" Joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi nähdä

Mohikaani kirjoitti ennen kuin kuoli hyvin vesikastesta>>

Mohikaani_27
11.01.2012 23:50

Ilmoita
Jumalan valtakuntaa." Näin Jeesus sanoi Nikodemukselle, Israelin opettajalle. Nikodemus tunsi lakiuskonnon, mutta ei " nähnyt" Jumalan valtakuntaa. Ja jos ei näe mihin on menossa, ei voi koskaan tulla perille. Ja kun on tullut portille, ei voi mennä porteista SIÄSÄLLE, JUMALAN VALTUNTAAN. "jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaa. " . Joh. 3: 3 ja 5.

* Ja tämän tosiasian sanoo elämän ja kuoleman Herra Jeesus. Miksi sitä ei siis vain uskot Häntä ? Minä uskon, uskotko sinä ?

* Nikodemus kysyy, " eihän ihminen voi mennä uudestaan äitinsä kohtuun, ja syntyä uudesti?"

* Uudestisyntyminen on ratkaiseva tapahtuma, pääsemmekö taivaaseen, vaiko emme. Jeesuksen mukaan emmem voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan ilman uudestisyntymistä.

* Mitä sitten on uudestisyntyminen? Jeesus vastaa siihenkin, " Joka ei synny vedestä ja Hengestä, ei voi päästä sisälle. " Jumalan valtakunta on iankaikkinen elämä, Se on suurin armolahjoista, eikä sinne voi päästä ihmisen tekemisillä, mikään ulkoinen teko ei vie meitä taivaaseen. Se on Jumalan teko, yksin Jumalan työ. Ihmisen tekemisellä ei ole siihen mitään osuutta, vaikka kuinka toinen tai toiset tekisivät mitä, ei mikään " sakramentti" ketään voi uudestisynnyttää, koska se tapahtuu YLHÄÄLTÄ, se on Jumalasta, ei lahaalta eikä maasta, kasteenkaan sakramentti ei voi uudestisynyttää, vaikka kuinka jumaluusoppineet ja itse valinneet itsensä teologiksi, eivät voi selittää ketään sisälle Jumalan valtakuntaan.

* Jeesus sanoo, se ei tule nähtävllä tavalla, vaan se on sisällisesti teissä, puhui jo uudestisyntyneille opetuslapsille. Hän sanoo, "Tuuli tulee mistä tahtoo, ja menee minne tahtoo, ja niin on uudestisyntyneenkin, niin on jokaisen joka on Hengestä syntynyt. Hän sanoo, " Joka USKOO, ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei USKO, se tuomitaan kadotukseen." Jos kaste palastaisi, Hän olisi sanonut, " Joka kastetaan se pelastuu?" Ei sanonut, kaste tulee uskon jälkeen ja on uskon serausta, se ei siis voi uudestisynyttää, koska se on ihmisen/ihmisten teko, eikä uudestisyntyminen ole koskaan ihmisen vallassa, kuka syntyy uudesti ja kuka ei. Se on Jumalan kädessä. Siinä ei ole mitään maasta, ei ainuttakaan sakramenttiä, nehän on ihmisten kekesimiä dogmeja ja liturgisia ulkoisia toimintoja, ja kaiken lisäksi niitä suoroittaa monesti täysin uudestisyntymättömät papit ja kirkolliset toimihenkilöt.

* Niin kuin tuulikin, samoin pelastuksen ja herätyksen Henki tulee koska vaan, ja milloin tahansa ja missä vaan, Ja etsii otollisia sieluja jotka voisivat ottaa vastaan uudestisyntymisen Hengessä syntymällä uudesti YLHÄÄLTÄ yksin uskosta armon kautta veren peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta. * Ja tämä totuus uudestisyntymstä, ei ole minun, ei minkään kirkkokunnan ta kristillisen yhteisön vallassa, vaan , niin kuin jo alussa sanoin, Vain Jeesus elämän ja luoleman Herra, jolla on elämä itsessään, voi uudestisynnyttää YLHÄÄLTÄ. Hengessä kasteen kautta. 1Kor.12:13. hengenkasteessa, ei vesikastessa.

74

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      " Jos kaste palastaisi, Hän olisi sanonut, " Joka kastetaan se pelastuu?"

      Samalla logiikalla, jos usko pelastaisi, Jeesus olisi sanonut, "joka uskoo pelastuu" mutta eipä sanonut. Pelastumiseen tarvitaan usko ja kaste, jos on Jeesukseen uskominen.

      • Sanoippas että joka usko ja kastetaan pelastuu !!! Hän ei kumminkaan sanonut että mikä kaste se on kaikista kasteesta jotka ovat tarjoilla.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Sanoippas että joka usko ja kastetaan pelastuu !!! Hän ei kumminkaan sanonut että mikä kaste se on kaikista kasteesta jotka ovat tarjoilla.

        Ei ole kuin yksi kaste (Ef. 4:5) joten ei sitä tarvitse arvailla.


      • Anonyymi

        JEESUS SANOI, ETTÄ KELLÄ ON KORVAT, SEN OLISI PARASTA KUUNNELLA.


    • Anonyymi

      Kun Savis nyt on alkanut esiintyä toisten opettajana, niin voisit kertoa että mikä merkitys on vedellä tässä Jeesuksen sanassa:

      "joka ei synny VEDESTÄ ja Hengestä..."?

      Jos kerran kysymys on pelkästään Hengestä syntymisestä niin mitä tämä maininta vedestä tekee tässä uudestisyntymisen yhteydessä?

      Tuossahan tekstissä voisi aivan olettaa että vesikin liittyy uudestisyntymisen, niinkuin Henki?


      Vai erehtyikö Jeesus? Ehkä ei olisi tässä yhteydessä pitänyt puhua vedestä ja antaa ikäänkuin ymmärtää että syntyminen tapahtuu Hengestä SEKÄ vedestä?

      Osaatko Savis selittää? Lyhyesti ja ytimekkäästi?

      • Ja kolme on jotka todistavat >> 7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

        Onko koskaan Vesi todistanut jotain sinulle ??

        Saitko tyhjentävä vastauksen mikä on se Veden vertauskuva ?? >>>> "joka ei synny VEDESTÄ ja Hengestä..."?<<<


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Ja kolme on jotka todistavat >> 7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

        Onko koskaan Vesi todistanut jotain sinulle ??

        Saitko tyhjentävä vastauksen mikä on se Veden vertauskuva ?? >>>> "joka ei synny VEDESTÄ ja Hengestä..."?<<<

        En saanut, koska et vastannut kysymykseeni lainkaan. Kysyn nyt sinulta Savis, uudestaan: mikä merkitys vedellä tässä yhteydessä on: "jos joku ei synny VEDESTÄ ja Hengestä..." ?

        Vastaa yksinkertaisesti ja selvällä ymmärrettävällä Suomen kielellä, kiitos!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En saanut, koska et vastannut kysymykseeni lainkaan. Kysyn nyt sinulta Savis, uudestaan: mikä merkitys vedellä tässä yhteydessä on: "jos joku ei synny VEDESTÄ ja Hengestä..." ?

        Vastaa yksinkertaisesti ja selvällä ymmärrettävällä Suomen kielellä, kiitos!

        Antaa pohja sille Oikea Kasteelle . Koska tuo on vertauskuva Pyhän Hengen kasteesta. Ota nyt selvä mikä vertauskuva on Vesi.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Antaa pohja sille Oikea Kasteelle . Koska tuo on vertauskuva Pyhän Hengen kasteesta. Ota nyt selvä mikä vertauskuva on Vesi.

        Minä en ainakaan tiedä. Kerro. Kuka tuollaisen vertauskuvan on keksinyt?


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Antaa pohja sille Oikea Kasteelle . Koska tuo on vertauskuva Pyhän Hengen kasteesta. Ota nyt selvä mikä vertauskuva on Vesi.

        Etkö osaa ilmaista itseäsi ymmärrettävämmin? Kirjoituksesi on niin sekavaa ettei siitä voi ymmärtää mitä tarkoitat. Jos sinulla on huono Suomen kielen taito, pyydä jotakuta kääntämään tekstisi!

        Mutta et vieläkään vastannut alkuperäiseen kysymykseeni joka kuului: Mikä merkitys VEDELLÄ on tuossa yhteydessä: "jos joku ei synny VEDESTÄ ja Hengestä"?

        En minä kysynyt "mikä antaa pohjaa oikealle kasteelle", enkä että mikä on vertauskuva Pyhän Hengen kasteesta" vaan kysyin:

        Mikä merkitys VEDELLÄ on tuossa yhteydessä: "jos joku ei synny VEDESTÄ ja Hengestä"?

        Onko sinun vaikeaa ymmärtää kysymystä?


        Älä selittele umpisekavia "vertauskuvista" vaan kerro vastaus siihen mitä kysytään?


    • Anonyymi

      Minun suvussa on kanssa näitä mielisairaita eivät pärjää muuta, kun huijaamalla.

      • Jeesus voi parantaa nä jotka saatana on sekoittanut heidän mielensä että ovat sairaita. Ala Rukoilla Hänet.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Jeesus voi parantaa nä jotka saatana on sekoittanut heidän mielensä että ovat sairaita. Ala Rukoilla Hänet.

        "Ala Rukoilla Hänet."

        ??? Mitä ihmettä tuokin tarkoittaa? rukoilla "hänet"? Etkö osaa kunnolla suomenkieltä?


    • Anonyymi

      Täällähän on taas hellari kielilläpuhuja! Eikös raamattu kiellä julkisesti kielilläpuhumisen, jos ei löydy selittäjää. Voisitko nyt hoitaa tuon selittäjän teksteillesi!

      • Anonyymi

        Jaa, että Raamattu kieltää kielillä puhumisen - sekin vielä! Ja vasta Paavalin Pyhän hengen kasteen voima antaa kielillä puhumisen lahjan - löytyy Raamatusta. Noin 25 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen Paavali on kastanut Raamatun mukaan Pyhän hengen nimeen, eivätkä opetuslapset ole koskaan ennen sitä edes kuulleet mistään pyhästä hengestä lukee Raamatussa (Apt.19). On tää niin sekopäistä touhua näillä uskovaisilla. Pysyisivät edes Raamatun faktoissa.


    • Anonyymi

      << Uudestisyntyminen on ratkaiseva tapahtuma, pääsemmekö taivaaseen, vaiko emme.<<

      Tässä linkki. Näytätkö nyt sen TAIVAASEEN PÄÄSEMISEN tästä syntiensovitus opin oppinoristosta. Kiitos.

      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

      Kiitän!

      Sitten jos puhutaan totta - se minkä saa uudestisyntymisen kautta Lutherin ja Paavalin mukaan, se lukee tässä:

      Lutheria:

      << jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON<<

      <<Uudestisyntynyt ... havaitsee jäsenissään SYNNIN LAIN ... SIKSI HÄN PALVELEE ... LIHALLA SYNNIN LAKIA (Room. 7:22-25). Tähän tapaan ... TÄYTYY OIKEAA ... KÄSITYSTÄ OPETTAA<<

      <<Vaikka uskovalla ON SYNTIÄ ja HÄN SITÄ TEKEEKIN, hän pysyy kuitenkin HURSKAANA .... USKO Kristukseen saa aikaan, ETTEI sitä MERKITÄ heidän TILILLEEN.<<

      (Lutherin sidottu ratkaisuvalta ja yksimielisyyden ohje)

      Paavali on tehnyt itse opin, jota Luther tässä siteeraa.

      TODISTA, ETTÄ PAAVALI OLI VÄÄRÄSSÄ OPISSAAN JA LUTHER YHTÄ VÄÄRÄSSÄ TEHDESSÄÄN SYNTIENSOVITUSOPISTA LUTERILAISUUDEN!

      Tekstit on poimittu teologien keskustelusta, jossa he totesivat, ettei armoa ja pelastusta löydy koko opista, ja jos löydy se on salaisen Jumalan salattu päätös, jonka mahdollisuus Lutherin mukaan on lähinnä epätoivoinen.

      JA LOPETA VALEHTELEMASTA! TAI TODISTA TOISIN KUIN NÄMÄ OPPI-ISÄT ITSE OMASTA, TEKEMÄSTÄÄN USKONNOSTA.

      UUDESTISYNTYMISEN TARKOITUS ON PALVELLA LIHALLA SYNNINLAKIA, EI MIKÄÄN MUU, KUTEN EHTOOLLISEN TARKOITUS PAAVALIN MUKAAN ON VAIN JULISTAA HERRAN KUOLEMAA. MOLEMMAT LÖYTYVÄT RAAMATUSTA.

      • Anonyymi

        Pedon merkki on kaste - se löytyy ilmestyskirjasta: merkki otsassa. Samoin merkki käteen, jonka kaikki haluavat saada: vihkisormus. Tai oikeammin: saa kaikki haluamaan ottaa sen merkin. Antoi pedon kuvalle hengen, niin että se puhuisi. Arvatkaapa kuka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pedon merkki on kaste - se löytyy ilmestyskirjasta: merkki otsassa. Samoin merkki käteen, jonka kaikki haluavat saada: vihkisormus. Tai oikeammin: saa kaikki haluamaan ottaa sen merkin. Antoi pedon kuvalle hengen, niin että se puhuisi. Arvatkaapa kuka?

        Jos te myytte sielunne Saatanalle Jumalan kuolemalla, te olette alistuneet lihan himoon ja Saatanan orjiksi. Se on fakta. Siitä puhuu tuossa niin Paavali kuin Lutherkin.

        Tässä Raamatusta, Paavali puhuu:

        7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Samoin:

        3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Jumalan kuolemalla saadaan oppinormistonkin mukaan ikuinen elämä helvetissä. Ja tämä ei ole vitsi - lukekaa itse!

        (Tana, että jaksaa ärsyttää tämä yletön tyhmyys)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos te myytte sielunne Saatanalle Jumalan kuolemalla, te olette alistuneet lihan himoon ja Saatanan orjiksi. Se on fakta. Siitä puhuu tuossa niin Paavali kuin Lutherkin.

        Tässä Raamatusta, Paavali puhuu:

        7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Samoin:

        3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Jumalan kuolemalla saadaan oppinormistonkin mukaan ikuinen elämä helvetissä. Ja tämä ei ole vitsi - lukekaa itse!

        (Tana, että jaksaa ärsyttää tämä yletön tyhmyys)

        Sanokaa minulle, että miten taulapää idiootti täytyy ihmisen olla, joka ei ymmärrä selvää tekstiä, että jos Jumala kirotaan ristille ja laitetaan sieltä suoraan helvettiin, niin Saatana on vapaana, ja silloin palvellaan ilomielin synninlakia, kun Jumala on kuollut, eikä ole tuomiota enää!!! Ja nämä oppi-isät sanovat sen teilla suoraan! Ja tätä kutsutaan logiikaksi. Ei voi olla silloin taivasta, eikä tällä uskolla taivaaseen menoakaan, eikä sitä olekaan oppinormistossa. He eivät - voihyväluoja - edes valehtele!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanokaa minulle, että miten taulapää idiootti täytyy ihmisen olla, joka ei ymmärrä selvää tekstiä, että jos Jumala kirotaan ristille ja laitetaan sieltä suoraan helvettiin, niin Saatana on vapaana, ja silloin palvellaan ilomielin synninlakia, kun Jumala on kuollut, eikä ole tuomiota enää!!! Ja nämä oppi-isät sanovat sen teilla suoraan! Ja tätä kutsutaan logiikaksi. Ei voi olla silloin taivasta, eikä tällä uskolla taivaaseen menoakaan, eikä sitä olekaan oppinormistossa. He eivät - voihyväluoja - edes valehtele!

        Sinne nyt vaan helvetin äkkiä maan alle odottamaan fyysistä ylösnousemusta, että maa sitten täyttyy maahan 'siunatuilla' zombieilla lopunaikana, kun Pyhä henki on leikannut kaikilta teiltä sielun irti, kuten Paavali lupaa.


      • Älä valehtele ja te saatana iloiseksi sinusta.

        Uudestisyntymisen tarkoitus on kuolla pois Adamin luonnosta ja saada uusi Jumalallinen luonne. Adamin luonne = sinun liha.

        Ja kun olet kuollut Jeesuksen kanssa ja Uudestisyntynyt Room 6 mukaan niin voit sanoa kaikki voin Hänessä joka minua vahvistaa.. Ennen sanoit että mun on pakko tehdä syntiä koska mulla ei voima tehdä muuta. Ristin Voitto saa aikaan tämän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos te myytte sielunne Saatanalle Jumalan kuolemalla, te olette alistuneet lihan himoon ja Saatanan orjiksi. Se on fakta. Siitä puhuu tuossa niin Paavali kuin Lutherkin.

        Tässä Raamatusta, Paavali puhuu:

        7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Samoin:

        3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Jumalan kuolemalla saadaan oppinormistonkin mukaan ikuinen elämä helvetissä. Ja tämä ei ole vitsi - lukekaa itse!

        (Tana, että jaksaa ärsyttää tämä yletön tyhmyys)

        Lukekaa vaan mutta lukekaa myös totuus tästä >> Hepr. 13:20
        Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanokaa minulle, että miten taulapää idiootti täytyy ihmisen olla, joka ei ymmärrä selvää tekstiä, että jos Jumala kirotaan ristille ja laitetaan sieltä suoraan helvettiin, niin Saatana on vapaana, ja silloin palvellaan ilomielin synninlakia, kun Jumala on kuollut, eikä ole tuomiota enää!!! Ja nämä oppi-isät sanovat sen teilla suoraan! Ja tätä kutsutaan logiikaksi. Ei voi olla silloin taivasta, eikä tällä uskolla taivaaseen menoakaan, eikä sitä olekaan oppinormistossa. He eivät - voihyväluoja - edes valehtele!

        Kyllä kait tiedät että Jeesus on se siemen ? >> 1. Piet. 1:23
        te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.


      • Savis kirjoitti:

        Kyllä kait tiedät että Jeesus on se siemen ? >> 1. Piet. 1:23
        te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

        Fil. 3:10
        tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
        Kol. 1:10
        vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos te myytte sielunne Saatanalle Jumalan kuolemalla, te olette alistuneet lihan himoon ja Saatanan orjiksi. Se on fakta. Siitä puhuu tuossa niin Paavali kuin Lutherkin.

        Tässä Raamatusta, Paavali puhuu:

        7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Samoin:

        3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Jumalan kuolemalla saadaan oppinormistonkin mukaan ikuinen elämä helvetissä. Ja tämä ei ole vitsi - lukekaa itse!

        (Tana, että jaksaa ärsyttää tämä yletön tyhmyys)

        Ef. 2:16
        ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos te myytte sielunne Saatanalle Jumalan kuolemalla, te olette alistuneet lihan himoon ja Saatanan orjiksi. Se on fakta. Siitä puhuu tuossa niin Paavali kuin Lutherkin.

        Tässä Raamatusta, Paavali puhuu:

        7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Samoin:

        3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Jumalan kuolemalla saadaan oppinormistonkin mukaan ikuinen elämä helvetissä. Ja tämä ei ole vitsi - lukekaa itse!

        (Tana, että jaksaa ärsyttää tämä yletön tyhmyys)

        Älä valehtele. >> 1. Kor. 15:54
        Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
        Fil. 1:21
        Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.

        Kuolema Kristuksessa on se SUURI VOITTO JOKA SAATANA VIHAA.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Älä valehtele. >> 1. Kor. 15:54
        Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
        Fil. 1:21
        Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.

        Kuolema Kristuksessa on se SUURI VOITTO JOKA SAATANA VIHAA.

        SINÄ, SAVS, SITEERAAT KOKO AJAN PAAVALIA, JOKA TAPPOI JEESUKSEN JAHVEN MÄÄRÄYKSESTÄ (5.MOOS.13), JOKA KÄSKI TAPPAA IHMEIDENTEKIJÄN JA TÄMÄN SEURAAJAT. YMMÄRRÄTKÖ. SINÄ, SAVIS, SITEERAAT ITSE SAATANAN KÄTYRIÄ.

        Ja tämä kätyri kiroaa Jeesuksen Kristuksena ristille ja käskee luovuttaa lihan Saatanan haltuun ja sanoo, että Pyhä henki leikkaa sielun irti - kaikki tämä on Raamatusta.

        Gal.3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        YMMÄRRÄTKÖ SINÄ, ETTÄ KIROAMISEN AVUKSI TARVITAAN SAATANA? TÄSSÄ KIROTAAN TEIDÄN JUMALANNE KRISTUS.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SINÄ, SAVS, SITEERAAT KOKO AJAN PAAVALIA, JOKA TAPPOI JEESUKSEN JAHVEN MÄÄRÄYKSESTÄ (5.MOOS.13), JOKA KÄSKI TAPPAA IHMEIDENTEKIJÄN JA TÄMÄN SEURAAJAT. YMMÄRRÄTKÖ. SINÄ, SAVIS, SITEERAAT ITSE SAATANAN KÄTYRIÄ.

        Ja tämä kätyri kiroaa Jeesuksen Kristuksena ristille ja käskee luovuttaa lihan Saatanan haltuun ja sanoo, että Pyhä henki leikkaa sielun irti - kaikki tämä on Raamatusta.

        Gal.3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        YMMÄRRÄTKÖ SINÄ, ETTÄ KIROAMISEN AVUKSI TARVITAAN SAATANA? TÄSSÄ KIROTAAN TEIDÄN JUMALANNE KRISTUS.

        Ja tässä Paavali käskee luovuttaa Jeesuksen nimessä liha synnin lain haltuun, palvella lihalla synnin lakia.

        Paavalin tärkein opetuskirje:

        Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        1. Kor. 5:5. Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        Paavali oli huijari - valehtelee koko salamaniskun Damaskoksen tiellä ja haluaa sabotoida Jeesuksen opetukset ja saada teidän myymään sielunne pirulle - ja on kyllä erittäin hyvin siinä onnistunut.


    • Anonyymi

      Kokeile, Savis, seuraavaksi voodoota, se on aika lähellä tätä oppia - tosin siinä on ihmisuhrit kiellettyjä, kristinuskossa ihailtua.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Saatana sentään välittää aidosti ihmisistä. Jumalaa ei ole näkynyt mailla eikä halmeilla useampaan tuhanteen vuoteen. Onko se sellainen muka aitoa välittämistä? No ei todellakaan. Onneksi meillä on Saatana tukenamme ja turvanamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana sentään välittää aidosti ihmisistä. Jumalaa ei ole näkynyt mailla eikä halmeilla useampaan tuhanteen vuoteen. Onko se sellainen muka aitoa välittämistä? No ei todellakaan. Onneksi meillä on Saatana tukenamme ja turvanamme.

        Niinpä - hyviä kysymyksiä ja toteamuksia, mutta voiko muuta ollakaan, kun elämämme todellisuudessa, joka koostuu ajatuksista. Tietoisuuden universumissa ei ole ollut tilaa Jumalalle, koska se on täytetty saatananpalvontauskonnolla.


    • Anonyymi

      Ef.5:26 Biblia (1776) Että hän sen pyhittäis, ja on sen jo puhdistanut veden pesossa sanan kautta. Joh.3:5.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niinpä.

        Mutta etkö muista tappajaturvatyynyjä? Niiden piti pelastaa henkiä, ja yht äkkiä ne vain laukesivat ja ryhtyivätkin tappajiksi? Seuraavaksi oli jo lasten tappavia turvaistuimia, jotka jarrutuksessa irtosivat itsestään. Entä tappavat GPS-laitteet kun ne tulivat - sattoivat käskeä tekemään U-käännöksen keskellä moottoritietä ja on täysin arvailujen varassa, että miten monen ne ehtivät ottaa hengiltä ennen kuin ihmiset havahtuivat, ettei niihin ole luottamista.

        Oli myös tappajalääkkeet - tosin iltalehteen nuo tiedot oli laitettu vain ruotsin kielellä, ei tietenkään suomeksi; listaan kuului verenpainelääkkeistä sokeritautilääkkeisiin asti. Tappavat psyykelääkkeet on edelleen hyväksyttäjä - niiden pahin sivuvaikutus on itsemurha. Jopa täysin terveet nuoret opiskelijat, jotka opintojen rahoitusmielessä ovat osallistuneet psyykelääkekokeiluihin, ovat tehneetkin parin pillerin jälkeen jo itsemurhan.

        Nyt sitten on käytössä tappavat etälamauttimet. Juuri oli lapsilla autossa tappava tabletti, kun isä oli nuoremman kanssa kaupassa - miten kävikään, laite syttyi palamaan - seuraapa vaan tilannetta, hetken päästä, kun etälamauttimen 'vika' huomataan, niin on kehitetty jo seuraava 'tappaja'.

        Kenenkähän hallussa tämä maailma, pankit ja liike-elämä on, että voivat tehdä tällaista? Mikään edellämainituista ei ole syntynyt vahingossa.


    • Anonyymi

      "Kenellä on korvat, se kuulkoon," mutta kenellä on lukutaito, se lukekoon itse ja kenellä on järki, se käyttäköön järkeä, kenelle taas ymmärrys annettu, se käyttköön sitä.

      • Anonyymi

        Tuo kellä on korvat, se kuulkoon liittyy siihen asiaan, että mihin JEESUS SANOI, että pitää USKOA, ei hänen persoonaansa, vaan hänen opetuksiinsa. Ja tietysti jäki on tässä tärkein ja ymmärrys syntyy järjen kautta, voihyväluoja. Uskovaiset hokevat persoonauskoa kristukseen, jolla ei ole Jeesuksen kanssa mitään tekemistä - muuta kuin tietysti tappo. Äläkä sotke minua uskovaiseksi, kun puhun Jeesuksesta! Jos sanon sanan 'pappi', en silloinkaan ole uskovainen.


    • 1. Piet. 2:24
      joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".

      • 1. Piet. 3:21
        Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
        1. Piet. 4:11
        Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.


      • Savis kirjoitti:

        1. Piet. 3:21
        Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
        1. Piet. 4:11
        Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.

        Kol. 1:20
        ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        Kol. 1:22
        Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        Kol. 2:12
        ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Kol. 1:20
        ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        Kol. 1:22
        Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        Kol. 2:12
        ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

        Siinä teille taas Paavali oikein koko joukko. Toivottavasti päästään siihen päivään, kun Paavalli ristiinnaulitaan viisaan opettaja Jeesuksen sijasta, ja voidaan todeta - kuten paavi onkin jo todennut - että Paavalin syntioppi, jolla hän ristiinnaulitsi omien sanojensa mukaan koko maailman itselleen, on kumottu.

        Savis, sinun Jumalasi on Paavali. Muista se.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        1. Piet. 3:21
        Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
        1. Piet. 4:11
        Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.

        Sinä, Savis, et edes tiedä kuka ja mikä Jumala on, kun siteeraat Saatanan oppia Jumalan oppina.

        Pietarin 2. kirje - tuohon aikaan ei ollut varaa valita ketä kutsutaan Jumalaksi, tai joutui Stefanoksen tavoin kivitettäväksi, mutta onneksi Pietari jätti meille vihjeen, että mihin johtaa Paavalin oppi:

        Pietarin 2. kirje:

        <<1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja KOINTÄHTI KOITTAA teidän SYDÄMISSÄNNE.<<

        Kointähdestä:

        << Antiikista lähtien Lucifer on tarkoittanut Kointähteä eli Venusta. ... Taivaallisen sodan jälkeen Jumala karkotti Luciferin, jolloin Luciferista tuli paholainen, langennut enkeli, ja HÄNEN SEURAAJISTAAN DEMONEITA.[2]<<

        Lähde: wikipedia

        Tekstistä, joka oli haudattuna sinetöidyssä saviruukussa autiomaahan sen jälkeen, kun kirkko oli vaatinut tämän hävitettäväksi ja löytyi vuonna 1945:

        <<Pietari sanoo: " Minua pelottaa kuulla, että teeskentelijätkin näyttävät meistä pienten kaltaisilta. On siis olemassa lukemattomia ihmisiä, jotka johtavat harhaan eläviä ja nämä elävät tuhoutuvat heidän keskellään. Kun harhaanjohtajat mainitsevat sinun nimesi, heitä uskotaan.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä, Savis, et edes tiedä kuka ja mikä Jumala on, kun siteeraat Saatanan oppia Jumalan oppina.

        Pietarin 2. kirje - tuohon aikaan ei ollut varaa valita ketä kutsutaan Jumalaksi, tai joutui Stefanoksen tavoin kivitettäväksi, mutta onneksi Pietari jätti meille vihjeen, että mihin johtaa Paavalin oppi:

        Pietarin 2. kirje:

        <<1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja KOINTÄHTI KOITTAA teidän SYDÄMISSÄNNE.<<

        Kointähdestä:

        << Antiikista lähtien Lucifer on tarkoittanut Kointähteä eli Venusta. ... Taivaallisen sodan jälkeen Jumala karkotti Luciferin, jolloin Luciferista tuli paholainen, langennut enkeli, ja HÄNEN SEURAAJISTAAN DEMONEITA.[2]<<

        Lähde: wikipedia

        Tekstistä, joka oli haudattuna sinetöidyssä saviruukussa autiomaahan sen jälkeen, kun kirkko oli vaatinut tämän hävitettäväksi ja löytyi vuonna 1945:

        <<Pietari sanoo: " Minua pelottaa kuulla, että teeskentelijätkin näyttävät meistä pienten kaltaisilta. On siis olemassa lukemattomia ihmisiä, jotka johtavat harhaan eläviä ja nämä elävät tuhoutuvat heidän keskellään. Kun harhaanjohtajat mainitsevat sinun nimesi, heitä uskotaan.<<

        <<Kun harhaanjohtajat mainitsevat sinun nimesi, heitä uskotaan.<<

        Tuossa katkelmassa keskustelevat siis Pietari ja Jeesus, ja Jeesus kertoo Pietarille harhaanjohtajista - tämä lause tarkoitaa tietysti Jeesuksen nimen mainitsemista, niin että ihmiset saadaan johdettua harhaan. Tähän Jeesus vastaa:

        <<Pietari hyvä, tällaiset harhaanjohtajat eivät koskaan muutu. Ryhtykäämme siis toteuttamaan turmeltumattoman tahtoa. Ne, jotka haluavat vetää tuomion pääleen, ovat tulossa ja haluavat tehdä itsestään häpeällisen esimerkin.

        Minuun he eivät voi kuitenkaan koskea. Sinä Pietari, joudut olemaan heidän keskellään, mutta älä ole arka äläkä pelkää. He eivät käsitä mitään, sillä näkymätön on asettunut vastustamaan heitä."<<

        Synti ei kuulunut Jeesuksen opetukseen, vaan syntikäsite liittyy vain Paavalin opetukseen. Tästä nämä opit erottaa.


    • HYVIN MOHIS KIRJOITTI Oikea ja ainoa pelastava kaste on Pyhän Hengen Kaste joka Jeesus itse kastaa meidät. Etsi sitä !!!!

      • Anonyymi

        Pelkkä pyhä henki ei riitä, vaan tarvitaan pyhä henki ja TULI.
        Tuli on erittäin tärkeä elementti kasteessa, ilman sitä ei voi täyttyä pyhästä hengestä, vaan täyttyy pelkästä epäpyhästä hengitysilmasta.


      • Anonyymi

        Tiedätkö savis että jokaisesta harhaanjohtavasta sanasta joutuu tilille.

        Raamattu ei tuo noita sinun höpinöitäsi juurikaan.

        Uudestisyntymä on täysin eri asia kuin mikään kaste, Pyhän Hengen kaste kuuluu ihan toiseen katekoriaan eli älä sekoita asioita yhtenään.


      • Anonyymi

        Savis, mitä lukee apostolientekojen 19. luvussa? Kopioi tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Savis, mitä lukee apostolientekojen 19. luvussa? Kopioi tähän.

        Ja seuraavaksi voit kopioida tähän sen mitä Jeesus sanoi fariseuksista, joka Paavalikin oli. Ja seuraavaksi voit vastata, että miksi uskot enemmän Paavalia kuin Jeesusta?


    • Lapsikatseessa uudestisynnytään ja saadaan pyhähengi. Just joo ja lehmät lentää.

      • Anonyymi

        Kasteessa uudestisynnytään ja saadaan - ei pyhähenki - vaan Pyhä Henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa uudestisynnytään ja saadaan - ei pyhähenki - vaan Pyhä Henki.

        Ja se mitä tapahtuu uudestisyntymän jälkeen niin Paavalin kuin Lutherinkin mukaan, on alla olevassa tekstissä. Uudestisyntymän jälkeen vasta ryhdytään palvelemaan lihalla synnin lakia. Sellaista ei edes ole ei-uskovaisilla, koska vain uskovien Jumala on kuollut, ja sen vuoksi ei ole tuomiota - pahoja tekoja ei merkitä tilille, jos vakaasti vaan uskoo Jumalan kuolleen.

        Uskova on vihan lapsi - tässä puhuu Luther:

        << jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON<<

        <<Uudestisyntynyt ... havaitsee jäsenissään SYNNIN LAIN ... SIKSI HÄN PALVELEE ... LIHALLA SYNNIN LAKIA (Room. 7:22-25). Tähän tapaan ... TÄYTYY OIKEAA ... KÄSITYSTÄ OPETTAA<<

        <<Vaikka uskovalla ON SYNTIÄ ja HÄN SITÄ TEKEEKIN, hän pysyy kuitenkin HURSKAANA .... USKO Kristukseen saa aikaan, ETTEI sitä MERKITÄ heidän TILILLEEN.<<

        (Lutherin sidottu ratkaisuvalta ja yksimielisyyden ohje)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se mitä tapahtuu uudestisyntymän jälkeen niin Paavalin kuin Lutherinkin mukaan, on alla olevassa tekstissä. Uudestisyntymän jälkeen vasta ryhdytään palvelemaan lihalla synnin lakia. Sellaista ei edes ole ei-uskovaisilla, koska vain uskovien Jumala on kuollut, ja sen vuoksi ei ole tuomiota - pahoja tekoja ei merkitä tilille, jos vakaasti vaan uskoo Jumalan kuolleen.

        Uskova on vihan lapsi - tässä puhuu Luther:

        << jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON<<

        <<Uudestisyntynyt ... havaitsee jäsenissään SYNNIN LAIN ... SIKSI HÄN PALVELEE ... LIHALLA SYNNIN LAKIA (Room. 7:22-25). Tähän tapaan ... TÄYTYY OIKEAA ... KÄSITYSTÄ OPETTAA<<

        <<Vaikka uskovalla ON SYNTIÄ ja HÄN SITÄ TEKEEKIN, hän pysyy kuitenkin HURSKAANA .... USKO Kristukseen saa aikaan, ETTEI sitä MERKITÄ heidän TILILLEEN.<<

        (Lutherin sidottu ratkaisuvalta ja yksimielisyyden ohje)

        Ja se toinen puoli - niiden jotka eivät usko kristinuskon tavoin Jumalan kuolleen ristille, ja Paavalin Jeesuksen kiroamiseen Kristuksena, he luonnollisesti ovat vapaat koko synnin käsitteestä, heillä toimii omatunto (uskovainen sanoikin, ettei omatuntoon voi luottaa, koska sekin on läpeensä saastunut, ja tästä juuri syntyvät syntiopin demonit), jonka mukaan - ei Jumalan kuolemaan uskovat - toimivatkin automaattisesti omantunnon mukaan oikeudenmukaisesti, moraalisesesti ja eettisesti, joka oli myös Jeesuksen OPETUKSEN tarkoitus.

        Tämän asian sanoo myös Paavali tärkeimmässä opetuskirjeessään - kirjeessä roomalaisille.

        <<7:7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse.")
        7:8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
        7:9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
        7:10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
        7:11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.<<

        Ja kuoletti omantunnon (apt.19) Pyhän hengen kasteella, ja uudestisyntymisestä sitten seurasi lihalla synnin lain palveleminen, joka on sitten se pelastus roomalaiskirjeen viimeisen kohdan mukaan.

        Onnellisia ne, jotka eivät ole sotkeutuneet ollenkaan tähän paavalilaisen kieroon kuvioon, jolla tehdään ihmisistä vihan lapsia ja demoneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se toinen puoli - niiden jotka eivät usko kristinuskon tavoin Jumalan kuolleen ristille, ja Paavalin Jeesuksen kiroamiseen Kristuksena, he luonnollisesti ovat vapaat koko synnin käsitteestä, heillä toimii omatunto (uskovainen sanoikin, ettei omatuntoon voi luottaa, koska sekin on läpeensä saastunut, ja tästä juuri syntyvät syntiopin demonit), jonka mukaan - ei Jumalan kuolemaan uskovat - toimivatkin automaattisesti omantunnon mukaan oikeudenmukaisesti, moraalisesesti ja eettisesti, joka oli myös Jeesuksen OPETUKSEN tarkoitus.

        Tämän asian sanoo myös Paavali tärkeimmässä opetuskirjeessään - kirjeessä roomalaisille.

        <<7:7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse.")
        7:8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
        7:9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
        7:10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
        7:11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.<<

        Ja kuoletti omantunnon (apt.19) Pyhän hengen kasteella, ja uudestisyntymisestä sitten seurasi lihalla synnin lain palveleminen, joka on sitten se pelastus roomalaiskirjeen viimeisen kohdan mukaan.

        Onnellisia ne, jotka eivät ole sotkeutuneet ollenkaan tähän paavalilaisen kieroon kuvioon, jolla tehdään ihmisistä vihan lapsia ja demoneita.

        <<Ja kuoletti omantunnon (apt.19) Pyhän hengen kasteella, ja uudestisyntymisestä sitten seurasi lihalla synnin lain palveleminen, joka on sitten se pelastus roomalaiskirjeen viimeisen kohdan mukaan.<<

        Tarkoittaa, ettei ole tuomiota kun Jumala on kuollut ja kirottu ristille. Tässä vielä tämän opetuskirjeen viimeinen jae:

        <<7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<

        Paavali oli itse Suuren juutalaisneuvoston jäsenenä tuomitsemassa Jeesuksen kuolemaan - ja edelleen tuo määräys ihmeidentekijän tappamisesta ja hänen seuraajiensa tuhoamisesta tulee VT:n Jumalalta Jahvelta (5.Moos.13). Ja kristinuskon syntioppi on se, jolla Jeesuksen seuraajia vastaan - tuon määräyksen mukaan - 'nostetaan koko kansan kostonkäsi' toisen Jumalan kuin Jahven seuraamisesta, koska Jeesus vastusti Jahvea, ja puhui aivan toisenlaisesta Taivaallisesta Isästään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Ja kuoletti omantunnon (apt.19) Pyhän hengen kasteella, ja uudestisyntymisestä sitten seurasi lihalla synnin lain palveleminen, joka on sitten se pelastus roomalaiskirjeen viimeisen kohdan mukaan.<<

        Tarkoittaa, ettei ole tuomiota kun Jumala on kuollut ja kirottu ristille. Tässä vielä tämän opetuskirjeen viimeinen jae:

        <<7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<

        Paavali oli itse Suuren juutalaisneuvoston jäsenenä tuomitsemassa Jeesuksen kuolemaan - ja edelleen tuo määräys ihmeidentekijän tappamisesta ja hänen seuraajiensa tuhoamisesta tulee VT:n Jumalalta Jahvelta (5.Moos.13). Ja kristinuskon syntioppi on se, jolla Jeesuksen seuraajia vastaan - tuon määräyksen mukaan - 'nostetaan koko kansan kostonkäsi' toisen Jumalan kuin Jahven seuraamisesta, koska Jeesus vastusti Jahvea, ja puhui aivan toisenlaisesta Taivaallisesta Isästään.

        5.Mooseksen kirja - ja vielä kerran ihmeidentekijän tappomääräys Jahvelta, VT:n Jumalalta:

        << "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen,ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää....se profeetta tai unennäkijä surmattakoon. Poista paha keskuudestasi.

        ... niin älä noudata hänen mieltään äläkä kuule häntä; älä sääli äläkä armahda häntä äläkä salaa hänen rikostansa (puhua toisesta Jumalasta), vaan tapa hänet: oma kätesi kohotkoon ensimmäisenä häntä vastaan surmatakseen hänet, ja sitten koko kansan käsi.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5.Mooseksen kirja - ja vielä kerran ihmeidentekijän tappomääräys Jahvelta, VT:n Jumalalta:

        << "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen,ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää....se profeetta tai unennäkijä surmattakoon. Poista paha keskuudestasi.

        ... niin älä noudata hänen mieltään äläkä kuule häntä; älä sääli äläkä armahda häntä äläkä salaa hänen rikostansa (puhua toisesta Jumalasta), vaan tapa hänet: oma kätesi kohotkoon ensimmäisenä häntä vastaan surmatakseen hänet, ja sitten koko kansan käsi.<<

        Jahve on nyt Paavalin syntiopilla kristinuskon virallinen Jumala, mutta se pystyy olemaan vaan, kun Jeesuksesta tehtiin Kristuksena se toinen Jumala - se hänen puhuma Taivaallinen Isä - joka tapettiin ja kirottiin ristille, ja Jeesuksen seuraajat viettävät jatkuvasti ehtoollista juoden Jumalansa verta ja syömällä hänen ruumistaan (Paavalin antamat ehtoollisen asetussanat), jolla julistetaan Herran kuolemaa - joka Paavlin mukaan on siis ehtoollisen ainoa tarkoitus ja he tunnustavat koko ajan syntisyytensä ja katuvat sitä valtavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahve on nyt Paavalin syntiopilla kristinuskon virallinen Jumala, mutta se pystyy olemaan vaan, kun Jeesuksesta tehtiin Kristuksena se toinen Jumala - se hänen puhuma Taivaallinen Isä - joka tapettiin ja kirottiin ristille, ja Jeesuksen seuraajat viettävät jatkuvasti ehtoollista juoden Jumalansa verta ja syömällä hänen ruumistaan (Paavalin antamat ehtoollisen asetussanat), jolla julistetaan Herran kuolemaa - joka Paavlin mukaan on siis ehtoollisen ainoa tarkoitus ja he tunnustavat koko ajan syntisyytensä ja katuvat sitä valtavasti.

        Ja opin mukaan (Augsburgin tunnustus, tärkein luterilainen tunnustus) lepytellään Jahven vihaa Jeesuksen hyvältä tuoksuvalla uhrilahjalla (Paavalin sanat Raamatusta).

        Itse opista - ja tässä on nyt tuo, jonka edellä selitän:

        <<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi uhri niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän sovittaisi Jumalan vihan.<<

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja opin mukaan (Augsburgin tunnustus, tärkein luterilainen tunnustus) lepytellään Jahven vihaa Jeesuksen hyvältä tuoksuvalla uhrilahjalla (Paavalin sanat Raamatusta).

        Itse opista - ja tässä on nyt tuo, jonka edellä selitän:

        <<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi uhri niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän sovittaisi Jumalan vihan.<<

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Tästä syystä opista puuttuu myös kokonaan taivas, koska Taivasten valtakuntahan kuului Jeesuksen puhumalle Taivaalliselle Isälleen, joka tässä on Jahvelle uhrilahja, niin ei kai taivasta silloin voi tässä opissa myöskään olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja se mitä tapahtuu uudestisyntymän jälkeen niin Paavalin kuin Lutherinkin mukaan, on alla olevassa tekstissä. Uudestisyntymän jälkeen vasta ryhdytään palvelemaan lihalla synnin lakia. Sellaista ei edes ole ei-uskovaisilla, koska vain uskovien Jumala on kuollut, ja sen vuoksi ei ole tuomiota - pahoja tekoja ei merkitä tilille, jos vakaasti vaan uskoo Jumalan kuolleen.

        Uskova on vihan lapsi - tässä puhuu Luther:

        << jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON<<

        <<Uudestisyntynyt ... havaitsee jäsenissään SYNNIN LAIN ... SIKSI HÄN PALVELEE ... LIHALLA SYNNIN LAKIA (Room. 7:22-25). Tähän tapaan ... TÄYTYY OIKEAA ... KÄSITYSTÄ OPETTAA<<

        <<Vaikka uskovalla ON SYNTIÄ ja HÄN SITÄ TEKEEKIN, hän pysyy kuitenkin HURSKAANA .... USKO Kristukseen saa aikaan, ETTEI sitä MERKITÄ heidän TILILLEEN.<<

        (Lutherin sidottu ratkaisuvalta ja yksimielisyyden ohje)

        Kyllä Luther saa olla vihan lapsi mun puolesta koska ei enää ole mitään tehtävä hänen puolesta joka on helvetissä. Sinne Jumala lähettää vihan lapsia jotka ovat myyty synnin alaisuuteen. Ja eivät muuta sitten tekevät kun syntiä.


      • Savis kirjoitti:

        Kyllä Luther saa olla vihan lapsi mun puolesta koska ei enää ole mitään tehtävä hänen puolesta joka on helvetissä. Sinne Jumala lähettää vihan lapsia jotka ovat myyty synnin alaisuuteen. Ja eivät muuta sitten tekevät kun syntiä.

        Luther ei hoxannut että pitäisi saada Ristillä Kristuksessa Uuden Luonnon . Elikkä se Toisen Aadamin Luonto ettei se olis tällä tavalla niin kuin kirjoitit että Luther siterasi >>> VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON<<< Mutta mitä muuta Lutherista voi tulla kun hän kerran meni kyselemään neuvoja lihalta ja ihmiseltä eikä suoraan Jumalalta...


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Kyllä Luther saa olla vihan lapsi mun puolesta koska ei enää ole mitään tehtävä hänen puolesta joka on helvetissä. Sinne Jumala lähettää vihan lapsia jotka ovat myyty synnin alaisuuteen. Ja eivät muuta sitten tekevät kun syntiä.

        <<Sinne Jumala lähettää vihan lapsia jotka ovat myyty synnin alaisuuteen. Ja eivät muuta sitten tekevät kun syntiä.<<

        Niin, nämä ovat kristinuskovaiset, jotka seuraavat Paavalin oppia, joka Pietarin antaman tiedon mukaan on Luciferin seuraamista, ja miksi näin, niin siitä on edellä selitys, jota tuskin viitsit edes lukea.

        JOKO ETSIT OPISTA SEN PUHUMASI TAIVAAN? JOKO KATSOIT, ETTÄ MIKÄ TULEE APOSTOLIEN TEKOJEN 19. LUVUSSA? JOKO LAITOIT, ETTÄ MITÄ JEESUS SANOI FARISEUS PAAVALEISTA? JOKO VASTASIT, ETTÄ MIKSI USKOT ENEMMÄN PAAVALIA KUIN JEESUSTA?


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Luther ei hoxannut että pitäisi saada Ristillä Kristuksessa Uuden Luonnon . Elikkä se Toisen Aadamin Luonto ettei se olis tällä tavalla niin kuin kirjoitit että Luther siterasi >>> VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON<<< Mutta mitä muuta Lutherista voi tulla kun hän kerran meni kyselemään neuvoja lihalta ja ihmiseltä eikä suoraan Jumalalta...

        <<Mutta mitä muuta Lutherista voi tulla kun hän kerran meni kyselemään neuvoja lihalta ja ihmiseltä eikä suoraan Jumalalta<<

        Kyse ei ole Lutherin hoksailusta, vaan hän tässä referoi KRISTINUSKON syntiopin PERUSTAA Paavalin opilla suoraan Raamatusta - sitä, kun Paavali kirosi Jumalan ristille (Gal.3:13) ja Paavalin tärkeintä opetuskirjettä - kirje roomalaisille. Siinä on viitteet myös roomalaiskirjeen kohtiin.

        Katsoisitko/lukisitko tekstit edellä uudelleen, että ymmärtäisit mistä on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Mutta mitä muuta Lutherista voi tulla kun hän kerran meni kyselemään neuvoja lihalta ja ihmiseltä eikä suoraan Jumalalta<<

        Kyse ei ole Lutherin hoksailusta, vaan hän tässä referoi KRISTINUSKON syntiopin PERUSTAA Paavalin opilla suoraan Raamatusta - sitä, kun Paavali kirosi Jumalan ristille (Gal.3:13) ja Paavalin tärkeintä opetuskirjettä - kirje roomalaisille. Siinä on viitteet myös roomalaiskirjeen kohtiin.

        Katsoisitko/lukisitko tekstit edellä uudelleen, että ymmärtäisit mistä on kyse.

        Parempi nyt, että laitan nuo tekstit kokonaan, vaikka ovat pitkiä, että selviää tarkasti, että kyse on Paavalista eikä Lutherista - Luther vaan kertoo totuuden. Tekstit on poimittu teologien keskustelusta, jossa he etsivät opista armoa (pelastusta), jota siellä ei siis ole ollenkaan.

        Lutheria:

        <<Jos kaikki ne, jotka ovat armon ulkopuolella, ovat nimenomaan luontonsa puolesta VIHAN lapsia, niin on vapaa ratkaisukin luontonsa puolesta VIHAN lapsi, ja jos se jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON, ei sellaista, mikä valmistaa armoon, vaan VIHAAN, siis sellaista, mikä ansaitsee VIHAN!

        Ylös siis, te pelagiolaiset ja valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka PAAVALI tässä sanoo, että kaikki niillä ansaitsevat ainoastaan VIHAN!

        Olisihan ollut lienteämpää, jos hän olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään armon ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan.

        (Luther: Sidottu ratkaisuvalta. 349, 1982.)<<

        <<Uudestisyntymätön ihminen vastustaa Jumalaa joka suhteessa; hän on KOKONAAN SYNNIN ORJA. Uudestisyntynyt sitä vastoin yhtyy sisällisen ihmisen puolesta ilolla Jumalan lakiin, mutta havaitsee jäsenissään SYNNIN LAIN, joka sotii hänen mielensä lakia vastaan. SIKSI HÄN PALVELEE mielellä Jumalan lakia mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA (Room. 7:22-25). Tähän tapaan voidaan ja täytyy oikeaa käsitystä selvittää ja opettaa, perusteellisesti, selkeästi ja taiten.

        (Yksimielisyyden ohje)<<

        Etsikää sitten tietoa sidotusta ratkaisuvallasta, että mitä Paavali sillä on tarkoittanut ja Luther sitä pohtiessaan, ja mistä syystä teologit päätyivät Paavalin opista siihen, ettei koko pelastusta tai armoa siitä löydykään (sic! 'luonnostaan').


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi nyt, että laitan nuo tekstit kokonaan, vaikka ovat pitkiä, että selviää tarkasti, että kyse on Paavalista eikä Lutherista - Luther vaan kertoo totuuden. Tekstit on poimittu teologien keskustelusta, jossa he etsivät opista armoa (pelastusta), jota siellä ei siis ole ollenkaan.

        Lutheria:

        <<Jos kaikki ne, jotka ovat armon ulkopuolella, ovat nimenomaan luontonsa puolesta VIHAN lapsia, niin on vapaa ratkaisukin luontonsa puolesta VIHAN lapsi, ja jos se jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON, ei sellaista, mikä valmistaa armoon, vaan VIHAAN, siis sellaista, mikä ansaitsee VIHAN!

        Ylös siis, te pelagiolaiset ja valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka PAAVALI tässä sanoo, että kaikki niillä ansaitsevat ainoastaan VIHAN!

        Olisihan ollut lienteämpää, jos hän olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään armon ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan.

        (Luther: Sidottu ratkaisuvalta. 349, 1982.)<<

        <<Uudestisyntymätön ihminen vastustaa Jumalaa joka suhteessa; hän on KOKONAAN SYNNIN ORJA. Uudestisyntynyt sitä vastoin yhtyy sisällisen ihmisen puolesta ilolla Jumalan lakiin, mutta havaitsee jäsenissään SYNNIN LAIN, joka sotii hänen mielensä lakia vastaan. SIKSI HÄN PALVELEE mielellä Jumalan lakia mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA (Room. 7:22-25). Tähän tapaan voidaan ja täytyy oikeaa käsitystä selvittää ja opettaa, perusteellisesti, selkeästi ja taiten.

        (Yksimielisyyden ohje)<<

        Etsikää sitten tietoa sidotusta ratkaisuvallasta, että mitä Paavali sillä on tarkoittanut ja Luther sitä pohtiessaan, ja mistä syystä teologit päätyivät Paavalin opista siihen, ettei koko pelastusta tai armoa siitä löydykään (sic! 'luonnostaan').

        <<Luther: ...valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka PAAVALI tässä sanoo, että KAIKKI niillä ANSAITSEVAT ainoastaan VIHAN!<<

        <<Luther: .....Olisihan ollut lienteämpää, jos hän(=PAAVALI) olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään armon ANSAINNUT.<<

        (Huoh, mitenkähän tämän päivän ihmisten pää toimii enää edes sen verran, että ymmärtävät tätä tekstiä. Tämä aivojen tuhoaminen on ollut kyllä jättimäistä.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Luther: ...valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka PAAVALI tässä sanoo, että KAIKKI niillä ANSAITSEVAT ainoastaan VIHAN!<<

        <<Luther: .....Olisihan ollut lienteämpää, jos hän(=PAAVALI) olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään armon ANSAINNUT.<<

        (Huoh, mitenkähän tämän päivän ihmisten pää toimii enää edes sen verran, että ymmärtävät tätä tekstiä. Tämä aivojen tuhoaminen on ollut kyllä jättimäistä.)

        Teidän pitäisi vielä näiden tekstien ja referointien ja edellä olevan Raamatusta kerrotun TOTUUDEN perusteella ymmärtää sana 'viharikos', josta Päivi Räsänenkin on tutkittavana. Koko tämä Raamatun kristinuskon paavalilainen perusta on VIHARIKOS koko IHMISYYTTÄ VASTAAN ja se on koko tutkintajutun pointti - ei se mitä Päivi Räsänen sanoi Raamatusta, vaan tuo kokonaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidän pitäisi vielä näiden tekstien ja referointien ja edellä olevan Raamatusta kerrotun TOTUUDEN perusteella ymmärtää sana 'viharikos', josta Päivi Räsänenkin on tutkittavana. Koko tämä Raamatun kristinuskon paavalilainen perusta on VIHARIKOS koko IHMISYYTTÄ VASTAAN ja se on koko tutkintajutun pointti - ei se mitä Päivi Räsänen sanoi Raamatusta, vaan tuo kokonaisuus.

        Ja se mistä pystyi huomaamaan, että myös Räsänen itse tiesi, että kyse on isommasta kokonaisuudesta, niin hänen lauseestaan, kun hän totesi, että tuntuu uskomattomalta ajatus, että koko Raamattu kiellettäisiin.

        On tietysti ikävää, että kun uskovaiset eivät ymmärrä mitään Raamatusta, Paavalin opista ja syistä ja seurauksista, niin he puhuvat uskovaisia vihattavan tai vainottavan, kun kyse on aivan päinvastaisesta - heidät pikemminkin koitetaan nyt pelastaa tuolta 'vihaiselta Jumalalta, jonka vangiksi heidät on laitettu'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se mistä pystyi huomaamaan, että myös Räsänen itse tiesi, että kyse on isommasta kokonaisuudesta, niin hänen lauseestaan, kun hän totesi, että tuntuu uskomattomalta ajatus, että koko Raamattu kiellettäisiin.

        On tietysti ikävää, että kun uskovaiset eivät ymmärrä mitään Raamatusta, Paavalin opista ja syistä ja seurauksista, niin he puhuvat uskovaisia vihattavan tai vainottavan, kun kyse on aivan päinvastaisesta - heidät pikemminkin koitetaan nyt pelastaa tuolta 'vihaiselta Jumalalta, jonka vangiksi heidät on laitettu'.

        Ja se, jos aiotaan sitten pelastaa vielä uskontokin, niin siinä jouduttaisiin hylkäämään kokonaan Paavali oppeineen, myös vihainen Jahve-Jumala, lukemaan uudelleen luomiskertomus ja perustamaan uskonto Jeesuksen opetuksiin ja tuohon luomiskertomukseen, ja näin ollen palata takaperin Jeesuksen viitoittamalle tielle ja matkalle paratiisiin.

        Kuten olen sanonut monta kertaa, niin tämän on jo paavi ilmoittanutkin, ongelma ei ole itse kirkolla ja äitikirkolla, vaan uskovaisissa, jotka eivät ymmärrä opista mitään, vaan sotkevat iloiseen omaan hyötysekamelskaan niin paavalit, jeesukset taivaat kuin helvetitkin ikuisine elämineen ja välillä fyysisine yösnousemuksineen - ihan miten milloinkin haluavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Luther: ...valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka PAAVALI tässä sanoo, että KAIKKI niillä ANSAITSEVAT ainoastaan VIHAN!<<

        <<Luther: .....Olisihan ollut lienteämpää, jos hän(=PAAVALI) olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään armon ANSAINNUT.<<

        (Huoh, mitenkähän tämän päivän ihmisten pää toimii enää edes sen verran, että ymmärtävät tätä tekstiä. Tämä aivojen tuhoaminen on ollut kyllä jättimäistä.)

        Aivan. Ei viisas ja se joka halua olla Kristuksen kaltainen eikä vihan lapsi voi ottaa vastaan mitään tuollaisesta textistä..


    • Siis JOS ihminen tulee uskoon, niin hän sekä uudestisyntyy että saa Pyhän Hengen. Lapsikatseessa vauva saa vähäsen vettä päähänsä. Ei paha.

      • Anonyymi

        Ei muuten paha, saa vain merkin otsaansa, kuten vihittävät käteensä.


      • Anonyymi

        Ja uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen. Uskooontulo ei ole sama asia kuin uudestisyntyminen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen. Uskooontulo ei ole sama asia kuin uudestisyntyminen

        Aivan !!


    • Anonyymi
      • Jaa kenellä ??


    • Jaa, siis kuoli sen vesikaste-väärinkäsityksensä takia.

      Mohikaani antoi minulle vuosien varrella ainakin sata helvetintuomiota.
      Oli niitä viimeisiä, jotka väittivät kaikilla miehillä olevan toisella puolella yksi kylkiluu vähemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe