Jos Jumala on nähnyt kaiken edeltä, miksi Hän pettyy ja katuu?

Anonyymi

Jos on totta että Jumala näki Luciferin lankeemuksen jo hänet luodessaan, miksi Hän loi Luciferin?
Suunnitteliko Jumala että paholaisen tihutyöt tuottaisivat kunniaa Jumalalle joka sitten voittaa pahan? Sehän tarkoittaisi että Jumala on paholaisen taustatukija ja yrittää saada mainetta taistelussa luomaansa pahaa vastaan, ja jopa uhraa oman poikansakin, muka rakkaudesta. Hirveä ajatus!

Raamattu ei sano että Jumala näkee lopun alusta. Se on ihmisfilosofiaa. Toiset jopa väittävät että kaikki hyvä ja paha olisi edeltämäärätty, jolloin ihmisen valinnoilla ei olisi mitään merkitystä eikä rakastavaa Jumalaa olisikaan.

Jumala ei ole sadisti. Hän ei luo ketään tänne tekemään pahaa, vaan antaa ihmiselle mahdollisuuden valita elämän tien. Ei edes Hitleriä luotu siksi että hän tapattaisi miljoonia ihmisiä, hän olisi voinut vaikka ruveta kuoronjohtajaksi. Sen sijaan Jumala salli nationalistien osoittaa mitä he todella olivat sisimmässään.

Koska Jumalaa miellyttää vain vapaiden olentojen vapaa kiitollisuus, Hän sallii vapauden valita.
Tämä vapaus taas tuo mukanaan mahdollisuuden valita väärin. Jumalan ennaltatietämys rajoittuu siihen että aikaisempien valintojen perusteella on todennäköistä että henkilö tulee valitsemaan niin tai näin. Joskus henkilö valitseekin erilailla, ja Jumala joko ilahtuu tai pettyy.

Ennustukset toteutuivat siksi että Jumala valvoi niiden toteutumista Jer.1:12

Kun syntinen kääntyy, taivaassa syntyy suuri ilo. Se merkitsee sitä että jotain yllättävää tapahtuu.

Minä olen iloinen että uskon sellaiseen Jumalaan joka kulkee aina kanssani ja ohjaa. Joskus Hän pettyy, joskus taas ilahtuu valinnastani. Minä en ole valmiiksi ohjelmoitu, eikä minun tulevaisuuteni ole vielä kenenkään tiedossa.

Kun Jumala loi Luciferin, tämä oli täydellinen enkeli. Hän oli hyvä ja jaloluonteinen.
Se että hän sitten muuttui, perustui hänen valintoihinsa, ei valmistusvirheeseen, koska hän ei ollut mikään robotti vaan suuren ymmärryksen omaava enkeli.

33

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luciferin lankeamuksella tarkoitetaan järjellisen mielen syntymistä ihmiskunnassa. Aiemmin ihmisen sielu eli ykseydessä Jumalan luona, kunnes lankesi eli syntyi itsetietoiseksi ihmiseksi. Lankeaminen oli kollektiivinen tapahtuma eikä pelkästään Luciferin. Lucifer oli ensimmäisiä itsetietoisia, järjellisiä. Sanotaan, että ilman Luciferia ihmistä ei olisi olemassa. Häntä meidän on tästä kiittäminen, jos näin on.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hes.28:15 "Nuhteeton olit sinä vaellukseltasi siitä päivästä, kun sinut luotiin, siihen saakka, kun sinusta löydettiin vääryys"

        Lucifer luotiin virheettömäksi. Vääryys tuli myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hes.28:15 "Nuhteeton olit sinä vaellukseltasi siitä päivästä, kun sinut luotiin, siihen saakka, kun sinusta löydettiin vääryys"

        Lucifer luotiin virheettömäksi. Vääryys tuli myöhemmin.

        Mitä aihetta sinulla on olettaa, että Hes 28 puhuu samasta otuksesta kuin Jesajan 14. luku? Millä sen todistat?

        Jeesuksessa oli Jumala, joka ei ole luotu. Ja ihmisruumis, joka oli luomakuntaa kuitenkin, eikö totta? Mitä syytä Jesajan 14. luvusta on väittää, että siinä puhuttaisiin luodusta olennosta, kun tarkoitetaan Luciferiä joidenkin käännösten mukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä aihetta sinulla on olettaa, että Hes 28 puhuu samasta otuksesta kuin Jesajan 14. luku? Millä sen todistat?

        Jeesuksessa oli Jumala, joka ei ole luotu. Ja ihmisruumis, joka oli luomakuntaa kuitenkin, eikö totta? Mitä syytä Jesajan 14. luvusta on väittää, että siinä puhuttaisiin luodusta olennosta, kun tarkoitetaan Luciferiä joidenkin käännösten mukaan?

        Jesaja 14:12:ssa ei ole luciferia, vaan siinä puhutaan Babylonin kuninkaasta jonka nimi on Helel. Selkeä käännösvirhe jos Babylonin kuningas käännetään aamutähdeksi (Venus-planeetaksi), kointähdeksi tai Luciferiksi. Hepreankielisessä alkuperäisversiossa mitään noista ei mainita vaan Babylonian kuningas Helel.


    • Anonyymi

      Jumala, oli niin sokea, ettei tiennyt luoneensa lähes jumalolennon ja kuinkas sitten kävikään. Ja sitten kun meni tekemään sellaisen mokan ja meni vielä tekemään niitä ihmisiäkin siinä sivussa ja sanoi ihmisille, älä tee sitä ja tätä... ja sitten voi ei, mikä siihen tulla tupsahtikaan, Jumalan luoma täydellinen olento, joka sai aikaan kauheat tuhot ja Jumalan ei auttanut muuta kuin säätä kauheat rankkarit eetulle ja aatulle ja tässä sitä odotellaan josko ihmiskunta lentää vielä taivaan tuuliin ja uskovilla jää monot jäljelle kun lähtevät saturnukseen miehittämättömälle avaruuslennolle. :) voi sitä päivää, kun ihmiset täältä etsivät, missä on salopuu tai tomumaja? mihin ne on kadonneet? joko lensivät pois ja sen vuoksi vaikenivat... nyyh.

    • Anonyymi

      Lucifer "valonkantaja". Antiikista lähtien Lucifer on tarkoittanut Kointähteä eli Venusta. Nimitys kuvaa Venuksen nousua loisteena taivaalle ja lankeamista taivaan rannan taa.

      • Anonyymi

        Jeesuksen puhe siitä, että hän itse on "se" kointähti, lienee erittäin merkittävä Jesajan 14. luvun ymmärtämiseksi, koska ei Raamatussa kovin monessa kohdassa puhuta kointähdestä, suomalaisen käännöksen mukaan...

        Jesaja:
        14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!

        Ilmestyskirja:
        22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen puhe siitä, että hän itse on "se" kointähti, lienee erittäin merkittävä Jesajan 14. luvun ymmärtämiseksi, koska ei Raamatussa kovin monessa kohdassa puhuta kointähdestä, suomalaisen käännöksen mukaan...

        Jesaja:
        14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!

        Ilmestyskirja:
        22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

        Septuagintan kääntäjillä ei ollut harmainta aavustusta, miten jesaja 14:12 pitäisi kääntää. Nykyisin jo tiedetään, että siinä puhutaan Babylonin kuninkaasta nimeltään Helel.
        Ei aamuntähdestä tms., vaikka ne ovat jääneet roikkumaan vielä uudempiinkin käännöksiin.


    • Anonyymi

      Jumala näkee edeltä jopa oman pettymisensä ja katumisensa. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

      Aika on 4. ulottuvuus ja kuvastaa 3-uloittaisen maailman jatkuvaa muutosta. Jos katselemme 3-ulotteista taloa, voimme kävellä talon ulkopuolella ja sisäpuolella tarkastellen sen rakenteita. Jumala pystyy tekemään saman, mutta sillä erolla, että Jumala pystyy tarkastelemaan sitä tyhjää tonttia, jolle talo joskus rakennataan, kuin myös niitä talon raunioita, jotka ovat jäljellä talosta sen jälkeen kun se on purettu ja kaikkea siltä väliltä, esimerkiksi kaikkia niitä ihmisiä, jotka vuorollaan talossa asuvat. Jumala pystyy kulkemaan koko talon elinkaaressa aivan vapaasti.

      Vaikka Jumala näkeekin tulevaisuuteen ja menneisyyteen, Hän reagoi jokaiseen tilanteeseen sopivalla oikealla tavalla, koska Hän tekee kaiken aina oikein.

    • Anonyymi

      Kaikkiasiat, joita ihmisen ymmärrys pitää outoina ja sekavina ja ihmeellisinä - kaikki JUMALAN ilmoitukset piirtää ihmiselle mielikivaa,miten JUMALA on kaikkivaltias.

      Ajatellen ihmisen olemusta - koko lajin - jota todistaa myös todellisuus on kiteytetty tähän yhteen JUMALAN ilmoitukseen. Ilmoitukseen, jota ihmisen lihallinen mieli ei voi kertakaikkiaan sietää;

      32Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

      Jatko ilmentää juuri aloittajankin mietteitä.

      33Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!

      Ihmisen mielestä JUMALAN tiet / aivoitukset ovat käsittäättömiä kuin myös JUMALAN tuomioit ihmisen mielelle tutkimattomia.
      Mutta, hyvä siitä tulee.

      m.l

    • Anonyymi

      <<<<<Lucifer "valonkantaja". Antiikista lähtien Lucifer on tarkoittanut Kointähteä eli Venusta. Nimitys kuvaa Venuksen nousua loisteena taivaalle ja lankeamista taivaan rannan taa.>>>>>>

      Kointähti tarkoittaa aamunkoin tähteä, aamutähteä. Raamatussa se ei viittaa Venukseen mitenkään.

      Aamunkoin tähti viittaa Jumalan armon ensisäteisiin ennen auringon nousua.

      • Anonyymi

        Aamunkoiton tähti ja armon aurinko, näistä siinä puhutaan.


    • Anonyymi

      "Miksi?"
      Emme tiedä.

      Voimme vain arvuutella: tähän on jokin syy. Emme tiedä, mitä kaikkea on tapahtunut maailman avaruuksissa ennenkuin ihminen luotiin. Siellä nimittäin on ollut elämää aina.

      Me ajattelemme "ajan lyhyen historian" mukaan, mutta tuolla kaukana on paikka, joka ei olemassaolonsa suhteen tunne "aikaa". Siellä kyllä asiat etenevät eli eivät pysy paikoillaan - samalla kun pysyvät - eli sielläkin on eräänlainen aika, mutta ei sellainen, kuin meillä ihmiskunnassa.

      Koska en ole Hawking, en osaa selittää asiaa enemmän inhimillisesti, mutta kiitos, kyllä, kykenen näkemään sen hengessäni.

    • Anonyymi

      Jes.8:20 Biblia (Ja pikemmin) lain jälkeen ja todistuksen? Ellei he tämän sanan jälkeen sano, niin ei heidän pidä aamuruskoa saaman. Jes.58:8.

    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Jumala tiesi, että ihminen lankeaa syntiin. Hän suunnitteli pelastuksen jo ennen luomista. Toisin sanoen hän loi ihmisen vaikka tiesi, että tämä joutuu Saatanan retuuttamaksi.

      Miksi Jumala saattoi tehdä niin ihmisille?

      • Anonyymi

        Koska Jumala ei tiennyt ja kuitenkin tiesi. Toteaahan Raamattu : Jumala katui että oli luonut ihmisen. Olen vain tyhmä ihminen, mutta ehkä Jumala koki sellaisen dejavuu ilmiön. Jumala sen yksin tietää. Tämän pohdinta ei johda mihinkään. Kysymys on samaa luokkaa "voiko Jumala luoda niin ison kiven, että ei pysty sitä itse nostamaan" kysymyksen kanssa.


      • Anonyymi

        Niin, miksi? Olisi ollut parempi, että heti olisi ottanut koko ihmisestä nirrin pois, eikä Kainin syntiäkään enää olisi.
        Antoi vain neuvot ja ohjeet, ja tässä sitä sitten ollaan. Synnissä syvissä ja syy on Jumalan.
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6f398dd7-11a1-44d8-ac4c-8d4478cabf9f
        Ajatellaan vaikka tätä esimerkkiä.
        Oltaisiin heti vieti saunantaakse ja lopetettu, koska ei noudata meidän neuvoja ja ohjeita, mitä lainsäädäntö kertoo, sekä ohjeistaa. Mehän olemme lain rakentaneet viisauden ja elämänkokemusten perusteella. Olemme sitten sanoneet, ettei käy.
        Viinan kanssa ei saa ajaa.
        No, nyt heti joku kräässää jatkuvasti. Eikös se olisi ollut oikeudenmukaisempi tuomio, että heti- heti tuomiolle ja henki pois ja kas, maailma olisi parempi.
        Näinhän te kerrotte, että Jumalan syy.
        Aatamikin, kun otti ja veti vääränpuun kautta hedelmää huiviinsa, eli oli -tieten- tottelematon, niin hänkin syytti Jumalaa! Tuollaisen akan annoit. Eli SINÄ olen pahuuden pohja ja lähde. Minä tein, vaikka tiesin ja halusin olla jumalanvertainen.
        En ollut kun ensin kuullaan, kerrrotaan ymmärrykseen, niin kuuliainen.
        Kun ei ole kuuliainen, on oman onnensa seppä.

        SE tavallaan on peili tähänpäivään, hyvän ja pahan välisestä suhteesta.

        No, varmaan meidät pitää viedä saunantaakse ja nasp- maailma on onnellinen, kuin se, että me emme tee mitään, mitään muutakuin syytetään Jumalaa ongelmista.
        Tekijässähän se vika on, ei meissä.


    • Ongelmia tulee aina kun vajavainen yrittää selittää täydellistä, heikko kaikkivoipaista tai ihminen Jumalaa.

      Hän on aina ja kaikkialla. Yhteydessä jokaiseen lapseensa koko ajan ja etsimässä eksyneitä.

      Lucifer oli vapaalla tahdolla varustettu olento,kuten mekin. Luotu hyväksi ja valitsi pahan. Onko saatanan lankeamus Jumalan syytä? Ei vaan Jumala teki hyväksi, mutta kuten ihmisen kohdalla, vapaa tahto väänsi kieroon ja tuhosi.
      Isä ei ole kiinnostunut roboteista tai orjista. Hän etsii omasta tahdostaan Hänet valitsevia.

      Ei Jumala ole vastuussa pahoista teoistani tai paholaisen teoista. Vapaa tahto on maksanut Hänelle valtavasti. Hän kärsi valtavat tuskat ristillä tultuaan synniksi ja Hän menettää valtavasti rakkaitaan, jotka valitsevat pahat tekonsa Hänen sijaansa ja päätyvät kantamaan kiusauksia ja himojaan ikuisesti erossa Jumalastaan.

      Ei ennaltatietäminen ole ennaltamääräämistä. Hän itkee surevien kanssa ja iloitsee iloitsevien kanssa. Hän elää kanssamme alentaen itsensä meidän ymmärryksemme tasolle.
      Jumala on kaikkivoiva ja Hänen tahtonsa on, että kaikki pelastuisivat, mutta pakkoa ei ole ja Häntä seuraavat saavat ottaa osaa Hänen kärsimyksiinsä ristiä kantaessaan. Mutta pysyessämme lujina katse suunnattuna Kristukseen saamme Hänen määräämällään ajalla liittyä Hänen ja kaikkien muiden Hänen omiensa seuraan.

    • Anonyymi

      Kysympä vain voiko olla hyvä sellainen Jumala joka luo helvetin ja katselee ilosta hihkuen kun siellä kidutetaan ikuisesti esim. sellaisia, jotka ovat valheeseen langenneet muutaman kerran tai naisten perässä juoksevat.

      Eikö ole niin, että Jumalan tuntemus ei ole hallussa, vaan sitä pitää kaiken aikaa etsiä. Jumalan ja hänen lähettämänsä tuntemusta.

      Minä olen se, joka minä olen ja ei ole maailmassa yhden yhtäkään ajatusta tai askelta muuta kuin Jumalan itsensä antamana ja voimistamana. Jumalasta ovat lähtöisin kaikki ajatukset. Hän on ehkä itse pahuuden ruhtinas samalla kun julistaa olevansa ainoa hyvä - profetaalisesti vai nykyaikaa koskien. Niin tai näin on selvää, että Jumala tulee tappamaan jokaisen kilpailijan itselleen hyvyydessä. Jos on hyviä ihmisiä niin Jumala tulee heidät kaikki listimään kuin kärpäset. Lopulta on vain yksi hyvä jäljellä eli Jumala ja hänen hyvyytensä on silloin suhteellista. Hän on hyvä silloin verrattuna kamaliin kiduttajiin, joita uuden maailman kaikki asukkaat ovat paitsi ne, jotka on pelastettu Uuteen Jerusalemiin. Uudessa Jerusalmissa, jonka temppelinä Jumala itse on ja jonka lamppuna on Karitsa sallitaan hyvyys, mutta muualla sitä ei sallita, vaan heitetään helvettiin jokainen joka edes pyrkii hyväksi. Tehkää hedelmä huonon puun huonksi ja hedelmä hyvän puun hyväksi.

    • Anonyymi

      Hannah Whitall Smith: Olin tottunut kuulemaan saarnoja siitä, kuinka kauhistuttavat syntimme olivat Jumalaa vastaan, mutta nyt kysyin itseltäni, kuinka kauhistuttava kohtalo oli se, että meidät oli tehty syntisiksi. Enkö sallisi paljon mieluummin syntiä tehtävän minua kohtaan kuin että tekisin syntiä itse? Eikö ollut paljon kammottavampaa tulla luoduksi syntiseksi kuin joutua synnin tekemisen kohteeksi? Aloin samalla nähdä, että koska Jumala oli sallinut synnin tulla maailmaan, siitä seurasi väistämättä, että Hänen oli silkan reilun pelin hengessä pakko tarjota parannuskeino joka oli sairauden veroinen.
      Muistin joitakuita tuntemiani äitejä, joiden lapset kärsivät perinnöllisestä sairaudesta ja jotka olisivat kiitollisin mielin antaneet henkensä lastensa puolesta jos olisivat siten voineet parantaa pienokaiset, jotka he olivat synnyttäneet niin kammottaviin oloihin, ja kysyin itseltäni, voisiko Jumala antaa itsestään vähemmän. Näin, että asioita punnittaessa meillä, jotka olimme tulleet luoduiksi syntisiksi, oli äärettömän paljon enemmän anteeksiannettavaa kuin kenelläkään, jota vastaan me kenties olimme syntiä tehneet.
      Se selkeys, jolla kaikki tämä näyttäytyi minulle, ei ole sanoin kuvailtavissa. En ajatellut sitä, kuvitellut sitä tai olettanut sitä mielessäni. Minä näin sen. Se oli ilmestys siitä, mikä oli asioiden todellinen luonne — ei sovinnaisten, pinnallisten käsitteiden valossa, vaan pohjalla olevien tosiasioiden valossa — ja se oli täysin vastaansanomaton.
      --
      Eräänä päivänä -- ylitsekäyvän ahdistuksen vallassa tunnuin tajuavan aikaisempaa tuoreemmalla ja selkeämmällä tavalla sen kurjuuden syvyyden, jonka synti oli ihmiskunnalle aiheuttanut. Se oli enemmän kuin saatoin kestää. Puristin käteni nyrkkiin ja huusin sielussani: ”Oi Jumalani, kuinka voit kestää tällaista? Olisit voinut estää tämän, muttet estänyt. Olisit voinut muuttaa tämän, mutta et muuttanut. Kuinka voit elää ja sietää tällaista?” Nuhtelin Jumalaa. Ja minusta tuntui, että minulla oli oikeus tehdä niin. Ja yhtäkkiä Jumala tuntui vastaavan minulle. Sisäinen ääni sanoi loputtoman rakkauden ja hellyyden sävyttämänä: ” Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi.” (Jes. 53:11.) ”Tulee ravituksi!” huusin sydämessäni. ”Kristus tulee ravituksi! Hän voi katsella maailman kurjuutta ja sitä vaivaa, jonka hän kokee tuon kurjuuden vuoksi, ja lopulta Hän tulee ravituksi. Jos olisin Kristus, mikään muu ei ravitsisi minua kuin se, että jokainen ihminen loppujen lopuksi pelastuu, ja siksi olen varma, ettei mikään vähempi ravitse häntä.” Samalla maailmankaikkeutta koskevan suunnitelman yltä tuntui poistuvan harso, ja näin että seuraava Raamatun sana oli totta: ”Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa.” (1 Kor. 15:22.) Niin kuin oli ensimmäisen kohdalla, niin on oleva toisenkin kohdalla. ”Kaikki” ei voi tarkoittaa yhdessä kohtaa yhtä ja toisessa toista. Niin ollen näin, että lääkkeen on väistämättä oltava sairauden veroinen, pelastuksen oli oltava yhtä universaali kuin lankeemuksenkin.
      Näin tuon kaiken sinä päivänä raitiovaunussa Philadelphiassa — minä en ajatellut sitä, toivonut sitä tai edes uskonut siihen — minä tiesin sen. Tuosta hetkestä lähtien en ole koskaan kyseenalaistanut ajatusta ihmiskunnan lopullisesta kohtalosta. Jumala on jokaisen ihmisen Luoja, joten Hän on myös jokaisen Isä, ja kaikki ovat Hänen lapsiaan, ja Kristus kuoli jokaisen edestä, sillä sanotaanhan hänestä, että ”hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien” (1 Joh. 2:2). Olipa ihmisten tietämättömyys kuinka suurta tahansa ja heidän syntinsä kuinka surkuteltavia hyvänsä, lupaus pelastuksesta on täydellisen myönteinen ja ilman rajoituksia. Jos on totta, että ”yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi”, niin totta on myös se, että ”yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi” (Room. 5:18). Jos aletaan rajoittamaan jälkimmäistä ”kaikkea”, on rajoitettava myös ensimmäistä. Pelastus on täysin lankeemuksen veroinen. On lopulta tapahtuva ”kaiken ennalleen asettaminen”, jolloin ”kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra” (Fil. 2:10-11). ”Jokaisen polven, jokaisen kielen” — sanat eivät voisi olla suloisempia. Sitä en nähnyt, milloin ja kuinka kaikki tuo tapahtuisi, mutta olennainen asia oli se, jota olin kaivannut — jossakin ja jotenkin Jumala oli asettava kaiken kohdalleen luomiensa ihmisten osalta. Sydämeni sai rauhan tässä asiassa ikuisiksi ajoiksi.

    • Anonyymi

      Avaaja käyttää vapaus-käsitettä täysin epäraamatullisesti ja mielettömästi. Ainoastaan totuus tekee ihmisen vapaaksi. Ilman totuutta ihmiset ovat orjia eivätkä suinkaan vapaita.

      • Juuri noin. Totuus on tekevä ihmisen vapaaksi. Miten taas ihmiset ymmärtävät tämän on jo kokonaan toinen asia.
        Ihminen on muutoinkin ihmeellinen otus. Kun ihminen löytää johonkin asiaan totuuden - oikean tiedon - niin ihminen sopeutuu yllättävän herkästi tilanteeseensa. Aivan sama on tureltuneen ihmisen pelastuminen. Totuuden saaminen vapauttaa - vaikka tässä ajassa ihmisellä on edelleen kärsimyksiä ja ongelmia.
        Tavallaan suurimman asian ratkaiseminen - totuuden saaminen siihen - vapauttaa ja pienet asiat ihminen kokee aivan vähäpätöisinä.


      • Empä ole aiemmin kuullut / lukenut näin syvällistä näkemystä kaikkivaltiaan JUMALAN aivoittamasta ihmisen pelastamisesta - kollektiivisesti.

        Kuten monasti jo olen todennut, niin turmeltueessa tilassa olevalle ihmiselle on kaikkein vaikeinta - ensiksikin ymmärtää - ja myöntää JUMALAN kaikkivaltiuus. Tuon lukon jos ihminen saa avatuksi - se avataan - niin koko Raamatun ilmoitukset avautuvat uudessa valossa ja erikoisesti ihminen ymmrtää itseään / koko lajia - sen tilaa uudessa ymmärryksessä.

        On aivan turhaa edes yrittää sanoa, mutta todellisuus on, miten tämän ymmärryksen / uskon saaminen vaikuttaa ihmisessä "järkyttävän" laaja-alaisesti kuten kohdallani kävi ja koin.
        Ihmiselle käsite kuolema on erittäin merkittävä tekijä koko elämänsä ajan ja niin merkittävä, miten ihminen torjuu sen käsittelemisen tietoisuudessaan. Vasta tietäen kuoleman - hetken - lhestyvän lähelleen ihminen alkaa vasta tässä hetkessä käsittelemään sitä. Se on niin pelottava ja pelkotilaa aktivoiva.

        Mutta, ihminen mahdollistuu - jos Herra suo - käsittelemään sitä aikaisemminkin ja siten ymmärtämään itseään a koko lajin tiannetta. Juuri tämä on se vapauttava kokemus.Aikuisen oikeesti.

        Itse kyllä näen, miten tämä koko ymmärryksen / näkökyvyn saamiseenkin liittyy kehitys. Ikäänkuin ymmärrys laajentuu näkemään yhä laajemmin kaikkivaltiaan JUMALAN suunnitelmia ihmistä - lajiaan kohtaan. Mieleeni tulee Jeesuksen opetus;

        13Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

        Ajatellen tätä aikaammekin , niin Jeesus tiesi miten h arvat ovat ne,jotka sen löytävät. Kadotus on juuri olla ymmärrysksessään erossa kaikkivaltiaasta JUMALASTA. Siis kaikkkivaltaiaalta JUMALALTA ei mikään taho edes ole mahdollista kadota, mutta taas ihminen mahdollistuu olla tilassa, jossa kokee eron JUMALASTAAN.

        Kaikkivaltias JUMALA - olemus - on näin ihmeellinen.

        6yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa. Ef 4

        Ajatellen ihmislajin elämää tässä ajassa, niin punainen lanka on juuri tiedostaa mitä on edessä päin. Ihmisillä tässä ajassa on eritäin paljon kärsimyksiä ja sairauksia - elää erossa kaikkivaltiaasta JUMALASTA - ja tähän tilaan JUMALA tahtoo ilosanoman tiedottamista. Ei uskonnollisten ihmisten uskonnon opetusta piinaavasta JUMALASTA, joka lisää ihmiselle tuskaa ja ahdistusta. Ihmiselle, joka muutoinkin on synnin orjuuden asemassa vailla vapautta - tahtotilaa.


    • Anonyymi

      Luciferin ongelmaan liittyy myös kysymys pahuudesta. Lucifer on valehtelija ja valheen isä. Mistä pahuus ja synti meni Luciferiin? Sanotaan, että hän rakastui itseensä. Mistä nämä tunteet kumpusivat Jumalan täydellisessä taivaassa? Taivaaseen ei pääse syntiä ja saastaa. Onko kuitenkin mahdollista että taivaaseen päässyt ihminen lankeaa samaan kuin Luciferikin?

      Hankalia kysymyksiä ratkoa nämä.

    • Anonyymi

      4Moos.23:19 Ei Jumala ole ihminen, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi? 1Moos.6:7. 1Sam.15:11. Jer.18:10. 26:3. 42:10.

      • Anonyymi

        Jumala tekee niin kuin on luvannut, jos ihminen ei muuta tapojaan. Jos Hän lupaa rangaista jotakuta, Hän tekee sen, ellei ihminen kadu sitä ennen.


    • Anonyymi

      Jer.42:10 Biblia (1776) Jos te pysytte tässä maassa, niin minä tahdon rakentaa teitä ja en kukistaa: minä tahdon istuttaa teitä ja en repiä ylös; sillä minä kadun sitä pahaa, jonka minä teille tehnyt olen. Ps.28:5.

    • Anonyymi

      Jumala loi Luciferin tietäen että tämä tulisi toimimaan petollisesti. Kysymys Luciferin luomisesta on sama kuin se , että miksi Jeesuksen piti tulla ristiinnaulituksi. Jumala suunnitteli kaiken alusta asti.
      Jumala suunnitteli pahan ja silti pahantekijät toimivat omalla vastuullaan koska ovat vapaita toimimaan toisin. Ei Jumala ole liian heikko tai tietämätön estääkseen pahaa. Hän sallii sen olla ja sen olemassaolo on jopa osa Hänen tahtoaan.
      Jumala kirkastuu pahuudesta ja maailmalle se pahuus on tuomioksi.
      Jeesuksen ristiinnaulitseminen oli pahuutta ihmisiltä, mutta Jumala käänsi tuon pahuuden itsensä/Poikansa kirkastumiseksi, ja tuon pahuuden salliminen oli osa Hänen tahtoaan. Pietaria Jeesus kutsui "saatanaksi" kun tämä olisi halunnut estää Jeesusta menemästä ristille.

      • Anonyymi

        Kärsiminen norsuilla ja ihmisilläkin on näin ollen suunnitelmaan kuuluvaa. Kärsimyksestä vaihtelua elämään. Jos kerran täydellisessä paradiisissakin oli kuitenkin niin tylsää, että piti siitä yhdestä puusta maistella. Jumala tiesi, että ihminen sortuu typeryyteen. Tästäkin sai syytön käärme ottaa vihat niskoillensa. Ihminen on sillä lailla luomakunnan kruunu. Tämä kruunu saa itsekin kärsiä kuin norsu. Joko ihan omasta suuresta syystään, tai sitten ihan vaan vaikkapa huonojen geenien vuoksi. Äidin kännäämisen vuoksi tai isän väkivaltaisuuden. Tai toisin päin.

        Synnin vankilaan meidät on suljettu. Sama kohtalo on elukalla kuin ihmiselläkin. Syntisellä ja synnityömällä. Uskovainen ei ole etuoikeutettu millään tavoin. Päinvastoin. Suuremmat saattaa olla kärsimykset kuin jumalattomalla. Vaan taivaassa kotona kerran, elon päiväin päättyessä. Siihen panen toivoni.


    • >>> miksi Hän loi Luciferin?

      Ehkä siksi, että Jumala ei halunnut liata omia käsiään ja tarvitsi syntipukin, joka tekisi kaiken likaisen työn Hänen puolestaan?! Saatana on siis vain yksi pelinappula muiden joukossa Jumalan suuressa suunnitelmassa.

    • Anonyymi

      Raamattu ... (KR38)
      1 LUKU.
      Jobin hurskaus ja onni. Saatana saa koetella Jobia. Job menettää kaikkensa, mutta kestää koetuksen.
      11




      Uusin maassa oli mies, jonka nimi oli Job. Tämä mies oli nuhteeton ja rehellinen, pelkäsi Jumalaa ja karttoi pahaa. 2Hänelle syntyi seitsemän poikaa ja kolme tytärtä. 3Ja karjaa hänellä oli seitsemäntuhatta lammasta, kolmetuhatta kamelia, viisisataa härkäparia ja viisisataa aasintammaa sekä ylen paljon palvelijoita. Tämä mies oli kaikista Idän miehistä mahtavin.
      4Hänen pojillansa oli tapana laittaa pitoja, kullakin oli pidot talossaan vuoropäivänänsä; he lähettivät silloin sanan ja kutsuivat kolme sisartansa syömään ja juomaan kanssansa. 5Mutta kun pitopäivät olivat kiertonsa kiertäneet, lähetti Job sanan ja pyhitti heidät; hän nousi varhain aamulla ja uhrasi polttouhreja, yhtä monta kuin heitä oli. Sillä Job ajatteli: "Ehkä poikani ovat tehneet syntiä ja sydämessään luopuneet Jumalasta". Näin Job teki aina.
      6




      Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa. 7


      Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta". 8Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa." 9Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa? 10Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata. 11Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi." 12Niin Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä". Ja saatana meni pois Herran edestä.

      Mitä ihmettä perkeleellä oli asiaa Jumalan poikien sekaan? Jumala vieläpä juttelee hänelle. Mikä minä olen arvostelemaan Jumalaa? En mikään, ja asiahan ei minulle kuulu. Mutta minä vaan kysyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1656
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1285
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1200
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1148
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1136
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1049
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1031
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      952
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      937
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      824
    Aihe