Minä en usko luomiseen enkä siihen, että luomista ei ole tapahtunut.
Pidän mahdollisena erilaiset järkevät vaihtoehdot, joita ei voida kumota hyvillä perusteluilla tai tieteellisellä näytöllä.
Olen lähellä aivotutkija Morten Overgaardin näkemyksiä.
Katso, kuuntele ja ihmettele, miten tiedemies ei uskokaan ateismia!
https://areena.yle.fi/1-3991356
Tuliko yllätyksenä?
Ei tietenkään, sillä salaisissa pelkotiloissa jokainen ateisti tietää sen, että kaikki tiedemiehet eivät usko kumpaankaan ääripään vaihtoehtoon.
Minä en usko
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Laitapa ne todisteet, joiden mukaan luominen olisi mahdollista. Haha et pysty!
Ateistin mielestä on mahdollista, että universumi on syntynyt sattumalta tyhjästä.
Voiko ateisti todistaa tämän uskomuksensa?
Ei.
Miksi teistin pitäisi todistaa se, että luominen on mahdollista, jos ateistin ei tarvitse todistaa sitä, että luominen on mahdotonta?
Ateisti uskoo, että luomista ei ole tapahtunut ja se on mahdotonta.
Teisti uskoo, että luominen on tapahtunut ja on mahdotonta, että Jumalaa ei olisi olemassa.
Näin kärjistettynä ääripään uskomukset.
Minä en usko.
Miksi se ärsyttää sinua, joka uskot ateismiin?- Anonyymi
atheist kirjoitti:
Ateistin mielestä on mahdollista, että universumi on syntynyt sattumalta tyhjästä.
Ei.
Miksi teistin pitäisi todistaa se, että luominen on mahdollista, jos ateistin ei tarvitse todistaa sitä, että luominen on mahdotonta?
Teisti uskoo, että luominen on tapahtunut ja on mahdotonta, että Jumalaa ei olisi olemassa.
Minä en usko.
Miksi se ärsyttää sinua, joka uskot ateismiin?Et sitten laittanut niitä todisteita joiden mukaan luominen on mahdollista. Sinulla ei taida olla niitä?
Sanoinko että pidän mahdollisena että maailmankaikkeus on syntynyt tyhjästä? Enpä tainnut sanoa.
En ole niin hölmö että sanoisin että luominen on mahdollista tai mahdotonta. Vain teisti, uskovainen, voi sanoa että luominen on mahdollista tai mahdotonta. - Anonyymi
atheist kirjoitti:
Ei.
Minä en usko.
Miksi se ärsyttää sinua, joka uskot ateismiin?” Ateistin mielestä on mahdollista, että universumi on syntynyt sattumalta tyhjästä.”
Eikä ole. - Anonyymi
atheist kirjoitti:
Ei.
Minä en usko.
Miksi se ärsyttää sinua, joka uskot ateismiin?”Ateistin mielestä on mahdollista, että universumi on syntynyt sattumalta tyhjästä.”
Kvanttifluktuaatio on paitsi mahdollista sen vaikutuksia on jopa mitattu. Mutta en silti usko, että universumi syntyi tyhjästä kvanttifluktuaatiolla. Muitakin hypoteeseja löytyy - enkä ole varma onko niistäkään mikään niistä oikea.
Luoja selitystä pidän lapsellisena.
- Anonyymi
Uskon ilmeisesti siihen että aikoinaan suuri gorilla pieraisi sinut tänne illuuuuuusion keskelle.
Tiedemies ei usko ateismia? Luulin ettei ateistin ole tarkoituskaan uskoa mitään. - Anonyymi
Kaveri asui kaatopaikalla ihme kommuunissa, sanoi erimielisyyksiäkin olevan.
Tietoisuudesta sen verran, että jos kaveri olisi tyrmätty niin missä hän oli.
Tietoisuus on vain aivojen toiminto, häiriöt poistavat tietoisuuden. Minä uskon Allahiin ja hänen profeettaansa Muhammediin.
Ei ole muuta jumalaa kuin Allaha ja Muhammed on hänen lähettiläänsä.
Allahin, laupiaan ja armeliaan nimeen.Jos joku pilkkaa kirjoitusvirhettäni Allaha, niin Allah olkoon hänelle laupias ja armollinen. Jos ei ole, niin sekin on Allahin tahto, mitä ikinä sille henkilölle sitten tapahtuukaan.
Allahin, laupiaan ja armeliaan nimeen.- Anonyymi
Husayn kirjoitti:
Jos joku pilkkaa kirjoitusvirhettäni Allaha, niin Allah olkoon hänelle laupias ja armollinen. Jos ei ole, niin sekin on Allahin tahto, mitä ikinä sille henkilölle sitten tapahtuukaan.
Allahin, laupiaan ja armeliaan nimeen.Odotamme nopeita päivityksiäsi blogiin uudesta uskostasi. Tuleeko jo tämän päivän aikana? Olethan tuottelias kirjoittaja, G4G.
Husayn kirjoitti:
Jos joku pilkkaa kirjoitusvirhettäni Allaha, niin Allah olkoon hänelle laupias ja armollinen. Jos ei ole, niin sekin on Allahin tahto, mitä ikinä sille henkilölle sitten tapahtuukaan.
Allahin, laupiaan ja armeliaan nimeen."Jos joku pilkkaa kirjoitusvirhettäni Allaha"
Mikset usko Yllähään? Tai Siltävälillähään?- Anonyymi
trööttan eli ilmeisesti sama henkilö kuin G4G, atheist, Husayn ja Fahim höpisi jotain, että vuosien työ mennyt hukkaan. Mitä sillä ikinä tarkoittikaan. Vaikuttaa vaaralliselta henkilöltä? Onko hän uhkaillut täällä useinkin ihmisryhmiä kohtaan kiihottamisen lisäksi?
Uskovaiseksi sinut helposti osoittaa se, että pidät jonkun henkilön uskomista ja ei-uskomista hyvinkin merkittävänä.
Me todelliset rationalistit tiedämme, että on olemassa objektiivinen todellisuus, jota kenenkään uskomukset eivät horjuta tai kaada.- Anonyymi
Me todelliset rationalistit tiedämme, että on olemassa objektiivinen todellisuus, jota kenenkään uskomukset eivät horjuta tai kaada.
Se Jumalan luoma ja tekemä, Hän on tehnyt sinutkin ja muovannut, alkeista asti. Siinä kohtaa on todella käytetty järkeä. Onneksi olkoon, lukamattomat on Herran tiet. Tietäkää se! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me todelliset rationalistit tiedämme, että on olemassa objektiivinen todellisuus, jota kenenkään uskomukset eivät horjuta tai kaada.
Se Jumalan luoma ja tekemä, Hän on tehnyt sinutkin ja muovannut, alkeista asti. Siinä kohtaa on todella käytetty järkeä. Onneksi olkoon, lukamattomat on Herran tiet. Tietäkää se!Jos ainoa havainto Jumalasta ja luomisesta löytyy ikivanhoista kirjoituksista tekstimuodossa, niin objektiivisuudesta on tietenkin ihan turha puhua. Tutkiipa uskonnollisia kirjoituksia kuka tahansa ja miten tahansa, niin ainoa objektiivinen löydettävissä oleva asia on se, että jumaliin u s k o t a a n, ilman objektiivisia todisteita. Katsos kun uskonnot luotiin aikana, kun ainoa mahdollisuus oli sepittää todellisuus mielikuvituksen ja luovuuden turvin. Uskontoa sanotaan tietyistä syistä uskonnoksi. Tiedettä tietystä syistä tieteeksi.
- Anonyymi
Sinä et siis ilmeisesti käy ihan kaikilla pytyillä.
- Anonyymi
Mielenkiintoinen veto gäytrollilta teeskennellä olevansa jotain muuta kuin teisti ja ateisti ja pilkata tai kritisoida molempia. Ala-arvoisia motiiveja, kuten tarve häiriköidä ja hakea nautintoa haastamalla riitaa, on kuitenkin vaikea piilottaa. Kieroutunut persoona on aina sitä itseään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v78964Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh4322446Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2861848Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku361841Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa3031510- 791246
- 731113
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen69910Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p29907- 47876