Miksi ateisteja tulistuttaa Helvetti puhe........

Anonyymi

...… sillä eihän helvettiä ole tieteellisesti pystytty todistamaan olemassa olevaksi kuoleman jälkeiseksi paikaksi, jonne uskosta osattomat joutuvat. Uskovatko ateistit sitten kuitenkin ikuisen vaivan paikan olemassa oloon, jos siitä puhuminen kuumentaa tunteita. En ymmärrä miksi höpö puheet saavat aikaan kiukkua. Helvetti puheet kuten taivas puheetkin, kun ovat uskonnollista valehtelua, eikä sen kummenpaa, vaikka puhuja vakaasti uskoisikin sellaisten olemassa oloon.

Ei ole myöskään todistettu olevan olemassa erityistä henkiruumista. Ja hengistä puhuttaessa on otettava huomioon, että ne eivät voi fyysisen olomuodon puutteen vuoksi edes tuntea mitään, joten henkiruumiin kituminen jossain tulijärvessä on täysin epälooginen asia, koska hermosto ja tuntojärjestelmä on fyysisen olemassa olevan olennon ominaisuus. Joten ateistien meuhaaminen helvetti puheisiin liittyen on silkkaa kiusantekoa ja älyllisten kykyjen puutteen ilmaisemista.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ”se on helppo naureskella vielä kun oma perse istuu mukavasti penkillä. Helvetissä ei paljon naureskella kun suolet lentää mahastas ulos ja sisuskalut heitetään ympäri seiniä ja piikit lävistävät ympäri kehoa. Sillon tulee äkkiä ikävä Jeesusta.”

      - Pelastunut Armosta<3
      04.08.2013 21:26

    • Anonyymi

      Lapset siitä voivat traumatisoitua kun luulevat, että sellaista voi oikeasti olla. Aikuista se ei kiinnosta.

      • Anonyymi

        Juuri tämä. Lapsi ei välttämättä pysty ymmärtämään sitä valheeksi, ja luottaa lisääntymiäsikään päässeiden arviontikykyyn. Se on osa evoluution menestystä varsinkin nisäkkäillä luottaa niihin jotka ovat selviytyneet. Lapsi ei pysty arvioimaan vielä kunnolla mitä kuulee, ja tämä on uskonnollisen aivopesun pääpilari. Jotkut jäävät lapsen tasolle ja heistä tulee ääriuskovaisia.

        Juttelu fundalisti kanssa on kuin puhuisi 5-vuotiaan kanssa on osuva kuvaus. Onneksi Suomessa on hyvä koulutustaso ja näitä ääriuskovaisia on vähemmän ja vähemmän.

        EU on kehoittanut taistelua ääriuskovaisuutta vastaan oppineisuudella, ja se on viisas valinta. Ääriajattelu ei ikinä ole tuottanut mitään hyvää. Helvettiin usko on vain yksi näistä ääripäistä, mutta niitä löytyy paljon muitakin, kuten itsemurhapommitukset neitsyiden toivossa.


      • Yksi laestadiolaisperheessä kasvanut tuttava kertoi juuri tuon, että miten hänen isänsä oli pelotellut kaikki lapsensa noilla helvettipuheilla, ja että hän epäili että tällä saattoi olla osuutta yhden veljensä skitsofrenian puhkeamiseen.

        En nyt tiedä voiko skitsofrenia puheista puhjeta, mutta kuitenkin.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Yksi laestadiolaisperheessä kasvanut tuttava kertoi juuri tuon, että miten hänen isänsä oli pelotellut kaikki lapsensa noilla helvettipuheilla, ja että hän epäili että tällä saattoi olla osuutta yhden veljensä skitsofrenian puhkeamiseen.

        En nyt tiedä voiko skitsofrenia puheista puhjeta, mutta kuitenkin.

        Tarvitaan geneettinen alttius ja se taisi jo jeesuksellakin olla.
        Minä olen jumalan poika vai olenko, mutta olen kuitenkin.
        Varmasti voivat elää normaalisti rajoittuneessa ympäristössä.
        Normaalien aivot toimivat normaalisti, vaikka hieman kuormittaisikin.


    • Anonyymi

      Uhkailijat uskovat uhkailuunsa ja viholliskuvia luomalla voi syntyä niitä jotka esimerkiksi uskovat että heidän "tehtävä" on "viedä ateisteja helvettiin"

      Tarvitaan vaan erittäin karismaattinen "johtaja" joka "noudattaa Jumalan tahtoa" niin tekijät eivät ole vain yksittäisiä sekopäitä.

      "Joten ateistien meuhaaminen helvetti puheisiin liittyen on silkkaa kiusantekoa ja älyllisten kykyjen puutteen ilmaisemista."

      Päättyköön myös sinun elämä ilman jälkeläisiä.

    • Anonyymi

      MInä nyt vain en pidä valehtelijoista, etenkään sellaisista valehtelijoista jotka vaativat uskomaan valheisiinsa rangaistuksen uhalla.

    • Anonyymi

      Onko pahempaa vihapuhetta kuin se, että väittää jonkun ansainneen ikuisen epäinhimillisen kidutuksen?

    • Anonyymi

      Helvettiä pelkäävät nimenomaan uskovaiset. Ateistit sille eivät korviaan lotkauta, koska sitä ei ole olemassa.

    • Anonyymi

      Ateismi on salauskonto. Se ei myönnä mitään mutta tärisevät horroksessaan.
      Ateismi on naurettavuuden tukos.

      • Anonyymi

        VIestisi on hihhulismiä ja Jehovalainen "vitsisi" sulattaa puupääsikin joka on kova asia :D
        Jos äitis oli ääliö (Lesta) ja isäs idiootti (Jehova) sinä et kauas puusta putoa.
        Maapallo halkeaa kun jos putoat kun olet mielestäsi niiiiiin kova vitsiniekka evankelista :( Rukoilen puolestasi että vitisis paranisi!!!!!! joka pv!!!!!!!!!


      • Anonyymi

        Ateismi on samanlainen salauskonto kuin teismikin on.


      • Anonyymi

        Kaikki, jotka sanovat ateismia tai teismiä tosissaan salauskonnoksi ovat ainakin käsitteellisesti rajoittuneita.


    • Anonyymi

      Vadin & rukoilen kunnonvastauksia avaukseeni! Jeesus ! Kärsin vastauksten laadun takia mahassa kiertää!

    • Anonyymi

      Helvetti konseptina vain osoittaa kuinka typeriä uskontoja sisarukset kristinusko ja islam ovat. Siksi ateistit tykkäävät puhua helvetistä.

      • Anonyymi

        SISARUKSIi .....kun tappelevat aina eikä anna toisilleen anteeksi
        hohoh
        t. avaaaja


    • Anonyymi

      Se että nykyajassa elävä ihminen puhuu helvetistä , jumalasta ym. saa minun niskavillani pystyyn, koska uskomisessa on kysymys vain itsensä pelastamisesta. Ei uskova välitä läheisistään, eikä muusta maailmasta, vaan hänen edessään häämöttää taivastie ja se on ainoana hänen mielessään. Kaikki muu on silkkaa lumetta: elämä,perhe, työ, ym. Ja mitä sieltä löytyykään? EI YHTÄÄN MITÄÄN.

    • Niin. Minä en silleen osaa ns. helv. ottaa muuta kuin grillauspaikkana. Toki Taivaan otan vaikeana päästä jossa saa tuomion eikä pääse paratiisiin.

      Ihan sama, olen kuollut fyysisesti ja en ole nähnyt helvettiä enkä valoa. Mieelestäni jokainen saa uskoa ihan mihin haluaa, vaikka spagettihirviöön maailman luojana. Oikeasti ei vain ole mitään yliluonnollista. Kaiken pystyy selittämään ihan normaalilla fysiikalla.

    • Jos tarkemmin noita helvettipelotteluita tarkastelee, niin silloinhan helvetissä täytyy olla erittäin mainio kestävä ruumis, että se kestää ikuisuuden kauheaa rääkkiä.

      Paljon parempi kunto pitää olla kuin ammattilaisjääkiekkoilijalla.

      • Anonyymi

        Ai, sä et tiennyt, että ruumis uudistuu sitämukaan, kuin tuli ja madot kalvavat ruumista raatelevien petojen ohella.
        Ilmestyskirja käteen ja seikkailemaan ihmismielen pimeälle laidalle.


    • Meidänkin mummo puhui tulijärvestä mutta mehän sille naurettiin vaan.

    • Valehtelu on rumaa. Järkevän ihmisen pitää tajuta, ettei joutavan potaskan puhuminen toiselle ole asiallista touhua. Kyllä minä ainakin huomautan sellaisesta.

      • Anonyymi

        Tai ylipäätään joutavan potaskan puhuminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai ylipäätään joutavan potaskan puhuminen.

        Suu on nenän alapuolella. Näytä miten puhut pääsi yli.


    • Noh, minä kerron. En ole enkeli enkä pirulainen. Mutta kyllä, minä olen kuollut. Aikoinaan kuolin ja lääketiede toi minut henkiin.

      Ei, en nähnyt valoa. En nähnyt myöskään helvettiä. Joten olette uskossanne täysin väärässä. Sori siitä.

      • Et sinä mitään kuollut ollut. Luulet vaan.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Et sinä mitään kuollut ollut. Luulet vaan.

        Lääketieteellinen määritelmä "kuolleelle" tarkoittaa tarkoittaa että joko että hermojärjestelmä, tai sitten hengitys ja sydän ovat pysähtyneet tavalla josta ei uskota että ne alkavat taas toimia myöhemmin sen hetken tiedon mukaan.

        Sen vuoksi on tapauksia joissa lääketieteellisesti kuollut ihminen on saatu vielä elvytettyä.


    • Anonyymi

      Muutaman viikon päästä taas uusi tekniikka käytössä kanavalla " huffparanormal "= youtube.

      • Anonyymi

        Millainen uusi huijaus tällä kertaa?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe