitäisikö toivottaa voimattomuutta, sillä siihen Herra vie, eli omien voimien ja mahdollisuuksien loppuun, jossa ei voi enää turvata mihinkään muuhun kuin Herraan yksin.

        No, jos olet vähänkään samassa kohdassa kuin minä, niin, kuolema olisi silloin helpotus ja vapautus oikeasti.

        Fil. 1:23 Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittaja. Huh, olen niin lähellä samaa, mutta en kyllä anna voittoa saatanalle, en tahdo. Minua kiusaa kans miksi olet hiljaa Jumalani välillä. Jumala on luonut kaiken ja tietää kaiken ennalta, mutta miksi loi ihmisen näin vajaavaiseksi?

        Kysyt, että miksi Jumala loi ihmisen näin vajavaiseksi?

        Ajattelen, että ihminen oli juuri oikeanlaiseksi luotu siihen ympäristöön, johon Jumala ihmisen suunnitteli: Edenin puutarhaan olemaan jatkuvassa yhteydessä rakastavaan luojaansa ja hänen enkeleihinsä. Se muu, mitä ihmisen ympärillä on syntiinlankeemuksen jälkeen tapahtunut, ei ole ihmiselle hyväksi ja vahingoittaa ihmistä monella eri tasolla. Synnin vaikutukset, maapallon kiroaminen, ahneuden aiheuttama maapallon tuhoutuminen saasteiden takia, kemialliset aineet, lääkkeet, elintarvikkeiden lisäineet ym, näitä ei Edenissä ollut ja niitä ei tämä ihmiskeho ja mieli kestä. Lisäksi ih isen DNA hajoaa sukupolvi sukupolvelta, joka aiheuttaa lisää sairauksia.

        Me voisimme hyvin jos olisimme edelleen siinä rakkauden täyteisessä ilmapiirissä, johon meidät alunperin luotiin, ilman synnin aiheuttamia toimia, jotka ihminen on tälle planeetalle onnistunut aikaansaamaan. Siinä alkuperäisessä ympäristössä tämä kroppa ja mieli kukoistaisivat.

        Minusta kysymys kuuluukin, että minkä tähden Jumala antaa tämän kaiken tapahtua niin pitkään. Vastaus ei ole, siksi, että evankeliumi saataisiin levitettyä kaikkeen maailmaan, sillä tuhannet ja taas tuhannet ovat saaneet kuolla kuulematta koko evankeliumia. Sanoihan Jeesus opetuslapsille että te ette ole saaneet levitettyä hyvää sanomaa koko israelille kun minä jo saavun takaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysyt, että miksi Jumala loi ihmisen näin vajavaiseksi?

        Ajattelen, että ihminen oli juuri oikeanlaiseksi luotu siihen ympäristöön, johon Jumala ihmisen suunnitteli: Edenin puutarhaan olemaan jatkuvassa yhteydessä rakastavaan luojaansa ja hänen enkeleihinsä. Se muu, mitä ihmisen ympärillä on syntiinlankeemuksen jälkeen tapahtunut, ei ole ihmiselle hyväksi ja vahingoittaa ihmistä monella eri tasolla. Synnin vaikutukset, maapallon kiroaminen, ahneuden aiheuttama maapallon tuhoutuminen saasteiden takia, kemialliset aineet, lääkkeet, elintarvikkeiden lisäineet ym, näitä ei Edenissä ollut ja niitä ei tämä ihmiskeho ja mieli kestä. Lisäksi ih isen DNA hajoaa sukupolvi sukupolvelta, joka aiheuttaa lisää sairauksia.

        Me voisimme hyvin jos olisimme edelleen siinä rakkauden täyteisessä ilmapiirissä, johon meidät alunperin luotiin, ilman synnin aiheuttamia toimia, jotka ihminen on tälle planeetalle onnistunut aikaansaamaan. Siinä alkuperäisessä ympäristössä tämä kroppa ja mieli kukoistaisivat.

        Minusta kysymys kuuluukin, että minkä tähden Jumala antaa tämän kaiken tapahtua niin pitkään. Vastaus ei ole, siksi, että evankeliumi saataisiin levitettyä kaikkeen maailmaan, sillä tuhannet ja taas tuhannet ovat saaneet kuolla kuulematta koko evankeliumia. Sanoihan Jeesus opetuslapsille että te ette ole saaneet levitettyä hyvää sanomaa koko israelille kun minä jo saavun takaisin.

        >>> Minusta kysymys kuuluukin, että minkä tähden Jumala antaa tämän kaiken tapahtua niin pitkään.

        Minusta perimmäinen kysymys kuuluu: halusiko Jumala ylipäätään muita ihmisiä Aatamin lisäksi.


      • Anonyymi

        Omaa henkistä, hengellistä, sosiaalista, fyysistä ja seksuaalista kärsimystäni on kestänyt koko elämäni ajan, pienestä lapsesta asti. En viitsi mainita vuosikymmeniä, mutta niitä on monta. Etenkin koko lapsuus oli täyttä helvettiä. Se kesti ihmisiän! Tuolloin se sitä olikin: koko pieni elämäni.

        Vieläpä jo varhain alkaneet, erilaiset sairaudet. Pari päivää sitten kävin lääkärissä: nyt ongelmana ovat silmäni. Kun ne on, toinenkin leikattu, mitä vielä? Korvat? Jokin uusi sisuskalu? Monta niistä on jo vuosikymmenten aikana leikeltykin. On teoriassa mahdollista, että haimani alkaa jossain vaiheessa tökkiä. Ehkä ensi keväänä, kun silmäni on jo saatu kuntoon? Odottakaamme.

        Kun on tällainen henkinen ja ruumiillinen perustus, on selvää, että ei sille rakennettu myöhempikään elämä ole voinut kovin hääppöistä olla. Seurasi aivan perinteiset ongelmat. Yritin selviytyä, kukaan ulkopuolinen ei minua auttanut. Yhteiskunnalta sain jotain tukea, mutta hoitoloissa hajosin vain enemmän. Varokaa psykiatripuoskareita! Minulla oli tasan 1 ihmisystävä, joka vuosia jaksoi / joutui kuuntelemaan jutustelujani puhelimessa.

        Muutama yö sitten heräsin jälleen omaan huutooni. Toivottavasti en herättänyt myös seinänaapureita. En haluaisi häiritä. Lopulta huutamalla: "Jeesus, Jeesus, auta!" heräsin. Tällä konstein yleensä herään painajaisesta / kummitusten hiippailuista.

        Jos käyttäydynkin täällä joskus oudosti, jauhamalla joitain asioita, on niihin selkeä syy: pyrin itse toimimaan siten, kuin minun kohdallani ei toimittu ja jota olisin toivonut. Ulkopuolinen voi ja hänen täytyy auttaa ongelmissaan yksin rypevää ihmistä: antaa tukeaan, edes neuvoa, varoittaa rikollisista, osoittaa heidän todellinen olemuksensa virnuiluidensa, tekopyhien hymyjensä takana, tuoda heidät esiin, tuomiolle. Tässä iässä ei millään muulla ole enää väliä. Oma toimintani tuomitsee heidät, jotka eivät itse toimineet, eivätkä edelleenkään toimi samoin, silloin kun pieni ihminen huusi ja huutaa apua..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry, mutta kyllä näitä masennuksia on suomessakin toistatuhatta. Ei kannata heittää leikiksi vaikkei ei tajuaisi mistä on kyse. Asia on vakava!

        No vertaestukkee aenae piisoo. Työhä voitta kokkoostoo ja vaekka vertaella itemurhakonstija. Nehän kun toeset kokkeiloo montaki kertoo ennen kun löytyy se itelle sopiva. Siinä sitä vuan männöö aekoo ja rahhoo ihan hukkoon.

        Voephan se kyllä olla hankala suaha semmonen esitelmöinää aiheesta, joka on varmasti onnistunna ja melekeen mahoton semmonen, joka oes onnistunna usseemman kerran.

        Neon nuo omat ongelmasa joka alalla ja kaekissa lajissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaa henkistä, hengellistä, sosiaalista, fyysistä ja seksuaalista kärsimystäni on kestänyt koko elämäni ajan, pienestä lapsesta asti. En viitsi mainita vuosikymmeniä, mutta niitä on monta. Etenkin koko lapsuus oli täyttä helvettiä. Se kesti ihmisiän! Tuolloin se sitä olikin: koko pieni elämäni.

        Vieläpä jo varhain alkaneet, erilaiset sairaudet. Pari päivää sitten kävin lääkärissä: nyt ongelmana ovat silmäni. Kun ne on, toinenkin leikattu, mitä vielä? Korvat? Jokin uusi sisuskalu? Monta niistä on jo vuosikymmenten aikana leikeltykin. On teoriassa mahdollista, että haimani alkaa jossain vaiheessa tökkiä. Ehkä ensi keväänä, kun silmäni on jo saatu kuntoon? Odottakaamme.

        Kun on tällainen henkinen ja ruumiillinen perustus, on selvää, että ei sille rakennettu myöhempikään elämä ole voinut kovin hääppöistä olla. Seurasi aivan perinteiset ongelmat. Yritin selviytyä, kukaan ulkopuolinen ei minua auttanut. Yhteiskunnalta sain jotain tukea, mutta hoitoloissa hajosin vain enemmän. Varokaa psykiatripuoskareita! Minulla oli tasan 1 ihmisystävä, joka vuosia jaksoi / joutui kuuntelemaan jutustelujani puhelimessa.

        Muutama yö sitten heräsin jälleen omaan huutooni. Toivottavasti en herättänyt myös seinänaapureita. En haluaisi häiritä. Lopulta huutamalla: "Jeesus, Jeesus, auta!" heräsin. Tällä konstein yleensä herään painajaisesta / kummitusten hiippailuista.

        Jos käyttäydynkin täällä joskus oudosti, jauhamalla joitain asioita, on niihin selkeä syy: pyrin itse toimimaan siten, kuin minun kohdallani ei toimittu ja jota olisin toivonut. Ulkopuolinen voi ja hänen täytyy auttaa ongelmissaan yksin rypevää ihmistä: antaa tukeaan, edes neuvoa, varoittaa rikollisista, osoittaa heidän todellinen olemuksensa virnuiluidensa, tekopyhien hymyjensä takana, tuoda heidät esiin, tuomiolle. Tässä iässä ei millään muulla ole enää väliä. Oma toimintani tuomitsee heidät, jotka eivät itse toimineet, eivätkä edelleenkään toimi samoin, silloin kun pieni ihminen huusi ja huutaa apua..

        Aloittaja: Ihmiset ovat mitä ovat, mikään muu ei kanna kuin Herra. On vaan turhauttavaa olla aina loppu.-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyt, että miksi Jumala loi ihmisen näin vajavaiseksi?

        Ajattelen, että ihminen oli juuri oikeanlaiseksi luotu siihen ympäristöön, johon Jumala ihmisen suunnitteli: Edenin puutarhaan olemaan jatkuvassa yhteydessä rakastavaan luojaansa ja hänen enkeleihinsä. Se muu, mitä ihmisen ympärillä on syntiinlankeemuksen jälkeen tapahtunut, ei ole ihmiselle hyväksi ja vahingoittaa ihmistä monella eri tasolla. Synnin vaikutukset, maapallon kiroaminen, ahneuden aiheuttama maapallon tuhoutuminen saasteiden takia, kemialliset aineet, lääkkeet, elintarvikkeiden lisäineet ym, näitä ei Edenissä ollut ja niitä ei tämä ihmiskeho ja mieli kestä. Lisäksi ih isen DNA hajoaa sukupolvi sukupolvelta, joka aiheuttaa lisää sairauksia.

        Me voisimme hyvin jos olisimme edelleen siinä rakkauden täyteisessä ilmapiirissä, johon meidät alunperin luotiin, ilman synnin aiheuttamia toimia, jotka ihminen on tälle planeetalle onnistunut aikaansaamaan. Siinä alkuperäisessä ympäristössä tämä kroppa ja mieli kukoistaisivat.

        Minusta kysymys kuuluukin, että minkä tähden Jumala antaa tämän kaiken tapahtua niin pitkään. Vastaus ei ole, siksi, että evankeliumi saataisiin levitettyä kaikkeen maailmaan, sillä tuhannet ja taas tuhannet ovat saaneet kuolla kuulematta koko evankeliumia. Sanoihan Jeesus opetuslapsille että te ette ole saaneet levitettyä hyvää sanomaa koko israelille kun minä jo saavun takaisin.

        Aloittaja: Nyt ei nopeutus olis pahasta, monia väsyttää jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni meistä käy kuoleman porteilla, ja se opettaa meitä ehkä elämään oikein ?

        Olen itsekin käynyt useita kertoja jopa eri tavoin ja eri syistä.

        Olen ollut valmis lähtemään aiemminkin, mutta nyt tuntuu siltä todella, että se olisi vain helpotus todella.

        Raamattu puhuu asiasta seuraavaa, jonka olen siis elänyt elämässäni todeksi jo:


        Job 33
        14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
        16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
        17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
        18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.
        19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
        20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
        21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
        22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
        23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'.
        25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
        27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
        29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
        30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

        Huomaa se, että Herra voi viedä sinne kuoleman kielille meidät kahdestikin tai jopa kolmasti, mutta mihin se silloin vie ?

        Voimia sinulle, vai pitäisikö toivottaa voimattomuutta, sillä siihen Herra vie, eli omien voimien ja mahdollisuuksien loppuun, jossa ei voi enää turvata mihinkään muuhun kuin Herraan yksin.

        No, jos olet vähänkään samassa kohdassa kuin minä, niin, kuolema olisi silloin helpotus ja vapautus oikeasti.

        Fil. 1:23 Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;

        Ihmettelin lapsena kun mummo sanoi: Tänä vuona Jeesus hakee minut pois. Se tuntui karmivalta, mutta nyt ymmärrän häntä eri lailla.


    • Anonyymi

      Monet suunnittelee itsemurhaa se on ihan fakta. On huutava vääryys että, vaikka tämä Rinteen hallitus päättää sellaisten ihmisten asioista jotka on äänestäneet vaikka oppositiossa tällä hetkellä vaikuttavaa puoluetta. Eihän se todellisuudessa ole niiden ihmisten hallitus joka ei ole sitä valtaan halunnut eikä äänestänyt. SDP on valheella ja viekkaudella valtaan päässyt kun ottaa vielä senkin tähän että, ne on yksi kerrallaan vaalilupauksensa vetänyt pois.

      Ymmärrettävästi ihmiset on pettyneitä että, sellainen hallitus jota ei ole äänestänyt valtaan. Tekee päätöksiä jotka joidenkin kohdalla heikentää elämää monin tavoin. Kuin tahallaan tehtäisiin toisen elämää helvetiksi maanpäällä jo. Monet ei näe monia Sipilän päätöksiä muuna kuin kiusantekona ja pahantahtoisuutena ihmisiä etenkin kantasuomalaisia kohtaan.

      Kyllä sitä päivittäin pohtii pitäisikö ajaa autolla päin rekkaa. Kaikkea ei niin uutisoida mutta metron ja junan eteen hyppäämiset on lisääntyneet Sipilästä lähtien ja sama jatkuu koska Rinne jatkaa samalla linjalla.

      Politiikka ei ole mikään vain yksi asia koska se vaikuttaa moniin asioihin. Jos tehdään huonoa politiikkaa kuten suomessa sillä on ikäviä seurauksia. Eläkeiän nostaminen johtaa sairauseläkkeisiin ja jos sitä ei myönnetä vaikka perusteet olis niin itsarit lisääntyy. Ei huonoihin hallituksien, virastojen jne. yms. päätöksiin tarvi alistua. Täältä pääsee pois kyllä. Elämä on suurelta osin tylsää paskaa.

      • Anonyymi

        Erilaiset keskusteluavut on silmän lumetta koska huonot päätökset pitäisi perua/poistaa se oikeasti auttaisi ei keskustelut asioista. Hallitus haluaa, että epätoivoiseen ratkaisuun päädyttäisiin koska ne tekee päätöksiä jotka ajaa ihmisiä asioihin kuten itsemurhaan. Miten yhteiskunta vastaa siihen kun mielenterveysongelmat ja itsemurhat lisääntyy huonojen poliittisten päätösten myötä = silloin karsitaan ja heikennetään mielenterveyspalveluja.

        Suomella on huonot päättäjät hallituksessa, usein kunnallistasoilla kuin eu:ssakin suurelta osin vihervasemmiston vallassaolo missä tahansa on jo sinällään merkki huonosta politiikasta ja päätöksen teosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erilaiset keskusteluavut on silmän lumetta koska huonot päätökset pitäisi perua/poistaa se oikeasti auttaisi ei keskustelut asioista. Hallitus haluaa, että epätoivoiseen ratkaisuun päädyttäisiin koska ne tekee päätöksiä jotka ajaa ihmisiä asioihin kuten itsemurhaan. Miten yhteiskunta vastaa siihen kun mielenterveysongelmat ja itsemurhat lisääntyy huonojen poliittisten päätösten myötä = silloin karsitaan ja heikennetään mielenterveyspalveluja.

        Suomella on huonot päättäjät hallituksessa, usein kunnallistasoilla kuin eu:ssakin suurelta osin vihervasemmiston vallassaolo missä tahansa on jo sinällään merkki huonosta politiikasta ja päätöksen teosta.

        Vuan positiivisesti ku tuostakii aatteloo, niin punavihersokkeita ei tuokaa haettoo ollenkaa. Paremphan se silti oes, jos oessii enemmän alottajia ku piättäjiä. Vaekka hyvvee ne itemurhat tekköö väestöräjjäykselle.


      • Anonyymi

        Ehkä näinkin, huolestuttavaa on ettei maa pidä huolta omistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä näinkin, huolestuttavaa on ettei maa pidä huolta omistaan.

        Kyllä mua matosesa ruokkii kuvvaun ruumiitta riittöö, sano hauvvankaevaja koeralleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erilaiset keskusteluavut on silmän lumetta koska huonot päätökset pitäisi perua/poistaa se oikeasti auttaisi ei keskustelut asioista. Hallitus haluaa, että epätoivoiseen ratkaisuun päädyttäisiin koska ne tekee päätöksiä jotka ajaa ihmisiä asioihin kuten itsemurhaan. Miten yhteiskunta vastaa siihen kun mielenterveysongelmat ja itsemurhat lisääntyy huonojen poliittisten päätösten myötä = silloin karsitaan ja heikennetään mielenterveyspalveluja.

        Suomella on huonot päättäjät hallituksessa, usein kunnallistasoilla kuin eu:ssakin suurelta osin vihervasemmiston vallassaolo missä tahansa on jo sinällään merkki huonosta politiikasta ja päätöksen teosta.

        Korvien välissä oleva tuska ei poistu poliittisilla päätöksillä eikä edes lottovoitolla. Henkilökohtaisten ongelmien yhteiskunnallistaminen on aika usein vain yritys paeta niiden perinpohjaista käsittelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä näinkin, huolestuttavaa on ettei maa pidä huolta omistaan.

        Suomi pitää paremmin huolta omistaan kuin useimmat maailman valtiot. Valtio ei vaan voi vaikuttaa kenenkään korvien väliin. Eikä ihminen voi ulkoistaa vastuuta koko elämästään valtiolle.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei ollut pelottavaa vaan suoraa opetusta.

    • Anonyymi

      Jos tuskan aiheuttaa tietoisuus omista synneistä, tuska on kyllä kauhea. On järkytys tajuta itsensä, saada edes aavistus siitä, mikä on tilanne Jumalan silmin. Näitä synnintuntokokemuksia tulee ajoittain, kuin peittovaate heilahtaisi pois omilta silmiltä: "tuo olen minä". Nämä synnit ovat kauheita ja ne ovat meillä kaikilla samat: koko, sama synninroska, sisällä sisimmissämme. Tästä likakaivosta käytetään myös nimitystä "perisynti".

      Jos asia yhtään lohduttaa, niin tälle, perusolemuksellemme me emme voi mitään. Juuri tästä syystä Jeesus tuli maailmaan. Jos me voisimme karsia itse itsestämme ehdes yhden pienen, pienen synnin, tuolloin voisimme karsia kaiken muunkin. Mutta yksikin pikkusynti paljastaa, että juuri on jossain maan alla. Tämä, luuloteltu itseparannus, tekisikin tyhjäksi Jeesuksen sovitustyön ja miksei Jumala silloin tätä hyväksyisikin? Olisi jäänyt Jumalalta Itseltä koko kärsimystie käymättä!

      Ongelma on vain siinä, että tämä on ihmiselle mahdotonta. Jumala yritti Mooseksen kautta kymmenellä käskyllään ohjata ihmisiä oikealle tielle. Muutama vanhurskas onnistuikin jossain määrin. Mutta Jumala vaatii täysin puhdasta ihmistä. Mitä tehdä?

      Tarvittiin sijaisuhri. Eikä vähempää kuin Jumala Itse, joka ottaa päällensä koko maailman synnit, naulaten ne ristille itsensä kautta. Jumala Itse, itsessään synnitön, kärsien synnintuomion ristillä! Näin ei voida syyttää, että sovitusuhri itse olisi kärsinyt omien syntiensä vuoksi. Ristille naulattiin ihmiskunnan synnit, ei Jeesuksen syntejä, koska niitä ei ollut.

      Nyt jos joku väittää olevansa synnitön, pilkkaa ja halveksii hän suoraan Jumalaa ja Jeesuksen sovitustyötä.

      Parempi siis olla syntinen. Ihan hiljaa, nieleskellen: syntinen. Eikä koskaan pihahdustakaan muusta.

      Synnintuskassaan pyöriskelevällä ovat siis asiat mitä parhaimmin! Hän on ainakin - osin - rehellinen, siinä määrin kuin nyt syntinen ihminen voi sitä olla. Orastavaa vanhurskautta. Myös tässä tuskantilassaan tulee syntisen tiedostaa, että kyllä hänen lihansa aina tulee jotain keksimään puolustuksekseen. Tämä tosiasia itsestään on vain hyväksyttävä: "Kuinka muuta voisinkaan, koska olen syntinen?" Tällainen keskustelu Jumalan ja ihmisen välillä on kuin saippuapalan luiskahtelua käsistä, mutta ei olekaan pääasia, että syntisen saippua pysyisi hänen käsissään, vaan se, että yleensäkin suostuu pyhän Jumalan eteen keskustelemaan. Se on pahempaa kuin koulussa rehtorin eteen joutuminen, joten vaatii todellista rohkeutta.

      Synnintuntoisen ei siis pidä yrittää kätkeä syntejään, silloinhan hän kieltäisi Jeesuksen sovitustyön. Vaan rohkeasti sanoa, silmät kohti Jumalaa, että olen syntinen! Pahimman lajin, likavedessä uitettu rotta! Kiero kuin korkkiruuvi! Jumalan pilkkaaja! Huorintekijä! Varas! Murhaaja!... "Jumala: kadun, eli tiedostan olemukseni ja sen teot. Jumala armahda minua Jeesuksen sovitustyön tähden! Anteeksi, ettei minulla ole muuta parannuksentekoa tarjottavana kuin synnintuntoni, - jonkinasteinen, aito katumuskin - sekä usko ja toivo Jeesukseen. Jumala vetoan sinuun Sinun oman evankeliumisi tähden!"

      Silloin Jumala sanoo: "Oikein puhut, että olet syntinen sekä vetoat Poikani sovitustyöhön. Minä tahdon antaa sinulle anteeksi sekä vaikuttaa sinussa uutta elämää ja vanhurskautta myös Poikani sijaisvanhurskautuksen kautta, Pyhässä Hengessä. Uudestisynny ja ota vastaan Pyhä Henki! Vastaanota Minun Henkeni sinuun asumaan. Mutta muista aina, mitä itse olet, äläkä koskaan ylpisty! Aamen."

      • Anonyymi

        Väkevää sanaa mutta mietipä mitä nyt oikein väität. Että muka Jeesus olisi ollut Jumala! Jeesus ollut Jumala. Ja mitä ihmeellistä siinä olisi, jos Jumala tulisi ja kuolisi joidenkin syntien puolesta, kun Jumala ei voi kuolla. Tuollainen ristinkuolema olisi helppoa Jumalalle. Jumala kuin jumala pystyisi siihen ja vielä nousemaan kuolleistakin, koska ei voi kuolla. Jumala kuin jumala pystyisi elämään myös synnittömän elämän jos niin haluaisi. Vasta sillä on sillä on merkitystä, että Jeesus, ainoa ihminen, joka pystyi täyttämään lain, kuolisi meidän syntiemme tähden. Vasta sillä, että todellinen ihminen tulisi ja tekisi sen.

        Mieti nyt vähän! Eihän siinä ole mitään logiikkaa, että Jumala olisi muka voinut edes kuolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väkevää sanaa mutta mietipä mitä nyt oikein väität. Että muka Jeesus olisi ollut Jumala! Jeesus ollut Jumala. Ja mitä ihmeellistä siinä olisi, jos Jumala tulisi ja kuolisi joidenkin syntien puolesta, kun Jumala ei voi kuolla. Tuollainen ristinkuolema olisi helppoa Jumalalle. Jumala kuin jumala pystyisi siihen ja vielä nousemaan kuolleistakin, koska ei voi kuolla. Jumala kuin jumala pystyisi elämään myös synnittömän elämän jos niin haluaisi. Vasta sillä on sillä on merkitystä, että Jeesus, ainoa ihminen, joka pystyi täyttämään lain, kuolisi meidän syntiemme tähden. Vasta sillä, että todellinen ihminen tulisi ja tekisi sen.

        Mieti nyt vähän! Eihän siinä ole mitään logiikkaa, että Jumala olisi muka voinut edes kuolla.

        Muistutan kristillisestä kolminaisuusopista:
        Yksi Jumala = Isä, Poika ja Pyhä Henki = Yksi Jumala Pyhänä Kolminaisuutena.

        Tämä Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden Poika-persoona syntyi ihmiseksi = ihmisruumiiseen = inkarnaatio = lihaksituleminen. Jeesus oli / On tosi ihminen ja tosi Jumala.

        Jeesus lihassaan = ruumiissaan tuomitsi ihmiskunnan synnit. Hän huusi ristillä: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?!" Jumala = Isä-persoona, hylkäsi Hänet hetkeksi, synnin tähden. Jeesus laskeutui alas Tuonelaan, mutta sielläkin Hän saarnasi Jumalan sanan evankeliumin vangituille sieluille. Voitteko uskoa: Itse Jeesuksen pitämä herätyskokous Helvetissä! Ja sieluja pelastui.

        Jumala siis eräällä tavoin hylkäsi Itse Itsensä, niin tosissaan Hän otti ihmiskunnan pelastamisen. Laskeutui jopa alas Helvettiin etsimään ehkä katuvia ja pelastusta kaipaavia, jo kadotettuja sieluja. Mitä muuta Jumala voisi enää meidän, rikollisten puolesta tehdä?

        Hän kysyy meiltä vain: "Tahdotko pelastua? Otatko Minut vastaan Herranasi ja Pelastajanasi? ("Emmää nyt tiädä... Mitä mä tosta niinku hyötysin?...")

        Ihmisen ei kannata tätä pähkäillä, "että miten tää nyt vois olla mahdollista...?" Käsitä asia hengessäsi ja käsität jo aika paljon.

        Joh. 14:6-11
        6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."

        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väkevää sanaa mutta mietipä mitä nyt oikein väität. Että muka Jeesus olisi ollut Jumala! Jeesus ollut Jumala. Ja mitä ihmeellistä siinä olisi, jos Jumala tulisi ja kuolisi joidenkin syntien puolesta, kun Jumala ei voi kuolla. Tuollainen ristinkuolema olisi helppoa Jumalalle. Jumala kuin jumala pystyisi siihen ja vielä nousemaan kuolleistakin, koska ei voi kuolla. Jumala kuin jumala pystyisi elämään myös synnittömän elämän jos niin haluaisi. Vasta sillä on sillä on merkitystä, että Jeesus, ainoa ihminen, joka pystyi täyttämään lain, kuolisi meidän syntiemme tähden. Vasta sillä, että todellinen ihminen tulisi ja tekisi sen.

        Mieti nyt vähän! Eihän siinä ole mitään logiikkaa, että Jumala olisi muka voinut edes kuolla.

        Ymmärrys ja lukutaito hoi!


    • Anonyymi

      Tuossa lenkillä käydessä tuli mieleen "sä oot pilannut mun elämän" olet ehkä kuullut tämän jonkun jollekki sanoneen. Pitkään jatkuneella huonolla politiikalla voi todellakin pilata jonkun elämän. Joku ehkä ajattelee että, politiikka on vain yksi osa-alue ole onnellinen niistä asioista mitkä vielä toistaiseksi on hyvin elämässä mutta siinäpä se on kun politiikka, huonot päätökset hallitustasolla vaikuttaa sun asioihisi halusit tai et. Siellä tehdyt päätökset erilaisista heikennyksistä, huononnuksista tavallisten ihmisten elämään vaikuttaa työeläkeyhtiöiden päätöksiin, kansaneläkelaitoksen päätöksiin jne. Eri virastoihin ja virkamiesten päätöksiin. Jos hallitus on päättänyt että, nyt annetaan vähemmän rahaa tuohon tai nyt pidetään kohtuutoman tiukka linja vaikka joissain jollekin elämän kannalta tärkeiden kuntoutusten myöntämisistä niin ei hakija sitä välttämättä saa. Kun tulee odotusten vastaisia päätöksiä joka sektorilta hallitukselta ja virastoilta voi joku kokea ettei elämän edellytyksiä enää ole enkä halua jatkaa elämääni vaan päätän lopettaa elämäni. Huonoista päätöksistä, joistain ainakin, voi toki valittaa kyllä, mutta valituksen vireilläolon aikana voi yksittäisten ihmisten tilanne huomattavasti heikentyä. Menee pitkään ennenkuin valitus pääsee käsittelyyn, menee pitkää ennenkuin päätös saadaan. Joskus ihan liian pitkään.

      Huono politiikka on pitkään jatkunutta Suomessa. Päätöksiä tehdään kuten joku hienosti tiivisti "me tehdään koska me voidaan" pääsääntöisesti kansalta kysymättä. Onko oikein että, pieni porukka päättää koko valtiota koskevista asioista välittämättä mahdollista vaikka mielenilmauksissa esiintuoduista tai kansalaisaloitteessa esiin tuoduista epäkohdista. Moni vois sanoa että ei ole.

      Monet jotka aiemmin on puhuneet, että tekee vaikka sen ikävimmän ratkaisun jos elämä menee liian vaikeaksi on sen alkaneet tekemään. Sekin kertoo jotain yhteiskunnan tilasta. Hallitus reagoi huonoista päätöksistä johtuviin erilaisten vakavienkin mielenterveysongelmien lisääntymiseen, leikkaamalla rahaa mielenterveyspalveluista (koska me voidaan).

      Onhan se totta, että politiikka olis erilaisten jos Suomen politiikka olis vihervasemmistolaisuuden sijaan vaikka Kristillisdemokraatti-Perussuomalaiset vetoista. Moni edellämainittuja äänestänyt kokee, ettei Rinteen hallitus edusta heidän Suomea. Mitä voisimme tehdä? Onko nyt jonkinlaisen kansalaistottelemattomuuden paikka? Osoittaakko epäsuosio hallitukselle Suomen lippu polttamalla? Vai mitä tekisitte? Useimmat protestit on sellaisia jotka voidaan näköjään olankohautuksella ohittaa kuten mielenosoitukset, päätös voidaan silti tehdä alkuperäisen suunnitelman mukaan. On liian paljon sitä, että vaikka kaikin nykyisin tavanomaisin keinoin osoittaisi että, vastustamme tuota mitä olette päättämässä silti päätös tehdään käytännössä mitenkään välittämästä "protesteista".

      Onneksi jotkut huonot päätökset on sellaisia joita ei käytännössä kyetä valvomaan ja se on oman itsensä varassa mitä tekee. Sellaisien noudattamatta jättäminen voi olla ok jos sen on päättänyt hallitus jota ei ole valtaan halunut eikä äänestänyt. Hallitushan on käytännössä lähinnä niiden hallitus jotka sen valtaan äänesti. Oppositioon joutuneilla puolueilla ei tarkalleenottaen ole hallitusta puhumattakaan jostain pienemmistä ryhmistä jotka jäi pois koko eduskunnasta.

      Tässä tälläisiä pieniä pintaraapaisu ajatuksia.

      • Anonyymi

        Niin ja vaikka huonosta päätöksestä valittaisi niin päätös voi olla sama sen jälkeenkin kun lautakunta tms. on asian käsitellyt. Joten ei epäoikeudenmukaisen päätöksen uhri välttämättä oikeutta tässä maassa saa. Suomen poliittinen järjestelmä on syvältä ja haitallinen kun hallituksen muodostaa sellaiset henkilöt jotka sen muodostaa tällä hetkellä. Vihervasemmisto hyvin tekee tiettäväksi että, konservatiivisiin arvoihin pitäytyvillä ei ole hallitusta tällä hetkellä vaan tuuliajolla ollaan ja joudutaan vastentahtoa vastaanottamaan kaikki pska mikä tuolta meidän etujen vastaiselta hallitukselta tulee. Keinot kaataa hallitus kansalaisaktivismi tasolla on olemattomattomat tai puuttua muutenkaan sen tekemisiin. Joten ihmisten epätoivo nyky menosta vihervasemmiston johdolla on ymmärrettävää. Ei ihme, että epätoivoiset on joidenkin ratkaisut.


    • Anonyymi

      Miltä sun pää näyttäisi tikunnokassa?

    • Anonyymi

      Vedä kurkkus auki

      • Anonyymi

        En ole itsetuhoinen sori


    • Anonyymi

      > Turhaa kaikki tämä maallinen meno, ihan turhaa, eipä juuri mikään nappaa.

      Onneksi voi valita korkeamman menon ja elää vanhurskaasti ja rakastaa niin kuin Raamattu opettaa. Mielestäni yksi hyvä tavoite tässä "elämässä" on pyrkiä tekemään niin paljon hyvää kuin mahdollista. On sitten jotain hymyn aihetta kun päättyy tämä taival.

    • Anonyymi

      Hyviä päiviä on paljon. Muutamat mustat pilvet eivät saa peittää valoa.

    • Anonyymi

      Luettele ääneen kaikki asiat, mistä elämässäsi on ollut ja on aihetta kiittää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe