Kokkolassa helluntaiseurakuntajohtaja pitää hallowenjuhlia torilla ??
Meinatko sinäkin mennä mukaan saatanan Hallowenia ??
31
54
Vastaukset
- Anonyymi
Ketä Savis sinä tarkoitat .
- Anonyymi
Helsingin harhaoppisessa citysrkssa näyttää olevan tuon nimikkeen alla toimintaa!
Kun stn on sisällä srkssa, ei nimellä ole niin väliä, toiminta on sen organisoimaa!!- Anonyymi
Halloweenia, homostelua, islamisointia, jumalattomuutta myös kristikansa kaipaa.
Näitä kaikki ilmiöitä esiintyy "kristinuskossa".
Olin pikkukaupungissa Ranskassa halloweenina ja koko kaupunki osallistui tähän riittiin.
Minua kristittynä tämä ahdisti suuresti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halloweenia, homostelua, islamisointia, jumalattomuutta myös kristikansa kaipaa.
Näitä kaikki ilmiöitä esiintyy "kristinuskossa".
Olin pikkukaupungissa Ranskassa halloweenina ja koko kaupunki osallistui tähän riittiin.
Minua kristittynä tämä ahdisti suuresti.Hienoa että olet tunistanut ongelman. Nyt vain tekemään jotain ahdistumistaan vastaan. Hanki vaikka realistinen maailmankuva uskottelujen tilalle. Se auttaa moneen vaivaan.
- Anonyymi
Sinänsä yhdentekevästä halloweenista on sentään ihmisille vähemmän harmia kuin todellisuuspaosta, uskonnoista.
- Anonyymi
no, se hallowenhan on ihan vitsi, - älkää ny ottako niin vakavasti kaikkea !!
- Anonyymi
Halloween jumalanpalvontaa.
Tämä loukkaa muslimeita kuin pilakuvat Mohamedista? Eri uskontojen, myös krisitinuskon, ongelmana on ahdasmielisyys. Uskonoppineiden putkiaivot eivät pysty käsittelemään kuin vain rajallisen määrän sopivaksi katsomaansa perimätietoa, jonka he sitten opettavat ehdottomina totuuksina seurakunnissa tai muualla kentällä. Kaikki, mikä on vähänkin normaalista poikkeavaa, on heidän mielestä itse Saatanasta. Ottakaa siis asioista selvää, ennen kuin alatte saarnata.
- Anonyymi
Putkiaivot menevät hallowee hömpötyksiin ja ilmastoahdistuksiin ja täysillä.
Jumalattomuus eli ateismin alalahko on Pohjois-Koreassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putkiaivot menevät hallowee hömpötyksiin ja ilmastoahdistuksiin ja täysillä.
Jumalattomuus eli ateismin alalahko on Pohjois-Koreassa.Wikipedia
"Kurpitsalyhdystä on aikojen saatossa muodostunut tärkein halloweenin tunnus. Irvistävä kurpitsa tunnetaan myös nimellä Jack O’Lantern. Irlantilaisen tarinan mukaan lyhty on saanut nimensä Jack-nimiseltä juopolta. Hän kiristi pirulta lupauksen, ettei hänen sielunsa joutuisi helvettiin. Jackia ei kuitenkaan hyväksytty taivaaseenkaan. Piru heitti Jackille helvetistä hiilen, jonka mies säilöi lyhdyksi evääksi ottamansa nauriin sisään. Siitä lähtien Jackin sielu on etsinyt itselleen sopivaa lepopaikkaa pienen lyhdyn valossa. Yhdysvalloissa nauris on vaihtunut kurpitsaan."
Lyhtyjen lisäksi halloweenin kuvastoa ovat vainajat, aaveet, vampyyrit, noidat ja mustat kissat. "
Wai että silleen. Ja sitten kaikki tosiuskovat ostamaan Halloween lyhtyjä ja saada vahingon sielulle.
- Anonyymi
Halloween on brittiläisperäinen juhla, jota viettävät Suomessa vain omat, kulttuurittomat moukkamme, joilta puuttuu sivistys ja kunnioitus omaa kulttuuriamme kohtaan. Myöskin isänmaallisuus, sillä isänmaallisuuteen kuuluu myös kaikki suomalaisuutemme ylläpitäminen, maassamme, joka on jo menetetty ulkomaalaisille.
Kokkolan hellarit siis mielistelevät erilaisia, sekä kristinuskon että suomalaisuuden vihollisia. Viettävätkö he myös ramadania? Pelkurit. Isänmaamme petturit!
Kuinka paljon helluntailaiset ovat tälläkin foorumilla vastustaneet kristinuskoisia pyhäpäivien viettoa, mutta brittien jenkkien rikollinen ja okkultistinen vainajienpalvonta menee läpi. Kyseessähän "rikollisesti" on kiertely ihmisten kotialueilla ja näiden kiristäminen: maksa tai joudut pahanteon kohteeksi. Kaunistellusti: "Karkki tai kepponen!" Kyse on kiristyksestä.
KOKKOLAN HELLARIT, SUOMENKANSAN PETTURIT!
Saanko arvata: he ovat poliittisesti myös kaiken kansallismielisyyden / isänmaallisuuden vastaisia punikkeja?
Eikös Halloweeniin kuulu myös erityyppinen lasten uhraus? Suomessahan tätäkin on jo punikkien toimesta harjoitettu enemmässä määrin vuodesta 2015 alkaen, vaikka asiaa vimmatusti salaillaankin. Nyt vaikuttava punikkiRinteen maanpetoshallitus on oikein omistautunutkin tälle. Haluavat lisää raiskaajakulttia edustavia, perheensä hylänneitä ja tänne väärillä papereilla tulleita Irakin sotilaita ja poliiseja Suomeen, sillä näistä tuo "pakolaisjoukko" pääasiassa koostuu. Mutta ovat jotain uutta viherpunikkihorojen sängyissä, joille tarjonneet jopa lapsiaankin.
Mitähän kaikkea Kokkolan helluntaiseurakunnankin takahuoneissa mahtaa tapahtua? Tämä ei ole vitsi. Helluntailaisuus jo itsessään on pedofiilinen uskonto, jota (lasten hyväksikäyttöä ja ahdistelua) harjoitetaan avoimesti myös jopa seurakuntienne lavoilla, kaikkien silmien edessä. (Mm. J. Hirvisaari on tästä jossain puhunut.)- Anonyymi
Koko kirjoituksesi on suuri vitsi ja täyttä roskaa, mene sinne takanuoneisiin katsomaan niin ei tarvi täällä arvuutella mitä siellä tapahtuu, ota eväät mukaan, saatta tulla aika pitkäksi ja tapahtumaköyhäksi !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko kirjoituksesi on suuri vitsi ja täyttä roskaa, mene sinne takanuoneisiin katsomaan niin ei tarvi täällä arvuutella mitä siellä tapahtuu, ota eväät mukaan, saatta tulla aika pitkäksi ja tapahtumaköyhäksi !
Koko kirjoitus?
Hmmm.
No, vastaus tuokin, joka vain vahvistaa kirjoitukseni todenperäisyyden, sillä päätelmien lisäksi se sisälsi myös todistettavaa faktaa, jotka siis myöskin kielsit. Josta syystä myös päätelmiäni voidaan pitää todenperäisinä.
Kiitos.
- Anonyymi
Kaikenlainen pimeys ja kristittyjen vastustaminen kasvaa kasvamistaan.
Rikkavilja valitsee mieluummin pimeän halloweenin.- Anonyymi
Kristittyjen ihan olemassaolevana osana kuuluukin olla vastustus. Mitä nyt sellainen kristillisyys olisi, josta paholainen ja vainajienpalvojat tykkäisi?! Tässä todellakin erotellaan vilja ja luste ja on tietty hyvä, että luste ihan itse sieltä seasta oikein vilkuttelee, että heipä hei ja hallet, täällä ollaan! Joten kristitty tietää, mitä karttaa.
Mutta epäisänmaallisuus ei kuulu asiaan.
Ja tästä jo kirjoitinkin ja heti kalikka kalahti kokkolalaisen nilkassa.
Luste niinku heilahti pellossa. Mikä onkin hyvä. 🍄
Hallet sille!
- Anonyymi
Reijo R
Mitä hel..... vai tummempi ihoiset huijaa enempi kuin valkoiset . Sanoit totuus !! Halloween on epäisänmaalisuus. Kotoisin ihan muusta maasta kun Suomesta.
- Anonyymi
Toiset odottavat Halloweeniä ja toiset odottavat Jeesusta. Molempia ei voi odottaa ja viettää.
- Anonyymi
Halloweenhän on brittiläisen, okkultistisen maailman saatanallinen muunnos kristillisestä Pyhäinpäivästä. Kristinuskossa pyhiä ovat kaikki uskossa Kristukseen elävät ja kuolleet, eli se on kaikkien uskovien, pyhien päivä.🕯️
Koska emme tiedä, ketkä ovat oikeita pyhiä ja ketkä eivät, päivä on lähinnä kristittyjen läheisten, kuolleiden muistelupäivä. Silloin viedään rakkaiden haudoille valkoisia kynttilöitä ja heidän elämäänsä muistellaan. Juhla on kaunis ja arvokas, eivätkä pyhät vainajat kummittele tai iäti kuljeskele palava hiili nauriin sisässä etsimässä tietään Taivaaseen. Tuolla konstein ei Taivas löydy. Halloweenissä ei todellisuudessa ole mitään hauskaa.
Brittien kulttuuriin kuuluu juhlia milloin mitäkin juopporenttua tai parlamentin räjäyttäjää. Meillä suomalaisilla, kuten venäläisilläkin, on hienostuneemmat tavat. Näitä vaalikaamme. Sillä, jos vanhat perinteet katkeavat, niitä ei enää ole. Antiikki on arvokkaampaa kuin uusi, joskin korea, mutta tällainen, halpa, "monikulttuurinen" roska. - Anonyymi
Sehän on kristillinen juhla, jota on juhlittu Suomessa kautta aikain.
Halloween on lyhennelmä sanoista All Hallows Eve, joka tarkoittaa pyhäin päivän aattoa. Hallow = pyhä. Pyhäinpäivä, vanhemmalta nimeltään ja puhekielessä usein vieläkin pyhäinmiestenpäivä, on kristillinen pyhimysten, marttyyrien ja vainajien muistopäivä. Tämä on päivän kristillinen merkitys.
Muinaiset keltit juhlivat kyllä samoihin aikoihin kesän loppumista. Tämän Samain-juhlan aikana sytytettiin kokkoja ja pukeuduttiin naamiaisasuihin pahojen henkien karkottamiseksi. Tästä juhlasta on kehittynyt halloweenin maallinen versio kostyymeineen, naamioineen ja kurpitsoineen, jota juhlitaan anglosaksisissa maissa.Missä om kirjallisuutta ja todisteet tuosta >> Halloween on lyhennelmä sanoista All Hallows Eve Hallow = pyhä. Pyhäinpäivä, vanhemmalta nimeltään ja puhekielessä usein vieläkin pyhäinmiestenpäivä, on kristillinen pyhimysten, marttyyrien ja vainajien muistopäivä. Tämä on päivän kristillinen merkitys.
- Anonyymi
Kyllä, kyllä. Nimi on kristinuskoinen, muuta kristinuskoista Halloweenissa ei sitten olekaan.
Vai viettävätkö brittiläiset kristityt nimenomaista Pyhäinpäivää, kutsuen myös sitä Halloweeniksi? Minkälainen on brittien kristillinen Halloween? Siitä ei koskaan kerrota, jos sellainen olisikin.
Miksi suomalaiset juhlivat brittiläisten kelttien juhlaa, mutteivät vastaavasti Kekriä, suomalaisin tavoin: eli pyörien olkipahnoilla, naiden ja ryypäten? Ehkäpä kristillinen Pyhäinpäivä onkin kristillinen vastine Kekrille, vaikkakaan ei ole kysymys ollenkaan samasta asiasta. Kekri oli pakanallinen, syksyn sadonkorjuun jälkeinen juhla-aika, eikä siinä ollut mitään pyhää. Ei pyhiä miehiä, eikä naisiakaan.
Amerikkalaisuus pilasi kulttuuriamme jo yli 100 vuotta sitten. Suomalaisillahan ei ole koskaan ollut nk. joulupukkia. Joulupukki on USA:sta tulleen coca-cola-firman "Santan", suomalainen vastine. Meillä suomalaisilla on ollut kekripukit ja nuuttipukit, muttei koskaan ennen "joulupukkia". Joulupukki Korvatuntureineen on vasta vajaat 100 vuotta vanha (joskus 1930-luvulla luotu) satu, jolla ei ole mitään historiallista tai kulttuurista pohjaa.
Kekri- ja nuuttipukeista mallia ottaen luotiin siis Korvatunturin Joulupukki, jolla ei vielä, ainakaan 1970-luvulla, ollut nk. muoria, avioitui vasta vanhoilla päivillään. Tontut ovat ruotsalaista perua. Sekin epäaitoa suomalaisuutta.
Kävin muutama vuosi sitten ihan opastetulla Ahvenanmaan matkalla. Koska oli kysymys turistimatkasta, tietenkin opastukseen kuului Affenanmaan kulttuurin esitteleminen. Ihan eri kulttuuri kuin meillä etnisillä suomalaisilla! Kuuntelin korvat pystyssä, hyvin ällistyneenä. Sainpahan tosi tuntuman viikinkiuskon monenmoisiin metkuihin. Noitavainotkin olivat ihan affenien oma juttu.
Affenanmaahan on pakanamaa, edelleenkin. Kyllä ruotsalaiset ovat omaa kulttuuriaan vaalineet, samalla hävittäessään muiden kulttuureja. Siellä könötti Juhannuksen jälkeenkin jo kuihtuneita juhannussalkoja. Saavat kuulemma olla ympäri vuoden paikoillaan: tuovat hyvää onnea talolle ja kylälle. Jasså? Vasta juuri ennen seuraavaa Juhannusta salko puretaan ja tehdään uusi. Juhannussalon syvin merkitys lienee, että kyseessä on fallos-symbooli eli kukitettu kikkeli. Tätä ei opas meille kertonut, tämän tiedonjyvän olen noukkinut brittiläisten taikauskosta. Kesäpäivänseisauksen yönä hurrikansa hameenhelmojaan pidellen ja kukkaseppeleet päässään tanssivat ison, nauhoin koristellun k*än ympärillä.
"Katso, isi tanssii, hän morsian on kai!.." 🌼🌺🌼🌷🌻
https://www.youtube.com/watch?v=NgChpcIRoGo
.
- Anonyymi
29.04.2019
Reijo R tietenkin , mutta valkoihoinen ei huijaa noin paljon. - Anonyymi
Pakanallinen henki juhla .
- Anonyymi
Niin on. Kelttiläistä pakanuutta, joka oli ja on erittäin julmaa, kaiketi ihmisuhreja myöten.
Jopa pakanuudessamme me suomalaiset olemme aina olleet aidosti luonnonläheisiä ja lempeitäkin. Joukossa tietenkin ollut myös pahoja ihmisiä, mutta kulttuurina me emme ole kunnioittaneet ja juhlineet pahuutta, kuten juurikin britit ja keltit tekevät.
Helluntaikirkon kannattamasta kelttiläisyydestä ei todellakaan voi sanoa mitään hyvää, halloweenilla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Jännä todistus itse itsestään, että kun valittavana on kaunis, suomalainen, pyhien, uskovien ja marttyyrien juhla, Seinäjoen hellarit pitävät kelttiläistä saatananpalvontaa hauskempaa ajanvietteenä.
No, mikään uutinen tämä ei ole kristityille, jotka tuntevat sen oikean totuuden helluntailaisuuden ja Helluntaikirkon juurista. Totuudella on se taipumus, että valheista ja salailuista huolimatta, se itse lopulta, määrätietoisesti kaivaa itse itsensä esiin. Osoittaa itse itsensä. Näin tekee myös noituutta eri tavoin palvova, okkultistinen Helluntaikirkko. Vakka löysi lopulta kantensa ja palasi avoimesti juurilleen: brittiläiseen okkultismiin, josta helluntailaisuus on lähtöisinkin (vapaamuurarit).
Älkää koskaan epäilkö omia silmiänne ja korvianne. Tämän olen itse maailman turuilla oppinut: pitää luottaa omiin aisteihinsa ja tulkita kokemansa rehellisesti ja juuri siten, kuin sen näkee ja kuulee, ilman selityksiä, että se olisi jotain muuta. Helluntaikirkossa juhlitaan halloweenia. Tätä ei kannata "selittää" mitenkään, sillä tämä tosiasia on jo selittänyt itse itsensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on. Kelttiläistä pakanuutta, joka oli ja on erittäin julmaa, kaiketi ihmisuhreja myöten.
Jopa pakanuudessamme me suomalaiset olemme aina olleet aidosti luonnonläheisiä ja lempeitäkin. Joukossa tietenkin ollut myös pahoja ihmisiä, mutta kulttuurina me emme ole kunnioittaneet ja juhlineet pahuutta, kuten juurikin britit ja keltit tekevät.
Helluntaikirkon kannattamasta kelttiläisyydestä ei todellakaan voi sanoa mitään hyvää, halloweenilla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Jännä todistus itse itsestään, että kun valittavana on kaunis, suomalainen, pyhien, uskovien ja marttyyrien juhla, Seinäjoen hellarit pitävät kelttiläistä saatananpalvontaa hauskempaa ajanvietteenä.
No, mikään uutinen tämä ei ole kristityille, jotka tuntevat sen oikean totuuden helluntailaisuuden ja Helluntaikirkon juurista. Totuudella on se taipumus, että valheista ja salailuista huolimatta, se itse lopulta, määrätietoisesti kaivaa itse itsensä esiin. Osoittaa itse itsensä. Näin tekee myös noituutta eri tavoin palvova, okkultistinen Helluntaikirkko. Vakka löysi lopulta kantensa ja palasi avoimesti juurilleen: brittiläiseen okkultismiin, josta helluntailaisuus on lähtöisinkin (vapaamuurarit).
Älkää koskaan epäilkö omia silmiänne ja korvianne. Tämän olen itse maailman turuilla oppinut: pitää luottaa omiin aisteihinsa ja tulkita kokemansa rehellisesti ja juuri siten, kuin sen näkee ja kuulee, ilman selityksiä, että se olisi jotain muuta. Helluntaikirkossa juhlitaan halloweenia. Tätä ei kannata "selittää" mitenkään, sillä tämä tosiasia on jo selittänyt itse itsensä.No siltikään keltit eivät olleet niin taiakuskoisia kuin Kristityt ja eivät läheskään niin "lähimmäisenrakkautta" harrastavia. Kuten aloituksestakin näkyy kielto toisten tuomitsemista tuppaa uskovilta unohtumaan. Uskonnon "lähimmäisenrakkaudesta" on lukematon määrä ihmisiä, lapsiakin, menettänyt henkensä ja nykyäänkin suomessakin moni vammautuu henkisesti näiden uskovien rakkauden opetuksista.
Siis Hedelmistä tuntee puun . Halloween puun ei ole kovin herttaista ja kaunista katottava kaikkineen murhien ja silpomisen myötä. Ei lasten silmiin pliis.
- Anonyymi
Halloween on vanha kristillinen juhla, yhtä vanha kuin pääsiäinen ja mainitaan Raamatussa 3 moos 24:15. Kyseessä on tärkeä syysjuhla. "Tätä määräystä teidän on aina noudatettava, sukupolvesta toiseen, missä sitten asuttekin." - on ankarasti kiellettyä jättää syysjuhla, eli Halloweenin viettäminen väliin.
- Anonyymi
3 Moos 24 :15
15 Sano israelilaisille: Jokaisen, joka herjaa Jumalaansa, on kannettava vastuu synnistään.
Tässä oikea Raamatun tietäjä .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?893774- 252126
- 2002062
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell871594PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3491508Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale901181Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo151149- 931120
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.32995Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72926