Fukushiman ydinonnettomuus 2011 oli vakava ja aiheutti paljon terveyshaittoja, Kun nyt taifuuni iski Japaniin, voitiin ydinonnettomuuden saastuneet ja säkistetyt maa-ainekset sijoittaa suojaamaan ydinlaitosta:
http://www.asahi.com/ajw/articles/AJ201910140036.html
Konekäännös:
https://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=en&tl=fi&u=http://www.asahi.com/ajw/articles/AJ201910140036.html
Nimimerkille Anonyymi kiitos juttuvinkistään 14.10..6019 17:17
"Japani ja taifuunit
Anonyymi
Eilen 17:37
Taifuuni Hagibis riehuu tällä hetkellä Japanissa. Tokion alueella myrsky on jo ohi ja uutisista löytyy kuvia tuhoista. Tällä hetkellä taifuuni alkaa olla suurinpiirtein Fukushiman ydinvoimalan kohdalla. Varmaan huomenna saadaan kuulla miten kävi. Ellei sitten sensuuri iske.
Vilkaisin tuossa Fukushima Daiichi livekameroita. Hiljaiselta näytti vielä. Toisessa kamerassa kuva oli rakeinen, mikä viittaa jonkinasteiseen säteilyyn.
Syyskuussa voimalaan iski taifuuni Faxai, joka luultavasti huuhtoi mereen melkoisen määrän saastunutta vettä. Tarkkoja tietoja on vaikea löytää netistä. Hagibis on kuitenkin paljon pahempi ja voimakkaampi kuin Faxai, joten saa nähdä mitä siellä tapahtuu."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16084251/japani-ja-taifuunit
Fukushima ydinnettomuudesta nyt hyötyäkin
11
62
Vastaukset
- Anonyymi
Aloittaja taitaa sekoittaa pahoin tsunamin ja ydinvoimalaonnettomuuden vaikutukset. Tsunamin seurauksena noin 20 000 ihmistä kuoli tai katosi, ja 6000 loukkaantui.
Fukushiman ydinvoimalaonnettomuus ei aiheuttanut yhtään välitöntä säteilykuolemaa. Säteilyn myöhäisvaikutukset saatiin rajattua evakuoinneilla niin, että mitään tilastollisesti havaittavaa lisääntymistä ei ole ilmaantunut tai ole odotettavissa.
Ympäristöjärjestöt levittävät tahallaan Fukushiman onnettomuudesta sellaista skeidaa, että vilpittömät ihmiset menevät lankaan.- Anonyymi
En minä mikään järjestö ole! Huolestunut yksittäinen ihminen vaan.
Se linkki Japanilaiseen uutisjuttuun säkitetyn saastuneen maa-aineksen kohtalosta piti sitten poistaa? Miksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä mikään järjestö ole! Huolestunut yksittäinen ihminen vaan.
Se linkki Japanilaiseen uutisjuttuun säkitetyn saastuneen maa-aineksen kohtalosta piti sitten poistaa? Miksi?Itseasiassa kyseessä oli Korealainen uutiskanava Arirang news, jonka kyseisen videon löytää kirjoittamalla youtubeen: Hagibis Fukushima. Kun ilmeisesti linkkiä ei tänne saa laittaa.
- Anonyymi
Al(o)ittaja alittaa keskustelun tasoa tarkoituksellisella harhaanjohtamisellaan...
- Anonyymi
Tein sen alotuksen. Mihin se katosi ja miksi???
- Anonyymi
Suomessa ei ole eikä tule tsunameja, joten täällä ydinvoima on todella turvallista.
- Anonyymi
Olen aloittaja ja ihmettelen edelleen alkuperäisen tekstini katoamista. Miksi ette voi selittää, miksi se poistettiin?
En ole kirjoittanut Suomesta yhtään mitään, joten kaikki kommentit Suomesta on täysin turhia.
Suomi on kieltämättä yksi maailman vakaimpia alueita maanjäristysten kannalta, mutta se ei liittynyt tekstiini. Aloitukseni käsitteli Japanin Fukushimaa ja Korealaisen uutiskanavan videota. Siinä kaikki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aloittaja ja ihmettelen edelleen alkuperäisen tekstini katoamista. Miksi ette voi selittää, miksi se poistettiin?
En ole kirjoittanut Suomesta yhtään mitään, joten kaikki kommentit Suomesta on täysin turhia.
Suomi on kieltämättä yksi maailman vakaimpia alueita maanjäristysten kannalta, mutta se ei liittynyt tekstiini. Aloitukseni käsitteli Japanin Fukushimaa ja Korealaisen uutiskanavan videota. Siinä kaikki.Siis en tämän ketjun aloittaja vaan sen poistetun.
- Anonyymi
Noissa säkeissä on lievästi kontaminoitunutta maata. Vähän samaa kuin jos Suomessa olisi eniten laskeumaa saaneilla alueilla alettu kurimaan pintamaata säkkeihin. Ei kannattaisi tehdä suurta numeroa.
- Anonyymi
Mitä? Onko Suomessa evakoitu joku alue laskeuman vuoksi? Japanissa alue, josta tuo maa-aines on putsattu on täysin tyhjätty ihmisistä. Et voi verrata Suomeen millään tavalla. Suomessa ei ole ollut ydinvoimalaonnettomuutta. Täysin järjetöntä verrata.
- Anonyymi
Fukushiman onnettomuuden vuoksi Japanissa ajettiin alas kaikki ydinvoimalat.
http://ftp.iza.org/dp12687.pdf
Jälkeenpäin tehdyssä tutkimuksessa on selvinnyt, että voimaloiden alasajamisen seuraukset eli energiapula ja sähkön hinnan nousu aiheuttivat Japanissa enemmän kuolemantapauksia kuin Fukushiman lähialueen evakuointi, joka sekin aiheutti paljon enemmän mitattavissa olevia terveyshaittoja kuin itse onnettomuus.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211841
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1381676Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill551548Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671372Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741356- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761173- 591158
- 1191045