Ei ole syytä epäillä

Anonyymi

Alkuräjähdys ja elämän syntyminen elottomasta aineesta itsestään ilman älykästä vaikuttajaa ovat niin vahvasti perusteltuja väittämiä tieteessä, että niitä ei ole syytä lainkaan epäillä.

16

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateististen evoluutiouskovaisten on pakko uskotella elämän syntymisen itsestään ilman älyä olevan itsestäänselvyys.

      Heidän maailmankuvansa ei anna sijaa ja tilaa minkäänlaiselle suunnittelijalle.

      • Anonyymi

        Niin kauan kuin suunnittelusta ja suunnittelijasta ei ole yhtään havaintoa eikä mitään näyttöä, ei ole syytä uhrata ajatuksia sille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kauan kuin suunnittelusta ja suunnittelijasta ei ole yhtään havaintoa eikä mitään näyttöä, ei ole syytä uhrata ajatuksia sille.

        Tänään 18:25 "Niin kauan kuin..."

        Et voi todistaa väitettäsi


      • Anonyymi

        "Ateistinen evoluutiouskovainen" on niin avuton käsitekummajainen, että sellaisen voi keksiä vain uskovaista esittävä trolli.

        - Aito asdfman


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ateistinen evoluutiouskovainen" on niin avuton käsitekummajainen, että sellaisen voi keksiä vain uskovaista esittävä trolli.

        - Aito asdfman

        ""Ateistinen evoluutiouskovainen" on niin avuton käsitekummajainen, että sellaisen voi keksiä vain uskovaista esittävä trolli."

        Ja vain trolli peukuttaa omaa kommenttiaan.


    • Anonyymi

      Et voi todistaa että Jumala ei luonut maailmaa.

      Alkuräjähdys ei voinut tapahtua, koska ei ollut mitään mikä räjähtäisi sattumalta, eikä ole mitään todistetta mistään mahdollisuudesta että sattumalta joku räjähtäisi.
      Mikä räjähtäisi ja miksi.

      On suunnaton määrä todisteita, että kaiken olemassaolevan on täytynyt tapahtua tarkan suunnitelman mukaisesti ja laajalla alueella hetkessä, muuten luonnonvakioiden tarkuus ei olisi niin tarkka, kuin sen on.

      • 1. Positiivisen väitteen esittäjällä on todistustaakka. Sinun pitäisi todistaa Jumalan luoneen maailman.
        2. Et ole ymmärtänyt, mitä alkuräjähdys (harhaan johtava termi) edes tarkoittaa. Kyseessä on tyhjiön kvanttifluktaatio, joka synnytti inflatonikentän. Kyseinen kenttä aiheutti Plancin tilavuudessa tapahtuneen tilan valoa nopeamman laajenemisen, jolloin "fluktaatio" ei romahtanut alkutilaan. Tämä on fysiikan mukaan mahdollista.
        3. Luonnontieteet eivät tunne ainuttakaan ilmiötä, joka vaatisi yliluonnollista asiaan puuttumista. Luonnonvakioiden yhteneväisyys johtuu juuri siitä, että kaikki oli syntyhetkellä yhdessä pisteessä tai ehkä paremmin kvanttimekanisessa "tuhrussa."


      • Anonyymi

        "On suunnaton määrä todisteita, että kaiken olemassaolevan on täytynyt tapahtua tarkan suunnitelman mukaisesti ja laajalla alueella hetkessä, muuten luonnonvakioiden tarkuus ei olisi niin tarkka, kuin sen on."

        Kerro toki muutamia.


    • Anonyymi

      Ei ole syytä epäillä
      Anonyymi
      Tänään 18:17

      Ei ole olemassa mitään todisteita eikä edellytystä väitteellesi.

    • Aloittaja kuuluu uskontoryhmään nimeltä tieteiuskonto.

      Tieteisusko kumoaa itsensä, koska tiede ei todista tieteisuskoa. Ei ole olemassa mitään tieteellistä tulosta, joka todistaisi, että vain tieteellinen tieto olisi luotettavaa. Koska siis tieteisuskon olennaiselle oletukselle, että vain tieteellisesti perusteltuja väitteitä pitäisi uskoa, ei löydy tieteellistä tukea, tieteisuskon mukaan tieteisusko ei ole luotettava näkemys. (lainaus ApoWiki)

      • Anonyymi

        Tieteisusko on jumal´uskovaisten fantasia, jonka he ovat keksineet koska häpeävät omaa uskoaan.


      • Apowiki se onkin hyvä lähde luonnontieteiden arviointiin. Sama kuin hakisit vapaa-ajattelijoilta käsitystä kristinuskosta.

        Jos joku väittää, että vain tieteellinen tieto on luotettavaa, häntä voidaan ehkä nimittää tieteisuskovaksi. Itse nimittäisin putkisilmäksi.

        Tiede on ylivoimaisesti luotettavin tapa hankkia ja tuottaa tietoa. Jos vastakkain laitetaan uskomukset, intuitio tai subjektiiviset kokemuksen ja tiede, on tiede ylivoimainen.
        Silti tiedekin erehtyy. Ei kuitenkaan läheskään niin usein kuin uskomuksiin tai subjektiivisiin näkemyksiin perustuva "tieto."

        Apowiki yrittää sitä samaa, jota esimerkiksi Puolimatka saarnaa. Kun tieteen metodi asetetaan kyseenalaiseksi, voidaan väittää, että yhtä hyvin uskonto voi olla oikeassa. Ei se niin ole.


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        Apowiki se onkin hyvä lähde luonnontieteiden arviointiin. Sama kuin hakisit vapaa-ajattelijoilta käsitystä kristinuskosta.

        Jos joku väittää, että vain tieteellinen tieto on luotettavaa, häntä voidaan ehkä nimittää tieteisuskovaksi. Itse nimittäisin putkisilmäksi.

        Tiede on ylivoimaisesti luotettavin tapa hankkia ja tuottaa tietoa. Jos vastakkain laitetaan uskomukset, intuitio tai subjektiiviset kokemuksen ja tiede, on tiede ylivoimainen.
        Silti tiedekin erehtyy. Ei kuitenkaan läheskään niin usein kuin uskomuksiin tai subjektiivisiin näkemyksiin perustuva "tieto."

        Apowiki yrittää sitä samaa, jota esimerkiksi Puolimatka saarnaa. Kun tieteen metodi asetetaan kyseenalaiseksi, voidaan väittää, että yhtä hyvin uskonto voi olla oikeassa. Ei se niin ole.

        Kummallista.

        Puolimatkahan nimenomaan väitti kyseenalaiseksi sukupuolettoman tiedeuskonnon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummallista.

        Puolimatkahan nimenomaan väitti kyseenalaiseksi sukupuolettoman tiedeuskonnon

        Puolimatka on ennenkin väittänyt kaikenlaista todellisuuspohjatonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolimatka on ennenkin väittänyt kaikenlaista todellisuuspohjatonta.

        Anonyymi kirjoitti "Puolimatka on ennenkin......."

        En ole missään nähnyt pätevää todistetta Puolimatkan väitteille, en kertaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi kirjoitti "Puolimatka on ennenkin......."

        En ole missään nähnyt pätevää todistetta Puolimatkan väitteille, en kertaakaan.

        piti olla

        En ole missää nähnyt pätevää todistetta Puolimatkan väitteitä vastaan.

        Kukaan ei ole pystynyt kaatamaan Puolimatkat kirjoituksia.

        Useat ovat yrittäneet kaataa niitä, mutta sehän todistaakin ettei suurellakaan joukolla ollut mitään millä kaataisi Puolimatkan väiteet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe