Jumala pystyi luomaan kaiken universumissa, mutta unohti siinä sivussa luoda itsensä. Tosi omituista.
Olen aina ihmetellyt sitä, miksi
32
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Deisti uskoo, että Jumala kuoli luomisen jälkeen tai jäi luomisen ulkopuolelle. Tämä oli länsimaiden hallitseva paradigma uudella aikakaudella.
Hienoa, ettei Jumala välitä vähääkään, vaikka yltäkylläinen uskovainen kurvailee Audillaan samaan aikaan, kun huono-osainen kituu.
- Anonyymi
siino kirjoitti:
Hienoa, ettei Jumala välitä vähääkään, vaikka yltäkylläinen uskovainen kurvailee Audillaan samaan aikaan, kun huono-osainen kituu.
Ehkä se johtuu siitä,että kukaan ei tottele Jumalan käskyjä ja Jeesuksen opetuksia. Meidän kuuluu ruokkia nälkäiset,juottaa janoiset, vaatettaa alastomat,käydä katsomassa sairaita ja vankeja,rakastaa vihollisiammekin. Silloin meitä seuraa siunaus.Tosin tässä maailmassa paholainen käy hyvän kimppuun heti kun huomaa orastavaa uskoa. Silloin pitää panna sananmiekka toimimaan ja sanoa "Mene pois sinä saatana Jeesuksen nimeen".Tämä uskomattoman ovela näkymätön olento vaanii kuitenkin koko ajan jossain,kuten huomaamme tämänkin keskustelun joissain osioissa.
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä se johtuu siitä,että kukaan ei tottele Jumalan käskyjä ja Jeesuksen opetuksia. Meidän kuuluu ruokkia nälkäiset,juottaa janoiset, vaatettaa alastomat,käydä katsomassa sairaita ja vankeja,rakastaa vihollisiammekin. Silloin meitä seuraa siunaus.Tosin tässä maailmassa paholainen käy hyvän kimppuun heti kun huomaa orastavaa uskoa. Silloin pitää panna sananmiekka toimimaan ja sanoa "Mene pois sinä saatana Jeesuksen nimeen".Tämä uskomattoman ovela näkymätön olento vaanii kuitenkin koko ajan jossain,kuten huomaamme tämänkin keskustelun joissain osioissa.
Saatanaan en jaksa uskoa, kuten en muihinkaan keksittyihin sepitehahmoihin. Sitä vastoin itsekkäät uskovaiset ovat valitettavan totta. Lisäksi he valehtelevat silmät kirkkaina.
- Anonyymi
siino kirjoitti:
Miten niin ei välitä? Onhan uskovaisella se Audi.
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin ei välitä? Onhan uskovaisella se Audi.
Aivan. Ja saksalainen duunari kiittää, heil hynkkel!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Meidän kuuluu ruokkia nälkäiset,juottaa janoiset, vaatettaa alastomat,käydä katsomassa sairaita ja vankeja,rakastaa vihollisiammekin. Silloin meitä seuraa siunaus."
No varmasti seuraa. Tuon jälkeen kun kävelee torilla, niin perään siunaantuu toista kilometrin jono paikallisia spurguja, jotka kaikki ovat yhtäkkiä ostamassa bussilippua ja siitä puuttuu vain tupakka-askin hinta. Joukon jatkona suomalaista arkea värittämässä muutama tummempi Romanian kerjäläinen, heidän jäljessään heidän työmatkakuljetuksestaan huolehtivat pakettiautot ja niiden jäljessä poliisi valkoiset tunnuksettomat autot. Siinä on varsinainen hyvän toivon karavaani sitten.
Kotiin kun menee, niin ei luukusta tipu enää vartiotorneja, sillä postiluukulle pääsyn estää ovelta kaikkien kerrostasanteiden läpi ulos saakka luikerteva jono, jossa on Tupperware-kippoja myyvien ohella myös kaikki, jotka myyvät huumeita, itseään, elimiään, Lapin lomaosakkeita, väärennettyjä henkilötodistuksia, varastettua tavaraa, väärennettyä taidetta, myrkyllistä alkoholia, nenään vedettävää perunajauhoa, hometaloja, vakuutuspetoksia, muiden polkupyöriä, kiinalaisia alusvaatteita, venäläisiä makeisia, saksalaista huumoria ja vedonlyöntivinkkejä Norjan jalkapallomaajoukkueen puolesta.
Kyllä minä ainakin mieluummin maksan kiltisti kirkollisveroni, että diakonissa hoitaa kristillisyyden tuon puolen minun puolestani. Minä voin rukoilla hänen puolestaan, että hän onnistuisi siinä. Se on nimittäin niin, että siivoojan hommassa on hyvä olla sen verran teflonia pinnassa ettei lika tartu itseen. Siksi laitan mieluummin alan ammattilaisen asialle.
Todella mielenkiintoinen on se teologinen kysymys, että voiko oletettu kaikkivoipainen ja iankaikkinen jumalolento luoda toisia yhtä kaikkivoipaisia ja iankaikkisia jumalolentoja kuin hän itse?
Ellei voisi, ei hän tietenkään olisi kaikkivoipainen.Tarinan mukaan Jumala on loihtinut seurakseen Saatanan, joka onkin hänelle niin prrrrkeleen tarpeellista seuraa että. Ilman Saatanaa Jumala joutuisi ottamaan syyt niskoilleen kaikista kaikkivoivaisuuksissa sallimistaan ikävistä jutuista.
- Anonyymi
Minun ymmärtääkseni ei voi, koska hän silloin kieltäisi itsensä, eikä olisi enää kaikkivaltias.
2.Timoteuksen kirje:
2:13 jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata. Anonyymi kirjoitti:
Minun ymmärtääkseni ei voi, koska hän silloin kieltäisi itsensä, eikä olisi enää kaikkivaltias.
2.Timoteuksen kirje:
2:13 jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.Hänellä on puute: hän ei siis ole kaikkivoipa.
kekek-kekek kirjoitti:
Hänellä on puute: hän ei siis ole kaikkivoipa.
Hän on kakkivoipa: sontaa syntyy.
- Anonyymi
Noi selostajat pitäisi kiduttaa henkihieveriin.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä.
Vitun ärsyttävää katsojien perseennuolentaa.
- Anonyymi
Sinä et usko jumalan olemassaoloon, olet jumalaton.
Minä uskon Jumalaan ja Herraan Jeesukseen Kristukseen ja Pyhään Henkeen.
Mitäs tästä enää väittelemään. Asiahan on selvä.- Anonyymi
No mitäköhän vittua sinä sitten tällä palstalla teet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitäköhän vittua sinä sitten tällä palstalla teet?
Hän roikkuu täällä siksi koska uskovat haluavat olla kiusan kohteena, siitä saa taivaspisteitä.
"olet jumalaton."
Jumalaton olet sinä, koska sinulla ei ole sitä jumalaa tuoda esiin ja valehtelet yksinäsi kuin orpo piru vieraassa helvetissä.- Anonyymi
siino kirjoitti:
"olet jumalaton."
Jumalaton olet sinä, koska sinulla ei ole sitä jumalaa tuoda esiin ja valehtelet yksinäsi kuin orpo piru vieraassa helvetissä.Mikä näitä siinoja oikein närästää.
Eivät usko Jumalaan: ja onko siitä niin paha mieli etteivät halua että muutkaan uskovat.
Ahdasmielistä porukkaa - siinolaisille ei uskonnonvapaus ole vieläkään kolahtanut oikein tajuntaan.
Ateisti ei usko jumalaan - ei muuta.
Mitä keskusteltavaa siinä vielä sitten pitäisi olla. Anonyymi kirjoitti:
Mikä näitä siinoja oikein närästää.
Eivät usko Jumalaan: ja onko siitä niin paha mieli etteivät halua että muutkaan uskovat.
Ahdasmielistä porukkaa - siinolaisille ei uskonnonvapaus ole vieläkään kolahtanut oikein tajuntaan.
Mitä keskusteltavaa siinä vielä sitten pitäisi olla."Mikä näitä siinoja oikein närästää."
Minua on vain yksi Siino. Ei tarvitse teititellä.
Eikä minua mikään närästä, vaikka sinua näemmä närästää.
Uskokoot höppänät mihin vaan. Mulle passaa. Mutta ei tarvitse mulle tulle tyrkyttämään samaa paskaa tyylii: "Joudut helvettiin, jos et usko juuri meidän iki-ihanaan herraamme."
Mitä vapautta se muka on, jos minun pitää uskoa juuri heidän sontauskoonsa?
"Ateisti ei usko jumalaan - ei muuta.
Mitä keskusteltavaa siinä vielä sitten pitäisi olla."
Ei usko ei. Uskoisit jo viimein.
Lopeta siis tuo paskan lallatus.- Anonyymi
siino kirjoitti:
"Mikä näitä siinoja oikein närästää."
Minua on vain yksi Siino. Ei tarvitse teititellä.
Eikä minua mikään närästä, vaikka sinua näemmä närästää.
Uskokoot höppänät mihin vaan. Mulle passaa. Mutta ei tarvitse mulle tulle tyrkyttämään samaa paskaa tyylii: "Joudut helvettiin, jos et usko juuri meidän iki-ihanaan herraamme."
Mitä vapautta se muka on, jos minun pitää uskoa juuri heidän sontauskoonsa?
"Ateisti ei usko jumalaan - ei muuta.
Mitä keskusteltavaa siinä vielä sitten pitäisi olla."
Ei usko ei. Uskoisit jo viimein.
Lopeta siis tuo paskan lallatus."Lopeta siis tuo paskan lallatus"
---
Mielellään !
Eipä paljon kiinnosta lukea jumalattoman ateistin alatyylistä jutustelua. Anonyymi kirjoitti:
"Lopeta siis tuo paskan lallatus"
---
Mielellään !
Eipä paljon kiinnosta lukea jumalattoman ateistin alatyylistä jutustelua.Jumalaton olet itse niin kauan kuin et pysty tuomaan jumaallasi esittelyyn. Joten turhaan asetut ylimieliseksi. Oma jutustelusi ei vaikuta mitenkään älykkäältä, jos niin narsistisuutesi takia luulit.
Anonyymi kirjoitti:
Mikä näitä siinoja oikein närästää.
Mitä keskusteltavaa siinä vielä sitten pitäisi olla.>>Ateisti ei usko jumalaan - ei muuta.
Mitä keskusteltavaa siinä vielä sitten pitäisi olla.<<
Ateismissa ei tietenkään olekaan mitään keskusteltavaa.
Mutta uskovaisten jumalkäsityksissä on.- Anonyymi
kekek-kekek kirjoitti:
>>Ateisti ei usko jumalaan - ei muuta.
Mitä keskusteltavaa siinä vielä sitten pitäisi olla.<<
Ateismissa ei tietenkään olekaan mitään keskusteltavaa.
Mutta uskovaisten jumalkäsityksissä on.Ateismi-palstalla keskustelet uskovien jumalkäsityksistä kun ei ateismissa ole mitään keskusteltavaa !
Taisit ruveta typerehtimään !
Eikö ateismi tosiaan anna elämällesi mitään sisältöä, mitään tarkoitusta !
No, revi siitä sitten
- toisten jumalkäsityksistä -
jotain, paremman puutteessa......tai oikeastaan tämän palstan voisi lopettaa.......kärsii ankarasta kuivuudesta.
- Anonyymi
Ateisti ei sitten ikinä ymmärrä, ettei ihminen voi ymmärtää kaikkea. Iahn nyt vaan kaikille wanna-be-tutkijoille tiedoksi: Herran tiet ovat tutkimattomat!
"Herran tiet ovat tutkimattomat!"
Hyvin ne Raamatun mukaan on tutkittu. Ennen vanhaan hyvään Mooseksen aikaan Herra esiintyi jatkuvasti ja höpötteli hassuja. Kävipä hässäämässä toisen kihlatunkin paksuksi. Varsinainen huoripukki. Nykyään Herra on kovin vaisu. Ei lennä läppä enää eikä kukaan ole tullut tiineeksi Herran auttelemana. Raamatun kirjailijoitten aivopieruja ei tosiaan ole ihmisen helppo ymmärtää.- Anonyymi
Sen sijaan on hyvin helppo ymmärtää että uskonnot ja jumalat ovat vain vanhoja taruja.
Kylä monikin uskovainen väittää tietävänsä jumalansa ominaisuuksista kaikenlaista. Tällainen "tieto" pitäisi tietenkin kyetä perustelemaan.
- Anonyymi
siino kirjoitti:
"Herran tiet ovat tutkimattomat!"
Hyvin ne Raamatun mukaan on tutkittu. Ennen vanhaan hyvään Mooseksen aikaan Herra esiintyi jatkuvasti ja höpötteli hassuja. Kävipä hässäämässä toisen kihlatunkin paksuksi. Varsinainen huoripukki. Nykyään Herra on kovin vaisu. Ei lennä läppä enää eikä kukaan ole tullut tiineeksi Herran auttelemana. Raamatun kirjailijoitten aivopieruja ei tosiaan ole ihmisen helppo ymmärtää.Jumala loi itsenstään klooneja että kaikki saisivat reisipalan pääsiäispyödässä.
Herra pitäisi upottaa tiehensä asfalttiin valettuna, että rekkauskis ei pääsisi
sillä ajamaan.
Kun Jumala on kämmenellä, libido vie, ja rekkoja täynnänsä on tämä tie.
- Anonyymi
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, joten Jumala loi itsensä ihmiseen.
Minä ihmettelen sinun kysymystäsi.
Jumala pysyy Jumalana vaikka Hän onkin kaikkialla.
Ihmisen näkökulmasta tätä on vaikea käsittää. Nouse itsesi yläpuolelle, niin näet paremmin. - Anonyymi
Jumala on kaikki mitä on. Jumala sisältää kaiken mitä on ja Jumala on kaikessa mitä on :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603435Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472951Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242809Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541877- 711116
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101111Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971050Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27879- 45869
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104864