Keitä ovat ne jotka ei ole

Anonyymi

köyhiä eikä rikkaita, vaan siitä keskeltä?
Ne ovat idiootteja, jotka ylläpitää tätä käsitystä että köyhä/varaton on syyllinen omaan tilaan, laiska, lihava, alkoholisti, luuseri ym.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Veronmaksajia jotka kustantaa laiskojen joutenolon.

      • Anonyymi

        No siinä ensimmäinen! Hih..mene sinäkin töihin!


    • Anonyymi

      Köyhä on itse syyllinen omaan tilanteeseensa, jos köyhyys johtuu seuraavista syistä:

      Päihdeongelma

      Tupakointi

      Uusavuttomuus

      Peliriippuvuus

      Rikollisuus

      Holtiton rahankäyttö

      Koulutuksen laiminlyönti

      Työstä kieltäytyminen

      Työn perässä muutosta kieltäytyminen

      Liian kalliissa asunnossa asuminen

      Valtavan lapsimäärän hankkiminen

      Järjettömät taloudelliset riskit, jotka johtavat ylivelkaantumiseen ja ulosottoon

      Talousrahojen käyttö kalliisiin harrastuksiin

      Epäterveelliset elämäntavat, jotka johtavat elintasosairauksiin

      Kieltäytyminen yhteiskunnan taloudellisesta tuesta

      ..................

      Siinäpä tulikin lueteltua suomalaisten köyhien köyhyyden syyt. Mitäs itsestä riippumattomia köyhyyden syitä jää jäljelle?

      Itselle tulee mieleen invalidisoivaan skitsofreniaan sairastuminen ja hoidosta kieltäytyminen voi johtaa kadulla asumiseen. Tuolloin ihminen on liian sairas ymmärtääkseen, miten hoidosta kieltäytyminen merkitsee. Tämä koskee hyvin pientä väestönosaa. Kuitenkin köyhyyttä väitetään olevan paljon. Kertokaahan joku muu syy, joka voisi johtaa köyhyyteen ilman, että ihmisellä on köyhtymisestään mitään omava vastuuta.

      • Anonyymi

        Tuohon ei ole mitään lisättävää eikä poistettavaa!


      • Anonyymi

        ".Mitäs itsestä riippumattomia köyhyyden syitä jää jäljelle?

        Itselle tulee mieleen invalidisoivaan skitsofreniaan sairastuminen ja hoidosta kieltäytyminen "

        Nuo mielenterveysongelmat sekä -sairaudet ovat itsestäriippumattomia - mutta moniin liittyy usein hoidosta kieltäytyminen. Kieltäytyminen siksi, ettei itse haluta myöntää sairautta. Jos vaikka myönnetäänkin se, niin mitään hoitoa ei siihen ainakaan tarvitse. Kyllä se tästä menee... alkoholilla lääkiten. Läheistenkin - jos niitä vielä on- täytyisi osata olla ihmisiksi. Eli sallia kaikki, ja katsoa läpi sormien masennusta, raivokohtauksia, holtitonta rahankäyttöä (ei vain omien vaan koko perheen) ym.

        Itse asiassa holtiton rahankäyttö liittyy lähes aina mielen ongelmiin. Kuten sekin, ettei tule millään rahalla toimeen. Aina pitäisi saada enemmän kuin saa, myös vetelehtimällä. Oman elämän kurjuudesta syytetään kaikkia muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ".Mitäs itsestä riippumattomia köyhyyden syitä jää jäljelle?

        Itselle tulee mieleen invalidisoivaan skitsofreniaan sairastuminen ja hoidosta kieltäytyminen "

        Nuo mielenterveysongelmat sekä -sairaudet ovat itsestäriippumattomia - mutta moniin liittyy usein hoidosta kieltäytyminen. Kieltäytyminen siksi, ettei itse haluta myöntää sairautta. Jos vaikka myönnetäänkin se, niin mitään hoitoa ei siihen ainakaan tarvitse. Kyllä se tästä menee... alkoholilla lääkiten. Läheistenkin - jos niitä vielä on- täytyisi osata olla ihmisiksi. Eli sallia kaikki, ja katsoa läpi sormien masennusta, raivokohtauksia, holtitonta rahankäyttöä (ei vain omien vaan koko perheen) ym.

        Itse asiassa holtiton rahankäyttö liittyy lähes aina mielen ongelmiin. Kuten sekin, ettei tule millään rahalla toimeen. Aina pitäisi saada enemmän kuin saa, myös vetelehtimällä. Oman elämän kurjuudesta syytetään kaikkia muita.

        Lisäys edelliseen: mikään hoito ei myöskään auta, ellei ihminen itse ymmärrä sairauttaan/hoida sitä ja halua parantua, tehdä myös töitä parantumisensa eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon ei ole mitään lisättävää eikä poistettavaa!

        On lisättävää.

        Hallitus, eduskunta, ne on ne suurimmat syylliset. Tavis kansa kun ei voi vaikuttaa siihen leikataanko hänen tuloja tonnilla ja nostetaan politiikkojen tuloja kymmenellä tonnilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ".Mitäs itsestä riippumattomia köyhyyden syitä jää jäljelle?

        Itselle tulee mieleen invalidisoivaan skitsofreniaan sairastuminen ja hoidosta kieltäytyminen "

        Nuo mielenterveysongelmat sekä -sairaudet ovat itsestäriippumattomia - mutta moniin liittyy usein hoidosta kieltäytyminen. Kieltäytyminen siksi, ettei itse haluta myöntää sairautta. Jos vaikka myönnetäänkin se, niin mitään hoitoa ei siihen ainakaan tarvitse. Kyllä se tästä menee... alkoholilla lääkiten. Läheistenkin - jos niitä vielä on- täytyisi osata olla ihmisiksi. Eli sallia kaikki, ja katsoa läpi sormien masennusta, raivokohtauksia, holtitonta rahankäyttöä (ei vain omien vaan koko perheen) ym.

        Itse asiassa holtiton rahankäyttö liittyy lähes aina mielen ongelmiin. Kuten sekin, ettei tule millään rahalla toimeen. Aina pitäisi saada enemmän kuin saa, myös vetelehtimällä. Oman elämän kurjuudesta syytetään kaikkia muita.

        Tuossa lopussa on perää. Tunnen läheisesti yhden tapauksen jossa henkilö kaksisuuntaisen mielialahäiriön maanisten vaiheiden aikana ajoi itsensä rahattomaksi. Akateemisen ihmisen koulutustaan vastaava, täysi palkka jonka lisänä puolen vuoden nettopalkkaa vastaava summa.
        Nyt on lääkitys auttanut jo usean vuoden ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa lopussa on perää. Tunnen läheisesti yhden tapauksen jossa henkilö kaksisuuntaisen mielialahäiriön maanisten vaiheiden aikana ajoi itsensä rahattomaksi. Akateemisen ihmisen koulutustaan vastaava, täysi palkka jonka lisänä puolen vuoden nettopalkkaa vastaava summa.
        Nyt on lääkitys auttanut jo usean vuoden ajan.

        Eli jossain vaiheessa tuokin ihminen otti ns. lusikan kauniiseen käteen ja otti hoidon vastaan. Hänellä oli aina ollut vapaa tahto sairaudestaan huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On lisättävää.

        Hallitus, eduskunta, ne on ne suurimmat syylliset. Tavis kansa kun ei voi vaikuttaa siihen leikataanko hänen tuloja tonnilla ja nostetaan politiikkojen tuloja kymmenellä tonnilla.

        Hallituksella ja eduskunnalla ei ole mitään tekemistä ihmisen oman henkilökohtaisen vastuun kanssa. Ihmisellä on vastuu omasta elämästään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallituksella ja eduskunnalla ei ole mitään tekemistä ihmisen oman henkilökohtaisen vastuun kanssa. Ihmisellä on vastuu omasta elämästään.

        Miten niin ei ole? Jos palkkoja alennetaan tai tarjotaan 9 e päiväkorvaustöitä tai ilmaisia työkokeiluita tai muuten alipalkattuja, lasketaan jo oelvai palkkoja kuten Posti alentaa -50 % niin mitä sanomista siinä on taviskansalaisella? Ei hän voi siihen vaikuttaa.

        Jos on ennen tienannut 2500 e kk ja alennetaan hänen palkkansa -50 % niin miten työntekijä siihen voi vaikuttaa. Nytkin näyttää vaikuttamisen olevan heikkoa.

        On vaan provosointia tuo että kansalisen vika.

        HALLITUKSEN VIKA KUN ANTAA TÄMMÖISEN HULLUUDEN JATKUA.

        Kyllä minä katson että työtön pärjää paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ei ole? Jos palkkoja alennetaan tai tarjotaan 9 e päiväkorvaustöitä tai ilmaisia työkokeiluita tai muuten alipalkattuja, lasketaan jo oelvai palkkoja kuten Posti alentaa -50 % niin mitä sanomista siinä on taviskansalaisella? Ei hän voi siihen vaikuttaa.

        Jos on ennen tienannut 2500 e kk ja alennetaan hänen palkkansa -50 % niin miten työntekijä siihen voi vaikuttaa. Nytkin näyttää vaikuttamisen olevan heikkoa.

        On vaan provosointia tuo että kansalisen vika.

        HALLITUKSEN VIKA KUN ANTAA TÄMMÖISEN HULLUUDEN JATKUA.

        Kyllä minä katson että työtön pärjää paremmin.

        Postin palkanalennukset on tietenkin väärin, mutta myös TÄYSIN poikkeuksellisia Suomessa. Ne koskisivat korkeintaan 9000 työntekijää ja palkanalennus olis heillä pahimmillaan 39%.

        Väitteesi 50%:n palkanalennuksista eivät siis pidä paikkaansa eivätkä palkanalennukset koske muita työntekijöitä. Suomessa on 2, 2 miljoonaa palkansaajaa, joten 9000 on aika pieni osuus heistä. Tarkemmin sanoen postin palkanalennukset koskevat noin 4 PROMILLEA suomalaisista palkansaajista.


      • Anonyymi

        Yllä oleva kirjoittaja on niin tyhmä ettei järki pakota pätkääkään. !!
        Voiko noin nolla avoisiakin olla!!


      • Anonyymi

        Sikäli lisättävää:

        - yhdistelepä noista vielä muutama, niin tulee hieno nippu!


    • Anonyymi

      Mikäs aloitus tuollainen on jos ei köyhä eikä rikas vaan siltä väliltä kommentoi jotain köyhiä. Ei suomessa ole mitään järkeä jämähtää köyhyyteen kun paljon on mahdollisuuksia.
      Pahin se on jos asuu yksin ja päivät pitkät vatvoo asioita ja alkaa vältteleen sosiaalisia tilanteita. Yks on niin lähteä ulos ja vaikka kirjastoon.

    • Anonyymi

      No itehän ihminen tekee,mut onko pakko..Iha sama, onko mitä eläää pitäää silti... elämä on lyhyt.Kaiken pas..n miettimisee.Tee töitä, kuole..siin on elämä.

      • Anonyymi

        Nämä tyhmimmät on niin tyhmiä, että eivät edes sitä ymmärtää, että:

        Kun on opiskellut itselleen mieluisan ammatin, työnteko on hauskaa.

        Työssäkäyvät tulevat pääsääntöisesti palkallaan kohtuullisesti tai hyvin toimeen.

        Työssäkäyvillä on mielekkään työn ja palkan lisäksi muitakin etuja, kuten työterveyshuolto, vapaapäivät, vuosilomat, eläkekertymä ja työkaverit.

        Työssäkäyvän elämään mahtuu työn lisäksi paljon vapaa-aikaa. Vapaa-ajan voi käyttää kuten haluaa, Koska siihen riittää aikaa ja rahaa. Itseään voi myös kehittää monin tavoin sekä työssä että vapaa-ajalla.

        Koska on palkan tuomaa rahaa käytössä, voi työssäkäyvä sijoittaa rahansa halvempaan asumiseen. Kun on hoitanut asumisensa halvemmaksiko sijouttaarahaa muuhun, vaikka osakkeisiin, jos sellainen kiinnostaa.

        Työssäkäyvät on keskimäärin onnellisempia ja terveempiä kuin työttömät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä tyhmimmät on niin tyhmiä, että eivät edes sitä ymmärtää, että:

        Kun on opiskellut itselleen mieluisan ammatin, työnteko on hauskaa.

        Työssäkäyvät tulevat pääsääntöisesti palkallaan kohtuullisesti tai hyvin toimeen.

        Työssäkäyvillä on mielekkään työn ja palkan lisäksi muitakin etuja, kuten työterveyshuolto, vapaapäivät, vuosilomat, eläkekertymä ja työkaverit.

        Työssäkäyvän elämään mahtuu työn lisäksi paljon vapaa-aikaa. Vapaa-ajan voi käyttää kuten haluaa, Koska siihen riittää aikaa ja rahaa. Itseään voi myös kehittää monin tavoin sekä työssä että vapaa-ajalla.

        Koska on palkan tuomaa rahaa käytössä, voi työssäkäyvä sijoittaa rahansa halvempaan asumiseen. Kun on hoitanut asumisensa halvemmaksiko sijouttaarahaa muuhun, vaikka osakkeisiin, jos sellainen kiinnostaa.

        Työssäkäyvät on keskimäärin onnellisempia ja terveempiä kuin työttömät.

        Hih.. mie oon ollut työtön 20 v ja olen onnellisempi ja terveempi kuin jos olisin raatamassa orjana jossain.

        Olen niin iloinen kun on omaa aikaa eikä tarvi lähtä töihin. Olen ihan omasta halusta työtön ja onnellinen siitä.
        Työttömyyskrovaukset tulee, asumistuki tulee tt tuki tulee ja vielä saa tienaa 300 e ilman et korvaukset pienenee. Mie oon niin onnekas.
        Juoksen ja lenkkeilen päivittäin, en jaksaisi jos olisin orjatöissä.
        Käymme tanssimassa, ja reissussa, vaikka mitä tekemistä.

        Niin ootte kateellisia että purkaatte pahaa oloa työttömiin. katkeraa voi voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hih.. mie oon ollut työtön 20 v ja olen onnellisempi ja terveempi kuin jos olisin raatamassa orjana jossain.

        Olen niin iloinen kun on omaa aikaa eikä tarvi lähtä töihin. Olen ihan omasta halusta työtön ja onnellinen siitä.
        Työttömyyskrovaukset tulee, asumistuki tulee tt tuki tulee ja vielä saa tienaa 300 e ilman et korvaukset pienenee. Mie oon niin onnekas.
        Juoksen ja lenkkeilen päivittäin, en jaksaisi jos olisin orjatöissä.
        Käymme tanssimassa, ja reissussa, vaikka mitä tekemistä.

        Niin ootte kateellisia että purkaatte pahaa oloa työttömiin. katkeraa voi voi.

        Sitähän ne on . Minä saan vanhemmilta käteisenä rahaa esim ruokaan. Lisäksi tt tuen,työmarkkinatuen... Pärjään hyvin . HAEN MUUTENKIN KAIKKI MITÄ SAAN ILMASIKSI. ELÄMÄNTAPANI TÄMÄ. EI KUULU MUILLE ENKÄ VÄLITÄ MITÄ MIELTÄ MINUSTA OLLAAN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän ne on . Minä saan vanhemmilta käteisenä rahaa esim ruokaan. Lisäksi tt tuen,työmarkkinatuen... Pärjään hyvin . HAEN MUUTENKIN KAIKKI MITÄ SAAN ILMASIKSI. ELÄMÄNTAPANI TÄMÄ. EI KUULU MUILLE ENKÄ VÄLITÄ MITÄ MIELTÄ MINUSTA OLLAAN.

        Saahan sitä loisia, kun se ei ole laitonta. Katkerana kuitenkin katsotte hyvin työelämässä pärjänneitä koulukavereita, vaikka muuta väitätte ja itseänne yritätte pettää.
        Suomessa työttömänä sinnitteleminen ei ole elämäntapa, se on järjen köyhyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hih.. mie oon ollut työtön 20 v ja olen onnellisempi ja terveempi kuin jos olisin raatamassa orjana jossain.

        Olen niin iloinen kun on omaa aikaa eikä tarvi lähtä töihin. Olen ihan omasta halusta työtön ja onnellinen siitä.
        Työttömyyskrovaukset tulee, asumistuki tulee tt tuki tulee ja vielä saa tienaa 300 e ilman et korvaukset pienenee. Mie oon niin onnekas.
        Juoksen ja lenkkeilen päivittäin, en jaksaisi jos olisin orjatöissä.
        Käymme tanssimassa, ja reissussa, vaikka mitä tekemistä.

        Niin ootte kateellisia että purkaatte pahaa oloa työttömiin. katkeraa voi voi.

        "Hih.. mie oon ollut työtön 20 v ja olen onnellisempi ja terveempi kuin jos olisin raatamassa orjana jossain."

        Jos on erityisen tyhmä ihminen, esim. kehitysvammainen, niin onhan se ymmärrettävää, että oikea työelämä tuntuu täysin mahdottomalta hahmottaa. Silloin varmaan kehittää itselleen illuusion siitä, että oikeissa töissä olo olisi täyttää tuskaa ja että työttömänä siipeilijänä viettää onnellisempaa elämää kuin työssäkäyvänä. Älyllinen kapasiteetti ei yksinkertaisesti riitä hahmottamaan monimutkaisia kokonaisuuksia.

        P.S. Harrastan kokopäivätyöstäni huolimatta monipuolisesti liikuntaa arjessani eikä minulla ole mitään jaksamisen vaikeuksia.


    • Anonyymi

      Niin, eihän se tokkiinsa ole omaa syytä, jos on köyhä ja varaton. En mene 9 euron työhommiin, enkä muuta, kun kaverit on kaikki täällä ja äiti ja isi.

      Keskituloisilla on paljon tekemistä, on töitä ja harrastuksia ja sitten pitää vielä maksaa kaikki. Lopulta käteen jää vähemmän, kuin köyhälle ja sillä on syötävä koko kuu. Kun talot on maksettu voidaan rillutella koko palkalla ja törsätä enempi harrastuksiin.

      Onkohan keskituloisilla oikeasti edes aikaa ajatella, että köyhän syy köyhyyteen on oma syy.

      Työkkäristä saa töitä vain työvoimaneuvoja, niin työttömille voi tuputtaa 9 euron hommia johon ne ei mene.
      Voisiko työtön saada töitä vaikka siivoajana......aaaaaaa niii liian pieni palkka suomalaiselle työttömälle. En mene.
      5 vuotta työttömänä, kyl ne kotoa hakee ja tarjoaa 4ooo kk palkkaa. Vaik kaljaa meneeki 10 laatikkoa kuukausi. Aika vähä 240 tölkkiä.

    • Anonyymi

      Itse työssä käyvänä olen sitä mieltä että mitä mieltä sitä mieltä Presidenttikin olisi ihan sama jos joku haluaa makoilla ei kaikkien tarvii orjatöihin suostua 9 e palkalla tai yleensäkään luuleeko joku idiootti että oikeasti töitä ois kaikille ees mahdollista tarjota vetäkää laiska läskit ja juopot ja muuten vaan elämän tapa työttömät vaan lonkkaa maksan veroni mielellään PEUKUTAN SOMESSA...Jos joku luulee että provo ala työttömäks niin tiedät.

    • Anonyymi

      No niitä keskellä olevia kutsutaan keskiluokaksi ja he yleensä ovat juuri se liima joka pitää kansakunnan kasassa. Rikkaat eivät tarvitse yhteiskuntaa ja lakeja turvakseen. Köyhät taas eivät yleensä välitä muusta kuin siitä mistä saa seuraavan lämpimän aterian.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe